|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [MK3] ogrzewanie fiesta mk3 91r 1.8D
senior - 25 Lis 2008, 23:27 Temat postu: [MK3] ogrzewanie fiesta mk3 91r 1.8D witam, mam taki problem, zamiast goracego powietrza z nawiewow leci letnie, nie wiem co moze byc przyczyna. Dodam ze fieste kupilem od szwagra i on powiedzial ze jak slabo grzeje to zebym przepchał nagrzewnice woda pod cisnieniem wtedy zaczyna dobrze grzac, szwagier mial racje tylko ze dzialalo to gdzies ze dwa tygodnie. pozdrawiam.
daniel - 25 Lis 2008, 23:33
termostat sprawny ?
senior - 26 Lis 2008, 01:40
nie wiem, musialbym to sprawdzic.
JoeMix - 26 Lis 2008, 10:23
Czyli masz zawalony układ chłodzenia, odpowiedni preparat mieszany z wodą i zalewamy, po tygodniu jazdy spuszczamy zaistniały w układzie syf, i zalewamy jeszcze raz, i tak w koło puty płyn będzie w miarę klarowny, zalewamy stosownym płynem powinno być OK, bo pewnie masz jakiś syf w układzie i nagrzewnica się brudzi, przepłukawszy wodą i jest dobrze puty znowu się nie zawali....
senior - 26 Lis 2008, 11:51
kurcze no czyscilismy caly uklad jakims tam preparatem i nowy plyn chlodniczy byl wlewany ale bez skutku. Problem ciagle powraca i nie mam powmyslow co mozna jeszcze zrobic.
snowboardwp - 26 Lis 2008, 11:53
u mnie jest bardzo podobny problem, letnie powirtrze idzie, potem jak zagrzeje sie silnik, dmucha cieplejszym, i dopiero n atrasie po ok 40 km idzie juz tak jak powinno, ale rewelacji nie ma. mialem golfa 2 jakis czas temu to w zimie potrzebiewal ok 10 minut bay grzalo na maxa. a tu ciezkawo idzie;) dodac tez ze czyszczony uklad caly i nowy plyn chlodniczy.
Czarna Ska - 26 Lis 2008, 15:30 Temat postu: Termostat No to Panie Kolego obawiam się że termostacik szlag trafił. Wymień termostat, a powinno być ok. Zakładam że układ wypłukany i odpowietrzony.
senior - 26 Lis 2008, 17:08
w takim razie trzeba bedzie tak zrobic. przeczyszcze uklad caly i zmenie termostat. Jesli ktos ma jeszcze inne pomysly prosze pisac, dziekuje za pomoc.
WanTeD - 26 Lis 2008, 23:29
Mam ten sam problem Fieste kupilem 2 dni temu ogrzewanie słabe nie znam sie na samochodach to moj pierwszy
Gdzie szukac tego termostatu moze jakies zdjecie dajcie...a i jeszcze jak mozna napiszcie ile taki termostat kosztuje i czy trzeba nowy wstawiac czy szukac np. na allegro szrotach gieldach itp. uzywanych..pozdrawiam...(nowy forumowicz i posiadacz Fiesty !)
[/b]
[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 23:32 ]
w sumie to jeszcze gdyby mi ktos wytlumaczyl dlaczego temperatura silnika prawie wogole sie nie podnosi nawet po przejechaniu 30 km czy to tez wina wlasnie tego termostatu ??
[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 23:39 ]
tak sobie czytam i czytam i zadam jeszcze pytanie czy to moze byc np. jakas inna bzdura typu bezpiecznik badz cos zapchane zablokowane ...Sory za taki jezyk ale jak pisalem nie znam sie na mechanice i trzeba do mnie duzymi literami mowic
JoeMix - 27 Lis 2008, 10:48
Termostat kosztuje 25 złoty NOWY, nawed jak wsadzisz nowy to temperatura i tak bedzie miała niskie wskazanie, ale w srodku bedziesz miał ciepło - te silnik tak trochę mają, o wymianie było na forum, były poradniki.
senior - 28 Gru 2008, 13:23
Witam ponownie, wymontowalem nagrzewnice poniewaz jest dzuirawa, czy moge ja jakos naprawic ? zalatac ? i jeszcze jest druga sprawa, do nagrzewnicy strasznie duzo syfu sie dostaje, nie wiem skad, czy jakis filter bylby byloby dobrym rozwiazaniem ? jesli tak to jaki to mialby byc i gdzie go umiejscowic, z gory dziekuje i pozdrawiam fiestomaniakow
Kondziu - 28 Gru 2008, 13:25
Jak chcesz to mogę Ci sprzedać nagrzewnice za 10zł idealną używkę
senior - 28 Gru 2008, 16:30
hehe ok, jak co to napisze do Ciebie.
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 16:54 ]
witam, kupilem na szrocie "nowa" nagrzewnice i jak na razie jest wszystko ok, zmienilem rowniez plyn chlodniczy. Zobaczymy za jakichs czas czy nagrzewnica sie nie zapcha.
maciask01 - 14 Paź 2009, 19:09
Witam wszystkim Fiestowiczow
Otoz mam problem z ogrzewaniem.
Zimne powietrze elegancko dziala, natomiast gdy przelaczam na cieple to cale skumulone powietrze leci mi na nogi :yyy: i generalnie to nie grzeje, jest minimalnie cieplejsze..
Musze cala nagrzewnice wymieniac ?? Z gory dzieki i pozdrawiam
mechcom - 14 Paź 2009, 20:46
a termostat patrzałes moze sie zacioł i jest cały czas otwarty temperatura silnika jest dobra czy niska
masz suwaka na desce od wybierania gdzie ma wiac te kułeczko ,trujkoncik odwrócony, i szybę
Mad_Maxs - 14 Paź 2009, 23:34
mechcom dobrze pisze, że to może być termostat. żeby Ci poleciało ciepłe powietrze, temp silnika musi podejść do minimum M w NORM Popsuty termostat Ci to uniemożliwi, zwłaszcza że jest coraz zimniej na dworze i przy dużym obiegu silnik bardzo wolno się zagrzeje.
Ustaw suwak na kółeczko i powinno tylko kratkami poleciec powietrze. W innym wypadku, możesz mieć kanały zapchane
Pawełos666 - 16 Paź 2009, 13:42
zasyfiona porzadnie, sprawdz rurki od nagrzewnicy czy cieple, jak cos to mam elegancka do sprzedania, wyplukana konkretnym srodkiem i przedmuchana
SebeG - 17 Paź 2009, 23:20
Ja mam taki dziwny myk, że jak zmniejszam grzanie, to w pewnym momencie z bocznych kratek leci jeszcze ciepłe powietrze, a ze środkowej już zimne. Dziwne to bardzo wg. mnie jest. A wskaźnik temp. silnika w chlodniejsze dni ledwo wchodzi w pole "norm", a wentylator chłodnicy włącza się mniej wiecej w połowie tego pola. Termostat raczej sprawny, bo jak wchodzi na NORM, rury od chłodnicy robią się ciepłe, a temp. nie spada podczas jazdy (a rośnie tylko w korku). Czyżby czujnik?
MARIUSZ.B - 17 Paź 2009, 23:38
SebeG napisał/a: | mam taki dziwny myk, że jak zmniejszam grzanie, to w pewnym momencie z bocznych kratek leci jeszcze ciepłe powietrze, a ze środkowej już zimne |
Nie wiem dlaczego tak jest ale w wszystkich mk3 tak miałem, różnice w temperaturze były niewielkie ale wyczuwalne.
JoeMix - 18 Paź 2009, 00:38
Może dlatego że jak grzejesz ciepłym to od ciepłego ogrzewają się kanały które do bocznych kratek maja kawałek drogi iak dasz zimne, to nagrzewnica stygnie i ze środka leci zimne powietrze, po bokach jakiś czas cieplejsze bo się ogrzewa od kanałów,,, tak?
maciask01 - 24 Paź 2009, 10:26
Problem rozwiazny. Nagrzewnica byla dziurawa, skleilem ja i smiga
Pawełos666 - 25 Paź 2009, 18:22
skleiles nagrzewnice to powodzenia folie rozloz pod nogi i jezdzij dalej
Freeman - 25 Paź 2009, 19:00
Wiesz, nie powiedziane, że zrobił to źle i od razu będzie miał problem.
maciask01, napisz czym ją skleiłeś?
WiQert - 5 Gru 2010, 12:14
temat co prawda sprzed roku, ale ktos moze nakresli dlaczego sklejenie nagrzewnicy moze byc niedobre?
TomQ - 5 Gru 2010, 12:27
Dobrze, że nie zapytałeś dlaczego wulkanizowanie prezerwatyw może być niedobre
WiQert - 5 Gru 2010, 13:08
po co piszesz jak nie wnosisz sensownej odpowiedzi?
MARIUSZ.B - 5 Gru 2010, 13:26
WiQert napisał/a: | le ktos moze nakresli dlaczego sklejenie nagrzewnicy moze byc niedobre? |
Jak skleisz dobrze i nie będzie ciekło to wtedy jest dobrze a jak będzie ciekło to będziesz ją jeszcze razy wyciągał i ponownie kleił lub kupisz inną (nową). Policz czas, babranie się z spuszczaniem płynu. Pół biedy jak masz gdzie to zrobić, gorzej jak będziesz to robił w obecnych warunkach pod chmurką. Twój samochód twój wybór.
Rebel - 5 Gru 2010, 13:29
WiQert napisał/a: | po co piszesz jak nie wnosisz sensownej odpowiedzi? |
Wnosi... tylko trzeba ruszyć głową, żeby zajarzyć. Każde miejsce klejenia jest z reguły już osłabione i prędzej czy później puści. ...a guma z postu TomQ pęknie
Ja gdy kupiłem auto miałem pękniętą skrzynię na dole przy łączeniu, o czym nie wiedziałem. Nie wiadomo kiedy była klejona... 2 miesiące pojeździłem i zaczęło cieknąć...
TomQ - 5 Gru 2010, 13:41
Dla niektórych może nie być sensowna, a jeszcze inni mogą jej w ogóle nie widzieć.
Ale OK.
Koniec pachnącej ciężkim sarkazmem ironii.
Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Klejenie nagrzewnic ma sens podobny do wulkanizacji prezerwatyw ponieważ nagrzewnice,
podobnie je prezerwatywy są tanie, a łatanie jednego, podobnie jak drugiego najniechybniej
kończy się wpadką.
W pierwszym wypadku wpadka polega na znakomitym nawilżaniu wnętrza samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc w okolicach nóżek kierowcy oraz pasażera. Obfite nawilżanie w dłuższym czasie prowadzi do silnego rozwoju drobnoustrojów zamieszkujących wykładziny, a temu towarzyszą zmiany mikroklimatu samochodowego, objawiające się przede wszystkim powstaniem silnych efektów zapachowych.
Do tego dochodzi konieczność częstego uzupełniania płynu do nawilżania znajdującego się w zbiorniczku wyrównawczym.
Wpadka drugiego rodzaju polega na niekontrolowanym rozmnażaniu się wpadkowicza z najczęściej
przypadkową partnerką.
WiQert - 5 Gru 2010, 14:21
o i dziekuje za odpowiedz.
cradleoffilth - 5 Gru 2010, 16:40
nagrzewnice sa tanie :O. Z tego co pamietam, za nowa w zeszlym roku musialem dac kolo 300zl... nie wiem czy to jest tak bardzo tanio... do innych starych samochodow mozna kupic nawet kolo 100zl nowa...
MARIUSZ.B - 5 Gru 2010, 21:01
Z tego co pamiętam to kiedyś (kilka lat temu, około 4) kupowałem do mk3, chłodnicę i nagrzewnicę, dostałem jakiś super rabat i zapłaciłem 300zł.
Na szybko jedyne co znalazłem na allegro to coś takiego http://allegro.pl/nagrzew...1351207050.html
Nawet jeśli by miała kosztować 100zł nówka to warto, bo używana to kot w worku albo się uda albo nie.
|
|