Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] ogrzewanie fiesta mk3 91r 1.8D

senior - 25 Lis 2008, 23:27
Temat postu: [MK3] ogrzewanie fiesta mk3 91r 1.8D
witam, mam taki problem, zamiast goracego powietrza z nawiewow leci letnie, nie wiem co moze byc przyczyna. Dodam ze fieste kupilem od szwagra i on powiedzial ze jak slabo grzeje to zebym przepchał nagrzewnice woda pod cisnieniem wtedy zaczyna dobrze grzac, szwagier mial racje tylko ze dzialalo to gdzies ze dwa tygodnie. pozdrawiam.
daniel - 25 Lis 2008, 23:33

termostat sprawny ?
senior - 26 Lis 2008, 01:40

nie wiem, musialbym to sprawdzic.
JoeMix - 26 Lis 2008, 10:23

Czyli masz zawalony układ chłodzenia, odpowiedni preparat mieszany z wodą i zalewamy, po tygodniu jazdy spuszczamy zaistniały w układzie syf, i zalewamy jeszcze raz, i tak w koło puty płyn będzie w miarę klarowny, zalewamy stosownym płynem powinno być OK, bo pewnie masz jakiś syf w układzie i nagrzewnica się brudzi, przepłukawszy wodą i jest dobrze puty znowu się nie zawali....
senior - 26 Lis 2008, 11:51

kurcze no czyscilismy caly uklad jakims tam preparatem i nowy plyn chlodniczy byl wlewany ale bez skutku. Problem ciagle powraca i nie mam powmyslow co mozna jeszcze zrobic.
snowboardwp - 26 Lis 2008, 11:53

u mnie jest bardzo podobny problem, letnie powirtrze idzie, potem jak zagrzeje sie silnik, dmucha cieplejszym, i dopiero n atrasie po ok 40 km idzie juz tak jak powinno, ale rewelacji nie ma. mialem golfa 2 jakis czas temu to w zimie potrzebiewal ok 10 minut bay grzalo na maxa. a tu ciezkawo idzie;) dodac tez ze czyszczony uklad caly i nowy plyn chlodniczy.
Czarna Ska - 26 Lis 2008, 15:30
Temat postu: Termostat
No to Panie Kolego obawiam się że termostacik szlag trafił. Wymień termostat, a powinno być ok. Zakładam że układ wypłukany i odpowietrzony.
senior - 26 Lis 2008, 17:08

w takim razie trzeba bedzie tak zrobic. przeczyszcze uklad caly i zmenie termostat. Jesli ktos ma jeszcze inne pomysly prosze pisac, dziekuje za pomoc.
WanTeD - 26 Lis 2008, 23:29

Mam ten sam problem Fieste kupilem 2 dni temu ogrzewanie słabe nie znam sie na samochodach to moj pierwszy :D
Gdzie szukac tego termostatu moze jakies zdjecie dajcie...a i jeszcze jak mozna napiszcie ile taki termostat kosztuje i czy trzeba nowy wstawiac czy szukac np. na allegro szrotach gieldach itp. uzywanych..pozdrawiam...(nowy forumowicz i posiadacz Fiesty !)
[/b]

[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 23:32 ]
w sumie to jeszcze gdyby mi ktos wytlumaczyl dlaczego temperatura silnika prawie wogole sie nie podnosi nawet po przejechaniu 30 km czy to tez wina wlasnie tego termostatu ??

[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 23:39 ]
tak sobie czytam i czytam i zadam jeszcze pytanie czy to moze byc np. jakas inna bzdura typu bezpiecznik badz cos zapchane zablokowane ...Sory za taki jezyk ale jak pisalem nie znam sie na mechanice i trzeba do mnie duzymi literami mowic :rotfl:

JoeMix - 27 Lis 2008, 10:48

Termostat kosztuje 25 złoty NOWY, nawed jak wsadzisz nowy to temperatura i tak bedzie miała niskie wskazanie, ale w srodku bedziesz miał ciepło - te silnik tak trochę mają, o wymianie było na forum, były poradniki.
senior - 28 Gru 2008, 13:23

Witam ponownie, wymontowalem nagrzewnice poniewaz jest dzuirawa, czy moge ja jakos naprawic ? zalatac ? :D i jeszcze jest druga sprawa, do nagrzewnicy strasznie duzo syfu sie dostaje, nie wiem skad, czy jakis filter bylby byloby dobrym rozwiazaniem ? jesli tak to jaki to mialby byc i gdzie go umiejscowic, z gory dziekuje i pozdrawiam fiestomaniakow :P
Kondziu - 28 Gru 2008, 13:25

Jak chcesz to mogę Ci sprzedać nagrzewnice za 10zł idealną używkę
senior - 28 Gru 2008, 16:30

hehe ok, jak co to napisze do Ciebie.

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 16:54 ]
witam, kupilem na szrocie "nowa" nagrzewnice i jak na razie jest wszystko ok, zmienilem rowniez plyn chlodniczy. Zobaczymy za jakichs czas czy nagrzewnica sie nie zapcha.

maciask01 - 14 Paź 2009, 19:09

Witam wszystkim Fiestowiczow :)

Otoz mam problem z ogrzewaniem.

Zimne powietrze elegancko dziala, natomiast gdy przelaczam na cieple to cale skumulone powietrze leci mi na nogi :yyy: i generalnie to nie grzeje, jest minimalnie cieplejsze..

Musze cala nagrzewnice wymieniac ?? Z gory dzieki i pozdrawiam :)

mechcom - 14 Paź 2009, 20:46

a termostat patrzałes moze sie zacioł i jest cały czas otwarty :fox: temperatura silnika jest dobra czy niska :fox:
masz suwaka na desce od wybierania gdzie ma wiac te kułeczko ,trujkoncik odwrócony, i szybę gy

Mad_Maxs - 14 Paź 2009, 23:34

mechcom dobrze pisze, że to może być termostat. żeby Ci poleciało ciepłe powietrze, temp silnika musi podejść do minimum M w NORM :) Popsuty termostat Ci to uniemożliwi, zwłaszcza że jest coraz zimniej na dworze i przy dużym obiegu silnik bardzo wolno się zagrzeje.

Ustaw suwak na kółeczko i powinno tylko kratkami poleciec powietrze. W innym wypadku, możesz mieć kanały zapchane

Pawełos666 - 16 Paź 2009, 13:42

zasyfiona porzadnie, sprawdz rurki od nagrzewnicy czy cieple, jak cos to mam elegancka do sprzedania, wyplukana konkretnym srodkiem i przedmuchana
SebeG - 17 Paź 2009, 23:20

Ja mam taki dziwny myk, że jak zmniejszam grzanie, to w pewnym momencie z bocznych kratek leci jeszcze ciepłe powietrze, a ze środkowej już zimne. Dziwne to bardzo wg. mnie jest. A wskaźnik temp. silnika w chlodniejsze dni ledwo wchodzi w pole "norm", a wentylator chłodnicy włącza się mniej wiecej w połowie tego pola. Termostat raczej sprawny, bo jak wchodzi na NORM, rury od chłodnicy robią się ciepłe, a temp. nie spada podczas jazdy (a rośnie tylko w korku). Czyżby czujnik?
MARIUSZ.B - 17 Paź 2009, 23:38

SebeG napisał/a:
mam taki dziwny myk, że jak zmniejszam grzanie, to w pewnym momencie z bocznych kratek leci jeszcze ciepłe powietrze, a ze środkowej już zimne

Nie wiem dlaczego tak jest ale w wszystkich mk3 tak miałem, różnice w temperaturze były niewielkie ale wyczuwalne.

JoeMix - 18 Paź 2009, 00:38

Może dlatego że jak grzejesz ciepłym to od ciepłego ogrzewają się kanały które do bocznych kratek maja kawałek drogi iak dasz zimne, to nagrzewnica stygnie i ze środka leci zimne powietrze, po bokach jakiś czas cieplejsze bo się ogrzewa od kanałów,,, tak?
maciask01 - 24 Paź 2009, 10:26

Problem rozwiazny. Nagrzewnica byla dziurawa, skleilem ja i smiga :)
Pawełos666 - 25 Paź 2009, 18:22

skleiles nagrzewnice to powodzenia folie rozloz pod nogi i jezdzij dalej
Freeman - 25 Paź 2009, 19:00

Wiesz, nie powiedziane, że zrobił to źle i od razu będzie miał problem.

maciask01, napisz czym ją skleiłeś?

WiQert - 5 Gru 2010, 12:14

temat co prawda sprzed roku, ale ktos moze nakresli dlaczego sklejenie nagrzewnicy moze byc niedobre?
TomQ - 5 Gru 2010, 12:27

Dobrze, że nie zapytałeś dlaczego wulkanizowanie prezerwatyw może być niedobre :hahaha:
WiQert - 5 Gru 2010, 13:08

po co piszesz jak nie wnosisz sensownej odpowiedzi?
MARIUSZ.B - 5 Gru 2010, 13:26

WiQert napisał/a:
le ktos moze nakresli dlaczego sklejenie nagrzewnicy moze byc niedobre?

Jak skleisz dobrze i nie będzie ciekło to wtedy jest dobrze a jak będzie ciekło to będziesz ją jeszcze razy wyciągał i ponownie kleił lub kupisz inną (nową). Policz czas, babranie się z spuszczaniem płynu. Pół biedy jak masz gdzie to zrobić, gorzej jak będziesz to robił w obecnych warunkach pod chmurką. Twój samochód twój wybór.

Rebel - 5 Gru 2010, 13:29

WiQert napisał/a:
po co piszesz jak nie wnosisz sensownej odpowiedzi?

Wnosi... tylko trzeba ruszyć głową, żeby zajarzyć. Każde miejsce klejenia jest z reguły już osłabione i prędzej czy później puści. ...a guma z postu TomQ pęknie :hihihi:

Ja gdy kupiłem auto miałem pękniętą skrzynię na dole przy łączeniu, o czym nie wiedziałem. Nie wiadomo kiedy była klejona... 2 miesiące pojeździłem i zaczęło cieknąć...

TomQ - 5 Gru 2010, 13:41

Dla niektórych może nie być sensowna, a jeszcze inni mogą jej w ogóle nie widzieć. :hihihi:

Ale OK.
Koniec pachnącej ciężkim sarkazmem ironii.

Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Klejenie nagrzewnic ma sens podobny do wulkanizacji prezerwatyw ponieważ nagrzewnice,
podobnie je prezerwatywy są tanie, a łatanie jednego, podobnie jak drugiego najniechybniej
kończy się wpadką.

W pierwszym wypadku wpadka polega na znakomitym nawilżaniu wnętrza samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc w okolicach nóżek kierowcy oraz pasażera. Obfite nawilżanie w dłuższym czasie prowadzi do silnego rozwoju drobnoustrojów zamieszkujących wykładziny, a temu towarzyszą zmiany mikroklimatu samochodowego, objawiające się przede wszystkim powstaniem silnych efektów zapachowych.
Do tego dochodzi konieczność częstego uzupełniania płynu do nawilżania znajdującego się w zbiorniczku wyrównawczym.

Wpadka drugiego rodzaju polega na niekontrolowanym rozmnażaniu się wpadkowicza z najczęściej
przypadkową partnerką.

:piwkowanie:

WiQert - 5 Gru 2010, 14:21

:D o i dziekuje za odpowiedz.
cradleoffilth - 5 Gru 2010, 16:40

nagrzewnice sa tanie :O. Z tego co pamietam, za nowa w zeszlym roku musialem dac kolo 300zl... nie wiem czy to jest tak bardzo tanio... do innych starych samochodow mozna kupic nawet kolo 100zl nowa...
MARIUSZ.B - 5 Gru 2010, 21:01

Z tego co pamiętam to kiedyś (kilka lat temu, około 4) kupowałem do mk3, chłodnicę i nagrzewnicę, dostałem jakiś super rabat i zapłaciłem 300zł.
Na szybko jedyne co znalazłem na allegro to coś takiego http://allegro.pl/nagrzew...1351207050.html
Nawet jeśli by miała kosztować 100zł nówka to warto, bo używana to kot w worku albo się uda albo nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group