Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] swap i hamowanie fiesty djsthonki

djsthonka - 17 Paź 2007, 22:53
Temat postu: [MK3] swap i hamowanie fiesty djsthonki
witam podziele sie z wami tą zagatką ktora wynikła podczas pomiaru na hamowni .
Posiadam fieste mk3 1.8 105HP postanowiłem zrobic swap na 130HP przełozyłem wszystkie podzespoły wymagane do swapa czyli(wałki,przepływke,przepływomierz kompa z rs) i postanowiólem sie wybrać na hamownie wynik mnie zaskoczył poniewaz na komputerze z rs wynik był bardzo niski bo 104,4HP 138,8Nm natomiast po zamontowaniu orginalnego kompa od s wynik był lepszy 109,2 151,2Nm.

oczywiscie bede chciał rozwiązać ten problem i nabierząco bede was informował o przyczynach tej zagadki. Chyba ze ktos juz cos wie na ten temat zachęcam do podzielenia sie informacjami.

LOY - 17 Paź 2007, 23:45

ja wiem ..bo zapomniałes o wymianie tego plastikowego tunelu dolotowego ..wazne zeby był zamontowany ten z własciwa naklejka 130 PS :D ...a powaznie ..albo masz kompa strzelonego od 130km ..albo ..czas robi swoje ..nie stuningowałes nowego silnika 105 na 130 tylko stary silnik po pewnie sporym przebiegu :he: ...moze przez lata 25 kucyków po prostu uciekło ...myslisz ze to niemozliwe :fox: ..
djsthonka - 17 Paź 2007, 23:52

ja mysle ze trzeba to wszystko zestroić zrobie pomiar AFR i cos bede wiedział
Żółwik Tuptuś - 18 Paź 2007, 05:09

może ten zestaw do rasowania nie jest na 100 % kompletny
PumaRST - 18 Paź 2007, 06:01

Loy niby masz dobry tok rozumowania ale skoro na ecu z 105 pokazuje 109KM choć troche mało Nm to na Ecu z RS1800 powinien pokazać wiecej nawet jak ma juz troche złachany silnik.

Generalnie to jest kolejna osoba która ma ten sam problem. Niby przełożyła wszystko a odczucia są raczej negatywne. A w tym wypadku nawet jest to potwierdzone wykresem.

Posprawdzałem wiązki z obu silników i piny wszystkie są takie same wiec problem nie tkwi tu.

Od jakiegoś czasu Angole twierdzą że jest róznica w kolektorach ssących ale czekam na foto o co im dokłdnie chodzi. niemniej jednak nie sądze zeby to byłą aż taka róznica 25KM!!

Strawdziłem też czy nie ma róznic w ciśnieniu paliwa i też ich nie ma.

mnie coś śmiedzi za małą ilościo paliwa czyli nie wydajnymi wtryskami ale sprawdź najpierw AFR na kompie od RS1800. to juz coś nam powie.

Żółwik Tuptuś - 18 Paź 2007, 06:19

Zastanawiający jest identyczny przebieg krzywych ( z różnicą przesunięcia jedynie )
Mafios - 18 Paź 2007, 07:04

od samego poczynania swapow w mojej karierze zawsze mowilem ze komp od 105 ma lepsza mape niz ten od 130 lepiej sie bujalo auto na kompie od 105 konnego sam daras to tez zauwazyl :P
PumaRST - 18 Paź 2007, 12:07

Mafios zgadza sie ten wykres to potwierdza,

ale swiadczy to o tym ze jest gdzieś luka!!

Argument:
stawaijać xr2i z zmianami oraz z seryjnym Kompem od 105KM na przeciw oryginalnej RS1800 ta druga jest szybsza.

a zakładajac ze seryjna pokaze jakieś 125-128KM to nadal nam brakuje przynajmniej 15KM. Oczywiście rozwiazaniem moze być zmapowanie ECU od 105KM ale moze sie okazać że problem tkwi w jakimś osprzęcie i jak sie go nie znajdzie to nadal bedzie ajkieś 115KM.

Po wykresie widać ze cos trzyma ten silnik za jaja, bo wykresy są wzasadzie identyczne ale porzeniesione w dół.

reasumując: według mnie pomiar AFRu odpowie na ptanie czy brakuej jakiegoś czujnika czy "moze" angole majaracje ze oba kolektory są inne w obu wersjach. bo całkiem możliwe jest to.

wiec narazie proponuje spokuj w działaniu.



BTW: bardzo mnie cieszy fakt ze ktoś wkońcu shamował modzone 105KM i zaczynajabyć jakeis odnośniki. teraz trzeba szukać dalej aż sie wkońcu zbliży cżłowiek do tych 130KM. co prawda angole mówią o jakiś 120-125KM no ale zobaczymy jesli właścicielowi nie zabraknie uporu.

Daras84 - 18 Paź 2007, 13:58

Marcin z wtryskami tu nie poweinno byc problemu bo sa tez mienione na te zielone...

DJ pwoeidz mi na jakiem dolocie ja hamowales ?? na tej swojej wydumce czy na fabrycznym ??

PumaRST - 18 Paź 2007, 14:02

Daras84 napisał/a:

DJ pwoeidz mi na jakiem dolocie ja hamowales ?? na tej swojej wydumce czy na fabrycznym ??


nawet ja na wydumce to róznica w KM jest tak na niekożyść ze nie sądze zeby jakieś Power Rury tak wpłyneły. to by było kiepsko na obu a tu wyszło na to że na kompie od 105 jest lepiej niz seria

Daras84 - 18 Paź 2007, 14:03

Marcin to nawet nie jest power rura, wg , mnie ten dolot jest bardzo kiepski :|
PumaRST - 18 Paź 2007, 14:11

Daras84 napisał/a:
Marcin to nawet nie jest power rura, wg , mnie ten dolot jest bardzo kiepski :|


ok, ale jesli ma odbierać moc to ja odbierze na obu kompach a nei że na 1 doda a na drugim odbierze.

Daras84 - 18 Paź 2007, 14:15

no to masz racje, z tym ze hcodizlo mi bardziej oto ze moze na ori dolocie pokaze w oby dwuch przypadkach wiecej.. co nei zmienia faktu ze problem dalej istnieje.
PumaRST - 18 Paź 2007, 14:22

Darek ty miałeś rózne kolektory od obu wersji porównywałeś je?? bo faktycznie może być tak że maja inny przepływ i bedzie dupa. choć nadal nie rozumiem czemu na jednym jest lepiej a na drugim gorzej.
Daras84 - 18 Paź 2007, 14:54

kolektory wg. mnie sa identyczne.
Piesek - 18 Paź 2007, 16:02

zaraz zaraz... a gdzie przepustnica? rs1800 ma wieksza...
djsthonka - 18 Paź 2007, 16:03

jesli chodzi o dolot to juz niema tego ze zlotu w radomiu a jesli chodzi co jeszcze mogę wam przekazac by ułatwic rozwiązanie problemu a mianowice z poł roku temu zassało mi zbiornik przyczyna to prawdopodobnie elektrozaworek zołta strzałka na foto

ten przewod wchodzi do kolektora ssacego idzie od zbiornika paliwa ja ten przewod odciełem od zbiornika by uniknąc ponownego zassania (nowka zbiornik).w chwili obecnej ten przewod zaslepiłem filterkiem by syfu nie ciągnał .

PumaRST - 18 Paź 2007, 17:31

to nie bedzie miało wpływu w tej konkretnej sytuacji ale ogólnie nie pwoinno tak być,

zatkaj wogóle ten wężyk z kolekktora bo zasysa lewe powietrze poza przepływką a nie powinien.

djsthonka - 19 Paź 2007, 21:46

noi po analizie AFR WYNIK:

2000-4000 =AFR 14,5
4000-5500 =AFR 14,2
5500-7000 =AFR 13,2

CO WY NA TO

Faza - 19 Paź 2007, 22:52

chyba nie powinienem sie wypowiadac bo sie nie znam ale.....


po pierwsze przepust powinien byc od 130KM tak jak napisal Piesek bo jest znacznie wiekszy po drugie filtr powietrza.... zasysa bardzo cieple powietrze.... znajdz mu inne miejsce np po miedzy nadkolem a blotnikiem tylko go oslon przed wilgocia i powinno sie poprawic takie jest moje zdanie choc sie nieznam....

djsthonka - 19 Paź 2007, 22:56

przepustka jest od mondeo 2.0 wiec jest ok filtr mysle nad wycięciem w masce ale mysle ze to problem z ciśnieniem paliwa
PumaRST - 19 Paź 2007, 23:53

co mówił Coobcio po pomiarze. Jak sie odniósł do wyników.


Co do filtra to proponuje Boxa całego kupić i pociągnać nawiew do obudowy ze zderzaka lub pod nim.

np coś takiego:

http://moto.allegro.pl/it...budowa_jr_.html

coś mi sie wydaje ze sie bedzie trzeba przyjrzeć kolektorą dokładnie. Może faktycznie tam jest jakas róznica w przepływie

rozumiem że pomiar robiłeś na kompie od RS1800 i z przepływką tą taka pomodzona (korpus 2,0 a płytka od 1,8)

Jednak nie dokońca ten pomiar. faktycznie pamietałem że idelny skałd to około 14,5:1 ale to pod kontem spalania i ekonomiki. ale jesli chodzi o moc to powinno być w granicach 12,6-13,1:1 wiec jednak miałem racje po wykresie że brakuje paliwa.

Ad@mus - 21 Paź 2007, 11:12

mnie to dziwi po co ford robil 3 odmiany silnika 1.8 zetec
powinno byc po 130ps w kazdym i spokoj:D
a teraz na serio....
czy te silniki nie roznia sie od siebie tylko glowicami??
kompami i przeplywkami
bloki sa te same tylko z tego co wiem rska ma natryski na denka
ciekawe ile by pokazala hamowania silnika 1.8 115ps z mondeo + graty z rski??

Darekmk3 - 22 Paź 2007, 09:32

jest gosciu na forum escorta co ze 105km zrobil 130 na gratach xr3i i udowodnil to hamownia i wykres pokazal mu 130km jak w pysk strzelił,tylko on zalozyl wałki od 2,0 z tego co pamietam i przeplywke od 2,0

pozdro :)

Daras84 - 22 Paź 2007, 11:41

Darus gdzie Ty tam widizales wykres??? bo puki co wszyscy tam gadaja ze porobili a nikt nie poparl tego wykresami.
Darekmk3 - 22 Paź 2007, 11:52

Daras84 napisał/a:
Darus gdzie Ty tam widizales wykres??? bo puki co wszyscy tam gadaja ze porobili a nikt nie poparl tego wykresami.

wykres jest na 7 stronie tam :P czytaj ze zrozumieniem :P P


djsthonka - 22 Paź 2007, 18:29

wiem czytałem juz ten post jednej rzeczy ktorej nie zrobiłem tak jak ten kolo to nie załozyłem kolektora ssącego od mondka 2.0 ale juz dzis zakupiłem i bardzo mnie dziwi niski moment obrotowy przy takiej mocy.

[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 22:02 ]
adamus a ty jaki kolektor masz u siebie zamontowany

[ Dodano: Czw Lis 01, 2007 21:59 ]
nie poddalem sie graty juz dotarły dio mnie kolektor podłaczony i włozony po paru godzinkach przerubek teraz czeka mnie przebudowa kolektora wydechowego czyli zmiana flanszy teraz seryjny zastapi model z rs2000 4-2-1 noi zamierzam powiększyc srednice wydechu z 52 na 60 na trzech przelotowych tłumikach. A przez przypadek natchnolem sie na zakupioną przepustnice od mondka razem z ssakiem i okazało sie ze ma jeszcze szerszą srednice to mnie ucieszyło ze jeszcze poszerze dolot .jutro postaram sie zarzucic jakies fotki ssaka w aucie. CO NALEZY ZROBIC BY ZAMONTOWAć KOL.SSąCY Z MONDEO 2.0(OBCINAMY DEIKATNIE RURKI OD NAGRZEWNICY AUTOMATYCZNIE TROCHE SZLUFIKI PRZESUWAJA SIE DO SćIANY ZYSKUJEMY TROCHE MIEJSCA NASTęPNIE TRZEBA BYłO ZMIENIC KROKOWCA BO OD S NIE PASUJE CO JESZCZE CZUJNIK POWIETRZA TRZEBA BYłO WYWIERCIC OTWOR I NAGWINTOWAC BY WKRęCIC KOEKTOR POSIADA TRZY DZIUBKI NA PODCISNIENIOWE PRZEWODUY JA U SIEBIE JEDEN DO LISTWY WTRYSKOWEJ A DWA POZOSTAłE ZAśLEPIłEM NA DOLE JEST JESZCZE JEDEN DZIUBEK PODłAXZYłEM DO NIEGIO SZLAłFIK POCHłANIACZA PAR OLEJU KTORY W SERI S ZNAJDOWAł SIE WE FLANSZY DO KTOREJ DOKRECONY BYł ALUMINIOWY SSAK. A I OCZYWIśCIE POTRZEBNE Są NAM KRODSZE śRUBY DO PRZYKRęCENIA KOLEKTORA PLASTIKOWEGO. JESZCZE MI SIE COS PRZYPOMNIAłO ZASLEPIAMU Tą RURKę Z KWASOWKI TO JET CHYBA PRZEWOD EGR I NARAZIE TYLE BEDE NABIERZąCO INFORMOWAL O DALSZYCH PRACACH A TERAZ JESTEM NA URLOPIE W PISZU.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 20:59 ]
prace z kolektorem ssącym zakonczone


[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 21:04 ]
oczywiscie w przyszłym tygodniu wszystko opisze jak przebiegły prace z przerobieniem wydechu.

PumaRST - 4 Lis 2007, 22:13

widze ze prace idą :D i że uparłeś sie na ten silnik i na znalezienie brakujących owieczek.

rób fotki z przeróbki kolektora z rs2000 pod flansze z zeteca .

Daras84 - 4 Lis 2007, 22:38

no prace ida ostro widze, teraz pytanie kiedy wkoncu blok z 2,0 ?
Ad@mus - 5 Lis 2007, 12:22

djsthonka, ja mam rogi aluminowe...
osobiscie nie kroil bym rurek z nagrzewnicy i zostawil rogi aluminiowe...
ale jak tam chcesz

djsthonka - 5 Lis 2007, 22:28

flansza juz dorobiona

i gratki do montazu

PumaRST - 5 Lis 2007, 22:37

ciekaw jestem jak sie zmieni wykres po tych zmianach.

shamuj ja przed strojeniem jesli bedziesz je robił

Daras84 - 13 Lis 2007, 23:49

przedstaw jakas relacje z prac nad kolektorem, dla potomnych b owiem ze nie obyło sie bez problemow ;)
djsthonka - 13 Lis 2007, 23:56

napewno zamieszcze jakies foty ale to w czwartek bo mam duzo roboty

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 20:44 ]
prace sie przeciągają z braku czasu ale mysle ze opanuje sytuacje w weekend i podziele sie wrazeniami. pozdro

[ Dodano: Pią Lis 16, 2007 21:23 ]
fotki z montazu kolektora

2smart - 16 Lis 2007, 22:39

No no no !!
Panie Kamilu .. ja też chce !! :D ..

Pozdr

PumaRST - 17 Lis 2007, 08:43

Fajnie, czyli mamy pierwsze 4-2-1 w zetecu :-) Kiedy dalej wydech robisz??
Piesek - 17 Lis 2007, 13:15

kolektor owiń taśmą i resztę tłumika też odpowiednio zmodyfikuj :)
PS. Daras przyklej ten temat!

Daras84 - 17 Lis 2007, 13:49

Puma Novitec miał tez 4-2-1 tyle ze oplowski u siebie.

DJ Stonka no to spawaj reszte tego wydechu bo jestem Bardzo ciekaw wyniku!! na hamowni....

sam kiedys juz mialem zakupiopny wydech z rs2000 ale moj plan umarł przed czasem..

Brawa za wkład!! ale ja dalej pytam, kiedy blok z 2.0 ;)

djsthonka - 17 Lis 2007, 20:22

bloku z 2.o narazie nie będzie a z wydechem dla tyc h bardzo ciekawskich to mam fotke


jutro tylko z kolektoremi i z tłumikiem końcowym połączyc i bedzie git

PumaRST - 19 Lis 2007, 08:17

Daras84 napisał/a:
Puma Novitec miał tez 4-2-1 tyle ze oplowski u siebie.


ups :ups: zapomniałem :ups: :ups:

djsthonka - 19 Lis 2007, 22:35

wydech juz wisi wyspawany jutro wtorek ciekawe czy uda mi sie go odpalic troche pierduł jeszcze do zrobienia oczywiscie bandaz termoizolacyjny juz w drodze do owinięcia kolektora
Żółwik Tuptuś - 19 Lis 2007, 22:44

mam prośbę - napisz bliżej jakiego konkretnie bandaża użyłeś ( stoję przed podobnym dylematem )
djsthonka - 19 Lis 2007, 22:58

ja zakupiłem cos takiego http://allegro.pl/item266...chy_bandaz.html

[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 20:18 ]
po złozeniu wszystkiego a uto odpaliło bez problemu lecz stało sie bardzo chałasliwe wrc normalnie i wystąpił problem z ktorym do dzis dnia walcze czyli wysokie obroty po odpaleniu odrazu wskakuje na 3000 przepustnic asprawna domyka wszystkie otwory w ssącym pozatykane a obroty wysokie nie wiem co jest moze kos cos podsunie jakis pomysł co to sie dzieje.

Ad@mus - 27 Lut 2008, 19:16

co sie dzieje sie w temacie bom ciekaw:)
poprosze foto zewnatrz i srodeczka:) :ok:

djsthonka - 22 Maj 2008, 21:09

witam po długej przerwie w temacie fiesta juz cyka problem był w kolektorze od montka duze obroty wina peknietegokolektora teraz załozyłem serie i jest git. wieksza przepustnica od mondka ,regulator cisnienia paliwa rozporka kelichow,nadwozie tez uległo małej zmianie maska i dach w czarnym macie,dokładka przedniego zderzaka,pakiet xr tylni zderzak terz został zmieniony na ten z xr. kierowniczka sportowa 32mm,naba momo dwa zegary dodatkowe woltomierz i afr.kubełki i pasy shrota czerwone.niemoge zapomniec o kołach teraz dezent z parapetami 14cali przod 7 cali tył 8 cali.

Arkadius - 22 Maj 2008, 21:15

djsthonka napisał/a:
kierowniczka sportowa 32mm


stary to ty jednym paluszkiem pocinasz wtedy bo 2 nie da rady położyć na tej wielkiej kierownicy :ok:


a ogólnie projekcik bardzo fajny :)

djsthonka - 22 Maj 2008, 21:40

juz najblizszym czasie nowy projekt 1.8turbo oto gadzety ktore zakupiłem

elmek13 - 23 Maj 2008, 00:59

Stonka co to za model turbiny bo nie widać na małym zdjęciu...T2.5?
PumaRST - 23 Maj 2008, 08:13

K03 z Seata Ibizy 1,8T
genov - 23 Maj 2008, 08:20

najladniejsza fiesta w Klubie :-) Malo pisania a efekt konkret tak samo bedzie z turbo :) Profi Wszystko :brawo:
Daras84 - 23 Maj 2008, 12:18

na zywo wyglada o wiele lepie jen samochodzik :D jest naprawde niezła... dziwie sie tylko czemu przyjechala na lawecie... przeciez a ztak niska nie jest aby nie przyjechac o wlasnych silach, co do ZT fajny plan ciekawe jak wypali

z cego to IC bo wyglada tak jak moj :>

Piesek - 23 Maj 2008, 16:55

tak tak Daras to od frontery :D
djsthonka - 23 Maj 2008, 17:30

tak jak puma wsponiał to k03 noi piesek to jest intercooler od frontery teraz buduje kolektor wydechowy i przerobka ssacego jak opanuje pokaze foto

[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 10:47 ]
dawno tu nic nie pisałem wiec tak silnik poskladany uszczelniony odprezony turbo wisi jeszcze temat orurowania zostal do ogarniecia i kolektor z rs2000 troche czasu zabrały mi nissany ale mysle ze poswietach nareszcie rusze ku końcowi puki co nic wiecej nie pisze by nie zapeszac jak odpale wtedy cos wiecej powiem

kenczorf - 3 Gru 2010, 16:47

djsthonka napisał/a:
jak odpale wtedy cos wiecej powiem
odpalone ? :)
Ad@mus - 3 Gru 2010, 18:55

odpalone ?? :devil:
hubi_2006 - 4 Gru 2010, 11:58

Ostatnia wizyta: Pią Mar 19, 2010 22:10 (Minut: 38)
wątpię żeby tu prędko zajrzał :-P

Dawidoff4 - 28 Maj 2014, 12:09

kolejny do zamknięcia ??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group