Forum FiestaKlubPolska -

Car Audio i CB - [MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie

Fordzik88 - 9 Maj 2011, 16:06
Temat postu: [MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie
Witajcie, mam następujący problem. Otóż, wymieniłem sobie głośniki w drzwiach, na system Hertz'a oto fotka zestawu, który mam zamontowany w drzwiach: http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
W bagażniku mam zamontowaną skrzynie basową, oraz wzmacniacz.
Wzmacniacz: Magnat 22HQ,
Skrzynia: Magnat B33.
Na wzmacniaczu, nie wiem, czy dobrze, bass mam rozkręcony na full, moc na skrzynie full, i tam jest jeszcze filtr, który także mam ustawiony na full (nie wiem czy dobrze to jest poustawiane - nie znam się, ale chyba coś trzeba tam zmienić).
Na radiu nie mam włączonego basu. wszystko jest na "0". Jednak, gdy włączam nawet minimalny bass w radiu, przy głośniejszym słuchaniu, głośniki trzeszczą. Jednak, gdy trzeszczą, i w radiu ustawie żeby skrzynia była wyłączona, trzeszczenie ustępuje, bez zmniejszania głośności.
Co mam nie tak poustawiane? Bardzo proszę o pomoc.

brewa7 - 9 Maj 2011, 18:25

A nie można pokręcić tymi pokrętłami na tubie i wzmacniaczu??
Może cofnąć trochę bass i moc na tubę. Może wzmacniacz daje za dużo mocy na tubę i dlatego trzeszczy. no muszisz poszukać

Cobrak - 9 Maj 2011, 20:27

A może poprostu gain jest rozkręcony na maxa i jest przester...za czym pójdzie uwalenie głośników.
PS.Na głośnik niskotonowy ustawienie filtru to lpf.

Fordzik88 - 10 Maj 2011, 07:41

Nie dodałem, że głośniki, które mi trzeszczą, są w drzwiach, i są podłączone pod radio. Pod wzmacniacz, mam podłączoną tylko skrzynię.
Może faktycznie spróbuje z Gain, pokręcić itp. Myślałem, że coś źle podłączyłem i dlatego tak się dzieje. Dziś jak wrócę spróbuję coś z tym zrobić.
Filtr mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi na lpf :)

Michaus - 10 Maj 2011, 09:40

Czy jesteś pewien, że dobrze te Hertz'e podłączyłeś? (zwrotnice, polaryzacja)
Które z nich trzeszczą? (wysokotonowe, nisko...)

Kręcenie gainem pomogłoby, gdyby trzeszczało Ci w tubie/skrzyni czy też innym generatorze łomotu, a na to się nie uskarżasz. Sugeruję jednak stosowanie innych nastaw niż maksymalne.

Fordzik88 - 10 Maj 2011, 13:13

Michaus już mówię jak podłączyłem głośniki.
Otóż, odciąłem kostkę od standardowych głośników, szły do niej dwa przewody "+" i "-". Wziąłem kabel plusowy od tweetera i plusowy od woofera, skręciłem razem, i te kable połączyłem z plusowym, który został po odcięciu kostki. Tak samo jak z plusem zrobiłem z minusem.
Czy źle to podłączyłem? Faktycznie, trzeszczą mi tweetery. Nie chce, żeby się spaliły. Czy takie połączenie może być przyczyną?

JoeMix - 10 Maj 2011, 13:25

Jasne że źle,,, oba głośniki dostają całe pasmo audio, kiedy każdy z nich potrafi przetworzyć tylko część - reszta to właśnie trzaski,,, wyjście z radia podłącza się pod zwrotnice, a ze zwrotnicy są 3 wyjścia na głośnik nisko, średnio i wysokotonowy,,, jak masz tylko 2 to zwrotnica jest potrzebna 2 torowa na głośnik który pociągnie tony niskie i średnie oraz na piszczyk, tweeter czy głośnik wysokotonowy,,, jak nie masz zwrotnic to chociaż jakieś filierki powinny być boby odciąć cześć pasma której i tak głośnik poprawnie nie przetworzy (coś w zestawie były mi się kojarzy)

Na sam koniec dodam że tak podłączenie głośników zmienia ich parametry i można np. uwalić sobie radio, bo jeśli wyjście ma 4ohm, i głośniki mają po 4ohm, to podłączone tak razem mają dużo mniej,,, i ze tak powiem prawie zwarcie się robi,,,

[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 13:29 ]

Fordzik88 - 10 Maj 2011, 14:15

JoeMix no to ja juz nie wiem, nie miałem w zestawie zwrotnic, tylko takie filterki. To już nie mam pomysłu jak to podłączyć. Jeśli, miałbym podłączyć, te tweeterki pod radio, to muszę na nowo przeciągać przewody.
Chyba je zdemontuje, i podłącze swoje stare głośniki. Bo na prawdę, to juz mnie przerasta wszystko. Czyli jeszcze muszę jakieś zwrotnice do tego kupić?

JoeMix - 10 Maj 2011, 14:21

No to podłączyłeś te filterki czy nie?
Fordzik88 - 10 Maj 2011, 14:25

Więc tak, oba filtry podłączyłem pod kabel plusowy, który pojawił się po odcięciu kostki. a minusy pod minusy. Pod te filtry podłączyłem głośniki. Plus do plusa minus do minusa. Nie miałem innej możliwości ich podłaszenia. Więc nie wiem, co mogłem nie tak zrobić.
Cobrak - 10 Maj 2011, 14:41

Przewód głośnikowy z radia->woofer->zwrotka->tweeter
Teraz po polsku: kable idące z radia podłączasz pod woofery...wtedy ciągniesz dodatkowe przewody z wooferów i podłączasz zwrotnice pod które dajesz tweetery.
Wtedy z radia idzie całe pasmo na woofer a później do filtrów które ucinają dolne partie i przesyłają górne tony na tweeter...
Aha i pamiętaj że prawdopodobnie końcówka radia nie pozwoli Ci na max ustwienie volume bez zniekształceń.DSK mimo że są niską półką Hertza to nadal potrzebują wzmacniacza do pokazania co naprawdę potrafią.
Pozdrawiam

Michaus - 10 Maj 2011, 14:45

W zestawie z głośnikami otrzymałeś takie oto filtry.
Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie.
Jeśli jest inaczej, to jest źle.

Czyli wejścia filtrów na danym kanale spinasz równolegle, a wyjścia DX 100 do wysokotonowego (tweeter) i odpowiednio DX 200 do niskotonowego (woofer), analogicznie postępujesz w przypadku drugiego kanału.

Złe podłączenie może być przyczyną (oprócz wspomnianych trzasków w głośnikach) uszkodzenia poszczególnych elementów zestawu.

Dla opornych :głowąwmur: na filtrach umieszczono dodatkowo oznaczenie TW i WF - skrótowo od TWeeter i WooFer: a kliknij waść sobie.

Typowej zwrotnicy, tutaj nie dali, ale podłączenie nie powinno być problemem dla dzieci od lat 6.

Fordzik88 - 10 Maj 2011, 14:56

Michaus może jestem, na prawdę, aż taki tępy, bo na tym schemacie widzę, jak oba plusy są podłączone do plusa, a minusy do minusa. Więc tak je podłączyłem.
Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy.

Cobrak nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale czy ty piszesz o tym, żeby te przewody co odciąłem od kostki podłączyć, pod filtr od woofera, a filtr pod głośnik, i od tego głośnika, pociągnąć filtr od tweetera i pod filtr podłączyć tweeter?

JoeMix - 10 Maj 2011, 15:02

Michaus napisał/a:
Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy.
No to OK, czyli jest podpięta jak trzeba, bo wcześniej nie było wiadomo, ja rozumiałem że tych filterków nie zamontowałeś,,, nie pomyliłeś miejscami głośników?
Fordzik88 - 10 Maj 2011, 15:16

JoeMix, znaczy w jakim sensie miejscami nie pozamieniałem?
marcinek0110 - 10 Maj 2011, 15:28

Michaus napisał/a:
Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie.

Ta instrukcja powala, szczególnie rysunki w lewym górnym rogu. Jak ktoś sam się nie domyśli że czarny kabel łączy się z czarnym a czerwony z czerwonym to nie powinien się w ogóle brać za samodzielną wymianę głośników.
Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy.

Sam się spotkałem z zestawem gdzie sygnał idzie do głośnika średniotonowego a od niego wychodzi na tweeter, a pomiędzy średnio a tweeterem coś jest (być może to jakiś filtr), w tym przypadku średniotonowy głośnik gra w pełnym paśmie, a tweeter tylko w górnym.

Fordzik88 - 10 Maj 2011, 15:32

marcinek0110, domyśliłem się, że czarny to minus a pomarańczowy plus.
marcinek0110 - 10 Maj 2011, 15:58

Mam nadzieję:) Chociaż nie odbieraj tego jako obrazę Twojej osoby. Śmieszy mnie po prostu że ludzie takie oczywiste rzeczy zamieszczają w instrukcjach, przez co później staje się mało czytelna.


na wzmacniacz wychodzisz przez wyjścia cinchowe z radia.

A dla pewności, schemat podłączenia Twojego zestawu:



Jeżeli zrobiłeś tak samo, to powinno byćok z kablami. Jeżeli sprzęt jest w porządku, problem tkwi w ustawieniu. Z pierwszego postu wywnioskowałem że ustawiłeś potencjometry w wzmacniaczy na max. Nie rób tak. Wszystko na min. odpal radio, zgłośnij, sprawdź czy przody chodzą dobrze, jak ok, bierz się za wzmacniacz. Odpal (potencjometry na min) i powoli zgłaśniaj obserwując jak zachowują się głośniki.

JoeMix - 10 Maj 2011, 16:29

marcinek0110 napisał/a:
Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy.
Więc filtr to filtr nie musi być górno ani dolno przepustowy, bo są jeszcze inne, i albo można założyć w kolumnie zwrotnicę (jedną na np. 3 głośniki) albo 3 filterki i efekt będzie podobny, bo zwrotnica to nic innego jak zestaw filtrów w jednej obudowie,,, i przewaga zwrotnicy nad filterkami polega na tym że filterek się montuje w sposób przypadkowy, a zwrotnica (dobra zwrotnica) ma konkretne zasady montażu i jest specjalnie zaprojektowana,
Fordzik88 - 10 Maj 2011, 19:09

marcinek0110 nie spokojnie, ja tak łatwo sie nie obrażam itp. :)
Dokładnie mam wszystko podłączone tak, jak na schemacie, który przedstawiłeś. No to cieszę się, że to mam dobrze zrobione :) .
Jeden koleg z tego forum, podał mi nr gg to odezwę się do niego w sprawie regulacji wzmacniacza.
Na prawdę myślałem, że jestem aż tak tępy, że nie potrafiłem odczytać instrukcji od tego sprzętu :P .
Ale dzięki Bogu wszystko jest ok. :)
Pozdrawiam.
P.S. Jeśli wszystko będzie dobrze lub nie dobrze, po regulacji napiszę posta :)

zdaszek - 10 Maj 2011, 21:56

A tak z ciekawości - jakie Ty masz radio ?
Marka i model

Fordzik88 - 11 Maj 2011, 07:42

zdaszek Moje radio to Clarion: http://www.ceneo.pl/520908
Wiecie co Panowie, dziś głośniki trzaskały równo, a jak pod głosiłem radyjko, to się wyłączyło.
I wyłącza się za każdym razem jak zwiększam Vol, do 25. Także nie wiem. Chyba wrócę do swoich starych głośników, bo nie mam już siły do tego. Aha, teraz trzeszczą też woofery, nawet przy wyłączonej skrzyni.
Jeszcze spróbuje, zdjąć boczek po powrocie do domu i zobaczyć, czy izolacja nie spadła z łączeń głośników.
Już na prawdę nie mam pomysłu, co może być przyczyną takiego trzasku i tego wszystkiego. Jeszcze spali mi się radio i taki finał tej zabawy będzie.

Cobrak - 11 Maj 2011, 10:13

nie powinno się wyłączać...masz normalnie montowane w kostki iso?czy jakieś przeróbki typu plus z zapalniczki?
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 10:24

Cobrak, znaczy si.e tak, przewody na głośniki idą bezpośrednio od radia, nie robiłem żadnych przeróbek. Jedyne co zrobiłem, to przy wymianie głośników odciąłem kostkę, która była przy oryginalnych głośnikach. Po czym kabelki skręciłem i zamontowałem obecne głośniki. Tak jak mówię, jak wrócę do domu, sprawdzę, bo może coś się odizolowało, i zwarcie się robi. To może być przyczyną?
Cobrak - 11 Maj 2011, 10:27

Gdyby było zwarcie właczalby sie protekt i wyswietlal by sie na wyswietlaczu.Spróbuj dac bezposrednio zasilanie z akumulatora(pamietaj o bezpieczniku na plusie).
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 10:34

Cobrak, ale wszystko działało pięknie ładnie, więc nie wiem dlaczego teraz wszystko się sypie. Zasilanie do radia idzie z kostki iso. Czyli mówisz, żebym jakiś kabel jeszcze przeciągnął od akumulatora do radia?
Cobrak - 11 Maj 2011, 10:38

A jeszcze powiedz mi wyłącza się na zapalonym i zgaszonym silniku czy tylko na zgaszonym?
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 10:40

Wiesz, nie sprawdzałem na zapalonym silniku, tylko na zgaszonym, i na zgaszonym sie wyłącza i za chwilę włącza.
Cobrak - 11 Maj 2011, 11:00

Więc brakuje Ci prądu w radiu.Sprawdz napięcie na kostce,aku i alternatorze.
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 11:04

Pewnie akumulator do wymiany, spróbuje odpiąć kabel od wzmacniacza z akumulatora i odpalę radio, zobaczę jak to będzie działało. Może i masz rację. A jeśli i tak i tak będzie będzie trzeszczało to co w takim wypadku?
Cobrak - 11 Maj 2011, 11:10

Jeśli będzie Ci trzeszczeć już od 1 volume to znaczy że gdzieś jest zwarcie.popraw wtedy kable(możliwe że przetarły się między drzwiami a kabiną)
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 11:21

To wszystko mi trzeszczy poniżej połowy, jak mam przykładowo na vol 10, to gra ładnie, ale już powyżej zaczyna się jazda.
Cobrak - 11 Maj 2011, 11:29

Poprostu radio nie domaga.Końcówka radia dostarcza średnio 15-20watt więc nie dziwię się że taka sytuacja występuje...tym bardziej że hertze lubią być dowatowane.Proponuje jakiś mały wzmacniaczek pokroju sony z serii xm np 4040.Drogi nie jest a zobaczysz(usłyszysz:)) kolosalną różnicę.
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 11:50

A może bym podłączył, je pod wzmacniacz z tyłu? Można zrobić taki zabieg, żeby podłączyć i skrzynie na mostku i przykładowo te hertze pod wzmacniacz?
Będzie to działało?

marcinek0110 - 11 Maj 2011, 11:54

Czy bedzie działało to tak, nie wiem jak długo. Wszystko zależy od parametrów jakie masz na wyjściu wzmaka i jakie na wejściu głośników. Uważaj co robisz bo możesz popalićgłośniki.
Możliwe że wzmacniacz w radiu rozwalony, jak masz możliwość to spróbuj na innym radiu. Szkoda głośników żeby wracać do standardu:)

Cobrak - 11 Maj 2011, 12:01

Szczerze to jak już masz tego magnata to proponowałbym dać go na przód aby jednak dodać powera tym hertzom oraz wytłumić drzwi matami typu gms lub stp,a do suba kupić coś innego pokroju kenwood serii pst np pst200 wtedy będzie to wszystko grało naprawdę przyjemnie i będziesz miał większe możliwości regulacji.Szkoda tylko że Twoje radio nie ma sterowania subem:/ ale może w przyszłości najdzie Cię chęć na zmiane:)
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 12:08

Może zmienię sobie na alpine :) . Ale nie wiem, czy to będzie miało wtedy sens, i czy akumulator mi nie padnie, jak będzie aż tyle tego wszystkiego w środku... No nic, dzięki za podpowiedzi, wrócę do domu i zobaczę co i jak. Jak coś, to odezwę sie na gg ok?
Cobrak - 11 Maj 2011, 12:24

Spoko:) Jak będziesz zainteresowany to będę chciał swoją Alpinke sprzedać bo teraz celuje w Alpinkę z prockiem albo pionka 88rs ale to za jakiś czas:)
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 18:58

Więc tak, sprawdziłem połączenia głośników, zaizolowałem je ponownie, odpiąłem wzmacniacz od akumulatora, i nadal trzeszczą, nie mam już na prawdę pomysłu co może być przyczyną tych trzasków.
Oto parametry głośników:
Rodzaj : system 2-drożny odseperowany
Rozmiar głośnika : woofer 130mm , tweeter 15mm
Głębokość montażu 52mm
Moc Max. 120 Watt
Moc RMS 60 Watt
Skuteczność 91 dB
Impedancja 4 ohms
Pasmo przenoszenia 60 - 21000 Hz
Czy mogą trzeszczeć przez to, że ja mam na radiu 4x50W, a one mają moc RMS 60W?

kuba87 - 11 Maj 2011, 19:14

radio jest nowe na gwarancji?
jesli tak to w ciemno mozesz je wyjac i na probe włozyc inne
koncowka mocy padła

zdaszek - 11 Maj 2011, 19:18

Skoro dobrze podłączyłeś to pewnie wina radia. Wsadź inne na próbę :)
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 19:24

Radio ma już parę latek, także już dawno po gwarancji, znaczy się, co to dokładnie poszło?
Można to jakoś sprawdzić? Czy to radyjko jest walnięte? Jest jakiś sposób.
Czyli będę musiał wykombinować inne radyjko, żeby zobaczyć.

Cobrak - 11 Maj 2011, 19:32

Ja uważam,że winą jest przester czyli za słaba moc...lub też głośniki powiedziały papa.(Zawsze mogę się mylić).Dla pewności podłącz inne radio.
Fordzik88 - 11 Maj 2011, 19:40

Wiem, podłącze blaupunkta, tylko to raczej dopiero w weekend.
Czy mogę bez problemu słuchać sobie radyjka po cichu ? Czy lepiej nie ryzykować, żeby nie uszkodzić czegoś do końca?

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 20:11 ]
A jeszcze mam pytanko, gdyby to było (mam nadzieję, ze nie jest) spalenie radia, to mogło go spowodować, podłączenie wzmacniacza i skrzyni?

marcinek0110 - 11 Maj 2011, 20:59

jeżeli podłączyłeś za duże głośniki pod wyjście wzmacniacza które jest w radiu, np tube to tak. Nie mówię tu o wyjściu na cinche które jest wyjściem pasywnym. Ja obstawiam spalony wzmacniacz w radiu, pytasz się jak to sprawdzić. Już to zrobiłeś, podłączyłeś nowe sprawne głośniki i dupa. A pewność będziesz miał przy sprawdzeniu na innym radiu.

Samo podłączenie nie spali radia, ale mówiąc najprościej, radio nie wyrabia i ledwo "zasila" głośniki, chcąc usłyszeć coś w nich, rozkręcasz mocniej, wzmak się nagrzewa i się pali;p

Fordzik88 - 12 Maj 2011, 07:39

marcinek0110, czyli to pierdzenie w głośnikach przy większej mocy, to oznaka spalonego wzmacniacza w radio. Słucham sobie teraz muzyczki max do vol.20 i nie słyszę pierdzenia, dopiero przy mocniejszym rozkręceniu. Sprawdzę to podłączając tego balupunkta. Mam nadzieje, że przez nieuwagę, nie spale i jego.

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 10:54 ]
A jeszcze mam pytanko, czy to może być wina kabli zasilających wzmacniacz?
Zasilający wzmacniacz mam grubości 5,5 mm2.
Czy to ma jakiś wpływ na odbiór w głośnikach? Jest to w jakiś sposób "zespolone" ze sobą?

marcinek0110 - 12 Maj 2011, 13:13

pierdzenie głośników zazwyczaj jest objawą podania za dużej mocy, porozrywanych głośników, zwarciach na kablach... ale jak do vol20 chodzi ci dobrze to raczej nie wzmak(chyba że zakres vol masz od 0-200 co raczej mało prawdopodobne), bo gdyby ten padł to w ogóle by nie grało albo baaardzo cichutko. Ciężko powiedzieć w czym jest problem, przyjedź do Białegostoku z karkówką i piwem to zrobimy ci ten car audio na cacy:D
Fordzik88 - 12 Maj 2011, 14:15

Koledzy z forum o car audio, poradzili mi, żeby zmienić kabel zasilający wzmacniacz, być może jest za słaby. Ma 5,5 mm2 grubości. Zamówię sobie Dietz'e 10 mm2, i zobaczymy jak to będzie grało po podłączeniu. Mam nadzieję, ze przyczyna jest właśnie ten słaby kabel zasilający wzmacniacz. :)
JoeMix - 12 Maj 2011, 14:21

Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,,
Michaus - 12 Maj 2011, 14:34

JoeMix napisał/a:
Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,,

To jest nas dwóch.

zdaszek - 12 Maj 2011, 14:35

Ja też nie wiem, ale wcześniej przecież pisałem Fordzikowi aby kupił porządny kabel zasilający wzmacniacz od aku, a ten i tak kupił cienkie badziewie...
Ja z doradzaniem daję sobie spokój bo jak widzę - nie dociera.
Wcześniej miał 3 strony o tym jak podłączyc głośniki a koniec końców i tak wyszła kupa :głowąwmur:

Pozdrawiam i sukcesów życzę. Dla mnie EOT ;-|

Fordzik88 - 12 Maj 2011, 14:35

Ja sam nie wiem, ale pisali mi, że przyczyna może być coś takiego.
Michaus - 12 Maj 2011, 14:44

Chyba rozwikłałem zagadkę: Link
Fordzik88 - 12 Maj 2011, 14:53

I co to znaczy? Że ściemniam, z tym pierdzeniem głośników??
Cobrak - 12 Maj 2011, 17:07

A ja dalej upieram się przy tym że to wina przesteru oraz nie wytłumionych drzwi.
1.Radio nie daje rady głośnikom.Lekarstwo->wzmacniacz
2.Pierdzą ponieważ wszystko w drzwiach jest luźne,tj.lata i trzeszczy...kup 2 maty gms i wyklej drzwi i gwarantuje poprawe.
Jeśli to Cię nie przekonuje to podjedz do mnie i organoleptycznie to sprawdzimy.Mam kilka wzmaków w garażu i możemu któryś podpiąć po DSK.

marcinek0110 - 12 Maj 2011, 20:56

Cobrak, pierdzi, lata, brzęczy, trzeszczy, są to słowa które w przypadku opisywania problemów z nagłośnieniem znaczą zupełnie co innego. jeżeli głośnik pierdzi to wytłumienie nie pomoże, jeżeli coś brzęczy to i zaiste rację wielką masz:)
co do kabli do wzmaka. zawodowo zajmuję się nagłośnieniem imprez, i wzmacniacze które mają po 2-3 kW zasilane są zwykłym kablem zasilającym (jak w kompach) z sieci. Dlaczego podłączając wzmak pod akku potrzeba aż centymetrowego przewodu? pewnie różnica w prądzie stałym i zmiennym.

Cobrak - 12 Maj 2011, 21:58

Słyszałeś o czymś takim jak spadki napięcia w instalacjach samochodowych?Przewody im grubsze tym mniejszy mają opór,dodatkową różnicą są rodzaje przewodów czyli CCA i OFC.OFC jest przewodem czysto miedzianym co zmniejsza opór.
marcinek0110 - 12 Maj 2011, 22:10

danke :-)
Michaus - 12 Maj 2011, 23:11

1. Przester jest wtedy, gdy podajesz za duży sygnał, a gdy za mały, to głośnik jest niewysterowany...
2. Czemu przewody Car Audio są grube?
Przy założeniu że wzmacniacz jest bezstratny (w przyrodzie takie nie występują, ale to miłe uproszczenie do obliczeń), ma moc znamionową 500W... proponuję policzyć jaki prąd będzie pobierał przy zasilaniu z 230V*, a jaki jego odpowiednik dla 12V** :-P
Stosownie do wyliczonej wartości prądu zasilającego dobrać przewód o odpowiednim przekroju.
3. Obstawiam, że to nie wina zbyt niskiego poziomu sygnału.

* - nagłośnienie imprez
** - car audio

JoeMix - 13 Maj 2011, 06:30

Pierwsze słyszę by głośnik trzeszczał z powodu za niskiego sygnału - zawsze mi grał ciszej lub wcale,,, no i te przewody, naprawdę nie wiem co mają przewody do wzmacniacza który zasila tubę, do głośników w drzwiach które są zasilane z radia - odłącz ten wmak do testów i zobacz czy dalej będzie pierdzieć, odłącz głośniki wysokotonowe, zostaw tylko te duże, bez filterka,,, zobacz czy będzie trzeszczeć, dołóż filterek,,,
Michaus - 13 Maj 2011, 07:26

JoeMix słusznie prawi :piwkowanie: , a ja wieczorową porą, pisząc punkt trzeci byłem może nieco złośliwy.
Fordzik88 - 13 Maj 2011, 09:36

Powiem, tak. Dziś wracam do standardowych głośników z przodu. Te Hertze, jeśli dobrze pójdzie, zamontuje z tyłu w oryginalnych miejscach. Tweetery zostawię z przodu, tylko zmienię ich lokalizację. Może to coś zmieni, a jak nie, to pakuje Hertze do pudełka i niech sobie w nim leżą :) . Nie mam już siły do tego ustrojstwa.

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 18:38 ]
Mam jeszcze jedno pytanko, czy to są dystanse do montażu oryginalnych głośników w fieście mk3 trzydrzwiowej?
http://allegro.pl/dystans....html?source=oo

marcinek0110 - 13 Maj 2011, 21:13

Nie obraź się że tak mówię, ale sprzedaj ten zestaw w p#zdu i zatankuj sobie do pełna. Bo tu już czwarta strona tematu i wątpię żeby i po 10 coś wyszło.
kuba87 - 13 Maj 2011, 21:17

a radio podmieniałeś? był jakiś efekt?
Fordzik88 - 15 Maj 2011, 17:09

Już wiem czemu pierdzą i trzaskają. Pr prostu się tam nie trzymają. Wymieniłem głośniki na stare, i pięknie gra, a te hertze zamontuje z tyłu w oryginalnych miejscach.
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 17:24 ]
Zamówiłem sobie (chyba przepłaciłem) maty wygłuszające i mam zamiar wygłuszyć sobie bagażnik. Za drzwi się nie bedę brał, bo to robota nie dla mnie.

Chciałem przeprosić niektóre osoby, za moje niegodne zachowanie, ale milem już na prawdę dość tego wszystkiego :P

Przepraszam i pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 17:25 ]
kuba87, tak radyjko podpinałem i tak samo przy wyższej mocy, strasznie trzaskały.

marcinek0110 - 15 Maj 2011, 17:42

Czyli chodziło o wibracje w jakie wchodził głośnik, a nie pierdzenie w głośnikach:)
Co do mat to wątpię byś był zadowolony z samego wytłumienia bagażnika. Dużo lepszy efekt by był jakbyś zabrał się jednak za drzwi. U siebie po wytłumieniu drzwi miałem kolosalną różnicę, a bagażnika - nieznaczną. A wyklejałem taśmą dekarską koszt jakieś 50-60 zł za rolkę 1000cm x 15cm. Swoją drogą jest o tym na forum i ogólnie w necie więc proponuję poczytać przed zabraniem się do roboty.

Fordzik88 - 15 Maj 2011, 18:05

marcinek0110, ale powiem ci, że ten dźwięk, był taki trzeszczący, że wydawało mi się, że to radio albo głośnik. A naszła mnie chęć, na to, aby go bardziej docisnąć do karoserii, i o dziwo całe te trzaski przeszły.
Tak. Teraz i ja już wiem, że to były wibracje :P
Spoko, poczytam i już nie bedę pisał głupich postów. :P

marcinek0110 - 15 Maj 2011, 20:12

No to jak wszystko już jasne to nie rezygnuj z hertzów z przodu. odpowiednio wyłóż matami, potem załóż głośnik tak aby pomiędzy blachą drzwi a głośnikiem była mata i nie ma ma bata żeby coś trzeszczało. dodatkowo możesz jeszcze głośnik okleić dla świętego spokoju jak u mnie. Niestety nie zrobiłem zdjęcia wnętrza drzwi.



Nie wiem jak w mk3 ale w mk4 jest taka jakby metalowa puszka która pełni rolę osłony zamka, i warto ją na brzegach okleić ponieważ u mnie przy pewnej wartości obrotów lub częstotliwości basów wpadała w wibracje i było to dokuczliwe. Niektórzy też zakrywają te większe otwory w drzwiach sztywnym materiałem nitując go do blachy przed wytłumieniem, ja tego nie robiłem a i tak był niezły efekt pracy.

zdaszek - 15 Maj 2011, 20:35

Miałem już nic nie pisać, ale mnie trochę zatkało.
Wydałeś trochę kasy na nowe głośniki, bo stare zapewne Ci nieodpowiadały.
Wsadziłeś te nowe głośniki, które z naszą pomocą jakoś podłączyłeś i dalej było źle.
Jak wreszcie dowiedziałeś się, co jest przyczyną tego, że gra źle to postanowiłeś jednak te lepsze głośniki zamontować z tyłu, gdzie większego pożytku z nich nie będzie bo to tylko 135mm.
To po co wydawać kasę, skoro można spowrotem założyć stare głośniki, kótre przecież jakoś grają ?
Starałem się, ale jakoś tu kurna logiki nie widzę.
I z góry przepraszam za brak cierpliwości :twisted:

marcinek0110 - dobra robota <oki>

Fordzik88 - 16 Maj 2011, 08:00

marcinek0110, Spróbuję to jakoś zrobić, żeby to grało. Dzięki za fotkę, a na forum znalazłem jeszcze wygłuszenie drzwi :) Krok po kroku jak zrobić. Jak tylko przyślą mi maty, to biorę się do roboty :) .

zdaszek, powiem tak, one się rozkręcają przy basie, i trzeszczą. Nie pasują w klasyczne otwory, ponieważ mają inny rozstaw mocowań. Na dodatek, wywierciłem w dystansie otwory, żeby je jakoś zamocować. Nie wywiercałem w blasze otworów, i to wszystko przez to. Głośniki trzymają się śrubami w plastiku i się rozkręcają przy dłuższym słuchaniu.
Boje sie brać za wiercenie nowych otworów, bo boję się, że niepotrzebnie podziurawię autko. :P .
Mam taki plan:
- wygłuszyć drzwi i zamontować tam oryginalne głośniki (czytałem na forum, że przy wygłuszonych drzwiach, i one potrafią nieźle kopnąć),
- wygłuszyć bagażnik, żeby i skrzynia ładnie dawała.

Ogólnie to powiem tak:
zamówiłem sobie takie głośniki, proste w zamontowaniu: http://allegro.pl/glos-he...1596618968.html
a przysłał mi facet takie: http://allegro.pl/hertz-d...1601536389.html
I właśnie dlatego dostałem szału :P . Pomyślałem, że jakieś pierdołę mi przysłał i będzie ciężko zamontować. I nie pomyliłem się. Dlatego większość z was już straciła do mnie cierpliwość.
Za co jeszcze raz bardzo przepraszam :) .

zdaszek - 16 Maj 2011, 15:25

Nie zamontowałbyś i jednych i drugich.
Skoro jest potrzeba wiercenia otworów w drzwiach pod głośniki bo nie pasują, to podziurawisz autko POTRZEBNIE :-)
Po drugie - wywal te plastiki :V:
Głośnik przykręcasz bezpośrednio do blachy. Śruby, którymi to przykręcisz wkładasz w uprzednio wywiercone otwory. Pamiętaj aby nie wsiąć za zdługiego wiertła lub wiercić z umiarem abyś się przez całe drzwi nie przewiercił :hahaha:
Po trzecie - fajne te głośniki <oki>

Plan prac rozłożyłbym tak : wywiercić otwory zamontować głośniki i posłuchać jak gra.
Potem wygłuszyć drzwi i posłuchać. Jeżeli nadal będzie niedostatecznie (a nie powinno) to na koncu wygłusz bagażnik. Po prostu oszczędzisz czas i koszty, bo wygłuszanie bagażnika to jak dla mnie średni pomysł - pracy dużo a efektów tyle co nic...

Cobrak - 16 Maj 2011, 16:06

Ja znowu zrobiłbym tak:
1.Kupił dystanse z Mdf pod Twoj samochód.
2.Przykręcił je do fabrycznych otworów w blasze
3.Przykręcił głośniki do dystansu.
PS.DSK są o wiele lepsze niż DCX.(Samo to że są separowane jest kolosalną różnicą)

Fordzik88 - 16 Maj 2011, 16:31

zdaszek, Sprawdzałem pierwszym razem, tak jak piszesz, żeby przykręcić je do blachy, i niestety, nie opuścił bym wtedy szyby :P . Mają za duży magnes.

Cobrak, Obawiam się, że twój sposób montażu, może nie wyjść. No chyba, żebym wywiercił nowe otwory. No cóż, muszę pokombinować.

Niby w zestawie z głośnikami, są takie ala podkładki, ale tylko 4 sztuki. Także wychodzi po 2 na głośnik.
No nic, biorę sobie wolne na czwartek, bo dostałem dziś kable Dietz'a do skrzyni 20 mm2. :) :) . I będę przeciągał jeszcze raz, Na szczęście nie będzie z tym dużo roboty :) .
Trzymajcie kciuki, mam nadzieję, ze coś mi z tego wyjdzie, bo coś mi się zdaje, że mam dwie lewe ręce :-P

JoeMix - 16 Maj 2011, 16:39

Fordzik88, wywal w ogóle to car "audio" z auta będziesz miał ciszę i spokój,,, :rotfl:
Fordzik88 - 16 Maj 2011, 16:47

JoeMix, czułem, że w końcu będzie taki post :-P
marcinek0110 - 16 Maj 2011, 17:05

Fordzik88 napisał/a:
bo coś mi się zdaje, że mam dwie lewe ręce


Niestety ale nie wystarczy wydać kasę na dobry sprzęt. nawet najlepszy nie zagra ci dobrze jak odpowiednio go nie połączysz i nie zamontujesz. Każdy głośnik musi być pewnie i stabilnie zamocowany, nie wchodzi w grę przykręcenie takie, które podczas jazdy czy słuchania się odkręca. Wnioskując po całym wątku, nie radzę ci się zabierać za to samemu, bo narobisz tylko bałaganu przy wozie i poniszczysz zakupiony sprzęt.

Fordzik88 - 16 Maj 2011, 17:21

marcinek0110, może uznasz to za moja osobista głupotę lub coś w tym stylu, ale ja muszę to zrobić sam, i mieć satysfakcje z tego, że w końcu coś przy autku sam zrobiłem.
To jest moja pierwsza poważna robota, i nie spocznę, dopóki tego nie zrobię. Obiecałem to sobie.
Wiem, pewnie zabrzmiało to jakbym był jakiś nienormalny lub coś w tym stylu albo, że chce sobie coś udowodnić, ale ten, kto pierwszy raz coś tak dużego robił przy samochodzie, powinien wiedzieć, jaka jest po tym satysfakcja, jak wszystko zadziała zgodnie z planem.

Cobrak - 16 Maj 2011, 17:22

Jeśli chcesz to podjedz do mnie ze sprzętem w czwartek i spróbujemy to zrobić:D
marcinek0110 - 16 Maj 2011, 17:56

Fordzik88, Doskonale Cię rozumiem, jednak ciężko cokolwiek zrobić dobrze bez doświadczenia, skorzystaj z propozycji kolegi Cobrak, i razem na pewno się uda, a przy tym zdobędziesz też doświadczenie. Kurde żebyś bliżej mieszkał sam bym zaproponował pomoc bo lubię się bawić w takie rzeczy:D
zdaszek - 16 Maj 2011, 19:10

Cholera, nie ma co. Robota wielka jak...
Strach pomyśleć co to będzie jak gumę złapiesz :hahaha:

Fordzik88 - 17 Maj 2011, 08:20

zdaszek, nie martw się, już parę razy złapałem i akurat wymianę koła mogę zrobić z zamkniętymi oczami :P Np. wczoraj, klamki mi się zacięły i nijak nie mogłem autka otworzyć, i co zrobiła mądry Pan Fordzik ? Wziął drut, wsadził pomiędzy drzwi a uszczelkę i otworzył pociągając za wewnętrzną stronę klamki :P .
Tylko policji musiałem się tłumaczyć, że to moje autko i się nie włamuje do niego ;) .

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 08:22 ]
marcinek0110, tak, już sie umówiłem z kolegą Cobrakiem, i prawdopodobnie w czwartek wpadnę do niego :) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group