Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK5] white edition by DziDzia

DziDzia - 9 Cze 2008, 11:23
Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia
1. NICK DziDzia
2. IMIĘ Patrycjusz
3. MODEL Ford Fiesta
4. WERSJA golas vel base (chyba :) )
5. ROCZNIK mk5, maj 2000
6. SILNIK 2.0 16V (1.3 pod maską i 0,7 w bagażniku, 8V pod maską i 8V w garażu)
7. OPIS AUTA Miał być citroen saxo.. Ale po drodze znalazł się salon forda i saxo nie ma. Biała Fiestka jest następcą citroena AX (obydwa auta rodzinne). Kupiona w salonie jako zeszłoroczna i jako ostatni egzemplarz. Wyposażenia brak. W tej chwili przebieg znikomy jak na ten silniczek (ok 70kkm). 60 koników to może i mało, ale jak się już przekonałem nie raz - daje rade. Fabryczne zawieszenie jest dość miękkie, wiecznie stuka i nie najlepiej trzyma na zakrętach, no ale to nie jest auto sportowe, chociaż w Radomiu i Poznaniu dało radę. Dużą wadą jest brak wyposażenia, ale do braku wspomagania idzie się przyzwyczaić. Hamulce też mogły by być lepsze...
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Same pierdółki. Białe boczne kierunki, rolety na tylnej szybie, przemalowane elementy wnętrza z czarnego na srebrne, zmieniona gałka zmiany biegów na skórzaną Jacky, siłowniki pod maską oraz zegary (te są trzecie :) ). Końcówka wydechu Ulter :) , biała pokrywa zaworów.
b. mechaniczne: hMmm.. Takowych brak.
c. audio: Z fabryki do salonu auto przybyło tylko z... kablem od anteny. Na pierwszy rzut poszło radio SONY CDX-S2200 i dwudrożne głośniki na przód w rozmiarze 13cm. W późniejszym czasie doszły trzydrożne głośniki w tylnej półce w rozmiarze 6x9. Całość z serii Xplod gra, dla mnie wystarczająco.
d. inne: naklejki :) .. Jedne odeszły inne doszły. Zdjąłem naklejkę PL oraz salonową z tylnej klapy. Doszły 'dziury postrzałowe' na tylnym błotniku oraz kojot na przednim zderzaku (nie zdejme ich :P ) Później doszły naklejki klubowe :D .
Z innych zmian to będą rysy na lakierze :)

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
Przede wszystkim zrobić porządek z lakierem (pozbyć się zadrapań itp) oraz listwy na drzwi. Skórka na kierownicy. Choruje na białe felgi ENKEI :) .
b. mechaniczne:zawieszenie. Twardsze, nie niższe.
c. audio: Jak już wspomniałem, jest wystarczające dla mnie więc zmian nie planuje.
d. inne Kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne.
10. FOTKI AUTA
W czasie drogi na Poznań:

A tu już w Poznaniu :)

Nieśmiertelny i charakterystyczny kojot :)

(R)Ewolucja zegarów (od lewej: fabryczne bez obrotomierza, białe z obrotomierzem - nie podobało mi się podświetlenie - i ostatecznie czarne z obrotomierzem z anglika.

Bez komentarza :P

I na spocie WawaTwamu

I jeszcze pod maską:

Na torze w Poznaniu :D :


I prawie to samo na stronie głównej :)
Fiesta na YouTube



pozdro :!:

Parzych - 9 Cze 2008, 12:46

Zapomniałeś dodać o naklejkach WST, na które i ja się zasadzam, a jak jechaliśmy za Tobą do Poznania, to stwierdziłem, że jednak MK5 z tyłu jest zajedwabista... Dodaj fele i będzie super :ok:
DziDzia - 9 Cze 2008, 14:07

parzych73 napisał/a:
Zapomniałeś dodać o naklejkach WST

Napisałem o naklejkach klubowych.. Co za różnica czy FKP czy WST ... obydwie klubowe...

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 10:57 ]
Przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, pokrywa zmieniła kolor na troszkę jaśniejszy:





pozdro :!:

pP - 20 Cze 2008, 14:32

więcej więcej więcej... Dobrze ze nie wyszło z tym saxo :)
DziDzia - 20 Sie 2008, 16:37

więcej :)
Mały tjunink :)
before:

after:

Ładnie :?: hihi




pozdro :!:

bidżej - 20 Sie 2008, 16:45

DziDzia, wygląda jak zabawa z cyklu "znajdź 5 szczegółów". obniżona? :P
Parzych - 20 Sie 2008, 16:52

bidżej86, napakował towaru do bagażnika i tak mu siadła :hahaha:
DziDzia, dawaj jakieś szczegóły :ok:

PitusK - 20 Sie 2008, 16:54

mi to wygląda na VIRTUAL :D w tym samym miejscu raz wyzej raz nizej :P wszytkie szczeguły te same :D zgdałem?
wogule az sie jej prosi ładna felusia biała! takie 15 cali igleba :d aajjj

bidżej - 20 Sie 2008, 16:56

hehe też tak myślę, kółka idealnie tak samo stoją, całe autko zresztą też :P
DziDzia - 21 Sie 2008, 00:22

PitusK napisał/a:
mi to wygląda na VIRTUAL :D w tym samym miejscu raz wyzej raz nizej :P wszytkie szczeguły te same :D zgdałem?

Nie zgadłeś. To nie jest VT. Przyjrzyj się szczegółom. Np Cień lusterka czy latarni na obydwu zdjęciach.
Parzych73 napisał/a:
napakował towaru do bagażnika i tak mu siadła :hahaha:

Jak była zawalona gratami, to tylko tył siedział :P ....
Szczegóły troszkę później :fox:




pozdro :!:

Parzych - 21 Sie 2008, 12:04

A ja coś wiem... Ale nie powiem :devil:
LOY - 21 Sie 2008, 20:44

Parzych73 napisał/a:
A ja coś wiem... Ale nie powiem :devil:

hehe ja tez wiem ...dzidzia zrobił swapa zawiechy z MK1 do MK5 i pewnie dlatego w temacie "restauracji" MK1 od miesiecy śmierdzi trupem :-P
dla mnie bomba zawiecha ładnie komponuje sie z kołpakami :fox:

DziDzia - 22 Sie 2008, 00:39

LOY, co Ci się nie podoba w kołopakach :?: Stalówki są najfajniejsze i lżejsze od alu :fox: ...
A jedynka, już zaraz......


pozdro :!:

LOY - 22 Sie 2008, 01:56

DziDzia napisał/a:
lżejsze od alu :fox: ...
A jedynka, już zaraz......


pozdro :!:

no wiem ze kilogram stali lzejszy od kilograma alu :-)
ee spoko ..jako nocny scigant musisz zwracac baczna uwage na wage ..heh zrymowało sie :-P

DziDzia - 22 Sie 2008, 10:52

Nio tak :-P ...

A biała popracowała trochę jako wół roboczy i wzięła na swe sprężynki kilka zgrzewek wody, i jakoś tak fajnie równo usiadła.. Ot cała historia.

Wygląda fajnie, ale nie będzie niższa.



pozdro :!:

pP - 25 Sie 2008, 13:40

niech tak zostanie.... :)
DziDzia - 12 Sty 2009, 18:16

Dawno nic nie napisałem, to coś napisze :)
To było jeszcze w pięknym 2008r, gdzieś między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem.
Jako, że pojawiła się u mnie usterka, pojechałem do kumpla do ASO, co by mechanior popatrzył natko, w celu zdiagnozowania awarii (ale o niej troszkę później). I tak zupełnie przy okazji, sprawdziłem sobie stopień przyczepności auta :) .. Więc podaje wyniki:
LP 70%
PP 71%
LT 77%
PT 74%.

Za niedługi czas wymienię kilka pierdółek w aucie, to się pochwale.



pozdro :!:

stafcio - 12 Sty 2009, 18:26

taa, te pomiary amorów to się nadają o kant :fox: potłuc. zeby sprawdzic amory dokladnie najlepiej by bylo zdjac je. u mnie gdzie amory stulaky jak szalone przód i tyl tez wykazalo 70-74% :cojest:
urządzenie to za pewne nie bierze pod uwagę ugięcia opony

DziDzia - 12 Sty 2009, 19:36

stafcio napisał/a:
taa, te pomiary amorów to się nadają o kant :fox: potłuc

Nie sprawdzałem stanu amorów, tylko przyczepność auta :) hihi...
A to chyba nie to samo...





[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 10:06 ]
(Sesja zdjęciowa do AŚ (mam tylko nadzieję, że głupot strasznych nie napiszą :P ) - fotki grubo przebrane :P











pozdro :!:

grzes87 - 31 Mar 2009, 10:38

czyzby robili artykul w dziale uzywane o MK V ?
bidżej - 31 Mar 2009, 12:06

to co, mam kupować AŚ? tylko który? :fox:
DziDzia - 31 Mar 2009, 18:46

grzes87 napisał/a:
czyżby robili artykuł w dziale używane o MK V ?

Tak. Będzie hybryda zdjęć :P ...
bidżej, nie mam pojęcia.. Trzeba obserwować.. Mam tylko nadzieję, że nie napiszą samych bzdur :P
O Sporcie Mariusza będzie osobny artykuł..




pozdro :!:

J@rek - 31 Mar 2009, 20:06

grzes87 napisał/a:
czyzby robili artykul w dziale uzywane o MK V ?

:hahaha:

grzes87 - 31 Mar 2009, 21:14

J@req napisał/a:
:hahaha:

ja tu nie widze nic smiesznego....

DziDzia - 20 Kwi 2009, 19:50

Z serii matematycznej:

Ale paskudztwo :P



pozdro :!:

J@rek - 20 Kwi 2009, 19:59

No w końcu alu :-) nie wygląda to źle gy
grzes87 - 20 Kwi 2009, 20:29

DziDzia, ile dales za fele ? to sa 13 " ?
DziDzia - 21 Kwi 2009, 09:34

Tak 13"..
Ile dałem :?: Jeszcze nic :P



pozdro :!:

grzes87 - 21 Kwi 2009, 10:56

jestem ciekaw :P sam niedawno takie pusiclem i oddalem chyba za darmo :P
sandkar - 23 Kwi 2009, 13:23

hmm, twoja doczekała się wreszcie alu felg, a moja narazie sunie na czarno matowych stalu felgach ;] już na tych 13 ładniej wygląda ;]
DziDzia - 24 Kwi 2009, 19:22
Temat postu: Wiosennie :)


Widać różnicę :?:




pozdro :!:

J@rek - 24 Kwi 2009, 20:46

O wiele ładniej się prezentuje na alu. :ok:
Ps.: A co to za zmiażdżona fiesta w tle ;/

2smart - 24 Kwi 2009, 21:25
Temat postu: Re: Wiosennie :)
DziDzia napisał/a:
Widać różnicę :?:


umyłeś samochód ??

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 21:33 ]
J@req napisał/a:
Ps.: A co to za zmiażdżona fiesta w tle ;/


Jak byś dobrze poczytał temacik nr 2 (patrz mk1 pawie matowa) dowiedział byś się że jest to dawca silniczka ;p

J@rek - 24 Kwi 2009, 21:58

a no może i tak :hihihi:
LOY - 26 Kwi 2009, 00:09

mało spostrzegawcze chłopaki ....lampy :fox:
Parzych - 26 Kwi 2009, 00:14

LOY napisał/a:
....lampy
Jakby czerwone... :-P
arecki - 26 Kwi 2009, 11:08

prawa lampa jak by od angola ;/
DziDzia - 26 Kwi 2009, 11:21

arecki napisał/a:
prawa lampa jak by od angola ;/
:yes:



pozdro :!:

bidżej - 26 Kwi 2009, 11:54

a gdzie białe wsteczne? :fox:
J@rek - 26 Kwi 2009, 13:21

I świeci na czerwono :?:
DziDzia - 26 Kwi 2009, 15:27

Świeci na biało.. Żarówka przynajmniej :D .. Reszty nie widziałem :P



pozdro :!:

Lary - 26 Kwi 2009, 22:31

Ahh te dziury po kulach :p
Jak 50 cent :D

DziDzia - 26 Kwi 2009, 22:50

Lary napisał/a:
Ahh te dziury po kulach :p

Nie zdejmę ich :twisted:



pozdro :!:

DziDzia - 20 Maj 2009, 20:12

Jak ja lubię górskie drogi :)

Biała na Równicy (a to dopiero początek :) )



pozdro :!:

J@rek - 20 Maj 2009, 22:08

widoki ładne, a ty chyba mały trening przed mini KJS`em urządzasz :D
mariuszen - 21 Maj 2009, 13:30

Faktycznie śliczny widoczek:)
DziDzia - 2 Cze 2009, 21:18

No to jeszcze jeden widoczek :)


Podczas górskich przejażdżek natknąłem się na przystanek rajdu górskiego oldtimerów. Widoczki ładne :)






[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 14:53 ]
Znalazłem TimeSlipa z ćwiartki :)
ET+RT: 20.493
ET: 19.717
Jedyny mój przejazd na ćwiartkę jaki zrobiłem do dnia dzisiejszego..

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 17:19 ]
Przed chwilką skończyłem wymieniać tuleje stabilizatora.. Wredne to (3h), ale teraz przynajmniej nie stuka :)
Mój wybór padł na oryginały forda (niecałe 50pln/2szt)..

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 16:48 ]
Biała na zimówkach :(


Ktoś tu czasem zagląda :?:



pozdro :!:

Rkalitka - 8 Lis 2009, 18:18

Ja właśnie zaglądam :-P
Chyba jesteś bardziej rozpoznawalny w mk1.... :hahaha:

DziDzia - 8 Lis 2009, 22:35

Rkalitka napisał/a:
Ja właśnie zaglądam :-P

Zawsze coś.. :D Ale od tego auta wszystko się zaczęło (moje FKP), więc....
Rkalitka napisał/a:
Chyba jesteś bardziej rozpoznawalny w mk1.... :hahaha:

Tam się więcej dzieje :D

[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 14:37 ]
Wszyscy maja, mam i ja :D



:D



pozdro :!:

arecki - 28 Lis 2009, 15:33

DziDzia napisał/a:
Wszyscy maja, mam i ja :D


jachaoczywicha :ok: fajnie to wygląda na białym

Parzych - 29 Lis 2009, 00:15

arecki napisał/a:
fajnie to wygląda na białym
A jeszcze lepiej będzie wyglądało z żarówami chrom :yes:
Peedro - 29 Lis 2009, 15:55

Niedługo braknie mk5 z pomarańczkami w oczkach i wszyscy będą spowrotem zakładać :P
mikolaj_r - 29 Lis 2009, 17:19

Peedro napisał/a:
Niedługo braknie mk5 z pomarańczkami w oczkach i wszyscy będą spowrotem zakładać :P


Bo ktoś wymyśli że pomarańczowe to jest JDM style, albo US :D

Parzych - 29 Lis 2009, 17:43

mikolaj_r napisał/a:
Bo ktoś wymyśli że pomarańczowe to jest JDM style, albo US
A ja myślę, że dlatego, bo pomarańczowe jest po prostu brzydkie... I tyle... :yes:
DziDzia - 29 Lis 2009, 17:45

Na żarówki będzie musiała poczekać troszkę :-P
Może i nie będzie już z pomarańczowymi, może i będzie moda na pomarańczowe - mam to gdzieś.. Tak mnie się bardziej podoba :fox:

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 18:37 ]

"Ojoj, jak mi tu dobrze i cieplusio.. Ojoj.. Kocha mnie troszkę :) "



pozdro :!:

J@rek - 19 Gru 2009, 18:48

widzę że ktoś się ślizgał :fox: i tak sam nunu
DziDzia - 19 Gru 2009, 19:01

J@rek, prawie. Ale faktycznie, fajnie wejść bokiem w zakręt w lesie w śniegu na połowę kół :)



pozdro :!:

J@rek - 19 Gru 2009, 19:10

DziDzia napisał/a:
fajnie wejść bokiem w zakręt w lesie w śniegu na połowę kół :)

<wow>
to gdzie ty byłeś <???>

DziDzia - 19 Gru 2009, 19:19

W lesie :)



pozdro :!:

sowa - 19 Gru 2009, 22:40

Bo DziaDzia to człowiek z lasu po łacinie <8>
DziDzia - 3 Sty 2010, 19:52

Parzych napisał/a:
A jeszcze lepiej będzie wyglądało z żarówami chrom :yes:

I gotowe :)

A jak szaleć, to szaleć :)

Kto by tam auto mył :kaput:




pozdro :!:

arecki - 3 Sty 2010, 22:38

piknie to na żywo wygląda :gitarzysta:
DziDzia - 11 Sty 2010, 20:03

A dzisiaj fiestka była u lekarza tłumikarza.. Znowu rura wydechowa przerdzewiał.. Tym razem przy końcowym.. Rura deczko się obniżyła i leżała na belce.. A ten dźwięk.. :yes:

Auto od spodu też niczego sobie ;-|



pozdro :!:

JoeMix - 11 Sty 2010, 20:22

DziDzia napisał/a:
Auto od spodu też niczego sobie ;-|
Dalekie od ideału,,, gy
Marcin - 11 Sty 2010, 22:03

DziDzia napisał/a:
Auto od spodu też niczego sobie ;-|

o ja pitole to mk5 tak wpierdziela kornik :yyy:

DziDzia - 16 Sty 2010, 15:11

Marcin napisał/a:
o ja pitole to mk5 tak wpierdziela kornik :yyy:

spoko, to i tak nie wiele :yes:

Nudziło mi się troszkę :rotfl:
Fiesta na YouTube
Fiesta na YouTube



pozdro :!:

Tommi - 17 Sty 2010, 12:09

DziDzia napisał/a:

Nudziło mi się troszkę :rotfl:
Fiesta na YouTube
Fiesta na YouTube

Filmik fajny :V: ino dwa razy to samo gy

DziDzia - 17 Sty 2010, 13:48

Tommi napisał/a:
ino dwa razy to samo gy

Prawie - jedno to odnośnik z mojego konta a drugi z kanału FKP :)
Ale film ten sam :)

[ Dodano: Sro Lut 03, 2010 10:04 ]
Spocik WawaTeamu 31 stycznia 2010 :)
Przed startem <8>

Gonił mnie, gonił :rotfl:

Filmik 1
Filmik 2

[ Dodano: Sro Lut 03, 2010 12:11 ]
No i jeszcze wydech załatałem :) Znów jest szczelny i nie pierdzi jak na filmiku.. Ciekaw jestem, na jak długo :rotfl:



pozdro :!:

hubi_2006 - 4 Lut 2010, 00:14

Na tej drugiej focie to prawie FlamerKit :rotfl:
DziDzia - 9 Lut 2010, 10:28

Kolejne WawaTeam Rally:
7.II.2010
przejazd 2 cz1
Przejazd 2 cz2 - zaspa pałer :D
Przejazd 3 onbord



pozdro :!:

Tommi - 10 Lut 2010, 10:56

Super sprawa tak pojeździć :V:

aż Ci chlapacza zwiało z prawej burty

DziDzia - 10 Lut 2010, 11:18

Chlapacza to mój ojciec zgubił :rotfl:

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:09 ]
Dziś odkryłem pewną rzecz. Otóż biała w zimie też jest biała :D Do tej pory myślałem,że jest szara.. Ale to nie koniec niespodzianek po umyciu auta - duuuużo rdzy widać na nadkolach z tyłu ;-(
I ramkę pod tablice połamałem z tyłu podczas wymiany żarówki od podświetlenia tablicy ;-(
Same dobre nowiny...

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:37 ]
Kolejny spocik: 14.02.2010 widziany okiem Mariusza.B:
Dwie piąteczki


Biała na jednym z zakrętów


I biała w zaspie (tańczący z zaspami, nieee - sam wyjechałem :D )







pozdro :!:

MARIUSZ.B - 15 Lut 2010, 23:41

DziDzia napisał/a:
nieee - sam wyjechałem

Masz szczęście, bo mi się nie chciało pchać :2xf:

DziDzia - 23 Lut 2010, 20:31

Przed zimą myłem.. I co :?: 2 kilo syfu przez pół roku. A pod syfem..

heh ;(



pozdro :!:

elmek13 - 23 Lut 2010, 20:39

DziDzia, ruda :V:
Rkalitka - 23 Lut 2010, 20:46

zrób z niej "roosta" :V:
Żółwik Tuptuś - 23 Lut 2010, 22:24

Dzidzia - zajrzyj w profile zamknięte - pośmiejemy się bardziej
DziDzia - 23 Lut 2010, 22:57

Rkalitka napisał/a:
zrób z niej "roosta" :V:

Po co :?: Sama się robi :hahaha:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Dzidzia - zajrzyj w profile zamknięte - pośmiejemy się bardziej

Nawet nie chcę o tym myśleć :rotfl: Chociaż to też może podchodzić pod profil zamknięty.. syfem zamknięty.. Co tam jeszcze:
Próg na samym początku (tu przy błotniku) w purchlach, z tyłu w nadkolu dziura.. W podłodze też jest dziura, można sobie zajrzeć do podłużnicy :rotfl: , a cała podłoga ruda od spodu no i jeszcze ranty progów pod uszczelkami nie są za ciekawe.
Więcej grzechów nie pamiętam.. No cóż, trzeba się wziąć za to..
Ale jak pomyślę, co było (raczej czego nie było) w czarnej, to wydaje mnie się, że nie jest źle.. Szkoda tylko, że mnie się wydaje ;(



pozdro :!:

Żółwik Tuptuś - 23 Lut 2010, 22:59

DziDzia, - ale Czarna ma około trzydziestu lat :|
DziDzia - 23 Lut 2010, 23:05

33. A biała ma 10. Jakby nie patrzeć, nie jest już nowa.. A nawet setki nie ma.. Ford i tyle :rotfl:




[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:14 ]
Nic szczególnego. Jak każde auto i Biała potrzebuje czasami serwisu.
Wymieniony olej, filterek oleju i powietrza.


Pokazywałem już jaki mam piękny błotnik :rotfl:

Pomalowałem go polrustem, białym cynkalem i zamazałem jeszcze środkiem antykorozyjnym.

Zobaczymy co toś da.
Ale nadkole zdejmowałem nie dla błotnika, tylko dla zawieszenia. Wymieniłem gumy wahacza i łączniki stabilizatora. Produkuję fotorelację - może ktoś kiedyś skorzysta :-)
A jutro przeglądzik :)


pozdro :!:

Parzych - 2 Mar 2010, 23:24

No to kluczyk dymanometryczny przydał się nie tylko mi do dokręcania kółek... :ok:
DziDzia - 3 Mar 2010, 16:16

Parzych, przecie nie do tego go pożyczałem :rotfl:

Troszkę słońca wyszło :)

Biała pomyślnie przeszła przegląd.
I dowód się kończy :pop:



pozdro :!:

grzes87 - 3 Mar 2010, 19:35

ojojoj ruda bierze ostro nadkole a ja przezywalem ze z moim jest kiepsko.
DziDzia - 3 Mar 2010, 22:44
Temat postu: FAQ
To jest nadkole, które przytarłem ładny kawałek czas temu i robiłem.. Wszystko wyszło tej zimy, więc ładnie się trzymało :)

Po wymianie gum jest fajnie - nic nie stuka, nic nie puka, cisza jak makiem zasiał.. I czuć różnicę w prowadzeniu (jakoś tak bardziej sprężyście jest :) )


Taki mały FAK o gumach w przednim zawiasie mk4/5.

Mały schematyczny podgląd zawieszenia:


I. Wymiana tulei stabilizatora.

Kiedy należy wymienić tuleje stabilizatora :?:
Jeżeli Wam coś puka w przednim zawieszeniu, to na 99% są to te tuleje. Sprawdzić to bardzo łatwo. Trzeba podnieść auto, zdjąć przednie koła (koniecznie obie strony) i złapać za stabilizator i poruszać nim. Jak się leciutko rusza, to gumy do wymiany.
Potrzebne narzędzia:
- klucz do kół – do odkręcenia kół ;)
- klucz płaski/oczkowy 10 do odkręcania jarzma (ja używałem płoaskooczkowego lekko zeszlifowanego)
- śrubokręt/drąg/co kolwiek – do pomocy
- młotek (bo bez młota nie robota)

Ceny:
Ford – 34,5/33 pln (ford.sklep.pl)
Od 5pln do 35 pln.


1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Odkręcić śruby jarzma tulei stabilizatora widoczne na zdjęciu:

- ta bliżej przodu auta (na zdjęciu po prawej) wyjdzie cała bez problemu, drugą należy wykręcić jak najwięcej (mnie tu pomógł zeszlifowany klucz).
3. Wymiana gum – tu będzie troszkę zabawy ;P . Dla ułatwienia można, z wyczuciem, wygiąć/odgiąć jarzmo przy pomocy śrubokręta, a następnie wyciągnąć stare gumy, oczyścić stabilizator i wsadzić nowe. Pamiętajcie, na sucho to i ch#j do pi#y ciężko wchodzi, więc możecie przesmarować stabilizator i tuleje smarem – ułatwi to zadanie. Po zrobieniu jednej strony można się wziąć za drugą.
4. Składanie. Ułożyć gumy w odpowiednim miejscu na stabilizatorze, pod jarzmem. Jarzmo dogiąć do pierwotnego kształtu (pomaga dobicie młotkiem). Pozostaje skręcenie śrub (na tym etapie można sobie porównać jakie luzy miała stara tuleja a jakich nie ma nowa), założenie kół i postawienie auta.
5. Cieszymy się nie stukającym zawieszeniem :) :-)

Drugi sposób wymiany tulei to opuszczenie ramy szczątkowej. Ja zostałem przy podgięciu jarzma :P

II. Wymiana łączników stabilizatora.

Kiedy należy wymienić łączniki :?:
Jak na przykład są pogięte ;) , jeżeli gumy uległy zniszczeniu.


Potrzebne narzędzia:
- imbus 5/ płaska 17
- 17 płaska/ oczko

CENY:
FORD – 185 pln (ford.sklep.pl)
Od 30 pln do 185 pln.

1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Wymontowanie łącznika:
Łącznik jest przykręcany do stabilizatora na dole i kolumny zawieszenia na górze.
Aby odkręcić nakrętki należy w środek wsadzić klucz imbusowy i 17 na nakrętkę i odkręcać.

Może się zdarzyć, że otwór na imbus się popsuje – nic straconego. Po drugiej stronie jest miejsce na klucz:

Czerwona strzałka to miejsce na imbus.

Odkręcamy górę i dół.
Wyjmujemy stary łącznik.
3. Składanie.
Wkładamy nowy łącznik (tu nie ma żadnej filozofii, wszystko powinno ładnie działać).
W zestawie z łącznikiem powinny być nowe nakrętki samohamowne. Należy założyć nowe – chyba, że teflon w starych odbił (ale na to nie liczcie) – zakładanie zużytych nakrętek samohamownych może powodować ich samoczynne odkręcanie, co może doprowadzić do uszkodzenia łącznika, czego nie chcemy. Moment dokręcania nakrętek powinien wynosić 50Nm (całkiem sporo :rotfl: ).
4. Zakładamy koła i opuszczamy auto.
5. Cieszymy się z wypitego przy pracy browarna.


III. Wymiana tulei gumowo-metalowych wahacza.

CENY:
Tuleja przednia: FORD – 19 pln (ford.sklep.pl).
Tuleja tylna: FORD – 32 pln (ford.sklep.pl).
Ogólnie ceny od 10 pln – 50 pln za sztukę.
Sworzeń wahacza od 30 pln do 80 pln (IC).
Wahacz od 170 pln do 300 pln (IC).
Śruby – ok. 10 pln/sztuka

Instrukcja dla mniej uzdolnionych technicznie:
1. Wsiadamy w auto i jedziemy do mechanika.
2. Czekamy aż mechanik zrobi co ma zrobić.
3. Płacimy i wracamy.

Instrukcja dla bardziej uzdolnionych technicznie i dłubaczy:



Etap 1 – wyjmowanie wahaczy:
Potrzebne narzędzia:
- torx 30 i 50
- klucze 18 oczkowy i 15 najwygodniej nasadkowy
- cienki śrubokręt
- gumowy młotek i kawałek deseczki

1. Podeprzeć auto i zdjąć koła
2. Zdejmujemy (jeżeli mamy) chlapacze i plastykowe nadkole (będzie wygodniej) – śruby na Torx 30 (czerwone) i dwie spinki a’la kołek rozporowy (zielone) i zakładka na rancie błotnika (żółte):


3. Odkręcamy łącznik stabilizatora przy kolumnie zawieszenia (imbus 5 i klucz 17 – patrz pkt II)
4. Odkręcamy i wyjmujemy śrubę trzymającą sworzeń wahacza (torx 50 i klucz 17) i rozłączamy to (jeżeli nie wychodzi lekko możemy pomóc sobie młotkiem i kawałkiem drewienka)
5. Odkręcamy śruby trzymające tuleje wahacza:

Słyszałem, że te śruby lubią się ukręcać – ja nie miałem z tym problemu, bardzo ładnie się odkręciły i wyszły. Klucz oczkowy 18 wchodzi spokojnie na nakrętki, a do łbów śrub na klucz 15 (tuleja tylna/pionowa od dołu a przednia/pozioma od przodu) jest jeszcze łatwiejszy dostęp ;)
6. Wyciągamy wahacz, jeżeli pojawią się jakieś problemy – gumowy młotek pomoże.

Etap 2 – wymiana tulei

Potrzebne narzędzia:
- Prasa – inwencja twórcza, ja z ojcem sobie poradziliśmy
- WD-40 albo inny specyfik penetrująco-smarujący
- stół z imadłem

Może najpierw tuleje:

Po lewej stare, po prawej nowe. Różnicy może nie widać na zdjęcia, ale te są. Guma popękana i wyciśnięta.

1. Wlewamy WD40 w szczeliny między tulejami i wahaczem, odstawiamy na noc i idziemy spać – bardo ułatwi to wyjmowanie starych gum.
2. Pełni sił, entuzjazmu i pomysłów na prasę robimy je. Dwie różne, bo i gumy różne.
Moje prasy wyglądały tak:
Do tulei tylnej:

Czyli prasa siłowo młotkowa :D
Do tulei przedniej:

Czyli prasa śrubowa – bardzo wdzięczna i łatwa w obsłudze (10 minut trwała wymiana ;) )
Przekrój przez mój wynalazek:

1 - ramię prasy (klucz 17)
2 - trzon prasy (śruba na klucz 17, a nawet kilka - długość)
3 - dystans (nakrętka, większa od śruby)
4 - podkładka dla zmniejszenia oporów kręcenia
5 - tuleja (nasadka 27, pasująca do nr 6)
6 - podkładka - średnica mniejsza od średnicy tulei a otwór większy niż środek tulei)
7 - tuleja
8 - dystans (klucz 32, opierający się na wahaczu)
9 - podkładka made in DDG
10 - podkładka dla zmniejszenia oporów kręcenia
11 - nakrętka na trzon prasy
12 - blokada nakrętki (klucz 17)
13 - wahacz

To co jest widoczne na fotce nie jest jej pełną wersją. Śruba była czasem za długa, czasem trzeba było dodać jakąś podkładkę, nakrętkę i takie tam..

Do stworzenia pras użyliśmy wszystkiego co się dało. Pierwsza to złom aluminiowy, jakieś takie różne badziejstwa, a druga to śruby, podkładki, nasadki (jako tuleje) i inne takie tam.

Jeżeli ktoś nie ma śmieci w swoich zasobach i nie ma w czym wybierać i przebierać można udać się do pobliskiego warsztatu – tam wymienią Wam tuleje i będzie problem z głowy (z kieszeni też).

Przed wybiciem tylnej warto sobie zaznaczyć jej położenia (ma znaczenie) i wysokość, na jaką wystaje. Będzie łatwiej ustawić ją tak jak była.

Tak wygląda wahacz bez gum:

Otwory wyszlifować i wyczyścić.
Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest sworzeń. Nie powinien zbyt lekko chodzić, guma nie może być dziurawa czy popękana. Jeżeli nie jest w najlepszej kondycji, warto się zastanowić nad nowym wahaczem, bo problem ze sworzniami jest taki, że są nitowane. Można dostać zamienniki na śruby i wymienić. Ja swoje zostawiłem w spokoju.
3. Dokładnie tymi samymi prasami bierzemy się za wciskanie nowych tulei. Już wcześniej to pisałem - na sucho to i ch#j do pi#y ciężko wchodzi, wiec warto posmarować wahacz i tuleje smarem.
I oto przednia na miejscu:
Tylną należy ustawić tak jak była (po coś zaznaczaliśmy, jak jest ułożona).
Po wbiciu należy przeprowadzić kontrolę jakości położenia tulei:

Czyli sprawdzamy, czy głębokość się zgadza i czy równo siedzi – suwmiarka jest przydatna :hihihi:
Jak już mamy złożone obydwa wahacze, możemy brać się za montaż w aucie.
Etap 3 - Składanie do kupy:

Ogólnie rzecz ujmując składamy w przeciwnej kolejności co rozkładanie, czyli:
- wsadzamy wahacz na miejsce (trzeba chwilkę pogłówkować, bo mi przeszkadzała opuszczona kolumna zawieszenia) – młoteczek może się przydać ;) ;
- wpuszczamy śruby i nakręcamy nowe nakrętki przy gumach:

- zakładamy sworzeń, wsadzamy śrubę blokującą i nakręcamy NOWĄ nakrętkę – do końca;
- zakładamy łączniki stabilizatora i dokręcamy je;
- zakładamy koła
- opuszczamy auto
- dokręcamy śruby wahaczy (80 Nm). Można jeszcze przed dokręceniem pobujać autem, żeby gumy się ułożyły – ja pobujałem.

Ważne jest, aby dokręcać śruby gdy auto jest w ‘normalnej’ pozycji, czyli stoi na kołach – gumy się nie będą nadwyrężać.


WNIOSKI

- można to zrobić we własnym zakresie (garaż jest jednak przydatny)
- zrobiłem to bez kanału – więc się da

Jeżeli ktoś coś chce dodać, poprawić to bardzo proszę.
Służę pomocą :)



pozdro :!:

bidżej - 3 Mar 2010, 22:49

no fajnie to zrobiłeś :ok:
MARIUSZ.B - 3 Mar 2010, 23:01

DziDzia, nie spodziewałem się tego po Tobie. Dobra robota :ok:
DziDzia - 3 Mar 2010, 23:04

http://www.fiestaklubpols...p=466297#466297
MARIUSZ.B, jak widzisz, nie zawsze spamuję :D
Jeszcze w tym roku dojdzie tył :fox:



pozdro :!:

Lenin - 4 Mar 2010, 03:23

widze ze ruda grażyna nie oszczedza twojego auta ;P a slyszalem ze blotniki w tych fiestach sa ocynkowane, prawda to to ?

a poza tym, gdzie podzialy sie listwy?? odpadly czy przytarta byla z ktoregos boku??
ja musialem kleic z prawej strony bo sie dziadówa odkleila kolo kierunkowskazu, swoja droga jakis debil wymyslil wymiane zarowki od kierunkowskazu poprzez odklejenie listwy bo to ona przytrzymuje go :|

11kuba11 - 4 Mar 2010, 10:33

DziDzia napisał/a:
Taki mały FAK o gumach

podziekować :yes:
przyda się na pewno
a tak z czystej ciekawosci zapytam..widziale ze masz tarcze z przodu wentylowane chyba te 258mm..kto wpadł na pomysł i czym się kierował zeby w tym samym modelu z tym samym silnikiem kombionwac na dwa rózne rozdaje tarcz..bo spotkalem juz MK5 z 1,3 które miały z przody lite 239mm..taki mały OT..ale spac mi to nie daje..
pozdr

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 10:36 ]
Lenin napisał/a:
a poza tym, gdzie podzialy sie listwy

heh..moze to kolejny zagadka ale ja też nie mam listew ochronnych-to był chyba jakis element wyposażenia dodatkowego(?) bo jest on uwzgledniony w wyposażeniu jak sprawdzasz po nr VIN :ok:

DziDzia - 4 Mar 2010, 11:07

Lenin, nie wiem czy błotniki są ocynkowane, sądząc po ilości rdzy - raczej nie.
Listew bocznych nigdy nie było - ot taki wymysł Forda ;-| ...
11kuba11, faktycznie, widzę w katalogu IC, FOTA dwa rodzaje tarcz - pełne i wentylowane z dwoma średnicami. Nie zauważyłem tego wcześniej. Nie wiem o co chodzi :yyy: Ale pewnie coś z rocznikami :)



pozdro :!:

11kuba11 - 4 Mar 2010, 12:53

no własnie występuja dwa rodzaje w każdym roczniku MK5..
a co najśmieszniejsze te wentylowane 258mm były montowane w fokach 1,8 16V do 2004r... :rotfl:

Marcinowaty - 4 Mar 2010, 15:28

Podoba mi się twoje podejście do samochodu, tak trzymaj. Ciekawy temat.
DziDzia - 4 Mar 2010, 15:59

11kuba11 napisał/a:
no własnie występuja dwa rodzaje w każdym roczniku MK5..

Jak nie rocznik, to może moc :?: 1.3 w niemcowni były ograniczone do 50KM..
Najprostsze wytłumaczenie to takie, że to FORD :rotfl:
Marcinowaty napisał/a:
twoje podejście do samochodu

W każdym aucie trzeba czasem coś zmienić. I tyle. Dzięki :)



pozdro :!:

11kuba11 - 4 Mar 2010, 16:31

DziDzia napisał/a:
może moc

już chyba wiem.. :-P moc odpada bo ja mam tą zduszoną wersje do 50 kucy i mam wentylowane..ale to chyba chodziło o ABS..wersje z układem miały tarcze wentylowane a bez układu lite..
pozdr

bidżej - 4 Mar 2010, 17:02

11kuba11 napisał/a:
ja mam tą zduszoną wersje do 50 kucy
jak dobrze kojarzę to 20 minut i masz wersję 60KM - żeby to zawsze było takie proste... :-P
11kuba11 - 4 Mar 2010, 20:57

bidżej, już od jakiegoś czasu mam, przynajmniej w teorii, 60kucy :-P
chodzilo mi tylko o to ze z fabryki wyjechał zdlawiony i z wentylowanymi tarczami
pozdr

luki - 4 Mar 2010, 21:21

11kuba11 napisał/a:
wentylowane 258mm
w mk3,4,5 serynie nie było takich :fox:
11kuba11 - 4 Mar 2010, 22:40

luki86, http://ford.sklep.pl/pl,p...,przod,kpl.html
arecki - 4 Mar 2010, 22:51

były ale w sporcie ;/
DziDzia - 4 Mar 2010, 22:54

11kuba11 napisał/a:
chodziło o ABS..wersje z układem miały tarcze wentylowane a bez układu lite..

<nieee> ja nie mam ABSu... Może od fabryki :?: hehe...
A jutro oblukam średnicę, bo ni hu hu nie pamiętam :rotfl:



pozdro :!:

Marcin - 5 Mar 2010, 08:51

ale biadolicie, lite były 249 w wersji bez abs-u, a wentylowane 258 z absem, ewentualnie 249 przy pierwszych wypustach, bo może im jeszcze zostało po mk4, tak jak na koniec cyfrowe liczniki do mk4 wkładali.
Puff - 7 Mar 2010, 12:36

ja tam abs-u nie mam, a mam wentylowane ;) kiedyś mi kumpel wyłuszczył gdzie jakie są i wiem, że było to mocno pochrzanione :D
JoeMix - 7 Mar 2010, 12:48

o zależy od tego z jakiej montowni i z jakiego okresy auto, słowem - co było w magazynie,,,
Puff - 7 Mar 2010, 12:59

JoeMix - aż tak przypadkowe to nie mogło być... musiało to od czegoś zależeć (może kraj pochodzenia?) Zresztą nie wyobrażam sobie litych tarcz w dieslu... (chyba, że gdzieś w Skandynawii...) ciężkie to przecież jak cholera... już teraz po jednym mocnym hamowaniu czuć, że pedał robi się twardy, a autko nie hamuje jak powinno... lite to byłoby samobójstwo... :/
Darekmk3 - 7 Mar 2010, 17:32

Pufcio napisał/a:
JoeMix - aż tak przypadkowe to nie mogło być... musiało to od czegoś zależeć (może kraj pochodzenia?) Zresztą nie wyobrażam sobie litych tarcz w dieslu... (chyba, że gdzieś w Skandynawii...) ciężkie to przecież jak cholera... już teraz po jednym mocnym hamowaniu czuć, że pedał robi się twardy, a autko nie hamuje jak powinno... lite to byłoby samobójstwo... :/

w mk499r 1.8d na w sumie full wypasie są lite tarcze ... . a fakt przypadkowe to nie jest:)

pozdro:)

11kuba11 - 7 Mar 2010, 20:20

heh..czyli co?? rzucali przy montowaniu monetą i albo byłu lite albo wentylowane :rotfl:
w każdym razie ja mam wentylowane wiec nie narzekam bo skutecznosc jest barzdo dobra i już kilka razy uratowałyt mnie od zaparkowania w czyims bagazniku :-P
pozdr

DziDzia - 7 Mar 2010, 23:43

A może FORD miał różne układy hamowania :?: Znaczy się producentów podzespołów...



pozdro :!:

11kuba11 - 8 Mar 2010, 13:40

dzwoniłem do serwisu forda..pan był najpierw bardzo ździwiony ze były montowane dwa rodzaje..potem siu upieral ze to zalezało od wersji silnikowej ale w koncu sie poddał :rotfl: nie maja pojecia czym to było warunkowane :-P
DziDzia - 8 Mar 2010, 13:47

11kuba11 napisał/a:
dzwoniłem do serwisu forda..

Oni tam nigdy nic nie wiedzą.. Łącznie z tym, jak uświadomiłem gościa, że przekaźnik to elektryka a nie elektronika :rotfl:



pozdro :!:

h@rry - 15 Mar 2010, 20:07

ja mam 1.3 60 km i mam tarcze wentylowane bez abs ??
DziDzia - 21 Kwi 2010, 09:33

Wymieniłem wczoraj termostat :) Zaciął się w pozycji otwartej a całkiem nie dawno zmienił pozycję na zamkniętą. I zaczęła działać jak powinna :ok:

Gratisowo dostała kąpiel a jak zasłuży to może nawet wosk :fox:

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 23:24 ]

Małe myju myju pod maseczką :ok:



pozdro :!:

J@rek - 27 Cze 2010, 13:21

Jak tam ruda cholera się chowa :fox:
DziDzia - 27 Cze 2010, 20:18

J@rek napisał/a:
Jak tam ruda cholera się chowa :fox:

Rośnie jak na drożdżach :rotfl:
Zasadniczo, zastanawiam się czasami, czemu aut nie robią z plastikowych torebek (te szity rozkładają się 1000 lat, a nie jak blacha ulega biodegradacji w 10 lat).
Na zdjęciach widać nadkola (tak tak, jeszcze widać :) )
Większość z tego rudego to nalot na lakierze, jak się umyje, to nie jest tak źle.



pozdro :!:

TSRules - 27 Cze 2010, 23:47

To jest lipa z białym że jeszcze bardziej widać rudą, ale z drugiej strony mniej widać własnoręczne poprawki, zmierzam do tego że możesz sam to "tymczasowo" popaćkać białą żeby nie straszyło przecież :yes:
luki - 27 Cze 2010, 23:55

DziDzia dawaj, zderzaki, lusterka i inne detale w pomarańcz :rotfl: nie będzie sie tak rudzielec rzucać w oczy :-P
DziDzia - 28 Cze 2010, 09:56

TSRules napisał/a:
ale z drugiej strony mniej widać własnoręczne poprawki,

No.. Widać moje poprawki na lewym nadkolu :rotfl:
luki86, dobry pomysł :hahaha:
Albo cały lakier zedrę i będzie tuningowo :D



pozdro :!:

luki - 28 Cze 2010, 10:36

mk5 rost style ;)
TSRules - 28 Cze 2010, 11:02

No zimą można śniegiem oblepić i tez nie będzie widać, ten biały nie jest zły ... :yes:
DziDzia - 6 Sie 2010, 18:52



:D



pozdro :!:

MARIUSZ.B - 6 Sie 2010, 18:56

Ukradli wycieraczkę ? :yyy: Świtała fajnie wyglądają na białej.
DziDzia - 6 Sie 2010, 19:03



Nie ukradli.. To tylko FotoSklep wygładził klapę, nie tylko z wycieraczki...

Od kiedy zobaczyłem takie lampki po raz pierwszy (u Garfielda) zapragnąłem takie mieć :D
Ładnie się komponują z kolorem auta i przednimi lampami bez pomarańczowych plastyków :)



pozdro :!:

luki - 6 Sie 2010, 19:16

no ładnie to wygląda <8>
Marcin - 6 Sie 2010, 19:26

tylne białe lampki wg mnie pasują tylko do białego lakieru, a photoshopnięta wersja wygląda jakoś goło, dobry zakup Patryk <oki>
Parzych - 6 Sie 2010, 19:35

DziDzia, tylko powinieneś teraz zapodać jakieś czerwone odblaski na tył... Tak jak u Sowy w siekierce... :yes:
Marcin - 6 Sie 2010, 19:38

Parzych napisał/a:
powinieneś teraz zapodać jakieś czerwone odblaski na tył...

jakoś od kupna swoich nie zabrałem się za ich zamontowanie :-P one też mają odblaski tyle że białe

JoeMix - 6 Sie 2010, 20:11

Czerwony odblask z tyłu jest niezbędny - prędzej czy później ktoś w końcu się przyczepi,,,
arecki - 6 Sie 2010, 21:14

zajebiste są te lampy :ok:

gdzie ja zadobyłeś :?:

DziDzia - 7 Sie 2010, 10:10

Marcin, zgadzam się z Twoją wypowiedzią w 100% :yes:
Co do odblasków.. hMmm.. E tam <8> Jak na razie i tak zostają standardowe lampy..
arecki, na podwórku (czyt. giełda FKP :fox: )



pozdro :!:

hubi_2006 - 7 Sie 2010, 11:49

:ok: DziDzia gratuluję udanego zakupu :-) Świetnie to wygląda :-) Słodzić dalej? :hihihi:
bidżej - 7 Sie 2010, 11:51

lampy ok, ale łysa dupa wygląda jak UFO
DziDzia - 8 Sie 2010, 02:03

hubi_2006 napisał/a:
Słodzić dalej? :hihihi:

Oczywiście :D
bidżej napisał/a:
ale łysa dupa wygląda jak UFO

I nigdy taka nie będzie...



pozdro :!:

Tommi - 8 Sie 2010, 10:31

Cytat:
bidżej napisał/a:
ale łysa dupa wygląda jak UFO

I nigdy taka nie będzie...


i dobrze

a lampki zacne <oki>

DziDzia - 10 Lis 2010, 18:39

Dobra wiocha nie jest zła, a zła wiocha jest zła... Ale to w końcu WhiteEdidton :D






pozdro :!:

Bezimienny - 10 Lis 2010, 18:48

DziDzia napisał/a:
WhiteEdidton :D
[url=http://img263.images....th.jpg]Obrazek[/URL]



Tak Whitee? to cam robi ta ruda?

P.S ładnie :ok:

DemptD - 10 Lis 2010, 19:14

teraz z białym to to za dużo wspólnego nie ma :P chyba po umyciu jest tylko białe :D
bidżej - 10 Lis 2010, 19:17

a czemu żeś te kapsle tak poobgryzał? :fox:
DziDzia - 12 Lis 2010, 01:02

Bezimienny napisał/a:
Tak Whitee? to cam robi ta ruda?

Gdzieeeeeeeee :rotfl: :?:
DemptD napisał/a:
chyba po umyciu jest tylko białe :D

Bardzo spontaniczne zdjęcia, poza tym nie mam kiedy umyć auta...
bidżej napisał/a:
a czemu żeś te kapsle tak poobgryzał? :fox:

Swoje kilometry już przejechały i byłem głodny :rotfl:

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 15:48 ]
Nowy rok, nowe dziesięciolecie i nowe problemy..

A konkretniej, płyn chłodzący zaczął uciekać.. z kolektora..
Miałem nadzieje, że to uszczelka poszła, a w gorszym przypadku pęknięty kolektor. Kolektor cały, więc...
Czegoś tu brakuje...

Miejsce usterki:

Uszczelka :?: Jak uszczelka...



Wymienię i się zobaczy.. Przy okazji jeszcze klika innych pierdół się wymieni :)





pozdro :!:

Parzych - 6 Sty 2011, 20:12

Walcz DziaDzia, walcz...
DziDzia - 8 Sty 2011, 21:05

Będę walczył, tylko nie bardzo wiem kiedy :rotfl:
Z nowych zabawek:
Uszczelka kolektora, kable WN, świeczki, filtr powietrza. Wyczyszczenie dolotu zrobię jej gratis :)



pozdro :!:

arecki - 8 Sty 2011, 21:07

i gitara :ok:
DziDzia - 9 Sty 2011, 15:29

Powalczyłem.
...operacja zakończona sukcesem. Pacjent pozostanie na obserwacji...
do czasu, aż pod maską wypali się płyn chłodniczy, który jest wszędzie.
Miejsce, z którego lało się ciurkiem jest suche po pierwszej jeździe. I fajnie.
Dolot wyczyszczony, świece i kable wymienione, filtr powietrza także. Układ chłodzenia działa, ogrzewanie również. Jeszcze tylko reset kompa przyda się zrobić, ale to już nie dziś..



pozdro :!:

J@rek - 9 Sty 2011, 16:07

Wiedziałem że dasz radę :ok:
DziDzia - 11 Lut 2011, 12:26

Ostatnio pogrzebałem troszkę w aucie..
Ale jeszcze nie skończyłem.. I długo będę kończył..
A oto co wymodziłem:

Gadżet, zawsze jakieś udogodnienie:

Działa :)

Do tego zanabyłem drogą kradzieży zestaw do otwierania tylnej klapy od Nikusia.
Cała instalacje jest już gotowa, guzior na miejscu, jeszcze tylko nie zamontowałem siłownika.

Ciężko się robiło otwór na guzik:

Ale się udało:

Nie wziąłem tylko pod uwagę mieszka od gałki zmiany biegów i jest troszkę za blisko - trudno, i tak nie jest źle:


C.D.N.



pozdro :!:

bidżej - 11 Lut 2011, 12:39

nie lepszym pomysłem było założenie tego w ori miejscu? tzn pionowo, nad miejscem na kubek (albo tym czymś, co ma służyć w tym celu)? :fox:
DziDzia - 11 Lut 2011, 13:41

Może i lepszym, nie wiem. Mnie się tu bardziej podoba.. A jak będzie wadziło, to najwyżej przełożę w ori miejsce...



pozdro :!:

JoeMix - 11 Lut 2011, 13:50

1) Nie wiem czy zauważyłeś ale otwór nie wyszedł Ci całkiem okrągły,,, :hihihi:
2) Jak patrzę na środkowe zdjęcie, a potem na dolne to mam wrażenie że zamontowałeś to do góry nogami,,, ale to chyba zauważyłeś (że autko na guziku jest dachem do gleby)

DziDzia - 11 Lut 2011, 13:57

JoeMix, 1) Nie jest, ale pasuje idealnie i nie wychodzi dziura poza guzik :D
2) Nie wiem o chodzi :rotfl: Jakiej gleby :?: Normalnie jest...




pozdro :!:

JoeMix - 11 Lut 2011, 13:59

,,,normalnie powiadasz, więc jeśli na ostatnim zdjęciu, przód auta jest z prawej strony to założyłeś, normalnie od strony pasażera ten guzik?
bidżej - 11 Lut 2011, 14:01

JoeMix, chyba nie miałeś okazji oglądać paskudnego wnętrza MK4/MK5 :-P
JoeMix - 11 Lut 2011, 14:12

Na mk4 prawko robiłem,,, jak to ostatnie zdjęcie jest zrobione od strony kierowcy to guzik jest "kołami do góry" jak od strony pasażera, to jest kołami w dół tyle że po stronie pasażera a nie kierowcy,,,
bidżej - 11 Lut 2011, 14:14

część konsoli z uchwytem pod kubek (ta wyższa) jest z przodu, wchodzi pod bulwiastą deskę rozdzielczą. ostatnie zdjęcie masz z perspektywy pasażera (przód auta od prawej) - wszystko jest ok :-P Dziadzia wsadził guzik tak, jak umieszczony jest w MK3 - czyli od strony pasażera, przed lewarkiem.
DziDzia - 11 Lut 2011, 14:47

Dokładnie, jest tak jak BJ napisał :)
Więc wszystko gra.



pozdro :!:

JoeMix - 11 Lut 2011, 14:54

DziDzia napisał/a:
Więc wszystko gra.
No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,, ;-(
Puff - 11 Lut 2011, 15:20

JoeMix napisał/a:
No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,, ;-(

Och Joe xD Tak jest w oryginale :)

bidżej - 11 Lut 2011, 15:21

...w MK3 :fox:
JoeMix - 11 Lut 2011, 15:27

Nawet po marudzić nie dacie,,,
TSRules - 12 Lut 2011, 12:13

A jak ruda ? bo u mnie po zimie już rdzawe nalotki w kilku miejscach ;-| ale i tak jest lepiej niż myślałem (spodziewałem sie braku nadkoli) :yes:
DziDzia - 12 Lut 2011, 12:16

TSRules napisał/a:
A jak ruda ?

chrup, chrup, chrup :rotfl:
Generalnie dawno nie zaglądałem, jak się sprawy mają. Jedynie przedni błotnik zobaczyłem, bo zdejmowałem nadkole, ale tam się nic nie zmieniło. Widać moje mazanie farbą coś dało (str 4).


pozdro :!:

TSRules - 12 Lut 2011, 16:43

łee od wewnątrz to nawet nie sprawdzam bo po co mam sie denerwować :-)
DziDzia - 18 Lut 2011, 15:19

C.D.
Siłownik zamontowany (dzięki Nikuś), guzior ładnie działa i otwiera klapę (obciach trochę, ale nie działało, a testowałem na otwartej klapie - czyli bez masy). Na razie nie mam ochoty zająć się podłączeniem podświetlenia guzika (Nikuś gada, że działa, ja nie sprawdzałem).

Żeby było zabawniej nie jest to jedyny siłownik jaki założyłem -

TEN temat spadł mi z nieba, bym rzekł, bo nie wiedziałem jak działa immo w tym aucie :rotfl:
W montażu transpondera użyłem dodatkowo kleju:

Pilot:

podobnie jak centralka centralnego ma wyjście na otwieranie klapy - trzeba wykorzystać :)

Do zasilania centrala i siłownika klapy poprowadziłem kabel bezpośrednio od aku. Producent nawet dał bezpiecznik przed centralką :)

Central działa jak ta lala. Pozostało mi tylko połączenie centrala z klapą...
I będzie się trzeba w końcu za CZARNĄ wziąć..



pozdro :!:

bidżej - 18 Lut 2011, 15:25

nie no lans, teraz masz kluczyk jak od skody albo co gorzej szmelcwagena :rotfl:
DziDzia - 18 Lut 2011, 15:33

Ta, wiem, jest do :tyłek: .. Ale mi się podoba :)



pozdro :!:

bidżej - 18 Lut 2011, 16:02

zobaczysz, teraz nie będziesz się mógł powstrzymać od cykania tym scyzorykiem w kieszeni :-P
Qnik - 18 Lut 2011, 16:20

Pufcio napisał/a:
JoeMix napisał/a:
No ale po stronie pasażera,,, w dodatku od lewej nogi,,, ;-(

Och Joe xD Tak jest w oryginale :)
W MK3 i MK4, w MK5 jest przycisk troszkę gdzie indziej :)
DziDzia - 18 Lut 2011, 20:24

Dobra, wsio gotowe.. I działa..
Koniec z wkur....aniem się, że zamek się nie chce otworzyć :D
I drzwi się otwierają..
I drzwi się zamykają..
I klapa się otwiera i z pilota i z guziora :)

Jestem zadowolony :)

Mam nadzieję, że będę jeszcze bardziej, po użytkowaniu tego :D



pozdro :!:

Nikuś - 18 Lut 2011, 20:29

Przynajmniej podziękował, niewdzięcznik, cholibcia nunu
DziDzia - 18 Lut 2011, 20:31

Nikuś, już taki ostatni to nie jestem (chyba)...



pozdro :!:

Qnik - 19 Lut 2011, 18:22

To teraz mi panowie pomożecie z montażem przycisku :-P
DziDzia - 4 Mar 2011, 23:52

Kurde..
Coś nie tak z tym moim centralny.. Raz działa, raz nie ;-|
Trzeba będzie zajrzeć...
A najbardziej mnie wkurza ta żółta kontrolka od spryskiwaczy.. Cały czas się świeci.. Chyba w końcu będę musiał dolać płynu..
hehe

[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 21:43 ]
Dziś wpadł mi do głowy genialny pomysł.. Może by tak przegląd zrobić :?: hę...

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 20:57 ]
No... To przegląd miałem do 3.IV a dziś dopiero dotarłem na stację diagnostyczną :rotfl:
Przeszła bez większych problemów, nie licząc braku hebli z tyłu, braku tłumika i wycieku oleju z pod filtra :hahaha:

No, to trzeba będzie się nią zająć...

Central działa jak ta lala :ok: I płynu do spryskiwaczy dolałem i kontrolka się nie świeci :D

I tyle. Nara.



pozdro :!:

arecki - 18 Kwi 2011, 21:07

ale podbili ? ;/
Brook - 18 Kwi 2011, 21:09

oby nie oko <8>
DziDzia - 19 Kwi 2011, 23:59

Podbili, podbili..
Mówię gościowi, że stała długo to i pewnie heble zardzewiały..
Olej - panie, jestem przed wymianą (to akurat fakt :ups: P.S. Nie wie ktoś, jaki olej do niej leje :?: :hahaha: )
Tłumik - tylko brzydko wygląda :rotfl:

Mam pieczątkę w "adnotacjach urzędowych" i mogę jeszcze rok cieszyć się starym dowodem :D



[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 22:46 ]
No to zmieniłem olej :)
Wybór padł na VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30.

Do tego ładny pomarańczowy filterek :D
I już nie cieknie z pod filterka :-P



pozdro :!:

DziDzia - 8 Sie 2011, 13:37

Doszły mnie plotki, że biała dostała nowy wydech (w końcu :?: ) Ale nie wiem :-P ...



pozdro :!:

DziDzia - 12 Mar 2012, 21:27

Dzień dobry wieczór.

Chciałem tylko powiedzieć, że Białej stuknęło 100 kkm.

Dziękuję, dobranoc.



pozdro :!:

van - 12 Mar 2012, 21:31

i co na żyletki już idzie czy jeszcze czekasz aż na jakimś moście odpadnie belka :hihihi:
DziDzia - 12 Mar 2012, 22:28

na żyletki za wcześnie (jeszcze ma podłoge). Przynajmniej kawałek :P A



pozdro :!:

hubi_2006 - 12 Mar 2012, 23:09

DziDzia napisał/a:
100 kkm.

dzieciak z niej :)

DziDzia - 13 Mar 2012, 10:09

A to niby czemu ?



pozdro :!:

hubi_2006 - 13 Mar 2012, 13:50

Bo mojej zaraz stuknie 260Kkm :9:
DziDzia - 13 Mar 2012, 21:35

260 kkm :?: Jakbym miał Beczkę to bym się obśmiał z tego przebiegu :hahaha:



pozdro :!:

hubi_2006 - 13 Mar 2012, 22:18

:ok: w123 bym nie pogardził :) ale wątpię żeby motory i napędy Fiesty projektowali na ćwierć milionowe przebiegi :9:
DziDzia - 23 Cze 2012, 12:06

Nuuuuuuudy, nic się nie dzieje...
Biała dostała nowy olej z filtrem, filtr powietrza, nowy płyn hamulcowy i nowe amory kayaby. Poza tym radio się popsuło (2gi raz). Wow...



pozdro :!:

DziDzia - 31 Sie 2012, 12:19

Od ostatniego wpisu Biała się popsuła. Ale już się naprawiła.
Wyskoczył błąd P0301 i..
Biała dostała coś takiego:

Błąd wykasowany i hula jak nowa.
Gratisowo dodam, że jeszcze troszkę zardzewiała.

Dziękuję, to pisałem ja - DziaDzia.



pozdro :!:

tadzias - 31 Sie 2012, 14:49

DziDzia napisał/a:
Gratisowo dodam, że jeszcze troszkę zardzewiała.


to nas raczej nie dziwi :cojest:

modell1 - 31 Sie 2012, 16:54

oj te cewki w fiestach. Mi w 2 szt padły :-) :-)
van - 31 Sie 2012, 20:58

to to jeszcze bardziej może zardzewieć ? gdzie ......kokpit ci zaczął rdzewieć czy opony :hahaha:
bidżej - 22 Wrz 2012, 10:19

szyby w oknach :P
DziDzia - 21 Kwi 2013, 00:07

Se takie o zamontowałem, bo chyba nie wspominałem...

I jeszcze mam zdjęcie, na którym nic nie widać :)




pozdro :!:

Parzych - 21 Kwi 2013, 00:27

DziDzia napisał/a:
Se takie o zamontowałem,
Znaczy co :?: Bo nie mam zamiaru przeglądać całego tematu i se porównywać... :nagana: Możesz na zdjęciu zaznaczyć kółkiem... :fox:
DziDzia - 21 Kwi 2013, 00:47

Radio... Miałem jakieś tam Sony, które padło (w sumie miało już swoje lata) i se teraz se takie se zamontowałem se...



pozdro :!:

Parzych - 21 Kwi 2013, 01:30

DziDzia napisał/a:
Radio... Miałem jakieś tam Sony, które padło (w sumie miało już swoje lata) i se teraz se takie se zamontowałem
Paaanie, pojszłeś Pan w oryginał, :brawo:
DziDzia - 21 Kwi 2013, 10:19

Tak. Prawie (srebrne to raczej z Pumy). Skoro tamto padło, to stwierdziłem, że włożę Fordowskie, bo więcej miejsca zajmuje... A srebrne pasuje do reszty.. Może jeszcze kiedyś ten panel nawiewów zmienię na srebrny...



pozdro :!:

DziDzia - 24 Gru 2013, 14:10

Rost stajl pełną gębą na zimę 2013/2014.. Kuźwa, muszę się za nią w końcu wziąć..


Mery kurde christmans :)


pozdro :!:

TSRules - 24 Gru 2013, 19:29

noo nadkola tył, co tu można napisać ... będą wydatki panie :ok:
DziDzia - 5 Kwi 2014, 23:41

Wspominałem, że rdza ja gdzieniegdzie bierze :?: I że muszę się w końcu za nią wziąć :?: hMmm..

W życia każdego faceta przychodzi taki dzień, że musi zmienić skarpetki..
Co ma do tego Biała :?: Nie wiem.
Ale ostatnio stwierdziłem, że nie ma hamulców - dostała nowe tarcze i klocki. Nie będę mówił nic o tarczach, ale klocki nie starły się na żeberkach :)



pozdro :!:

DziDzia - 6 Lip 2015, 15:44
Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia
Tak sobie myślę, że może odświeżę trochę ten temat...
Dawno nic nie pisałem..
A dziś umyłem felgi :)


pozdro :!:

DziDzia - 11 Lip 2015, 23:32
Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia
Zgadnij kotku, co mam w środku..
Albo czego mi brak...
[attachment=0:gow2wieq]2015-07-11-2573.jpg[/attachment:gow2wieq]


pozdro :!:

Peedro - 11 Lip 2015, 23:59
Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia
robisz rajdówke i usuwasz zbędną blache? :P
DziDzia - 19 Lip 2015, 18:32
Temat postu: [MK5] white edition by DziDzia
Żadnej rajdówki nie robię :p ..
Koła zmieniłem :)
[attachment=0:3vktzflp]2015-07-19-2580.jpg[/attachment:3vktzflp]



pozdro :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group