Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zgrzyt przy redukcji na 2 bieg

tomwal - 28 Sie 2007, 07:22
Temat postu: [MK3] Zgrzyt przy redukcji na 2 bieg
Mam problem z wrzucaniem 2 biegu ale tylko przy redukcji z wyższego biegu. Gdy zmieniam biegi w kolejności 1-2-3-4-5 wszystko jest ok. Natomiast jak np z 3 lub po mocniejszym hamowaniu z 4 zmieniam na 2 to następuje zgrzyt, no chyba że już auto dość wolno się toczy to wtedy jest ok. Gdzie należy szukać przyczyny takiego zachowania?
jackrzec - 28 Sie 2007, 08:31

Synchronizatory? Sprawdź jeszcze czy w skrzyni jest olej.
Tommy - 28 Sie 2007, 12:30

Ja do tej pory jeździłem 3 fiestami i wszystkie tak miały więc nie wiem... Może tak ma być?
Greg - 28 Sie 2007, 14:00

moja ma podobnie.. ale np gdy zwolnie do 25-35 km/h wtedy dwójeczka wchodzi gładziutko

a, że szaleńcem już nie jestem (132km/h w zabudowanym i fotoradar a potem 400zł w plecy robi swoje), to mi to nie przeszkadza.

tomwal - 29 Sie 2007, 09:44

Czyli rozumiem generalnie nie przejmować się tym i wrzucać 2 tylko przy małych prędkościach.
Lokmen - 29 Sie 2007, 11:13

Tommy napisał/a:
Ja do tej pory jeździłem 3 fiestami i wszystkie tak miały więc nie wiem... Może tak ma być?
no to miałeś 3 fiesty z uszkodznymi skrzyniami biegow
tomwal napisał/a:
Czyli rozumiem generalnie nie przejmować się tym i wrzucać 2 tylko przy małych prędkościach
i tak i nie - jak nie przywiązujesz zbytniej uwagi co do sprawności technicznej auta to możesz to olać bo w sumie niewiadomo kiedy doszczętnie sie sypnie skrzynia - a jeśli zależy ci na tym aby miec auto w nienagannym stanie technicznym to pomysl nad remontem skrzyni lub zakupem sprawdzonej używki
tomwal - 29 Sie 2007, 11:39

a ile może kosztować remont skrzyni ewentualnie kupno używanej?
Greg - 29 Sie 2007, 13:06

Łokmen napisał/a:
i tak i nie - jak nie przywiązujesz zbytniej uwagi co do sprawności technicznej auta to możesz to olać bo w sumie niewiadomo kiedy doszczętnie sie sypnie skrzynia - a jeśli zależy ci na tym aby miec auto w nienagannym stanie technicznym to pomysl nad remontem skrzyni lub zakupem sprawdzonej używki

już tak nie przesadzajmy.. mój fofik ma już swoje lata i traktuje go delikatnie (bez przesady znów).. różnych kierowców miał i wszyscy różnie jeździli.. jakbym miał pieniądze to bym w niego włożył.. baa.. 2000 zł bym poświęcił na generalny remont i naprawe wszystkiego co się da (pewnie by nawet nie starczyło).. ale skoro bym miał aż tyle dołożyć to może wcześniej bym się zastanowił czy nie lepiej było kupić coś innego za inne pieniądze..

a co do problemu wcześniej opisanego to go w sumie nie mam bo nie redukuje przy 60 km/h [;.. jeżdżę normalnie bez przesadyzmu.. zresztą.. czego się spodziewać po 1.1 50km [;

odyniec - 30 Sie 2007, 18:14

jak nic synchronizator... mialem tak w cq. kup gdzies uzywke skrzynie, np z rozbiorki aut z niemiec.
diodalodz - 30 Sie 2007, 23:49

jeśli zgrzyta tylko jeden bieg i np wsteczny nie zgrzyta to synchronizator . Koszuje pewno poniżej 100 zł ale sama uszczelka do dzwona skrzyni występuje tylko w oryginale i kosztuje 60 zł do tego uszczelniacz wałka sprzęgłowego 35 zł uszczelniacz zabieraka 25 zł uszczelniacze półosi po 15 zł (corteco) . I osoba która ma pojęcie o skrzyniach i ci to poskłada a o taka trudno . niestety zajechane 2 i 3 to efekt auta miejskiego i dzieje się tak w wiekszości aut poruszających sie po dużych miastach . po 100-200 tyś km dotyka to prawie wszystkie marki poza nielicznymi . niestety ani ford ani opel ani VW ani daewoo się temu nie opiera .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group