Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Układ chłodzenia : nie dogrzewa się przysłanianie chłodnicy

Darek s - 1 Lis 2005, 10:39
Temat postu: Układ chłodzenia : nie dogrzewa się przysłanianie chłodnicy
W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ?
Darekmk3 - 1 Lis 2005, 10:40
Temat postu: Re: przysłanianie chłodnicy
Darek s napisał/a:
W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ?

odp tak ale nie cała powierzchnie chlodnicy

Lokmen - 1 Lis 2005, 11:33
Temat postu: Re: przysłanianie chłodnicy
Darekmk3 napisał/a:
Darek s napisał/a:
W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ?

odp tak ale nie cała powierzchnie chlodnicy

może cała nic mu nie zaszkodzi.

Presto - 1 Lis 2005, 11:38
Temat postu: Re: przysłanianie chłodnicy
najbezpieczniej to 2/3 powierzchni chłodnicy - tak mi poleciło ze dwóch mechaników
Lokmen - 1 Lis 2005, 11:41

Sa rózne szkoły - jedni mówią ze wcale nie powinno sie zasłaniać, inni ze połowe, inni ze 2/3. Tak naprawde jak jest sprawny układ chłodznia to nie ma potrzeby zasłaniania - jeśli ktoś chce to niech zasłania (nawet całą) bo w zimie i tak sinika nie ugotuje.
Grzegorz76 - 4 Lis 2005, 23:05

Jeżeli masz termostat szczelny to przysłanianie chłodnicy mija się z celem
JoeMix - 5 Lis 2005, 08:53

Grzegorz76 napisał/a:
Jeżeli masz termostat szczelny to przysłanianie chłodnicy mija się z celem

Z przesłonięto chłodnicą będzie się szybciej silnik nagrzewał i bedzie trzymał wyższą temperaturę i dłuzej zostanie ciepły po wyłączeniu... dobry patent dla ludzi robiących krótkie traski, na dłuższe lepiej dyktę usunąc...

bajer0 - 5 Lis 2005, 09:34

Wymien termostat, a nie bedziesz sie meczyl z zaslanianiem. Ja mialem niesprawny czujnik temp. (mocno zanizal) wiec przyslonilem chlodnice i co? Wydmuchalo uszczelke pod glowica :/ dlatego jestem sceptyczny przyslanianiu chlodnicy. Jezeli nie grzeje Ci sie, jak powinien to lepiej sprawdz wszystkie czujniki, termostat i inne srutututu.

JoeMix napisał/a:

Z przesłonięto chłodnicą będzie się szybciej silnik nagrzewał i bedzie trzymał wyższą temperaturę i dłuzej zostanie ciepły po wyłączeniu...

roznica nie bedzie duza (przeciez na zimnym silniku termostat zamyka sie i woda z bloku silnika wogole sie nie miesza z woda z chlodnicy - najprosciej mowiac
Co do dluzszego utrzymywania ciepla po wylaczeniu to na jakiej podstawie tak mowisz? Bo zasloniecie ochroni chlodnice od podmuchow zimnego wiatru?

JoeMix - 5 Lis 2005, 09:46

Mówie na takej podstawie iż silnik HCS w Mk3 to zabytki kostrukcujne które były dobre kiedy je kłądziono do mk1... ten silnik jest w 70% chłodzony powietrze przepływającym przez komore silnika a także olejem chłodzonym w misce olejowej - dlatego fieste trudno zagrzać, dlatego we fieście rzadko włacza się wentylator, mówie tutaj cały czas o silnikach 1,1 i podobnych czyli OHVkach...
bajer0 - 5 Lis 2005, 11:22

JoeMix napisał/a:
Mówie na takej podstawie iż silnik HCS w Mk3 to zabytki kostrukcujne które były dobre kiedy je kłądziono do mk1... ten silnik jest w 70% chłodzony powietrze przepływającym przez komore silnika a także olejem chłodzonym w misce olejowej - dlatego fieste trudno zagrzać, dlatego we fieście rzadko włacza się wentylator, mówie tutaj cały czas o silnikach 1,1 i podobnych czyli OHVkach...


Zwracam honor, nie podejzwelem Fieste o tak prehistoryczna konstrukcje ;)
Tam pewnie chlodnica znajduje sie bezposrednio przed silnikiem...

ale do nowszych silnikow moja teza jest chyba dobra :)

garys - 5 Lis 2005, 13:15

Odpowie mi ktos.
Czy moge miec pewnosc ze mam dobry termostat jezeli np. zimą wlacze cieply nadmuch i juz po kilku chwilach od startu leci gorace powietrze?
Jest potrzeba zaslaniac chlodnice?

Paweł F - 5 Lis 2005, 13:44

garys napisał/a:
Odpowie mi ktos.
Czy moge miec pewnosc ze mam dobry termostat jezeli np. zimą wlacze cieply nadmuch i juz po kilku chwilach od startu leci gorace powietrze?
Jest potrzeba zaslaniac chlodnice?

więc tak jesli zima leci ci bardzo szybko ciepłe powietrze to tak - termostat jest ok, u mnie miara tego że termostat się zwiesił było właczanie sie częste wentylatora - choc w tym wypadku może byc tez winny czujnik temperatur. Podczas okresu zimowego nigdy nie przesłaniam kartonem chłodnicy, na swoim przykładzie w 12 letniej Fieście ogrzewanie jest o niebo lepsze jesli chodzi o szybkość osiagania temperatury niz w 2 letnim Fockusie. znajomi też potwierdzaja że w ich starszych autach pgrzewanie było lepsze niz w nowych. tak więc jesli grzeje ci mocno daj sobie spokój z kartonem.

JoeMix - 5 Lis 2005, 21:35

bajer0 napisał/a:
Zwracam honor, nie podejzwelem Fieste o tak prehistoryczna konstrukcje ;) Tam pewnie chlodnica znajduje sie bezposrednio przed silnikiem...

Prawie... jest trochę pustego miejsca
bajer0 napisał/a:
ale do nowszych silnikow moja teza jest chyba dobra :)

Nowszych aut to bym nie polecał zasłaniać...

motomarian - 11 Lis 2005, 08:01
Temat postu: ocieplanie chłodnicy
ja osobiśćie jestem za jezdze moją mk1 do dziewczyny i się sprawdza
coprawda ostatnio jak jechałem do gliwic temp była nieco wyższa jak normalnie ale do przegrzania to na wskazniku było jeszcze tak ze 8 mm i temp tak się trztmała.
ja zrobiłem to tak ,żę pod atrapą umieściłem przesłonę kturą mogę otwierać ui zamykać regulując w ten spos€b dopływ powietrza( matteriał guma zbrojona płutnem)

grzeste - 15 Wrz 2010, 17:33

Znalazłem ten temat poprzez szukajkę, gdyż ....
w zimie jadąc ( przez miasto ) do pracy przez ~7 km mam syberię. Wracając z pracy ~9 km troszkę lepiej bo inną trasą i z większą prędkością ( poza miastem ). W zeszłym roku przysłoniłem grila, poprawa była minimalna. Teraz grila nie przysłoniłem ale wlot na chłodnicę:

Zobaczymy jak to będzie funkcjonowało w zimie.
PS.
Żeby nie było niedomówień - termostat sprawny. Pokonuję krótkie dystanse szczególnie w zimie.

JoeMix - 15 Wrz 2010, 17:34

grzeste napisał/a:
termostat sprawny
Jeśli tak, to przesłonięcie niewiele da,,,
Maki - 15 Wrz 2010, 17:45

To jest tak jak masz niesprawny układ chłodzenia(walnięty termostat) to najpierw go napraw. W silnikach fiesty silnik utrzymuje poprawną temperaturę nawet przy -15.

Przysłanianie kartonem ma sens tylko jak temperatura spada poniżej zera i tylko połowę. Lecz to dla osób które robią krótkie dystanse. Bo jak ktoś robi dystanse więcej niż 10-12km to nie warto nawet przy -15.

grzeste - 15 Wrz 2010, 17:46

Ano właśnie jestem ciekawy, okaże się w zimie na malutkich dystansach. Przy obecnych temperaturach 15 - 20 st. C efekt jest za duży ! Po przejechaniu ok 5 km wskazówka wychyla się lekko za połowę, otwiera się duży obieg i wskazówka wraca na połowę skali stojąc tak aż do końca trasy ok 9 km.
edit.
Czy to prawda, że diesle nagrzewają się wolniej?

JoeMix - 15 Wrz 2010, 18:01

grzeste napisał/a:
Czy to prawda, że diesle nagrzewają się wolniej?
:yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group