|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Archiwum - [MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m
madek - 29 Kwi 2008, 21:21 Temat postu: [MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m ...po 2 latach spamowania na forum zachciało mi sie w koncu założyć temat o moim skromnym fiestolocie
OPIS:
Fiestka z fabryki wyjechała w grudniu 1992 roku jako 1.1i w wersji C czyli golas Przewinęła sie przez kilka niemieckich rąk i zaliczyła jakąś raczej niegroźną kolizję w lewy przód. Poza tym jeździła bezwypadkowo. Do Polski została sprowadzona w maju 2005 roku. Rok później trafiła w moje ręce.
Ogólnie, jeśli chodzi o wnętrze i karoserie to była bardzo zadbana. Minusem był silnik, który okazał sie już dość zużyty i zbliżał sie do remontu. Jako ze nie dysponuje zbyt dużymi funduszami (aktualnie student ) zmiany posuwały i posuwają sie powoli, ale najważniejsze ze do przodu
Poza poniższymi zmianami wymieniałem oczywiście na bieżąco wszystko co trzeba w kwestii mechanicznej żeby bezpiecznie woziła tyłek. To jest priorytet, zwłaszcza ze zawieszenie prowokuje do dynamicznej jazdy w zakrętach (na krętej drodze mimo raczej słabego silnika naprawdę można sobie poszaleć... i zostawić mniej doświadczonych kierowców w grubych furach daleko z tyłu ).
Początkowo wyglądała tak, czyli total seria z naklejkami klubowymi:
ZMIANY:
1. Silnik i wydech
- w lipcu 2007 został wywalony na złom silnik 1.1 i wstawiony 1.3i z 1996 roku który kupiłem w całkiem dobrym stanie (dostał nowe świece, kable, kilka czujników, termostat, płyny, filtry i wszystko inne tego typu; przy okazji kupiłem nowe sprzęgło LUK)
- lekko zmodyfikowany dolot (zaślepiony dolot ciepłego powietrza, wywalony badziewny termostat powietrza)
- tłumik przelotowy AWG w miejsce katalizatora
- tłumik końcowy Ulter Sport
Wydech przy spokojnej jeździe jest raczej cichy, a na wyższych obrotach potrafi dać o sobie znać (jak na ten silnik brzmi nieźle).
2. Nadwozie
- okrągłe lusterka z Mk3.5
- usunięte listwy boczne
- białe kierunkowskazy boczne
- zderzaki lakierowane z wersji S
3. Zawieszenie i koła
- amortyzatory przód: GT Cupline, skrócony skok
- amortyzatory tył: Koni Sport, regulacja twardości
- sprężyny: Weitec -35mm
- stabilizator przedni 16mm z XR2i
- rozpórka dolna wahaczy z XR2i
- alufelgi 5,5 x 14" ET30,5 z RS1800
- opony 175/60R14 Michelin Energy XT2
4. Wnętrze
- kierownica skórzana z RS1800
- zegary z obrotomierzem
- plastiki na słupki środkowe i tylne, regulacja wys. pasów
- wygłuszenia nadkoli bagażnika z Futury, i takie tam inne pierdoły...
MATERIAŁ BONUSOWY:
czyli kilka fotorelacji z niedawnych prac
plac boju
- malowanie bębnów
- malowanie zacisków
- malowanie rozpórki
GALERIA:
Tak auto wygląda w tej chwili:
Wszelkie komentarze mile widziane
tajmus - 29 Kwi 2008, 21:48
no no bardzo ladna fiesta... chociaz wiele zmian nie ma ale masz grajki grajki...
gratuluje amorkow, sprezyn i alu (te podobaja mi sie chyba najbardziej ze wszystkich fabrycznych fiesty)...
Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz
ogolnie bardzo dobrze i te zmiany co beda tez na +
idziesz w dobrym kierunku... oby tak dalej
*************************
madek - 29 Kwi 2008, 21:58
tajmus napisał/a: | Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz |
zakladalem ja rownoczesnie ze stabilizatorem wiec ciezko powiedziec ile dala sama rozporka, ale po zalozeniu tych 2 rzeczy roznica w jezdzie jest naprawde ogromna. warto
Daras84 - 29 Kwi 2008, 23:38
jaka ładna kierownica
Ad@mus - 29 Kwi 2008, 23:41
pierwsze pare slow do autora:
-swietna robota
-malo zmian ale zmiany dobrze przemyslane i konkretne
-czyste autko na fotkach:D
-ladne kola i dobry zawias
teraz pytania:
-ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala
-kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D
odp na pyt tajmus, :
-rozpurka az tak duzo nie daje co sam stabilizator
przerabialismy to u kolegi w 5d, po zalozeniu staba bylo lekko lepiej, ale stab dal duzo wieksze efekty,
brawo madek!!
madek - 29 Kwi 2008, 23:50
Daras84 napisał/a: | jaka ładna kierownica |
fakt, ładna swoja droga jest tu wiecej twoich fantów
Ad@mus napisał/a: | -ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala |
z 80 chyba, daras takie rozsprzedaje - spytaj go
Cytat: | -kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D |
fajnie by bylo, jak bedzie przyplyw gotowki kiedys to sie pomysli
dzieki za komentarze
Daras84 - 30 Kwi 2008, 00:03
i ja ksie sprawdzaja te cup line??
madek - 30 Kwi 2008, 00:14
Cytat: | i ja ksie sprawdzaja te cup line?? |
sa ok, jestem zadowolony. nie sa za twarde a wystarczajaco sztywne. w przeciwienstwie do tylnych koni, te potrafia niezle wytrzepac autem - a ustawione fabrycznie na srodek ale to glownie za sprawa lekkiego tyłu fiesty...
Tommy - 30 Kwi 2008, 08:04
Normalnie murzyńska bliźniaczka mojej Pięknie wygląda, madek dołączyłeś do niezwykle elitarnej (i nielicznej) grupy osób, która porządnie wypucowała furę do sesji
Pomyśl jeszcze nad polerką tych alusków - genialnie by to wyglądało przy czarnym lakierze
Pozdro
SpiderMAN - 30 Kwi 2008, 15:41
Super... Killerek z wygladu... Ladna... zadbana...
Polecam swap hampli przednich z XRki...
U mnie staje jak wryta po swapie...
LOY - 2 Maj 2008, 01:05
madek ....dostaniesz na zlocie usmiech moda odcisniety w betonie ..wzorowy topic ...piekna i wyrazna prezenatcja ..kontrastowe tło ..nie mysl sobie ze nie widze i nie doceniam ....az sie wzruszyłem . festka zrobiona schematycznie ..ale my tak lubimy nie ...skromnie i w dobrym guscie ...swietna droga i czysta robota .
zadbane i dopracowane auto u mnie wyzej stoi niz 150 Km pod maska
stafcio - 3 Cze 2008, 23:15
pieknie zrobiona mktrójka, brawo madek. to jest wlasnie ladne zrobiona fiesta.
zastanow sie jednak nad tą lotką, ja wsadzilem do swojej poprzedniej czerwonej i pozniej mi nie pasowalo za bardzo...
masz kapselki do felg? dobry rozmiar opon bo 185 potrafi uszkodzic szybko krzyzak jak nie masz wspomagania
generalnie elegancko i ze smakiem jak to powiedzial mój przedmowca.
Parzych - 3 Cze 2008, 23:28
Aż miło się oglądało i czytało
madek - 4 Cze 2008, 00:05
dzieki za dobre słowa
stafcio napisał/a: | masz kapselki do felg? |
mam, ale bez nich te felgi wydaja mi sie bardziej "charakterne"
ogolnie od momentu zalozenia tematu niewiele sie nie zmienilo, leje paliwo i jezdze wczesniej fiestka zaliczyla bezproblemowo zlot w poznaniu i sprawdzila sie na torze. zawieszenie spisalo sie całkiem dobrze i pozwala na wiele w zakretach. wiem tylko na pewno ze te oponki do sportowej jazdy sie nie nadaja bo strasznie uciekały i gięły sie na boki. no ale one z zalozenia nie byly do tego stworzone... wazne ze na codzien fajnie sie na nich jezdzi.
z rzeczy ktore zrobilem niedawno to wyciecie puszki po katalizatorze (wkurzał mnie ten metaliczny pogłos) i wstawienie tłumika przelotowego AWG. teraz jest duzo ciszej w srodku i w koncu slychac jak trzeba tego ulterka. poza tym poddalem reanimacji klawiature zaworow w ktorej byly juz mocno powycierane dzwigienki... teraz wyglada tak:
i w koncu mozna porzadnie ustawic zawory
na wakacje planuje lakierowanie proszkowe felg na biało (raczej bez dekielków) i troche blacharki + lakierowania.
stafcio - 4 Cze 2008, 11:26
a sprawdziłeś popychacze i grzybki? bo one też się wycierają i sprawiają ze klawiaruta stuka.
Tommy - 4 Cze 2008, 11:55
W 1.1 i 1.3 luz zaworowy regulowany jest ręcznie, więc nawet w przypadku gdy sa już lekko wytarte to można to zniwelować śrubą regulacyjną.. Dopiero przy dużym "ubytku" materiału konieczna jest ich wymiana (ale to już się rzadko zdarza w tych silnikach)
madek - 4 Cze 2008, 17:42
stafcio napisał/a: | a sprawdziłeś popychacze i grzybki? |
te nie wygladaja zle... a niewiadomo tez w jakim stanie jest wałek rozrzadu, ale do niego to mi sie nie chce zagladac najwieksze wzery mialy wlasnie dzwigienki, teraz jest juz duzo lepiej. ogolnie nie chce mi sie jakos spechalnie pastwic nad tym silnikiem, bo cudem techniki nie jest. zjada mi ok. 100-150ml oleju na kazdy 1000 km, wiec doleje czasami i jezdze
na zlocie stałem na kresce z Hyugą ktory ma 1.3 w pieknym stanie (nic nie klepie) i wygrał klase max60, szedłem z nim w miare równo tyle że jakos długośc auta za nim bo spóźniłem start... wiec nie jest zle
z czasem jak wpadnie troche kasy to pomysle o jakims swapie, narazie musze sie cieszyc tym co mam no i naprawiac/wymieniac wszystko na biezaco
stafcio - 4 Cze 2008, 19:07
a jaka kompresje masz i jaki oleum lejesz?
Ad@mus - 3 Sie 2008, 23:25
Madek co tam w temacie??
pawel2062 - 17 Wrz 2008, 19:26
Śliczna.
Tak blisko mnie taka ładna...
Pozdro
Bez awaryjnego użytkowania.
Piesek - 17 Wrz 2008, 20:39
Madek kurde tu aż prosi się od swapa... Daras dla "swoich" napewno zrobi jakąś ciekawą promocje
Skfarek - 17 Wrz 2008, 21:25
Bardzo ładna i zadbana mk3 zwłaszcza środek miodzio. Po przejażdżce stwierdzam że tył rzeczywiście twardawy ale coś za coś - bardzo dobrze się trzyma drogi
madek - 17 Wrz 2008, 21:43
pawel2062, dzieki trzeba bedzie jakiegos spota zrobic w okolicy
Piesek, myslalem nad tym i o ile koszt samego silnika nie stanowi problemu to gorzej z samym przelozeniem w sumie u mnie w miescie raczej nie ma nikogo sensownego kto moglby to zrobic no i wiadomo koszty pozniejszych wymian, bo z tym wiaze sie niestety pokazna lista...
Skfarek, hehe dzieki, troche Cie tam wytrzepalo z tyłu
Wrzucam zaległe fotki ze zlotów:
Zlot Poznań:
No i ostatnie Sulistrowiczki
Edit: poprawiłem linki do fotek, bo przestały działać
Piesek - 17 Wrz 2008, 23:10
pogadaj z Daria jak wróci z Grecji... swapem to też on by się zajął i myślę że jakbyś wpadł na weekend to byście to ogarneli... ale te sprawy to już z nim... a wiem że on ugodowy chłop jest
Ad@mus - 8 Mar 2009, 18:56
i co tam nowego w projekcie??
miales plany-zrealizowales je??
madek - 31 Mar 2009, 21:18
Hehe Adamus odkopywacz wątków Fakt ostatnio nic sie tutaj nie dzieje, i tak też raczej zostanie w najbliższej przyszłości. Fiestka jeździ i ma sie dobrze a większość funduszów pochłania moje główne zajęcie czyli kolarstwo górskie które trenuje
Ogolnie to niedawno zmieniłem akumulator (Centra Futura 45Ah), klocki hamulcowe (Ferodo SL), świece i osłony przegubów zew. a poza tym wyregulowane zawory, poprawiona instalacja alternatora bo ładowanie było do kitu, i takie tam mniej ważne pierdoły.
Wczesniejsze plany co do felg sie zmieniły, nie lakierowałem felg proszkowo tylko odnowiłem je sobie samemu. Wrzuciłem też oponki Semperit Direction Sport w rozmiarze 185/55/14 więc bedzie jeszcze wieksza taczka, a przy okazji jeszcze większy muł
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 17:04 ]
Wiosna sie zrobiła wiec pogrzebałem przy furaku i przerzuciłem koła
Lekko odnowione felgi (1xsrebrny lakier do felg, 2xklar), mysle ze wyszlo calkiem ok
A tak wyglada autko w całej okazałości Wrazenia z jazdy na nowych gumkach pozytywne
Btw. Byłem dzisiaj na przeglądzie i ogólnie wszystko jest ok, tylko musze sie szykować na wymiane tulejek wahaczy. Myslicie ze lepiej zmieniac same gumki czy całe wahacze?
bidżej - 8 Kwi 2009, 17:23
felgi prezentują się ok, nie wyszły chyba zupełnie gładkie ale z taką fakturką myślę że jest ciekawiej
z tego co się ostatnio orientowałem, dobry kompletny wahacz (nie wiem czy nie motorcrafta) kosztuje coś ok. 120pln (zamienniki z allegro już po 70 chodzą, ale co to jest to nie wiem), z drugiej strony sam sworzeń moog 60, do tego tulejki niech będą po 20-30/sztuka i wyjdzie tyle samo co za kompletny wahacz, a do tego zabawa w wybijanie starych i prasowanie nowych...
chyba że chciałbyś zostawić sworznie i wymieniać same tulejki - wtedy różnica w cenie jest
madek - 8 Kwi 2009, 17:40
Jak zmieniac tulejki to i sworzen, zeby nie robic kaszany. Skoro tak ceny wygladaja to pewnie wezme całe wahacze i tyle. Ale jeszcze troche sie przekulam na tym co jest dzieki za info
A felgi zeby byly zupełnie gładkie to musiałbym rzucic podkład i go porzadnie przeszlifowac ale to przekracza moje umiejetnosci, wiec wybrałem krószą droge
EDYCJA (Kwiecień 2010)
====================
W końcu wymieniłem wszystkie tuleje i sworznie na wahaczach + łączniki stabilizatora, bo czułem w czasie jazdy że nie jest za ciekawie. Teraz wszystko wróciło do normy
Niedawno wymieniony także płyn hamulcowy.
Ad@mus - 7 Gru 2010, 20:33
no to up...jak na sprzedaj to za ile ??
kenczorf - 10 Gru 2010, 03:10
w opisie jest 1.8 130km a tu zadnej wzmianki o swapie
trzeci - 10 Gru 2010, 07:14
Bo ta idzie na sprzedaż zobacz a madek kupił Miss Zlotu na Torze Poznań od Dawidka.
Temat praktycznie do zamknięcia.
Pozdro ...
Pele - 10 Gru 2010, 16:23
A co to jest RS 1300 ?? Chyba kogoś fantazja poniosła
madek - 10 Gru 2010, 17:23
Pele, brawo za błyskotliwość To że nie było, nie znaczy że nie można tak nazwać.
Temat zakończony więc można zamknąć.
|
|