Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m

madek - 29 Kwi 2008, 21:21
Temat postu: [MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m
...po 2 latach spamowania na forum zachciało mi sie w koncu założyć temat o moim skromnym fiestolocie :)

OPIS:

Fiestka z fabryki wyjechała w grudniu 1992 roku jako 1.1i w wersji C czyli golas :) Przewinęła sie przez kilka niemieckich rąk i zaliczyła jakąś raczej niegroźną kolizję w lewy przód. Poza tym jeździła bezwypadkowo. Do Polski została sprowadzona w maju 2005 roku. Rok później trafiła w moje ręce.
Ogólnie, jeśli chodzi o wnętrze i karoserie to była bardzo zadbana. Minusem był silnik, który okazał sie już dość zużyty i zbliżał sie do remontu. Jako ze nie dysponuje zbyt dużymi funduszami (aktualnie student :-P ) zmiany posuwały i posuwają sie powoli, ale najważniejsze ze do przodu :-P

Poza poniższymi zmianami wymieniałem oczywiście na bieżąco wszystko co trzeba w kwestii mechanicznej żeby bezpiecznie woziła tyłek. To jest priorytet, zwłaszcza ze zawieszenie prowokuje do dynamicznej jazdy w zakrętach (na krętej drodze mimo raczej słabego silnika naprawdę można sobie poszaleć... i zostawić mniej doświadczonych kierowców w grubych furach daleko z tyłu :) ).

Początkowo wyglądała tak, czyli total seria z naklejkami klubowymi:




ZMIANY:

1. Silnik i wydech

- w lipcu 2007 został wywalony na złom silnik 1.1 i wstawiony 1.3i z 1996 roku który kupiłem w całkiem dobrym stanie (dostał nowe świece, kable, kilka czujników, termostat, płyny, filtry i wszystko inne tego typu; przy okazji kupiłem nowe sprzęgło LUK)
- lekko zmodyfikowany dolot (zaślepiony dolot ciepłego powietrza, wywalony badziewny termostat powietrza)
- tłumik przelotowy AWG w miejsce katalizatora
- tłumik końcowy Ulter Sport

Wydech przy spokojnej jeździe jest raczej cichy, a na wyższych obrotach potrafi dać o sobie znać (jak na ten silnik brzmi nieźle).

2. Nadwozie

- okrągłe lusterka z Mk3.5
- usunięte listwy boczne
- białe kierunkowskazy boczne
- zderzaki lakierowane z wersji S

3. Zawieszenie i koła

- amortyzatory przód: GT Cupline, skrócony skok
- amortyzatory tył: Koni Sport, regulacja twardości
- sprężyny: Weitec -35mm
- stabilizator przedni 16mm z XR2i
- rozpórka dolna wahaczy z XR2i

- alufelgi 5,5 x 14" ET30,5 z RS1800
- opony 175/60R14 Michelin Energy XT2



4. Wnętrze

- kierownica skórzana z RS1800
- zegary z obrotomierzem
- plastiki na słupki środkowe i tylne, regulacja wys. pasów
- wygłuszenia nadkoli bagażnika z Futury, i takie tam inne pierdoły...


MATERIAŁ BONUSOWY:

czyli kilka fotorelacji z niedawnych prac :)

plac boju :)


- malowanie bębnów


- malowanie zacisków



- malowanie rozpórki


GALERIA:

Tak auto wygląda w tej chwili:




Wszelkie komentarze mile widziane :)

tajmus - 29 Kwi 2008, 21:48

no no bardzo ladna fiesta... chociaz wiele zmian nie ma ale masz :ok: grajki grajki...
gratuluje amorkow, sprezyn i alu (te podobaja mi sie chyba najbardziej ze wszystkich fabrycznych fiesty)...
Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz
ogolnie bardzo dobrze i te zmiany co beda tez na +
idziesz w dobrym kierunku... oby tak dalej

*************************

madek - 29 Kwi 2008, 21:58

tajmus napisał/a:
Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz

zakladalem ja rownoczesnie ze stabilizatorem wiec ciezko powiedziec ile dala sama rozporka, ale po zalozeniu tych 2 rzeczy roznica w jezdzie jest naprawde ogromna. warto :yes:

Daras84 - 29 Kwi 2008, 23:38

jaka ładna kierownica ;)
Ad@mus - 29 Kwi 2008, 23:41

pierwsze pare slow do autora:
-swietna robota
-malo zmian ale zmiany dobrze przemyslane i konkretne
-czyste autko na fotkach:D
-ladne kola i dobry zawias

teraz pytania:
-ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala
-kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D

odp na pyt tajmus, :
-rozpurka az tak duzo nie daje co sam stabilizator
przerabialismy to u kolegi w 5d, po zalozeniu staba bylo lekko lepiej, ale stab dal duzo wieksze efekty,


brawo madek!!

madek - 29 Kwi 2008, 23:50

Daras84 napisał/a:
jaka ładna kierownica ;)

fakt, ładna :twisted: swoja droga jest tu wiecej twoich fantów :)

Ad@mus napisał/a:
-ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala

z 80 chyba, daras takie rozsprzedaje - spytaj go :rotfl:

Cytat:
-kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D

fajnie by bylo, jak bedzie przyplyw gotowki kiedys to sie pomysli ;)

dzieki za komentarze

Daras84 - 30 Kwi 2008, 00:03

i ja ksie sprawdzaja te cup line??
madek - 30 Kwi 2008, 00:14

Cytat:
i ja ksie sprawdzaja te cup line??

sa ok, jestem zadowolony. nie sa za twarde a wystarczajaco sztywne. w przeciwienstwie do tylnych koni, te potrafia niezle wytrzepac autem - a ustawione fabrycznie na srodek :-P ale to glownie za sprawa lekkiego tyłu fiesty...

Tommy - 30 Kwi 2008, 08:04

Normalnie murzyńska bliźniaczka mojej :D Pięknie wygląda, madek dołączyłeś do niezwykle elitarnej (i nielicznej) grupy osób, która porządnie wypucowała furę do sesji :)
Pomyśl jeszcze nad polerką tych alusków - genialnie by to wyglądało przy czarnym lakierze ;)
Pozdro

SpiderMAN - 30 Kwi 2008, 15:41

Super... Killerek z wygladu... Ladna... zadbana...
Polecam swap hampli przednich z XRki...
U mnie staje jak wryta po swapie...

LOY - 2 Maj 2008, 01:05

madek ....dostaniesz na zlocie usmiech moda odcisniety w betonie ;/ ..wzorowy topic ...piekna i wyrazna prezenatcja ..kontrastowe tło ..nie mysl sobie ze nie widze i nie doceniam ....az sie wzruszyłem . festka zrobiona schematycznie ..ale my tak lubimy nie :-P ...skromnie i w dobrym guscie ...swietna droga i czysta robota .
zadbane i dopracowane auto u mnie wyzej stoi niz 150 Km pod maska :fox:

stafcio - 3 Cze 2008, 23:15

pieknie zrobiona mktrójka, brawo madek. to jest wlasnie ladne zrobiona fiesta.
zastanow sie jednak nad tą lotką, ja wsadzilem do swojej poprzedniej czerwonej i pozniej mi nie pasowalo za bardzo...
masz kapselki do felg? dobry rozmiar opon bo 185 potrafi uszkodzic szybko krzyzak jak nie masz wspomagania :)

generalnie elegancko i ze smakiem jak to powiedzial mój przedmowca.

Parzych - 3 Cze 2008, 23:28

Aż miło się oglądało i czytało :yes:
madek - 4 Cze 2008, 00:05

dzieki za dobre słowa :)

stafcio napisał/a:
masz kapselki do felg?

mam, ale bez nich te felgi wydaja mi sie bardziej "charakterne" :)


ogolnie od momentu zalozenia tematu niewiele sie nie zmienilo, leje paliwo i jezdze :) wczesniej fiestka zaliczyla bezproblemowo zlot w poznaniu i sprawdzila sie na torze. zawieszenie spisalo sie całkiem dobrze i pozwala na wiele w zakretach. wiem tylko na pewno ze te oponki do sportowej jazdy sie nie nadaja bo strasznie uciekały i gięły sie na boki. no ale one z zalozenia nie byly do tego stworzone... wazne ze na codzien fajnie sie na nich jezdzi.

z rzeczy ktore zrobilem niedawno to wyciecie puszki po katalizatorze (wkurzał mnie ten metaliczny pogłos) i wstawienie tłumika przelotowego AWG. teraz jest duzo ciszej w srodku i w koncu slychac jak trzeba tego ulterka. poza tym poddalem reanimacji klawiature zaworow w ktorej byly juz mocno powycierane dzwigienki... teraz wyglada tak:

i w koncu mozna porzadnie ustawic zawory :-P

na wakacje planuje lakierowanie proszkowe felg na biało (raczej bez dekielków) i troche blacharki + lakierowania.

stafcio - 4 Cze 2008, 11:26

a sprawdziłeś popychacze i grzybki? bo one też się wycierają i sprawiają ze klawiaruta stuka.
Tommy - 4 Cze 2008, 11:55

W 1.1 i 1.3 luz zaworowy regulowany jest ręcznie, więc nawet w przypadku gdy sa już lekko wytarte to można to zniwelować śrubą regulacyjną.. Dopiero przy dużym "ubytku" materiału konieczna jest ich wymiana (ale to już się rzadko zdarza w tych silnikach)
madek - 4 Cze 2008, 17:42

stafcio napisał/a:
a sprawdziłeś popychacze i grzybki?

te nie wygladaja zle... a niewiadomo tez w jakim stanie jest wałek rozrzadu, ale do niego to mi sie nie chce zagladac :-P najwieksze wzery mialy wlasnie dzwigienki, teraz jest juz duzo lepiej. ogolnie nie chce mi sie jakos spechalnie pastwic nad tym silnikiem, bo cudem techniki nie jest. zjada mi ok. 100-150ml oleju na kazdy 1000 km, wiec doleje czasami i jezdze :-P
na zlocie stałem na kresce z Hyugą ktory ma 1.3 w pieknym stanie (nic nie klepie) i wygrał klase max60, szedłem z nim w miare równo tyle że jakos długośc auta za nim bo spóźniłem start... wiec nie jest zle :)

z czasem jak wpadnie troche kasy to pomysle o jakims swapie, narazie musze sie cieszyc tym co mam no i naprawiac/wymieniac wszystko na biezaco :)

stafcio - 4 Cze 2008, 19:07

a jaka kompresje masz i jaki oleum lejesz?
Ad@mus - 3 Sie 2008, 23:25

Madek co tam w temacie??
pawel2062 - 17 Wrz 2008, 19:26

Śliczna.
Tak blisko mnie taka ładna... :-P
Pozdro
Bez awaryjnego użytkowania.

Piesek - 17 Wrz 2008, 20:39

Madek kurde tu aż prosi się od swapa... Daras dla "swoich" napewno zrobi jakąś ciekawą promocje :)
Skfarek - 17 Wrz 2008, 21:25

Bardzo ładna i zadbana mk3 zwłaszcza środek miodzio. Po przejażdżce stwierdzam że tył rzeczywiście twardawy ale coś za coś - bardzo dobrze się trzyma drogi :)
madek - 17 Wrz 2008, 21:43

pawel2062, dzieki :) trzeba bedzie jakiegos spota zrobic w okolicy

Piesek, myslalem nad tym i o ile koszt samego silnika nie stanowi problemu to gorzej z samym przelozeniem :) w sumie u mnie w miescie raczej nie ma nikogo sensownego kto moglby to zrobic :fox: no i wiadomo koszty pozniejszych wymian, bo z tym wiaze sie niestety pokazna lista...

Skfarek, hehe dzieki, troche Cie tam wytrzepalo z tyłu :D

Wrzucam zaległe fotki ze zlotów:

Zlot Poznań:


No i ostatnie Sulistrowiczki :)


Edit: poprawiłem linki do fotek, bo przestały działać

Piesek - 17 Wrz 2008, 23:10

pogadaj z Daria jak wróci z Grecji... swapem to też on by się zajął i myślę że jakbyś wpadł na weekend to byście to ogarneli... ale te sprawy to już z nim... a wiem że on ugodowy chłop jest :D
Ad@mus - 8 Mar 2009, 18:56

i co tam nowego w projekcie??
miales plany-zrealizowales je??

madek - 31 Mar 2009, 21:18

Hehe Adamus odkopywacz wątków ;) Fakt ostatnio nic sie tutaj nie dzieje, i tak też raczej zostanie w najbliższej przyszłości. Fiestka jeździ i ma sie dobrze a większość funduszów pochłania moje główne zajęcie czyli kolarstwo górskie które trenuje :)

Ogolnie to niedawno zmieniłem akumulator (Centra Futura 45Ah), klocki hamulcowe (Ferodo SL), świece i osłony przegubów zew. a poza tym wyregulowane zawory, poprawiona instalacja alternatora bo ładowanie było do kitu, i takie tam mniej ważne pierdoły.


Wczesniejsze plany co do felg sie zmieniły, nie lakierowałem felg proszkowo tylko odnowiłem je sobie samemu. Wrzuciłem też oponki Semperit Direction Sport w rozmiarze 185/55/14 więc bedzie jeszcze wieksza taczka, a przy okazji jeszcze większy muł :ups:


[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 17:04 ]
Wiosna sie zrobiła wiec pogrzebałem przy furaku i przerzuciłem koła

Lekko odnowione felgi (1xsrebrny lakier do felg, 2xklar), mysle ze wyszlo calkiem ok


A tak wyglada autko w całej okazałości :-P Wrazenia z jazdy na nowych gumkach pozytywne :)



Btw. Byłem dzisiaj na przeglądzie i ogólnie wszystko jest ok, tylko musze sie szykować na wymiane tulejek wahaczy. Myslicie ze lepiej zmieniac same gumki czy całe wahacze?

bidżej - 8 Kwi 2009, 17:23

felgi prezentują się ok, nie wyszły chyba zupełnie gładkie ale z taką fakturką myślę że jest ciekawiej :yes:

z tego co się ostatnio orientowałem, dobry kompletny wahacz (nie wiem czy nie motorcrafta) kosztuje coś ok. 120pln (zamienniki z allegro już po 70 chodzą, ale co to jest to nie wiem), z drugiej strony sam sworzeń moog 60, do tego tulejki niech będą po 20-30/sztuka i wyjdzie tyle samo co za kompletny wahacz, a do tego zabawa w wybijanie starych i prasowanie nowych...

chyba że chciałbyś zostawić sworznie i wymieniać same tulejki - wtedy różnica w cenie jest :)

madek - 8 Kwi 2009, 17:40

Jak zmieniac tulejki to i sworzen, zeby nie robic kaszany. Skoro tak ceny wygladaja to pewnie wezme całe wahacze i tyle. Ale jeszcze troche sie przekulam na tym co jest :) dzieki za info

A felgi zeby byly zupełnie gładkie to musiałbym rzucic podkład i go porzadnie przeszlifowac ale to przekracza moje umiejetnosci, wiec wybrałem krószą droge :-)


EDYCJA (Kwiecień 2010)
====================

W końcu wymieniłem wszystkie tuleje i sworznie na wahaczach + łączniki stabilizatora, bo czułem w czasie jazdy że nie jest za ciekawie. Teraz wszystko wróciło do normy :)
Niedawno wymieniony także płyn hamulcowy.

Ad@mus - 7 Gru 2010, 20:33

no to up...jak na sprzedaj to za ile ?? :)
kenczorf - 10 Gru 2010, 03:10

w opisie jest 1.8 130km a tu zadnej wzmianki o swapie :-)
trzeci - 10 Gru 2010, 07:14

Bo ta idzie na sprzedaż zobacz a madek kupił Miss Zlotu na Torze Poznań od Dawidka.
Temat praktycznie do zamknięcia.
Pozdro ...

Pele - 10 Gru 2010, 16:23

A co to jest RS 1300 ?? Chyba kogoś fantazja poniosła :rotfl:
madek - 10 Gru 2010, 17:23

Pele, brawo za błyskotliwość :) To że nie było, nie znaczy że nie można tak nazwać.

Temat zakończony więc można zamknąć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group