Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Przekładka licznika z MK4 do MK3

AeRJot - 1 Mar 2006, 11:15
Temat postu: Przekładka licznika z MK4 do MK3
Na angielskiej stronie znalazłem opis takiej przekładki i ... pytanie do naszych ekspertów, czy po przełozeniu zegarów nie bedzie przekłamań na wskażnikach ?? temp, obrotka i predkosciomierz (mam licznik do 220 i taki tez znalazłem z escorta)

Prosze o szybką odpowiedz, bo znalazłem za małe pieniadze licznik z oryginalnie białymi zegarami i czerwoną wskazówkami

Rycho - 2 Mar 2006, 11:07

Z obrotkiem to już zależy jaki silnik był w escorcie.
To Ty przekładasz licznik z essiego MK4 czy z Fiesty MK4 ??
I zapodaj linka do tej strony, jeśli możesz.

Rycho

marcus_87 - 2 Mar 2006, 15:12

wydaje mi sie ze wszystko powinno byc dobrze bez roznicy jaki silnik. podaj link do strony z opisem jak mozesz pozdro
nygma - 2 Mar 2006, 17:23

Jeśli się nie mylę, chodzi o stronę http://www.fiestaguides.co.uk/

Dość ciekawa trzeba przyznać.

AeRJot - 3 Mar 2006, 08:43

dokładnie o te strone chodzi, gdybym nie widział, to nie zdecydowałbym sie, ale tam jest to co najwazniejsze, czyli opis pinów. Zegar bede montował od essiego (juz nabyłem, fabrycznie białe zegary i czerwone wskazówki :) ) za kilka dni przedstawie polski przewodnik wykonania czegos takiego, wraz ze zmiana podswietlen i wykozystaniem kontrolek :)
AeRJot - 18 Kwi 2006, 08:53
Temat postu: obrotomierz MK3 i MK4
Właśnie jestem na etapie składania mojego Taz'ika i jednym z elementów zmian jest założenie licznika z fiesta/escort mk4 i ... tu zonk, obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów ... coś źle podłączyłem ?? czy jest jakaś opcja by pomnożyć obroty???

PS. mój miernik ma opcje "obrotmonierza" i pokazuje mi tyle ile licznik czyli niejako połowe obrotów (na luzie 450-500) to samo wskazuje przy podłączeniu starego liczniika i mimo ze miernik pokazuje 500 to licznik pokazuje 1000.

PSII. w oryginale miałem obrotke, wiec podłączyłam sie pod tę samą instaluję.

pmolik - 19 Kwi 2006, 04:31

Witam
Dobry opis znajduje sie takze na stronie http://www.fiestaturbo.co...=asc&highlight=
Wiem ze dobry bo dzis wg niego wlasnie u siebie zamontowalem zegaru od escorta 1.8 zetec
pozdro

nygma - 19 Kwi 2006, 07:55

No i wszystko jasne. Na obydwu strona znajduą się te same poradniki, stworzone przez gościa o nicku AW3K.
szynszyl - 19 Kwi 2006, 14:03

na wysokości orginalnego podnośnika pod maską jest taka kostkla, nie jest przypadkiem rozwarta? tam jest stabilizator napięcia lub po prostu zrobiony mostek.

to jedno z rozwiązan jakie kiedys widziałem na forum
drugie to kalibracja samego licznika, impulsy sa przetwarzane na prąd przepływający przez wskaźnik magnetoelektryczny jakim jest sam obrotek. trzeba sobie znaleźć jaki rezystor przelutować w obrotku.
trzecie.. nie mam pojęcia w tym wypadku, ale chyba inaczej idą piny w tym "nowym" obrotku

AeRJot - 19 Kwi 2006, 14:09

a) obrotomierz oryginalny pokazuje 1000obrotów, ten nowy i na próbniku 500, wiec odpada kostka
b) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
c) .... chyba bede musiał pobawic sie z obrotkiem, choc to moze byc problem bo lekko na bakier jestem z elektroniką :(

szynszyl - 19 Kwi 2006, 14:12

AeRJot napisał/a:
) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
to mi wystarczy..
był takipost, w którym TRZECI podawał prosto i przystępnie które kabelki ida od edisa.. w jakims temacie o obrotomierzu..

AeRJot - 19 Kwi 2006, 14:28

hmm doczytałem wszystko co mogłem znaleśc i wprawdzie nie znalazłem rozwiązania, ale przynajmniej mam przyczyne, obrotomierz jest z 16v i z tego co widziłęm one biorą sygnał nie z modułu a z kompa
PS. problem ciągnięcia kabla mnei nie tyczy, bo juz miałem obrotomierz, choc wepne sie z próbnikiem i sprawdze jaki podaje sygnał (choc na końcu kabla mam 500)


teraz zmienia sie pytanie, jak podłaczyc obrotomierz z 16zaworowca do mojego silniczka i czy to jest mozliwe (by było prawidłowe wskazanie)

coś mi sie wydaje, ze ten licznik bedzie musiał zmienic własciciela, bo nic z tego nie wyjdzie :(

Darekmk3 - 21 Kwi 2006, 12:48

ja mam z mk4 8zawowrowca ale dopiero bedziemy go montowac w maju,wiec opisze jak to w 1.3 wygląda ;-) ,a sam jestem ciekaw jak z ta ramka pokombinowales? bo z tego co sie orientuje to ja trzeba przerabiac zeby to wszystko spasowalo ;)
AeRJot - 8 Maj 2006, 08:33

UDAŁO SIE !! wczoraj wrescie przysiadłem do liczników i oto efekty tej pracy !! Normalnie napatrzec sie nie moge ... szczegolnie w nocy.

Wiec tak ....
- mocowania ZADNE nie pasują, ale licznik jest na tyle głeboki, ze klinuje sie mocno po docisnieciu ramką zewnętrzną ... (trzeba wyciąc CAŁKOWICIE dolne mocowania, a górne ... uszczuplic)
- kostki ZADNE nie pasują, ale 2h i problem zakończony dzięki rozpisce z FiestaGuide
- owalność szybki ... IDENTYCZNA


AeRJot - 8 Maj 2006, 08:55

schemat mówisz ..... cosik sie wykombinuje .... :)

[ Dodano: Pon Maj 08, 2006 09:06 ]
FUNKCJA PIN mk3 PIN mk4 (B-kostka Biała, N-kostka Niebieska)
zasilnie +12V 6 B1
podswietlenie deski 13 B12
reczny 9 B4
masa 5 B5 i N9
paliwo (wskaźnik) 4 B6
temp (wskaźnik) 3 B7
swiatła długie 12 B11
kierunki 14 i 15 N1 i N2 (bez znaczenie który z którym)
alternator 2 N7
olej 1 N10
obrotomierz 10 N8 (UWAGA NIE DZIAŁA BEZ MASY NA N9)

te piny łaczyłem, jesli ktoś ma ABS to 7z mk3 do B9z mk4

a teraz graficznie ... nie wiem czy bardziej przejzyste

Kolin - 4 Gru 2006, 21:27

ten schemat u mnie nie pasuje do konca inaczej mam polonczone ma moze ktos inny schemat?? bo nie moge dojs do podsfietlenia deski i dlugich swiatel...niech ktos pomoze!!!!!!!!!!!!!!!
jaco11 - 4 Gru 2006, 22:06

oj kolego popatrz sobie na ścieżki z tyłu licznika i też dojdziesz do tego jak powinno byc podłaczone i napewno bedzie pasował pozdr.....
jak nie to jutro zobacze jeszcze raz u mnie ... 8)

Kolin - 5 Gru 2006, 10:32

Ide wlasnie kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie :-P

[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:54 ]
No wiec tak podlonczylem wszytko czesc swieci dobrze a czesc zle...juz nie wiem co dalej chyba maszyne odstawie do elektryka...liczniki posiadam z Escorta jest on z silnikiem 1.4 8v na pelnym wtrysku...

wymienie rzeczy ktore dobrze swieca

Ladowanie,olej,kierunki

reszte jak poloncze wedlug schematu to cos sie z czym kloci np podloncze benzyne wedlug schematu i podswietlenie deski,dlugie swiatla to wskazowka benzyny odrazu idzie w dol...jak odloncze deske i dlugie to jest OK

[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:55 ]
Moze ma ktos jakis inny schemat jescze?

jaco11 - 5 Gru 2006, 16:56

a ogladałeś to może http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html 8)
Kolin - 5 Gru 2006, 18:40

jaco11, wlasnie wedlug tego podlonczylem i dziala wszystko tylko ze samochodziku nie moge odpalic bo akumulator mi padl resztki mocy maaaaa zdam relacje jak moj Cukier odpali :-P mam nadzieje ze bedzie dobrze...chodz mam jedna objawe bo nie slychac pompy jak podlonczylem wszystko moze to byc przyczyna juz na maxa dobitego akumulatora bo katrolki slabo swieca tezz
scooooter - 13 Gru 2006, 11:11

witam! ..mam nadzieje, ze sie nie powtarzam.. czy taki licznik http://moto.allegro.pl/it...rzem_super.html tez sie da ładnie przypasowac do mk3? ten wyswietlacz działałby? czy on do komputera musi byc przyłączony? pozdro!
Kolin - 13 Gru 2006, 16:26

Taki ci nie bedzie pasowac na 99% Moje zdanie niech sie wypowiedza inni
odyniec - 17 Gru 2006, 02:15

do mk3 mogą być problemy z tymi zegarami bo jak sie nie myle to sa zegary od mk5... kopmuter na kilometry itp... ale 100% pewności nie mam...
sebadelta - 26 Mar 2008, 10:35

witam ja podpiolem zegary mk4 do mk3 i mam problem z obrotomierzem nie dziala w instalacji mialem 10 pin i jak mam tak podpięte wydaje mi sie ze jakiś płyn sie wydobywa z obrotka jak by sie grzał zrobiłem działa jak zmostkowalem kostke tyle ze zamalo wskazuje
Boss - 12 Wrz 2008, 15:24

Witam.Zakupiłem licznik z escorta 1,6 16v co zrobić z obrokiem żeby działa poprawie przy 1,1??
AeRJot - 12 Wrz 2008, 17:56

w komorze silnika (na wysokości prawej wycieraczki) masz kostkę w która musisz sie wpiąc z obrotka (nie pamiętam który pin bo to było daaaawno) wiec weź miernik z "obrotomirzem" i podpinaj po kolei a znajdzesz właściwy ....
Boss - 12 Wrz 2008, 19:34

Robiłem taka wpinke do obrotka do starego licznika od MK3 jutro zobaczę czy to to samo. :-)

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 18:34 ]
Podłączyłem ale...
1.Obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów a mój mastech nie ma obrotomierza wiec był bym bardzo wdzięczny jak by mi ktoś powiedział w który kabel w edisie się wpiąć.
2.Kontrolka od długich świeci się na mijania a na długich gaśnie :yyy:
3.Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy??

scooooter - 17 Wrz 2008, 12:38

ja tez jakis czas tezmu kupiłem licznik z mk4 1.4..pokazywane obroty beda pewno 2 razy za małe..jaki rezystor tzeba podpiąć?
Lewy86 - 21 Paź 2008, 00:35

Witam!

Pytanie kieruję do tych którzy montowali liczniki z mk4. Na fotkach z przeróbki licznika nie widać dokładnie czy są jakieś szpary. Proszę o wyrażenie waszej opinii, czy to wygląda "po ludzku"?

odyniec - 21 Paź 2008, 08:34

Lewy86, wygląda bardzo dobrze, jak przypasujesz, to i ten plastik co jest około licznika idzie przypasować bez szpary. Ja mam lekka ale niewidoczne to jest i nie przeszkadza ani trochę.
scooooter - 12 Sty 2009, 10:41

moj liczniczek siedzi juz od dłuższego czasu, wszystko hula i szpary nie ma :-) ale mam pytanko.. co zrobić żeby kontrolka długich działała normalnie a nie na odwrót? ;-| hmm
Darekmk3 - 3 Lut 2009, 10:37

scooooter napisał/a:
moj liczniczek siedzi juz od dłuższego czasu, wszystko hula i szpary nie ma :-) ale mam pytanko.. co zrobić żeby kontrolka długich działała normalnie a nie na odwrót? ;-| hmm


dobrze podłączyć..., mi wszystko działało poprawnie, mozliwe poprostu ze miedzy wyposazeniami mk3 są roznice w wiązce i z tąd niektorzy maja problemy, ja kiedys podlaczalem poprzez tamten schemat podany na eng stronie i wszystko ok smigalo- moze mialem szczescie poprostu :) , przejzyj jeszcze raz wiązke i podlączenia w liczniku.

Pozdrawiam :)

scooooter - 3 Lut 2009, 11:15

u mnie schemat WOGOLE nie pasuje. sam doszedłem co jes do czego i 5 razy sprawdziłem czy napewno sie zgadza, zeby potem nie rozlutowywać(bo przylutowałem poprostu wtyczki z mk4 do kabli na stałe) wszystko działa wiec pomyłki chyba nie ma hmmm.
na wiosne jakies podswietlenie chciałbym zrobić białe :)

marimar - 31 Maj 2009, 16:02

Boss napisał/a:
Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy??



w escortach jest to możliwe(mam taki bajer ) ,a we fiescie nie było takiego bajeru,ale gdyby wziąść wszystkie graty przełożyć z essa do fiesty to może by się udało takie coś zrobić


a to nie jest czasem licznik z escorta mk7?który kolega przełożył

Marcin - 31 Maj 2009, 16:26

MARIMAR napisał/a:
Boss napisał/a:
Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy??



w escortach jest to możliwe(mam taki bajer ) ,a we fiescie nie było takiego bajeru,ale gdyby wziąść wszystkie graty przełożyć z essa do fiesty to może by się udało takie coś zrobić

w mk4 był, kwestia odpowiedniego pływaka z tą opcją i zegarów z kontrolką, kiedyś chyba Mafios się chwalił, że ją u siebie zrobił.

Sielock - 5 Sie 2009, 10:52

Naczytałem się o tych oznaczeniach licznika do Mk3 i jedno mnie zastanawia czy by włożyć licznik z MK4 do fiest MK3 z silnikiem 1.3 musi ten licznik tez spełniać jakieś normy ?? Musi mieć jakies konkretne oznaczenie ??
portier - 6 Paź 2009, 15:38

1 pytanko:) czy jak wloze do fiesty 1.8d licznik z obrotkiem z escorta 1.8d i wszystko elegancko podlacze to bedzie obrotomierz i predkosciomierz smigal bez zadnego skalowania, lutowania opornikow itp;p?
awa - 6 Paź 2009, 21:37

Prędkość na pewno będzie dobra, bo ja mam z escorta diesla i wsadziłem go do mojej 1.1 i prędkość jest ok. A co do obrotka to nie wiem, wiem że w 1.1 pokazuje 2x za mało, czyli u Ciebie powinno być ok.
portier - 26 Lis 2009, 23:33

ok, licznik z escorta zamontowany!! wszystko dziala super poza 2 rzeczami;d

obrotek mi wariuje jak pasek sie slizga na altku, ale to musze naciagnac pasek (jest za luzny) a dzisiaj juz nie mialem ochoty tego robic;p

no i dwa: swieci mi sie caly czas lampka od poduszki... podlaczylem wszystko wg schematu, poprzednio ta lampka swiecila sie tylko chwile po wlaczeniu zaplonu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group