|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Nasze auta - [MK5] white edition by DziDzia
DziDzia - 9 Cze 2008, 11:23 Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia 1. NICK DziDzia
2. IMIĘ Patrycjusz
3. MODEL Ford Fiesta
4. WERSJA golas vel base (chyba )
5. ROCZNIK mk5, maj 2000
6. SILNIK 2.0 16V (1.3 pod maską i 0,7 w bagażniku, 8V pod maską i 8V w garażu)
7. OPIS AUTA Miał być citroen saxo.. Ale po drodze znalazł się salon forda i saxo nie ma. Biała Fiestka jest następcą citroena AX (obydwa auta rodzinne). Kupiona w salonie jako zeszłoroczna i jako ostatni egzemplarz. Wyposażenia brak. W tej chwili przebieg znikomy jak na ten silniczek (ok 70kkm). 60 koników to może i mało, ale jak się już przekonałem nie raz - daje rade. Fabryczne zawieszenie jest dość miękkie, wiecznie stuka i nie najlepiej trzyma na zakrętach, no ale to nie jest auto sportowe, chociaż w Radomiu i Poznaniu dało radę. Dużą wadą jest brak wyposażenia, ale do braku wspomagania idzie się przyzwyczaić. Hamulce też mogły by być lepsze...
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Same pierdółki. Białe boczne kierunki, rolety na tylnej szybie, przemalowane elementy wnętrza z czarnego na srebrne, zmieniona gałka zmiany biegów na skórzaną Jacky, siłowniki pod maską oraz zegary (te są trzecie ). Końcówka wydechu Ulter , biała pokrywa zaworów.
b. mechaniczne: hMmm.. Takowych brak.
c. audio: Z fabryki do salonu auto przybyło tylko z... kablem od anteny. Na pierwszy rzut poszło radio SONY CDX-S2200 i dwudrożne głośniki na przód w rozmiarze 13cm. W późniejszym czasie doszły trzydrożne głośniki w tylnej półce w rozmiarze 6x9. Całość z serii Xplod gra, dla mnie wystarczająco.
d. inne: naklejki .. Jedne odeszły inne doszły. Zdjąłem naklejkę PL oraz salonową z tylnej klapy. Doszły 'dziury postrzałowe' na tylnym błotniku oraz kojot na przednim zderzaku (nie zdejme ich ) Później doszły naklejki klubowe .
Z innych zmian to będą rysy na lakierze
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Przede wszystkim zrobić porządek z lakierem (pozbyć się zadrapań itp) oraz listwy na drzwi. Skórka na kierownicy. Choruje na białe felgi ENKEI .
b. mechaniczne:zawieszenie. Twardsze, nie niższe.
c. audio: Jak już wspomniałem, jest wystarczające dla mnie więc zmian nie planuje.
d. inne Kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne.
10. FOTKI AUTA
W czasie drogi na Poznań:
A tu już w Poznaniu
Nieśmiertelny i charakterystyczny kojot
(R)Ewolucja zegarów (od lewej: fabryczne bez obrotomierza, białe z obrotomierzem - nie podobało mi się podświetlenie - i ostatecznie czarne z obrotomierzem z anglika.
Bez komentarza
I na spocie WawaTwamu
I jeszcze pod maską:
Na torze w Poznaniu :
I prawie to samo na stronie głównej
Fiesta na YouTube
pozdro
Parzych - 9 Cze 2008, 12:46
Zapomniałeś dodać o naklejkach WST, na które i ja się zasadzam, a jak jechaliśmy za Tobą do Poznania, to stwierdziłem, że jednak MK5 z tyłu jest zajedwabista... Dodaj fele i będzie super
DziDzia - 9 Cze 2008, 14:07
parzych73 napisał/a: | Zapomniałeś dodać o naklejkach WST |
Napisałem o naklejkach klubowych.. Co za różnica czy FKP czy WST ... obydwie klubowe...
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 10:57 ]
Przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, pokrywa zmieniła kolor na troszkę jaśniejszy:
pozdro
pP - 20 Cze 2008, 14:32
więcej więcej więcej... Dobrze ze nie wyszło z tym saxo
DziDzia - 20 Sie 2008, 16:37
więcej
Mały tjunink
before:
after:
Ładnie hihi
pozdro
bidżej - 20 Sie 2008, 16:45
DziDzia, wygląda jak zabawa z cyklu "znajdź 5 szczegółów". obniżona?
Parzych - 20 Sie 2008, 16:52
bidżej86, napakował towaru do bagażnika i tak mu siadła
DziDzia, dawaj jakieś szczegóły
PitusK - 20 Sie 2008, 16:54
mi to wygląda na VIRTUAL w tym samym miejscu raz wyzej raz nizej wszytkie szczeguły te same zgdałem?
wogule az sie jej prosi ładna felusia biała! takie 15 cali igleba :d aajjj
bidżej - 20 Sie 2008, 16:56
hehe też tak myślę, kółka idealnie tak samo stoją, całe autko zresztą też
DziDzia - 21 Sie 2008, 00:22
PitusK napisał/a: | mi to wygląda na VIRTUAL w tym samym miejscu raz wyzej raz nizej wszytkie szczeguły te same zgdałem? |
Nie zgadłeś. To nie jest VT. Przyjrzyj się szczegółom. Np Cień lusterka czy latarni na obydwu zdjęciach.
Parzych73 napisał/a: | napakował towaru do bagażnika i tak mu siadła |
Jak była zawalona gratami, to tylko tył siedział ....
Szczegóły troszkę później
pozdro
Parzych - 21 Sie 2008, 12:04
A ja coś wiem... Ale nie powiem
LOY - 21 Sie 2008, 20:44
Parzych73 napisał/a: | A ja coś wiem... Ale nie powiem |
hehe ja tez wiem ...dzidzia zrobił swapa zawiechy z MK1 do MK5 i pewnie dlatego w temacie "restauracji" MK1 od miesiecy śmierdzi trupem
dla mnie bomba zawiecha ładnie komponuje sie z kołpakami
DziDzia - 22 Sie 2008, 00:39
LOY, co Ci się nie podoba w kołopakach Stalówki są najfajniejsze i lżejsze od alu ...
A jedynka, już zaraz......
pozdro
LOY - 22 Sie 2008, 01:56
DziDzia napisał/a: | lżejsze od alu ...
A jedynka, już zaraz......
pozdro |
no wiem ze kilogram stali lzejszy od kilograma alu
ee spoko ..jako nocny scigant musisz zwracac baczna uwage na wage ..heh zrymowało sie
DziDzia - 22 Sie 2008, 10:52
Nio tak ...
A biała popracowała trochę jako wół roboczy i wzięła na swe sprężynki kilka zgrzewek wody, i jakoś tak fajnie równo usiadła.. Ot cała historia.
Wygląda fajnie, ale nie będzie niższa.
pozdro
pP - 25 Sie 2008, 13:40
niech tak zostanie....
DziDzia - 12 Sty 2009, 18:16
Dawno nic nie napisałem, to coś napisze
To było jeszcze w pięknym 2008r, gdzieś między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem.
Jako, że pojawiła się u mnie usterka, pojechałem do kumpla do ASO, co by mechanior popatrzył natko, w celu zdiagnozowania awarii (ale o niej troszkę później). I tak zupełnie przy okazji, sprawdziłem sobie stopień przyczepności auta .. Więc podaje wyniki:
LP 70%
PP 71%
LT 77%
PT 74%.
Za niedługi czas wymienię kilka pierdółek w aucie, to się pochwale.
pozdro
stafcio - 12 Sty 2009, 18:26
taa, te pomiary amorów to się nadają o kant potłuc. zeby sprawdzic amory dokladnie najlepiej by bylo zdjac je. u mnie gdzie amory stulaky jak szalone przód i tyl tez wykazalo 70-74%
urządzenie to za pewne nie bierze pod uwagę ugięcia opony
DziDzia - 12 Sty 2009, 19:36
stafcio napisał/a: | taa, te pomiary amorów to się nadają o kant potłuc |
Nie sprawdzałem stanu amorów, tylko przyczepność auta hihi...
A to chyba nie to samo...
[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 10:06 ]
(Sesja zdjęciowa do AŚ (mam tylko nadzieję, że głupot strasznych nie napiszą ) - fotki grubo przebrane
pozdro
grzes87 - 31 Mar 2009, 10:38
czyzby robili artykul w dziale uzywane o MK V ?
bidżej - 31 Mar 2009, 12:06
to co, mam kupować AŚ? tylko który?
DziDzia - 31 Mar 2009, 18:46
grzes87 napisał/a: | czyżby robili artykuł w dziale używane o MK V ? |
Tak. Będzie hybryda zdjęć ...
bidżej, nie mam pojęcia.. Trzeba obserwować.. Mam tylko nadzieję, że nie napiszą samych bzdur
O Sporcie Mariusza będzie osobny artykuł..
pozdro
J@rek - 31 Mar 2009, 20:06
grzes87 napisał/a: | czyzby robili artykul w dziale uzywane o MK V ? |
grzes87 - 31 Mar 2009, 21:14
J@req napisał/a: | :hahaha: |
ja tu nie widze nic smiesznego....
DziDzia - 20 Kwi 2009, 19:50
Z serii matematycznej:
Ale paskudztwo
pozdro
J@rek - 20 Kwi 2009, 19:59
No w końcu alu nie wygląda to źle
grzes87 - 20 Kwi 2009, 20:29
DziDzia, ile dales za fele ? to sa 13 " ?
DziDzia - 21 Kwi 2009, 09:34
Tak 13"..
Ile dałem Jeszcze nic
pozdro
grzes87 - 21 Kwi 2009, 10:56
jestem ciekaw sam niedawno takie pusiclem i oddalem chyba za darmo
sandkar - 23 Kwi 2009, 13:23
hmm, twoja doczekała się wreszcie alu felg, a moja narazie sunie na czarno matowych stalu felgach ;] już na tych 13 ładniej wygląda ;]
DziDzia - 24 Kwi 2009, 19:22 Temat postu: Wiosennie :)
Widać różnicę
pozdro
J@rek - 24 Kwi 2009, 20:46
O wiele ładniej się prezentuje na alu.
Ps.: A co to za zmiażdżona fiesta w tle
2smart - 24 Kwi 2009, 21:25 Temat postu: Re: Wiosennie :)
DziDzia napisał/a: | Widać różnicę |
umyłeś samochód ??
[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 21:33 ]
J@req napisał/a: | Ps.: A co to za zmiażdżona fiesta w tle |
Jak byś dobrze poczytał temacik nr 2 (patrz mk1 pawie matowa) dowiedział byś się że jest to dawca silniczka ;p
J@rek - 24 Kwi 2009, 21:58
a no może i tak
LOY - 26 Kwi 2009, 00:09
mało spostrzegawcze chłopaki ....lampy
Parzych - 26 Kwi 2009, 00:14
Jakby czerwone...
arecki - 26 Kwi 2009, 11:08
prawa lampa jak by od angola
DziDzia - 26 Kwi 2009, 11:21
arecki napisał/a: | prawa lampa jak by od angola |
pozdro
bidżej - 26 Kwi 2009, 11:54
a gdzie białe wsteczne?
J@rek - 26 Kwi 2009, 13:21
I świeci na czerwono
DziDzia - 26 Kwi 2009, 15:27
Świeci na biało.. Żarówka przynajmniej .. Reszty nie widziałem
pozdro
Lary - 26 Kwi 2009, 22:31
Ahh te dziury po kulach :p
Jak 50 cent
DziDzia - 26 Kwi 2009, 22:50
Lary napisał/a: | Ahh te dziury po kulach :p |
Nie zdejmę ich
pozdro
DziDzia - 20 Maj 2009, 20:12
Jak ja lubię górskie drogi
Biała na Równicy (a to dopiero początek )
pozdro
J@rek - 20 Maj 2009, 22:08
widoki ładne, a ty chyba mały trening przed mini KJS`em urządzasz
mariuszen - 21 Maj 2009, 13:30
Faktycznie śliczny widoczek:)
DziDzia - 2 Cze 2009, 21:18
No to jeszcze jeden widoczek
Podczas górskich przejażdżek natknąłem się na przystanek rajdu górskiego oldtimerów. Widoczki ładne
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 14:53 ]
Znalazłem TimeSlipa z ćwiartki
ET+RT: 20.493
ET: 19.717
Jedyny mój przejazd na ćwiartkę jaki zrobiłem do dnia dzisiejszego..
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 17:19 ]
Przed chwilką skończyłem wymieniać tuleje stabilizatora.. Wredne to (3h), ale teraz przynajmniej nie stuka
Mój wybór padł na oryginały forda (niecałe 50pln/2szt)..
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 16:48 ]
Biała na zimówkach :(
Ktoś tu czasem zagląda
pozdro
Rkalitka - 8 Lis 2009, 18:18
Ja właśnie zaglądam
Chyba jesteś bardziej rozpoznawalny w mk1....
DziDzia - 8 Lis 2009, 22:35
Rkalitka napisał/a: | Ja właśnie zaglądam |
Zawsze coś.. Ale od tego auta wszystko się zaczęło (moje FKP), więc.... Rkalitka napisał/a: | Chyba jesteś bardziej rozpoznawalny w mk1.... |
Tam się więcej dzieje
[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 14:37 ]
Wszyscy maja, mam i ja
pozdro
arecki - 28 Lis 2009, 15:33
DziDzia napisał/a: | Wszyscy maja, mam i ja |
jachaoczywicha fajnie to wygląda na białym
Parzych - 29 Lis 2009, 00:15
arecki napisał/a: | fajnie to wygląda na białym | A jeszcze lepiej będzie wyglądało z żarówami chrom
Peedro - 29 Lis 2009, 15:55
Niedługo braknie mk5 z pomarańczkami w oczkach i wszyscy będą spowrotem zakładać
mikolaj_r - 29 Lis 2009, 17:19
Peedro napisał/a: | Niedługo braknie mk5 z pomarańczkami w oczkach i wszyscy będą spowrotem zakładać |
Bo ktoś wymyśli że pomarańczowe to jest JDM style, albo US
Parzych - 29 Lis 2009, 17:43
mikolaj_r napisał/a: | Bo ktoś wymyśli że pomarańczowe to jest JDM style, albo US | A ja myślę, że dlatego, bo pomarańczowe jest po prostu brzydkie... I tyle...
DziDzia - 29 Lis 2009, 17:45
Na żarówki będzie musiała poczekać troszkę
Może i nie będzie już z pomarańczowymi, może i będzie moda na pomarańczowe - mam to gdzieś.. Tak mnie się bardziej podoba
[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 18:37 ]
"Ojoj, jak mi tu dobrze i cieplusio.. Ojoj.. Kocha mnie troszkę "
pozdro
J@rek - 19 Gru 2009, 18:48
widzę że ktoś się ślizgał i tak sam
DziDzia - 19 Gru 2009, 19:01
J@rek, prawie. Ale faktycznie, fajnie wejść bokiem w zakręt w lesie w śniegu na połowę kół
pozdro
J@rek - 19 Gru 2009, 19:10
DziDzia napisał/a: | fajnie wejść bokiem w zakręt w lesie w śniegu na połowę kół |
to gdzie ty byłeś
DziDzia - 19 Gru 2009, 19:19
W lesie
pozdro
sowa - 19 Gru 2009, 22:40
Bo DziaDzia to człowiek z lasu po łacinie
DziDzia - 3 Sty 2010, 19:52
Parzych napisał/a: | A jeszcze lepiej będzie wyglądało z żarówami chrom |
I gotowe
A jak szaleć, to szaleć
Kto by tam auto mył
pozdro
arecki - 3 Sty 2010, 22:38
piknie to na żywo wygląda
DziDzia - 11 Sty 2010, 20:03
A dzisiaj fiestka była u lekarza tłumikarza.. Znowu rura wydechowa przerdzewiał.. Tym razem przy końcowym.. Rura deczko się obniżyła i leżała na belce.. A ten dźwięk..
Auto od spodu też niczego sobie
pozdro
JoeMix - 11 Sty 2010, 20:22
DziDzia napisał/a: | Auto od spodu też niczego sobie | Dalekie od ideału,,,
Marcin - 11 Sty 2010, 22:03
DziDzia napisał/a: | Auto od spodu też niczego sobie |
o ja pitole to mk5 tak wpierdziela kornik :yyy:
DziDzia - 16 Sty 2010, 15:11
Marcin napisał/a: | o ja pitole to mk5 tak wpierdziela kornik :yyy: |
spoko, to i tak nie wiele
Nudziło mi się troszkę
Fiesta na YouTube
Fiesta na YouTube
pozdro
Tommi - 17 Sty 2010, 12:09
Filmik fajny ino dwa razy to samo
DziDzia - 17 Sty 2010, 13:48
Tommi napisał/a: | ino dwa razy to samo |
Prawie - jedno to odnośnik z mojego konta a drugi z kanału FKP
Ale film ten sam
[ Dodano: Sro Lut 03, 2010 10:04 ]
Spocik WawaTeamu 31 stycznia 2010
Przed startem
Gonił mnie, gonił
Filmik 1
Filmik 2
[ Dodano: Sro Lut 03, 2010 12:11 ]
No i jeszcze wydech załatałem Znów jest szczelny i nie pierdzi jak na filmiku.. Ciekaw jestem, na jak długo
pozdro
hubi_2006 - 4 Lut 2010, 00:14
Na tej drugiej focie to prawie FlamerKit
DziDzia - 9 Lut 2010, 10:28
Kolejne WawaTeam Rally:
7.II.2010
przejazd 2 cz1
Przejazd 2 cz2 - zaspa pałer
Przejazd 3 onbord
pozdro
Tommi - 10 Lut 2010, 10:56
Super sprawa tak pojeździć
aż Ci chlapacza zwiało z prawej burty
DziDzia - 10 Lut 2010, 11:18
Chlapacza to mój ojciec zgubił
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:09 ]
Dziś odkryłem pewną rzecz. Otóż biała w zimie też jest biała Do tej pory myślałem,że jest szara.. Ale to nie koniec niespodzianek po umyciu auta - duuuużo rdzy widać na nadkolach z tyłu
I ramkę pod tablice połamałem z tyłu podczas wymiany żarówki od podświetlenia tablicy
Same dobre nowiny...
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:37 ]
Kolejny spocik: 14.02.2010 widziany okiem Mariusza.B:
Dwie piąteczki
Biała na jednym z zakrętów
I biała w zaspie (tańczący z zaspami, nieee - sam wyjechałem )
pozdro
MARIUSZ.B - 15 Lut 2010, 23:41
DziDzia napisał/a: | nieee - sam wyjechałem |
Masz szczęście, bo mi się nie chciało pchać
DziDzia - 23 Lut 2010, 20:31
Przed zimą myłem.. I co 2 kilo syfu przez pół roku. A pod syfem..
heh ;(
pozdro
elmek13 - 23 Lut 2010, 20:39
DziDzia, ruda
Rkalitka - 23 Lut 2010, 20:46
zrób z niej "roosta"
Żółwik Tuptuś - 23 Lut 2010, 22:24
Dzidzia - zajrzyj w profile zamknięte - pośmiejemy się bardziej
DziDzia - 23 Lut 2010, 22:57
Rkalitka napisał/a: | zrób z niej "roosta" |
Po co Sama się robi
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Dzidzia - zajrzyj w profile zamknięte - pośmiejemy się bardziej |
Nawet nie chcę o tym myśleć Chociaż to też może podchodzić pod profil zamknięty.. syfem zamknięty.. Co tam jeszcze:
Próg na samym początku (tu przy błotniku) w purchlach, z tyłu w nadkolu dziura.. W podłodze też jest dziura, można sobie zajrzeć do podłużnicy , a cała podłoga ruda od spodu no i jeszcze ranty progów pod uszczelkami nie są za ciekawe.
Więcej grzechów nie pamiętam.. No cóż, trzeba się wziąć za to..
Ale jak pomyślę, co było (raczej czego nie było) w czarnej, to wydaje mnie się, że nie jest źle.. Szkoda tylko, że mnie się wydaje ;(
pozdro
Żółwik Tuptuś - 23 Lut 2010, 22:59
DziDzia, - ale Czarna ma około trzydziestu lat
DziDzia - 23 Lut 2010, 23:05
33. A biała ma 10. Jakby nie patrzeć, nie jest już nowa.. A nawet setki nie ma.. Ford i tyle
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:14 ]
Nic szczególnego. Jak każde auto i Biała potrzebuje czasami serwisu.
Wymieniony olej, filterek oleju i powietrza.
Pokazywałem już jaki mam piękny błotnik
Pomalowałem go polrustem, białym cynkalem i zamazałem jeszcze środkiem antykorozyjnym.
Zobaczymy co toś da.
Ale nadkole zdejmowałem nie dla błotnika, tylko dla zawieszenia. Wymieniłem gumy wahacza i łączniki stabilizatora. Produkuję fotorelację - może ktoś kiedyś skorzysta
A jutro przeglądzik
pozdro
Parzych - 2 Mar 2010, 23:24
No to kluczyk dymanometryczny przydał się nie tylko mi do dokręcania kółek...
DziDzia - 3 Mar 2010, 16:16
Parzych, przecie nie do tego go pożyczałem
Troszkę słońca wyszło
Biała pomyślnie przeszła przegląd.
I dowód się kończy
pozdro
grzes87 - 3 Mar 2010, 19:35
ojojoj ruda bierze ostro nadkole a ja przezywalem ze z moim jest kiepsko.
DziDzia - 3 Mar 2010, 22:44 Temat postu: FAQ To jest nadkole, które przytarłem ładny kawałek czas temu i robiłem.. Wszystko wyszło tej zimy, więc ładnie się trzymało
Po wymianie gum jest fajnie - nic nie stuka, nic nie puka, cisza jak makiem zasiał.. I czuć różnicę w prowadzeniu (jakoś tak bardziej sprężyście jest )
Taki mały FAK o gumach w przednim zawiasie mk4/5.
Mały schematyczny podgląd zawieszenia:
I. Wymiana tulei stabilizatora.
Kiedy należy wymienić tuleje stabilizatora
Jeżeli Wam coś puka w przednim zawieszeniu, to na 99% są to te tuleje. Sprawdzić to bardzo łatwo. Trzeba podnieść auto, zdjąć przednie koła (koniecznie obie strony) i złapać za stabilizator i poruszać nim. Jak się leciutko rusza, to gumy do wymiany.
Potrzebne narzędzia:
- klucz do kół – do odkręcenia kół
- klucz płaski/oczkowy 10 do odkręcania jarzma (ja używałem płoaskooczkowego lekko zeszlifowanego)
- śrubokręt/drąg/co kolwiek – do pomocy
- młotek (bo bez młota nie robota)
Ceny:
Ford – 34,5/33 pln (ford.sklep.pl)
Od 5pln do 35 pln.
1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Odkręcić śruby jarzma tulei stabilizatora widoczne na zdjęciu:
- ta bliżej przodu auta (na zdjęciu po prawej) wyjdzie cała bez problemu, drugą należy wykręcić jak najwięcej (mnie tu pomógł zeszlifowany klucz).
3. Wymiana gum – tu będzie troszkę zabawy ;P . Dla ułatwienia można, z wyczuciem, wygiąć/odgiąć jarzmo przy pomocy śrubokręta, a następnie wyciągnąć stare gumy, oczyścić stabilizator i wsadzić nowe. Pamiętajcie, na sucho to i ch#j do pi#y ciężko wchodzi, więc możecie przesmarować stabilizator i tuleje smarem – ułatwi to zadanie. Po zrobieniu jednej strony można się wziąć za drugą.
4. Składanie. Ułożyć gumy w odpowiednim miejscu na stabilizatorze, pod jarzmem. Jarzmo dogiąć do pierwotnego kształtu (pomaga dobicie młotkiem). Pozostaje skręcenie śrub (na tym etapie można sobie porównać jakie luzy miała stara tuleja a jakich nie ma nowa), założenie kół i postawienie auta.
5. Cieszymy się nie stukającym zawieszeniem
Drugi sposób wymiany tulei to opuszczenie ramy szczątkowej. Ja zostałem przy podgięciu jarzma
II. Wymiana łączników stabilizatora.
Kiedy należy wymienić łączniki
Jak na przykład są pogięte , jeżeli gumy uległy zniszczeniu.
Potrzebne narzędzia:
- imbus 5/ płaska 17
- 17 płaska/ oczko
CENY:
FORD – 185 pln (ford.sklep.pl)
Od 30 pln do 185 pln.
1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Wymontowanie łącznika:
Łącznik jest przykręcany do stabilizatora na dole i kolumny zawieszenia na górze.
Aby odkręcić nakrętki należy w środek wsadzić klucz imbusowy i 17 na nakrętkę i odkręcać.
Może się zdarzyć, że otwór na imbus się popsuje – nic straconego. Po drugiej stronie jest miejsce na klucz:
Czerwona strzałka to miejsce na imbus.
Odkręcamy górę i dół.
Wyjmujemy stary łącznik.
3. Składanie.
Wkładamy nowy łącznik (tu nie ma żadnej filozofii, wszystko powinno ładnie działać).
W zestawie z łącznikiem powinny być nowe nakrętki samohamowne. Należy założyć nowe – chyba, że teflon w starych odbił (ale na to nie liczcie) – zakładanie zużytych nakrętek samohamownych może powodować ich samoczynne odkręcanie, co może doprowadzić do uszkodzenia łącznika, czego nie chcemy. Moment dokręcania nakrętek powinien wynosić 50Nm (całkiem sporo ).
4. Zakładamy koła i opuszczamy auto.
5. Cieszymy się z wypitego przy pracy browarna.
III. Wymiana tulei gumowo-metalowych wahacza.
CENY:
Tuleja przednia: FORD – 19 pln (ford.sklep.pl).
Tuleja tylna: FORD – 32 pln (ford.sklep.pl).
Ogólnie ceny od 10 pln – 50 pln za sztukę.
Sworzeń wahacza od 30 pln do 80 pln (IC).
Wahacz od 170 pln do 300 pln (IC).
Śruby – ok. 10 pln/sztuka
Instrukcja dla mniej uzdolnionych technicznie:
1. Wsiadamy w auto i jedziemy do mechanika.
2. Czekamy aż mechanik zrobi co ma zrobić.
3. Płacimy i wracamy.
Instrukcja dla bardziej uzdolnionych technicznie i dłubaczy:
Etap 1 – wyjmowanie wahaczy:
Potrzebne narzędzia:
- torx 30 i 50
- klucze 18 oczkowy i 15 najwygodniej nasadkowy
- cienki śrubokręt
- gumowy młotek i kawałek deseczki
1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Zdejmujemy (jeżeli mamy) chlapacze i plastykowe nadkole (będzie wygodniej) – śruby na Torx 30 (czerwone) i dwie spinki a’la kołek rozporowy (zielone) i zakładka na rancie błotnika (żółte):
3. Odkręcamy łącznik stabilizatora przy kolumnie zawieszenia (imbus 5 i klucz 17 – patrz pkt II)
4. Odkręcamy i wyjmujemy śrubę trzymającą sworzeń wahacza (torx 50 i klucz 17) i rozłączamy to (jeżeli nie wychodzi lekko możemy pomóc sobie młotkiem i kawałkiem drewienka)
5. Odkręcamy śruby trzymające tuleje wahacza:
Słyszałem, że te śruby lubią się ukręcać – ja nie miałem z tym problemu, bardzo ładnie się odkręciły i wyszły. Klucz oczkowy 18 wchodzi spokojnie na nakrętki, a do łbów śrub na klucz 15 (tuleja tylna/pionowa od dołu a przednia/pozioma od przodu) jest jeszcze łatwiejszy dostęp
6. Wyciągamy wahacz, jeżeli pojawią się jakieś problemy – gumowy młotek pomoże.
Etap 2 – wymiana tulei
Potrzebne narzędzia:
- Prasa – inwencja twórcza, ja z ojcem sobie poradziliśmy
- WD-40 albo inny specyfik penetrująco-smarujący
- stół z imadłem
Może najpierw tuleje:
Po lewej stare, po prawej nowe. Różnicy może nie widać na zdjęcia, ale te są. Guma popękana i wyciśnięta.
1. Wlewamy WD40 w szczeliny między tulejami i wahaczem, odstawiamy na noc i idziemy spać – bardo ułatwi to wyjmowanie starych gum.
2. Pełni sił, entuzjazmu i pomysłów na prasę robimy je. Dwie różne, bo i gumy różne.
Moje prasy wyglądały tak:
Do tulei tylnej:
Czyli prasa siłowo młotkowa
Do tulei przedniej:
Czyli prasa śrubowa – bardzo wdzięczna i łatwa w obsłudze (10 minut trwała wymiana )
Przekrój przez mój wynalazek:
1 - ramię prasy (klucz 17)
2 - trzon prasy (śruba na klucz 17, a nawet kilka - długość)
3 - dystans (nakrętka, większa od śruby)
4 - podkładka dla zmniejszenia oporów kręcenia
5 - tuleja (nasadka 27, pasująca do nr 6)
6 - podkładka - średnica mniejsza od średnicy tulei a otwór większy niż środek tulei)
7 - tuleja
8 - dystans (klucz 32, opierający się na wahaczu)
9 - podkładka made in DDG
10 - podkładka dla zmniejszenia oporów kręcenia
11 - nakrętka na trzon prasy
12 - blokada nakrętki (klucz 17)
13 - wahacz
To co jest widoczne na fotce nie jest jej pełną wersją. Śruba była czasem za długa, czasem trzeba było dodać jakąś podkładkę, nakrętkę i takie tam..
Do stworzenia pras użyliśmy wszystkiego co się dało. Pierwsza to złom aluminiowy, jakieś takie różne badziejstwa, a druga to śruby, podkładki, nasadki (jako tuleje) i inne takie tam.
Jeżeli ktoś nie ma śmieci w swoich zasobach i nie ma w czym wybierać i przebierać można udać się do pobliskiego warsztatu – tam wymienią Wam tuleje i będzie problem z głowy (z kieszeni też).
Przed wybiciem tylnej warto sobie zaznaczyć jej położenia (ma znaczenie) i wysokość, na jaką wystaje. Będzie łatwiej ustawić ją tak jak była.
Tak wygląda wahacz bez gum:
Otwory wyszlifować i wyczyścić.
Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest sworzeń. Nie powinien zbyt lekko chodzić, guma nie może być dziurawa czy popękana. Jeżeli nie jest w najlepszej kondycji, warto się zastanowić nad nowym wahaczem, bo problem ze sworzniami jest taki, że są nitowane. Można dostać zamienniki na śruby i wymienić. Ja swoje zostawiłem w spokoju.
3. Dokładnie tymi samymi prasami bierzemy się za wciskanie nowych tulei. Już wcześniej to pisałem - na sucho to i ch#j do pi#y ciężko wchodzi, wiec warto posmarować wahacz i tuleje smarem.
I oto przednia na miejscu:
Tylną należy ustawić tak jak była (po coś zaznaczaliśmy, jak jest ułożona).
Po wbiciu należy przeprowadzić kontrolę jakości położenia tulei:
Czyli sprawdzamy, czy głębokość się zgadza i czy równo siedzi – suwmiarka jest przydatna
Jak już mamy złożone obydwa wahacze, możemy brać się za montaż w aucie.
Etap 3 - Składanie do kupy:
Ogólnie rzecz ujmując składamy w przeciwnej kolejności co rozkładanie, czyli:
- wsadzamy wahacz na miejsce (trzeba chwilkę pogłówkować, bo mi przeszkadzała opuszczona kolumna zawieszenia) – młoteczek może się przydać ;
- wpuszczamy śruby i nakręcamy nowe nakrętki przy gumach:
- zakładamy sworzeń, wsadzamy śrubę blokującą i nakręcamy NOWĄ nakrętkę – do końca;
- zakładamy łączniki stabilizatora i dokręcamy je;
- zakładamy koła
- opuszczamy auto
- dokręcamy śruby wahaczy (80 Nm). Można jeszcze przed dokręceniem pobujać autem, żeby gumy się ułożyły – ja pobujałem.
Ważne jest, aby dokręcać śruby gdy auto jest w ‘normalnej’ pozycji, czyli stoi na kołach – gumy się nie będą nadwyrężać.
WNIOSKI
- można to zrobić we własnym zakresie (garaż jest jednak przydatny)
- zrobiłem to bez kanału – więc się da
Jeżeli ktoś coś chce dodać, poprawić to bardzo proszę.
Służę pomocą
pozdro
bidżej - 3 Mar 2010, 22:49
no fajnie to zrobiłeś
MARIUSZ.B - 3 Mar 2010, 23:01
DziDzia, nie spodziewałem się tego po Tobie. Dobra robota
DziDzia - 3 Mar 2010, 23:04
http://www.fiestaklubpols...p=466297#466297
MARIUSZ.B, jak widzisz, nie zawsze spamuję
Jeszcze w tym roku dojdzie tył
pozdro
Lenin - 4 Mar 2010, 03:23
widze ze ruda grażyna nie oszczedza twojego auta ;P a slyszalem ze blotniki w tych fiestach sa ocynkowane, prawda to to ?
a poza tym, gdzie podzialy sie listwy?? odpadly czy przytarta byla z ktoregos boku??
ja musialem kleic z prawej strony bo sie dziadówa odkleila kolo kierunkowskazu, swoja droga jakis debil wymyslil wymiane zarowki od kierunkowskazu poprzez odklejenie listwy bo to ona przytrzymuje go
11kuba11 - 4 Mar 2010, 10:33
DziDzia napisał/a: | Taki mały FAK o gumach |
podziekować
przyda się na pewno
a tak z czystej ciekawosci zapytam..widziale ze masz tarcze z przodu wentylowane chyba te 258mm..kto wpadł na pomysł i czym się kierował zeby w tym samym modelu z tym samym silnikiem kombionwac na dwa rózne rozdaje tarcz..bo spotkalem juz MK5 z 1,3 które miały z przody lite 239mm..taki mały OT..ale spac mi to nie daje..
pozdr
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 10:36 ]
Lenin napisał/a: | a poza tym, gdzie podzialy sie listwy |
heh..moze to kolejny zagadka ale ja też nie mam listew ochronnych-to był chyba jakis element wyposażenia dodatkowego(?) bo jest on uwzgledniony w wyposażeniu jak sprawdzasz po nr VIN
DziDzia - 4 Mar 2010, 11:07
Lenin, nie wiem czy błotniki są ocynkowane, sądząc po ilości rdzy - raczej nie.
Listew bocznych nigdy nie było - ot taki wymysł Forda ...
11kuba11, faktycznie, widzę w katalogu IC, FOTA dwa rodzaje tarcz - pełne i wentylowane z dwoma średnicami. Nie zauważyłem tego wcześniej. Nie wiem o co chodzi :yyy: Ale pewnie coś z rocznikami
pozdro
11kuba11 - 4 Mar 2010, 12:53
no własnie występuja dwa rodzaje w każdym roczniku MK5..
a co najśmieszniejsze te wentylowane 258mm były montowane w fokach 1,8 16V do 2004r...
Marcinowaty - 4 Mar 2010, 15:28
Podoba mi się twoje podejście do samochodu, tak trzymaj. Ciekawy temat.
DziDzia - 4 Mar 2010, 15:59
11kuba11 napisał/a: | no własnie występuja dwa rodzaje w każdym roczniku MK5.. |
Jak nie rocznik, to może moc 1.3 w niemcowni były ograniczone do 50KM..
Najprostsze wytłumaczenie to takie, że to FORD
Marcinowaty napisał/a: | twoje podejście do samochodu |
W każdym aucie trzeba czasem coś zmienić. I tyle. Dzięki
pozdro
11kuba11 - 4 Mar 2010, 16:31
DziDzia napisał/a: | może moc |
już chyba wiem.. moc odpada bo ja mam tą zduszoną wersje do 50 kucy i mam wentylowane..ale to chyba chodziło o ABS..wersje z układem miały tarcze wentylowane a bez układu lite..
pozdr
bidżej - 4 Mar 2010, 17:02
11kuba11 napisał/a: | ja mam tą zduszoną wersje do 50 kucy | jak dobrze kojarzę to 20 minut i masz wersję 60KM - żeby to zawsze było takie proste...
11kuba11 - 4 Mar 2010, 20:57
bidżej, już od jakiegoś czasu mam, przynajmniej w teorii, 60kucy
chodzilo mi tylko o to ze z fabryki wyjechał zdlawiony i z wentylowanymi tarczami
pozdr
luki - 4 Mar 2010, 21:21
11kuba11 napisał/a: | wentylowane 258mm | w mk3,4,5 serynie nie było takich
11kuba11 - 4 Mar 2010, 22:40
luki86, http://ford.sklep.pl/pl,p...,przod,kpl.html
arecki - 4 Mar 2010, 22:51
były ale w sporcie
DziDzia - 4 Mar 2010, 22:54
11kuba11 napisał/a: | chodziło o ABS..wersje z układem miały tarcze wentylowane a bez układu lite.. |
<nieee> ja nie mam ABSu... Może od fabryki hehe...
A jutro oblukam średnicę, bo ni hu hu nie pamiętam
pozdro
Marcin - 5 Mar 2010, 08:51
ale biadolicie, lite były 249 w wersji bez abs-u, a wentylowane 258 z absem, ewentualnie 249 przy pierwszych wypustach, bo może im jeszcze zostało po mk4, tak jak na koniec cyfrowe liczniki do mk4 wkładali.
Puff - 7 Mar 2010, 12:36
ja tam abs-u nie mam, a mam wentylowane kiedyś mi kumpel wyłuszczył gdzie jakie są i wiem, że było to mocno pochrzanione
JoeMix - 7 Mar 2010, 12:48
o zależy od tego z jakiej montowni i z jakiego okresy auto, słowem - co było w magazynie,,,
Puff - 7 Mar 2010, 12:59
JoeMix - aż tak przypadkowe to nie mogło być... musiało to od czegoś zależeć (może kraj pochodzenia?) Zresztą nie wyobrażam sobie litych tarcz w dieslu... (chyba, że gdzieś w Skandynawii...) ciężkie to przecież jak cholera... już teraz po jednym mocnym hamowaniu czuć, że pedał robi się twardy, a autko nie hamuje jak powinno... lite to byłoby samobójstwo... :/
Darekmk3 - 7 Mar 2010, 17:32
Pufcio napisał/a: | JoeMix - aż tak przypadkowe to nie mogło być... musiało to od czegoś zależeć (może kraj pochodzenia?) Zresztą nie wyobrażam sobie litych tarcz w dieslu... (chyba, że gdzieś w Skandynawii...) ciężkie to przecież jak cholera... już teraz po jednym mocnym hamowaniu czuć, że pedał robi się twardy, a autko nie hamuje jak powinno... lite to byłoby samobójstwo... :/ |
w mk499r 1.8d na w sumie full wypasie są lite tarcze ... . a fakt przypadkowe to nie jest:)
pozdro:)
11kuba11 - 7 Mar 2010, 20:20
heh..czyli co?? rzucali przy montowaniu monetą i albo byłu lite albo wentylowane
w każdym razie ja mam wentylowane wiec nie narzekam bo skutecznosc jest barzdo dobra i już kilka razy uratowałyt mnie od zaparkowania w czyims bagazniku
pozdr
DziDzia - 7 Mar 2010, 23:43
A może FORD miał różne układy hamowania Znaczy się producentów podzespołów...
pozdro
11kuba11 - 8 Mar 2010, 13:40
dzwoniłem do serwisu forda..pan był najpierw bardzo ździwiony ze były montowane dwa rodzaje..potem siu upieral ze to zalezało od wersji silnikowej ale w koncu sie poddał nie maja pojecia czym to było warunkowane
DziDzia - 8 Mar 2010, 13:47
11kuba11 napisał/a: | dzwoniłem do serwisu forda.. |
Oni tam nigdy nic nie wiedzą.. Łącznie z tym, jak uświadomiłem gościa, że przekaźnik to elektryka a nie elektronika
pozdro
h@rry - 15 Mar 2010, 20:07
ja mam 1.3 60 km i mam tarcze wentylowane bez abs ??
DziDzia - 21 Kwi 2010, 09:33
Wymieniłem wczoraj termostat Zaciął się w pozycji otwartej a całkiem nie dawno zmienił pozycję na zamkniętą. I zaczęła działać jak powinna
Gratisowo dostała kąpiel a jak zasłuży to może nawet wosk
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 23:24 ]
Małe myju myju pod maseczką
pozdro
J@rek - 27 Cze 2010, 13:21
Jak tam ruda cholera się chowa
DziDzia - 27 Cze 2010, 20:18
J@rek napisał/a: | Jak tam ruda cholera się chowa |
Rośnie jak na drożdżach
Zasadniczo, zastanawiam się czasami, czemu aut nie robią z plastikowych torebek (te szity rozkładają się 1000 lat, a nie jak blacha ulega biodegradacji w 10 lat).
Na zdjęciach widać nadkola (tak tak, jeszcze widać )
Większość z tego rudego to nalot na lakierze, jak się umyje, to nie jest tak źle.
pozdro
TSRules - 27 Cze 2010, 23:47
To jest lipa z białym że jeszcze bardziej widać rudą, ale z drugiej strony mniej widać własnoręczne poprawki, zmierzam do tego że możesz sam to "tymczasowo" popaćkać białą żeby nie straszyło przecież
luki - 27 Cze 2010, 23:55
DziDzia dawaj, zderzaki, lusterka i inne detale w pomarańcz nie będzie sie tak rudzielec rzucać w oczy
DziDzia - 28 Cze 2010, 09:56
TSRules napisał/a: | ale z drugiej strony mniej widać własnoręczne poprawki, |
No.. Widać moje poprawki na lewym nadkolu
luki86, dobry pomysł
Albo cały lakier zedrę i będzie tuningowo
pozdro
luki - 28 Cze 2010, 10:36
mk5 rost style
TSRules - 28 Cze 2010, 11:02
No zimą można śniegiem oblepić i tez nie będzie widać, ten biały nie jest zły ...
DziDzia - 6 Sie 2010, 18:52
pozdro
MARIUSZ.B - 6 Sie 2010, 18:56
Ukradli wycieraczkę ? :yyy: Świtała fajnie wyglądają na białej.
DziDzia - 6 Sie 2010, 19:03
Nie ukradli.. To tylko FotoSklep wygładził klapę, nie tylko z wycieraczki...
Od kiedy zobaczyłem takie lampki po raz pierwszy (u Garfielda) zapragnąłem takie mieć
Ładnie się komponują z kolorem auta i przednimi lampami bez pomarańczowych plastyków
pozdro
luki - 6 Sie 2010, 19:16
no ładnie to wygląda
Marcin - 6 Sie 2010, 19:26
tylne białe lampki wg mnie pasują tylko do białego lakieru, a photoshopnięta wersja wygląda jakoś goło, dobry zakup Patryk
Parzych - 6 Sie 2010, 19:35
DziDzia, tylko powinieneś teraz zapodać jakieś czerwone odblaski na tył... Tak jak u Sowy w siekierce...
Marcin - 6 Sie 2010, 19:38
Parzych napisał/a: | powinieneś teraz zapodać jakieś czerwone odblaski na tył... |
jakoś od kupna swoich nie zabrałem się za ich zamontowanie one też mają odblaski tyle że białe
JoeMix - 6 Sie 2010, 20:11
Czerwony odblask z tyłu jest niezbędny - prędzej czy później ktoś w końcu się przyczepi,,,
arecki - 6 Sie 2010, 21:14
zajebiste są te lampy
gdzie ja zadobyłeś
DziDzia - 7 Sie 2010, 10:10
Marcin, zgadzam się z Twoją wypowiedzią w 100%
Co do odblasków.. hMmm.. E tam Jak na razie i tak zostają standardowe lampy..
arecki, na podwórku (czyt. giełda FKP )
pozdro
hubi_2006 - 7 Sie 2010, 11:49
DziDzia gratuluję udanego zakupu Świetnie to wygląda Słodzić dalej?
bidżej - 7 Sie 2010, 11:51
lampy ok, ale łysa dupa wygląda jak UFO
DziDzia - 8 Sie 2010, 02:03
hubi_2006 napisał/a: | Słodzić dalej? |
Oczywiście
bidżej napisał/a: | ale łysa dupa wygląda jak UFO |
I nigdy taka nie będzie...
pozdro
Tommi - 8 Sie 2010, 10:31
Cytat: | bidżej napisał/a:
ale łysa dupa wygląda jak UFO
I nigdy taka nie będzie... |
i dobrze
a lampki zacne
DziDzia - 10 Lis 2010, 18:39
Dobra wiocha nie jest zła, a zła wiocha jest zła... Ale to w końcu WhiteEdidton
pozdro
Bezimienny - 10 Lis 2010, 18:48
Tak Whitee? to cam robi ta ruda?
P.S ładnie
DemptD - 10 Lis 2010, 19:14
teraz z białym to to za dużo wspólnego nie ma chyba po umyciu jest tylko białe
bidżej - 10 Lis 2010, 19:17
a czemu żeś te kapsle tak poobgryzał?
DziDzia - 12 Lis 2010, 01:02
Bezimienny napisał/a: | Tak Whitee? to cam robi ta ruda? |
Gdzieeeeeeeee DemptD napisał/a: | chyba po umyciu jest tylko białe |
Bardzo spontaniczne zdjęcia, poza tym nie mam kiedy umyć auta...
bidżej napisał/a: | a czemu żeś te kapsle tak poobgryzał? |
Swoje kilometry już przejechały i byłem głodny
[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 15:48 ]
Nowy rok, nowe dziesięciolecie i nowe problemy..
A konkretniej, płyn chłodzący zaczął uciekać.. z kolektora..
Miałem nadzieje, że to uszczelka poszła, a w gorszym przypadku pęknięty kolektor. Kolektor cały, więc...
Czegoś tu brakuje...
Miejsce usterki:
Uszczelka Jak uszczelka...
Wymienię i się zobaczy.. Przy okazji jeszcze klika innych pierdół się wymieni
pozdro
Parzych - 6 Sty 2011, 20:12
Walcz DziaDzia, walcz...
DziDzia - 8 Sty 2011, 21:05
Będę walczył, tylko nie bardzo wiem kiedy
Z nowych zabawek:
Uszczelka kolektora, kable WN, świeczki, filtr powietrza. Wyczyszczenie dolotu zrobię jej gratis
pozdro
arecki - 8 Sty 2011, 21:07
i gitara
DziDzia - 9 Sty 2011, 15:29
Powalczyłem.
...operacja zakończona sukcesem. Pacjent pozostanie na obserwacji...
do czasu, aż pod maską wypali się płyn chłodniczy, który jest wszędzie.
Miejsce, z którego lało się ciurkiem jest suche po pierwszej jeździe. I fajnie.
Dolot wyczyszczony, świece i kable wymienione, filtr powietrza także. Układ chłodzenia działa, ogrzewanie również. Jeszcze tylko reset kompa przyda się zrobić, ale to już nie dziś..
pozdro
J@rek - 9 Sty 2011, 16:07
Wiedziałem że dasz radę
DziDzia - 11 Lut 2011, 12:26
Ostatnio pogrzebałem troszkę w aucie..
Ale jeszcze nie skończyłem.. I długo będę kończył..
A oto co wymodziłem:
Gadżet, zawsze jakieś udogodnienie:
Działa
Do tego zanabyłem drogą kradzieży zestaw do otwierania tylnej klapy od Nikusia.
Cała instalacje jest już gotowa, guzior na miejscu, jeszcze tylko nie zamontowałem siłownika.
Ciężko się robiło otwór na guzik:
Ale się udało:
Nie wziąłem tylko pod uwagę mieszka od gałki zmiany biegów i jest troszkę za blisko - trudno, i tak nie jest źle:
C.D.N.
pozdro
bidżej - 11 Lut 2011, 12:39
nie lepszym pomysłem było założenie tego w ori miejscu? tzn pionowo, nad miejscem na kubek (albo tym czymś, co ma służyć w tym celu)?
DziDzia - 11 Lut 2011, 13:41
Może i lepszym, nie wiem. Mnie się tu bardziej podoba.. A jak będzie wadziło, to najwyżej przełożę w ori miejsce...
pozdro
JoeMix - 11 Lut 2011, 13:50
1) Nie wiem czy zauważyłeś ale otwór nie wyszedł Ci całkiem okrągły,,,
2) Jak patrzę na środkowe zdjęcie, a potem na dolne to mam wrażenie że zamontowałeś to do góry nogami,,, ale to chyba zauważyłeś (że autko na guziku jest dachem do gleby)
DziDzia - 11 Lut 2011, 13:57
JoeMix, 1) Nie jest, ale pasuje idealnie i nie wychodzi dziura poza guzik
2) Nie wiem o chodzi Jakiej gleby Normalnie jest...
pozdro
JoeMix - 11 Lut 2011, 13:59
,,,normalnie powiadasz, więc jeśli na ostatnim zdjęciu, przód auta jest z prawej strony to założyłeś, normalnie od strony pasażera ten guzik?
bidżej - 11 Lut 2011, 14:01
JoeMix, chyba nie miałeś okazji oglądać paskudnego wnętrza MK4/MK5
JoeMix - 11 Lut 2011, 14:12
Na mk4 prawko robiłem,,, jak to ostatnie zdjęcie jest zrobione od strony kierowcy to guzik jest "kołami do góry" jak od strony pasażera, to jest kołami w dół tyle że po stronie pasażera a nie kierowcy,,,
bidżej - 11 Lut 2011, 14:14
część konsoli z uchwytem pod kubek (ta wyższa) jest z przodu, wchodzi pod bulwiastą deskę rozdzielczą. ostatnie zdjęcie masz z perspektywy pasażera (przód auta od prawej) - wszystko jest ok Dziadzia wsadził guzik tak, jak umieszczony jest w MK3 - czyli od strony pasażera, przed lewarkiem.
DziDzia - 11 Lut 2011, 14:47
Dokładnie, jest tak jak BJ napisał
Więc wszystko gra.
pozdro
JoeMix - 11 Lut 2011, 14:54
DziDzia napisał/a: | Więc wszystko gra. | No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,,
Puff - 11 Lut 2011, 15:20
JoeMix napisał/a: | No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,, |
Och Joe xD Tak jest w oryginale
bidżej - 11 Lut 2011, 15:21
...w MK3
JoeMix - 11 Lut 2011, 15:27
Nawet po marudzić nie dacie,,,
TSRules - 12 Lut 2011, 12:13
A jak ruda ? bo u mnie po zimie już rdzawe nalotki w kilku miejscach ale i tak jest lepiej niż myślałem (spodziewałem sie braku nadkoli)
DziDzia - 12 Lut 2011, 12:16
TSRules napisał/a: | A jak ruda ? |
chrup, chrup, chrup
Generalnie dawno nie zaglądałem, jak się sprawy mają. Jedynie przedni błotnik zobaczyłem, bo zdejmowałem nadkole, ale tam się nic nie zmieniło. Widać moje mazanie farbą coś dało (str 4).
pozdro
TSRules - 12 Lut 2011, 16:43
łee od wewnątrz to nawet nie sprawdzam bo po co mam sie denerwować
DziDzia - 18 Lut 2011, 15:19
C.D.
Siłownik zamontowany (dzięki Nikuś), guzior ładnie działa i otwiera klapę (obciach trochę, ale nie działało, a testowałem na otwartej klapie - czyli bez masy). Na razie nie mam ochoty zająć się podłączeniem podświetlenia guzika (Nikuś gada, że działa, ja nie sprawdzałem).
Żeby było zabawniej nie jest to jedyny siłownik jaki założyłem -
TEN temat spadł mi z nieba, bym rzekł, bo nie wiedziałem jak działa immo w tym aucie
W montażu transpondera użyłem dodatkowo kleju:
Pilot:
podobnie jak centralka centralnego ma wyjście na otwieranie klapy - trzeba wykorzystać
Do zasilania centrala i siłownika klapy poprowadziłem kabel bezpośrednio od aku. Producent nawet dał bezpiecznik przed centralką
Central działa jak ta lala. Pozostało mi tylko połączenie centrala z klapą...
I będzie się trzeba w końcu za CZARNĄ wziąć..
pozdro
bidżej - 18 Lut 2011, 15:25
nie no lans, teraz masz kluczyk jak od skody albo co gorzej szmelcwagena
DziDzia - 18 Lut 2011, 15:33
Ta, wiem, jest do .. Ale mi się podoba
pozdro
bidżej - 18 Lut 2011, 16:02
zobaczysz, teraz nie będziesz się mógł powstrzymać od cykania tym scyzorykiem w kieszeni
Qnik - 18 Lut 2011, 16:20
Pufcio napisał/a: | JoeMix napisał/a: | No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,, |
Och Joe xD Tak jest w oryginale | W MK3 i MK4, w MK5 jest przycisk troszkę gdzie indziej
DziDzia - 18 Lut 2011, 20:24
Dobra, wsio gotowe.. I działa..
Koniec z wkur....aniem się, że zamek się nie chce otworzyć
I drzwi się otwierają..
I drzwi się zamykają..
I klapa się otwiera i z pilota i z guziora
Jestem zadowolony
Mam nadzieję, że będę jeszcze bardziej, po użytkowaniu tego
pozdro
Nikuś - 18 Lut 2011, 20:29
Przynajmniej podziękował, niewdzięcznik, cholibcia
DziDzia - 18 Lut 2011, 20:31
Nikuś, już taki ostatni to nie jestem (chyba)...
pozdro
Qnik - 19 Lut 2011, 18:22
To teraz mi panowie pomożecie z montażem przycisku
DziDzia - 4 Mar 2011, 23:52
Kurde..
Coś nie tak z tym moim centralny.. Raz działa, raz nie
Trzeba będzie zajrzeć...
A najbardziej mnie wkurza ta żółta kontrolka od spryskiwaczy.. Cały czas się świeci.. Chyba w końcu będę musiał dolać płynu..
hehe
[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 21:43 ]
Dziś wpadł mi do głowy genialny pomysł.. Może by tak przegląd zrobić hę...
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 20:57 ]
No... To przegląd miałem do 3.IV a dziś dopiero dotarłem na stację diagnostyczną
Przeszła bez większych problemów, nie licząc braku hebli z tyłu, braku tłumika i wycieku oleju z pod filtra
No, to trzeba będzie się nią zająć...
Central działa jak ta lala I płynu do spryskiwaczy dolałem i kontrolka się nie świeci
I tyle. Nara.
pozdro
arecki - 18 Kwi 2011, 21:07
ale podbili ?
Brook - 18 Kwi 2011, 21:09
oby nie oko
DziDzia - 19 Kwi 2011, 23:59
Podbili, podbili..
Mówię gościowi, że stała długo to i pewnie heble zardzewiały..
Olej - panie, jestem przed wymianą (to akurat fakt P.S. Nie wie ktoś, jaki olej do niej leje )
Tłumik - tylko brzydko wygląda
Mam pieczątkę w "adnotacjach urzędowych" i mogę jeszcze rok cieszyć się starym dowodem
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 22:46 ]
No to zmieniłem olej
Wybór padł na VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30.
Do tego ładny pomarańczowy filterek
I już nie cieknie z pod filterka
pozdro
DziDzia - 8 Sie 2011, 13:37
Doszły mnie plotki, że biała dostała nowy wydech (w końcu ) Ale nie wiem ...
pozdro
DziDzia - 12 Mar 2012, 21:27
Dzień dobry wieczór.
Chciałem tylko powiedzieć, że Białej stuknęło 100 kkm.
Dziękuję, dobranoc.
pozdro
van - 12 Mar 2012, 21:31
i co na żyletki już idzie czy jeszcze czekasz aż na jakimś moście odpadnie belka
DziDzia - 12 Mar 2012, 22:28
na żyletki za wcześnie (jeszcze ma podłoge). Przynajmniej kawałek A
pozdro
hubi_2006 - 12 Mar 2012, 23:09
DziDzia napisał/a: | 100 kkm. |
dzieciak z niej
DziDzia - 13 Mar 2012, 10:09
A to niby czemu ?
pozdro
hubi_2006 - 13 Mar 2012, 13:50
Bo mojej zaraz stuknie 260Kkm
DziDzia - 13 Mar 2012, 21:35
260 kkm Jakbym miał Beczkę to bym się obśmiał z tego przebiegu
pozdro
hubi_2006 - 13 Mar 2012, 22:18
w123 bym nie pogardził ale wątpię żeby motory i napędy Fiesty projektowali na ćwierć milionowe przebiegi
DziDzia - 23 Cze 2012, 12:06
Nuuuuuuudy, nic się nie dzieje...
Biała dostała nowy olej z filtrem, filtr powietrza, nowy płyn hamulcowy i nowe amory kayaby. Poza tym radio się popsuło (2gi raz). Wow...
pozdro
DziDzia - 31 Sie 2012, 12:19
Od ostatniego wpisu Biała się popsuła. Ale już się naprawiła.
Wyskoczył błąd P0301 i..
Biała dostała coś takiego:
Błąd wykasowany i hula jak nowa.
Gratisowo dodam, że jeszcze troszkę zardzewiała.
Dziękuję, to pisałem ja - DziaDzia.
pozdro
tadzias - 31 Sie 2012, 14:49
DziDzia napisał/a: | Gratisowo dodam, że jeszcze troszkę zardzewiała.
|
to nas raczej nie dziwi
modell1 - 31 Sie 2012, 16:54
oj te cewki w fiestach. Mi w 2 szt padły
van - 31 Sie 2012, 20:58
to to jeszcze bardziej może zardzewieć ? gdzie ......kokpit ci zaczął rdzewieć czy opony
bidżej - 22 Wrz 2012, 10:19
szyby w oknach
DziDzia - 21 Kwi 2013, 00:07
Se takie o zamontowałem, bo chyba nie wspominałem...
I jeszcze mam zdjęcie, na którym nic nie widać
pozdro
Parzych - 21 Kwi 2013, 00:27
DziDzia napisał/a: | Se takie o zamontowałem, | Znaczy co Bo nie mam zamiaru przeglądać całego tematu i se porównywać... Możesz na zdjęciu zaznaczyć kółkiem...
DziDzia - 21 Kwi 2013, 00:47
Radio... Miałem jakieś tam Sony, które padło (w sumie miało już swoje lata) i se teraz se takie se zamontowałem se...
pozdro
Parzych - 21 Kwi 2013, 01:30
DziDzia napisał/a: | Radio... Miałem jakieś tam Sony, które padło (w sumie miało już swoje lata) i se teraz se takie se zamontowałem | Paaanie, pojszłeś Pan w oryginał,
DziDzia - 21 Kwi 2013, 10:19
Tak. Prawie (srebrne to raczej z Pumy). Skoro tamto padło, to stwierdziłem, że włożę Fordowskie, bo więcej miejsca zajmuje... A srebrne pasuje do reszty.. Może jeszcze kiedyś ten panel nawiewów zmienię na srebrny...
pozdro
DziDzia - 24 Gru 2013, 14:10
Rost stajl pełną gębą na zimę 2013/2014.. Kuźwa, muszę się za nią w końcu wziąć..
Mery kurde christmans
pozdro
TSRules - 24 Gru 2013, 19:29
noo nadkola tył, co tu można napisać ... będą wydatki panie
DziDzia - 5 Kwi 2014, 23:41
Wspominałem, że rdza ja gdzieniegdzie bierze I że muszę się w końcu za nią wziąć hMmm..
W życia każdego faceta przychodzi taki dzień, że musi zmienić skarpetki..
Co ma do tego Biała Nie wiem.
Ale ostatnio stwierdziłem, że nie ma hamulców - dostała nowe tarcze i klocki. Nie będę mówił nic o tarczach, ale klocki nie starły się na żeberkach
pozdro
DziDzia - 6 Lip 2015, 15:44 Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia Tak sobie myślę, że może odświeżę trochę ten temat...
Dawno nic nie pisałem..
A dziś umyłem felgi
pozdro
DziDzia - 11 Lip 2015, 23:32 Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia Zgadnij kotku, co mam w środku..
Albo czego mi brak...
[attachment=0:gow2wieq]2015-07-11-2573.jpg[/attachment:gow2wieq]
pozdro
Peedro - 11 Lip 2015, 23:59 Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia robisz rajdówke i usuwasz zbędną blache?
DziDzia - 19 Lip 2015, 18:32 Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia Żadnej rajdówki nie robię :p ..
Koła zmieniłem
[attachment=0:3vktzflp]2015-07-19-2580.jpg[/attachment:3vktzflp]
pozdro
|
|