Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wskaźnik paliwa

lgglpl - 3 Cze 2007, 13:11
Temat postu: [MK3] Wskaźnik paliwa
witam,
mam problem ze wskaźnikiem paliwa... mianowicie kiedy gasze samochod kontrolka nie opada lecz zostaje i dalej wskazuje jaka jest ilośc paliwa. U mojego znajomego natomiast wskaźnik opada lecz cos sie chyba zepsuło bo nie pokazuje dokładnie ile jest paliwa. Jak mozna to naprawidz samemu ? Powinno byc tak jak jest u mnie ze zostaje w miejscu ? czy powinno opadac a kiedy odpalan to powinien pokazywac jaka jest ilosc paliwa ?

dday - 3 Cze 2007, 13:19
Temat postu: Re: wskaźnik paliwa
lgglpl napisał/a:
Powinno byc tak jak jest u mnie ze zostaje w miejscu ?

tak :yes:
lgglpl napisał/a:
U mojego znajomego natomiast wskaźnik opada lecz cos sie chyba zepsuło bo nie pokazuje dokładnie ile jest paliwa.

a w jakim samochodzie :?:

lgglpl - 3 Cze 2007, 14:01

dday napisał/a:
a w jakim samochodzie

fiesta `93 ja mam tez `93

Tommy - 3 Cze 2007, 14:05

No to u kolegi chyba jest coś nie tak... Jak dotąd nie spotkałem się w MK3 ze wskaźnikiem, który by opadał po wyłączeniu zapłonu.
Cytat:
cos sie chyba zepsuło bo nie pokazuje dokładnie ile jest paliwa.

W fieście to akurat jest standart :D

lgglpl - 3 Cze 2007, 18:05

Tommy napisał/a:
No to u kolegi chyba jest coś nie tak... Jak dotąd nie spotkałem się w MK3 ze wskaźnikiem, który by opadał po wyłączeniu zapłonu.


a wie ktos jak to naprawic albo co moglo sie stac ?

GURU500 - 3 Cze 2007, 18:28

Witam
u mnie tez wskaznik na wlonczonym pokazuje aktualny stan paliwa - to normalne
....
Co sie moglo zepsuc ? - plywak ?

gooz - 5 Cze 2007, 14:20

no wlasnie. fajnie ze ktos ten temat poruszyl


u mnie na postoju pokazuje inny stan paliwa niz w trakcie jazdy. i nie wiem czym sie sugerowac. gdy jade pokazuje mniej i gdy juz jest za pomaranczowym polem jade w strachu czy dojade :fox: czy cos jest nie tak??

madek - 5 Cze 2007, 14:39

gooz napisał/a:
no wlasnie. fajnie ze ktos ten temat poruszyl


u mnie na postoju pokazuje inny stan paliwa niz w trakcie jazdy. i nie wiem czym sie sugerowac. gdy jade pokazuje mniej i gdy juz jest za pomaranczowym polem jade w strachu czy dojade :fox: czy cos jest nie tak??

i pewnie jak jedziesz po górke lub mocno przyspieszasz to opada, a jadac w doł i przy hamowaniu podnosi sie ? :-) bo jesli tak to znaczy ze masz wszystko ok :-P

SpiderMAN - 5 Cze 2007, 18:05
Temat postu: Re: wskaźnik paliwa
lgglpl napisał/a:
witam,
mam problem ze wskaźnikiem paliwa... mianowicie kiedy gasze samochod kontrolka nie opada lecz zostaje i dalej wskazuje jaka jest ilośc paliwa. U mojego znajomego natomiast wskaźnik opada lecz cos sie chyba zepsuło bo nie pokazuje dokładnie ile jest paliwa. Jak mozna to naprawidz samemu ? Powinno byc tak jak jest u mnie ze zostaje w miejscu ? czy powinno opadac a kiedy odpalan to powinien pokazywac jaka jest ilosc paliwa ?
W Fiescie juz tak jest, ze wskaznik caly czas dziala... Gdyz na pompe paliwa zawsze jest podawane napiecie. Pompa zas zasila czujnik poziomu... niedokladny jak cholera...
jackrzec - 5 Cze 2007, 19:51

SpiderMAN napisał/a:
W Fiescie juz tak jest, ze wskaznik caly czas dziala... Gdyz na pompe paliwa zawsze jest podawane napiecie. Pompa zas zasila czujnik poziomu... niedokladny jak cholera...
Piłeś? To po co w takim razie jest przekaźnik pompy paliwa? Nie wspomnę o czujniku wstrząsowym, który odcina dopływ prądu i to na kablu który idzie od przekaźnika. Cały czas, to pompa dostaje masę, ale nie +. Zresztą masę to nawet klapa od silnika dostaje zawsze i kazda jedna śrubka przykręcona do budy... Jeśli chodzi o wskaźnik, to jest tak skonstruowany, że bez prądu pozostaje w takim położeniu jakie było gdy miał napięcie - nawet jak zegary wymontujesz całkiem, to wskaźnik pozostaje w tym samym położeniu, a jak wiadomo po odłączeniu kabli prądu to on raczej nie ma
lgglpl - 5 Cze 2007, 20:32

i u mnie jeszcze jest tak ze np. jadąc na tracie 80-90 km wskazówka od wskaźnika prawie ciągle jest w jednym miejscu nie rusza sie (no chyba ze jest to dłuzszy odcinek) a jak zjezdzam do jakies wioski i jade te 50-60 km to nagle widze jak lekko sie obniza a jak wyjade z wioski i znowu jade 80-90 km podnosi sie do tego samego miejsca oczywiscie wahania to dosłownie 2-3 milimetry ale widoczne :)

wracając do mojego pierwszego posta w tym temacie to wie ktos moze jak naprawic ta usterke którą ma moj znajomy ?

gooz - 5 Cze 2007, 23:26

wlasnie ze nie musze przyspieszac. wystarczy ze jade. caly czas jednyum roznym tempem....
SpiderMAN - 6 Cze 2007, 11:50

jackrzec napisał/a:
SpiderMAN napisał/a:
W Fiescie juz tak jest, ze wskaznik caly czas dziala... Gdyz na pompe paliwa zawsze jest podawane napiecie. Pompa zas zasila czujnik poziomu... niedokladny jak cholera...
Piłeś? To po co w takim razie jest przekaźnik pompy paliwa? Nie wspomnę o czujniku wstrząsowym, który odcina dopływ prądu i to na kablu który idzie od przekaźnika. Cały czas, to pompa dostaje masę, ale nie +. Zresztą masę to nawet klapa od silnika dostaje zawsze i kazda jedna śrubka przykręcona do budy... Jeśli chodzi o wskaźnik, to jest tak skonstruowany, że bez prądu pozostaje w takim położeniu jakie było gdy miał napięcie - nawet jak zegary wymontujesz całkiem, to wskaźnik pozostaje w tym samym położeniu, a jak wiadomo po odłączeniu kabli prądu to on raczej nie ma
No to kopne w wiadomo co kolege, ktory mnie zrobil... i mnie probowal uswiadomic...
kazio-n - 23 Lis 2010, 19:15

Przepraszam, że odgrzewam temat, ale przyszło mi na myśl, czy można zamienić ten mechanizm wskaźnika paliwa na ten od temperatury - tam po wyłączeniu zapłonu wskazówka opada. Niby wizualnie te mechanizmy takie same są......
JoeMix - 23 Lis 2010, 20:09

Zamienić można, tylko ze będą zapewne głupoty pokazywać,,,
kazio-n - 23 Lis 2010, 20:40

JoeMix napisał/a:
Zamienić można, tylko ze będą zapewne głupoty pokazywać,,,

Dlaczego tak uważasz ? Przecież i tak sygnał podaje pływak przy pompce.... hmm zastanawia mnie dlaczego akurat Ford tak skonstruował ten wskaźnik, że nie opada po wyłączeniu zapłonu

matrix-1990 - 23 Lis 2010, 20:50

jak bak będzie pełny to będzie wskazywać na pusty, tylko mnie zastanawia czy przypadkiem nie można zmienić jakoś polaryzacji sygnału, nie znam się na elektryce, ale może ktoś kto się zna się wypowie.
JoeMix - 23 Lis 2010, 20:50

kazio-n napisał/a:
zastanawia mnie dlaczego akurat Ford tak skonstruował ten wskaźnik
Jak jedziesz to paliwo Ci chlupie w baku, to zapobiega bujaniu się wskazówki po całej skali,,,
kazio-n - 23 Lis 2010, 21:43

Czy ktoś próbował zdziałać coś, bo tak troszkę mnie to irytuje od pewnego czasu, że zapłon wyłączę a wskazówka nadal pokazuje stan sprzed paru chwil.....

[ Dodano: Wto Lis 23, 2010 21:44 ]
Cytat:
Jak jedziesz to paliwo Ci chlupie w baku, to zapobiega bujaniu się wskazówki po całej skali,,,

I tak w Fieście idealnie nie zapobiega, wystarczy ostro przyhamować jak mamy mniej niż połowę paliwa a wskazówka leci do góry, natomiast jazda pod górę wskazówka leci na dół.

JOHNY - 23 Lis 2010, 22:33

Ja mam bardziej przyziemny problem. Jak wchodzi na to czerwone pole to jest rezerwa i ok 8 litrów? Ja mam wrażenie, że ten licznik sporo przekłamuje i trochę się boje jeździć na tej rezerwie dlatego chciałbym wiedzieć jak wygląda wskaźnik jak już nie ma paliwa.
madek - 23 Lis 2010, 22:36

JOHNY napisał/a:
Ja mam bardziej przyziemny problem. Jak wchodzi na to czerwone pole to jest rezerwa i ok 8 litrów? Ja mam wrażenie, że ten licznik sporo przekłamuje i trochę się boje jeździć na tej rezerwie dlatego chciałbym wiedzieć jak wygląda wskaźnik jak już nie ma paliwa.

Co prawda czasem wskazówka schodziła mi poniżej jakiegokolwiek pola i jeszcze jeździłem, ale nie polecam, lepiej mieć zawsze powyżej czerwonego pola, bo wskaźnik jest mocno nieprecyzyjny.

cradleoffilth - 23 Lis 2010, 23:37

W momencie gdy pomiedzy wskazowka a czerwonym polem od dolu zrobila sie przerwa to bylem juz troche przerazony i zjechalem juz na najblizsza stacje. Wskazowka lezala juz zupelnie poziomo. Do baku wlalem 36,02 litra ale dolalem tylko do odbicia dystrybutora, wiec moze by weszlo jeszcze wiecej. Bak ma 42 litry. Zazwyczaj jak wskazowka jest juz na czerwonym olu to staram sie tankowac bo ubi rozne glupoty pokazywac - jak sie jezdzi dynamicznie przy malej ilosci paliwa to wskazowka sobie lata i pokazuje raz prawie zero a innym razem gorny stan na czerwonym polu. W takiej sytuacji trzeba jezdzic spokojnie i stan sie nie zmienia :)
Rebel - 24 Lis 2010, 00:08

cradleoffilth napisał/a:
Do baku wlalem 36,02 litra ale dolalem tylko do odbicia dystrybutora, wiec moze by weszlo jeszcze wiecej


może szklanka... rurka doprowadzająca paliwo z wlewu do zbiornika nie ma jakiegoś dużego przekroju, więc różnica w tankowaniu 'do odbicia' i tankowaniu na maksa aż będzie się wylewać to imo max 0,5l

JoeMix - 24 Lis 2010, 07:14

JOHNY napisał/a:
mam wrażenie, że ten licznik sporo przekłamuje
Nie, on jest tylko bardzo niedokładny,,,
JOHNY napisał/a:
trochę się boje jeździć na tej rezerwie
Zero stresu, jazda na rezerwie i z niskim stanem paliwa w Twoim aucie grozi co najwyżej ugotowaniem pompy paliwa która jest w baku i jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona i które tłoczy,,,
kazio-n - 24 Lis 2010, 10:38

Wracając do mojego pytania, komuś się udało zrobić wskaźnik tak aby po wyłączeniu zapłonu opadał, tak samo jak ten od temperatury ?? Jeśli nie to się poświęcę i przełożę z drugich zegarów mechanizm od wskaźnika temperatury na ten od paliwa.....
matrix-1990 - 24 Lis 2010, 11:04

kazio-n, przełóż, ale prawdopodobnie będzie pokazywał na odwrót, więc zanim zaczniesz robić to lepiej zastanów się co możesz zrobić, żeby wskazówka zamiast być na górze, będzie na dole i będzie szła w przeciwną stronę
JoeMix - 24 Lis 2010, 12:46

kazio-n napisał/a:
komuś się udało zrobić wskaźnik tak aby po wyłączeniu zapłonu opadał
Nie, od wielu lat są do tego różne podchody,,, ale nikt nie zrobił nic co by satysfakcjonowało jego i innych,,, (bo i po co w sumie)
kazio-n - 24 Lis 2010, 16:46

Więc tak, przełożyłem ten mechanizm od wskaźnika temperatury do miejsca po tym od wskazań paliwa i.... po włączeniu zapłonu wskazówka powędrowała na samą górę - pion. Wyłączyłem zapłon - opadła. Znowu włączyłem i... podniosła się pokazując mniej więcej poziom paliwa. Tutaj jest pies pogrzebany, że co drugie włączenie zapłonu pokazuje na odwrót - wędruje na górę, a raz mniej więcej normalnie... ;-| Na elektryce się nie znam.
JoeMix - 24 Lis 2010, 16:57

Kwestia wskaźnika - nie są takie same
kazio-n - 24 Lis 2010, 16:58

Trudno... ten typ tak ma, a raczej Ford ;/
Pablos - 24 Lis 2010, 17:00

Nie wiem dla czego ale u mnie wskazówka po wyłączeniu zapłonu opada na dół... Dlaczego tak jest ?? Fiesta mk3 '95.
kazio-n - 24 Lis 2010, 17:11

Pablos napisał/a:
Nie wiem dla czego ale u mnie wskazówka po wyłączeniu zapłonu opada na dół... Dlaczego tak jest ?? Fiesta mk3 '95.

Dziwne.

JOHNY - 24 Lis 2010, 17:47

JoeMix napisał/a:
Zero stresu, jazda na rezerwie i z niskim stanem paliwa w Twoim aucie grozi co najwyżej ugotowaniem pompy paliwa która jest w baku i jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona i które tłoczy,,,
:zwyciężca: to taka zabawa w nabijanie posta, czy chciałeś ze mnie jawnie zakpić? :) Gazu nie mam więc to nie mój problem. Szczerze to różnymi wynalazkami jeździłem, ale tylko jak na razie w fieście zauważyłem tak "niedokładne" zachowanie się licznika :cojest:
JoeMix - 24 Lis 2010, 19:07

JOHNY napisał/a:
to taka zabawa w nabijanie posta
Popatrz na mój licznik postów,,, dla mnie taka zabawa jest bez sensu :)
JOHNY napisał/a:
czy chciałeś ze mnie jawnie zakpić?
Nie skąd, i nie czuj się obrażony, a jak się poczuwasz to przepraszam,,, jesteś w miare nowy - przywykniesz :)
JOHNY napisał/a:
Gazu nie mam więc to nie mój problem.
Gaz nie ma tu nic do rzeczy, niski stan paliwa szkodzi pompką w kosiarkach i tyle,,,
JOHNY napisał/a:
jak na razie w fieście zauważyłem tak "niedokładne" zachowanie się licznika
Nie, w innych autach też jest to w miarę dokładne, tak samo jak we fieście niedokładne,,,
jackrzec - 24 Lis 2010, 19:13

JoeMix napisał/a:
Gaz nie ma tu nic do rzeczy, niski stan paliwa szkodzi pompką w kosiarkach i tyle,,,
No nie tylko kosiarkom, ale każdemu autu z pompa w baku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group