Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Wyniki z hamowań aut FKP

trzeci - 21 Paź 2007, 10:53
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
W związku z tym, że hamowanie aut staje się coraz powszechniejsze, warto zebrać to w w jeden topic żeby dać innym możliwość całościowego zapoznania się z tematem.
Zaczynamy od Spadku ;-)

I. Hamowane auto: XR2i , 91r.
II. Wersja: 110 KM
III. Stan silnika w momencie hamowania:
- seria, jedyna modyfikacja to wydech przelot zakończony tłumikiem Supersprint Magnum
- paliwo: Shell, V-Power 95 (jeżdżone na nim przez 2 dni przed hamowaniem)
- auto przed wymianą filtrów i świec
- zbyt bogata mieszanka
IV. Metoda hamowania: inercyjna - za pomocą urządzenia Dynomet.
Na koło zakłada się "ustrojstwo", widoczne na poniższych zdjęciach, podłączone do laptopa.

Przed pomiarem wpisuje się:
- przełożenie biegu na którym będzie hamowane auto
- przełożenie główne
- rozmiar kół
- wagę auta + wagę osób w aucie
Pomiar przebiega następująco:
- 1500 / 2000 obr na 2 lub 3 biegu
- but w podłogę i ciśniemy do odcinki
- przy odcince wciskamy tylko sprzęgło i auto się toczy w celu obliczenie oporów toczenia
- patrzymy ile wyszło :)
Potrzebujemy więc równej, prostej i wolnej drogi.
W moim przypadku było to awaryjne lotnisko na drodze na Chociwel.

Wyniki hamowania Spadku 102 KM / 5377 obr i 145 Nm / 4508 obr

Pozdro ...

zefir - 21 Paź 2007, 11:03

zefir 1,25 z samym stozkiem i koncowym wydechem



po zmianie przeplywki nie jestety bylo mi szkoda$$$ na hamownie :(

PumaRST - 21 Paź 2007, 14:20

To w takim razie też sie dołącze: Silnik 1,6 8v turbo, oba wykresy na różnych silnikach i w róznej specyfikacji.

Stage I: 168KM 209Nm

Stage II: 211KM 249Nm

djsthonka - 21 Paź 2007, 15:37

fiesta mk3 1.8 16v seria 105 KM rozpoczęty swap na rs1800 pomiar na hamowni podwoziowej grabowski motor sport wynik na seryjnym kompie 109,2 151,2Nm przewidziane dalsze modyfikacje cel 150KM.

Fordon - 22 Paź 2007, 14:22

MK3 1.8TDintercooler motorownia z Mondeo MK2 1997r rejestracja ale na starym typie silnika 88KM i 178Nm w serii przy 0,8Bara - Turbo T2
Wykres z hamowni inercyjnej nie obciazeniowej (moge domniemac ze turbo sie nie rozkrecilo do konca)

Faza - 22 Paź 2007, 16:58

FIESTA 2.8 VR6 188KM i 243Nm



najwyzszy czas na nowy pomiar :-P

Daras84 - 22 Cze 2008, 12:02

Fiesta RS2000, 2,0 16V 139hp i 170 nm


Fordon - 6 Paź 2008, 15:48

Dla porownania 3 wykresy tego silnika od poczatku jak go kupilem:
Dyno Run 1: seryjny boost 0,8 bara i wydech fabryczny z 1.8D 2", na 2 tlumikach.


Dyno Run 2: boost na poziomie 1.3 bara i seryjny wydech 1.8D 2" na 2 tlumikach.


Dyno Run 3: boost 1.6-1.65 bara i wydech (rura) z 1.8D 2" bez tlumikow.


Wg. mnie dosc miarodajne przedstawienie tego co zmozna sie spodziewac po tym silniku, jedyne rzeczy ktore da rade tu poprawic to: kpl wydech 2,5" i zmienic uszczelke pod glowica na chudsza zeby jeszcze skubanca doprezyc

tommirs - 17 Lut 2009, 16:00

Moja Xrka po "shamieniu";)

98,3 KM oraz 135,7 Nm



Hamowane na rolkach, ale bez zewnętrznego nawiewu

Parzych - 24 Kwi 2009, 20:44

F16 1,25 wkładka K&N reszta seria :D
82,4 KM i 121 Nm readmore


Faza - 7 Paź 2009, 13:34

wklejam nowy wykres z nowego silnika



szalu niema :-P :-) :luzik:

250,2KM i 320Nm kurwina trzyma pelna serie :2xf:

Gwid - 28 Lis 2009, 12:37

Gwid - szklarnia 1,8 16v z s'ki 105- narazie standardzik


Daras84 - 17 Gru 2009, 13:07

Fiesta 2,0 ZEtec Turbo na 0,5 bara

217hp i 252nm wykres wkleje jak mi go przysla na poczte ;)

trzeci - 26 Mar 2010, 12:47

Aktualny stan Spadku.

Hamownia V-tech Pomorze

Wynik:
- 4 bieg , 94 KM , 135 Nm
- 5 bieg , 98 KM , 130 Nm

Wykres:

Gwid - 13 Cze 2010, 22:38

Wyniki z wczorajszej hamowni
118,5 KM/ 162 Nm - zdaje mi się że facet coś spierdzielił przy pomiarze. Wcześniej przełożenie miałem 49 a teraz 65 bez jakiejkolwiek zmiany skrzyni. Komentować proszę u mnie ;/

Yankes - 1 Lip 2010, 18:03

To ja dodam swoje.Wiem ze 1.4 ale chcialem sprawdzic ile zostalo z fabryki
Na benzynie:63KM 98 Nm
Na gazie: 58 KM 94Nm
Przerobki to:pol sportowy wydech i wkładka K&N

http://img156.imageshack....38/hamownia.png

Puff - 17 Wrz 2010, 21:15

Dorzucę swoje trzy grosze :)

Prócz chipa, auto zupełna seria.

ElGrey - 22 Paź 2011, 12:46

1,6 TDCI nie modyfikowane mechanicznie: serja i po wirusie



Chamownia V-Tech

115 KM 282 Nm

trzeci - 26 Paź 2011, 20:50

Fiesta MK7, 1.6 TDCi użytkownika artax



Po chipie - 115 KM & 256 Nm

misiak - 11 Sty 2012, 21:47
Temat postu: [MK6]
Silnik 1.4 TDCi bez żadnych komediów - czysta seria

Załączam swój wykres po hamowaniu
wykres z hamowni


blood_brother - 13 Sty 2012, 23:15

Dla potomnych wykres mojej mk3 hamowanej na wiosennym zlocie 2011.
Silnik RQC. Auto jak się później okazało z przestawionym rozrządem całkiem sporo i przelewające się. Teoretycznie seria z przelotowym wydechem i stożkiem. W praktyce do tego ECU z 1.6 16V, wtryski 250ccm. Może niedługo uda się znowu zmierzyć.


luk-90 - 14 Sty 2012, 01:23

trochę bardzo słabo, lepiej ogarniaj kompa
Parzych - 14 Sty 2012, 12:27

Kurde, zapomniałem wrzucić wykres po swapie... :9:


blood_brother - 14 Sty 2012, 19:36

luk-90 napisał/a:
trochę bardzo słabo, lepiej ogarniaj kompa


Auto już w miarę ogarnięte, ale wciąż szukam ECU od RS'a. Na razie siedzi od S'ki.

luk-90 - 14 Sty 2012, 21:00

przecież pisałeś, że z 1.6 ECU, jak co to mma kompa 1.8 105
blood_brother - 15 Sty 2012, 00:53

Owszem, w czasie zlotu było jeszcze ECU z 1.6 16V 90KM. Teraz jest z S'ki, czyli 1.8 16V 105KM.
van - 15 Sty 2012, 12:11

Śliwka 2.0 Zetec druga próba pokazała 127HP


a tu na sekwencji

FiFa - 16 Sty 2012, 22:18

Jak sie chwalimy wynikami z wiosennego:
Ford Fiesta 1.8 16v, kolektor dolotowy plastik, wydechowy "barany" z foki, wiazka z 2.0 wogole nie ogarnieta-połowa czujnikow nie działajaca... ;-| odpadajacy alternator... :2xf:

Dodam tylko ze w wyscigach dla nie umiejacych jezdzic, wywalczyla 3 miejsce w klasie!

BuMeL - 10 Cze 2012, 14:33

W dniu dzisiejszym 80bhp i 137nm.



1.6 16v
wałki, przepływka, przepustnica 2.0
kolektor dolotowy RQC
kolektor wydechowy RS2000 i przelot fi-60 z jedną strumienicą i tłumikiem końcowym
świece 1,2mm, wtryski 1-dyszowe, nie zestrojony, ecu 1.6 na resecie :V:

Daras84 - 11 Cze 2012, 11:36

mało coś
BuMeL - 11 Cze 2012, 16:05

Daras84 napisał/a:
mało coś


Nie jedyny to rozkminiasz :)

http://www.fiestaklubpols...p=661421#661421

luk-90 - 12 Cze 2012, 10:50



1.8 RQC, dołożony plastik kolektor, reszta seria

Jak się okazało niedawno, przedmuchy na łączeniu kolektor wydechowy-downpipe oraz cat-środkowy

kenczorf - 8 Wrz 2012, 17:36



1.8 130km RQC - 127km 155nm

Krzysiek - 8 Wrz 2012, 19:51

ładnie prawie seria :ok:
Fordon - 9 Wrz 2012, 21:23

Dobry wynik jak na RQC... tylko Nm malo bo cos mi sie zdaje ze hamownia byla inercyjna... u mnie przy 124KM bylo 159,8Nm a przy 126KM bylo 163,5Nm... po mapowaniu wszlo 182Nm...
kenczorf - 9 Wrz 2012, 21:51

Jest to vtech typ obciazeniowy a mozliwe pomiary to inercyjny, obciazeniowy, drogowy oraz stalych obrotow. Moze niski moment spowodowany jest zbytnim odprezeniem wydechem? kolek z rsa i dalej 2.2 cala do konca na jednym tlumiku przelotowym. Zamach jest seria
Fordon - 9 Wrz 2012, 21:55

Jesli zjebawszy wydech bez 3 puszek to bedzie tak iz bedzie wyc zamiat miec wyniki... bo musza byc 3 puszki male lub 2 duze dla serii zeteca.... dzwiek nie robi tu duzego efektu lecz jego sktutecznosc... bo masz tam odbicia falowe oraz obcliczenia wielkosci puszek do zamierzonego celu... u ciebie wyszlo tak ze krecisz silnik do oporu na wydechu i tyle, a nie jezdzisz tym na co dzien...
kuba87 - 9 Wrz 2012, 22:14

to samo się ma przypadku dolotu :hihihi:
kenczorf - 10 Wrz 2012, 10:07

Na dzwieku mi nie zalezy...chcialbym nawet aby byl troche cichszy. Na chwile obecna jak pisalem mam kolek z rsa. Potem rura fi 55 a nastepnie to :


Tlumik koncowy ma wejscie i wyjscie jak caly uklad czyli 55 po zewnetrznej. W srodku ma jakby stozek zrobiony z blach dziurkowanych, wiec nie wiem czy to przelot jest czy co?

Jak widac jest tam jeszcez jakis maly tlumiczek ale czy daje cos to nie wiem.
Co Fordon, sugerujesz? Zeby w miejsce seryjnego kata wstawic jakis tlumikt typu http://allegro.pl/awg-tlu...2620947789.html ?
Da to cos? Jesli tak to rozmiar wejscia i wyjscia tyaki jak reszty ukladu czyli 55?

trzeci - 11 Wrz 2012, 07:28

kenczorf, o szczegółach to już w temacie z Twoim autem.
Tutaj tylko wykresiki :)

bobson - 25 Wrz 2012, 14:43


RKC + wałki 2.0 + przepust 2.0 + decat + wydech RS2K
127km/166Nm

Krzysiek - 25 Wrz 2012, 15:48

czyli już wiem mniej więcej ile mój rs1800 ma :D ładny wynik :)
kenczorf - 25 Wrz 2012, 16:16

dowiesz sie jak shamujesz bo nie wiesz w jakim masz stanie :)
Krzysiek - 25 Wrz 2012, 19:17

no tak shamuje jak mu zrobię kapitalny remont a poza tym nie wiem czy go w ogóle wstawię do auta :) a napisałem tak bo mam podobny setup oprócz wydechu ofc :)
DanielFM - 26 Wrz 2012, 12:21

W końcu znalazłem chwilę czasu by zdłubać swoją Fieste. Moment celowo zrobiłem wyżej, żeby nie męczyć sprzęgła. Auto totalna seria, przebieg 150tyś km. Soft bezdymny.


BCH1991 - 24 Paź 2012, 11:15

Fiesta mk6 2006r. 115 tys. przebiegu:)


FiFa - 24 Paź 2012, 14:37

200Nm ładnie jak na 1.4 :-)
BCH1991 - 24 Paź 2012, 16:32

800 zł, a auto nie do poznania:)
BuMeL - 19 Sty 2013, 13:27

A no jak kilka wątpliwości zostało rozwianych to wrzucę wczorajsze wymioty



dla nie zalogowanych link bezpośredni KLIK

Photobucket zrobił beta wersję strony i bez logowania nie ma możliwości normalnego podglądu zdjęć, jak ktoś ma konto na fejsie to po szybkim zalogowaniu jest opcja powrotu do starej wersji.

bobson - 4 Maj 2013, 19:27

1 pomiar bez końcowego tłumika


2 pomiar z końcowym


1 i 2 razem


104PS@6300RPM i 131Nm@4800RPM

Peedro - 31 Sie 2013, 12:38



Moje padło, 2.0 silver, odetkana głowica, dolot i wydech porobiony i tyle z modów :P

jonson22 - 31 Paź 2013, 18:16

Dziś wiestę zawiozłem na hamownie i oto wynik:



Producent podaje 66KW czyli ok 90KM
Jak widać po wykresie Fiesta jest w pełni zdrowa :D :)

jonson22 - 8 Sty 2014, 12:56

A tu krótki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=Q00dY5HFOeA

luk-90 - 1 Mar 2014, 16:40




hekoGCS - 17 Kwi 2014, 20:44

dawno nic nie wrzucałem :)

mały dieselek :)




i jeszcze mniejsza benzynka :ok:



mocher - 3 Lut 2015, 02:00

1.6 TDCi + virus 112,7Hp 280,2Nm


Daras84 - 3 Mar 2015, 20:05

Zetec 2.0 T doładowanie praktycznie max 0,5 bara

232HP i 323 nM mimo nowej kevlarowej tarczy i wzmacnianego docisku sprzęgło się poddaje powyżej 330 nm także nie udało sie podnieśc doładowania :(


hanysek - 3 Mar 2015, 21:05

a miało być ponad 300 :2xf:
luk-90 - 3 Mar 2015, 21:19

na czym wystrojone? Det3 FIT? Opisałbyś co nieco auto :devil:
Daras84 - 3 Mar 2015, 21:56

luk-90 napisał/a:
na czym wystrojone? Det3 FIT? Opisałbyś co nieco auto :devil:


tak strojone na det3,

hanysek napisał/a:
a miało być ponad 300 :2xf:


spoko gościu :devil: to jest wykres przed ;)
następny za niedługo ;)

hanysek - 4 Mar 2015, 00:40

no jo na to licza :ok:
hekoGCS - 23 Mar 2015, 16:00

1.4tdci 68KM 2012r. :)



Puff - 23 Kwi 2015, 23:54

Fiesta mk5 1.8 TDDi 75HP - kontynuacja tego



Więcej info TUTAJ

hekoGCS - 9 Lip 2015, 15:08
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Fiesta ST 1.6eb 182KM :)



jonson22 - 3 Sie 2015, 14:38
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
W ostatni piątek udałem się na hamownie i zrobiony chip, oto wynik :) Jeśli ktoś uważa że jest coś nie tak to proszę o info :)
krzys:) - 21 Sie 2015, 19:58
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
[attachment=0:vw05wfg7]fiesta.jpg[/attachment:vw05wfg7]
_KRis_ - 21 Sie 2015, 20:59
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
303 KM ??? :9: OMG
van - 21 Sie 2015, 22:55
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
krzys:), grubo
Parzych - 22 Sie 2015, 01:48
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
krzys:), może byłbyś łaskaw napisać, jaki silnik :?:
Freeman - 22 Sie 2015, 10:53
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
Na wykresie jest, że niby 2.0 16V
vegetagt - 22 Sie 2015, 11:00
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
no tak, ale nadal siedzi tam zetec, czy może rs2k?
krzys:) - 22 Sie 2015, 11:33
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
przeciez w moim temacie wszystko jest napisane. caly czas zetec jakby co to szukam ostrych walkow do zetora
Parzych - 22 Sie 2015, 12:31
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
krzys:) napisał/a:
przeciez w moim temacie wszystko jest napisane

Nie każdy śledzi Twój temat, a jakbyś miał uzupełniony profil, nie musiałbym pytać... :bezradny:

yoyo72 - 23 Sie 2015, 19:18
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
Czyżby najmocniejsza Fifi w FKP? notw
modell1 - 29 Sie 2015, 22:31
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
Na moje dokładnie najmocniejsza Fiesta w PL :ford: :brawo:
hekoGCS - 12 Wrz 2015, 14:56
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP
Fiesta 1.0eb 100KM lekki modzik :)


FiFa - 20 Wrz 2015, 12:08
Temat postu: Re: Wyniki z hamowań aut FKP

luk-90 - 17 Paź 2015, 12:40
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP


:-)

modell1 - 17 Paź 2015, 22:18
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Elegancko cały czas do przodu :-)
trzeci - 18 Paź 2015, 08:00
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Ładne wyniki ...moc jest z Wami ;)
modell1 - 8 Lis 2015, 14:03
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Fiesta Ev_ po swapie 1,6 16V silnik od Sporta



hekoGCS - 28 Gru 2015, 22:23
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
F7 1.2 60KM



Parzych - 28 Gru 2015, 22:34
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
A ta V-max to na którym biegu, i dlaczego spadła po czipie :?:
Puff - 28 Gru 2015, 23:39
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Parzych napisał/a:
A ta V-max to na którym biegu, i dlaczego spadła po czipie :?:

Prawdopodobnie czwórka. +/- 1 km/h to błąd pomiarowy. A nawet gdybyś miał 500 koni, to auto szybciej nie pojedzie jak odcinka nie pozwoli.

Parzych - 28 Gru 2015, 23:44
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Puff, u mnie na TRÓJCE idzie licznikowo jakieś 120km/h... Na czwórce pójdzie pewnie do ok 160-180...
vegetagt - 29 Gru 2015, 08:17
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
no wygląda na trójkę :fox:
modell1 - 29 Gru 2015, 23:13
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Parzych napisał/a:
Puff, u mnie na TRÓJCE idzie licznikowo jakieś 120km/h... Na czwórce pójdzie pewnie do ok 160-180...


Sport do odcinki na 3 ce ma 140

Parzych - 30 Gru 2015, 00:09
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
modell1 napisał/a:
Parzych napisał/a:
Puff, u mnie na TRÓJCE idzie licznikowo jakieś 120km/h... Na czwórce pójdzie pewnie do ok 160-180...


Sport do odcinki na 3 ce ma 140

Widocznie skrzynia od 1,25 może być ciut krótsza, poza tym już nie pamiętam dokładnie przy ilu odcina paliwo na trójce (te 120 było jako przykład), dawno nie ciągnąłem na niej do odcinki... Dwójka odcina mi jakoś między 80 a 90km/h...

hekoGCS - 13 Sty 2016, 18:39
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
Parzych napisał/a:
A ta V-max to na którym biegu, i dlaczego spadła po czipie :?:

nie pamiętam, ale na wyższym, nie rozpędził by się do wieczora:)


a tu st 1.6eb :)



Puff - 14 Sty 2016, 09:17
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
ST... SK... data też by się zgadzała... nie wiem czy to ST mi nie dojeżdżało do dupy na A4 w drodze do Ciebie (białe może?) :D Tak czy siak, nawet jeśli nie, to szło to jak rakieta :D
FiFa - 14 Sty 2016, 17:29
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP
A co tam bylo porobione w tym ST?? Bo zaczeliscie juz z ładnej serii ;/ bo w serii miała 182KM?
hekoGCS - 1 Cze 2017, 14:55

dzisiejsza mk6/7 1.2 60KM
hamowany na 3-im biegu :P



hekoGCS - 10 Cze 2017, 15:55

Nowa ST 200
Nie ma różnicy w stosunku do 182KM, tylko lekki chip fabryczny, więc trzeba było poprawić



slawomirro - 24 Cze 2017, 21:35

Postanowiłem sprawdzić czy w porównaniu do zeszłego roku nie ubyło mi KM :D
Otóż nie, wyniki praktycznie takie same jak rok temu:

Wykres mocy 1.6:



xxdawid - 26 Cze 2017, 20:07

Ja też świeżo po modyfikacji u Heko. Fiesta 1.0 ecoboost 100 km dostała 150 km i 233 Nm.
hekoGCS - 26 Cze 2017, 20:55

xxdawid napisał/a:
Ja też świeżo po modyfikacji u Heko. Fiesta 1.0 ecoboost 100 km dostała 150 km i 233 Nm.


:)


jonson22 - 20 Lip 2017, 08:40
Temat postu: Wyniki z hamowań aut FKP

modell1 - 21 Sie 2017, 22:24
Temat postu: Modelowy Sport
Nowy wynik :ok:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group