Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie

LOY - 27 Paź 2008, 01:35
Temat postu: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
jaki jest najwiekszy problem MK3 -ek ..(no poza silnikem,osiagami ,elektryka ,brzydota ,utrata wartosci i niskim prestizem) oczywiscie RDZA ! ..a co rdzewieje zawsze i najpaskudniej ..okolice wlewu paliwa. Problem staje sie mityczny wsród ołnerów i wizją korozji wlewu co starsi i dzieciaci forumowicze zaczynaja straszyc dzieci ,co powoduje szkody większe niz bezstresowe wychowanie .
Czas przyblizyc problem i pokazac na czym polega tajemnicza naprawa .
Pewnie niewielu pójdzie w moje .slady i zrobi blacharke we własnym zakresie ..ale niektórzy zrozumieja dlaczego warto zapłacic wiecej i zadbac by było to zrobione własciwie .
wróg ukryty -czyli czego nie widac
rózna bywa korozja wlewu ..ale decydujac sie na naprawę ..bez wzgladu na ilosc korozji operacja bedzie podobna..bo i tak trzeba wyciac i wspawac reperaturke ...
najpierw łapiemy szlifierke i odsłaniamy blache ..szukamy perforacji ..i sladów poprzedniej naprawy ...rep dobrze zrobiona starczy na ok 3-4 lata. zła ...purchli juz po sezonie zimowym! :-) ...rekord -widziałem purchle juz po 2 miesiacach od naprawy -jak to mozliwe ?...blacharze daja wam to za co chcecie płacic...albo za co nie chcecie :fox: .. poniewaz dla klienta zawsze jest za drogo i za długo ..oszczedzaja koszty na chemii i czynnosciach zabezpieczajacych ...zreszta opisze na przykładzie w dalszej czesci .

problem puenty wygladał na drobny ..ot mały pecherzyk i pekniecie szpachli ..prawie niezauwazalne ...inny problem zwłaszcza w Xrkach to szalajaca rdza pod nakładkami ...w puencie jeszcze nic nie wyłaziło poza nakłądke ale ...pod nakładka skrzypiało i wylatywały resztki fordowskiej blachy :sad:

a dalej było coraz gorzej ...z rdzą sie nie patyczkujcie ...perforację odsłaniacie szlifierkami ,tarczami listkowymi albo grubymi nasadkami -szczotkami drucianymi z zkreconymi drucikami . Odsłoniecie zniszczen pozwoli na własciwe przygotowanie i wybranie reperaturek .

reperaturki wlewu maja dwa rozmiary ..wieksza - siega od krawedzi tylnej do krawedzi dolnej błotnika ..jest fajna przy lekkiej perforacji krawedzi nadkola ..mała pomaga przy lekkiej korozji wlewu ..mozecie zamiast malej od fiesty kupic mała ode escorta -róznica to magiczny rancik ( wygięcie ) blachy biegnace przez srodek ..escort go niema ..ale imadło i mlotek i sami wyklepiecie rancik .dalej jest juz tylko cały błotnik ,nadkola zas maja dwa rozmiary ...cieniutka rep praktycznie samej krawedzi ..i wieksza z kawałkiem błotnika .
reperaturki bywaja rózne ...robiac u "fachowca" ..nie wiecie co kupi ..pewnie kupi najtansze.
reperaturki róznia sie jakoscia - jakosc to grubosc blachy i wlasciwa forma ...w przypadku rep ..wlewu ..ich kształt nie jest zbyt wazny ...grubosc blachy owszem ..cienki przepalaja sie przy spawaniu ..i faluja od gestych spawów .Ja od lat jade na szwedzkich rep klokerholm ...najlepszy stosunek ceny do jakosci ...


nowa rep ...pokryta jest farba transportowa -czyli jakis badziew ...fachowcy traktuja ja jako podkład ..nic bardziej mylnego ...koroduja jak durne ..ja od razu przed rozpoczeciem blachy maluje reperaturki podkładem epoksydowym ..wy mozecie kazdym gruntem ..nawet pedzlem ..byle nie zostawic jej takiej jaka jest

jak juz odsłonicie rdze ..na powstrzymanie jej jest tylko jedna metoda - amputacja :-P wszystkie elementy głeboko skorodowane trzeba wyciac .


juz widzicie ze pod blacha zewnetrzna jest druga wewnetrzna ..ona zazwyczaj równiez koroduje okrutnie ..zazwyczaj tez jest totalnie olewana przez 'fachowców ' :fox: ..bo jej nie widac ...skutki sa fatalne ...syf i woda dostaje sie bez przeszkód do wnetrza i koroduje w przyspieszonym tempie :sad:
po wycieciu i odczyszczeniu rdzy ...odtłuszczamy wszystko i ..gruntujemy

nie musze dodawac ze zaden blacharz nie zrobi niczego podobnego :rotfl:
wewnetrzna blache nalezy odtworzyc ...nic trudnego ..wycinacie ja z kawałka blachy i wspawujecie . I teraz wazne po wyschnieciu gruntu spawy uszczelniacie szczeliwem ..polecam wurth ....nowe blachy docinacie tak zeby pasowały pod wyciecia .
powinny byc ok 1-1,5cm wieksze niz blachy usuniete ..bo spawamy na zakładke .
Moja metode przed wspawawaniem blachy wlewu wyciskam pierscien szczeliwa dookoła otworu wlewu i "wklejam" blache ..w ten sposób blacha sie nie przesunie podczas spawania i dodatkowo uszczelniłem przestrzen miedzy blachami .
My blachy spawamy na zakładke ..polaga to na lekkim wygieciu krawedzi reperaturki i wsuniecie jej pod krawedz starej blachy . Spawy zostaja w uskoku na łaczeniu blach ..latwiej tez szpachlowac i kładzie sie mniej szpachli .


pospawane -spawy co 1,5-2cm ..gesto ale bedzie sztywno ...jest szansa ze szpachlówka nie pęknie :fox:

teraz nalezy obszlifowac spawy -tak zeby nie wystawały poza powierzchnie blachy ..ale nie za cienko bo zaraz popekaja ...szlifujac myslcie ze musicie je zgubic pod szpachla ..a szpachli kładziemy jak najmniej . i teraz dygraesja .."fachowcy" kłada spawów tyle zeby sie trzymało ...mniej roboty i szlifowania :fox:
teraz nalezy całosc zagruntowac i dobrze wysuszyc ..na fotce epoksyd ...schniecie -doba ! ..fachowcy nic nie gruntuja przed szpachla ;-( ..bo szkoda czasu i kasy

a teraz szpachlowanie ...zaczynacie od szpachlówki z włóknem szklanym...kładziecie kilka warstw ..nie bójcie sie połozyc grubo ..lepiej raz grubo ..niz pózniej doszpachlowywac ...
szpachel sciagacie grubym papierem ..najlepije maszyna ..polecam momosrodówki albo szlifierki oscylacyjne ..na szpachle z włókna ..kładziecie szpachlę wykańczajacą ..i pracujecie nad wyprowadzeniem idealnej powierzchni ..tutaj polecam klocek i machanie reka ...maszyna szybko zgubicie płaszczyzne ...nieodzowny jest tez kontrolny spray który pozwala na bierzaco kontrolowac jakosc płaszczyzny ..aha wyzwaniem jest magiczny kancik :-) zabawa na kilka godzin ...zauwazcie ze "fachowcy " radosnie kancik olewaja i po naprawach blachy za wlewem lubie byc ..płaskie :rotfl:

po wyprowadzeniu ..jeszce z dwie tury podkładu wypełniajcego ..który zamknie dziurki i pory w szpachlówce ..podkład oczywiscie docieramy ...juz na gładko pod lakier

papier wodny gradacja 600-800na koniec i mozna kłasc lakier
w moim przypadku najpierw baza ..potem klar

na koniec wysuszenie..najlepsze sa prominie UV ..jak niema sie lampy to słoneczko po 4-5 dniach (slonecznych) mozna lakier zmatowic papierem 1000-1500 na klocku i zrobic polerke mechaniczna ..zaczynajac od pasty FARECLA G3 do G6 a na koniec politura i wosk

koszta
reperaturka to wydatek rzedu 20-40 pln rep nadkola ok 40 cały błotnik ok 50-70pln
szczeliwo 30-40 szpachle ,epoksyd ,papiery 80-120 pln ...lakier 70 -100...i tyle jesli robicie sami :-) srednio ok 200 na dobrej klasy materiały ...i robaota na ok 3-5 dni ...szybciej sie nie da bo musicie czekac na wysychanie poszczególnych preparatów :sad:
W zakłądzie zwyczajne malowanie elementu to obecnie srednio 300pln ..samo malowanie
a tutaj jest wycięcie wspawanie ,szpachlowanie ...wiec pomyslcie jak bedzie to wykonane jesli fachowiec swoja robote wycenia na 400 pln i rep ...z lakierowaniem robi w 2 dni :yyy:

genov - 27 Paź 2008, 06:34

a kiedys ktos pisal ze nie robimy dziur w nadkolach, bo za jakis czas szaleje tam rdza, i nakladki montujemy na klej do szyb :-) Wiesz i rok temu w fioletowej zrobilem tak jak pisales, i sie wkur.... sam na siebie ze sie posluchalem :sad: bo mi schlo pol dnia i rano i tak to zerwalem :-) Teraz zerżnelem ''robote'' od Ciebie, mozna by powiedziec ze wszystko to samo tylko ze uzylem jeszcze ''brunoxa'' i pomalowalem blotnik akrylem :) 4dni roboty :) po godzinach oczywiscie :) A i z bialej felgi sie prosze nie smiac, lepsza biala felga niz jaki kolwiek kolpak :-)



tajmus - 27 Paź 2008, 08:34

:-) tematy jak zawsze bardzo interesujace... spamu nie chce tu robic wiec krotko...: na wiosne napewno skorzystam z twoich FAQ chociaz mi sie marzylo takie stworzyc z tego co bede robil :-P :-P no nic. gratuluje
LOY - 27 Paź 2008, 12:37

genov napisał/a:
a kiedys ktos pisal ze nie robimy dziur w nadkolach, bo za jakis czas szaleje tam rdza, i nakladki montujemy na klej do szyb :-) Wiesz i rok temu w fioletowej zrobilem tak jak pisales, i sie wkur.... sam na siebie ze sie posluchalem :]


trzeba byc elastycznym ..w puencie sa i sróby i klej :-P ...dziury powierciłem bo sróby były o dziwo zdrowe :fox: ...u punkiego RS niema srób ..tylko klej i tez byla meczarnia ..sciski ..tasma bo cholerstwo chciało sie odklejac ...czyli niema sztywnych reguł :-P ...a felgi fajne ..białe jest rajdowe ..tez niejednokrotnie malowałem felgi na biało ..w róznych autach ....widze ze ładnie dzialasz genov ...kiedy zobaczymy efekty w jakis temacie ;/

genov - 27 Paź 2008, 15:03

genov napisał/a:
....widze ze ładnie dzialasz genov ...kiedy zobaczymy efekty w jakis temacie ;/
jak skoncze to opisze historie moich 3fiest heh :-)
tajmus - 30 Paź 2008, 09:49

Loy'ku jakby sie jeszcze pojawil temat wymiany przedniego blotnika, progow i tylniego pasa to bylbym szczesciwy i na wiosne sam sprobowal ratowac swoja co (odpukac) moze nie spartacze :hahaha: :hahaha: :hahaha:
Tommy - 30 Paź 2008, 13:29

Też przez to przechodziłem...
Tylko u mnie dziura była tak rozjechana, że dochodziła niemal do krawędzi klapy..




Stoker - 30 Paź 2008, 14:45

Heeh, w kwietniu tego roku też musiałem wymieniać rand i wlew :-) , wszystko fajnie tylko jakiś czas później siadła szpachla i teraz mam taką fajną ramke wokół wlewu, musiałem coś pomieszać ze szpachlą przy robocie :-) też nie najlepiej został pomalowany . W każdym razie i tak znowu ten błotnik musi iść do rzeźbienia bo jakiś jełop mi go wgniótł na parkingu przed sklepem...
LOY - 31 Paź 2008, 00:22

Stoker napisał/a:
jakiś czas później siadła szpachla i...

siadła bo pewnie nie uzyta szpachla z włóknem ,albo zle doschnieta ..my sezonujemy auta przed lakierem ...szpachla zawsze sie wciaga ..wiec po kilku dniach warto ..szpachlowanie poprawic ..no ale przecietny fachowiec nie ma na to czasu :sad:

heneket - 22 Gru 2008, 14:05

Ja właśnie posiadłem Fieściaka MK3 z kilkoma mankamentami blacharskimi i widzę, że te wspaniałe FAQ wiosną stanie się dla mnie inspiracją :)
Tommy - 23 Gru 2008, 10:47

Nie tylko to zapewniam Cię :yes: nie tylko to ...
Kondziu - 23 Gru 2008, 10:56

http://moto.allegro.pl/it...aliwa_nowa.html


Koledzy taka bedzie dobra czy to też zamieni się w poligon dla rudej w kilka miesięcy?

Tommy - 23 Gru 2008, 11:03

Jak najbardziej będzie dobra, tylko należy ją dobrze zabezpieczyć przed rozpoczęciem prac (podpisuję się pod wyborem Loy'a - podkład epoksydowy). Po wspawaniu tez trzeba to wszystko zabezpieczyć, bo przy spawach ruda lubi szalec... Także do pracy podchodź na spokojnie i bez pośpiechu bo tylko wtedy mozesz liczyć na dobry efekt ;)
Kondziu - 23 Gru 2008, 13:38

Zatem mam pytanie... Jak ściągnąć wlew od starej blachy? jakoś się go wykręca? W moim nowym nabytku wygląda to tak :



Na razie daje zdjęcie z aukcji w której ją kupiłem. i wygląda to tak jak wygląda na dzie dzisiejszy. Zmiany nastapią na wiosnę..

kazi - 23 Gru 2008, 20:04

Trzeba go przekręcić i wyjdzie najlepiej jakims dużyyym płaskim kluczem po wyjęciu korka. Ja z tym też miałem problem ale sie udało.
dhaaaro - 12 Mar 2009, 15:50

jezeli masz nadkola to odkręć jezeli nie to sciagnij sobie koło i tam jest taka śruba mocująca rurę wlewu na klucz bodajrze 10. jesli nie bedziesz mógł wyciągnąć tego w samochodzie to po prostu wytnij starą blachę i wyciągnij całą rurę a wlot do zbiornika zatkaj jakas szmata czy itp. potem kiedy bedzie3sz miał calą rure poza autem będziesz mógł cos bardziej pokombinowac.
brusik - 10 Lip 2009, 17:09

W jaki sposób zdemontować klapke wlewu paliwa w Mk3 94r.
Gabrielo111 - 15 Lip 2009, 16:29

A mógłby mi ktoś doradzić,ile warstw trzeba malując akrylową???? 1?? 2?? Dzięki z góry!!
LOY - 15 Lip 2009, 23:59

Gabrielo111 napisał/a:
A mógłby mi ktoś doradzić,ile warstw trzeba malując akrylową???? 1?? 2?? Dzięki z góry!!

nie ma czegos takiego ..ma skryc dobrez i jeszcze troche zeby było z czego zetrzec :fox:

Dark_Nemo - 16 Lip 2009, 11:09

Ja malowałem akrylową 3 razy i efekt jest zadowalający - fakt, że nie doszlifowałem, ale to z braku czasu.
Gabrielo111 - 16 Lip 2009, 15:20

Ale ja pytam już na gotowo??!! Lakier koncowy!! Doradźcie!!
LOY - 17 Lip 2009, 23:36

Gabrielo111 napisał/a:
Ale ja pytam już na gotowo??!! Lakier koncowy!! Doradźcie!!

mam wkleic jeszcze raz swoja odpowiedz :fox: ..nie rozumeisz odpowiedzi czy nie za bardzo wiesz o co pytasz ? :fox:

brusik - 20 Lip 2009, 01:04

Potrzebóję zdemontować klapke wlewu paliwa w MK3 94r. do doborania lakieru ,a gdy będę miał lakier i pomalóję małe fleki to jak zlikwidować styk nowego ze starym lakierem, może ktoś wie jak to zrobić.
Maki - 16 Mar 2010, 17:39

Ja mam pytanie. Mam szpachlówkę uniwersalną, i ile daje się do niej utwardzacza(czerwona pasta w tubce). Osobiście wolę by wolniej schło ale za to nie muszę się śpieszyć ze szpachlowaniem. Ile dać utwardzacza by zastygło mi max do 1,5h.

A drugie pytanie ile dać utwardzacza na 150ml farby.

kubasa976 - 16 Mar 2010, 18:20

brusik napisał/a:
Potrzebóję zdemontować klapke wlewu paliwa w MK3 94r. do doborania lakieru ,a gdy będę miał lakier i pomalóję małe fleki to jak zlikwidować styk nowego ze starym lakierem, może ktoś wie jak to zrobić.


papier scierny i polerka albo cieniowaniem popróbuj

ale zobacz czy klapka na pewno ma ten sam lakier bo mi sie zdążyło w paru autach ze klapki były malowane i po dobraniu koloru nie bardzo sie zgadzało z resztą samochodu

Maki - 16 Mar 2010, 18:57

Fajnie jak byś odpowiedział na moje pytanka.
kubasa976 - 16 Mar 2010, 19:30

Maki napisał/a:
Fajnie jak byś odpowiedział na moje pytanka.


ja utwardzacza do szpachli daje na oko bo to ciężko od Mierzyć takie proporcje
bo to jedynie na wadze by ci sie udało
a propo farby to wszytko zależy jaka jesli akryl to na ogół było 2;1 ale to na opakowaniu jest napisane

brusik - 17 Mar 2010, 19:17

najprawdopodobniej wszyscy mieszają szpachle na oko,ja też dodaję utwardzacza na oko tylko są pewne warunki,czy ma wolno lub szybko schnąć i zależy od temperatury bo te same proporcje przy +20C szybciej schnie niż przy +10 to trzeba wypraktykować,tylko niemożna przesadzić bo za mało utwardzacza nie utwardzi lub zrobi twardszą plasteline
Maki - 20 Mar 2010, 17:57

Mam kolejne pytanie. Ile czasu trzeba odczekać by wypolerować pastą polerską lekko ścierną(tempo). Do 150ml lakieru akrylowego dałem 50ml utwardzacza (według zalecań sprzedawcy)
kubasa976 - 20 Mar 2010, 18:48

zalezy czy akryl HS czy MS i temp otoczenia
Maki - 20 Mar 2010, 18:58

Jaki akryl to nie wiem. Ale temp. to 15*c
szuwar - 23 Sie 2010, 01:25

czy do spawania nadkoli i wlewu paliwa trzeba demontowac bak?
ew. butle na gaz w bagazniku?

sharpshuter - 1 Lis 2010, 19:19

Sorry że tak na początku mojej kariery się wtrącę ;D

Ostatnio czytam różne materiały na temat spawania i blacharki, bo postanowiłem się za nią zabrać w wolnych chwilach :) Na temat spawania aut jest tyle opinii ilu jest spawaczy :) Pozwolę sobie napisać kilka spostrzeżeń odnośnie powyższego materiału może coś wniosę do rozmowy ;)

Ostatnio robiłem to samo u siebie :) Nieco inaczej wspawałem. Jestem zdania że miejsca w których spawamy powinniśmy oczyścić do gołej blachy ponieważ zanieczyszczenia osłabiają spoinę... Nowy element również spawam na minimalną zakładkę ale nieco inaczej. podginam krawędź karoserii do wewnątrz a dopasowaną reparaturkę kładę na wycięciu i łapię punktowo. Trzeba zwrócić uwagę na to żeby nie zagiąć za głęboko ani za płytko bo po spawaniu otrzymamy kanion kolorado na dwa kilo szpachli albo wystające pasmo górskie :) Spotkałem się z opiniami że powinno się spawać do czoła ale sprawia to w praktyce dużo problemów... Tak to wygląda u mnie, jak o że nie mam ogrzewanego garażu nawet nie brałem się za szpachlowanie. Zabezpieczyłem antykorozyjnie.







Tak było przed... Ktoś przyspawał reparaturę na żywą rdzę obficie szpachlując... masakra...


tajmus - 2 Lis 2010, 11:26

Sierra to jest??
sharpshuter - 2 Lis 2010, 18:42

Ścierka ;)
Maki - 14 Lis 2010, 18:01

A ja mam pytanie jak zabezpieczacie spawy od lica. Czyli od środka. Przecież nie ma jak tam dojść.
Ad@mus - 14 Lis 2010, 18:21

jak sciagniesz tylne boczki to masz dojscie:) pasta na spawy, duchtung masa, masa akrylowa minia co kolwiek, lepiej cos niz nic, na koniec warto zalac wszystko konserwacją co profili zamknietych
przemo_rsr - 14 Lis 2010, 20:12

Ad@mus napisał/a:
jak sciagniesz tylne boczki to masz dojscie:) pasta na spawy, duchtung masa, masa akrylowa minia co kolwiek, lepiej cos niz nic, na koniec warto zalac wszystko konserwacją co profili zamknietych


nic ująć nic dodać, po prostu tak zrób :-P

sharpshuter - 18 Lis 2010, 00:31

Mi zawsze polecano fluidol jest też w spraju z rurką do profili zamkniętych :) Z wierchu uszczelniam masą klejąco-uszczelniającą
Wrocławianka - 21 Lis 2010, 10:35

Szanowni forumowcze....czy zawsze robicie takie naprawy sami? moja fiescika, której zmieniać nie zamierzam też już tylnimi nadkolami błaga mnie o remont...
u lakiernika wydaje mi się to zupełnie nieopłacalne

DziDzia - 21 Lis 2010, 10:55

Wrocławianka napisał/a:
czy zawsze robicie takie naprawy sami?

Nie. Do tego trzeba mieć odpowiednie zaplecze i umiejętności.
Wrocławianka napisał/a:
u lakiernika wydaje mi się to zupełnie nieopłacalne

Ekonomicznie - nie tylko się wydaje, ale tak jest. Chyba, że wiążesz ze swoim egzemplarzem długą przyszłość, to warto.



pozdro :!:

przemo_rsr - 21 Lis 2010, 11:58

chyba, że masz jakieś znajomego blacharza to Ci za pół ceny to zrobi :-)
sharpshuter - 26 Lis 2010, 00:07

Ja jak zobaczyłem co mam do zrobienia u siebie to postanowiłem kupić spawarkę :) Progi do łatania, błotniki tył do naprawy, nadkola na styku z nimi też, drobne ubytki w podłodze i nie wiem czy bym się zmieścił w 1500zł :) Zrobiłem część napraw u siebie w między czasie polo 92 coupe sąsiadowi przywróciłem do życia bo podłogę miał oderwaną na całej długości progu, próg też wymieniłem, robiłem to pierwszy raz w życiu i jakoś wyszło ;D Nie reklamuje :) A moje doświadczenie stale rośnie :)
szuwar - 5 Gru 2010, 02:14

ile dales za spawarke?
sharpshuter - 9 Sty 2011, 03:18

Za spawarkę dałem niecałe 800zł http://www.sklep-sanchez....products_id=189 taką samą widziałem w nomi za 1250 ;D śmiech na sali ;D A tak bajdełej widziałem się ze znajomym od polo mówi że się dziwnie jeździ fotel jakiś taki sztywny :hahaha:
piotrek080292 - 18 Maj 2011, 21:44

Panowie jak zabezpieczyc antykorozyjnie spawy od wewnetrznej strony błotnika?
kuba87 - 18 Maj 2011, 21:47

sciagnij tapicerki i tam natrysnij konserwacje
równiez zdejmij koło oczysc dobrze wewnętrzna strone błotnika i natrysnij zdrowo konserwy
pomaluj farbą antykorozyjną najpierw

deredas - 10 Sty 2012, 19:07

Jaki typ spawarki należy użyć do spawania blach samochodowych ?
Czym najlepiej zeszlifować spawy ?

DziDzia - 10 Sty 2012, 20:16

deredas napisał/a:
Jaki typ spawarki należy użyć do spawania blach samochodowych ?

MIGa :?:
deredas napisał/a:
Czym najlepiej zeszlifować spawy ?

Może szlifierką :?:



pozdro :!:

Kam'ol - 22 Kwi 2012, 12:37

no ja niestety nie mam aparatu spawalniczego Mig, ani innego lol! a nadkole się odpadło i parę dziur przy wlewie, póki co czyściłem z obu stron, szpachlowałem , z nadkolem okazało się lipa bo ktoś na parking wjechał mi w nie i wszystko odpadło razem ze zgniłą blachą.... chyba wezmę szlifierkę kontową i pojadę tak 1 cm nad rdzą, tylko pytanie jak to "naprawić" bez spawania?? włókno szklane z epoxy?
piteros71 - 9 Lip 2012, 17:28

Podkład Epoksydowy Antykorozyjny PROTECT360 - NOVOL - kpl.-800ml bedzie dobry?
Kam'ol - 9 Lip 2012, 19:32

a to w sumie zapytać mogę, czy znacie forumowicza z Wrocławia, który pomógłby (odpłatnie) w pospawaniu tego dziadostwa? :)
motor89 - 14 Lip 2012, 18:26

deredas napisał/a:
Jaki typ spawarki należy użyć do spawania blach samochodowych ?
Czym najlepiej zeszlifować spawy ?


Nie rozumiem takich ludzi... pyta się czym lepiej pospawać i czym zeszlifować spawy a bierze się za taką robote jak nie ma pojęcia :krzesłemgo:

qgt - 17 Lut 2014, 19:28

wygląda że mojej fieścinie była robiona reperturka wlewu/nadkola tyle że poszły spawy.. czy jest sens się próbować zespawać to z powrotem czy może lepiej kupić nową reperaturkę i ją założyć ?
deejay - 28 Lut 2014, 18:11

wyciąć wstawić nowe i polakierować

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group