Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6

order - 22 Lip 2006, 20:03
Temat postu: [MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6
Witam mam pytanie mam fiestkę 1.1 która już prawie umarła(kompresja 6.5 najwięcej ehh)postanowiłem wrzucić do niej silnik 1.6 cvh który za groszę wziołem od znajomego za groszę bo swoją fiestkę musiał pociąć.I mam w związku z tym pytanie ponieważ pewien mechanior który rzekomo zna się na fiestach powiedział żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło i kawałek wydechu...oczywiśćie wiadomo że zawieszenie robię na twardsze i hamulce jeszcze...ale skrzynia podobno na bank pasuje....na pewno znacie ten silnik i wiecie co i jak tam jest...a i jeszcze jedno gdzie znajdę jakieś info na temat tego motoru może wiecie... :D
Żółwik Tuptuś - 22 Lip 2006, 20:18
Temat postu: Re: Czy skrzynia pasuje??
order napisał/a:
żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło


TArcza + docisk od 1.6 CVH . łożysko może zostać Twoje ( choć jak bedziesz miał na wierzchu to warto wymienić kpl.

order napisał/a:

i kawałek wydechu.


Cały wydech - inna średnica rur ( pogadaj ze znajomkiem moze ma wydech kompletny )

order napisał/a:
skrzynia podobno na bank pasuje
jeżeli chodzi o złożenie do qpy to pasuje będziesz miał nieco kródsze trzy ( ? ) pierwsze biegi ( nie pamiętam jak to jest w mk3 niech mię ktoś poprawi ) .Oczywiście jezeli skrzynia i przeniesienie napędu pozostanie od 1.1 jego żywotnośćnieco sie skróci .

pojęcie " wrzucania " nazywamy swapem poczytaj o tym bo jak wziąłęś golasa to będzie kiepsko .

ps : a teraz marsz do HP się przywitać bo Ciocia Charpia będzie smutna

Fordon - 22 Lip 2006, 20:49

do silnika kolega bedzie potrzebowal jeszcze wiazke elektryki... + dobry hebel z XR2i przod oraz tyl ,korektor sily hamowania... no i duzo szczescia zeby niebiescy nie patrzyli na silnik podczas kontroli ;) polecam opcje szukaj... wpisz SWAP tam jest tego mega duzo... :D od bezyny az po diesla
a skrzynie 1.1 zabijesz w szybkim tepie...
Pozdrawiam

PumaRST - 22 Lip 2006, 22:04

Zasadniczo mam pytanie, ile biegów ma twoja skrzynia jesli 5 to bedzie tak jak Żółw napisał, 3 pierwsze biegi strasznie krótkie = dobre przyspieszenie lub brak trakcji wzależności od twoich umiejętności. Ale jesli masz 4 biegi to bym jej napewno nie zostawiał.

Jak masz 5-cio biegową to napoczątek mozesz zostawić ale nie pochodzi ona długo bo sie rozsypie stosunkowo szybko. Ale żeby rozdzielić wydatgki możesz chwile pojeździć na tej co masz.

Pozdrawiam

order - 23 Lip 2006, 00:32

[hebel to znaczy co??

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:34 ]
jest 5 biegów ale domyślałem się pochodzi pewnie krótko.tEŻ Z XR2i kołować skrzynię ??

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:38 ]
HP??? hmmm nie kumam...jest tam wszystko alternator i inner bajery oprucz skrzyni....

Żółwik Tuptuś - 23 Lip 2006, 01:05

heble to chamulce

od kołowania skrzyni lepszy będzie jej zakup

skoro są inne bajery oprócz skrzyni a na dodatek alternator to wszystko ok .

ps : opisz najtrudniejszą rzecz jaką wykonałeś przy aucie sam
ps2 : poszukaj w archiwum bo o takim swapie jest sporooooooo

Rycho - 23 Lip 2006, 02:23

HP=hyde Park :)

Rycho

order - 23 Lip 2006, 10:52

[wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh
PumaRST - 23 Lip 2006, 22:50

order napisał/a:
[wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh


urzywana coś koło 80-100zł nową penie kupisz w granicach 200zł. Ona nie musi być od xr2i tylko od wielopunktowego wtrysku. Zapytaj kolego RKRa czy nie ma takiej bo chyba coś takiego bedzie miał, jak również Fordon jeszcze powinien mieć jesli była w Escorcie zatopiona w baku.

virus2 - 23 Lip 2006, 23:22

Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac,
order - 23 Lip 2006, 23:43

[ok dzięki ,jeszcze mam pytanie bo mam do wzięcia skrzynię od kolegi ale od 1.8 RS jaka tam jest różnica w skrzyni między 1.6 cvh jestem laikem i nie wiem czy warto to brać bo cena atrakcyjna jak by nie patrzeć...

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 22:44 ]
virus2 napisał/a:
Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac,

więcej przerubek niż myślałem.

adi08 - 24 Lip 2006, 22:15

jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u
PumaRST - 24 Lip 2006, 22:48

adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u


dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta ;) czyli sportu w twoim przypadku

adi08 - 24 Lip 2006, 23:17

PUMA napisał/a:
adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u


dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta ;) czyli sportu w twoim przypadku


liczyłes zęby na przełożeniu głównym? pytam bo ja tego osobiście nie robiłem a jak kiedyś szukałem ingo na temat fordowskich skrzyń to rózne źródła różnie podają (np ksiązki napraw i materiały dla rzeczoznawców tech motor. dosyć znacząco sie różnią) jako ciekawostke moge powiedzieć że autoryzowane serwisy forda gów*o na ten temat wiedzą...oni tam potrafią tylko wymieniać całe podzespoły na nowe :D pozdrawiam

PumaRST - 24 Lip 2006, 23:31

masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??

Zembów nie liczyłem

adi08 - 24 Lip 2006, 23:48

PUMA napisał/a:
masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??

Zembów nie liczyłem

Jedynie sprawdzałem takim troche śmiesznym ale w miare skutecznym sposobem a mianowicie policzyłem całkowite przełożenie skrzyni na 1-szym biegu, podniosłem samochód, wykręciłem świece i na zapiętej jedynce obracełem wałem obserwując ruch koła... Wyszło że mam 4,06:)

PS. tak na marginesie -> skrzynia z XR2 ma lepiej dobrane poszczególne przełożenia (chodzi mi o odstępy pomiędzy poszczególnymi biegami) tak mi wyszło z obliczeń i moich testów drogowych :D pozdrawiam

order - 25 Lip 2006, 00:04

adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u

A ile Ci pali??

adi08 - 25 Lip 2006, 00:36

ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 :ra: 3 :ra: 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...

PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" :hahaha: :hahaha: :hahaha:

order - 25 Lip 2006, 09:49

adi08 napisał/a:
ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 :ra: 3 :ra: 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...

PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" :hahaha: :hahaha: :hahaha:

możesz mi napisać coś na temat osiągów na tym motorze??

adi08 - 25 Lip 2006, 13:56

niestety nie moge bo nie mierzyłem przyspieszenia 0-100km/h...jedyne co wiem to to że na tej skrzyni prędkość max wynosi około 160km/h przy około 6000obr/min...
szczerze to nie wiem nawet z jakimi prędkościami jade na jakiś rally sprincie bo nie ma czasu gapić sie na licznik... dla mnie najistotniejsze są obroty... jak kiedyś sprawdze przyspieszenia to oczywiście napisze na forum...pozdrawiam

Debek - 25 Lip 2006, 17:40

Skąd masz taką krótką skrzynie??? To piątka czy czwórka? Bo jak piątka to...ja tez chce :-)
adi08 - 25 Lip 2006, 23:24

Oczywiście mowa o 5 biegu... skrzynke kupiłem w firmie która handluje silnikami itp. tu masz link do ich stronki http://www.silniki.com.pl/ To jest już 3 skrzynia którą wsadziłem do tego samochodu i jest zdecydowanie najkrótsza :D ale nie jestr ona bez wad :? (dupiate zestopniowanie poszczególnych biegów) pozdro
Fordon - 26 Lip 2006, 18:35

To ja poprosze skrzynie od 1.1 do mojej malej zobaczymy czy wytrzyma chociaz miesiac... bo puki co mialem 2 skrzynie od 1.8D ktore padaly dosc szybko(podejrzewam ze juz byly lekko dobite) a ostatnia ktora trzyma najdluzej pochodzi od 1.6D i smiga ze az milo... i wytrzymuje tych 171Nm u mnie :D

Pozdrawiam

Żółwik Tuptuś - 26 Lip 2006, 21:16

Fordon napisał/a:
a ostatnia ktora trzyma najdluzej pochodzi od 1.6D i smiga ze az milo... i wytrzymuje tych 171Nm u mnie :D

Pozdrawiam


a nie jest ona czasem z mk2 ( lub escorta z czasów mk2 ? ) jeżeli tak to wszystko wyjaśnia .

Fordon - 26 Lip 2006, 22:06

tak jest to skrzynia od Fiesty MK2 1.6D... tylko nie rozumiem co wyjasnia... :-P bo w skrzyniach az tak nie siedze...

Pozdrawiam

Laskosz - 26 Lip 2006, 22:28

Fordon napisał/a:
ak jest to skrzynia od Fiesty MK2 1.6D... tylko nie rozumiem co wyjasnia..

Wtedy robili lepsze skrzynie :D

Żółwik Tuptuś - 26 Lip 2006, 22:36

Wyjaśnienie jest jedno - materiały i jakość wykonania
mk2 to ostatnia ( jedyna ? ) fiesta w której ford sie przyłożył . zauważ że podzespoły ( wszystkie nie tylko skrzynie ) niby takie same a mimo tego że majapo 10 lat więcej w kościach ich trwałośćjest lepsza .
Sprawa nie dotyczy tylko skrzyń - w CVH tendencje do wyrabiania wałka sąmniejsze w głowicach w mk2 ( a jeszcze mniejsze w głowicach sprzwed 86 roku ) - tyle z moich spostrzeżeń .

Fordon - 26 Lip 2006, 22:45

:hihihi: w sumie macie racje... a ja mam jeszcze na zapasie skrzynie z escorta XR3i 1989/90 kanciaka... i w razie czego wiem gdzie jest skrzynia od 1.6D Orion :D chyba zaopatrze sie w 3-cia skrzynie w razie W

Pozdrawiam

qrdesz87 - 3 Gru 2006, 23:29

to ja sie dołącze do tematu, bo wkladam silnik 16, efi na skrzyni z fiesty 1,3
czy tez bede miał krótsze przełozenia niz na seryjnej w xr2i?
pytam, bo na skrzyni 1,3 i na skrzyni z escorta 1,6 efi jest to samo oznaczenie "XVII/3"

PumaRST - 4 Gru 2006, 21:44

to oznaczenie co podałeś jest oznaczeneim elementu a nie skrzyni jako cąłego podzespołu. co do przełozeń są takei same, ale ta od xr2i jest wzmocniona.
adi08 - 16 Gru 2006, 13:34

qrdesz87 napisał/a:
to ja sie dołącze do tematu, bo wkladam silnik 16, efi na skrzyni z fiesty 1,3
czy tez bede miał krótsze przełozenia niz na seryjnej w xr2i?
pytam, bo na skrzyni 1,3 i na skrzyni z escorta 1,6 efi jest to samo oznaczenie "XVII/3"

z tych oznaczeń niczego sie nie dowiesz

Scyhe - 28 Lut 2007, 22:40

Dołącze się do dyskusji... Jest jakis sposób prosty na wykrycie jaką się ma skrzynie ? Kupiłem niedawno XR2i 1.8 16V ale poprzedni właściciel wymienił zaraz na początku swojej eksploatacji skrzynie i teraz nie wiem czy dobrał do Xr2i czy moze wcisneli mu cos z "cywilnych" - obawiam się ze jak zlecał tą naprawę w warsztacie to niebardzo się orientował w temacie - stąd moje podejrzenia. Mam jeszcze swoja 1.3 '94 wiec mogę cos porównać jakby się dało...
PumaRST - 28 Lut 2007, 23:46

porównaj prędkość na 2 biegu.

to znaczy w obu przypadkach naprzykąłd na 6000tyś obr. to pomoze ustalić jaki dyfer masz czy 4,06 czy 3,82

mnie osobiście tyle przychodzi do głowy,

Jeszcze mozesz mi powiedziec na jakie obroty spada ci prędkość obrotowa po zmianie z 2 na 3, ale tu musisz dokrecić bieg do 6500 i zmienic na 3.

wtedy spróbuje coś policzyć i moze uda mi sie ustalić jakei masz przłozenia a co za tym idzie jaka skrzynie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group