Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - [MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik

garys - 20 Kwi 2006, 19:12
Temat postu: [MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik
Już jeden poradnik był na tym forum ale i tak postanowiłem umieścić swój skrócony i udoskonalony (jak najmniej przeciągania kabelków) opis.
Wiedzy nigdy za wiele, a ułatwi sprawę przyszłym chętnym na taki bajer.

Materiały:
-przede wszystkim siłownik slave,
-bezpiecznik, ja użyłem 10A,
-przycisk,
-troche przewodu, ze 3 metry tego chyba było,
-podstawowe narzędzia i 2 godzinki wolnego czasu oraz ładna pogoda (ja robiłem to pod chmurką)

1) Zdejmujemy ostrożnie czarny plastik spod klapy
2) Właśiwy montaż samego siłownika, nie jest to takie proste jak sie wydaje, pod klapą jest ciasno.
Zamieszczam fotki (niestety jakość tylko z telefonu):




3) Najgorsze za nami, zostało tylko podłączenie elektryczne:
- przycisk montujemy w jakimś dogodnym miejscu (u mnie na konsolce ze względu na brak innych wolnych miejsc):


- ciągniemy kabelki przez autko (u mnie jak zawsze poszło to progiem)
- plusik (u mnie wykorzystałem ten z lampki bagażnika) podpiąłem pod wolny styk w tej sprytnej kostce:

- plusik ten dalej łączy się z siłownikiem poprzez wolny bolec w klapie (oczywiście tylko wtedy gdy jest zamknięta - bo o to nam chodziło):

- no a masa, od wycieraczkowej masy:


Obyło się bez zbędnych regulacji. Wszystko chodzi pięknie. Nie plątają się żadne kabelki i sam siłownik też nie zawadza.
Zachęcam do takiej przeróbki szczęgólnie osoby którym tak jak mnie, zamek bagażnika odmówił posłuszeństwa - a nie opłacało się dorabiać kluczyka czy bawić w ratowanie zamka.
Koszt dużo mniejszy (mnie wyniosło ok 15zł) i większa wygoda oraz trwałość.
Pozdrawiam :)

abla - 22 Kwi 2006, 02:25

No i brawo :)
Siłownik można też zamocować tak:

Mocowanie chyba bardziej stabilne (bo w dwóch miejscach), za pomocą przeciętej na dwie części listwy montażowej (sprzedawanej w zestawie z siłownikiem) z wykorzystaniem fabrycznych otworów w klapie. Działa idealnie :)
P.S. Widoczny na zdjęciu sznurek to pozostałość po ręcznym otwieraniu bagażnika :D (również nawalił mi zamek, zanim go naprawiłem klapa była otwierana od wewnątrz :) )

cipojsza - 24 Kwi 2006, 22:11

Jezu jaki wy macie śrubokręcik, żę wam sie zmieściła ręka żeby te małe śrubki na tym mocowaniu cięgna przykręcić.

U was ten siłownik rozciąga się jak otwiera czy sciąga? Bo ja próbuje podłączyć tak samo jak abla ale rączki nie mogę wcisnąć zeby cięgna ze sobą połączyć. Może to przez to, że chciałem zamontować siłownik do tych dwóch fabrycznych otworów w klapie.
Może przekombinuje i założe tak jak garyś, że siłownik będzie sie rozciągał w celu otwarcia, to chyba tylko kwestia zamiany plusa z minusem. ;)

garys - 24 Kwi 2006, 22:34

Na fotkach może wyglądać ze jest tam sporo miejsca ale w rzeczywistość jest bardzo ciasno i po prostu trzeba popróbować róznych pozycji a na pewno się uda.
Masz racje co do tego że od zamiany biegunów zależy kierunek działania siłownika, a u mnie się on wysuwa.Pzdr.

abla - 25 Kwi 2006, 05:11

No a u mnie siłownik oczywiście ciągnie, ale macie rację, to tylko kwestia zmiany biegunów. Z montażem nie było aż tak źle, nie za duży śrubokręt, browar i sprawne palce - najpierw przykręciłem tą kostkę do cięgna w klapie, potem łyk browara, potem wsunąłem w nią cięgno z siłownikiem, potem łyk browara, przymocowałem siłownik do klapy, łyk browara i na końcu dokręciłem śrubkę w tej kostce od cięgna :D I łyk browara ;)
Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:

garys - 25 Kwi 2006, 10:09

abla napisał/a:

Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:


Dlatego polecam prostrzy sposób i wykorzystanie fabrycznych bolców i kostki - nie trzeba przeciągać żadnych kabelków.

cipojsza - 25 Kwi 2006, 13:10

garys napisał/a:
abla napisał/a:

Ja akurat najwięcej namęczyłem się z przeciągnięciem przewodu przez klapę - nie miałem żadnego drutu i sporo sie nakombinowałem zanim mi się udało)... A może to przez ten browar... :lol:


Dlatego polecam prostrzy sposób i wykorzystanie fabrycznych bolców i kostki - nie trzeba przeciągać żadnych kabelków.

No ale od tego styku w klapie trzeba ciagnac kabel do kabiny, a jak sie wpiales w ten styk? da sie go wyjac ?
A ten nad zderzakiem tez sie da wyjac ? Bo nie widze zadnych mocowan w obu?

garys - 25 Kwi 2006, 14:38

Oczywiście że nie :) Przeanalizuj sobie mój opis.
Rozumiem że jest kwestia tylko plusa bo masa jest oczywista.
Plusa "pożyczyłem" z lampki bagażnika, podpiąłem go do tej kostki "nad zderzakiem" pod widoczny wolny styk (kostke się normalnie wyjmuje)

...no a ten bolec w klapie bagażnika (tu się odkręca kostke po prostu) łączy się z tą blaszką w kostce "nad zderzakiem" i tu następuje "przekazanie plusa ;) " do siłownika
i to wszystko.
Jasnym jest że siłownik nie będzie działał po otwarciu klapy ponieważ nie bedzie styku blaszki jednej kostki z bolcem drugiej kostki. Pzdr.

Lopez26 - 25 Kwi 2006, 14:58

Witam ja mam takie pytanie :
Co to za siłownik i ile kosztuje ??
Bo w mojej fieście ten przycisk już jest ( tez tak samo obok drążka skżyni biegów ), to chyba fabrycznie przewody też chyba są tylko nie działa bo ktoś wcześniej zmienił zamek i niema siłownika.

garys - 25 Kwi 2006, 15:35

Lopez26 napisał/a:
Witam ja mam takie pytanie :
Co to za siłownik i ile kosztuje ??
Bo w mojej fieście ten przycisk już jest ( tez tak samo obok drążka skżyni biegów ), to chyba fabrycznie przewody też chyba są tylko nie działa bo ktoś wcześniej zmienił zamek i niema siłownika.


Ja kupiłem najzwyklejszy z allegro SLAVE za 10 zeta, ale są i tańsze.

abla - 25 Kwi 2006, 15:41

cium cium napisał/a:
No ale od tego styku w klapie trzeba ciagnac kabel do kabiny...

Racja, trzeba pociągnąć kabel do przycisku w kabinie ale nie trzeba go ciągnąć przez klapę, tylko można dołem do tego styku w bagażniku i przez to rzeczywiście jest to prostsze rozwiązanie.
Lopez26 napisał/a:
Co to za siłownik i ile kosztuje ??

To jest zwykły siłownik slave, możesz kupić np. tutaj:
http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html
lub w każdym sklepie elektronicznym - kosztuje ok. 15 zł.

jackrzec - 2 Maj 2006, 10:17

Otwierany bagażnik jest OK, ale po co takie kombinacje? Trochę później zrobię fotki jak mam u siebie zamocowany siłownik. Ja tam nie wyginałem żadnych blach od niego, bo siłownik uniwersalny pasuje, tylko w odpowiednim miejscu trzeba go przykręcić!
cipojsza - 2 Maj 2006, 15:21

garys napisał/a:
...no a ten bolec w klapie bagażnika (tu się odkręca kostke po prostu) łączy się z tą blaszką w kostce "nad zderzakiem" i tu następuje "przekazanie plusa ;) " do siłownika
a czy ten trzeci bolec po prawej to nie jest od spryskiwacza tylniej szyby ? Bo tak dzis po kablach biegałem.
Bartek - 3 Maj 2006, 02:12

pomysl z bolcem jest ok, jesli ma sie wolny, a niewiem czy zawsze jest wolny, gozej jak potrzebuje zrobic sterowanie z minusa, wtedy zostaje albo ciagnac przez klape, albo... przekaznik? i wtedy + od lapki na bolec, na stale, minus z silownika do przekaznika, + na przekazniku z lampki i minus n.p. z sterowania 2 kanalu z alarmu... co radzicie?
jackrzec - 4 Maj 2006, 08:24

No i porobiłem fotki:




Oczywiście żeby przykręcić ten łącznik między siłownikiem a prętem od zamka użyłem śrubokręta takiego ze 30 cm, bo w żaden sposób niemogłem tam wsadzić ręki :) . Wg mnie robiąc tym sposobem nie ma żadnego kombinowania, i siłownik w niczym nie przeszkadza. Prąd oczywiście doprowadziłem ze złącza w klapie i nie ma potrzeby opisywania tego, bo już było.

xeper - 4 Maj 2006, 10:28

fakt ze zmiana biegunów zmienia kierunek pracy siłownika. i tu pytanie czy jest roznica w mocy siłownika? jest mocniejszy gdy ciagnie czy jak pcha? czy to nie ma zadnego znaczenia?
garys - 4 Maj 2006, 12:20

cium cium napisał/a:
a czy ten trzeci bolec po prawej to nie jest od spryskiwacza tylniej szyby ? Bo tak dzis po kablach biegałem.


Nie pamietam od czego on jest, skupiłem się na wolnym bolcu-bo bardzo sie on przydał.

Bartek napisał/a:
pomysl z bolcem jest ok, jesli ma sie wolny, a niewiem czy zawsze jest wolny, gozej jak potrzebuje zrobic sterowanie z minusa, wtedy zostaje albo ciagnac przez klape, albo... przekaznik? i wtedy + od lapki na bolec, na stale, minus z silownika do przekaznika, + na przekazniku z lampki i minus n.p. z sterowania 2 kanalu z alarmu... co radzicie?


Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Jezeli jest zajety to trzeba poszukac innej kombinacji podlaczenia.
Twoja propozycja chyba nie jest zla.

jackrzec napisał/a:
Otwierany bagażnik jest OK, ale po co takie kombinacje? Trochę później zrobię fotki jak mam u siebie zamocowany siłownik. Ja tam nie wyginałem żadnych blach od niego, bo siłownik uniwersalny pasuje, tylko w odpowiednim miejscu trzeba go przykręcić!


Dlatego potrzebne sa takie tematy, bo teraz kazdy sobie moze oblukac pomysly wykonania i np. wybrac czy woli wygiac blaszke czy wiercic otwór w bagażniku.
Twoj sposób tez jest b.dobry. Pzdr.

jackrzec - 4 Maj 2006, 12:33

garys napisał/a:
Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.
garys - 4 Maj 2006, 12:36

xeper napisał/a:
fakt ze zmiana biegunów zmienia kierunek pracy siłownika. i tu pytanie czy jest roznica w mocy siłownika? jest mocniejszy gdy ciagnie czy jak pcha? czy to nie ma zadnego znaczenia?


Podejrzewam ze nie ma żadnej różnicy.

jackrzec napisał/a:
garys napisał/a:
Byc moze nie zawsze, bo po co mieli by zostawiac jeden wony bolec, u mnie byl. Wystarczy sobie zajrzec do srodka i sprawa jasna.
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.


Faktycznie, przeoczyłem ten szczegół. Ja też nie wiem jak jest w MK4, może ktoś z posiadaczy koledze podpowie.

cipojsza - 4 Maj 2006, 15:03

jackrzec napisał/a:
Ty piszesz o mk3, a on ma mk4 - tam niewiem jak jest. Ale w mk3 zawsze pierwszy bolec od prawej jest wolny- chyba że ktoś ma fabrycznie załozóne elektryczne otwieranie klapy.
A ja sie upieram przy spryskiwaczu, od prawego bolca (patrzac do gory na podniesioną klapę)leci taki przewód w prawo i bokiem klapy do góry przy szybie, może grzanie szyby tylniej (chyba że to przez tą gumke leci).
Aż idę obadać zaraz jeszcze raz.

Sprawdziłem na schemacie, przez te bolce ida 3 rzeczy
1. wycieraczka tylniej szyby,
2. grzanie tylniej szyby,
3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia :brawo: :brawo:
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3

Bartek - 5 Maj 2006, 01:29

w mk4 pierwszy odprawej odpowiada za zaswiecanie zaroweczki w aucie, czyli styk do masy. tak mi sie wydaje chociaz noc pozna i dzien meczacy:-) ale bede badal. juz jutro.
jackrzec - 6 Maj 2006, 07:54

Nie mogłem się powstrzymać i musiałem to narysować :) -powinno pomóc. Innej opcji nie ma, chyba że jest coś przerobione, ale w oryginale jest tak (dotyczy mk3):

Spryskiwacz ma się nijak do tego złącza, bo jego wężyk idzie przez ten gumowy przepust u góry między klapą a budą auta.

A tu masz do mk4, trochę pokręcony schemat, ale jak się przypatrzysz to zobaczysz co jest co:

Bartek - 6 Maj 2006, 10:23

powiem tak, z pradem dam sobie rade, bo to prosta zprawa:--) gozej z umiejscowieniem silownika i podpieciem tego zeby dzialalo. w mk3 wyglada to prosciej, a wczoraj tak na kilka chwil ogladania w mk4 jakos niemam weny specjalnej;_) zaraz przeszukam forum, jak by ktos mial w mk4 niech napisze jak on to umiescil i piodpial.

patrzylem z kolega i jedyne co mi przyszlo to zeby tam podpiac linke w opancerzu ktora by to ciagnela, ale... ide zaraz robic;) zobaczymy co wymysle

cipojsza - 1 Lip 2006, 11:46


Pod który styk wpieliście "+" idący do siłownika ? Ten wolny na tej fotce?
Bo ja z moim biednym miernikiem nie jestem w stanie wykryć masy i przez to już raz wywaliłem bezpiecznik :-)

jackrzec - 2 Lip 2006, 06:30

cium cium napisał/a:
[url=http://img95.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pod który styk wpieliście "+" idący do siłownika ? Ten wolny na tej fotce?
Bo ja z moim biednym miernikiem nie jestem w stanie wykryć masy i przez to już raz wywaliłem bezpiecznik :-)
Bo przecież nie ma masy na tych stykach - masa jest brana z klapy, a klapa poprzez zawiasy ma ją z budy. A do siłownik podłaczasz pod ten styk:
cipojsza - 2 Lip 2006, 21:11

Sorry jackrzec ale u mnie instalacja wygląda na nieruszaną (znaczy oryginalną) i ...
pod ten "pin" zaznaczony przez Ciebie wpięte jest ogrzewanie tylniej szyby (może Ty nie masz). Na trzy bolce trzy są zajete.
Pierwsze dwa od lewej to wycieraczka (zasilanie i zaislanie dla powrotu wycieraczki do pozycji "0"). Trzeci PIN to wlasnie ogrzewanie tylniej szyby.

Pozostaje mi prowadzenie kabelka pod uszczelką , przez podsufitkę, i przez klapę na dół. Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)

abla - 3 Lip 2006, 02:01

cium cium napisał/a:
...Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)

Kombinujesz odpowiednio długi drut, w miarę elastyczny (żeby się sam zagiął w rogu klapy) przymocowujesz do jego końca ten przewód (np. taśmą klejącą), wkładasz to w otwór u góry klapy i przepychasz. Albo możesz to zrobić tak jak ja, jednak uważam to za trudniejszy sposób, ale akurat nie miałem pod ręką drutu: przymocowałem do końca przewodu ciężarek w postaci końcówki klucza nasadowego i przepchałem to przez klapę od góry, przy opuszczonej klapie ciężarek ciągnie przewód w dół tylko że w połowie drogi coś tam przeszkadza (chyba od ogrzewania szyby) i trzeba to jakoś pokonać, pociągając energicznie za przewód tak, żeby ciężarek przeskoczył :) Ogólnie nie polecam jednak tego sposobu bo zajęło mi to ok. godziny, na szczęście miałem piwko pod ręką więc byłem dość wyluzowany i nerw mnie nie chwycił ;) Z drutem powinno być łatwiej.
Pozdro :)

jackrzec - 3 Lip 2006, 07:56

cium cium napisał/a:
Sorry jackrzec ale u mnie instalacja wygląda na nieruszaną (znaczy oryginalną) i ...
pod ten "pin" zaznaczony przez Ciebie wpięte jest ogrzewanie tylniej szyby (może Ty nie masz). Na trzy bolce trzy są zajete.
Pierwsze dwa od lewej to wycieraczka (zasilanie i zaislanie dla powrotu wycieraczki do pozycji "0"). Trzeci PIN to wlasnie ogrzewanie tylniej szyby.

Pozostaje mi prowadzenie kabelka pod uszczelką , przez podsufitkę, i przez klapę na dół. Jak dziś na to spojrzałem to aż sie przeraziłem: jak przeciągnąc kabel z góry klapy (z nad okna) na dół pod szybe :-)
Ja też mam oryginalną instalację i tez mam ogrzewanie tylnej szyby! Jeśli masz cztery blaszki na tym styku, to popatrz na zdjęcie i pomyśl pierwsze dwa to wycieraczk, trzeci to ogrzewanie, czwart jest wolny (co widac na zdjęciu) i pod ten czwarty jest też podpięte ośw bagażnika (bo jest dwufunkcyjny). Instalację też mam nieruszaną. Fabrycznie pod ten właśnie styk jest podłączony + do siłownika - wiem, bo w jednej fieście mam oryginał, a w drugiej sam robiłem!
cipojsza - 3 Lip 2006, 16:06

I wszystko jasne, ja mam 3 bolce w klapie i trzy blaszki w w tylnim pasie nad zderzakiem :-)
Czyli musiał bym poszukac gdzieś na szrocie takiej z 4 i pobrać :-)

jackrzec - 5 Lip 2006, 07:21

cium cium napisał/a:
I wszystko jasne, ja mam 3 bolce w klapie i trzy blaszki w w tylnim pasie nad zderzakiem :-)
Czyli musiał bym poszukac gdzieś na szrocie takiej z 4 i pobrać :-)
Albo szrot, albo możesz sam dorobić z miedzianej blachy - robota prosta, Trochę gorzej idzie z tym bolcem w klapie, ale też można zrobic. Najłatwiej i najszybciej jednak kupis na szrocie i po problemie...
Rangers76 - 5 Lip 2006, 12:21

Cześć
Przez klapę ja przeciągałem przewód za pomocą cienkiej sprężystej rurki od sprężonego powietrza Festo. Poszło jak po maśle :yes:
a przez podsufitkę sztywnym długim stalowym drutem.
Potem za plastikiem w słupku po stronie kierowcy i do skrzynki bezpieczników bo w klapie mam tak:

http://img161.imageshack....obraz0019oh.jpg
i
http://img161.imageshack....obraz0019oh.jpg

poczytaj

http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20

mimiczek - 11 Sie 2006, 13:55

czy nie wydaje sie Wam Panowie ze spryskiwacz tylnej szyby ma osobną pompke ktora dotarcza plyn na tylna szybe?? bo jak uruchamiam przedni spryskiwacz to buczenie jest inne niz gdy chce spryskac tylna szybe. (bez podtekstów prosze odnosnie pryskania) :lol:
abla - 11 Sie 2006, 23:45

mimiczek napisał/a:
czy nie wydaje sie Wam Panowie ze spryskiwacz tylnej szyby ma osobną pompke ktora dotarcza plyn na tylna szybe?? bo jak uruchamiam przedni spryskiwacz to buczenie jest inne niz gdy chce spryskac tylna szybe. (bez podtekstów prosze odnosnie pryskania) :lol:

:-)
No nie wydaje mi się :)
Silniczek do spryskiwacza szyby przedniej i tylnej jest jeden, ale jest tak zbudowany, że ma dwa wyjścia i w zależności od sygnału pryska jednym albo drugim końcem :hahaha: - śmiesznie to brzmi :)
Nie rozbierałem go ale domyślam się, że zmienia się polaryzacja i kręci się w jedną albo w drugą stronę (stąd inny dźwięk) :)
Tak w ogóle to trochę OT, czy ktoś sobie tu jaj nie robi z tym pytaniem :?: :)
Pozdro :)

iceman1979G - 18 Sie 2006, 18:39

tak ja w tej nadrej kostce nm klapie ma pierszy i drugi zesty to jest tylna wycieraczka czeci pusty nie ma naet tego metalowego bolca a na czwartym grzanie szyby a masa wycieraczki nie masuje > wiec jak sie podpiac z tym silownikiem???
Toooommmmi - 24 Sie 2006, 15:26

A ja nie mam tego ostatniego bolca wolnego :( Mam do niego podpiety jakis kab3el co idzie do wycieraczek. Tak samo w kostce nad zderzakiem nie mam wolnego tego jednego pinu bo tam mam chyba podłączone ogrzewanie tylnej szyby ale za to mam wolne te dwa piny co sa do oświetlenia bagażnika. Moge podpiąć do jednego z nich kabel z plusem do siłownika? No i czy moge do tego ostatniego bolca podpiąć jakos jeszcze jeden kabel. Pomóżcie
iceman1979G - 24 Sie 2006, 16:01

te dwa ostanie sa do lampki
a masz miejsce na jakis pin bo jak kasz 4 to ktorys jest na bank wolny bo ja milem tylko trzy ten blaszki ale juz 4 w drodze wiec jak dotrze to zabieram sie do mocowania elektrycznego

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:47 ]
elektryczny bagaznik juz działa :jupi: :V: hooray ziom

Toooommmmi - 12 Paź 2006, 12:12

Hej Ludziki :) Jestem wku........ Bo wszystko podłączone fajnie i kurde nie działa :( znaczy prąd do siłownika dochodzi, ale tylko pstryka tam tym zamkiem ale nie umie go otworzyć ten siłownik. Teraz pytanie. Może być, żejest za słaby siłownik, czy może w jakiś specjalny sposób trzeba wyregulowac te jarzmo? Pomóżcie mi, bo jestem załamany :( Kupiłem siłownik o uciągu 4 kilogramów. Może za słaby? Bo tak mi to wygląda, jakby nie umiał uciągnąć tego. Czy 6 kg w takim przypadku rozwiąże mój problem, czy to jeszcze za słabe będzie?
garys - 12 Paź 2006, 14:13

[quote="Toooommmmi"]Hej Ludziki :) Jestem wku........ Bo wszystko podłączone fajnie i kurde nie działa :( znaczy prąd do siłownika dochodzi, ale tylko pstryka tam tym zamkiem ale nie umie go otworzyć ten siłownik. Teraz pytanie. Może być, żejest za słaby siłownik, czy może w jakiś specjalny sposób trzeba wyregulowac te jarzmo? Pomóżcie mi, bo jestem załamany :( Kupiłem siłownik o uciągu 4 kilogramów. Może za słaby? Bo tak mi to wygląda, jakby nie umiał uciągnąć tego. Czy 6 kg w takim przypadku rozwiąże mój problem, czy to jeszcze za słabe będzie?[/quote]

a kluczykiem otwierał sie lekko?
Spróbuj go troche nasmarować a przede wszystkim to sprawdź dokładnie czy siłownik ciągnie równolegle do linki, tak jak mówisz WYREGULUJ dokładnie jeszcze raz.
Ja mam też ten niby słabszy siłownik a otwiera bez problemu (i tu małe sprostowanie...musze kliknąć dwa razy-w sumie jest to takie zabezpieczenie przed przypadkowym użyciem).Pzdr.

abla - 12 Paź 2006, 16:07

Ja też mam taki siłownik do 4kg i radzi sobie bez problemu. Także tak jak pisze Garys sprawdź, czy cięgno siłownika ciągnie w miarę równolegle do cięgna zamka i wyreguluj. A jak sam zamek chodzi za ciężko to spróbuj go jakoś przesmarować.
A jeszcze przyszło mi do głowy: nie podłączyłeś przypadkiem odwrotnie zasilania siłownika (że zamiast ciągnąć siłownik pcha) :?:

garys - 12 Paź 2006, 16:27

Tak jak mówi abla zobacz jeszcze czy nie zamieniłeś kabelków, niby banalne ale nie każdy może sie domyśla że zamiana biegunów powoduje zmiane kierunku działania siłownika (tego cięgna-bolca). Może "wypychać" lub "wciągać" ;)
Toooommmmi - 13 Paź 2006, 00:04

Nie no, a zmianie kabelków raczej nie może byc mowy, bo po pierwsze trzy razy sprawdzałem, zanim połączyłem, a po drugie dwa razy udało mi sie otworzyć bagaznik, ale po kilkunastu próbach naciśnięcia guziczka :) A siłowniczek mam niemalże w idealnej lini zamontowany. Co do zamka, to fakt, ciężko troche chodzi z kluczyka. Może to tez być problem. Jutro może wyciągne ten zamek i go "przesmaruje" jakimś płynnym smarem :) Ale jestem tak wkurzony, bo już wszystko gotowe a tu kicha, nie działa :( No nic, dzięki za porady :)

[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 10:58 ]
hehe :) To trza sie kretynem urodzić :D Mieliście racje, miałem na odwrót podłączone kabelki i zamist ciągnąć, to mi pchał siłowniczek :D A to wszystko przez głupi zasilacz, na którym sprawdzałem :/ Ale teraz hula jak ta lala :) Otwiera sie za jednym naciśnięciem guziczka, jak za dotknięciem czarodziejskiej różczki :D Dzięki wszystkim za pomoc :) I do nastepnej przeróbki :)

eCo^ - 14 Lut 2007, 23:30

Gdzie podpiąć kabelek do guziora na konsoli??? :-(
Plizzz help :he: co i jak
super by było z fotkami ;-)

goofy - 14 Kwi 2007, 01:59

cium cium napisał/a:
3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia :brawo: :brawo:
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3


Wszystko ladnie pieknie, ale jest jeden maly szczegol. Przedstawie na swoim przykladzie. Pod 4 styk (pierwszy od prawej) mam podlaczona lampke bagaznika. Kazdy wie jak dziala ten styk , co powoduje, ze po otwarciu maski lampka swieci, czyli obwod jest zamkniety. Jesli zamkne klape to lampka gasnie-obwod zostaje przerwany-to tez jest oczywiste. Wobec tego jakim cudem przelacznik, ktory jest w stanie ROZLACZONYM przy zamknietej klapie przeniesie mi prad na nia?

odyniec - 14 Kwi 2007, 02:32

troszke cie nie rozumiem ale to szczegol...
prad w klapie nie jest potrzebny gdy ona jest podniesiona.... to raz
dwa - przelacznik ten jakbys ogladal niema tylko 4 pinow od wewnatrz...
otoz kazdy wystajacy bolec przekazuje prad, ale jeszcze jest tam wlacznik w jednym w bolcow, ktory reaguje na to czy jest klapa zamknieta czy otwarta.

jackrzec - 14 Kwi 2007, 07:49

goofy napisał/a:
cium cium napisał/a:
3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia :brawo: :brawo:
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3


Wszystko ladnie pieknie, ale jest jeden maly szczegol. Przedstawie na swoim przykladzie. Pod 4 styk (pierwszy od prawej) mam podlaczona lampke bagaznika. Kazdy wie jak dziala ten styk , co powoduje, ze po otwarciu maski lampka swieci, czyli obwod jest zamkniety. Jesli zamkne klape to lampka gasnie-obwod zostaje przerwany-to tez jest oczywiste. Wobec tego jakim cudem przelacznik, ktory jest w stanie ROZLACZONYM przy zamknietej klapie przeniesie mi prad na nia?
Ziomek - nie czytasz dokładnie! Parę postów wyżej masz to:
I jak widać ten czwarty styk jest dwufunkcyjny. Jak jest wciśnięty, to przekazuje tylko prąd na bolec, a jak podniesiony to działa jako włącznik i włącza podświetlenie bagażnika.

goofy - 14 Kwi 2007, 10:28

odyniec napisał/a:
prad w klapie nie jest potrzebny gdy ona jest podniesiona.... to raz


To oczywiste, ale zastanawia mnie nadal fakt JAK to moze dzialag wg polaczenia, ktore podal garys w swoim pierwszym poscie:
garys napisał/a:
- plusik (u mnie wykorzystałem ten z lampki bagażnika) podpiąłem pod wolny styk w tej sprytnej kostce

skoro obwod lampki, kiedy klapa jest zamknieta jest OTWARTY, wiec pradu ni ma-chyba, ze lampka jest sterowana masa...

jackrzec napisał/a:
Ziomek - nie czytasz dokładnie! Parę postów wyżej masz to:
I jak widać ten czwarty styk jest dwufunkcyjny. Jak jest wciśnięty, to przekazuje tylko prąd na bolec, a jak podniesiony to działa jako włącznik i włącza podświetlenie bagażnika.


Dzieki bardzo za wyjasnienie-u mnie takowego przeniesienia nie bylo z prostej przyczyny-walniety styk.

Wybaczcie pytania dla Was nieco prozaiczne, ale dla mnie to czasami szczyt mozliwosci :) Jeszcze raz THX.

tomek23 - 5 Cze 2007, 10:57

Witam Panowie:) Wlasnie sie przybieram do zrobienia elektrycznego bagaznika..tylko mam jeden malenki problem...co mam zrobic jesli blaszke mam a bolca nie mam na klapie...jakas srube wkrecic czy jak bo nie bardzo rozumiem... jakby tak mozna bylo lopatologicznie...z gory dziekuje...a...nie mam 3 bolca w klapie zeby byla jasnosc :yyy:
Arkadius - 5 Cze 2007, 15:30

puścić kabel górą np. przez słonik co idzie w nim wężyk do spryskiwacza
tomek23 - 5 Cze 2007, 16:52

a do czego mam ten kabel przymocowac skoro nie ma bolca??
wyglada to tak:

:-( :-(

Arkadius - 5 Cze 2007, 17:04

a widzisz ten "słonik" czarny koło lewego zawiasu??? tam idzie wężyk do spryskiwacza... jakoś przepchniesz kabelek... mase mozesz przyczepić koło wycieraczki a + przeciagasz przez ten słonik a dalej juz wedle uznania
Parch - 5 Cze 2007, 18:42

tomek23 napisał/a:
a do czego mam ten kabel przymocowac skoro nie ma bolca??
wyglada to tak:


Robi się to tak:
1. wsiadasz do auta;
2. odpalasz;
3. jedziesz na najbliższy szrot;
4. gasisz auto;
5. wysiadasz;
6. na szrocie szukasz wzrokiem byle jakiej fiesty posiadającej jeszcze klapę tylną;
7. podchodzisz ze śrubokrętem (krzyżak) w ręce;
8. za pomocą śrubokręta wymontowujesz z szrotwagena stycznik z bolcami (nieważne, że ma trzy);
9. idziesz do kasy;
10. płacisz;
11. wsiadasz do auta;
12. odpalasz;
13. wracasz do domu (jesteś podekscytowany więc uważaj na drodze);
14. gasisz auto;
15. wysiadasz;
16. ze śrubokrętem (krzyżak) w ręce podchodzisz od tylca do swojej Fiesty;
17. wymontowujesz stycznik z bolcami;
18. udajesz się do warsztatu;
19. rozmontowujesz z zakupionego stycznika bolec ze sprężynką i zawleczką;
20. montujesz w odwrotnej kolejności (sprężynka, bolec, zawleczka) do swojego stycznika;
21. wychodzisz z warsztatu;
22. podchodzisz do auta ze stycznikiem i śrubokrętem (krzyżak);
23. montujesz stycznik w klapę;
24. uśmiechasz się ( pod nosem :he: albo szeroko :-) );

I wszystko. Proste jak konstrukcja cepa.
:-P

Pzdr,
Parch'u.

tomek23 - 5 Cze 2007, 20:05

hehehehe:) no nie az tak lopatologicznie:) super;) Parch dziekowka:) juz wiem jak to wszystko zrobic:) ARKADIUS dziekuje:)
osiolki13 - 29 Sty 2008, 17:55

hej
jestem od niedawna na waszym forum i mam duze zaleglosci w tematach postach wiec czeka mnie dluga lektura ale potrzebuje informacji dotyczacej fabrycznego centralnego otwierania bagaznika w MK4 VAN a dokladniej czy mozna otworzyc bagaznik gdy jest wlaczony silnik??
gdy jetem na postoju silnik zgaszony magicznym dzwiekiem otwiera sie za pomoca wduszenia klawisza a gdy mam szybko cos wyjac z bagaznika to d... musze gasic silnik i albo kluczem otwierac lub tym przyciskiem. nie ukrywam ze sprawia mi to duzy problem taki charakter pracy
pozdrawiam

Marcin - 29 Sty 2008, 18:00

Fabryczny właśnie tak sie zachowuje, trzeba zmienic zasilanie na przycisku, albo odwrocić jakies kable, szukaj bo gdzies juz to ktos pisał.
osiolki13 - 29 Sty 2008, 18:15

dziekowac problem w tym ze elektryka to u mnie konczy sie na wyminaie zarowek :)
Marcinowaty - 25 Sty 2009, 14:19

A ja w ten sposób zamocowałem siłownik

mateo_c1 - 24 Mar 2011, 15:46

Witam wszystkich! Sorki za odgrzewanie tematu, lecz od kilku dni zmagam się ze zrobieniem elektrycznie otwieranej klapy bagażnika. Kupiłem siłownik w sklepie elektronicznym, który miał uciąg 3kg, po zmontowaniu wszystkiego siłownik nie ma siły otworzyć zamka - zaznaczam ze kabelki są odpowiednio podłączone. Po tym, zamówiłem na allegro siłownik o uciagu 6kg, zamontowałem i dalej lipa, jak badałem siłę uciągu to miał minimalnie większą niż ten 3 kg, jednak to ciągle za mało do mojego zamka... zaznaczam, że zamek się w miarę lekko otwiera. Proszę o wskazówki jak to ostatecznie zamontowac?;>
JoeMix - 24 Mar 2011, 16:05

Ręką pociągnij za ten element który ciągnie siłownik - jak bez problemu otworzysz to i siłownik powinien dać radę,,, jak nie to coś nei tak z zamkiem, albo w złe miejsce podłączasz
mateo_c1 - 24 Mar 2011, 17:05

no to ręką bezproblemu otworzę, a podpinam narazie pod zasilacz stabilizowany 12V, wiec nie ma tu co pomylic... hm siłownik jest rownolegle praktycznie przykręcony...
JoeMix - 24 Mar 2011, 18:05

Zasilaczem to sobie możesz,,, podłącz pod akumulator,,,
lakiernik175 - 24 Mar 2011, 19:23

Najlepiej wykup cały sklep elektroniczny i alledrogo.Dlaczego ludzie lubią sobie robić problemy?A nie można było od razu kupić oryginalnego używanego siłownika w komplecie z linką.Montaż w 5min. i zero problemów.
Marcin - 24 Mar 2011, 19:27

lakiernik175 napisał/a:
Najlepiej wykup cały sklep elektroniczny i alledrogo.Dlaczego ludzie lubią sobie robić problemy?A nie można było od razu kupić oryginalnego używanego siłownika w komplecie z linką.Montaż w 5min. i zero problemów.

bez przesady, mam na zwykłym siłowniku i ze sporymi kombinacjami i jakoś od początku działa bez problemu :fox: każdy robi jak chce, wszystko kwestia umiejętności.

lakiernik175 - 24 Mar 2011, 19:46

Ale jak widzę ten siłownik zamontowany na blaszkach z dziurkami to...Na pewno po takim montażu osoba ,która to robiła jest bardziej dumna z siebie niż ta która zamontowała używany oryginał. :greenpeace:
Tak samo nie mogę wytrzymać jak klient przyprowadza samochód i mam w nim zdjąć drzwi.Powinny po odkręceniu dwóch zawiasów i ogranicznika zejść bez bulu.Ale nie.Był już tam domorosły elektryk który montował sobie glośniki.Oczywiście rozpiął bym elektryczną kostkę bez problemu. Ale co zrobić z dwoma kabelkami, które biegną bokiem.Trzeba uchlastać.Potem lutować.
Jak jest możliwość ,róbcie to na oryginalnych częściach.Kupując siłownik do klapy nieoryginalny ile zaoszczędziliście?Przy zakupie używanego siłownika za parę groszy dostać można i wiązkę klapy tylnej.Montaż bezproblemowy.Zaoszczędzony czas.

Marcin - 24 Mar 2011, 19:54

robiąc samemu można zrobić porządnie i można zrobić na odwal się - nie temat na takie dywagacje.
JoeMix - 24 Mar 2011, 22:22

Uniwersalny siłownik kosztuje jakieś 3-4 zeta - taniej się po prostu nie da, a swoją funkcje spełnia równie dobrze jak jakiś zatyrany ori w niewiadomym stanie,,, tylko nie z zasilacza który ma pewnie kilkaset mA wydajności gdzie pewnie potrzeba kilka A w impulsie,,,
lakiernik175 - 25 Mar 2011, 13:01

Teraz rozumiem.3-4 zeta to faktycznie tanio.Za ta kasę to musi być na pewno wyprodukowany w CHRL.Jak kosztuje tak działa.6kg uciągu to tak jakby wiadro wody do góry miał podnieść.Powinien spokojnie dać rade pociągnąć ten zamek.A co do zaciuchanych używek to jeszcze nie słyszałem by się jakiś ori zepsuł.Nie ma tam takich przeciążeń i ciągłej pracy żeby się spalił.
P.s.Mam dwa komplety ori czyli siłownik z linką ,wiązka pod ten siłownik, przycisk.Ile jest wart taki komplet dla człowieka ceniącego czas i wygodę?

JoeMix - 25 Mar 2011, 17:01

I daje rade, ale siłą siłownika nie bierze się z parametrów tylko z odpowiedniego źródła zasilana, a zasilacz stabilizowany takim nie jest,,,
mateo_c1 - 25 Mar 2011, 20:16

JoeMix--> ale dzisiaj wszystko podłączyłem już pod lampkę bagaznika, sprawdzane kilkakrotnie słychac tylko cykanie jak próbuje otworzyć zamek, lecz bezskutecznie!.... no i nie wiem już czy coś z tego bedzie... kolejnego nie mysle chyba kupowac bo za tą cenę miałbym http://allegro.pl/silowni...1519384524.html jednak pytanie jaki uciąg ma ten siłownik?;>
ElGrey - 25 Mar 2011, 21:35

kiedys prubowalem tego silownika w Mk4 i nie daje rady, wiec sobie go odpusc :sad:
jackrzec - 25 Mar 2011, 21:54

mateo_c1, to aż niemożliwe co Ty opowiadasz. W mojej mk3 zwykły siłownik tak daje, że aż echo idzie! Coś albo źle podłączasz, albo źle montujesz - innej opcji nie ma. Nawet jakby ten siłownik faktycznie miał 2 kg uciągu, to i tak wystarczy na 150%. Zobacz jakiej niewielkiej siły trzeba użyć żeby otworzyć klapę kluczykiem! (chyba że wkładka jest skopana).Najlepiej zrób fotke jak Ty to zamontowałeś i pokaż, bo może nie wiesz że coś źle robisz. A może biegunowość zamieniłeś. Ale zasilanie musi być dobre tak jak JoeMix pisze.
mateo_c1 - 26 Mar 2011, 00:22

to teraz moze nie bede smigal robic zdjecia, ale opisze krok po kroku: silownik zamontowalem tak jak Ty Jackrzec, niebieski kabelek o ile pamietam poszedl do wycieraczkowej masy, a zielony do bolca w klapie, przez samochod przeciagnalem 2 zylowy kabelek z jednej stronki guziczek z bezpiecznikiem, natomiast z drugiej jedna zyla do wolnej spinki w kostce, a druga do plusa swiatelka bagaznika:) ot cala filozofia... nie wiem czy cos robie zle czy trafilem w obu przypadkach na wadliwe silowniki..:/
JoeMix - 26 Mar 2011, 17:31

Odepnij siłownik od swojej dziwnej instalacji, podłącz 2 długie przewody, przerzuć przez wnętrze i zamknij bagażnika, przewodami dotknij do klem akumulatora, jak nie otworzy, to zamień miejscami,,, jak tez nie otworzy to faktycznie coś jest nie tak,,,
drjanusz - 26 Mar 2011, 23:16

mateo_c1 napisał/a:
niebieski kabelek o ile pamietam poszedl do wycieraczkowej masy, a zielony do bolca w klapie, przez samochod przeciagnalem 2 zylowy kabelek z jednej stronki guziczek z bezpiecznikiem, natomiast z drugiej jedna zyla do wolnej spinki w kostce, a druga do plusa swiatelka bagaznika:) ot cala fil

A na ch****e tyle kabli do jednego siłownika-Masz w rodzinie pająka czy co,że pajęczyne robisz? Czemu to ma służyć :fox:
Siłownik potrzebuje masy(-) i plusa (+) do działania :-P

JoeMix - 27 Mar 2011, 08:18

Na upartego dobrze zrobił tylko nie pomyślał chłopak, zamiast siłownik przyczepić sobie do plusa lampki w bagażniku, a do klawisza pociągnąć jeden przewód i przy kierownicy go zmasować klawiszem do czegokolwiek, to pojechał chłopak z łodzi do gdańska przez warszawę,,,
mateo_c1 - 27 Mar 2011, 12:35

JoeMix, no faktycznie po dotknięciu do akumulatora +, siłownik bez najmniejszego problemu otwiera zamek... :) ucieszyło mnie to szczerze:P tylko w sumie dalej mnie zastanawia czemu moja wersja nie działa :sad: ale jutro spróbuje podpiąc tak jak mówisz ze będę sterował masą:) poki co dzięki wielkie za wskazówki :)
JoeMix - 28 Mar 2011, 11:19

Nie wiem komu pisałem na PW, ale po przemyśleniu, masę siłownika podepnij pod masę silniczka wycieraczek,,, do środka pociągnij przewód, przycisk, i gdzieś do +12V może być przez bezpiecznik, jak będziesz się podpinał np. pod stacyjkę, jak pod inny obwód już zabezpieczony to kolejny bezpiecznik nie jest potrzebny.
mateo_c1 - 28 Mar 2011, 21:28

No.. wkońcu uporałem się z tym bagażnikiem:) zrobiłem tak jak pisałeś JoeMix, a zasilanie wziąłem z gniazda zapalniczki. Jednakże wszsytko działało, a nagle przestało... pomierzyłem miernikiem i wszystko wydawało się być w porządku, jednak po odpaleniu tylnej wycieraczki zauwazyłem ze nie działa... miałem problem z masą.. podczysciłem blachę, lekko papierem sciernym przykręciłem mocno a dalej nie działało... więc poki co z masą wpiąłem się do jednej ze srub mocujących silnik wycieraczki.. i narazie zdaje się działać:)Dzięki za pomoc:)
Kam'ol - 1 Wrz 2011, 22:38
Temat postu: siłownik + mk3 automat
witajcie koledzy
dziś ja zaczynam walkę z tym tematem, uważnie poczytałem wasze posty i myślę ze jestem gotowy na elektrykę, mechanikę z wykorzystaniem wiertarki juz mam prawie zakonczoną, jutro postaram się doszlifować temat, moej podłączenie to niestety 3 pinowe jest, pewnie napotkam jakies babole po drodze jak dziś z wymontowaniem mechanizmu wycieraczki, faktycznie naprawdę jest w klapie bardzo mało miejsca :)

BerciQ - 2 Wrz 2011, 09:02
Temat postu: Re: siłownik + mk3 automat
Kam'ol napisał/a:
witajcie koledzy
dziś ja zaczynam walkę z tym tematem, uważnie poczytałem wasze posty i myślę ze jestem gotowy na elektrykę, mechanikę z wykorzystaniem wiertarki juz mam prawie zakonczoną, jutro postaram się doszlifować temat, moej podłączenie to niestety 3 pinowe jest, pewnie napotkam jakies babole po drodze jak dziś z wymontowaniem mechanizmu wycieraczki, faktycznie naprawdę jest w klapie bardzo mało miejsca :)


jak ja montowałem u siebie to nie wierciłem dziur ani nie wymontowałem mechanizmu wycieraczki tylnej.

Kam'ol - 2 Wrz 2011, 18:07

hejka,

- ja musiałem wymontować wycierakę z paru powodów, z ciekawości jak to ustrojstwo działa, przy okazji nastąpiła konserwacja i lubrykacja :p
- w moim przypadku siłownik to porządny kawał stali o sile uciągu 30 kg (wg producenta heh), dziurkę na wkręt wykonałem tylko jedną gdyż druga była juz fabrycznie w odpowiednim miejscu, mój siłownik jest na stalową linkę więc było sporo "zabawy" z przewleczeniem tego dziadowstwa przez uszko zamka ale się udało. musiałem poeksperymentować z napięciem linki gdyż zamek nie chciał chodzić na za lużnej i na bardzo napręzonej. po paru adjustacyjach i rzucaniu mięsem zamek zaczął reagować jak "człowiek" :) .

faktycznie masę (punkt) można śmiało wykorzystać z wycieraczek i także też zrobiłem.
jako, że mam automat i gniazdo z 3-ma bolcami a nie mam czasu na zabawe w dorabiane blaszek i jazdy po auto cmentarzach postanowiłem przewlec kabello przez klapę i gumowy kołnierz od spryskiwacza. to ważna informacja którą odkryłem jak to ja eksperymentując z tym co w garazu znalazłem, do przeciągania kabla wspaniale sluzą/y pręciki usztywniające wycieraczkę, łatwo poddaj ą się obróbką kombinerkami a są diabelnie sztywne i skutecznie mi pomogły w tym syzyfowym zadaniu, które zajęło mi bardzo dużo czasu bo ponad 2h!!..

ale nic to, potem tylko odczepianie podsufitki, puszczanie kabla pod gumą w oknie, pod tylnim boczkiem, odkrecanie progów, przewlekanie kabla tunelem z wiązkami innych kabli. uff.. udało się!!

kabel przy kierownicy (specjalnie wprowadziłem osobną instalację elektryczną do siłownika z osobnym bezpiecznikiem i autonomicznym podłączeniem do akumulatora).

przydała się kostka elektryczna do stworzenia odgałęzienia prądowego (+) i podłączenia go do przycisku, który w koncu po dlugich przymiarkach umiescilem z boku lewego pod s\załamaniem deski. przycisk posiadał w zestawie uchwyt na dwa wkręty. pozostało pożniej solidnie opatulić kable taśmą, założyć ekran rurkę i znów a piadz taśma. porządnie czarno i nic się w oczy nie rzuca. wiązkę można smialo schować koło puszki z bezpiecznikami i ją tam przytwierdzić zeby się nei majtała pod nogami.

Co ciekawe mój siłownik otwiera klapę co 3 pstryk heh :luzik: , się ma guzik się ma lans heh

jeżeli będziecie mieli pytania piszcie... znajdę czas chętnie odpowiem jak co i za ile i czemu tak długo :)

Magda M. - 2 Wrz 2011, 18:23

Hm, od siebie dodam tylko, że moim skromnym zdaniem o niebo łatwiej było by puścić kabel, tak, jak to zrobiliśmy, podłączając ustrojstwo u mnie, czyli wiązką od samego złącza wzdłuż bagażnika, a następnie za osłonkami i progiem aż do kierownicy. Dalej pod kierownicą (też jest tam wiązka, więc jest do czego podczepić i dalej to już zależy kto gdzie ma przycisk. Potrzeba tylko odpowiednio długiego kabla (w moim przypadku jest on "sztukowany", bo ten dołączony do siłownika okazał się za krótki - prawdopodobnie w tamtej fieście szedł on inną drogą) i kilometry taśmy izolacyjnej, żeby go do istniejącej wiązki porządnie przytwierdzić.
Co do przycisku, który działa co trzeci raz, u mnie było podobnie, a dokładniej przejścia wszędzie były, prąd pięknie płynął, siłownik podłączony "na krótko" działał idealnie, ale po zamontowaniu w klapę za cholerę nie, raz na kilkanaście naciśnięć coś mu się odwidziało i otworzył. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, po wielu godzinach szukania natrafiliśmy na przyczynę - ukruszony kabelek w przycisku otwierania. Po usunięciu oryginalnej kostki, w którą wkładany był przycisk, problem zniknął, ale napsuł nam sporo krwi i przez to cały montaż trwał około 8 godzin... ;-|

JoeMix - 2 Wrz 2011, 19:17

Kam'ol napisał/a:
Co ciekawe mój siłownik otwiera klapę co 3 pstryk heh
Źle podłączony zapewne,,,
Kam'ol - 2 Wrz 2011, 20:03

oj nie zgodzę się, też myślałem, że źle podłączyłem ale to nie to heh
okazło się ze na bolcu zamka (tym dolnym, a nie tym w klapie) jest jakaś czarna okładzina/rurka/osłonka, okazała się porwana/zużyta i blokowała mechanizm, usterkę się zlikwidowało i działa jak złoto, fakt, czasu zuzyłem duzo ale jaka radość, że zrobione profesjonalnie, bezpiecznie i nikomu nie musiałem nic za to zapłacic old

inno - 16 Lis 2011, 16:56

a teraz ja dodam swoje 3 grosze, bo napotkałem problem, a właściwie dwa podczas montażu.

siłownik oryginalny ładnie pasuje w dwie dziurki po środku klapy, masa podłączona pod masę wycieraczki, a plus pociągnięty do bolca. na dole do blaszki podciągnięty kabel.
poza tym nie zrobiłem nic i mam 2 pytania:

- czy da się oryginalne cięgno czymś zastąpić, bo nie mam w komplecie z siłownikiem.
- w którą stronę podłączyć przycisk. mam kwadratowy przycisk w konsolkę.
dodam, że na przycisku są 4 wyjścia oznaczone kolejno:
Lewy dół -1; Prawy Dół - 2; Lewa góra - 3; Prawa góra - 4;
Tylko z 1 i 2 wychodzą dwa biało czerwone kable, czyli tak jak powinno być.
podłączyć siłownik do 1, a + z zapalniczki do 2? czy na odwrót? i do czego są pozostałe bolce?


Dlaczego ten temat jest tutaj a nie w elektryce?

JoeMix - 16 Lis 2011, 17:01

inno napisał/a:
i do czego są pozostałe bolce?
Podświetlanie?
Kam'ol - 16 Lis 2011, 17:52

temat jest gdzie jest gdyż nie dotyczy ściśle elektryki/elektroniki
inno - 16 Lis 2011, 20:08

z podłączeniem przycisku sobie poradzę. spróbuję 1 z zapalniczki i 2 do siłownika jak nie zadziała to na odwrót.

skąd puścić kable do podświetlenia? od zegarka by pasowało?

i co zrobić z tym cięgnem? może łatwiej będzie kupić jakiś chiński siłownik?

Magda M. - 17 Lis 2011, 00:55

Dwie porady z "problematycznego" montażu w MK3
Po pierwsze, sprawdź dobrze przycisk. Mój napsuł nam sporo krwi, bo jak się okazało po kilku godzinach szukania przyczyny nie z tego końca auta, miał nadkruszone kable... prawie niewidocznie, więc od razu na to nie wpadliśmy, a starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła
Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało, coś jak by nie ten wymiar... cholera wie. Poza tym jakieś luźne było, jakby coś nie tego... w każdym razie samo zamontowanie go w zamku też sporo cierpliwości wymagało.
Reszta to pikuś. Pan pikuś :yes:

inno - 17 Lis 2011, 02:08

Magda M. napisał/a:
starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła

tak też będę robił u siebie.
Magda M. napisał/a:
Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało

Nie mam oryginalnego cięgła niestety. Muszę jakoś dorobić.

Zrobione po ciemku z latarką rowerową i lampką lutownicy :) Nie obyło się bez przygód. Strzelony bezpiecznik od zapalniczki, a to dlatego, że się kable ucina z podłączonym aku :edi:

Jutro z rana kombinuje z cięgnem

Magda M. - 17 Lis 2011, 21:22

heh, widzę to wszyscy lubią sobie życie utrudniać xD My podłączaliśmy też już w zasadzie po ciemku, zaczęliśmy koło 16, zeszło do północy chyba albo dłużej :D
Bezpiecznik hmm... przy tej okazji nam zdaje się nie strzelił, ale za to wyłączyliśmy sobie przypadkiem wyłącznik bezpieczeństwa i było potem kombinowanie, czemu auto odpalić nie chce xD Ale przy montażu dodatkowego gniazda zapalniczki to chyba ze 3 bezpieczniki załatwiliśmy, zanim się udało :D

inno - 18 Lis 2011, 10:08

ja to robiłem na parkingu pod blokiem. o takie dodatkowe utrudnienie. :) zajęło mi to w sumie 3h, ale jeszcze muszę to nieszczęsne cięgło dorobić do oryginalnego siłownika...
mmbu - 18 Lis 2011, 18:00

Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? Przestańcie wliczać czas poświęcony na wypicie zgrzewki piwa i napiszcie ile faktycznie montowaliście jeden siłownik i jeden przycisk :-P

A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru

Magda M. - 18 Lis 2011, 22:24

Faktyczny czas trwania montażu siłownika, przycisku, z ciągnięciem kabla przez całe auto i reanimacją i wymianą złącza 4-pinowego ok 6 - 7 godzin minus czas na zjedzenie obiadu. Piwa nie piliśmy. Tyle czasu nam zeszło na szukanie przyczyny, czemu gnojek nie chce działać włożony do klapy, ale wyjęty z niej i podłączony "na krótko" działa... Szukanie miernikiem przejścia na każdym połączeniu kabli... w końcu namierzenie przyczyny - kable ukruszone w przekaźniku. No i usunięcie jej. Długo, ale w zasadzie nigdzie się nie spieszyliśmy, wszystko robione na ulicy przed domem.
inno - 19 Lis 2011, 23:42

Maciek_B napisał/a:
Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie?

ja licze czas z zebraniem wszystkich potrzebnych narzędzi; wykręceniem silniczka wycieraczki, bo chciałem mieć więcej miejsca; przykręceniem siłownika; polutowaniem kabli przy kostkach w klapie z bolcami i na dole z blaszkami; przeciągnięciem kabla przez cały samochód pod plastikami; rozkręceniem środkowej konsoli, bo za nic w świecie nie mogłem wydostać samej zapalniczki, a przy okazji zmieniłem sobie konsolkę na tą od Ciebie; polutowaniem kabli do zapalniczki i przycisku (tutaj przy ucinaniu kabli strzelił bezpiecznik i dopiero wtedy odłączyłem aku; no i sprawdzeniem z 5 razy w między czasie w faq czy czegoś nie naknociłem; uporządkowanie kabli od radia, głośników, zapalniczki i wszystkich innych co tam są w środku; na koniec poskręcanie wszystkiego do kupy. faktycznie przykręcenie siłownika zajęło poniżej minuty, a włożenie przycisku na miejsce to sekunda albo dwie :rotfl: moje dłubanie tak długo trwało bo robiłem to po ciemku pod blokiem z lampką rowerową w ręcę. :2xf:
Maciek_B napisał/a:
A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru

zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić.

mmbu - 20 Lis 2011, 08:53

Cytat:
zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić.


W zamku masz miejsca na dwa cięgna :) Trzeba wyjąc zamek z klapy

inno - 20 Lis 2011, 15:17

zrobione i działa, a ja głupi tych dziurek szukałem przy wkładce, a nie przy zamku :hahaha:
Adzi22 - 29 Lis 2011, 19:27

witam, zamówilem ten zestaw
http://allegro.pl/promocj...1946802363.html
i jeden siłownik chce podłączyc pod bagaznik i bedzie sterowany z pilota i moje pytanie jest nastepujace czy potrzebuje jakiegos przekaźnika bo gdzies wyczytalem ze moze sie spalić centralka, pozdrawiam

Albercik - 29 Lis 2011, 20:14

Błąd 404: strona nie została znaleziona...
mmbu - 29 Lis 2011, 20:23

Chyba o to chodzi
Albercik - 29 Lis 2011, 20:54

Zależy jaki siłownik dasz i jak mocno będzie obciążony. ale zaleca się dodanie przekaźnika (nawet najgłupszego od świateł od Forda), żeby zabezpieczyć centralkę.

A przy okazji tematu - mam w tunelu przy lewarku zmiany biegów kwadratową dziurę. Chciałbym tam umieścić przycisk od tylnej klapy, bo trochę lipa jest z nieotwierającą się pokrywą... Z tego tematu wywnioskowałem, że tam był w MK3 oryginalnie przycisk od tylnej klapy. Mógłby dać ktoś foto takiego przełącznika, bo jakoś nie mogę tego ogarnąć na allegro?

Dzięki!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group