Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] XR2 RALLY - koniec przygody

KUI3A - 9 Mar 2007, 21:45
Temat postu: [MK3] XR2 RALLY - koniec przygody
Witam!

niektórzy już słyszeli co nieco o tym iż cywilny żywot mojej XR2i w listpoadzie 2006 dobiegł końca - wtedy ostatni raz podróżowałem nią normalnie po ulicach, poza kubełkowymi fotelami nie różniła się niczym od serii, wtedy też nastąpiła awaria sprzęgła - co unieruchomiło auto po dzień dzisiejszy. Obecnie wraz z nadejście wiosny zabieram się ostro do roboty, mobilizuje środki finansowe żeby tchnąć w moje auto "nowe" życie i obudzić w nim "bestię" :-P

mówiąc krótko docelowo ma być rajdówką, a aktualnie po wstępnych przeróbkach będzie tzw fun carem do wściekania się oraz do doskonalenia techniki jazdy.

Plan przeróbek w fazie pierwszej obejmuje naspujące rzeczy:

wnętrze:

wyjazd wszystkiego oprócz deski rozdzielczej i montaż klatki

zewnętrze:

wyjazd całego pakietu XR2i i montaż seryjnych zderzaków (dopóki nie będęchciał zaliczyś staru w PPZM pakiet ten uważam za zbędny niepotrzebny balast) poza tym szkoda byłoby popsuć takie plastki a przykład poprzez jakąś niewyróbkę na zakręcie, bądź w innej sytuacji, więc OUT

zastąpienie kół 13" kołami 14"

mechanika/zawieszenie:

montaż jakiegoś tzw. kitu zawieszenia, generalnie chodzi bardziej o to żeby to były nowe, sprawne elementy, wiadomo OHLINS to nie będzie ale może jakiś BIL B6 lub czerwone Koni jak najbardziej są w zasięgu

usunięcie usterki sprzęgła - czyli naprawdopodobniej zakup nowego

tyle bym chciał zrobić na sam początek i najprawdopodobniej modyfikacje te zostaną przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia

nie pisałem o tym wcześniej, bo nie chciałem zapeszać, ale generalnie na chwilę obeną temat ten staje się jak najbardziej realny

fotki zamieszczę niebawem i w miarę postępu prac będą aktualizowane

Przy okazji chciałbym poprosić Was, speców od tuningu o pomoc w rowikłaniu kwestii takiej:

w przyszłości palnuję jakieś niewielkie modyfikcje silnika itp, ale jak wiadmo z 1,6 CVH cuda się wyczaruje, więc dość sensownym rozwiązaniem zwiększającym dynamikę jest zmiana skrzyni na jakąś od innej fiesty. Generalnie chciałbym wiedzieć czy da się zrobić tak żeby auto miało na przykład V max na poziomie 160 km/h - więcej nie potrzebuję.

Da radę w ogóle coś takiego zmontować, potrafi to ktoś policzyć?? podsunąć jakiś pomysł etc.

będę wdzięczy za wszelie porady i sugestie

Kolin - 9 Mar 2007, 22:22

Skrzynie zastosuj z fiesty 1.1 bedzie targac jak oszalałe
Ad@mus - 9 Mar 2007, 22:23

rob jak chcesz, ale rajdowka predko skonczy zywot bo to katowanie auta i bez funduszy na remonty kupa....

rob rajdowke jak chcesz...ale ja widze ze fiesta to fajna zabawka do np streetow...odelzyj ja wzmocnij silnik i podrecz pare BMW na swiatlach(te slabsze)a potem juz sie wciagniesz....potem 1.8l->2.0l->2.5l duratec;p hehehe

rob jak chcesz;p a skrzynie mozna wsadzic z 1.1l bedzie szybko przyspieszac tylko nie wiem ile wytrzyma....

PumaRST - 9 Mar 2007, 22:56
Temat postu: Re: początki mojego projektu
KUI3A napisał/a:


Przy okazji chciałbym poprosić Was, speców od tuningu o pomoc w rowikłaniu kwestii takiej:

w przyszłości palnuję jakieś niewielkie modyfikcje silnika itp, ale jak wiadmo z 1,6 CVH cuda się wyczaruje, więc dość sensownym rozwiązaniem zwiększającym dynamikę jest zmiana skrzyni na jakąś od innej fiesty. Generalnie chciałbym wiedzieć czy da się zrobić tak żeby auto miało na przykład V max na poziomie 160 km/h - więcej nie potrzebuję.

Da radę w ogóle coś takiego zmontować, potrafi to ktoś policzyć?? podsunąć jakiś pomysł etc.

będę wdzięczy za wszelie porady i sugestie


jesli chodzi o skrzynie to temat jest dość szeroki i zalezny od kasy którą mozesz w nia wsadzic.

Ale przejdzmy do sedna.

xr2i osiaga moc 2800obr/Nm i 6000obr/KM.

Sama skrzynia to:
Przełozenei główne (dyfer) 4,06
A poszczególne biegi:

1) 3,15
2) 1,97
3) 1,28
4) 0,95
5) 0,76

Wrtościa graniczna dla nas jest 2,14 i po wyżej tego nie pownno nam spaść pomiedzy zmianami giegów.

1->2 = 1,65 = 3636obr
2->3 = 1,49 = 4026obr
3->4 = 1,35 = 4444obr
4->5 = 1.25 = 4800obr.

Wiec biegi same w sobie mamy zestopniowany natyle dobrze ze nigdy nie spadniemy poniżej pełnego momentu obrotowego. Oczywiście mozan by pokombinować z czymś ciaśniejszym ale do tego trzebaby mieć silnik w końcowej specyfikacji po hamowaniu oraz durzo kasy zeby skaładać skrzynie na zamówienie.

Teraz przejdźmy do dyfra który odpowiada za predkosc na poszczególnych biegach.
Jak mi dasz wymiar koła to ci policze co by ci było potrzebne. Generalnie w MK3 1,1 był krutszy dyfer ale chyba tylko przez 2 lata. zdaje sie że miał 4,16 czy cos koło tego. w Jakimś escorcie był jeszcze 4,23 ale nie wiem gdzie dokładnie.

KUI3A - 10 Mar 2007, 09:41
Temat postu: Re: początki mojego projektu
PumaRST napisał/a:




Ale przejdzmy do sedna.

xr2i osiaga moc 2800obr/Nm i 6000obr/KM.

Sama skrzynia to:
Przełozenei główne (dyfer) 4,06
A poszczególne biegi:

1) 3,15
2) 1,97
3) 1,28
4) 0,95
5) 0,76

Wrtościa graniczna dla nas jest 2,14 i po wyżej tego nie pownno nam spaść pomiedzy zmianami giegów.

1->2 = 1,65 = 3636obr
2->3 = 1,49 = 4026obr
3->4 = 1,35 = 4444obr
4->5 = 1.25 = 4800obr.

Wiec biegi same w sobie mamy zestopniowany natyle dobrze ze nigdy nie spadniemy poniżej pełnego momentu obrotowego. Oczywiście mozan by pokombinować z czymś ciaśniejszym ale do tego trzebaby mieć silnik w końcowej specyfikacji po hamowaniu oraz durzo kasy zeby skaładać skrzynie na zamówienie.

Teraz przejdźmy do dyfra który odpowiada za predkosc na poszczególnych biegach.
Jak mi dasz wymiar koła to ci policze co by ci było potrzebne. Generalnie w MK3 1,1 był krutszy dyfer ale chyba tylko przez 2 lata. zdaje sie że miał 4,16 czy cos koło tego. w Jakimś escorcie był jeszcze 4,23 ale nie wiem gdzie dokładnie.


rozumiem, że dyfer ma związek z tzw przełożeniem głównym czy mam rację.

bo jeżeli chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów to jest ono całkiem fajne, chodziłoby zatem o zmanę przełożenia głównego czy dobrze rozumiem??

A czego można się spodziewać po skrzynia 1.1 jak pisał kolin?? tam jest skrzynia 5??

a co do streetu to niebardzo moje klimaty, a poza tym nikt mi tym autem po ulicach jeździć nie zabroni :twisted: więc jakby co to też będzie można kogoś podleczyć :) może nawet bardziej, bo auto będzie wyglądało z zewnątrz niezbyt imponująco

a co do kasy na remonty to właśnie z racji tego, że to fiesta i ma już swoje lata to pieniądze na ew. naprawy do największych zapewne nie będą się zaliczały

PumaRST - 10 Mar 2007, 10:42
Temat postu: Re: początki mojego projektu
KUI3A napisał/a:


rozumiem, że dyfer ma związek z tzw przełożeniem głównym czy mam rację.

bo jeżeli chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów to jest ono całkiem fajne, chodziłoby zatem o zmanę przełożenia głównego czy dobrze rozumiem??

A czego można się spodziewać po skrzynia 1.1 jak pisał kolin?? tam jest skrzynia 5??

a co do kasy na remonty to właśnie z racji tego, że to fiesta i ma już swoje lata to pieniądze na ew. naprawy do największych zapewne nie będą się zaliczały


dobrze rozumiesz ze mówie o wymiane dyferencjału (przełożenia gównego).

skrzynia od 1,1 ma krótszy dyfer o ktorym pisałem wcześniej. chyba 4,16 co zmniejszy predkość na każdym biegu ale zwiekszy przyspieszenie.

jesli znajde to ci podam jakie sa dyfry, ale to później. W mk3 mam gdzieś wypisane.

KUI3A - 10 Mar 2007, 10:53

a jakby całą skrzynię od 1.1 podpiąć (łatwiej by było) to rozumiem, że tam jakoś zestopniowanie biegów jest nie ten teges
PumaRST - 10 Mar 2007, 12:36

KUI3A napisał/a:
a jakby całą skrzynię od 1.1 podpiąć (łatwiej by było) to rozumiem, że tam jakoś zestopniowanie biegów jest nie ten teges

musze sparawdzic

ale problem jest inny, ona jest wykonana ze słąbszych maretiałów i moze długo nie wytrzymać

Wojtass - 10 Mar 2007, 14:03

Przełożenia skrzyń:

1.1:
1-3,58
2-2,04
3-1,32
4-0,95
5-0,76

1.4/1.6/1.8D:
1-3,15
2-1,91
3-1,28
5,4- jak w 1.1

Dyfry:
1.1, 1.4 - 4,06
1.6 - 3,82
1.8D - 3,59

Tak więc teoretycznie najlepsze przyspieszenie będzie miał na skrzyni z 1.1. Teoretycznie, bo za to będziesz musiał omachać się więcej drążkiem zmiany biegów a w rajdach często prędkości się zmieniają, więc zdecyduj czy lepiej będzie żwawiej przyspieszać z prawą ręką tylko niekiedy na kierownicy czy jeździć z większym komfortem psychicznym na dłuższym przełożeniu, na którym silnik 1.6 i tak powinien dac sobie radę.

Ja u siebie jednak przy 1.6 zostawiłem skrzynie z 1.1, jeszcze tym tez nie jeździlem ale w praktyce okaże się jak to będzie.

Co do slabszych materiałów kół i wałków skrzyni 1.1 to nic mi o tym nie wiadomo i nigdzie nei znalazłem takich informacji, o róznic w szerokości kół tez nie, jeśli jednak jakieś są toi tak taka krótka skrzynia powinna trochę pojeździć.

PumaRST - 10 Mar 2007, 16:22

dyfer w 1,6 turbo ma 3,82 a w N/A 4,06 ale jest mocniejszy.

którą 1,1 miała 4,16

a Zółw mówi że któraś 4 biegowa skrzynia z MK1/2 miał 4,23.

same przełożenia od skrzyni 1,1 bedą kulawe.

1->2 = 1,75 = 3428obr
2->3 = 1,55 = 3871obr

wiec obroty zejdą nam na mniejszą moc niz na przełożeniach z 1,6.

KUI3A - 10 Mar 2007, 19:58

PumaRST napisał/a:
a Zółw mówi że któraś 4 biegowa skrzynia z MK1/2 miał 4,23.


a to by jakoś zagrało??

pewnie nikt mi na to nie odpowie, bo pewnie nikt czegoś takiego nie robił, chociaż w sumie muszę się zorientować, bo mój kumpel kiedyś sobie bardzo krótką skrzynie do MK I zmajstrował... ona niestety była IV ale nie o ilości biegów debatujemy

a czy patrząc na taki dyfer to czy da się jakoś policzyć jakieś zęby czy coś tam żeby ocenić czy to co potencjalnie będę kupoawał nie będzie jakąś lipą...

xr2fun - 10 Mar 2007, 21:04

Poszukaj skrzyni z Escorta XR3 turbo, miała seryjny dyfer LSD. W rajdach rzecz nieoceniona, a przełożenia szkrzyni zawsze mozesz zmienić.
KUI3A - 11 Mar 2007, 12:40

xr2fun napisał/a:
Poszukaj skrzyni z Escorta XR3 turbo, miała seryjny dyfer LSD. W rajdach rzecz nieoceniona, a przełożenia szkrzyni zawsze mozesz zmienić.


że szpera rzecz nieoceniona to wiem, ale dyfer niestety także warunkuje przełożenie główne a domyslam się że ESSIM było pewnie troche długie, a chyba nie da się zabrać samej szpery, bo to by było rozwiązanie idelane, ale podejrzewam, że zakrawałoby na lekką rzeźbę, która mogła by być dość awaryjna, więc na początek chyba pozostanę przy skrzyni krótkiej a z czasem coś myśleć zacznę, chyba, że szpera jest niezależna i można ją sobie po prostu przełożyć do dyfra z 1.1, bo z tego co na razie ustaliliśmy to on jest najkrótszy... oj z tą skrzynią to będzie chyba grubsza robota, podejrzewam, że we własnym zakresie nie będę w stanie tego zrobić i będę sięmusiał do kogoś uśmiechnąć :)


a w kwestii całego projektu to szybkojść jego realizacji oraz czas w jakim fiesta bedzie na chodzie (na chodzie oczywiście nie znaczy gotowa w 100% ) będzi w większym przybliżeniu znany w tym tygodniu, ponieważ teraz zapadną decyzje fundamentalne, że tak powiem...

PumaRST - 11 Mar 2007, 14:29

mozna przełożyć samą szpere, zreszta tak zrobił Nowitek
Wojtass - 11 Mar 2007, 14:39

KUI3A napisał/a:
a czy patrząc na taki dyfer to czy da się jakoś policzyć jakieś zęby czy coś tam żeby ocenić czy to co potencjalnie będę kupoawał nie będzie jakąś lipą...


Dzielisz liczbę zębów koła napędzanego (przy dyfrze i pierwszych 3 biegach większego) przez zęby napędzającego i wychodzi Ci przełożenie.

KUI3A - 19 Mar 2007, 10:15

zminiełem podtytuł, który sugeruje, że można zobaczyć pierwsze fotki oraz to, że mam pytanie o poduszkę silnika.

z tego co mi wiadomo to poduszki skrzyni są we wszystkich mk 3 z 8 zaworowymi silnikami jednakowe, a jak się sprawa ma z poduszkami silnika, wiem, że takową muszę wymienić bo silnik będzie wyciągany niedługo na okoliczność montażu klatki - jak będzie do aut trafiał ponownie to fajnie będzie jak na nawych poduchach się go posadzi. I tu moje pytanie - czy do xr2 dawali takie same poduszki jak do innych z silnikami cvh czy może były jakieś mocno wymóżdżone. - pytam , bo kiedyś mechanior mówił, że poduszki silnika bardzo ciężko dostać do mnie czy to prawda czy możę nie chciało mu się szukać

na zakończenie kilka fotek sprzed roku prezentujących moje auto w chwilach świetności, czyli jeszcze przed jakimikolwiek przeróbkami, niedługo zapodam fotki stanu obecnego

P.S.

auto w tym tygodniu na montaż klatki pojedzie :)









Daras84 - 19 Mar 2007, 15:43

mechanik mial racje ciezko jest dostac poduszke uzywana sprawna do tego auta co innego nowa ale wtedy koszt aduze !!
KUI3A - 19 Mar 2007, 16:38

a ile nówka może kosztować i czy jedynym miejscem gdzie to dostanę będzie ASO??

A jak się ma sprawa z poduchami skrzyni??

Daras84 - 19 Mar 2007, 19:01

dobray zamiennik skryzni kupisz za ok 40 - 50 zł
KUI3A - 19 Mar 2007, 19:18

katalog IC podaje, że to niby jest poduszka silnia, ta droższa

i ze znajduje się z prwej strony, czyli od strony paska rozrządu jak mniemam

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


do tego jak widzę będe potrzebował takie coś

czyli poduszkę lewą

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


tyle jeżeli chodzi o silnik.

a na ilu poduszkach wisi skrzynia biegów??
i czy ta poduszka nie jest identyczna z poduszką lewą z silnika??

tak się pytam, bo w zyciu nie widziałem na własne oczy tych poduszek

z góry dzięki za pomoc

Ad@mus - 19 Mar 2007, 20:14

ja w 1.3 mialem wymieniane i dalem 20zl za sztuke...wiec do xr nie bd duzo drozsze...
wygladaly jak male szesciany bumowe ...byly takie same....

Tommur - 19 Mar 2007, 21:08

66 zł za 2szt do XR - INTERCARS
Wojtass - 19 Mar 2007, 21:11

KUI3A napisał/a:
katalog IC podaje, że to niby jest poduszka silnia, ta droższa

i ze znajduje się z prwej strony, czyli od strony paska rozrządu jak mniemam

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


do tego jak widzę będe potrzebował takie coś

czyli poduszkę lewą

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


tyle jeżeli chodzi o silnik.

a na ilu poduszkach wisi skrzynia biegów??
i czy ta poduszka nie jest identyczna z poduszką lewą z silnika??

tak się pytam, bo w zyciu nie widziałem na własne oczy tych poduszek

z góry dzięki za pomoc


Ta z pierwszego linka to jest własnie poduszka slinika, przykręcana do karoserii od strony pasażera, ta druga to właśnie poduszka skrzyni.

Poduch silnika masz jedną, skrzyni dwie (przykręcane do belki pod nią), róznią się one jednak od tych silnika, z resztą jak widać na obrazku z intercarsa.

Pozdro

Mafios - 20 Mar 2007, 13:28

szkoda auta na rajdowke bo ladne jest
KUI3A - 20 Mar 2007, 15:10

Mafios napisał/a:
szkoda auta na rajdowke bo ladne jest


no troche pracy mnie to kosztowało co prawda, ale na rajdówkę jest to świenty materiał, ponieważ auto nigdy nie było walone, jedynie co to drobna stłuczka, więc buda jest prosta, a przy rajdórwce to dość ważne, poza tym rajdówka też będzie ładna, nie mam zamiaru poruszać się szrotem, takwięc na estetyce nie straci :) poza tym dla mnie najważniejsze jest niewidoczne dla oka ;)

squadak - 21 Mar 2007, 13:06

tak sobie gadacie o wymianie dyfra w skrzyni... a nikt nie wspomnial ze dyfer jest z czyms zazebiony z drugiej strony - tj z kolkiem zebatym na walku w skrzyni i to kolko na walku jest wyrzezbione i niezdejmowalne wiec aby zmienic przelozenie glowne oprocz wymiany samego dyfra trzeba przelozyc walek a co za tym idzie wszytskie kola zebate i synchronizatory ktore na nim sa

w kwestii poduszek pod silnik to link ktory podales to nie jest poduszka pod silnik CVH tylko pewnie jakis OHV 1.1 albo 1.3

Kamil - 21 Mar 2007, 16:08

czyli krótko wymiana skrzyni...dobrze rozumiem..
KUI3A - 21 Mar 2007, 16:11

squadak napisał/a:
tak sobie gadacie o wymianie dyfra w skrzyni... a nikt nie wspomnial ze dyfer jest z czyms zazebiony z drugiej strony - tj z kolkiem zebatym na walku w skrzyni i to kolko na walku jest wyrzezbione i niezdejmowalne wiec aby zmienic przelozenie glowne oprocz wymiany samego dyfra trzeba przelozyc walek a co za tym idzie wszytskie kola zebate i synchronizatory ktore na nim sa

w kwestii poduszek pod silnik to link ktory podales to nie jest poduszka pod silnik CVH tylko pewnie jakis OHV 1.1 albo 1.3


zarówno w kwestii skrzyni jak i poduszek mocny niepokój zasiałeś, szynszyl twierdzi, że ta poduszka podejdzie do CVH, więc już nie wiem

niebaem wyjmę silnik to będę miał poduchę na wzór wtedy się okaże
a w kwestii skrzyni to chyba właśnie chodzi o to żeby zmienić proporcje pewne a nie wszystkie elementy skrzyni poza obudową

Wojtass - 21 Mar 2007, 23:47

Poduszka podejdzie, właśnie niedawno na taką samą (pochodzącą z resztą od 1.1 :) ) wsadziłem CVH.
squadak - 22 Mar 2007, 10:02

prosze tu jest wlasciwa poduszka silnika CVH
http://moto.allegro.pl/it...rd_fiesta_.html

KUI3A - 22 Mar 2007, 11:58

squadak napisał/a:
prosze tu jest wlasciwa poduszka silnika CVH
http://moto.allegro.pl/it...rd_fiesta_.html


dzięki za info, w przyszłą sobotę targam silnik z auta, więc się wszstko okaże, mam nadzieję tylko na to, że jakby to poduszka nie była to nie będzie to jakaś rzeźba :P

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 20:22 ]



silnik już wyjechał, poduszka jak się okazuje jest taka o jakiej mówił sqadak

moejsca zgrzewów w nadwoziu już są wyczyszczone, całe auto jest gotowe do tego aby pocągnąć tam instalację kanalizacyjną, w postaci kilkunastu metrów rur stalowych :D

odbędzie się to już po świętach, więc nie mogę się doczekać,

niedługo wrzucę foty przedstawiające jak auto prezentuje sie na chwilę obecną

squadak - 6 Kwi 2007, 15:54

czekamy, czekamy na fotki :D
jakie kubelki bedziesz tam montowal, skad i za ile? :> pytam bo ja tez sie szykuje na zakup

adi08 - 8 Kwi 2007, 12:48

za nową poduszke silnika (ta na której silnik wisi) płaciłem troszke ponad 100zł; skrzynia jest oparta na 2 identycznych poduchach (nowa 30zł za sztuke)...

co do skrzyni to przerabialem temat i bezproblemowo montuj skrzynie z 1,1... tylkp rzy zakupie policz czy faktycznie w niej są takie przełozenia jakie Cię interesują bo to ze będzie ta skrzynia wyjęta z fiesty 1,1 nie znaczy że musi mieć prawidłowe dla tego silnika przełożenia... już się tak raz nabrałem

kła zostaw 13-stki... to jeszcze bardziej skróci przełożenia

tak na marginesie to całkiem możliwe że w niedługim czasie Adi&Qzyn połaczą swą rajdową wiedze oraz doświadczenie i powstanie konkurencja dla Twojego Fun Cara :D ale temat jest jeszcze otwarty...


PS. Kuba nie zdradzaj nic więcej :P

KUI3A - 12 Kwi 2007, 13:08

squadak napisał/a:
czekamy, czekamy na fotki :D
jakie kubelki bedziesz tam montowal, skad i za ile? :> pytam bo ja tez sie szykuje na zakup



no foty zapodam jutro - dopiero udało mi się czas znaleźć.

teamt poduszek rozwiązałem w sposób taki, że sobie zrobię je z PE mam już namiary na firmę, która się tego podjemie, ciekawe jaki efekt tego będzie, cenowo wyjdzie to niewiele więcej niż za nową poduszkę ze standardowych materiałów

co do foteli to na okazję będę oczekiwał najprwdopodobniej coś z używanych, ew. nasze rodzime Bimarco

aktualnie pozostanę przy swoich nieco już wysłużonych kubełkach z regulacją oparcia o rurowej konstrukcji - coś na kształt bimarco RS, na początek starczy a jak nie dadzą rady to na gwałt coś nowego będzie potrzebne

adi08 napisał/a:
kła zostaw 13-stki... to jeszcze bardziej skróci przełożenia


poszły już moje 13,
14 tańsze są opony i lepiej po łuku będzie się auto poruszało, dam niższy profil - z takiego ja założenia wyszedłem

jeszcze w kwestii tej skrzyni mam na razie masę pytań ale na razie i tak nie mam się czasu tym zająć, szpera by mi się najbardziej przydała :) ale pewnie tu nie jestem zbyt odkrywczy

najchętniej zostałbym przy przełożeniach od 1.6, a przełożnie główne z 1.1 zapodał

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 13:10 ]
nie z PE te poduszki tylko PU (poliuretan)

squadak - 12 Kwi 2007, 15:09

A czy bylaby szansa zebys zrobil w tej firmie jeszcze dodatkowy komplet poduszek? :D

Co do opon na 14 calowe felgi do fiesty to wcale nie sa tansze ;)
katalogowo powinienes zakladac 185/55 - czyli dosc malo popularny rozmiar, piszesz ze dasz mniejszy profil - czyli rozumiem 185/50? takie sa jeszcze drozsze niz /55

KUI3A - 12 Kwi 2007, 16:24

squadak napisał/a:
A czy bylaby szansa zebys zrobil w tej firmie jeszcze dodatkowy komplet poduszek? :D

Co do opon na 14 calowe felgi do fiesty to wcale nie sa tansze ;)
katalogowo powinienes zakladac 185/55 - czyli dosc malo popularny rozmiar, piszesz ze dasz mniejszy profil - czyli rozumiem 185/50? takie sa jeszcze drozsze niz /55


co do poduszek to nie ma problemu - z tym, że wiesz ja nie jestem pewien jaki rezultat tych przeróbek będzie, więc nie mogę obiecać, że to będzie coś ekstra, bo to trochę na zasadzie eksperymentu będzie.

tzn firma, do której to oddaję ma doświadczenie i robią tego typu rzeczy z tym, że nie wiem jak to się ma w przypadku fiesty...

pewnie nawet za dwa komplety by może taniej wyszło takwięc z mojej strony nie ma żadnych przeciwskazań ;)

a w przypadku opon to sprawa ma się tak, że na 14 lepiej auto będzie się prowadziło, a po drugie łatwiej kupić jest używane 14, bo nie oszukujmy się,że będę na nówezach popierniczał ;)

może wypowiedź moja nie była do końca konkretna, bo nie było jedynym powodem, dla którego przesiadam się na 14 ich cena, tylko kilka rzeczy się na to złożyło :)

squadak - 12 Kwi 2007, 16:28

KUI3A napisał/a:

co do poduszek to nie ma problemu - z tym, że wiesz ja nie jestem pewien jaki rezultat tych przeróbek będzie, więc nie mogę obiecać, że to będzie coś ekstra, bo to trochę na zasadzie eksperymentu będzie.

tzn firma, do której to oddaję ma doświadczenie i robią tego typu rzeczy z tym, że nie wiem jak to się ma w przypadku fiesty...

spoko, jestem wstanie zaryzykowac taki eksperyment :)
a moglbys podac przyblizony koszt kompletu poduszek? (rozumiem ze bedziesz dorabial dwie pod skrzynie i ta kolo rorzadu?)

KUI3A napisał/a:

a w przypadku opon to sprawa ma się tak, że na 14 lepiej auto będzie się prowadziło, a po drugie łatwiej kupić jest używane 14, bo nie oszukujmy się,że będę na nówezach popierniczał ;)

może wypowiedź moja nie była do końca konkretna, bo nie było jedynym powodem, dla którego przesiadam się na 14 ich cena, tylko kilka rzeczy się na to złożyło :)

no to looz, sam jezdze na 14 185/55 :)

KUI3A - 12 Kwi 2007, 21:02

koszt poduszek to ze wstępnych ustaleń około 300pln przy założeniu, że oddajesz im stare poduszki - ja swoje będę wysyłał koło 20 kwietnia, wtedy bedę miał już pełne info i dam znać co i jak
squadak - 13 Kwi 2007, 10:30

a istnieje mozliwosc nie oddawania starych?, jakby to powiedziec - sa mi potrzebne w aucie zanim bede mial inne ;P
cinot - 13 Kwi 2007, 12:48

KUI3A napisał/a:
Mafios napisał/a:
szkoda auta na rajdowke bo ladne jest


poza tym rajdówka też będzie ładna, )



No własnie, pamiętacie xr2 mk2 adiego08 tam mozna było jeśc z podłogi :-D
Własnie taka utrzymana rajdówka wzbudza mega podziw.

marcus_87 - 13 Kwi 2007, 19:47

Mafios napisał/a:
szkoda auta na rajdowke bo ladne jest

mialem to samo pisac, ladnie utrzymana

KUI3A - 14 Kwi 2007, 17:43

miło mi to słyszeć, zawsze dbałem o swoje auto i nie zamierzam poprzestać, to , że to będzie rajdówka nie znaczy, że stanie się szrotem, na prawdę chcę się do tego mocno przyłożyć :)

poniżej zamieszczam fotki, które już obiecywałem od dość dawna - przedstawiają głównie prace przy demontażu kolejnych elementów samochodu oraz czyszczenei zgrzewów itp


po pierwszym dniu prac przy rozbiórce





















podłoga pod nogami pasażera :-/





tyle syfu wyjechało z i tak już gołego auta 







niniejszym uważam iż punkt dotyczący modyfikacji wnętrza (patrz pierwsza strona wątku :-P ) został wykonany w 50 % :)

[ Dodano: Sob Kwi 14, 2007 20:58 ]
aktualnie auto jest pozbawione silnika, skrzyni i całego wnętrza (oprócz deski)

kolejne modyfikacje to:

wstawienie klatki

pomalowanie wnętra

montaż wszystkiego z powrotem (silnik i skrzynia będą miały poduchy z POLIURETANU :-D )

montaż skrzyni z krótkim przełożeniem (albo podjedzie cała od 1.1 albo wezmę tylko przełożenie główne z 1.1 a resza z xr2 ) - w tej materii cały czas jeszcze nie wiem jaką drogą pójdę

w międzyczasie podjadą koła 14" do FRST

mam już pasy (sparco i sabelt - 3 cale 4 pkt z centralną klamrą)

są już zapinki na maskę i bagażnik

co do reszty to cały czas koncepcje się zmieniają...

madek - 14 Kwi 2007, 23:54

ładnie ją wybebeszyles :) czekam niecierpliwe na dalsze efekty pracy :ok:

ps. bedziesz na elmocie pod koniec kwietnia?

KUI3A - 15 Kwi 2007, 12:50

madek napisał/a:
ładnie ją wybebeszyles :) czekam niecierpliwe na dalsze efekty pracy :ok:

ps. bedziesz na elmocie pod koniec kwietnia?


tak jest będe na elmocie

rok temu chciałem się spotkać z frakcją dolnośląską ale jakoś nie było zainteresowania żadnego, w tym roku jestem jak najbardziej otwarty na propozycje

będę mieszkał w Rzecze koło Walimia i bedę tam od środy do niedzieli

adi08 - 15 Kwi 2007, 20:55

tylko pozazdroscić tym prac przy aucie :)

co do pasów to ja tym razem rezygnuje z 3 calowych...za dużo z nimi "roboty" i nawet z utraconą homologacją nie są one tanie...z tego co pamiętam płaciłem 800zł :(

CZEKAM NA KOLEJNE FOTKI :)

PumaRST - 26 Maj 2007, 19:02

i jak projekt?? ruszyło coś dalej??
adi08 - 26 Maj 2007, 23:02

PumaRST napisał/a:
i jak projekt?? ruszyło coś dalej??


podobne prace ruszyły... ale gdzie indziej :D

KUI3A - 27 Maj 2007, 11:45

no wreszcie się doczekałem na wolne miejsce u magika od rurek, więc teraz tylko czekam na efekt pracy, poduszki z PU są też w procecie niebawem na pewno jakieś newsy zapodam

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 09:51 ]
z przyjemnościąchciałbym poinformować, iż klatka jest już w fazie zaawansowanego montażu - poniżej link do galerii:
http://www.sport.rallypho...e%20klatki.html

SpiderMAN - 12 Cze 2007, 15:03

No niezle, niezle, czekam na dalsze efekty budowania rajdowki.
Napisz czy planujesz jakies modyfikacje silnika, zawieszenie i hamulce to rzeczy oczywista.
Ciekaw jestem ile bedzie ci auto wazylo bez tapicerki i kanapy, i innych smieci...

PumaRST - 12 Cze 2007, 20:16

KUI3A :brawo:

przedewszystkim za klatke zintegorowanaz przenimi kielichami :yes: wiekszość ludzi tego nie robi.

Z ciekawości kto robi tą klatke?? Jakas firma czy sami??


PS: Daras Podwieś ten temat do Projektów, bo widać że bedziemy mieli przedstawione krok po kroku jak zbudowac rajdówke na bazie MK3. A to zasługuje na Wyróznienie!!

KUI3A - 12 Cze 2007, 22:01

klatka jest robiona przez Pawła Trelę - jest to jeden z bardziej znanych w wawie ludzi zajmujących się tymi rzeczami - oczywiście klatkóweczka wg załącznika J jest zrobiona takwięc pełna profeska z każdej strony :) przynajmniej na razie :D
PumaRST - 12 Cze 2007, 22:23

KUI3A napisał/a:
klatka jest robiona przez Pawła Trelę - jest to jeden z bardziej znanych w wawie


nie tylko w wawie, ale gdzie indziej słynie ze swojej wiedzy na temat skrzyń 4x4 w japońśkich autach. Wiec z nim też mozesz pogadać na temat swojej.

KUI3A - 14 Cze 2007, 00:04

taki nwes-ciekawostka - klatka składa się z około 23-25metrów rur :)

więc jest dość gruba i naprawdę robi niezłe wrażenie

PumaRST - 14 Cze 2007, 19:58

zmieniajac temat z klatki na silnik, bo widze ze sie tym już powoli zaczynasz interesować to przy składaniu silnika (czy to bedzie ten sam czy jakiś inny jak piszerz w innym temacie) skompletuj odrazu zabawki do chłodnicy oleju, lub chociaz załatw sobie wymiennik ciepła taki jak był w RST, ale raczej szukaj rozwiazania z chłodnicą oleju. zestaw jaki można zaadoptowac do CVH pokaząłem ostatnio u siebie w temacie jak również Żółwik kiedyś wcześniej opisał, zreszta jego jest teoretycznie lepszy bo na termostacie ale w moim wypadku to nie gra roli u ciebie moze bo silnik nie bedzie aż tak dogżewany w ruchu normalnym jak jest w RST.

To taka drobna sugestia

adi08 - 15 Cze 2007, 14:13

no no nooo...bardzo pięknie...zawsze mi sie klateczka marzyła :( ... ale myśla o jej wadze ...ehhh
2smart - 17 Cze 2007, 14:10

KUI3A napisał/a:
taki nwes-ciekawostka - klatka składa się z około 23-25metrów rur :)

więc jest dość gruba i naprawdę robi niezłe wrażenie


Oj rob robi !!!
Widziałem tą klateczke wczoraj na żywca i mosze powiedzeć że jest naprawde super wykonana, auto nabrało sztywności. Tylko zastanawiam sie jak to będzie z wsiadaniem do samochodu ;) .

Kuba 3maj tak dalej!!

KUI3A - 19 Cze 2007, 21:55

no klateczka już gotowa i nawet częściowo, wstępnie pomalowana na razie sam podkład a w jego roli cynk w spray`u zarzucam kilka fotek żeby nacieszyć oczy









tu gdzie dało radę klatka zstała złapana do nadwozia, poniżej widać w jakich mijascach :)







nadwozie zostało także nieco obspawane





a to na prawdę konkretnie się przezentuje :)



już częściowo pomalowane





acha no i co do wstępnych zmian w wizerunku auta, doszedłem do wniosku, że jednak pakiet stylistyczny w postaci zderzaków i nakładek XR2 jednak zostaje na aucie !!! :jupi: :jupi: :jupi:

bez niego jakoś tak biednie wygląda :)

PumaRST - 19 Cze 2007, 22:06

Fajnie to wyglada i oby nie miało okazji pokazać jak wytrzymałe jest!!

A tak z ciekawości ile taka przyjemność kosztuje?? i czy jest z Homologacją czy tylko zgodna z załącznikiem "j".

KUI3A - 19 Cze 2007, 22:45

mało za to nie zapłaciłem ale jak za usługę door 2 door czyli zabranie auta wykonanie roboty i jego powrotny przywóz, oraz zakup szyby przedniej, która uszkodzeniu uległa cena niewiele ponad 2000 jest jak najbardziej przystępna, duży wpływ na to ma fakt taki, że wykonawca to właściwie kolega

na klatki nie ma homologacji, to załącznik J określa sposoby budownia tej klatki, materiały, grubość poszczególnych rur oraz grubość ścianek oraz to, że rury mają być bezszwowe a ta moja zbudowana jest właśnie wg owego załącznika

PumaRST - 20 Cze 2007, 06:52

dzieki za odpowiedź.
KUI3A - 6 Lip 2007, 14:48

klateczka już pomalowana,
szyber załatany,
zapinki rajdowe na masce już zamontowane,

poliuretoanowe poduszki pod silnik rzybyły również

na www.sport.rallyphoto.pl można już zobaczyć nieco wiecej fotek z "produkcji" a w trakcie weekendu zapodam kolejne nowe foto m. in poduszek pod silnik :)

PumaRST - 6 Lip 2007, 21:19

Fajną masz tą xr2i :yes: , a co ważne fajnie że robisz całą strone o niej :brawo:

W przyszłym tygodniu odpowiem ci na temat mapowania naszej elektroniki - tak jak kiedyś mówiłem, bedziesz wiedział w którą strone iść z elektroniką.

SpiderMAN - 7 Lip 2007, 06:50

No pięknie postępują prace...
Ale, ale... Jak to ma być rajdówka... to ja widzę tam sens zamontować hydrauliczny ręczny...

PUCIO - 7 Lip 2007, 12:26

Całkiem niezła fofka
musze przyznać,że wręcz śliczna sie robi
pozdro :brawo:

squadak - 9 Lip 2007, 10:50

a nie myslales o wspawaniu od razu nowych mocowan pod fotele? w fabryczne miejsca srednio pasuje... przynajmniej u mnie :D
PumaRST - 9 Lip 2007, 10:54

squadak napisał/a:
a nie myslales o wspawaniu od razu nowych mocowan pod fotele? w fabryczne miejsca srednio pasuje... przynajmniej u mnie :D


Pasują :D

squadak - 9 Lip 2007, 10:56

masz jakies fotki?:)
PumaRST - 9 Lip 2007, 11:04

squadak napisał/a:
masz jakies fotki?:)


zrobie dzis i wrzuce ;))

przód pasuje pod oryginalne mocowania a tył lekko przerobiłiśmy. A i ja robiłem szyny, nie są to zadne kupowane gotowce

squadak - 9 Lip 2007, 16:08

wiec chetnie zobacze jak zrobiles te mocowania, ja poszedlem na latwizne i przykrecilem uniwersalne szyny do orginalnych szyn wyciagnietych z fotela
PumaRST - 9 Lip 2007, 23:04

zgodnie z obietnica:

tył:

przód:

po obu stronach tak samo. trzeba tylko było przewiercić podłoge.

squadak - 10 Lip 2007, 09:26

a mozesz pokazac jeszcze jak caly fotel sie prezentuje i na jakiej wysokosci wyszedl?
PumaRST - 10 Lip 2007, 11:12



wiecej fotek nie mam, zresztą to można przy montarzu odpowiednio wyrególować tak żeby było OK dla każdego. Ja chciałem lekko pochylone do tyłu żeby były

squadak - 10 Lip 2007, 12:03

no spoko, masz je znacznie nizej niz ja, z tymi tulejkami z tylu to nie glupi pomysl, pomysle nad czyms podobnym tylko wolalbym przykrecic to w orginalne miejsca bez ich psucia ;)
KUI3A - 1 Sie 2007, 10:50

hmm.. widzę, że całkiem ciekawa dyskusja tu się toczy a ja w ogóle powiadomienia żadnego nie dostałem

ja jeszcze nie dorobiałem mocowań pod fotele ponieważ gość, który ma to robić powiedział, że należy to zrobić dopiero jak już będą fotele i kierownica itp to się dopiero wszystko dopasuje, bo fotele ie będędą posiadały regulcji

info co u mnie się zmieniło:

postępy, których jezszcze nie widać na fotkach:

- auto w środku jest już prawie pomalowane (podakład plus pierwsze warstwy kolorku), koloru jeszcze nie ma na fotkach - galeryjka będzie niebawem
- silnik i skrzynia powróciły na miejsce na twardszych poduszkach
-zostały zerwane wszystkie mastyki jakie znajdowały się na podłodze w środku auta (walka o kilogramy - w ten sposób udało się wywalczyć około 10 kg !!! )

a poniżej kilka zmian, które da radę zobaczyć na fotkach:

pojawiły się jeszcze dodatkowe spawy wzmacniające nadwozie



- szyberdach przestał istnieć



- mam zapinki rajdowe na masce



- zostały wykonane drobne poprawki blacharskie





oraz zostały zamocowane oczka do pasów szelkowych



oczywiście więcej fotek znajduje się w piątej już galerii na stronie www.sport.rallyphoto.pl

zapraszam do oglądania i komentowania

PumaRST - 1 Sie 2007, 20:39

w opisie na stronie masz że krutką skrzynie wsadziłeś, jakieś info na ten temat??

Pozatym widze że praca wre wiec miło to słyszeć. Oby tak dalej.

Pozdro.


PS: naszza elektronika sie mapuje wiec jak coś to dam ci namiar na człowieka w wawie tak jak mówiłem.

Rasta - 1 Sie 2007, 21:24

KUI3A, jestem pod wrażeniem, widzę, że rodzi się potwór. :yyy:

Na kiedy planowane pierwsze jezdy??

KUI3A - 1 Sie 2007, 21:24

PumaRST napisał/a:
w opisie na stronie masz że krutką skrzynie wsadziłeś, jakieś info na ten temat??

Pozatym widze że praca wre wiec miło to słyszeć. Oby tak dalej.

Pozdro.


PS: naszza elektronika sie mapuje wiec jak coś to dam ci namiar na człowieka w wawie tak jak mówiłem.


opis z krótką skrzynią jest nieco na wyrost, ale generalnie wybrałem opcję skrzynią od 1.1 bez rozbierania i kombinowania z przełożeniami głównymi, ponieważ po pierwsze nie mam o tym pojecia a po drugie nie będę wydawał kaski na przebudowę skrzyni, która potem może po kilku km się wysypać czy coś takiego, tak jak się rozzsypie to zapłacę 200 pln za kolejną i mam "spokój"

Daj cynk jak będziesz w Wawie to byśmy się spotkali i pogadali w 4 oczy. a tak w ogóle to trzymasz tu auto w Wawie??

Rasta napisał/a:
KUI3A, jestem pod wrażeniem, widzę, że rodzi się potwór.

Na kiedy planowane pierwsze jezdy??



pierwsze jazdy najprawdopodobniej będą pod koniec sierpnia... mam nadzieję

jeszcze sporo roboty przede mną

PumaRST - 1 Sie 2007, 21:28

w wawie bywam rzadko, a auto trzymam pod domem a wzasadzie pod obr-em :lol: jesli nic mi nie przeszkodzi to najbliższy muj pobyt w wawie to bemowo 15-09-2007. ale to sie jeszcze okarze. Jak bede miał przyjeżdżać to sie odezwe.
Rasta - 1 Sie 2007, 21:54

KUI3A, muszę podjecha oblokać to twoje cudo przy okazji zapoznasz się z moją padaką :twisted:
KUI3A - 2 Sie 2007, 10:03

Rasta napisał/a:
KUI3A, muszę podjecha oblokać to twoje cudo przy okazji zapoznasz się z moją padaką :twisted:


proste, że trzeba

ja je trzymam na jelonakch, daj znać kiedy to się ustawimy, dzisiaj na przykład powinienem tam być z wieczora, Twoje auto jak widzę po opisie zapewne zostało już zmapowane i dostrojone

[ Dodano: Pią Sie 31, 2007 08:59 ]
dawno to nic nie pisałem

a wydarzyło się sporo:

po pierwsze silnik odpalił :wkoleczku: full radocha :luzik: :luzik: :luzik: :luzik:

oczywiście nie obeszło się bez drobnych komplikacji - rozrusznik się wysrał, ale jużjest ok,t działa tak jak trzeba :)


mam już felgi 14" alu

w przyszłym tygodniu pojawią się fotele ( na razie u mnie w domu) ale to już coś

więc mam nadzieję, że wrzesień będzie tym miesiącem, w którym prace nad autem na obecnym etapie dobiegną końca, ale potem będzie jeszcze stage II modyfikacji, ale o tym nie będę sie teraz rozpisywał, mam fotki wszystkiego, więc niebawem zapewne pojawią się na stronce, tylko ziomka pocisnę żeby wrzucił :-p

DziDzia - 31 Sie 2007, 20:04

KUI3A napisał/a:
po pierwsze silnik odpalił

i co powiedzial :?: ..normalnie gratki..rozumiem ze w niedziele wpadasz na spota furakiem :D



pozdro :!:

KUI3A - 31 Sie 2007, 20:57

silniki pali, ale jeszcze szyb w aucie brakuje, więc niebardzo,
ale w październiku będę się starał mocno

PumaRST - 31 Sie 2007, 22:47

to czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy
KUI3A - 17 Lis 2007, 22:45

no i stało się wczoraj po godznie 16 fiesta wyjechała na pierwszą od roku wycieczkę, pojechałm do mechanika na przegląd, a że machanik nie warszawski to przejechałem sobie od razu z 80 km

jak dotychczas w aucie oprócz klatki , braku wnętrza i poliuretanowych poduszek pod silnik i skrzynię wszystko jest seryjne i takim też jechałem (na seryjnem fotelu ale juz w szelkach :) więc jakiejś masakry nie było pod kątem osiągów

pierwsze wrażenia są takie:

1. o dziwo wszystko działało poprawnie, nawet hamulce wbrew cześniejszym obawom nie robiły żadnych niespodzianek
2. jechałem stosunkowo spokojnie ( to na wypadek gdzyby coś nie działało) więc nie wiem jak tym autem się będzie śmigało

ale te 80 km to bardzo przyjemna zapowiedź ego co będzie dalej, w auie oczywiście jest niesamowicie głośno (powyżej 100 km/h nie idzie wytrzymać bez słuchawek)
auto jest bardzo sztywne, nawet na seryjnych springach i amorkach mało się wychyla na zakrętach, a w pokoju u mnie BILSTEIN B6 już czeka, są też już fotele i kierownica - wszystko do zamontowania, nebawem będą dostępne fotki nowych gadżetów, no i mam nadzieję, że do końca roku auto będzie ukończone przynajmniej jeżli chodzi o stronę wizualną i zawieszenie.

Jeżeli chodzi o generator mocy to na wiosne mam bardziej ambitne plany ale na razie nie będę o tym pisał, dopóki sam nie poznam wszystkich szczegółów

W każym razie byłem po coś u Darasa i zostawiłem to COŚ w woj Świętokrzyskim...

Mafios - 17 Lis 2007, 23:01

a ja wiem co :)
zefir - 18 Lis 2007, 01:51

gratki ;D
ja bylem przy tym co zabrales ;D

KUI3A - 18 Lis 2007, 10:48

Mafios napisał/a:
a ja wiem co :)


zefir napisał/a:
gratki ;D
ja bylem przy tym co zabrales ;D


no mimo, że cała akcja odbyła się pod osłoną nocy i w Gliwicach nie udało się uniknąć świadków z innych części Polski :-P

powiem tyle, że będzie chyba jednak nieco grubiej niż było pierwotnie zakładane devil

Daras84 - 18 Lis 2007, 20:55

plany ambitne !! :D na przyslzorocznym zlocie moze byc ciekawie !! powodzenia w dalszym modzeniu ;)
KUI3A - 24 Lis 2007, 22:41

no więc auto stoi sobie u mechniora, który patwi się nad nim i doszukuje się wszelkich niedoróbek pozostałych po moim składaniu, z tego co na rzaie wiem nawet nie ma ich za wiele :-P

poniżej przedstaiam, fotki akcesoriów, które niebawem zagoszcząw aucie







więcej fotek w galerii na stronce, te same graty z innej perspektywy

Rasta - 24 Lis 2007, 23:08

Profi - piszę sie na pilota na którymś z RallySpint'ów :-)
adi08 - 24 Lis 2007, 23:34

możesz napisać co to za zawias i ile za takowy trzeba zapłacić? pozdro
PumaRST - 24 Lis 2007, 23:40

no Kuba widze ze prace idą dalej. Cieszy mnie to bardzo :yes:

PS: pamietaj że mi obiecałeś że bede mógł pojechać w KJSie podczas zlotu :jupi:

KUI3A - 25 Lis 2007, 16:12

adi08 napisał/a:
możesz napisać co to za zawias i ile za takowy trzeba zapłacić? pozdro


to jest B6, czyli bil na grubej rurze cały komplet z przesyłką wyszedł niewiele pnad 1,6kpln

sklep, który ma takie faje ceny nazywa się mts 24 czy jakoś tak, na allegro poszukaj, bo gościu tam między innymi sprzedaje

PumaRST napisał/a:
PS: pamietaj że mi obiecałeś że bede mógł pojechać w KJSie podczas zlotu


eeee...... :myśli: jak dobrze się spiszesz :devil:

Daras84 - 25 Lis 2007, 22:15

profi zabawki :) takie fotele Też by mi sie przydaly!

twoja iskierka jest chba puki co najlepiej przygotowana "rajdowka" w klubie :D

KUI3A - 26 Lis 2007, 08:40

Daras84 napisał/a:
profi zabawki :) takie fotele Też by mi sie przydaly!

twoja iskierka jest chba puki co najlepiej przygotowana "rajdowka" w klubie :D


fanie słyszeć takie opinie :jupi:
jeszcze nie jest ale mam ambicje takeie żeby nią się stała :devil:

squadak - 26 Lis 2007, 11:49

fajne zabawki :)
foteliki widze ze podobne jak ja kupilem tylko kolorystyka lekko inna, a ciekawi mnie ile zaplaciles za pasy? i gdzie je kupiles?

PumaRST - 26 Lis 2007, 13:01

KUI3A napisał/a:
jeszcze nie jest ale mam ambicje takeie żeby nią się stała :devil:


ale konkurencje też masz poważna, wiec nie bedzie to łatwe.


Mnie sie marzy taki zlot w którym spotkaja sie wszystkie rally i pojadą jakiś SuperOes czy coś ;) fajnie by to wygladało kilka mk3 na torze razem :yes:

KUI3A - 26 Lis 2007, 15:23

squadak napisał/a:
fajne zabawki :)
foteliki widze ze podobne jak ja kupilem tylko kolorystyka lekko inna, a ciekawi mnie ile zaplaciles za pasy? i gdzie je kupiles?



pasy to stary nabytek mam je już klika ładnych lat, kupiłem je jako nowe za około 700 pln ale to było z 5 lat temu albo nawet lepiej

ale kumpel kupował ostatnio takie same, (tylko, że czerwone i sparco ... :myśli: hmmm to znaczy chodzi mi o to, że też mające 3 cale i taką kalmrę) z utraconą homologacją (moje z resztą też już mają utraconą) za coś koło 450 pln, ale nie było łatwo trafić... miejscem poszukiwań było nieśmiertelne allegro oraz rajdy.hoga.pl

tera powoli zaczyna się dobry okres bo ludzie będą się sprzętów po sezonie wyzbywać, tak więc trzeba zachować wzmorzoną czujność

[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 15:25 ]
PumaRST napisał/a:
KUI3A napisał/a:
jeszcze nie jest ale mam ambicje takeie żeby nią się stała :devil:


ale konkurencje też masz poważna, wiec nie bedzie to łatwe.


Mnie sie marzy taki zlot w którym spotkaja sie wszystkie rally i pojadą jakiś SuperOes czy coś ;) fajnie by to wygladało kilka mk3 na torze razem :yes:



no w ogóle to fajnie jakby na zlocik zawitały wszystkie wypasione fiesty od nas z klubu, bo trochę ich jest/będzie

a

madek - 26 Lis 2007, 15:39

PumaRST napisał/a:
KUI3A napisał/a:
jeszcze nie jest ale mam ambicje takeie żeby nią się stała :devil:

Mnie sie marzy taki zlot w którym spotkaja sie wszystkie rally i pojadą jakiś SuperOes czy coś ;) fajnie by to wygladało kilka mk3 na torze razem :yes:

a 1.3 rally sie kwalifikuje? ozor


odnosnie tematu, fajny komplecik <oki> faktycznie szkoda zakladac te amorki bo sie wybrudzą :rotfl: a springi jakie bedziesz do tego montowal? chyba najelpsze by byly jakies eibachy ...

adi08 - 26 Lis 2007, 16:44

[quote="PumaRST"]
KUI3A napisał/a:

Mnie sie marzy taki zlot w którym spotkaja sie wszystkie rally i pojadą jakiś SuperOes czy coś ;) fajnie by to wygladało kilka mk3 na torze razem :yes:


Mnie również... taka konfrontacja z takimi samymi autami (chodzi o XRki) byłaby bardzo emocjonująca i wiele możnaby sie naczuć od siebie nawzajem :D

trzeci - 26 Lis 2007, 17:11

W 2008 będzie kolejny zlot, jak zawsze będą zorganizowane zawody gdzie będzie można się wykazać swoimi zdolnościami w sportowej jeżdzie, więc to od Waszej obecności zależy czy te marzenia się spełnią ;-)
Klasę Sport można zrobić, niech tylko będzie te 3 - 5 stricte rajdowych aut na zlocie.
Pozdro ...

KUI3A - 26 Lis 2007, 17:12

jako, że są to bilsteiny b6, czyli przeznaczone do sprężyn seryjnej wysokości to będę chciał seryjnej wyokości sprężyny ale twardsze, więc zaryzykuję i zlecę wykonanie sprężyn identycznych jak seryje ale nieco twardszych...

wrażenia oczywiście opiszę

zoharek - 26 Lis 2007, 17:18

Też bym wolał się pościgać z Fiestami z podobną mocą, a nie z hondami 150-200KM :D

[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 17:19 ]
KUI3A, Nie dobierzesz nic z escorta? Jeśli by pasowały, to powinny być twardsze, bo escort cięższy, nie?

madek - 26 Lis 2007, 18:00

zoharek napisał/a:
Nie dobierzesz nic z escorta? Jeśli by pasowały, to powinny być twardsze, bo escort cięższy, nie?

Z essiego to chyba jedynie tył by przypasował jak cos...
Mozna by tez dac seryjne z Xrki do utwardzenia, o ile cos takiego w ogole jest mozliwe :-)

Tak czy inaczej droga dobra, bo niektorzy mysla ze jak amortyzator jest sportowy to mozna wrzucic najtwardsze -50 czy -60 i bedzie git :2xf:

Powodzenia w kompletowaniu sprzecicha :)

Daras84 - 26 Lis 2007, 18:58

no to panowie nic innego jak odkladac $$ i w tym roku mozemy grubo pojezdzic po torze ;) bo nazbieralo sie sporo zrobionych Fiest!
elmek13 - 26 Lis 2007, 19:14

Foteliki super :ok: gratuluję pomysłu i życzę owocnych jazd nie tylko po torze. :)
DziDzia - 26 Lis 2007, 20:42

no... Widze że projekt nie stoi w miejscu... Aż się chce zobaczy live tą bestyjkę.. wpadniesz nią na spota :?: Czy spot ma do niej wpaśc :fox: ...



pozdro :!:

squadak - 27 Lis 2007, 09:05

madek napisał/a:

Mozna by tez dac seryjne z Xrki do utwardzenia, o ile cos takiego w ogole jest mozliwe :-)

jest mozliwe, ale seryjne oprocz utwardzenia trzebaby skrocic, jak tylko utwardzisz to auto bedzie wyzej stalo

co do wspolej 'pojezdzawki' po torze to mam nadzieje ze tez dotre swoja xrka :)

PumaRST - 27 Lis 2007, 09:15

squadak napisał/a:
co do wspolej 'pojezdzawki' po torze to mam nadzieje ze tez dotre swoja xrka :)


ja też :)

KUI3A - 27 Lis 2007, 09:57

DziDzia napisał/a:
no... Widze że projekt nie stoi w miejscu... Aż się chce zobaczy live tą bestyjkę.. wpadniesz nią na spota :?: Czy spot ma do niej wpaśc :fox: ...



pozdro :!:


to by spot musiał wpaść jakieś 80 km od wawy, bo auto aktualnie tam rezyduje,


myslę, że jak skończę projekt na aktualnym etapie, będę po kolejnej wizycie u innego maga, który mi to pomontuje (fotele znaczy się)

to sie zrobi spota, demonstracyjnego :)

DziDzia - 27 Lis 2007, 14:58

To ja osobiście czekam na niegi z wieeeelką niecierpliwościa... Powodzenia Kuba..



pozdro :!:

KUI3A - 27 Sty 2008, 19:42

fiesta stoi już na bilseteinie, na razie tylko z przodu (na tył czekałem na sringi, bo wcale nie tak łatwo dostać), więc dość zabawnie wygląda

zdziwiła mnie wysokość tego auta, bo podniosło sie do takiego poziomu jak po wyjęciu silnika na seryjnym zawiasie :-P ale o to mi chodziło, nie miałem jeszcze niestety okazji sprawdzić jak za brdzo jak to jeździ bo zaraz potem pompa paliwa mi się wysrała i tyle się najeździłem, ale z tego co zrobiłem (ze 3 km) to całkiem dobrze rokuje ten żółty amorek :D

projekt po woli zbliża się do końca, jeszcze tylko wizyta u blacharza - spawacza celem montażu foteli i chyba to będzie na tyle... aż do wiosny, kiedy to pod maską trochę zmian zajdzie :twisted: :twisted: :twisted:

a oto fotki przedstwiające stan aktualny i wygląd kozy




Rasta - 27 Sty 2008, 20:35

To kiedy upalamy, he? :fox:

PS. Niezła terenówka ozor

DziDzia - 27 Sty 2008, 20:38

Rasta napisał/a:
PS. Niezła terenówka ozor

Też tak stwierdziłem... Wygląda troszkę śmiesznie..





pozdro :!:

KUI3A - 27 Sty 2008, 21:06

Rasta napisał/a:
To kiedy upalamy, he? :fox:


odpowiem dyplomatycznie - najszybciej jak to będzie możliwe :-P

a tak na poważnie to kwestia jakichś 3-4 tygodni (mam nadzieję)

madek - 27 Sty 2008, 21:14

Hehe, wersja offroad. Ale jesli jest sztywno w zakretach, to w sumie ok :) Nie trzeba płyty pod silnik bo i tak nic tam nie siegnie :-P

Btw. co z ta rdza na prograch i błotnikach? :fox:

KUI3A - 27 Sty 2008, 21:36

madek napisał/a:


Btw. co z ta rdza na prograch i błotnikach? :fox:



:ups: eeee.... jaka rdza... deliaktny nalot.... nakładki rozwiążą ten problem

Piter - 29 Sty 2008, 15:29

Wygląda jak by wisiała na podnośniku hehe
KUI3A - 3 Lut 2008, 14:15

no i pierwsze koty za płoty

auto już jeździ, elektryka działa poprawnie

magik - elektryk się sprawdził, gdyż po jego ingerencji auto wreszcie zaczęło jeździć jak trzeba i fajnie na gaz reaguje - tyle jeśli chodzi o pozytywne aspekty

szybko jednak przyszedł czas na prozę życia w postaci zerwanej poduszki pod skrzynią...

zatem muszę uciec się d sprawdzonego patentu polegajcego na przewierceniu poduszki i zamotowaniu tego na sztywno i w tej materii chyba nic sie nie wykombinuje, poliurwetan jaknajbardziej fajny bo sztywny etc... ale jak widać technologia troche nie ta, bo się za szybko urywa

poza tym

bilstein jest super wypasem, mimo, że auto wysoko stoi w zakrętach w ogóle się nie wychyla, plus jazda po wybojach jest po prostu niesamowita

ciąg dalszy nastąpi :)

Żółwik Tuptuś - 3 Lut 2008, 19:09

Tego się obawiałem że cały ten poliuretan można sobie w buty włożyć ( zresztą po churraoptymistycznym przyjeciu w jednym z wątków opinie użytkowników były mocno wychłodzone )

Jak zda egzamin u mnie to powinieneś pomyśleć o takim patencie gwintowanym jaki mam - wtedy wysokość zawiasu będzie rególowana ( przy budowie kolumn od mk1 będzie to od - 50 mm do + 50 mm w stosunku do serii czyli całkiem fajny zakres ( i przydatny dla Ciebie )

squadak - 4 Lut 2008, 11:27

KUI3A napisał/a:
zatem muszę uciec się d sprawdzonego patentu polegajcego na przewierceniu poduszki i zamotowaniu tego na sztywno i w tej materii chyba nic sie nie wykombinuje, poliurwetan jaknajbardziej fajny bo sztywny etc... ale jak widać technologia troche nie ta, bo się za szybko urywa

kurka, niefajnie z tymi poduszkami, ja bym wolal jednak nie przykrecac na sztywno skrzyni do belki - raz ze drgania silnika, a dwa jakby silnik dostal od spodu to pourywa pewnie gwinty w tych poduszkach skreconych na stale - sam nie wiem co lepsze :D

ps. plyte pod silnik juz kombinujesz? :)

KUI3A - 4 Lut 2008, 12:00

squadak napisał/a:

ps. plyte pod silnik juz kombinujesz? :)


na razie nie, jeszcze

najpierw wnętrze trzeba zrobić, potem płyta, z restą na razie tak wysoko stoi, że nie obawiam się o to, ale jak skończy się faza testów i przyjdzie początek rywalizacji to płyta na bank podjedzie... tak się na jakieś 5-6 mm PA6 czaję, jak budżetu styknie

a z tymi poduszami to hmmm.... no będzie sztywno dość, też pewne obawy są ale chyba Qzyn tak robił i nie było z tym żadnego problemu

squadak - 4 Lut 2008, 12:40

KUI3A napisał/a:
squadak napisał/a:

ps. plyte pod silnik juz kombinujesz? :)


na razie nie, jeszcze

najpierw wnętrze trzeba zrobić, potem płyta, z restą na razie tak wysoko stoi, że nie obawiam się o to, ale jak skończy się faza testów i przyjdzie początek rywalizacji to płyta na bank podjedzie... tak się na jakieś 5-6 mm PA6 czaję, jak budżetu styknie

moze byc za cienkie... z tego co sie orientowalem to jak alu to kolo 8mm trzeba zeby to mialo sens, chyba ze ciensza ale z dodatkowymi wzmocnieniami

KUI3A napisał/a:

a z tymi poduszami to hmmm.... no będzie sztywno dość, też pewne obawy są ale chyba Qzyn tak robił i nie było z tym żadnego problemu

coz... jeszcze przemysle temat czy je zakladac jak dojda w koncu do mnie i je zobacze... maja byc w tym tygodniu

PumaRST - 4 Lut 2008, 20:34

co do skrecenia poduchy to ja mam taka zrobione, oczywiście tylko przednia.

powiem tak, biegi wchodzą normalnie, a budą wsumie nie trzesie bo też tego sie obawiałem. osobiście uważam że to jedyne rozsądne rozwiazanie w mk3 CVH.

KUI3A - 4 Lut 2008, 20:48

ja chyba od razu dwie zrobię, skręcane, niby bardziej w d... dostaje przednia przy przyspieszaniu, ale ja podejrzewam,że tylną moge mieć naderwaną, więc ą od razu też skręcę i będzie ok, poza tym przy ostrym hamowaniu biegami będzie ją wyrywało w drugą stronę... chyba, no w każdym razie wiem już co i jak i chyba jutro to ogarnę :)

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 17:55 ]
no nadchodzi moment kiedywreszcie wnętrze nabierze rajdowego wyglądu :) w sobotę jadę do speca, który mi poinstaluje fotele itp...

tymczasem z tyłu zawitał już bilstein, więc zawieszenie w komplecie poniżej kilka fotek, które przy montażu popełniłem. Zdjęcia nie porażają jakością, bo się posłużyłem aparatem typu nokia 6600 ;/ w każdym razie różnice są widoczne dość wyraźnie







[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 00:45 ]
Wczoraj nadejszła wiekopomna chwila:

Fiestę odebrałem od koleżki co mi w niej fotele montował i ogarniał jeszcze inne detale we wnętrzu, co oznacza, że projekt prawie dobiegł końca na obecnym etapie (docelowo ma być jeszcze jakieś inne serducho, ale to kwestia kilku miesięcy jeszcze)

najlepiej sparwę całą oddadzą po prostu fotki, nie ma ich na razie zbyt wiele no i auto brudne itp... ale to jeszcze, że tak poweim nie jest oficjalna permiera, bardziej bym to nazwał przedpremierowym pokazem ;P























lepsze fotki pojawią się z czasem

DziDzia - 17 Mar 2008, 12:07

wielkie :brawo: :brawo: :brawo: :!:

Czekam teraz na najbliższego spocika :D ...




pozdro :!:

Daras84 - 17 Mar 2008, 15:34

z czego masz zrobione "boczki :>
squadak - 17 Mar 2008, 16:47

mimo wszystko strasznie wysoko masz to auto, co to za sprezyny w koncu zalozyles? :)
KUI3A - 17 Mar 2008, 17:01

Daras84 napisał/a:
z czego masz zrobione "boczki :>


3 mm PCV, białe (choć to, że białe to chyba zbędny komentarz :-P )

[qoute="squadak"]mimo wszystko strasznie wysoko masz to auto, co to za sprezyny w koncu zalozyles? [/qoute]

przód - Lejsjofoeres (chyba tak się pisze) od 1,8D
tył - jamex RS 1800 wzmacniane

zawias genialnie wybiera, jak sie będzie kładł to pewnie cośtrzeba będzie zmienić... ale to się okaże jak auto stanie na letnich kołach, bo na tych oponach przyczepność nie występuje w nadmiaze

PumaRST - 17 Mar 2008, 17:35

no Kuba. bardzo mi sie podoba :yes:

gratuluje

squadak - 18 Mar 2008, 09:30

KUI3A napisał/a:

[qoute="squadak"]mimo wszystko strasznie wysoko masz to auto, co to za sprezyny w koncu zalozyles? [/qoute]

przód - Lejsjofoeres (chyba tak się pisze) od 1,8D
tył - jamex RS 1800 wzmacniane

no to dziwi mnie ze tak Ci sie podnioslo auto do gory, ale skoro tak chciales :P
a ile ciezsza jest fiesta 1.8D do xrki? i czy na tyl masz napewno amorki do xrki a nie do zwyklej fiesty? xrka ma nizej osadzona miske na sprezyne o jakies 2,5cm

KUI3A - 18 Mar 2008, 20:29

tył to na pewno amorki od xr, co widać na zdjęciu porównawczym katalog też tak twierdzi :fox:

nie wiem ile jest cięższe 1,8 D od zwykłej, jak dobrze pamiętam to chyba nawet 1,8 D ma takie same sprężyny jak 1,8 RS

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 12:51 ]
ostatnio autem trochę juz sobie śmigam i docieram itp itd....

w wolnej chwili pomalowałem sobie także felaszki, tak żeby ladniej było :V:

zrobiłem to w chrakterze ciekawostki, bo podejrzewam, że felgi i tak szybko się pozbędą lakieru i będą wyglądały jeszcze gorzej niż przed malowniem, ale niech chociaż chwię pocieszą oko

taki był stan początkowy


a tak wyglądają teraz




zakupiłem także opony (185/50/14) (szkoda, że pewnie na niedługo starczą, a na rynku nie ma ich za wiele)




Daras84 - 20 Maj 2008, 10:46

za duzo mięsa na tych yokohamach to nie ma :> ale felgi ładne ;) masz foto na aucie ?
KUI3A - 29 Cze 2008, 15:07

dawno tu nic się nie działo, więc mały udacik wykonam:

byłem w ostatni weekend w słomczynie na pojeżdżawce, zrobiłem ze 30 km po torze, auto spisało się całkiem całkiem, gdyż nie wystąpiła żdna awaria ;)

ogólnie idea pojeżdżawki jest również super sprawą za 50pln można jeździć aż się będzie miało dość, szkoda, że tor ten jest dość dziurawy ;| pozytywną sprawą jest to,że opony się na tym torze stosunkowo wolno zużywają, ale niestety kosztem innych podzespołów

bilsten spisał się na 5 z plusem, na takiej wyrypiastej nawierzchni cały czas była trakcja, kumpel w peugeocie 106 ma takie same i mówi, że u mnie prowadzi się nieporównywlanie lepiej,

niestety moc fiesty pozostawia spory niedosyt, bo jej praktycznie nie ma :/ więc będę nad tym musiał się trochę skupić, a zacznę chyba od wykonania kompletnego wydechu i zmodyfikowania dolotu oraz zamontowania szpery :devil:

standardowy dot4 jaki posiadam w ukł. ham. także nie spisał się nalepiej gdyż uległ zagotowaniu, ale w odwodzie czeka już EBC BF 307+, który raczej nie będzie się gotował

wkrótce zdradzę więcej szczegółw...


poniżej wrzucam kilka fotek, niestety nie najleszych, ale innych nie posiadam, może stafcio coś tam wrzuci bo też był na torze, ale niestety nie pojeździł za długo gdzyż awaria go zmogła :/









Daras84 - 29 Cze 2008, 15:58

fajnie tez bym se poupalał ;) szkdoa ze plan zeteca nie weszedl w zycie :(
stafcio - 29 Cze 2008, 21:27

fotki mam, film też :D :ok: wrzuce w dzial sport do tematu pojeżdżawki.

co do auta: jak twoja zawiecha znosila te dziury na torze? zwlaszcza te pod koniec okrazenia? u mnie to troszke stukalo ;)

czy na ostatnim zakrecie przed protsa startowa miales podsterownosc?

MONIA - 29 Cze 2008, 22:26

KUI3A napisał/a:
, może stafcio coś tam wrzuci bo też był na torze, ale niestety nie pojeździł za długo gdzyż awaria go zmogła :/
Oj Stafcio nic się dzisiaj nie chwalileś o awarii :fox:
Kuba wielkie :brawo: :brawo: :brawo:

KUI3A - 29 Cze 2008, 23:17

stafcio napisał/a:
fotki mam, film też :D :ok: wrzuce w dzial sport do tematu pojeżdżawki.

co do auta: jak twoja zawiecha znosila te dziury na torze? zwlaszcza te pod koniec okrazenia? u mnie to troszke stukalo ;)

czy na ostatnim zakrecie przed protsa startowa miales podsterownosc?


super, może nie będzie jakiegoś wstydu za dużego

jedyne co u mnie stukało to łożysko przy kierownicy, reszte mam (a raczej miałem do soboty rano) całe zawieszlenie nówkę, a bilstein robi zadżebiście swoją robotę

co do ostatniego zakrętu to podsterowność to mało powiedziane, bardzo mocno trzeba było lewą hamować żeby jakoś wydało, bo nawet jak zaczynałem ten zakręt bokiem to i tak na końcu strasznie przód wyjeżdżał

Daras84 napisał/a:
szkdoa ze plan zeteca nie weszedl w zycie :(


tak się sprawy poukładały, że zamienił stryjek siekerkę na kijek...

a tak na poważnie to kolekcjonuje graty na mocne CVH, może się uda
no i gdzyby nie zetec (a właściwie jego sprzedaż) pewnie bym też nie miał LSD, a tak posiadm część tak, która aktualnie na montaż oczekuje

no i ogólnie dzięki za miłe słowa

stafcio - 30 Cze 2008, 09:09

twoje fotki wrzucone na dzial sport/pojezdzawka.
KUI3A - 30 Cze 2008, 23:13

dzieki za fotencje i filmik, szkoda troche,że tak mało mnie tam :| ale zawsze coś
MONIA - 30 Cze 2008, 23:55

KUI3A napisał/a:
dzieki za fotencje i filmik, szkoda troche,że tak mało mnie tam :| ale zawsze coś
to daj znać wcześniej to się jakieś foto wymonci :V: zarazicielu foto :V:
Tommy - 3 Lip 2008, 15:59

Mam małą prośbę - mógłbyś cyknąć trochę fotek jak masz zabudowany tył? Chodzi mi o te płyty PCV :)
KUI3A - 4 Lip 2008, 00:11

za kilka dni coś podrzucę
Piesek - 5 Lip 2008, 14:21

wiem że poduszki wymieniałeś na poliuretanowe... i okazały się... a tuleje wachacza też może wymieniałeś na poliuretanowe?
KUI3A - 7 Lip 2008, 15:30

Tommy napisał/a:
Mam małą prośbę - mógłbyś cyknąć trochę fotek jak masz zabudowany tył? Chodzi mi o te płyty PCV :)


podrzucę niebawem kilka fotek, ostatnio zapomniałem zrobić :ups:

Piesek napisał/a:
wiem że poduszki wymieniałeś na poliuretanowe... i okazały się... a tuleje wachacza też może wymieniałeś na poliuretanowe?


nie, tuleje zostały seria, ponieważ już wcześniej przekminiłem, że to będzie sie do d... nadawało, z resztą chyba Faza takie coś zainstakował i mu sięnie sprawidziło najlepiej, więc pozostałem przy serii


wówczas dopiero przekonałem się jak bardzo śliski jest to słomczyn :V:

ogólnie na tej pojeżdżawce było mniej aut niż tydzień temu, a pod koniec miałem cały tor tylko dla siebie, więc miejsce do treningu jak wymarzone, za jedyne 50 pln :bigok:
łącznie zaliczyłem na torze kolejne "ponad 30km" tym razem już na nowej pompie hamulcowej i z nowym płynem, takwięc nie zagotował się.
Poza tym było mokro i baaaardzo ślisko :devil:
Usterek po pojeźdżawce nie stwierdziłem co mnie cieszy, choć poprzednia wydawała mi sie także bezusterkowa a jednak... okazało się inaczej i gdyby nie wymiana pompy i urwany odpowietrznik przy cylinderku hamulcowym to mogło by się źle skończyć, ale od początku.

Czwartek 3. lipca; wymieniamy pompę hamulcową, urywa się odpowietrznik z tylnego lewego koła, sklepy pozamykane robota zostałby do dnia następnego, ale kumpel przytomie mówi żeby sprawdzić od razu stan okładzin czy aby ich nie wartałolby wymienić, odkręcam bęben, wyjmuje łożysko, wszystko wygląda ok, biore je do czyszczenia ze starego smaru a ono mi sie rozpada w dłoni, na początku trochę mnie to wkurzyło bo koszty dodatkowe, ale potem po chwili zastanowienia poczułem ulgę, że rozsypanie łożyska nastąpiło własnie w takich okolicznościach, a nie np podczas jazdy :yes:

szybka decyzja zakupić 2 nowe i jazda :V:

Piątek 4. lipca montujemy nowe graty (cylinderki i łożyska - postanowiłem wymienić już po obu stronach co to by uniknąć jakichś niespodzianek)
Oczywiście podczas odkręcania stywnego przewodu ham od prawego cylinderka dochodzi do jego urwania ;-( (bliski już byłem rezygnacji z całego wyjazdu, bo jeszcze dodatkowo uszkodziłem sobie rękę lewą przy odkręcaniu popsutego przewodu), kumel jednak okazł się wtej sytuacji niezastąpiony gdyż okazło się,że posiada wszystki niezbędne elementy do tego aby zrobić nowy przewód :devil: Więc walczymy dalej. Potem było już z górki i wszystko poszło jak trzeba

Sobota 5. lipca Tor Słomczyn był tylko nasz :V: o czym zapewne już przeczytaliście

poniżej kilka fotek, niestety nie mam żadnych z toru gdyż nie miłem sumienia aby kumpla wysyłać na deszcz, takwięc jedyne co udało mi się zrobić to zdjęcia ze słomczyńskiego PIT-LANE`u ozor










w tle widać auto serwisowe :ok:


P.S.

poszukuję pomysłów na to jak bez obniżania zawieszenia zmienić kąty pochylenia kół przednich, gdyż aktualne ich ustawienie potęguje podsterowne zachowanie samochodu, co nie jest zbyt mile widziane

mss - 9 Lip 2008, 09:55

ja mam negatywy z przodu i tez przod mi ucieka.
ja bym mimo wszystko troche obnizyl na Twoim miejscu. chociaz ze 2 cm

Qzyn - 9 Lip 2008, 11:19

Kuba - minusy w rajdowkach nie sa zbyt mile widziane - sprawdzaja sie raczej na torze gdzie jest gladko a na podbiciach i cieciach to juz nie ma az takiego sensu. Jesli jednak chcesz to mozesz zawsze zapodac np piasty z escorta gdzie amorki kreci sie na dole 2 srubami i kupic sruby plywajace z mimosrodami ale nei wiem czy warto ;) Co do podsterownosci to mialem 2 fiesty rally MK II i MK III i obie byly tak samo podsterowne, po prostu musialem sie przyzwyczaic i dopasowac technike jazdy do nich ;)
KUI3A - 9 Lip 2008, 13:33

Qzyn napisał/a:
Kuba - minusy w rajdowkach nie sa zbyt mile widziane - sprawdzaja sie raczej na torze gdzie jest gladko a na podbiciach i cieciach to juz nie ma az takiego sensu. Jesli jednak chcesz to mozesz zawsze zapodac np piasty z escorta gdzie amorki kreci sie na dole 2 srubami i kupic sruby plywajace z mimosrodami ale nei wiem czy warto ;) Co do podsterownosci to mialem 2 fiesty rally MK II i MK III i obie byly tak samo podsterowne, po prostu musialem sie przyzwyczaic i dopasowac technike jazdy do nich ;)



może jak LSD podjedzie to się sytuacja zmieni... jednak minimlanie bym kąt zmienił, więc muszę czegoś poszukać, a próbowałeś z piastą od escorta zabawy??

Qzyn - 9 Lip 2008, 21:09

Nie w mk III ale w MK II mialem zawias wlasnie chyba z escorta i amor byl do piasty krecony dwoma srubami i ja juz to tak kupilem ze zalozone byly mimosrodowe sruby sparco. I zabawa byla fajna. Co do LSD to jest potem ponoc inny swiat jak o jazde chodzi. Tam gdzie cie wypluwalo przodem z zakretu bedzie cie tak wciagac ze do wewnetrznej bedziesz dojezdzal :) Ja po prostu jak jezdzilem tak podsterownym autem to jak juz zacyznalo chciec wyjezdac to trzymalem gaz i dokrecalem kola jeszcze do zakretu hehe. No a na sniegu to wczesniej lewa noga mozna go sobie ustawic wiec problem znika. Faktycznie jest gorzej na asfalcie gdzie jezdzi sie na granicy przyczepnosci...
PumaRST - 6 Wrz 2008, 13:43

a ja mam pytanko odnośnie tej PCV na drzwiach, czy porównywałeś wage tego z ori boczkiem?? czy jest różnica??
KUI3A - 6 Wrz 2008, 15:55

PumaRST napisał/a:
a ja mam pytanko odnośnie tej PCV na drzwiach, czy porównywałeś wage tego z ori boczkiem?? czy jest różnica??


ciężko jest mi to stwierdzić, bo nie porównywałem, ale tak na "chłopski rozum" to powinno być to lżejsze, ale nie chcę Ci opowiadać bajek, bo po prostu nie wiem, a nie chce mi się tego zdejmować i ważyć, bo przynitowane jest.

a tak, żeby nie marnować posta, to pokażę jakie ostatnio oponki nabyłem :devil:








trafiły na fordowskie felgi RS 15" i jeździ się super teraz tylko poweru trochę do auta by się przydało

DziDzia - 6 Wrz 2008, 17:32

KUI3A, bier to swoje pudło jutro nad Wisełkę :) ...

Napisz, co to za oponki :)



pozdro :!:

MARIUSZ.B - 16 Maj 2009, 00:40

Temat umarł ale fiesta żyje (zapewniam). Codziennie kibicuję Kubie przy dalszych modyfikacjach.
Mam nadzieję, że mój post zmobilizuję Cię do kontynuowania tematu.

Powodzenia przy pracach.

stafcio - 16 Maj 2009, 08:04

Kuba jak tam szpera, zmontowałeś ją wczoraj?
KUI3A - 16 Maj 2009, 10:01

jak zwykle drobne prace przerodziły się w pół remont generalny auta i jego kompletną rozbiórkę właściwie kompletną, a to niestety trwa...

poniżej daję jedyne fotki jakimi dysponuję, zostały właśnie zrobione podczas jednej z nietypowych i nieplanowanych napraw, których konieczność się ujawniła po zdemontowaniu baku...










szpera siedzi w skrzyni już jakiś czas teraz wszystko czeka na zamontowanie do auta, co zapewne nastąpi w najbliższym tygodniu...

W skrócie zakres robót ostatecznie objął:

wymiana miski olejowej wraz z uszczelką

wymiana uszczelniaczy dolnej części silnika (wał)

rozbiórka skrzyni biegów i przekładka dyfra od erst

wymiana przewodów paliwowych

wzmacnianie podłużnic w okolicach baku paliwa

jeszcze chcę sprężyny wymienić na niższe nieco ale nie wiem czy mi to zagra z kołami 15"... ale to właściwie detal

PumaRST - 16 Maj 2009, 15:50

bedziesz na zlocie??
Rasta - 16 Maj 2009, 16:06

No stary obsuwka jakieś 2 lata chyba z tym projektem ale git, że wciąż żywy i ma się ku końcowi!
DziDzia - 17 Maj 2009, 01:36

Rasta napisał/a:
ma się ku końcowi!

Tak,chyba już od dwóch lat :D
Chyba podjadę zobaczyć, co tam się dzieję :)



pozdro :!:

KUI3A - 17 Maj 2009, 01:54

Rasta napisał/a:
No stary obsuwka jakieś 2 lata chyba z tym projektem ale git, że wciąż żywy i ma się ku końcowi!


... still improving jak to mawiają niektórzy :)

czy obsuwa nie wiem w zeszłym roku troche autem pośmigałem, w sumie to ze 120 km w warunkach bojowych wykonałem... i nic się nie zjebało, więc czy to można obsuwą nazwać to nie wiem... co najwyżej z timingiem (byciem we właściwym miejscu o właściwym czasie) mam kłopoty... niestety

co do zlotu to środa będzie dniem przełomowym... co prawda nie jestem zapisany ale cuda się zdarzają

MARIUSZ.B - 17 Maj 2009, 11:29

KUI3A napisał/a:
co do zlotu to środa będzie dniem przełomowym... co prawda nie jestem zapisany ale cuda się zdarzają

Trzymam kciuki za Ciebie i widzę Cię na zlocie.

KUI3A - 16 Kwi 2010, 19:55

i tak oto w dniu dzisiejszym, po ponad 6 latach moja przygoda z fiestą dobiegła końca, auto pojechało do Krakowa, nowy user ponoć już jest na forum, mam nadzieję, że się ujawni i że będzie zadowolony z auta.
elmek13 - 16 Kwi 2010, 21:15

KUI3A, Gratki. A co teraz za auto będziesz robił na rajdy?
Piter - 16 Kwi 2010, 21:17

Pewnie puga :)
Sam bym się na puga przesiadł :yes:

KUI3A - 17 Kwi 2010, 09:16

Na razie robię przerwę, trochę to jednak kosztuje :| i nie chodzi jedynie o koszt przygotowania ale każdy start trzeba kalkulować na jakieś 500 pln, więc uznałem, że dla 5-6 startów w roku nie stać mnie na trzymanie auta... brutalna ekonomia
Na codzień został mi na szczęście clio sport, więc w jakimś track dayu da radę tym pojechać i w tym rokuj pewnie tak sobie pojeżdżę... do czasu aż odkryję (ponownie) że nie można mieć jednego auta na codzień i do zabawy. Powoli zaczynam się rozglądać za kubełkiem i dodatkowym kompletem opon devil

PumaRST - 18 Kwi 2010, 10:43

no to Kuba powodzenia, jak już coś bedziesz ruszał to sie pochwal, a teraz zamykamy temat

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group