Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Fiesta by Marek

Marek - 1 Paź 2008, 21:01
Temat postu: [MK3] Fiesta by Marek
1. NICK: Marek
2. IMIĘ: Marek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: RS Turbo
5. ROCZNIK: mk3 1991
6. SILNIK: 1.6Turbo
7. OPIS AUTA:
Ogólnie w ładnym stanie jak za ta kasę, podłoga zdrowiutka, progi i podłużnice również, z blacharki trzeba zrobić wlew paliwa, dwa purchle na klapie bagażnika i otarcia lakieru na rantach drzwi. Fiesta była tylko raz delikatnie uderzona w prawy przód <ok>. Zawieszenie przednie wbrew opinii pewnego byłego forumowicza bez jakichkolwiek luzów :2xf: , jedyna rzeczą do zrobienia w zawiasie to wymiana amortyzatorów z tylu bo jeden ma 13% sprawności no i prawego łożyska w przednim kole ale już nowe czeka na polce, tylko muszę znaleźć chwile na montaż :) Silnik chodzi równo i już potrafi pokazać na co go stać. Dlaczego już ? a bo WG był zacięty i auto nie miało takiego doładowania jak powinno no i nie było wtedy jednej równie ważnej rzeczy tzn. Swissssssssssssstu turbinki :) O dziwo turbina nie ma luzów co jest dobrym znakiem 
Dzięki uprzejmości kolegi Kruku fiesta ma kierownice ori z RS Turbo zamiast "sportowej", gałka biegów "łeb węża" została zastąpiona gałką z cywila i od razu przyjemniej sie jeździ.





8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Wywalenie lamp z brewkami + polerka lakieru (trzeba powtórzyć zabieg)
b. mechaniczne: Odblokowanie WG, zmiana amortyzatorów tył + łożysko koła :)
c. audio: Wsadziłem radyjko he he
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Naprawa zderzaków, reperaturka wlewu paliwa + zrobienie paru purchli :)
b. mechaniczne: jeszcze nie wiem.
c. audio: Brak
d. inne Brak



Fotki z dnia zakupu:


Fiestka dotknięta ręką wieś tuningu :)

No i teraźniejsze fotki:



PS: Pojadę jeszcze w plener tyle że już z cyfrówką :)

Podziękowania dla Darasa i Kruka za wsparcie duchowe i praktyczne :luzik:

tadzias - 1 Paź 2008, 21:09

całkiem ładna :)

rzeczywiście przyda się jeszcze jedna polerka :ok:

dobrze zrobiłeś wyrzucając te brewki :ok:

pawel2062 - 1 Paź 2008, 21:09

Nie no wszystko ok! :-)
elmek13 - 1 Paź 2008, 21:38

Prawie jak moja RST :)
sudoMK4 - 1 Paź 2008, 22:08

ładna fiesta w końcu xr 1,6 turbo pewno dużo pali xD ale warta a tak z ciekawości ile pali ??
Marek - 1 Paź 2008, 23:05

Szczerze to nie wiem ile pali ale 12-14l będzie jak nic :rotfl: No ale coś za coś :)
LOY - 2 Paź 2008, 00:06

na razie fajnie ze turbo ...chwalic za wczesnie ...zobaczymy za pół roku ..po pierwsze czy bedzie lepsza niz teraz po drugie czy jeszcze wogóle bedzie :fox:
Marek - 2 Paź 2008, 00:09

LOY napisał/a:
na razie fajnie ze turbo ...chwalic za wczesnie ...zobaczymy za pół roku ..po pierwsze czy bedzie lepsza niz teraz po drugie czy jeszcze wogóle bedzie :fox:

He he :) O to akurat nie musicie się martwić :)

LOY - 2 Paź 2008, 00:50

Marek napisał/a:
LOY napisał/a:
na razie fajnie ze turbo ...chwalic za wczesnie ...zobaczymy za pół roku ..po pierwsze czy bedzie lepsza niz teraz po drugie czy jeszcze wogóle bedzie :fox:

He he :) O to akurat nie musicie się martwić :)

a jednak z forumowego doswiadczenia wiem ze plany z czasem sie zmieniaja ..zwłaszcza wsród tak młodych ołnerów .
tak jak juz napisałem ..czas pokaze

PumaRST - 2 Paź 2008, 06:25

Kolejne RS Turbo, życze wytrfałości a auto sie odwdzięczy przyjemną jazdą i ciekawymi osiągami.

Jesli poważnie myślisz o tym aucie to proponuje najpierw zrobić dobrze nadwozie żeby później do niego nie wracać za szybko a później zacząć jakieś zabawy mechaniczne jesli takowe majabyć wogóle.

Fajnie ze Daras jej nie pocioł bo jak sie nie myle to miała pójść w części. co do spalania to przy normalne skokojnej jeździe majac czyste fililtry, świerze świece i przewody nie powinna palic wiecej niz 10-11l.100km

Daras84 - 2 Paź 2008, 09:24

LOY napisał/a:

a ..zwłaszcza wsród tak młodych ołnerów .
tak jak juz napisałem ..czas pokaze


juz wczesniej prosilem Marka aby zrobil temat o swojej 1,1 -> 1,6 sam przez dobry szmat czasu zbieral czesci i praktycznie z totalnego szrota juz zrobil gotowe autko (kundla xr2i) ktore mialo isc juz całe do malowania... no ale trafila sie RST ;)

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 09:26 ]
PumaRST napisał/a:
.

Fajnie ze Daras jej nie pocioł bo jak sie nie myle to miała pójść w części.


miała... ale załozenie bylo jedne jesli bedize naprawde zdrowa buda to zostaje w całosci ;) a po tym co zoabcyzlismy na miejscu nie mozna bylo by jej pociac, wstyd sie przyzanc ale sumienie nie pozwalalo ;) :devil:

Mafios - 2 Paź 2008, 09:47

czy to jest ta fiesta za 1800zl ? z allegro czy ta daras wzial na zylete
Daras84 - 2 Paź 2008, 10:26

ta to jest ta za 1800 ;) a co nie poznajesz:P
Marek - 4 Paź 2008, 17:31

PumaRST napisał/a:
Jesli poważnie myślisz o tym aucie to proponuje najpierw zrobić dobrze nadwozie żeby później do niego nie wracać za szybko a później zacząć jakieś zabawy mechaniczne jesli takowe majabyć wogóle.


Taki jest plan :)

Mafios napisał/a:
czy to jest ta fiesta za 1800zl ?

:yes:

Daras84 napisał/a:
juz wczesniej prosilem Marka aby zrobil temat o swojej 1,1 -> 1,6 sam przez dobry szmat czasu zbieral czesci i praktycznie z totalnego szrota juz zrobil gotowe autko (kundla xr2i) ktore mialo isc juz całe do malowania...


Wstyd bylo :)

Żółwik Tuptuś - 5 Paź 2008, 17:51

Marek - nie pisz że wstyd - taki swap jest nieosiągalny dla większości jebaków teoretyków posiadających sporej objętości opisy aut i mających w planach nawet silniki od odrzutofcuf .

Co do fiesty - FAjnie że wypłynęła RST i że jest ktoś kto się nią chce zająć . NIe dziw się jednak powściągliwości w wyrażaniu zachwytów . POstawiłęś pierwszy krok na długiej i wyboistej drodze nie posiadającej na końcu żadnej skonkretyzowanej nagrody . Czy z niej nie zawrócisz ( tak jak wielu poprzedników ) - pokaże czas i Twoje teraźniejsze zapewnienia na nic się nie zdadzą .

Niemniej jednak - gratuluję i powodzenia :)

Marek - 6 Paź 2008, 20:32

Powtórzyłem akcje "polerka" i efekty są :D

Dla przypomnienia po kupnie




I po polerce x2 :twisted:


sudoMK4 - 6 Paź 2008, 20:42

noo nee ma jak to 1,6turbo xr xD tylko lakier wygląda taki jak by wyblakły mój kolega taki miał to mówił ze 3h polerował auto ale efekt kozak xD polerka dużo daje sam sie przekonałem ale fiesta koozak

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 20:52 ]
a ty długo polerowałeś fieste ??

Daras84 - 6 Paź 2008, 22:57

no stary fabryka ;) sciagaj tylko ta paskudna lotke na tylnej klapie i załoz cały zderzak bo 2 w garazu leza :P
Tommur - 6 Paź 2008, 23:02

Trochę polerki a jaki efekt :yyy:
Marek - 6 Paź 2008, 23:20

Daras84 napisał/a:
no stary fabryka ;) sciagaj tylko ta paskudna lotke na tylnej klapie i załoz cały zderzak bo 2 w garazu leza :P


EEe przyznam szczerze że lota mi się podoba... tzn zaczyna :D W końcu orginał :P
Zderzak zmienię jak pomaluję ;) Tymczasowo wszystkie pędzle zajęte :cojest:

sudoMK4 napisał/a:
a ty długo polerowałeś fieste ??


Gdzieś tak na oko 2 i pół godziny jedna polerka czyli 5h.

sudoMK4 - 6 Paź 2008, 23:22

oo troche polerki i efekt jest xD
LOY - 7 Paź 2008, 00:12

Marek napisał/a:
[
EEe przyznam szczerze że lota mi się podoba... tzn zaczyna :D W końcu orginał :P
.

eee lotka to zaden orginał tylko akcesoryjka :fox: ..kazda fiesta taka miec mogła wyjedzajac z salonu ....paskudna jest i za kare na zlocie bedziemy puszki na niej stawiac :-) ..co nie sowa :-P

Marek - 26 Paź 2008, 23:03

Mały update...
Silnik CVH-T wyleciał na czas bliżej nieokreślony a jego miejsce zastąpiło zwykłe CVH po remoncie dołu, wymianie rozrządu, simmeringów od str koła zamachowego i od str rozrządu, całego sprzęgła, uszczelki pod miska i pod deklem zaworów oraz nowym termostatem. Dla jasności jest to silnik z mojej drugiej fiesty której projektu nie ukończyłem.
Trzeba jeszcze wymienić wałek rozrządu i popychacze do pełni szczęścia ale to czekam na jakąś fuche (do końca listopada na pewno będzie zrobione) bo jestem uczniem i nie pracuję, przez co moje fundusze są różne w skali miesiąca :|

Z blacharki to tylko usunąłem ogniska korozji z podłogi i podłużnic (dziur nie było :) )oraz zakonserwowałem, niestety tylko tam gdzie robiłem z tymczasowego braku kasy ale przed zimą zrobię konserwacje całej podłogi żebym się nie zdziwił po zimie hehe.

Fotek jakichś ekstra nie ma z powodu braku czasu bo operacja przekładania silnika musiała zostać wykonana w 2 krótkie jesienne dni ale dwie mam :)

Dawca


Silnik już on board

Jeszcze nie podpięta elektryka itd.
Komora silnika wyczyszczona na razie tylko za silnikiem i z lewej strony silnika bo się robiło ciemno, a silnik musiałem dzisiaj wsadzić.

To by było na tyle.
Ciąg dalszy kiedyś nastąpi :-P

Daras84 - 26 Paź 2008, 23:20

no podziwiam cie Mareczek za zapał i tempo hehehe w jakim dizałasz i potrafisz sie odnalesc aby zdobyc jakie kolwiek dolary na fofi ;)

no i czekamy na to az RSt trafi po pelnym remoncie pod mache ;)


Pozdro ;)

mamuten - 26 Paź 2008, 23:29

a czym właśnie robiłeś polerkę mechanicznie czy ręcznie
tajmus - 27 Paź 2008, 08:20

zmina silnika rozumiem robiona z mysla remontu turbawki tak??
zgodze sie z darasem co do zderzaka i tej polki na puszki :cojest:
czyli kundel idzie pod noz juz tak??

Piesek - 27 Paź 2008, 08:28

no i bardzo pięknie :) Fajnie że kolejna FRST w klubie :)
Mafios - 27 Paź 2008, 12:08

to nie lepiej bylo sprzedac tego zyklego cvh komus na swapa i wyremontowac sobie za ta kase turbo ? taka glupia robota dla mnie
Marek - 27 Paź 2008, 13:35

Jeżdzę tym autem na codzien więc nie ma takiej opcji:)

Up 27.12.08
Dzisiaj zmieniłem w końcu wałek rozrządu i popychacze z opóźnieniem ale zrobione :P
Zmiana wyszła na duży +, poprawiła się elastyczność silnika, duuużo żwawiej wchodzi na obroty no i co najważniejsze górna partia obrotów odzyskała "kopa". :)

Fotka z akcji (jedna tylko dlatego bo było już mi strasznie zimno, a jestem chory więc nie chciałem wydłużać pobytu na dworze :| )


Daras84 - 19 Lut 2009, 00:35

Maro zrob no jakies aktrual up date. bo fiesta trzyma sie i ma dobrze ;)
Marek - 19 Lut 2009, 15:46

Nie ma czym sie chwalic :-P
Kupilem tylko piata felge wzor RST na zapas, 4 dekielki do felg bo 2 brakowalo, hamulce do przodu z Rs2k, amortyzatory nowe monroe na tyl, pospawalem zderzak przedni i tam jakies srutututu. Jak cos pojdzie do przodu wartego opisania to obfotkuje i opisze. Na razie niech temat spada na dno :-P

update:
Nowe tajle dotarly :P Kierownica i galka z RST w skorce :)

Update 14.04.09r
Dzisiaj wlecialy springi -40 w porownaniu do xr2i/rst.

Update 27.05.09r
Zamontowane nowe wahacze Febi Bilstein i lustra z mk3.5 ;) Poza tym cały zderzak tylny i zmieniona klapa na taka bez dolnej lotki :) oraz czerwony szybszy znaczek :hihihi:

Ad@mus - 18 Lip 2009, 14:45

no to up
czekam na foty

Pele - 18 Lip 2009, 15:16

Czyżby 1.6 turbo wróciło ?? :-)
Marek - 18 Lip 2009, 15:23

Spy foto sprzed niecałych 3 tygodni:



Co dalej czas pokaże... nie zamierzam chwalić dnia przed zachodem słońca :rotfl: Jak uda się skończyć to co planuje to będziemy kontynuować temat :)

Pyra20 - 19 Lip 2009, 10:25

lotka bardzo fajna, zostaw
Marek - 17 Paź 2009, 20:07

Dzisiaj fiesta postanowila sie podpalic i to koniec przygody z fiesta.


Dopisane:
Jednak nie było tak źle jak mi się wydawało po ciemku, zjarała się tylko część instalacji wnętrza i pół metra z tych 3 kabli doprowadzających prąd z aku do wnętrza. Ogarnąłem to na szybko żeby tylko odpaliła, bez świateł itd i udało mi sie wrócić do domu, więc pewnie paździerz zostanie...

Fordon - 18 Paź 2009, 01:08

jesli ECU masz cale oraz poszczegolne elementy wiazki ktore lacza sie w calosc to zero problemu... mozna bardzo latwo i tanio zrobie wiazke od zera...
Zastanawia mnie jedno, jaki kur#a cudem doszlo do zapalnie instalacji w tym aucie, gdzie widzialem juz rozne cuda i wodotryski, lacznie z podpietymi plusami na mase ECU i nic sie nie dzialo...

Marek - 18 Paź 2009, 01:15

Sam nie mam pojęcia jak do tego doszło, instalacja silnika ogólem jest cała bo troche poreanimowałem to dojechałem do domu, co prawda bez jakichkolwiek swiatel itd ale dojechalem. Najpierw zgasł motor, zjechalem na bok i uslyszalem tylko skwierk palacych sie kabli i zobaczyłem kupe dymu. :yyy:
Fordon - 18 Paź 2009, 01:20

wnetrze dobrze spwadz albo przelacznik zespolony... juz mialem okazie robic MK3,5 gdzie przelelacznik spalil immo, co za tym idzie byly jaja z odpaleniem auta, ale 4h pracy dale efekty...
Po sciagnieciu deski bedziesz widzial w ktorym miejscu byla najwieksza tempereatura... i znajdziesz latwo winowajce :)

Daras84 - 18 Paź 2009, 11:19

ta tylko tam nie ma deski ;P i calego wnetrza :P to teraz Maro przy okazji mozesz sie pochwalic kolejnym swapem :P :P czesciej zmieniajacej silniki soby nie znam;P
Marek - 18 Paź 2009, 11:41

Takie swapy to robią już dzieci z zamkniętymi oczami i bez użycia rąk więc nie ma się czym chwalić :-P

[ Dodano: Sro Paź 28, 2009 23:39 ]
No więc tak, zachciało mi się niesłyszalnego silnika z kabiny na wolnych obrotach, no i stało sie, kupiłem idealne wrecz 1.6 16v od Darasa, które po zmianie przepustnicy i wtrysków jedzie lepiej niż cvh które miałem wcześniej w co najmniej db stanie i to nie tylko moje zdanie, Daras stwierdził to samo ;) No ale jak zawsze mocy jest mało a i promocja się nadarzyła więc zakupiłem 1.8 16v 130KM. .

Wyprałem wnętrze, od wewnątrz odczyściłem i zakonserwowałem podłogę.
Fiesta dostała też grzaną przednią szybkę, airbag pasażera(podłączony), czarne wnętrze skompletowałem, felgi z Escorta Rs2000 dzisiaj zakupiłem zamiast stalowych, ponieważ w felgach z RST nie mieściły się hamulce po za tym i tak były brzydkie ;-( , założyłem dystanse 15mm do tyłu. I to chyba na tyle. Podsumowując: dalej jestem w d*pie :)

Edytka:
Bym zapomniał, podziękowania dla Daras'a za wszelaką pomoc :)

Daras84 - 29 Paź 2009, 23:03

Majster ale obfotografuj to ;)
Ad@mus - 30 Paź 2009, 08:25

poka poka poka :)

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 08:33 ]
podoba mi sie autko bo jak by nie bylo chyba jedyna replika rsTurbo w polsce :)

Daras84 - 30 Paź 2009, 14:19

to jest ori RST ale bez silnika RST :P silnik ma topgear ;P
Marek - 30 Paź 2009, 15:53

Fotka komory:

W komorze syf, ale przy tej pogodzie ciężko utrzymać czystość.

Fotek auta jako takich nie robię bo:
1) jest brudne po sam dach a jestem chory i nie mam jak umyć
2) Nie mam jeszcze RSów założonych bo czekam na oponki :)

Swapowanko, dodam że fiesta stała jakiś metr nad ziemią :hihihi:


Przymiarka cossilook'ów kiedyś tam :-)



[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 16:36 ]
Fotka ślicznego negatywu :hihihi:


Jakość kiepska bo robione telefonem ale co ma być widać to widać :-)

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 19:28 ]
I jeszcze jedna fotka negatywu:


Dokładki gumowej nie ma bo fiesta miała ostatnio na holu wracać i zdemontowałem żeby jej nie zniszczyć linką :)

luki - 3 Lis 2009, 20:51

oj dzieje się dzieje<brawo>
Ad@mus - 3 Lis 2009, 21:28

skad ten negatyw siue wziol|?? z tego co wiem fiesta ma katy stale i nie powinno byc negatywu, pozatym negatyw negatywnie wplywa na trakcje i auto ma tendencje do myszkowania z pasa na pas :)

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 21:30 ]
i juz wiem kto wziol sliki od darii

Marek - 3 Lis 2009, 21:49

Negatyw jest fabryczny Forda :V: Wahacze z RST powodują negatyw i inny kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Prowadzi się po zakrętach dużo lepiej niż Xr2i bo miałem wahacze z xr2i założone i mam porównanie. Nie odczuwam żadnego myszkowania czy tez latania po drodze, nawet przy GPS'owych 190km/h na godz, więc nie rozumiem Twojej uwagi.
Ad@mus - 4 Lis 2009, 08:16

bo ja mialem negatyw i nie szlo jezdzic i musialem customowac wahacze co by szlo jezdzic na codzien:)
Marek - 4 Lis 2009, 09:16

Ad@mus napisał/a:
bo ja mialem negatyw i nie szlo jezdzic i musialem customowac wahacze co by szlo jezdzic na codzien:)


Ad@mus napisał/a:
to ze wczesniej zamiatalo po drodze bylo przyczyna zbyt dlugiego(o 2cm:O)wahacza z prawej strony
przez to kolo odstawalo i przez to kat kola sie tracil i nie szlo zbierznosci ustawic, pozatym mocowanie wahacza tez bylo krzywe i drazek kierowniczy tez
wiec powymienialem to wszystko a wahacz...no coz, nie szlo dostac takiego jaki potrzebowalem wiec przerobilem stary, otwory nawiercilem dalej tak zeby miedzy sworzniem a tuleja byla taka sama odleglosc jak z prawidlowej drugiej strony


To się zdecyduj i przestań pieprzyć głupoty bo żeś chyba nigdy autem z negatywem na dwóch kołach nie jeździł.

yarbin - 4 Lis 2009, 09:18

Marek, Ad@mus miał półnegatyw :hahaha:
Ad@mus - 4 Lis 2009, 10:22

Cytat:
To się zdecyduj i przestań pieprzyć głupoty bo żeś chyba nigdy autem z negatywem na dwóch kołach nie jeździł.

masz racje... nie jezdzilem
yarbin tez ma racje, mialem polnegatyw :rotfl:

ty sie tak nie stresuj bo nie chodzilo mi o krytyke, czy w ogole o sprowokowanie klutni, po to sie pyta zeby znac odpowiedz

gdybym cie chcial sprowokowac napisal bym tak:
ej ty!! czemu jezdzisz na takim negatywie, po h... ci taki szajs i w ogole...
szanuje ciebie, szanuje twoj wklad we fiescine, modyfikacje podziwiam, ja swoje tez wiem, choc nie zachowuje sie tak jak by mi slonce z dupy swiecilo, wiec mowiac ze "piepsze glupoty" mnie obrazasz, to tak jak bym o tobie napisal ze swapujesz i dlubiesz a na niczym sie nie znasz
odnosnie negatywu teraz, dzieki tobie, znam cala prawde :ok:

Marek - 4 Lis 2009, 11:07

Trochę mnie poniosło, fakt ale nie uważasz że mając jedno koło w negatywie a drugie normalnie nie jesteś w stanie obiektywnie stwierdzić jak zachowuje się auto z negatywny pochyleniem kół przednich :-P
Ad@mus - 4 Lis 2009, 12:15

wiem co bylo u mnie, ale mi nie chodzi tyle o prowadzenie w zakretach na negatywie co o dobra trakcje, to normalne ze powierzchnia opony z jaka styka sie asfalt jest mniejsza niz przy kole bez negatywu. co za tym idzie, startujac bedziesz sciera; wewnetrzna czesc opony, tzn opony bedziesz mega szybko wykanczal, a wystartowac tez bedzie ciezko, no ale z drugiej strony tego negatywu az tak duzo nie ma :ok:
tajmus - 4 Lis 2009, 15:25

Cytat:
podoba mi sie autko bo jak by nie bylo chyba jedyna replika rsTurbo w polsce
niejedyna <8>
Peedro - 4 Lis 2009, 19:55

Ad@mus napisał/a:
to normalne ze powierzchnia opony z jaka styka sie asfalt jest mniejsza niz przy kole bez negatywu.


Kwestia sporna :fox: prawa fizyki, jak ruszasz, środek ciężkości przesuwa się do tyłu a co za tym idzie przód unosi się do góry, więc wtedy negatyw na pewno się zmniejszy. Przynajmniej ja tak to rozumiem.

Marek - 4 Lis 2009, 22:04

Peedro napisał/a:
Ad@mus napisał/a:
to normalne ze powierzchnia opony z jaka styka sie asfalt jest mniejsza niz przy kole bez negatywu.


Kwestia sporna :fox: prawa fizyki, jak ruszasz, środek ciężkości przesuwa się do tyłu a co za tym idzie przód unosi się do góry, więc wtedy negatyw na pewno się zmniejszy. Przynajmniej ja tak to rozumiem.



Tak właśnie jest, tylko nie wiem jak duże jest to zjawisko :yes:

Zakupiony komplet zimóweczek 195/50/15 Fulda Cristal Supremo :ok:

Fordon - 9 Lis 2009, 20:06

Masz moze oznaczenie tych koncowek wahaczy z RST?? jakis numer katalogowy albo kto to robi w zamienniku, czy tylko oryginal??
Marek - 9 Lis 2009, 21:36

Z tego co wypatrzylem w intercarsie to tylko 2 firmy spełniają wymagania, MOOG i Deplhi. Z tym że z MOOG'a nie wszystkie, niektóre nie robią negatywu...
MOOG:
FD-WP-0587 FD-WP-0587 252,77 zł 0
Deplhi:
TC717 TC717 235,08 zł 0
TC718 TC718 235,08 zł 0

Oczywiście jeśli można ufac zdjęciom, nr ze sworzni i wahaczy spiszę jutro bo będę dłubał w zawiasie.

Fordon - 9 Lis 2009, 21:52

No wlasnie tak zerkalem w swoj katalog to nic nie posiada juz IC w ofercie... a cene jaka ja mam na te MOOG- to 196,54zl, delphi 183zl i Febi jeszcze byl za 156zl szt.
Jesli mozesz to chetnie bym sobie zapisal oznaczenie tej koncowki bo moze by sie znalazla odpowiednia w koncu. :)

PumaRST - 10 Lis 2009, 08:52

z tymi wahaczami a w zasadzie sworzniami od RST to dobry temat jesli to faktycznie bedzie to, to bardzo dobre info, swoja droga jak dobrze pamiętam to róznica jest w samych sworzniach. bo wahacz jest taki sam jak w każdej innej fieście z tego roku.

swoja drogą dosc duzó sie dzieje wokół auta wiec zrobimy Hopppppp.

Przemekbalagan - 10 Lis 2009, 12:33

Panowie wahacz od RST jest o 1 cm dłuższy, jeśli jest originalny.
Końcówka jest mocowana na dwa nity lub później śruby.
To jedno, ale jest jescze druga strona medalu, to że jest cofnięta w stosunku do osi do tyłu to drugie. Jeśli oba te parametry nie będą spełnione to autem jeździ się zaprzeproszeniem gównianie. Widziałem już takie przypadki że autor swoich napraw o tym nie wiedział i w rezultanie pojawiały się w samochodzie ważne wahacze L i P, bo wymienił whacz na inny i myślał że jest dobrze a auta na koleinach w ogóle niedało się utrzymać na jezdni, już nie wspomnę o rzucaniu auta przy gwałtownym przyspieszaniu.

Marek - 10 Lis 2009, 15:05

PumaRST: Dzięki za przeniesienie ale to auto jak dla mnie nie zasługuję jeszcze na miano projektu :)

Końcówki są też mocowane na 3 nity

Wahacze na fotce z RST i Xr2i to orginały Forda.
Jak widac na fotce w wahaczach RST sa przesunięte pod kątem otwory na nity sworznia względem 3 nitowych wahaczy z Xr2i
a negatyw powoduję "dłuższy" przez co bardziej wysuniety sworzen na zewnatrz. Jeszcze jest kwestia drążków kierowniczych które są minimalnie dłuższe niż w Xr2i, bo u mnie po założeniu wahaczy z Xr2i nie szło ustawic zbieżności, brakło parę stopni i koła stały zbieżnie, mimo wkręconych na maks końcówek drążków.

Fordon Dzisiaj raczej numerków nie pospisuję bo pada deszcz, a ja nie mam garażu i wszystko robię na placu. Chyba że przestanie padac.

Fordon - 10 Lis 2009, 16:00

Spoko LUZ :) mi sie nie pali...
PumaRST - 10 Lis 2009, 17:26

Marek napisał/a:
PumaRST: Dzięki za przeniesienie ale to auto jak dla mnie nie zasługuję jeszcze na miano projektu :) .


a według mnie jest. a że ja jestem jedną z władz wykonawczych w tym dziale wiec korzystam z tej władzy :yes:

wracając do tematu, rozumiem że końcówki też zapisałeś, znaczy sie ich numery

Piter - 11 Lis 2009, 19:27

Curva właśnie stoi na takich wahaczach z RST, dokładnie takich jak ten na zdjęciu po lewej.
Koła są w lekkim negatywie.

Przemekbalagan - 11 Lis 2009, 21:14

Ori - z RST miał dwa nity i dłuższy wahacz, jeśli są trzy to był wymieniany a te co masz jako rst są serią roczników 92 i 93 po zmianie kąta pochylenia koła w seryjnych wydaniach.
RST L i P końcówkę ma inną i nie da się ich zamienić.

Marek - 11 Lis 2009, 21:38

A to dziwne bo nie jeden wahacz z roczników które wymieniłeś widziałem i jakoś żaden nie wygladał jak ten co mam zamontowany ;) W sklepie specjalizującym się w fordzie sprawdzali mi w mikrokacie i końcówki są takie same L i P tylko od wahacza zależy przesunięcie sworznia do tyłu :-)

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 23:37 ]
Obuwie zimowe założone ;)

PumaRST - 12 Lis 2009, 10:42

Przemekbalagan napisał/a:
Ori - z RST miał dwa nity i dłuższy wahacz, jeśli są trzy to był wymieniany a te co masz jako rst są serią roczników 92 i 93 po zmianie kąta pochylenia koła w seryjnych wydaniach.
RST L i P końcówkę ma inną i nie da się ich zamienić.


dokładnie masz racje, a te 3 nity wyszły po 92 gdy zlikwidowano CVH xr2i.

niestety jak kiedyś sprawdzałem ori z RST są nie dostępne.

bidżej - 12 Lis 2009, 11:03

Marek, jaki masz rozmiar zimowych kapci i felg?
Przemekbalagan - 12 Lis 2009, 12:14

Ori RST - 100 ori prawy proszę;

Występował jedynie w RST w serii XR2i nigdy fabrycznie.
Jeśli komuś się zdażyło go mieć w S 1800 to się zdarzało ale na krótkim wahaczu wytępowało.
Jak ktoś chce zrobić zawias FRST, to musi mieć amory ori RST Motorcrafta, wahacz ori FRST,dłuższy drążek kierowniczy, sprężyny FRST, silenblocki z FRST ( niepełna guma ) i wtedy może powiedzieć że ma zawias FRST.
Rarytasem te wahacze są właśnie dlatego, że są niedostępne. Wszelkie inne rozwiązania lu mieszanie rozwiązań to wydumki, często guzik warte jak się później okazuje.

Ad@mus - 12 Lis 2009, 12:49

przemku zapodaj temat o twoim wozie bo chcetnie bym poczytal :)
Marku, na rs2k ladnie to wyglada:)

Daras84 - 12 Lis 2009, 14:24

no łądnie na rs2k siedzi ;)


bidzej sa t oori 15" z oponami 195/50

Przemekbalagan - 12 Lis 2009, 15:11

Adamus - Wozach, bo mam pięć.
Marek - 12 Lis 2009, 17:57

Przemekbalagan Dzięki za rozjaśnienie, muszę Ci przyznac racje w takim razie.
Dla mnie i tak najważniejsze jest że wahacze, które mam robią tą samą robotę co wahacze z RST, tak czukiereczekto amorki są oryginały Motorcrafta, więc pewnie ori RST bo wątpię żeby ktoś wymieniał na oryginały. Dłuższe drążki kierownicze też mam bo na wahaczach z Xr2i nie idzie ustawic zbieżności i koła stoją zbieżnie mimo na maks wkręconych koncówek.
Może dlatego mam takie wahacze bo według VIN'u mam wersje Xr2 Turbo ? a nie RS Turbo ?

Bidżej: Kółka to 15cali z Rs2k na oponie 195/50.

PumaRST - 12 Lis 2009, 20:03

czy mozesz pokazać które teraz masz w aucie bo już sie pogubiłem :|
Piter - 12 Lis 2009, 20:29

http://img24.imageshack.u...1020057e.th.jpg
Ja mam takie jak ten z lewej.
Więc co to jest?

Marek - 12 Lis 2009, 20:57

PumaRST Ja mam takie: te podpisane RST


Piter Nie chce nic mówic ale te dwa są takie same tylko L i P :-P Zwykłe zamienniki Febi Bilstein do xr2i.

PumaRST - 12 Lis 2009, 21:28

dzieki Marek, i tych numery znasz
Żółwik Tuptuś - 12 Lis 2009, 21:34

Mam jedno pytanko - czy przy aucie posiadającym te inne wachacze ( nazwijmy je wahaczami z RST ) występowała inna przekładnia kierownicza ?

Moim zdaniem tak powinno być - inaczej , przy przesunięciu wyprzedzenia sfożnia zwrotnicy kąty Akermana idą w cholere .
Podczas zawodów dla upośledzonych to moze się objawić jedynie nerwowym zachowaniem auta podczas startu i zmiany biegów , ale jak przyjdzie do skręcania może być przykro :| .

Ad@mus - 12 Lis 2009, 21:37

Marku porob wiecej fot fiesty na rs2k:) dzieki
Piter - 12 Lis 2009, 22:22

No to ja już się pogubiłem zupełnie co jest co.
Na pewno mam na 3nity i z wysuniętym sworzniem. Jak przestanie lać tylko będzie padać to zobaczę dokładnie co to jest.

Żółwik Tuptuś - 12 Lis 2009, 22:30

Piter, - Curva ma negatywy z przodu i dobraną do nich przekładnię :yes:

Jest przyjemnie bardziej nadsterowna w stosunku do zwykłej ikserki , ale trudniejsza do okiełznania .

chłopaki ci napiszą który wahacz jest od tego i co z nim :)

Marek - 12 Lis 2009, 23:19

PumaRST Jutro Ci podam numerki, muszę spisac z wahaczy :)

Piter Możesz miec takie wahacze: http://moto.allegro.pl/it...ord_fiesta.html
Sworzeń jest dłuższy ale nie cofnięty do tyłu jak w moich.

Adamus Porobię jak znajdę chwilę czasu żeby gdzieś w plener podjechac :P

Ad@mus - 13 Lis 2009, 07:28

Marek, styknie na jakims parkplacu, chodzi mi o boczne ujecie :)
PumaRST - 13 Lis 2009, 08:23

Żółwik nie bardzo rozumiem co ma mieć przekładnia do wahaczy :|

w mk3 ona jest na sztywno, jedyne co to mogą być inne końcówki może inaczej zagięte dłuższe/krótsze ale sama przekładnia bedzie taka sama

Piter - 13 Lis 2009, 08:43

Może LOY się włączy do rozmowy to rozwieje wątpliwości bo sam ja składał.
Przemekbalagan - 13 Lis 2009, 12:19

Żółw - ale dopitoliłeś tą przekładnią.
Żółwik Tuptuś - 13 Lis 2009, 18:30

Jak zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia , a do tego koło idzie w negatyw , to przy pozostawieniu takiej samej budowy przekładni ( ukł kierowniczego wogóle ) podczas skrętu okazuje się że mamy jedno qłko bardziej niż drugie .

Puma - tak jak gadaliśmy przez telefon - nie wiem na jakiej wysokości ukłądu kierowniczego było to zrobione , masz pewnie rację że zmienione gałki załatwiły sprawę .

Przekładnia od RST miała inne przełożenie , ale z informacji , które mam druga różnica polegała na długości listwy ( 2 cm ?? ) właśnie ze względu na to żeby średnica zawracania pozostała taka sama .

Przemekbalagan - jak byś widział jak dopitoliłem jak pojechałem do jednego takiego co zna takiego co widział takiego co się na tym zna i mu powiedziałem że zrobiłem w Wannie z przodu negatywy , obniżyłem zawieszenie i na seryjnej przekładni oraz niezmienionych punktach mocowań wahaczy chciałem żeby to wogóle jeździło , to byś normalnie ze śmiechu pękł .

Marek - 13 Lis 2009, 19:24

Numerki spisane z wahaczy
Lewy:
94FB-3042-3051CB-K7LRA
i tutaj jakis inny numer z tego samego wahacza 234981017C

Prawy:
94FB-3042-3051CA-K7LRA
i drugi numerek 137971756

Microkat po wpisaniu tych numerków nic nie znajduję więc niech ktoś madry to rozszyfruje.

W microkacie znalazlem tylko to, numery sa podobne ale w dziwnej kolejnosci i cos krotkie.
http://img175.imageshack....eztytuussss.jpg

Przemekbalagan - 14 Lis 2009, 10:56

Żółw - przecież charakterystyka tego typu przekładni jest liniowa, a jej przełożenie to jedynie to ilość obrotów kierownicą do położeń granicznych.
Niestety większość znanych mi modów zawieszenia w tej materii odkłada się na rypaniu opon albo przy hamowaniu, albo przy starcie, albo przy skręcaniu.
Chodzi o to by geometrycznie kąt promienia skrętu pasował, dla lewego i prawego koła.
No i niestety większość modów mija się daleko ze zjawiskiem zwanym przyczepnością.
Nie wspomnę o oporach toczenia na spiepszonym zawieszeniu.

Żółwik Tuptuś - 14 Lis 2009, 20:11

Jak sam piszesz , większość modów jest dość daleko od poprawy właściwości jezdnych .

Co do liniowości pracy przekłądni - nie wiem co masz na myśli - układ kierowniczy i zawieszenie podczas skręcania to konstrukcja pracujące we wszystkich trzech płaszczyznach i rzadko kiedy po linii prostej . Tak jak sam napisałeś - problem w tym aby podczas skrętu jedno i drugie koło współgrało ze sobą ( co nie jest równoznaczne z jednakowym skręcaniem ) .

Temat rzeka , ale na pewno daleki od uogólnień typu : przekłądnia to taki patyk co się wsuwa albo nie i kołą skręcają , albo nie .

Nie róbmy OT :)

Marek - 22 Lis 2009, 20:52

Mały upik: Lustra mk3.5 w prądzie, dystanse 4 mm na przód, klapa w kolorze radiant red i zderzak do kpl :) tzw pierdółki ale cieszą :ok:

[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 22:16 ]
Małe zmiany:
Amorki Koni na tył:


Jest też przód ale uszkodzony jeden ;-(
No i wydech 2.25cala, robiony przez MG Motorsport, w miejscu kata 2 puszki rozprezne, mega lekki hehe, narazie jeszcze nie założony :sad:

W między czasie, zmieniłem drzwi od pasażera, poprzednie gniły na rancie. Wyspawałem nowe mocowanie tylne fotela pasażera bo była w tym miejscu wgnieciona podłoga, zardzewiało i wskutek prostowania pękła blacha.
Fotka z prac:


Fotki są jakie są, nie mam własnego aparatu i robię telefonem.
Narazie to by było na tyle.

Piesek - 9 Sty 2010, 09:25

apropo wahaczy to sprawdzałem w microcacie i sprawa wygląda tak:
FIESTA XR2i 1989.04.15 - 1990.10.15 mają zwykłe wachacze tak jak w fieście C/C/CL/CLX/S/GHIA/furgonetka (to pewnie curier) bez wspomagania
FIESTA XR2i 1990.04.15-1994.01.15 ma takie same wachacze jak CVH 1.6 EFI TURBO!
Po 1994 roku jest masa przeróżnych innych wachaczy... jak jest wspomaganie to też są inne wachacze...

Swoją drogą myślę że mamy bardzo znikomą szansę aby dostać ORI używany wachacz do FRST/XR2i... FRST ma około 20 lat... podejrzewam że już kilka razy były wymieniane w nich wachacze... lub chociarz same sworznie... cały wachacz na allegro kupuje się za 70zł NOWY (jakiś tam chine made) to podejrzewam że część użytkowników fiest wcale nie bawi się w wymiane tulei i sworzni, jest to auto tanie i młodzi ludzie chcą zaoszczędzić na warsztatach, a wątpie że ktokolwiek ma w domu prase... a sam wachacz to przecierz na własną ręke można wymienić nawet i pod chmurką.

Wachacz w serwisie do FRST nowy kosztuje 400zł

Najłatwiej rozpoznać oryginalny wahacz do FRST i XR2i po tym że jest zrobiony z jednego kawałka, tzn zwykłe fiesty mają jakby 2 zgrzane połówki wahaczy.

Z tego co wiem jedyną firmą która robi zamiennik wachaczy (kopia wachaczy, czyli z jednego kawałka są zrobione, z tym że jak się zamawia też trzeba powiedzieć że fiesta XR2i) do XR2i/FRST/RS1800 jest to FEBI BILSTEIN koszt około 200zł, w sklepie którym kupuję części jest on dostępny po zniżkach jakby ktoś chciał to około 120-140zł wyszedł by.

Co do kwesti spornych sworznia apropo 2 czy 3 nitów, to też sprawdzałem w microcacie i sprawa wygląda tak:
i 2 nitowe występowały w fieście XR2i bez wspomagania, czyli też w FRST...
3 nitowe występowały w każdej fieście XR2i z wspomaganiem, ale co najśmieszniejsze że i bez wspomagania też ;) , 3 nitowe występowały w każdej fieście po 1994 roku Czyli generalnie niema na to jakiejś ścisłej regóły
I na dostawienie wisienki na torcie z wykłych fiestach fiestach występowały równierz 2 nitowe jak i 3 nitowe :D

Ogółem to jest wyszczególnionych aż 5 rodzai sworznia... sworznie 2 nitowe w serwisie kosztuja niedużo 120zł .... 3 nitowe bagatela prawie 400zł :D

2 nitowe występowały też w escortach mk5/6/7... 3 nitowe natomiast w fieście mk4, chyba mk5/ puma i ka...

Jeszcze jedna sprawa po co się tu spuszczać nad głupim centymetrem czy dwoma, jak ktoś chce mieć inaczej na codzień a inaczej na pojeżdzawki to przecierz można przerobić wachacz i zrobić regulowany sworzęń (w gruncie rzeczy nie jest to aż tyle roboty)...

Marek - 9 Sty 2010, 11:22

Co do wahaczy Febi Bilstein to mam taki komplecik, kupiłem kiedyś do xr2i, fakt jest on "jednoczęściowy" ale ma "krótki" sworzeń i nie jest on cofnięty do tyłu tak jak w przypadku tych wahaczy co mam teraz. Tak jak pisałem wcześniej, nie szło na nich ustawić zbieżności u mnie z powodu dłuższych drążków kierowniczych i koła stały zbieżnie. W sumie przestało mnie to interesować czy mam wahacze Ori RST skoro moje robią taką samą robotę. Sworzeń jest dłuższy i cofnięty do tyłu więc jak w oryginale i tyle.

Btw: Szukam zielonego paska do zderzaka przedniego, jakby ktoś miał to chętnie przygarnę :-P

odyniec - 9 Sty 2010, 19:00

Piesek napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa po co się tu spuszczać nad głupim centymetrem czy dwoma, jak ktoś chce mieć inaczej na codzień a inaczej na pojeżdzawki to przecierz można przerobić wachacz i zrobić regulowany sworzęń (w gruncie rzeczy nie jest to aż tyle roboty)...
Spuszczać się warto, bo tak jak to Przemek(balagan) określił, nie po to inżynierzy forda trudzili się tyle czasu nad dopracowaniem zawieszenia najlepszego auta wtedy aby ktoś wyskoczył, że po co się spuszczać... :| Ten kto w tamtych latach kupował Fiestę RST to nie był byle ziomek, tylko ktoś kto posiadał 130KM w aucie, gdzie norma na polskich drogach to było 25KM w maluchu, albo nawet kilkanaście w jakieś MZ ETZ czy WSK...bo i takie niektórzy rodzinne początki mieli. Wyobrażasz sobie różnicę między 130, gdy wszyscy mieli 25...? To tak jakbyś sobie dziś po drogach bugatti jeździł mają 1000KM...i pomyśl, że w tamtych czasach auto ze sprężarką to było auto sportowe, a nie tak jak dziś co drugie auto to tdi (czy inny turbodiesel, żeby nie było, że reklamuje tylko vw) mające turbo na stanie. Auto prawdziwie sportowe...takie, jakich dziś już nie kupisz.
A to co mówi mikrokat to nie zawsze też jest zgodne ze stanem fabrycznym, bo prawda jest taka, że jak fabryki końcówki serii produkowały to szło tam wszystko co zostawało na magazynie, a mój hiszpański wynalazek jest tego idealnym przykładem, bo nie raz część wedle wszystkich znaków w komputerze i na niebie się zgadzała, to faktycznie trzeba było wyjąć część, pojechać i kupić idealnie taką samą...niestety taka jest rzeczywistość.

Piesek - 10 Sty 2010, 10:58

ale takie pochylenie kół nie jest dobre do jeżdzenia na codzień ze względu że zjada opony... takie pochylenie to się ustawia na pojeżdzawki po torze/lotnisku itd.... dlatego napisałem że zamiast spuszczać się nad 1-2cm lepiej pomyśleć nad regulowanym sworzniem jak ktoś autem jeździ i na codzień i na pojeżdzawki
tommirs - 10 Sty 2010, 12:28

Piesek napisał/a:

Najłatwiej rozpoznać oryginalny wahacz do FRST i XR2i po tym że jest zrobiony z jednego kawałka, tzn zwykłe fiesty mają jakby 2 zgrzane połówki wahaczy.

..


Ja mam ori wahacze i są blaszane prasowane, wymieniam tylko tuleje i sworznie.

Jak sobie wyobrażasz zrobienie takiego wahacza z jednej części? jeżeli ma być oczywiście z blachy a nie z odlewu?

odyniec - 10 Sty 2010, 20:10

Piesek napisał/a:
ale takie pochylenie kół nie jest dobre do jeżdzenia na codzień ze względu że zjada opony... takie pochylenie to się ustawia na pojeżdzawki po torze/lotnisku itd.... dlatego napisałem że zamiast spuszczać się nad 1-2cm lepiej pomyśleć nad regulowanym sworzniem jak ktoś autem jeździ i na codzień i na pojeżdzawki

Piesek, czytanie ze zrozumieniem,
odyniec napisał/a:
to było auto sportowe

Piesek - 11 Sty 2010, 11:33

Marku możesz wkleić fotkę wachacza febi bilstein, to zobaczą chłopaki o co chodzi :)
Marek - 5 Maj 2010, 21:17

Mały up
Zanabyłem dzisiaj drogą szwindlu kpl wspomy, wiec na dniach wjeżdża na pokład, przy okazji zmiany skrzyni... Bo obecna przy redukcjach z 4/3 a szczególnie 3/2 wyje jak automat w Solarisie.
Po za tym auto stoi od 2 tyg po wyrwaniu/wyskoczeniu półoski długiej i czeka na dorobienie owej na wymiar, dłuższej o 1 cm, żeby w końcu móc cieszyć się prędkimi zakrętami.
Z takich drobniejszych udoskonaleń zrobiłem wiązkę do wentylatora od nowa, uruchamianie wentylatora jest realizowane przez przekaźnik odpalany włącznikiem lub z lenistwa termowłącznikiem. Niby nic ale zawsze cos.

P.s Który pin kompa 1.8 zetec jest do czujnika od wspomy ?
P.s2: Wspoma nie z racji ze lzej sie kreci a z racji 2.75 od skrajnego do skrajnego :-)

Daras84 - 5 Maj 2010, 23:23

pochwal sie jeszcze :)
Marek - 7 Maj 2010, 21:39

Półoś dorobiona, dłuższa o 2 cm od seryjnej, teraz jest już wszystko ok :)
Darekmk3 - 8 Maj 2010, 09:13

Marek napisał/a:
Półoś dorobiona, dłuższa o 2 cm od seryjnej, teraz jest już wszystko ok :)

czemu dorabiales na wymiar polos? masz szersza wersje fiesty? :D :P

Marek - 8 Maj 2010, 09:26

Mam sworznie dłuższe od seryjnych i cofnięte do tyłu(czyli robiące robotę taką jak sworznie RST) co powoduję negatyw, inny kąt wyprzedzenia zwrotnicy i na szybkich ostrych łukach wyrywanie/wyskakiwanie przegubu na seryjnej półosi. Ktoś kiedyś niwelował to podkładką pod przegubem zewnętrznym ale ciągle łożysko padało z tej strony, więc z tego zrezygnowałem.

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 23:01 ]
Wspoma założona, 2.75 obrotu robi robotę :załoga:

[ Dodano: Nie Wrz 05, 2010 22:53 ]
No i wróci turbo, szczegóły wkrótce :)

Daras84 - 18 Wrz 2010, 12:33

poprosimy szersza aktualizacje ;)
elmek13 - 18 Wrz 2010, 12:38

Jeśli dobrze, pamiętam escort ma półoś dłuższą właśnie o 2 cm.
Marek - 18 Wrz 2010, 17:38

Półoś z Escorta jest dłuższa o 3 cm.

A co do tematu turbo, będzie to:
- Zetec 1.8 130 KM
- Turbo T3/T4
- Wiązka z FRST + Ecumaster
- jakiś IC, nie wiem z czego
- BOV ProPerfect czy siakoś tak
- przekładka 1mm + 2 uszczelki stalowe z blacktopa
- Walbro 255
- Kolektor ssący Rover + ori listwa z Zetec'a = 8 wtrysków
Większość forum pewnie zna tą konfiguracje ponieważ to z motoru PumyRST pochodzi cały osprzęt. Narazie tyle.

DemptD - 26 Wrz 2010, 21:47

pochwal się nowościami :D
Marek - 26 Wrz 2010, 21:55

Nie ten temat miales UP ;p
Ale tutaj doszly lustra mk3.5 w kolorze nadwozia, pasek do przedniego zderzaka zielony, nowe gorne lozyska McPhersona, nowe gorne gumy do kielichow przod- az sie podniosla 1cm, nowy filtr powietrza, miska olejowa zawieziona na wspawanie splywu do turbo.

No i jeszcze z ciekawostek: na przejechanych 6 tys km nie ubylo ani grama oleju :hihihi:
Wiec nie ma bata, przechodze na 5w30 zamiast 10w40, oczywiscie olej FORD'a :D


Update:
Na przód trafiły Bilsteiny B6 Sport w wersji UP SIDE DOWN :) )

Bezimienny - 7 Sty 2011, 18:44

Jak tam turbo? dzieje sie coś?
Marek - 7 Sty 2011, 19:49

Składam dopiero na wiosne, teraz i tak nie ma trakcji ;)
kenczorf - 24 Cze 2011, 09:17

poskladane? jakies filmiki? :twisted:
Marek - 30 Cze 2011, 23:50

Nie poskladane i nie wiadomo czy w ogole bedzie, od lutego jestem na bezrobociu :|
McLfan - 12 Sie 2011, 00:28

Łup Panie!
Marek - 12 Sie 2011, 00:38

Z fajnych gratów NOWA kierownica do RS Turbo :twisted: Cud miód i orzeszki, muszę pyknąć fotkę :-P Wypolerowane fele z pakietu RS ze Sierry, 15" 7J i oponki Uniroyal Rainsport 2 195/45/15 :hihihi:
No i dziś najważniejsze, zakupiony 2.0 Zetec z MDO, 97 rok, kompresja po 12.5 :-) Trzeba pomału składać :)

Bezimienny - 12 Sie 2011, 01:12

2.0 dostanie "pompke" czy będzie w serii?
kenczorf - 12 Sie 2011, 01:34

Bezimienny napisał/a:
2.0 dostanie "pompke" czy będzie w serii?
:yes:
hanysek - 12 Sie 2011, 09:19

najpierw to sobie zrob wylewke na placu bo jak poskladasz te 2.0 to jak na gaz lekko wcisniesz to te wszystkie kamienie co tam sa wyladuja na twoim garazu jak bedziesz wyjezdzal :hahaha:
Marek - 12 Sie 2011, 22:26

Hanysek ja umiem operowac gazem :P
Tak 2.0 bedzie z turbina :)

DemptD - 12 Sie 2011, 22:29

ooo będzie grubo :D
Marek - 12 Wrz 2011, 20:27

Foto na wypolerowanych alu, Fiesta brudna, normalnie sie swieci jak psu jajca :)

bidżej - 12 Wrz 2011, 20:43

a odpycha się to coś lepiej? :D
Marek - 12 Wrz 2011, 20:50

No troche lepiej tak :) Zmienilem w koncu uwalonego kompa na sprawnego :)
A tak poza tym do 2.0T pare zl mi brakuje. Ale mam juz przekladke do odprezenia z nierdzewki - dzieki Fordon :) Dzisiaj wpadla takze chlodnica oleju, a kiedys tam zalozylem wskaznik temp oleju :) i 10 litrow oleju Ford 5w30 na poczatkowe jazdy :)

bidżej - 12 Wrz 2011, 20:52

to co nic się nie przypucujesz, tylko jakimiś alufelgami się chwalisz? :-P
hanysek - 13 Wrz 2011, 00:01

a co mo pucowac jak lona wrazenie robi sama soba....
Marek - 23 Wrz 2011, 17:05

A zrobiłem sobie takie małe coś z nierdzewki ;) Pospawane TIGiem z drutem nierdzewnym coby wygląd sie nie popsuł :)


Ad@mus - 23 Wrz 2011, 17:18

a no to fajnie ze se takie zrobiles :)
fajnie wyglada-dobra robota
jak wrazenia z jazdy??

Daras84 - 23 Wrz 2011, 18:53

e tam h..owe jak bedizesz teraz silniki na swapa woził :P
bidżej - 23 Wrz 2011, 19:01

:hahaha:
Ad@mus - 23 Wrz 2011, 19:16

tyczepe se zrobi z dupy jakies bitej mk3 :)
Marek - 25 Wrz 2011, 12:16

Silniki dalej wejda, spoko spoko ;)
A sama rozporka duzo daje, skonczyly sie podejrzane dzwieki plastikow z tylu :)

Marek - 11 Lis 2011, 12:53

1.8 skapitulował, kompresja 12/12/5/12, diagnoza wypalone zawory :)
bidżej - 11 Lis 2011, 18:18

ups :/
kamilocha1 - 11 Lis 2011, 20:28

Marek, bo jezdzisz jak wariat ;p
Stunt_Man - 11 Lis 2011, 21:10

czyli wszystko w najlepszym porządku :ok:
Marek - 11 Lis 2011, 23:32

Wcale nie jak wariat, nawet jesli mialo te "130"KM to za slabe to zeby jezdzic jak wariat :P
Generalnie nie przejmuje sie tym silnikiem, nie bede go robil nawet, do wiosny dojezdzi spokojnie, ba nawet teraz ma nawet niezle osiagi jak juz przekroczy 3 tys obr. więc zlewam totalnie ten silnik bo szkoda pieniedzy :)

JOHNY - 8 Gru 2011, 22:02

Marek nie zlewaj tego silnika tak do końca, jak moja przetrwa zimę to będę chętny na swapa. Teraz fieśćine upala moja kobieta, ale już mi deklaruje, że jej mało KM :-)
Fordon - 8 Gru 2011, 22:28

JOHNY, najpierw niech dorosnie do 130KM w puszcze po kartoflach z tych powiedzmy 50.... Juz jednego kolego sciagalem z latani i wcale nie byla to mila rozmowa wiec ani tobie ani kobiecie nie zycze takich scen.
JOHNY - 8 Gru 2011, 22:52

Fordon, Spokojnie. Fiesta docelowo miałaby być moim fun carem, na nią czeka cały czas inne auto. Grunt, że dopuszcza myśl swapa w ramach budżetu domowego to sukces :-P
Marek - 9 Gru 2011, 00:44

Kamilu, silnik będę robił do porządku :) I chętnie go odsprzedam jak już będzie w godziwym stanie :)
Marek - 28 Sty 2012, 00:48

Mały up ale zawsze do przodu :)

Wpadły elektryczne lusterka + grzanie wkładów, na nówka sztuka plasticzku pod joya prosto z ASO :V: Dołożyłem również moduł komfortu do el. szyb :-)

Dziś zrobiłem hamulce tył, mianowicie tarczobębny z RS2000, poskładane na nowych:
-tarczach
-klockach
-szczękach + samoregulatorach
-przewodach i nowa linka ręcznego :)
oraz przejrzane i odmalowane pod kolor nadwozia zaciski old

Gdzieś tam w między czasie nowy tłumik środkowy, koła zimowe 175/65/14 na 6J felgach ze Sierry Xr4i.

bidżej - 28 Sty 2012, 00:49

byś dał jakie foto... :-P
Marek - 28 Sty 2012, 00:51

Wszystko byście chcieli na fotkach, musicie wierzyć na słowo :P Jutro coś pstryknę jak nie zapomnę :)
Daras84 - 2 Lut 2012, 12:02

LOY napisał/a:
na razie fajnie ze turbo ...chwalic za wczesnie ...zobaczymy za pół roku ..po pierwsze czy bedzie lepsza niz teraz po drugie czy jeszcze wogóle bedzie :fox:


hehe post Loya z 2008 roku ;)

Mafios - 2 Lut 2012, 12:36

Daras84 napisał/a:
LOY napisał/a:
na razie fajnie ze turbo ...chwalic za wczesnie ...zobaczymy za pół roku ..po pierwsze czy bedzie lepsza niz teraz po drugie czy jeszcze wogóle bedzie :fox:


hehe post Loya z 2008 roku ;)


nie ma co sie oszukiwać Fiesta RS turbo nie jest autem do codziennej jazdy , dlatego pewnie Marek ma Zeteca z uwagi ze fiesta jego jest dla niego autem codziennym

Marek - 2 Lut 2012, 13:22

Zeteca Turbo w przygotowaniu i dalej będzie do codziennej jazdy :-) A 1.6T nie mam tylko dlatego, że szczyl byłem i nie było mnie stać na zrobienie silnika itd :)

No i jakby nie patrzeć jest i to na dodatek lepsza, najbogatsza wersja Fiesty na FKP najprawdopodobniej ;) Do totalnego wypasu brakuje tylko klimy której już nie ma gdzie dołożyć... ;-(

JoeMix - 2 Lut 2012, 13:36

Marek, to są zwykłe uniwersalne siłowniki i do fiesty nie pasują,,,

[dodane]

No dobra, da rade je założyć do fiesty, ale nie tak prosto jak do innych aut,,, są opisy na forum jak to zrobić,,,

Marek - 2 Lut 2012, 13:40

JoeMix napisał/a:
Marek, to są zwykłe uniwersalne siłowniki i do fiesty nie pasują,,,


Jakie siłowniki? Bo nie ogarniam :bezradny:

JoeMix - 2 Lut 2012, 13:45

:ups: Pomyliłem tematy, Sorki ( http://www.fiestaklubpols...p=636881#636881 ) :-P
FiFa - 4 Lut 2012, 23:03

Marek napisał/a:
No i jakby nie patrzeć jest i to na dodatek lepsza, najbogatsza wersja Fiesty na FKP najprawdopodobniej ;)
A tam masz to co ja! :P moze troche bardziej ubajerowane! A pozatym DemptD nie przebijesz w bajerach i wyposazeniu! Hehjak tylko poznałem Marka na jednym z pierwszych zlotow, wiedziałem ze jego samochod bedzie godny uwagi, ale nie sadziłem ze jednak dotrwa to RST :-) A znajac Marka kichy nie pcha i to auto jest naprawde zadbane! :-)
Marek - 4 Lut 2012, 23:26

DemptD'a bajery nijak sie maja do oryginalnych :P A czy zadbana, kwestia tego jak na to patrzysz :) Mechanicznie na pewno jest zadbana ale wizualnie rzuca sie w oczy zgnity wlew i pokolizyjny (min 2 razy) pas tylny, chociaz nie ma z nim tragedii tzn klapa sie zamyka i nie odstaje. Dodac do tego taki sobie lakier (ktos mnie nie lubil i porysowal, jakas roznica w odcieniu, odpryski po kamieniach itd) i juz nie jest tak kolorowo :)
Jedyny plus taki ze podloga cala zdrowa :P Kiedys sie pewnie zajme i karoseria :)

kamilocha1 - 5 Lut 2012, 14:20

Marek, to co tam masz ze najbogatsza?:D
bidżej - 5 Lut 2012, 14:25

uchwyt na kubek z makdonalda ;-))
Marek - 5 Lut 2012, 15:56

Wyposazenie na dzien dzisiejszy, ale raczej juz nic wiecej nie bedzie:
- grzana szyba przód
- el sterowane lusterka + grzane wkłady
- el szyby z modułem komfortu
- centralny zamek
- wspomaganie
- el bagażnik
- AirBag pasażera
Do tego standardowe wyposażenie RST:
- Recaro
- Kierownica w skórze
- gałka zmiany biegów w skórze
I sie robi calkiem przyjemnie :P
Pewnie znajdzie sie Fiesta która ma więcej ori bajerów dlatego napisałem najprawdopodobniej ale jak narazie się z taką nie spotkałem :p
Fiesta waży na 15stkach 7j, z hamulcami z RS2000 przód i tył, pełnym wnętrzem, rozpórką, zapasem 14stką i ćwiartką baku 950 kg więc nie ma źle :)

kamilocha1 - 5 Lut 2012, 16:19

a coto ejst ten moduł komfortu? bo mi tylko tego brakuje ;D ogladniesz sobie moją jak wkoncu znajdziesz czas sprawdzić te moje rozrusznikowe bolączki ;D
Mafios - 5 Lut 2012, 16:24

to elemelka fiesta chyba jednak jest bardziej dowartościowana :P bo ma oprócz tego co masz ma fabryczny alarm z immobiliserem , podgrzewane końcówki spryskiwacza i grzane fotele z wersji skandynawskiej ;p w dodatku z unikalnym oryginalnym przyciskiem grzania z FF mk3
Mafios - 5 Lut 2012, 16:28

kamilocha1 napisał/a:
a coto ejst ten moduł komfortu? bo mi tylko tego brakuje ;D ogladniesz sobie moją jak wkoncu znajdziesz czas sprawdzić te moje rozrusznikowe bolączki ;D


pewnie chodzi o domykanie szyb

Marek - 5 Lut 2012, 16:29

Ale grzanych Recaro nigdy nie bylo we Fiescie, a jakby nie patrzec Recaro to wiekszy szpas, chyba ze przelozyliscie maty :P No ale pogratulowac, dlatego tez bylem ostrozny ze slowami :)
kamilocha1: modul komfortu czyli raz klikasz na przycisk i szyba sama jedzie :P

Marek - 5 Lut 2012, 16:32

Gdzie oryginalnie zamontowany jest przycisk grzanych zicow ?Mafios masz jakies zdjecie jak to wyglada ?
kamilocha1 - 5 Lut 2012, 16:41

Marek, a keidy bys miał wiecej czasu cobym mogl wpaść? ;D
Marek - 5 Lut 2012, 16:48

Narazie nic nawet przy swojej nie robie, jest za zimno, a brak garazu nie ulatwia :P
elmek13 - 5 Lut 2012, 18:19

kamilocha1, jest coś takiego w Burbo. Fajna rzecz. :V:
Mafios - 5 Lut 2012, 18:34

orginalnie przelacznik jest montowany tam gdzie jest regulacja wysokosci świateł
a przełacznik wyglada tak



PS. maty przełożyliśmy

FiFa - 5 Lut 2012, 18:37

TyMarek a skad Ty masz airbaga pasazera, przeciez w mk3 nie bylo poduch?? :D
Mafios - 5 Lut 2012, 18:45

FiFa napisał/a:
TyMarek a skad Ty masz airbaga pasazera, przeciez w mk3 nie bylo poduch?? :D


u elemlka w mk3 tez nie bylo a teraz są ;p

Daras84 - 5 Lut 2012, 20:19

fajny bajer z tymi grzanymi
bzyq90 - 5 Lut 2012, 20:23

Kombinowalem kiedys z matami do esioka, ale ciezko ogarnac temat jezeli fotele sa z wersji 3D (skladane).
elmek13 - 5 Lut 2012, 22:03

Daras84, na szrocie był zderzak ze spryskiwaczami, szkoda, że nie pomyślałem i go nie wzięliśmy wtedy z Mafiosem dopiero byłby rarytas, ale wyglądało by to paskudnie na zderzaku od Xrki. Wtedy co szabrowaliśmy z mat, to była wersja skandynawska. :V:
Marek - 22 Mar 2012, 20:09

Żeby nie było, że się nic na wiosne nie dzieje... Większość części skompletowana, brakuje paru pierdół ale składać już można zacząć i na dniach się za to biorę :V: Olej też już jest, Valvo VR1 - podziękowania dla Ewy i Adiego za kupno i dostarczenie pod sam garaż :-P
Stunt_Man - 22 Mar 2012, 20:10

Marek napisał/a:
Olej też już jest, Valvo VR1

dobre dobre :ok:

jestem ciekaw co Ci z tego wyjdzie :V:

Marek - 22 Mar 2012, 21:08

Pewnie nic :D znajac zycie to sie wysra od razu :D
Ad@mus - 24 Mar 2012, 22:00

Adikową składałeś i sie nie wysrała-3mam kciuki:)
Marek - 6 Kwi 2012, 18:46

Korzystając z nudy spowodowaną chwilową awarią moich zwłok pochwale się:

Wszystkie partsy już są :ok:

Ad@mus - 6 Kwi 2012, 19:39

V8 :V: hehehehe
Stunt_Man - 7 Kwi 2012, 07:46

dobra olej :V:
Daras84 - 7 Kwi 2012, 17:02

Ad@mus napisał/a:
V8 :V: hehehehe


raczej v 12 ;)


ps: odkurz dywan :)

kenczorf - 7 Kwi 2012, 17:09

kable zwykle pod ziuta czy cos innego ?
Marek - 8 Kwi 2012, 15:14

Zwykle Bosche do zetec'a, nie ma sensu pchac czegos innego :)
Dostalem nowki w prezencie od Darasa :D dzieki :-)

Daras84 - 8 Kwi 2012, 18:07

pokaz foto z mebli ;)
Marek - 8 Kwi 2012, 20:35

Daras84 napisał/a:
pokaz foto z mebli ;)


Jakich mebli? :bezradny:

kenczorf - 8 Kwi 2012, 23:10

pewnie brudne jak dywan:-P
Marek - 9 Kwi 2012, 11:08

Co Ty pierd**isz, czysty jest :)
Daras84 - 9 Kwi 2012, 11:58

sory półek garażowych w pokoju ;P
PumaRST - 10 Kwi 2012, 21:12

Marku , odpowiedź na twoje pytanie jest na foto.



ale tak jak powiedziałem też może być - spełni to swoje zadanie

Marek - 10 Kwi 2012, 21:46

Dzieki PumaRST, ogarnałem w inny sposób, wypuściłem w miejscu oryginalnej odmy na dorobionym niskim adapterze ii puściłem do dekla :) A do dekla chce dać wkręcany króciec :)
Fordon - 10 Kwi 2012, 21:58

Dmuchawce latawce wiatr :) Puma a to nie twoj dawny silnik ?? :fox:
Marek - 19 Kwi 2012, 22:43

Motor poskrecany :) Jutro biore sie za poprawke splywu bo dalem dupy na calej linii, zapomnialem o rozruszniku :hahaha:
Daras84 - 20 Kwi 2012, 07:40

po co ci rozrusznik ?? bedizemy palic na pych redukcja wagi :D :D
Marek - 26 Kwi 2012, 21:07

Żegnamy się z 1.8 ;)

Stunt_Man - 26 Kwi 2012, 21:10

no nareszcie :ok:
DemptD - 26 Kwi 2012, 21:31

a teraz Marek zaskoczy wszystkich i wsadzi 1.1 :D
Fordon - 26 Kwi 2012, 22:15

DemptD napisał/a:
Marek zaskoczy wszystkich i wsadzi 1.1

Na 4 wentylach z LPG krecace do 9 tys obrotow :) :rotfl:

kenczorf - 27 Kwi 2012, 17:42

Fordon, to by bylo dobre :devil:
Marek - 30 Kwi 2012, 19:24

:)
Fordon - 30 Kwi 2012, 20:09

Ale fante w taka goraczke ?? :cojest: masakra... ja to biore 3L mineralki minimum...
Tak serio to milo widziec stare dobre czesci pumy :) Sterowanie dalej z DET 2 ??

PumaRST - 30 Kwi 2012, 22:20

Brakuje mi jednego elementu na tym foto :sad:
Marek - 30 Kwi 2012, 22:24

Tak, dalej DET2, tylko korekte zrobie.

PumaRST Ten element będzie! :) Jeszcze nie dorobiłem w nim odmy, więc założony jest dekiel zastępczy:)

Daras84 - 30 Kwi 2012, 23:22

PumaRST, Markowi dizsiaj dekiel na sloncu przygrzalo i tez jest pomarancozwy ;P
Marek - 22 Maj 2012, 21:55

Po całym dniu walki fiesta nie odpaliła i czukiereczek wi co jej jest :sad:
Laskosz - 22 Maj 2012, 23:48

na linke i do lasu <8> może sie opamięta po drodze :]
Marek - 23 Maj 2012, 00:42

Tak latwo jej nie odpuszcze :devil:
Jutro zakladam calkiem inna wiazke, dopne DET'a i musi palic.
Na wiazce od Pumy, mimo ze ją sporo ponaprawialem bo proba czasu ją zmeczyla wtryski nie podaja paliwa, leci dawka startowa po wlaczeniu zaplonu, zagada na 2 sek i gasnie... Iskra jest caly czas, pompa chodzi, cisnienie na listwie jest, EDIS podmieniony, zdublowane przewody z EDISa do kompa, komp podmieniony, DET'a nawet pomijalem i ciagle to samo. Wiazke mierzylem dzisiaj z milion razy itd itd. Patologia pelnym ryjem :|

PumaRST - 23 Maj 2012, 06:35

a jakie wtryski masz??
Daras84 - 23 Maj 2012, 08:55

te co byly u ciebie, czyli dwie listwy, Marek ma caly set taki jak miales sprzedając mi auto
elmek13 - 23 Maj 2012, 09:13

Ładnie wygląda.
PumaRST - 23 Maj 2012, 10:36

Daras84 napisał/a:
te co byly u ciebie, czyli dwie listwy, Marek ma caly set taki jak miales sprzedając mi auto


jeśli nadal tak jest to zamień wiązki na wtryskach, tak żeby główne były te tylne a dokłada wiązka była do tych pierwszych czyli jak w zetecu oryginalnie. skoro odpala i gaśnie to spodziewam się że coś w mapie jest nie tak i brakuje mu paliwa

Marek - 23 Maj 2012, 10:58

Jako glowne wtryski sa wlasnie podlaczone tylne, jako dodatkowe przednie, tak juz bylo. W mapie nawet jakby sie posralo to by odpalila z pominietym detem i na innym kompie wiec to tez nie jest przyczyna. Jak na moje ewidentnie cos z wiazka sie dzieje, zjem cos i schodze zapiac ori wiazke z rst, powinna chociaz odpalic.
PumaRST - 23 Maj 2012, 11:12

to zapnij na odwrót bo ja nie pamiętam jak tam było ;) może głownymi mają być te 240 z rs200 a dolewane z tych od saaba
Marek - 23 Maj 2012, 13:01

Odpalila na seryjnej wiazce :)
kenczorf - 23 Maj 2012, 13:26

gratuluje :) czyli ta bedziesz przerabial pod deta?
Marek - 23 Maj 2012, 21:20

Tak, właśnie lutuję bo za dnia nie było czasu :)
hanysek - 24 Maj 2012, 06:38

boś lutowol milion kabelkow w hanyskowej :2xf:
kostek88wjcz - 24 Maj 2012, 11:14

nie siedze w temacie ale jest opcja pokazania zdjecia jak to jest z tymi podwójnymi wtryskami ???
bidżej - 27 Maj 2012, 14:21

qwa, tu się dzieje, a mi przestały przychodzić powiadomienia na maila i nie wiedziałem :/

dajesz panie Marek :D

Stunt_Man - 9 Cze 2012, 21:05

kuźwa tam je ogień pod maską :ok: widziałem, macałem i jest maszina fest :devil:
Rkalitka - 11 Cze 2012, 19:36

Stunt_Man napisał/a:
kuźwa tam je ogień pod maską widziałem, macałem i jest maszina fest


To onboardy dawać :yes:

Marek - 7 Lip 2012, 21:35



:-)

madek - 7 Lip 2012, 21:41

Coś ty zrobił z tym zderzakiem :9:

Ale silnik a zwłaszcza dolot wyglądają zacnie :jupi:

Jeździ to już? :)

Stunt_Man - 7 Lip 2012, 21:46

Marek, nareszcie :ok:
bidżej - 7 Lip 2012, 22:48

o qwa, zderzak porażka, wolałbym jeździć bez gy

a pali to lacia?

Marek - 7 Lip 2012, 22:51

Jeździ i smaży :)

Nic nie zrobiłem, to zderzak z Fiesty Pumy, musze wspawać mocowania do ori hokeja i kiedyś tam wspawać mocowania do zewn halogenów :) Narazie zostaje, nie mam siły już do spawania :P

bidżej - 7 Lip 2012, 22:59

zrób jakąś superprodukcję filmową :fox:
PumaRST - 7 Lip 2012, 23:11

wreszcie :jupi:

a od mojego zderzaka waraaa :yes: :hahaha: :hahaha: on miał być lekki i tyle miał zadań

Marek - 8 Lip 2012, 01:48

Pomijajac fakt ze mial byc lekki to i tak wewnetrzne hallo nie wchodza z racji orurowania, to byl chyba powod zaspawania miejsc po nich :P Mi to jak narazie nie przeszkadza, a jak zacznie to tak jak pisalem wczesniej wspawam mocowania do hallo ale tylko zewnetrznych :)
Ad@mus - 8 Lip 2012, 12:36

marek-ona nie musi wygladac !! ona ma za.........
i tak mi sie podoba :D

kenczorf - 8 Lip 2012, 13:52

no to krecisz teraz jakie porno z fiesta w roli glwonje :)
Mafios - 8 Lip 2012, 17:06

Marek dramat ten zderzak , jak cos mam przod z fazy Vrki duzo lepiej wyglada
Marek - 8 Lip 2012, 17:27

Faza w swoim zderzaku nie miał miejsca na pasek więc odpada.
Mi zderzak narazie wisi i powiewa, jak mi sie zachce to wspawam mocowania zewn halo i po temacie :)
Dobrego zdesia też nie pociacham by innym sie podobało, dobrych zderzaków jak na lekarstwo.

Daras84 - 8 Lip 2012, 21:53

panowie marek ma kilka zderzakow z xr2i w ori stanie na garazu,
wydaje mi sie ze kwestia tego jak on wyglada w tym wypadku ma najmniejsze znaczenie, jak dla mnie moze tam nawet byc kupa bociana tego co Łokmenowi wpadl przez szybe, w zamierze to auto ma zapierdalać nie wygladac :D :D

Ad@mus - 8 Lip 2012, 22:11

Daras84, o tym gadalem :devil:
DemptD - 8 Lip 2012, 22:37

Marek, czyli jak będę w Gliwicach to mogę liczyć na przejażdżkę testową? :V:
Marek - 8 Lip 2012, 23:29

DemptD napisał/a:
Marek, czyli jak będę w Gliwicach to mogę liczyć na przejażdżkę testową? :V:


Tak jest, ale bilet trzeba kupić :-P I tylko i wyłącznie na prawym :)

FiFa - 9 Lip 2012, 17:33

DemptD jest zbyt miekki, aby siedziec na lewym. I marku muszisz naniego uwazac (zabezpieczyc fotel) bo w RS2k mało co nie popuscil :P :D
Fordon - 9 Lip 2012, 23:32

No i bajer ze juz dziala :yes:
Co bylo babolem ze tak sie auto zachowywalo bo sporo mnie na forum nie bylo i czas nie pozwalal na ogarniecie wszystkiego...

Marek - 13 Lip 2012, 18:21

Pośmigałem trochę, jak narazie zrzuciło mi tylko 2x wąż z przepustnicy :V:
Fordon właściwie to nie wiem bo poleciałem hurtem, w ruch poszły regulatory ciśnienia paliwa, wanienka ultradzwiękowa i czyszczenie wtrysków, wymieniłem wężyk podciśnienia bo wydawał się miekki, nowy ECT zastąpiłem używanym, MapSensor. MapSensor to napewno nie był bo założyłem później stary i też bangla :jupi:

madek - 13 Lip 2012, 18:30

Panie kamere załatw albo chociaż kalkulatorem filma strzel :devil:
kenczorf - 13 Lip 2012, 19:12

madek napisał/a:
Panie kamere załatw albo chociaż kalkulatorem filma strzel :devil:
popieram :ok:
Daras84 - 14 Lip 2012, 10:08

macie przedsmak ;) teraz jest szybciej ;)

http://www.youtube.com/watch?v=RL4iGetqqVI

kamilocha1 - 14 Lip 2012, 12:25

teraz to na wstecznym tak bedzie targac ;d
kenczorf - 14 Lip 2012, 17:12

Daras84, wiecej dmucha?
Marek - 20 Lip 2012, 00:32

Jak narazie 350km nakrecone, 3 awarie w drodze. 2 to wyzej wspomniany zrzucany waz, 3cia - rozpiecie sie wtyczki laczacej inst silnika z inst wnetrza :) Srednie spalanie ok 17-18litrow/100km, wiec nie ma zle :)
kenczorf - 20 Lip 2012, 07:23

no niema zwazywszy ze mi przy upalania lekko 16 lyka :) a moce troche rozbiezne :rotfl:
DemptD - 20 Lip 2012, 22:22

Marek, we wtorek będę na nowym świecie koło 18, test drajw aktualny? :V:
Adi RST - 29 Lip 2012, 21:21

Fiesta zapierdala, jest MOC... :-P Ni ma bata na nią, i jeszcze to "blylylylylyly" :devil: Niech się dobrze sprawuje i nie psuje
Fordon - 30 Lip 2012, 23:57

Eeee no Fajki jestescie... jakis VID a nie gadanie :yes:
Marek - 31 Lip 2012, 01:29

Cos takiego mam, Ewa nagrala :)
Pokazuje w sumie tylko ze jezdzi ale coz :P Nagrywalem swoim telefonem 100-200 ale straszna pixeloza i nic nie widac...



bzyq90 - 31 Lip 2012, 01:38

Hehe pieknie chodzi :D wpadne na test drive :D
Daras84 - 31 Lip 2012, 10:26

e tam trza bylo nagrywac jak ja jezdzilem :D :D
madek - 31 Lip 2012, 12:24

Fajny świstak :ok:
Krzysiek - 31 Lip 2012, 17:18

zajebiscie "swiescy" :ok: chciałbym to zobaczyć na pełnym gwizdku :devil:
Stunt_Man - 31 Lip 2012, 19:50

Marek, jesteś w domu przez weekend? :V:
Marek - 31 Lip 2012, 20:48

Stunt_Man Jeszcze nie wiem :P
Zapomnialem o podziękowaniach :ups:
Chciałbym podziekować Pumie i Drupiemu za wsparcie techniczne, Fordonowi za przekładkę z kwasa, Stunt_Menowi za węża z CVH którego nie mogłem zdobyć, Adiemu i Ewie za tani olej, no i Darasowi za fanty i poganianie mnie :rotfl:
Bez tych osób dalej pewnie bym się z tym pierdzielił albo wcale bym nie zaczął :-P

Daras84 - 1 Sie 2012, 00:00


kenczorf - 1 Sie 2012, 01:36

Daras84, :rotfl: :rotfl: :rotfl:
elmek13 - 1 Sie 2012, 09:18

Daras... konkret.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
kamilocha1 - 1 Sie 2012, 09:26

pokaz cycki dam ci ciachO ;d
Marek - 14 Sie 2012, 20:31

Wspawane mocowania dokładki zderzaka i mocowania zewn halogenow... Wyglada bardzo tak sobie ;-|

Stunt_Man - 14 Sie 2012, 20:45

wygląda jak gówno
czyli bardzo dobrze. większy szok dla pajaca który przegra z fiestą :V:

Krzysiek - 14 Sie 2012, 21:22

Stunt_Man napisał/a:
wygląda jak gówno
czyli bardzo dobrze. większy szok dla pajaca który przegra z fiestą :V:

:hahaha: dobre. Wygląda oryginalnie :) Czekam na jakieś lepsze filmidło jak to się zbiera Marek :ok: aaa Panie gdzie rejka ? Buchneli ? :-)

Daras84 - 14 Sie 2012, 21:39

moze jak sie pomaluje zderzak to bedize wygladalo lepiej
bidżej - 15 Sie 2012, 08:42

to widać i to wiadomo, ale ja też napiszę, że wygląda pasztetnie :P może lepiej by było jakiegoś siatexa wstawić w miejsce po wewnętrznych halunach? :9:
Mafios - 15 Sie 2012, 08:46

Daras84 napisał/a:
moze jak sie pomaluje zderzak to bedize wygladalo lepiej

bez 4 halogenów i tak nie będzie ładnie

krzys:) - 15 Sie 2012, 10:23

http://i5.photobucket.com...rs/100_2915.jpg

zrób tak:)

PumaRST - 15 Sie 2012, 23:42

Marek napisał/a:
Obrazek


ejjjj popsułes mój zderzak ja się tak nie bawię i to na dodatek wygląda jeszcze grzej :yes: :hahaha: :hahaha:

a tak poważnie to za wiele ci nie pomogłem ale ciesze się że to poskładałeś i to jeździ :yes:

Marek - 4 Wrz 2012, 10:47

Mocy przybywaj :twisted:
Biorac przyklad z forum klubu Dacii, postanowilem zamontowac dodatkowa turbine, przy okazji zminimalizuje turbo laga.
Chlopaki sprzet wytestowali i otrzymane rezultaty, ktore sa pewne to:
- obnizone zuzycie paliwa
- zmiana przelozenia skrzyni biegow - obroty na 5tce przy 100km/h sa nizsze
- poprawiona dynamika i reakcja na gaz.

A teraz foto zapozyczone od pionierow testujacych owa turbine, swoje wrzuce pozniej :)




:cojest:

Link dla zainteresowanych; http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
:V:

kenczorf - 4 Wrz 2012, 10:49

:rotfl:
luki - 4 Wrz 2012, 10:56

to jakaś prowokacja chyba :rotfl:
kenczorf - 4 Wrz 2012, 11:03

luki, on po cichu podsuwa nam diabelskie pomysly....
Krzysiek - 4 Wrz 2012, 11:15

Marek Ty sobie jaja z nas robisz ? :9:
BuMeL - 4 Wrz 2012, 17:59

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=83969#83969

Baaahahahahahah

dejw - 4 Wrz 2012, 18:10

haha. Takiego cuda jeszcze nie widzialem
:D

Peedro - 4 Wrz 2012, 20:13

Czyli turbinka z allegro ma sens :jupi:
Stunt_Man - 4 Wrz 2012, 20:19

już to kiedyś czytałem na tamtym forum. prawie sie zesrałem że śmiechu a potem z niedowierzania
Krzysiek - 26 Wrz 2012, 21:23

Marek kiedy będzie filmik z osiągami zeteca turbo ? :) Sprawe kolektora wydechowego rozwiązałeś tak jak angole ? Podobno mało miejsca na kolek z turbo.
Daras84 - 27 Wrz 2012, 09:11

myśle, że filmiku narazie nie bedzie, najpierw trzeba dmuchnąc wiecej ;)
kenczorf - 27 Wrz 2012, 09:40

Daras84, wez kamere i jedz to nakrec...pozniej nakreicsz kolejny...nikt nie bedzie plakal, ze sa dwa filmy do ogladniecia :)
Krzysiek - 27 Wrz 2012, 11:08

nie gadać tylko pokazywać bo mnie ciekawość zżera :V:
DemptD - 28 Wrz 2012, 19:59



no jakoś to się tam turla :P szału nie ma :devil:



i śmierdzi spaloną gumą w środku :rotfl:

Krzysiek - 28 Wrz 2012, 20:16

kolek ssący podobny do tych ze starych silników escorta 1.8TD czy aby to nie jest po części wykorzystane ? :fox: aku wywalony a dolot do ssącego niezły :ok:
Marek - 28 Wrz 2012, 20:18

NIe, to Rover 220 turbo. Spadek po Pumy fiescie :)
Krzysiek - 28 Wrz 2012, 20:21

Ale podobny :D zrobiłbyś jakieś lepsze foto marek bo ciekaw jestem kolka wydechowego jak go poprowadziłeś :) zrób wykresik ile kucyków ma i jak to się zbiera :devil:
Marek - 28 Wrz 2012, 20:26

Kolektor wydechowy jest z CVH 1.6T, dokladniej ERST. Wykresu nie bedzie bo wole ta kase dolozyc do np strojenia na okolice 300KM.
Marcinowaty - 28 Wrz 2012, 20:43

Ja też sobie takie turbo zamontuje, tylko że będze zasilał z przetwornicy wentylator łazienkowy i będze miał 1,3T :hahaha: :hahaha: :hahaha:
Krzysiek - 28 Wrz 2012, 21:12

to ciekawe kolek z cvh dopasowany pod zeteca. Dmuchawka t3 ? Mam nadzieje że jak ogarniesz silnik zostawisz jakieś specyfokacje dla potomnych chcących uturbić zeteca :) Powodzenia przy projekciku :git:
Marek - 28 Wrz 2012, 21:15

Silnik jest ogarnięty :) Turbo hybryda T3/T4.
Krzysiek - 28 Wrz 2012, 21:28

Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o to żeby był gotowy tak jak Ty go finalnie widzisz :) Kiedyś muszę was w gliwicach odwiedzić bo daleko nie mam a tam fajne auta mają <oki>
DemptD - 28 Wrz 2012, 22:49

Krzysiek napisał/a:
Kiedyś muszę was w gliwicach odwiedzić bo daleko nie mam a tam fajne auta mają


jedynie dwie Fiesty u Marka stoją :P Daras się przesiadł na takie dziwne coś :rotfl:

kenczorf - 29 Wrz 2012, 07:47

DemptD napisał/a:
śmierdzi spaloną gumą w środku
a moze cieplym moczem tych na prawym :P

Krzysiek napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o to żeby był gotowy tak jak Ty go finalnie widzisz
nigdy nie bedzie tak, ze sie powie "koniec"- zrobilem co chcialem...
Daras84 - 29 Wrz 2012, 08:52

Krzysiek napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o to żeby był gotowy tak jak Ty go finalnie widzisz :)


nigdy nie ma finalnej konfiguracji, zawsze bedize mało ;)


DemptD cicho mi tu

Krzysiek - 29 Wrz 2012, 09:37

wy to swoje w kółko klepiecie i klepiecie że never ending story z fiestami gy to jak będzie fajna konfiguracja i hulało to wpadnę o ile mnie zechcą :hihihi:
kenczorf - 29 Wrz 2012, 09:55

taka jest prawda. Zobaczysz jak wsadzisz swoje rqc. Przy dobrych wiatrach bedziesz tam mial 120 i po 3ech miechach stwierdzisz, ze malo. Dojdziesz do 300tu i tez po jakims czasie bedziesz chcial wiecej
FiFa - 29 Wrz 2012, 20:13

Marek a jakie sprzeglo masz?
Ty to narazie masz na seryjnych korbach, tlokach? Kucizny jeszcze nie zakladałes, na te 300KM to juz chyba planujesz kucizne? :-)

Marek - 30 Wrz 2012, 00:37

Sprzęgło AP Racing organiczne. Seria, seria. Według info które przekazał mi Puma 300KM można bez kucia robić tylko trzeba ogarniczyć moment do 350 Nm :-P
elmek13 - 30 Wrz 2012, 01:46

Daras84 napisał/a:
nigdy nie ma finalnej konfiguracji, zawsze będzie mało ;)


Zgadzam, się... masz ochotę na więcej i więcej... itd. :-P

McLfan - 31 Gru 2012, 17:39

Cóż. Przy okazji odstawienia XRki do roboty miałem okazję posiedzieć na prawym i poczuć jak to zapier*ala. Krótko. Zapier*ala. :-) W dodatku dziwi, szczególnie nocą, wyprzedzanych kierowców rzygając marchewami jak poj*bana. :rotfl:
Krzysiek - 1 Sty 2013, 13:03

Marek Ty tym ZT na co dzień jeździsz ?
Marek - 1 Sty 2013, 13:08

Ostatnio nie do końca, szkoda mi motoru przy minusowych temp a do pracy mam 3 km więc nawet nie zdąży się zagrzać :-P
Krzysiek - 1 Sty 2013, 13:10

aa no w sumie to dużo tłumaczy ale tak przy nieujemnych śmigasz bez problemu na co dzień ? Pytam tak z czystej ciekawości czy autem z takimi modyfikacjami śmigasz na co dzień :)
Marek - 1 Sty 2013, 13:38

Tak. Jazda nią na codzień jest bezproblemowa i bardzo przyjemna :D
Krzysiek - 1 Sty 2013, 18:21

Wierze na słowo i ciesze się że udawadniasz mi że takim potworkiem da się jeździć na codzień :) Jak już ją wystroisz fajnie by było pokazać jak się zbiera najszybsza fiesta na forum :ok:
madek - 1 Sty 2013, 22:15

Krzysiek napisał/a:
Wierze na słowo i ciesze się że udawadniasz mi że takim potworkiem da się jeździć na codzień :)

A co w tym nadzwyczajnego? Przeciez to tylko kwestia $$ na paliwo :9:

vegetagt - 1 Sty 2013, 22:19

madek, i też kwestia porządnego zmontowania silnika. Żeby stojąc 10min w korku nic się nie ugotowalo i nie strzeliły węże :P
Marek - 1 Sty 2013, 22:32

madek napisał/a:
Krzysiek napisał/a:
Wierze na słowo i ciesze się że udawadniasz mi że takim potworkiem da się jeździć na codzień :)

A co w tym nadzwyczajnego? Przeciez to tylko kwestia $$ na paliwo :9:


A nawet tak duzo nie pali, udalo mi sie zejsc do ok 12 litrow :)

vegetagt napisał/a:
madek, i też kwestia porządnego zmontowania silnika. Żeby stojąc 10min w korku nic się nie ugotowalo i nie strzeliły węże


Tutaj akurat wszystko jest jak w cywilnym aucie, sprawny uklad chlodzenia wymagany i tyle, jakos specjalnie mocniej sie nie grzeje od innych silnikow :)
Nia sie w sumie jezdzi jak zwyczajnym autem, tylko ma wiecej mocy i wydech przelot, ale turbo dobrze wycisza :-P Przeglad sie zbliza wiec tlumik trzeba zmienic na cos bardziej cywilizowanego ale dalej pelny przelot :)

madek - 1 Sty 2013, 22:42

vegetagt napisał/a:
madek, i też kwestia porządnego zmontowania silnika. Żeby stojąc 10min w korku nic się nie ugotowalo i nie strzeliły węże :P

Zakładam że Marek druciarni nie robi i wszystko jest tak jak powinno byc, poza tym w porównaniu do obecnych małolitrażowych doładowanych silników to ten powinien je przeżyć 2 razy, gdyby był użytkowany spokojnie :-P

Marek napisał/a:
A nawet tak duzo nie pali, udalo mi sie zejsc do ok 12 litrow :)

to niewiele, chociaż taka oszczędna jazda musi być uciążliwa :devil:

vegetagt - 1 Sty 2013, 23:53

madek, dokładnie, brak drutu zwiększa szansę na bezawaryjną pracę :P

Marek, na jakiej elektronice to chodzi? DET + seryjna wiązka z fiesty turbo, czy z zeteca?

Marek - 19 Sty 2013, 23:22

Wiazka z frst i det.
stapcio - 26 Sty 2013, 22:10

piękna furka
kenczorf - 27 Sty 2013, 13:33

jaka piekna...dziadostwo...ledwo jedzie :)
hanysek - 27 Sty 2013, 23:34

Cytat:
jaka piekna...dziadostwo...ledwo jedzie
chyba twoja kryka paciuloku :hahaha:
Marek - 5 Lut 2013, 22:52

Dzisiaj fiesta dostala Bov'a, ale jutro go demontuje :rotfl:
No i najwazniejsze, odebralem dzisiaj tlumik robiony na zamowienie, pelen przelot, srednica rur 70mm, oczywiscie z kwasiaka, wielkosci seryjnego tlumika z xrki :-) po wstepnych przymiarkach jest duzo ciszej :) A i zapomnial bym, koncowka tlumika bedzie z napakowanego HCS'a :D

Zamontuje to beda foty :)

Wisni@ - 5 Lut 2013, 23:01

Marek napisał/a:
ale jutro go demontuje


Czemu :9:

BuMeL - 6 Lut 2013, 09:46

zapewne przez halas ;p
Krzysiek - 6 Lut 2013, 10:04

BOV to fajna rzecz :) zostawiaj nie demontuj. A wydech na marchewy zrobiony ? :devil:
Daras84 - 6 Lut 2013, 14:55

no i dobrze ze bez bova ;) te turbo robi takie odgłosy że zwierzyne w lesie przegania:D
Marek - 6 Lut 2013, 22:19

Wisni@ napisał/a:
Marek napisał/a:
ale jutro go demontuje


Czemu :9:


Bo ma lipny dzwiek jak dla mnie, niestety to tylko replika hks. Na szczescie byl za darmo :)

Wisni@ - 6 Lut 2013, 22:20

Mi się podoba bov Ken Blocka :D ciekawe jakiej firmy ma
Krzysiek - 6 Lut 2013, 22:38

Pewnie masz ten BOV co na allegro schodzą, piszą HKS czy Greedy style i to tyle obudowa podobna do tej półki i to by było na tyle o ile dobrz kojarze to te SSQV tylko że podróbki, może spróbowałbyś tego Greedy RZ na allegro chodzą +/- 300 zł :)
Marek - 6 Lut 2013, 22:42

Szkoda mi kasy na kombinowanie, jak juz to kupie sprawdzonego properfecta :)
Zordon - 6 Lut 2013, 23:00

Marek napisał/a:
Wisni@ napisał/a:
Marek napisał/a:
ale jutro go demontuje


Czemu :9:


Bo ma lipny dzwiek jak dla mnie, niestety to tylko replika hks. Na szczescie byl za darmo :)


To ten z RST co my przywieźli ?? warcy rycy cescy :)
:megafon:

Daras84 - 2 Mar 2013, 22:26

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be robi robotę :D :D
luk-90 - 3 Mar 2013, 22:13

no ogień z dupy, dosłownie. Tę prostą, ale jakże celną uwagę kto wygłasza na końcu? Stahoojedyn może?
Marek - 22 Mar 2014, 22:11

Dawno mnie tu nie bylo :)
Fiesta dalej hula, nakrecone na ZT niecale 9tys i nic sie nie dzialo nigdy, a lekko nie mial, sluzy jako zabawka i wiekszosc jazdy to pedal w podlodze :) Aczkolwiek temat mozna zamknac, fiesta idzie na zyletki, a sam motor bedzie mi sluzyl w innej zabawce :)

Kruku - 25 Mar 2014, 20:42

nie mysalem ze tego dozyje. ze twoje RST pujdzie do huty :(
Marek - 25 Mar 2014, 21:50

Fwd sie znudzilo, wymarzylem sobie Sierre mk1 :)
Dual - 25 Mar 2014, 22:01

Takie serducho do sierry jak najbardziej ok <8>
Marek - 18 Sty 2015, 23:07

Mozna zamknac, fiesty nie ma juz od wrzesnia :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group