Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK6] Spalanie w 1.4 TDCi

jerzyn - 6 Lut 2011, 13:37
Temat postu: [MK6] Spalanie w 1.4 TDCi
Dzisiaj po trzech miesiącach eksploatacji pomierzyłem spalanie Fiesty mk-6 cdti i wyszło kolo 6l. ON .Czy to jest norma , jazda miejska - trasa .Gdzie tutaj te 4,5 litra , może ja jeździć dieslem nie umiem ?
Macie moze jakies porady ? :kaput:

TomQ - 6 Lut 2011, 13:41

jerzyn napisał/a:
Gdzie tutaj te 4,5 litra

W reklamach najniechybniej.

:greenpeace:

Neo178 - 6 Lut 2011, 14:39

Taka mała uwaga - Fiesty nigdy nie miały takiego oznaczenia klekota :fox: cdti to oplowskie kopciuchy, ford ma tdci :|

A do wskazań producenta należy dołożyć 1-2 litry i wtedy wychodzi w miarę realne spalanie. Poza tym w prospektach i katalogach danego auta wyraźnie pisze, że te dane są podawane dla auta co jest sprawdzane w sposób podany w jakiejś dyrektywie czy gdzieś tam :fox: I niektóre wyniki są podawane dla 4 (!) biegu ..

Sabaku Kyuu - 6 Lut 2011, 14:47

nie "cdti" tylko TDCi ; p !

mi koło 5 pali :)

Miły - 6 Lut 2011, 14:56

Wiesz każdy jeździ inaczej... Ojciec dieslem Mk3 potrafił 5,5 spalić... ja czasem do 7 dochodzę... a przeważnie 6 - 6.5
jerzyn - 6 Lut 2011, 15:00

Sabaku Kyuu napisał/a:
nie "cdti" tylko TDCi ; p !

mi koło 5 pali :)


Potwierdzam, to tylko "przejęzyczenia", ale poradź mi jakie obroty mam stale utrzymywać .Te 6l/100km to było zrobione od przedwczoraj i jak pisałem jazda po mieście i trochę trasa . Może za szybko z pod świateł ruszam, nigdy stale nie jeździłem "dieslem" i poprzednia fiesta mk-3 1,1 benzyna mieściła się w pięciu a tutaj nowoczesny silnik Common Rail

Sabaku Kyuu - 6 Lut 2011, 17:44

nom nie możesz go mulić.. bo wtedy bierze więcej niż na wysokich obrotach.. (tak czytałem)

trzymam go tak na 2k może trochę mniej.. 2,5 zmiana..

nie dociskam za dużo gazu .. (pomijam wyprzedzanie) ;p

no i nie gaś go co chwilę i odpalaj bo wtedy sporo pociągnie :)

Neo178 - 6 Lut 2011, 17:50

Każde auto na krótkich odcinkach i w mieście ciągnie duże ilości paliwa. A klekoty raczej nie lubią krótkich odcinków, częstego odpalania, gaszenia i nie dogrzewania silnika.

Pamiętaj, żeby raz na jakiś czas "przegonić" go w trasie, co by Ci się nagar wypalił..

PS. Jeśli masz klekota 1.4 w swojej Fieście to zmień w profilu "Silnik: 1.4/73KM" na "Silnik: 1.4TDCi/68KM". W przyszłości szybciej da rade przez to upewnić się czym Ty w ogóle jeździsz :-)

jerzyn - 6 Lut 2011, 17:58

Neo178 napisał/a:

Pamiętaj, żeby raz na jakiś czas "przegonić" go w trasie, co by Ci się nagar wypalił..

PS. Jeśli masz klekota 1.4 w swojej Fieście to zmień w profilu "Silnik: 1.4/73KM" na "Silnik: 1.4TDCi/68KM". W przyszłości szybciej da rade przez to upewnić się czym Ty w ogóle jeździsz :-)

Juz zmieniłem profil i pogonie od czasu do czasu funie , zobaczymy co to da bike

Sabaku Kyuu - 6 Lut 2011, 18:13

Neo178, dodał to o czym zapomniałem ;D czasem trzeba mu depnąć żeby go "odmulić" ;D
bartikrasnik - 6 Lut 2011, 23:52

mam kolegę tu z forum ma 1,4tdci tak jak ja a co do spalania:
ja cykl mieszany 50/50 obroty do 2,7tys spalanie lato 4,7-5,2 stacja orlen verwa odległość średnia 45km predkośc do 100
kolega cykl miejski do 20km obroty do 2tyś spalanie 4,5-4,7 prędkość do 70
ja głupieje wszystkie teorie biorą w łeb
w zimie jemu więcej pali bo dłużej sie nagrzewa to logiczne kolo 6L mi 5,5

Sabaku Kyuu - 7 Lut 2011, 07:04

bartikrasnik napisał/a:
mam kolegę tu z forum ma 1,4tdci tak jak ja a co do spalania:
ja cykl mieszany 50/50 obroty do 2,7tys spalanie lato 4,7-5,2 stacja orlen verwa odległość średnia 45km predkośc do 100
kolega cykl miejski do 20km obroty do 2tyś spalanie 4,5-4,7 prędkość do 70
ja głupieje wszystkie teorie biorą w łeb
w zimie jemu więcej pali bo dłużej sie nagrzewa to logiczne kolo 6L mi 5,5


no to ja mam zbliżone..

na wlewie mam naklejki BP i czytałem ,że to zalecane paliwo :)
w moich stronach kilka groszy droższe (zdarzyło się ,że było taniej niż na Orlen'ie)
.. ale robie z 50 km więcej na baku :)

jerzyn - 7 Lut 2011, 08:58

Sabaku Kyuu napisał/a:


no to ja mam zbliżone..

na wlewie mam naklejki BP i czytałem ,że to zalecane paliwo :)
w moich stronach kilka groszy droższe (zdarzyło się ,że było taniej niż na Orlen'ie)
.. ale robie z 50 km więcej na baku :)

To tez może być paliwo , najbliższa stacja ma eko i tylko czyste lenistwo powoduje ze to leje .Stacje BP mam w Szczecinie dopiero i nie zawsze mam tam po drodze .

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 09:00 ]
bartikrasnik napisał/a:
mam kolegę tu z forum ma 1,4tdci tak jak ja a co do spalania:
ja cykl mieszany 50/50 obroty do 2,7tys spalanie lato 4,7-5,2 stacja orlen verwa odległość średnia 45km predkośc do 100
kolega cykl miejski do 20km obroty do 2tyś spalanie 4,5-4,7 prędkość do 70
ja głupieje wszystkie teorie biorą w łeb
w zimie jemu więcej pali bo dłużej sie nagrzewa to logiczne kolo 6L mi 5,5


To chyba najbardziej realne osiągi i tylko muszę zacząć lać inne paliwo .

lukii84 - 20 Kwi 2011, 13:08

Ja mam ciekawe doświadczenie, ponieważ wcześniej jeżdziłem same długie trasy i spalanie było oko5,0-5,5l.
Obecnie poruszam się tylko po duzym mieście i spalanie mam średnie około 6,5l.

kamil wolski - 21 Kwi 2011, 15:13

Na czym polega ciekawość tego doświadczenia?
AccessX - 21 Kwi 2011, 18:53

kamil wolski, chyba chodzi lukii84, o to że w mieście mu więcej pali ... (co jest raczej normą) :) .
lakiernik175 - 17 Maj 2011, 21:19

1.4 TDCI najmniej pali przy około 1500obr/min na piątym biegu t.j około 70 km/h.Trudno poza miastem jechać z taka prędkością( niektórzy lubują się w ECODRIVINGU)dlatego nieraz w mieście jak sie nie trafi na czerwone można osiągnąć mniejsze spalanie niż na trasie goniąc 100-120km/h.Ja mówię że jazda 70 na piątce to zamulanie silnika.Ale jako ciekawostkę podam że kiedyś miałem mk6 w opcji tdci+tiptronic i jeżeli jechało się ekonomicznie bez "butowania"po prostej drodze bez wzniesień to komputer sam wrzucał piątkę przy 1500obr/min, a redukował na czwórkę przy 1200.Także taka jazda to nie powinno być zamulanie.Ja szybko zaczynam ziewać :-P
A z tym chwaleniem się ze spalaniem to jest tak:
Ostatnio robiłem samochód gościowi.Samochód podobny jeśli chodzi o wielkość i motor.Clio 1.5dCi.Odwoziłem go do domu po tym jak przyprowadził samochód do lakierowania.Jedziemy a ja pytam:Ile pali to clio.A on mówi 4,5 ON.Wysadziłem gościa .Jadę i patrzę a w liczniku komputer ze spalaniem.Pykam na średnie a tam 6,9. :brawo: Czyli nie tylko fiesta pali za dużo ON. :kaput:

pogow - 18 Maj 2011, 12:23

Ja mam podobnie do lukii84.
Jeszcze rok temu dojeżdżałem do pracy po 17km codziennie i palił mi w przedziale 4,7-5,4l/100km, teraz jeżdżę sporadycznie do pracy (ok 1 km) to spalanie dochodzi do 7l/100km.
Swoje doświadczenia ze spalaniem opisuje na motostat, więc można sobie przeglądnąć.

mieszko - 18 Maj 2011, 13:54

Codziennie jeżdże po ok. 30-40 km, stałe trasy, spalanie w granicach jak niżej, ostatnio 5,1-5,2 z klimą więc źle nie jest.
lakiernik175 - 26 Maj 2011, 21:59

Zwracam sie do tych ,którzy mają kompa ze średnim spalaniem.Ostatnio jechałem do Lublina (ok 45km).Niezbytnio mi się spieszyło, więc pomyślałem,że popróbuję ostatnio modnego ,ze względu na ceny paliw, ECODRIVINGU.Pomijając już to, że ziewałem raz za razem a było tuż po poludniu,poprawilem swój rekord spalania.Zaraz jak wyleciałem od siebie skasowałem licznik spalania i po 30km uzyskałem wynik 3,3 i tak utrzymałem go do pierwszych czerwonych świateł.Czy jest ktoś kto uzyskał niższy?
P.s. żeby nikt nie pomyślał ,że mam super oszczędne auto, dodam że jeżdżąc na miejscu w mieście w zimie, miałem 7,1

Parzych - 26 Maj 2011, 22:43

bartikrasnik napisał/a:
kolega cykl miejski do 20km obroty do 2tyś spalanie 4,5-4,7 prędkość do 70
A jakie miasto, że tak zapytam :?: I jaka średnia prędkość po tym mieście :?:
artax - 27 Maj 2011, 11:29

Ja pomimo ,ze mam komputer srednie spalanie sprawdzam na stacji .Caly zbiornik pod korek ,wyjezdzić zatankować .Wtedy wychodzi średnie spalanie.Komputer moze przeklamywać na + lub -
p.s.Tzw Eco dla kopciucha to gwarantowane problemy z EGR itp.
pzdr Darek

lakiernik175 - 27 Maj 2011, 13:24

:luzik:
artax - 28 Maj 2011, 12:20

no tak ale teraz nie jestes eco :devil: A bez kata to jak normy spalania ?Pewnie pan na przegladzie przymyka oko.Powiem co do EGR to zgoda silnik dostaje bardziej czyste powietrze ale bez kata kill2
pzdr

lakiernik175 - 28 Maj 2011, 17:30

artax napisał/a:
Powiem co do EGR to zgoda silnik dostaje bardziej czyste powietrze
pzdr

Skoro się zgadzasz na zaślepienie EGR-a to chyba nie wiesz że taka akcja jest nieekologiczna.Zrobili go na pewno nie po to by ot tak silnikowi dać jeszcze raz syf do przełknięcia...Pół a może więcej nowszych diesli jeżdzi z zaślepionym EGR-em nie dlatego ,że ich właściciele nie dbają o ekologię tylko dlatego ,że po zaślepieniu ich auto odżyło i zaczęło mniej palić.Każdy walczy z kolejnymi wynalazkami inzynierów ,którzy aby spełnic wymogi, wymyślają kolejne.Był katalizator,dodali EGR,było mało to doje..li DPF.Jak jesteś taki ekologiczny to kup sobie samochód z tym ostatnim wynalazkiem.Tylko twój portfel może tego nie wytrzymać.
Mój ecodriving, to taki, który dba o zawartość mojego portfela.A jak spali mniej to i mniej zatruje powietrza.W ten sposób będę proekologiczny.

artax - 28 Maj 2011, 21:28

10 lat temu mialem Focusa TDDi i takze zaslepilem Egr mechaniczny :V: Ale katalizatora i tak nie daruje. :devil: W Fordzie siedze od 20 paru lat takze tekst ,ze masz wiecej w kieszeni jast bzdurą .Auto bez kata i Egr nie pali mniej. Słyszałeś o placebo...
pzdr mimo wszystko pro ecologiczny :fajka:
p.s. Zgoda co do DPF .Ale portfel wytrzyma bo Polak portafi i ominiencie DPF to pikuś.

lakiernik175 - 29 Maj 2011, 08:57

artax napisał/a:
Auto bez kata i Egr nie pali mniej. Słyszałeś o placebo...

Własnie z katem i egr-em nigdy nie zeszłem do wyniku jaki opisałem wcześniej.Może jednak to nie placebo...?
Ja sie bazuję na liczniku średniego spalania.Sprawdziłem.Mój nie przekłamuje.Tak jak mowisz od zalania do rezerwy wychodzi ci średnia przy tankowaniu na stacji benzynowej.Tylko ta średnia to zlepek tras w mieście i po za nim.W tym tygodniu byłeś trzy razy gdzieś dalej a w innym stoisz w korku bo zaczął się weekend.I to jest średnia z twoich dwoch tygodni...A ja chce znać inną średnią.Pomijając szerokość opon i inne czynniki ( ktoś tu w forum napisał że mu mało pali bo ma MICHELIN ENERGY SEAVER,XYRALIC w oleju i takie tam bzdury)zeszłem w swoim teście bardzo nisko.Test jest prosty,opisany w moim wcześniejszym poście....
Ktoś pyta :"gdzie tu te 3,7 przy 90km/h co opisuje producent?".A ja pytam: Kto zejdzie niżej niż ja np.na odcinku 30-40km, prędkość dowolna?
Pewnie jednych zaciekawię i sprawdzą to...Tym, którzy znów będą wymyślać nie odpiszę bo nie lubię kopii kruszyć o byle g....
P.s Ja przynajmniej uważam że jak moje auto pali mało to wszystko z silnikiem i jego osprzętem jest w porządku.

aab - 1 Cze 2011, 15:04

Wszystko zależy od sposobu jazdy. W weekend wracałem z nad morza (trasa Wrocław - Międzywodzie + około 80km krótkie trasy nad morzem i tankowanie w drodze powrotnej w okolicach Gorzowa) średnie spalanie na odcinku 707km wyszło 4,5l (3 osoby + bagaż). Zatankowałem 31,7 litra, dla porównania szwagier Kia Ceed 1,4 benzyna na tym samym odcinku ten sam styl jazdy (jechaliśmy razem) zatankował 48 litrów.
Dla porównania zimą na krótkich odcinkach jazda po Wrocławiu (korki) spalanie dochodziło do 6,8l.
Pozdrawiam

mati6901 - 4 Cze 2011, 21:27

moja fiesta zima palila maksymalnie 5.4 litra nigdy wiecej teraz spalanie spadlo do okolo 5 litrow dokladnie 5.09 litra podczas ostatniego pomiaru.Jezdze po trojmiescie.Fakt jest to naprawde ekonomiczne auto.
gomaniak - 8 Lip 2011, 09:38

Moja Fiesta od zakupu czyli maja 11r stale pokazuje 5.8 raz wskoczyło na 5.9 ale kurs do Opola i z powrotem około 140 km i znów wróciło do 5.8
mieszko - 8 Lip 2011, 09:44

Coś dużo Ci spala, u mnie jest ok. pół litra mniej, jeździsz tylko po mieście ???
Lapa77 - 16 Lip 2011, 21:01

Ja jadę do pracy ok. 30 km w jedną stronę. 20 km ekspresową (110 - 130 km/h) potem 10 km miastem (jak wyjdzie). Spalanie mniej więcej stałe 5,8 l. Nigdy mniej mi nie wyszło, a czasem jak pocisnę lub więcej w korkach postoje to 5,9 a zimą 6,0.
shaquy - 20 Lip 2011, 14:52

Moja Fiesta 1,4 TDCI od zakupu pod koniec kwietnia tego roku pali średnio 5,57l.
Jeżdżę niewiele. W tygodniu zazwyczaj do pracy i z powrotem po ok. 32km łącznie w dwie strony. Trasą trudno to nazwać, mimo tego że droga jest elegancka, jedzie się między 50 a 80 km/h z częstą zmianą prędkości. Czasem dojdzie jakiś wypad zakupowy i weekendowy.

Ostatnio jednak zauważyłem, że pali trochę więcej. Przy ostatniej próbie na takich samych warunkach wyszło 5,91l. A wczoraj jadąc z Kalisza na Kujawy i z powrotem, cały czas na dobrej trasie przy prędkościach stałych 100-120km spaliła 5,3l.

fiesta88 - 2 Sie 2011, 21:14

chłopaki bo diesel jest na długie trasy :)
nie rajcujcie się tym, e jak macie tdci to już musi placi 4litry ropy :)

a ma ktos z was 1.6tdci?? jak tam wychodzi spalanie ?? 6litrow srednio wyjdzie czy wiecej.

pzdr.

ElGrey - 2 Sie 2011, 22:25

dziwne podejscie, ropol jest do duzych przebiegow, a nie na dlugie trasy, zwlaszcza jak sie ma taka krotka skrzynke jak we fiescinie ;-( jak by byl 6 bieg to by sie jechalo ekonomicznie :hihihi: jak chcesz poczytac o spalaniu 1,6 TDCI to poszukaj opisu mojego auta :2xf:
popara83 - 3 Sie 2011, 16:18

mnie chłopaki wyszło 5,02, silnik jak w opisie.
jezdze do pracy i spowrotem, 10km drogi lokalne do 80 km/h max i 6km miasto. wiec uwazam ze jest niezle...bo na trasie mogłoby byc jeszcze lepiej.
Pozdro

fiesta88 - 3 Sie 2011, 20:59

ElGrey... powiało inteligentną odpowiedzią dziękuje za prelekcję :)
Parzych - 8 Sie 2011, 03:51

ElGrey napisał/a:
jak chcesz poczytac o spalaniu 1,6 TDCI to poszukaj opisu mojego auta :2xf:
Bo prościej było napisać to co zacytowałem, niż dwie cyfry i przecinek między nimi... :hahaha:
zylo20 - 12 Sie 2011, 16:21

lakiernik175 pelen podziw za wynik :) ) Ja najnizej droga Chełm-Lublin okolo 72 km zszedlem do 4,3/100km nie spieszac sie, predkosc miedzy 100-120 km/h. W codziennej jezdzie po miescie do pracy po 7km w obie strony spalenie waha sie od 5,4 do 5.6/100km
zylo20 - 12 Sie 2011, 16:26

ElGrey napisał/a:
jak by byl 6 bieg to by sie jechalo ekonomicznie :2xf:

popieram, brakuje czasem tej 6-tki :|

mieszko - 12 Sie 2011, 16:30

zylo20 napisał/a:
ElGrey napisał/a:
jak by byl 6 bieg to by sie jechalo ekonomicznie :2xf:

popieram, brakuje czasem tej 6-tki :|


marzenie... nawet nowa Fiesta ma max. 5-biegowy manual, automat jest 4-stopniowy ale rzeczywiście, na trasie przy 100 km/h 6. bieg = 1700-2000 obrotów co dawałoby całkiem niezły wynik

lakiernik175 - 12 Sie 2011, 18:58

zylo20 napisał/a:
zszedlem do 4,3/100km nie spieszac sie, predkosc miedzy 100-120 km/h.

Bo przy tej prędkości to twoje spalanie jest super. Ja żeby osiągnąć ten mój wynik muszę jechać do 1500obr/min na 5 biegu, tj ok.70km/h
.

ElGrey - 12 Sie 2011, 22:14

lakiernik175 napisał/a:
Bo przy tej prędkości to twoje spalanie jest super. Ja żeby osiągnąć ten mój wynik muszę jechać do 1500obr/min na 5 biegu, tj ok.70km/h
.


No i tu wieksza moc ma wyrazna przewage, przy tak malej pretkosci moja pali 3,2l na 100km, ale 4,3 przy predkosci 100 - 120 to pobozne zyczenia i niestety nierealne, w 1,4 to raczej 90km/h i powiedzmy wyprzedzanie co jakis czas z predkoscia 100 - 120. Sory ale taka prawda ;-(
Dzisaj staralem sie utrzymywac predkosc 100 - 110 km/h, co daje powiedzmy przecietna 95 - 100 km/h na dystasie 240 km, w tym kilka wiekszych miasteczek + klima caly czas, sporo wyprzedzania, spalanie 4,4 i za dziabla nie da sie mniej ( na tych naszych drogach z koleinami)

Fordon - 13 Sie 2011, 00:11

Pany ale prawda jest taka ze wiekszy moze wiecej a dodajcie sobie dobrego wirusa ale nie na KM lecz na Nm zeby nie zabic 2 masy do dobrego przyspieszania... wiekszy silnik potrzebuje mniejszych obrotow zeby przyspieszal plynniej niz mala jednostka...
Majac pod domem TDCI ktorym nakrecilismy juz prawie 10k km spalanie na miescie oscyluje w granicy 5.9 na miescie a mowa o mondeo mk3 2.0 TDCI na 6 skrzyni i klimatroniku gdzie caly czas klima dziala... na trasie rekord 4,7 przy psj a jadac na autostradach srednio na odcinku 80km 150 do 190km/h 5,2- do 5.4.... skad roznica?? stad ze Nm robia swoje i nie trzeba tyle dusic zeby auto przyspieszalo i fakt 6 skrzynia doklada do tego niezly efekt... nie dlugo bede robil przy tym FMIC i wirusa wiec moge dodac cos w porownaniu seria a wirus pod przyjemne wyprzedzanie i nie mamy presji na KM bo 130KM daje rade w 2.0...

lakiernik175 - 13 Sie 2011, 07:50

Bo fiesta to taki mały samochód na miasto i tak trzeba go traktować.Miejski albo kawalerski(samochód dla panny).Jak ktoś ma rodzinę i jeździ z nią często w trasy to fiesta w spalaniu jest do dupy...
Ostatnio jechaliśmy z kumplami we trzech w trasę 300km mercem okularem bodajże 2.2D. przy spokojnej jeździe 90 d0 120. średnia wyszła 5.2 ON.Zważywszy na to że to auto o dwie klasy wyżej i waży z 500kg więcej to niezły wynik.Posadź w małą fiestę trzy rosłe osoby to przy tej mocy spalanie wzrasta o 0.5 litra.

ElGrey - 13 Sie 2011, 09:26

Moja na dystansie lodz - slowacja, kilka tras mniejszych na slowacji (wspinaczkowych), slowacja - lodz, ponad 1000 km, przedewszystkim trasy szybkiego ruchu i gory :twisted: 4 OSOBY spalanie wyszlo 4,9l, srednia predkosc 78 km/h wiec sporo ja jestem bardzo zadowolony z tego 1,6 TDCI, ale prawda jest taka ze mondziakiem na podobnej trasie wlasnie 2,0 automat spalanie wyszlo praktycznie takie samo bo 5,1l ;-| ale nie dalo sie pojechac tak szybko :-P bo ma za ciezka dupe na serpetyny w gorach :-P
misiak - 6 Wrz 2011, 08:12

No tu nie ma dyskusji- większy silnik będzie mniej palił przy dużym obciążeniu.
Ja cudów od swojej fiesty nie wymagam. Trasy to robię na ogół takie, że czasem ledwo co 5 bieg idzie wrzucić jak się trafi paru maruderów (czyt. 65-70km/h a po zakrętach pół tego...)
Miałem Xantie 1.9 TD- z obciążeniem ponad 500kg i bardzo różną jazdą (od diabelskich dziur po 60km/h po nadganianie na autostradzie [odziwo jakaś się napatoczyła] po 150) paliła w trasie 5,27 (traska 1000km). Tak już jako ciekawostka- jechałem tą samą trasę tyle, że na wakacje, a nie na dorsze- w sumie taka sama jazda i spalanie 5,6.

Od 1.4 nie mamy co cudów wymagać. Moim MARZENIEM byłoby spokojnie w trasie jadąc 4,5l /100km. Po mieście to wszystko przełknę (zimą Xantia z racji hydraulicznego zawieszenia potrafiła wypijać do 12L ON i to z najwyższej półki/100km po mieście)
Osobiście głównie jeżdżę po mieście i jeśli uda mi się schodzić poniżej 6 latem to już będzie super. Póki co jest masakra bo cosik się silnik buntuje... wyszło prawie 8l /100km... Się zrobi to zobaczę ile tak na prawdę będzie brać.

Ktoś tam wspominał, że wyśmiał kogoś że coś w olej wlał i ma opony michelina. Z tym olejem to słusznie. Natomiast oponki Michelin Energy Saver bardzo sobie cenię- miałem takie. Są niskooporowe. Może jakiś korzyści od tak od razu nie dadzą. Jednak nie może. Na pewno od razu nie będzie korzyści, ale jednak odrobinę dają. Jednakże największym plusem jest ich przyczepność na mokrej nawierzchni. Miałem Fuldy Carat Attiro i Pirelli P200 na przodzie pozakładane. Fuldy to jak nówki. Pirelki trochę gorsze. Żadne z nich nie trzymały się tak dobrze na mokrym jak Micheliny. Opony są genialne, ale cholernie drogie, co daje do myślenia czy ładować kasę.

pieniek814 - 22 Gru 2011, 16:47

Witam wszystkim !!!

Jak do tej pory jestem posiadaczem już drugiej fiesty mk6 1,4 TDCI jedna rocznik 2002 druga 2005 z jednej jak i drugiej jestem bardzo zadowolony, pod względem spalania także.
Ta z 2002 roku paliła mi w mieście przy spokojnej jeździe 5- 5,5 l na trasie 4,5 - 4,7 l, gdy przyciskałem na gaz troszkę mocniej w mieście było to już nawet około 7,5 l a na trasie 6,5.
Jeżdżę takim autem już 4 rok i wiem że najekonomiczniej się jeździ gdy obroty nie przekraczają 2200 tyś.Fiesta z 2005 roku ma bardzo podobne osiągi. Wszystko zależy od jazdy.

pieniek814 - 22 Gru 2011, 16:58

W tym roku na trasie Lublin Wągrowiec (około 450 km.), przy spokojnej jeździe (jechałem 60-100 km/h) spaliłem niecałe 19 l. W drodze powrotnej jechałem A2, pozwoliłem sobie jechać troszkę szybciej (od 120 do 160 km/h) spaliłem 36 l, różnica jest bardzo duża.
bossmen - 17 Mar 2013, 14:38

Ja nie mogę powiedzieć że spalanie fiesty 1.4 tdci jest zadowalające,mi w mieście potrafi ponad 7 spalić i to nie deptając,tylko normalnie jeżdżąc,na trasie przy prędkości do 90km/h spalanie 5,5l,poprzednio miałem citroena C4 z silnikiem 1.6hdi i nigdy nie przekroczyłem w nim spalania w mieście 5l za to na trasie jadąc 90km/h średnie spalanie miałem 3,4l/100km a auto większe,cięższe i z większym silnikiem. Także fiesta z małym silnikiem w cale nie należy do oszczędnych.
Parzych - 17 Mar 2013, 14:45

bossmen napisał/a:
fiesta z małym silnikiem w cale nie należy do oszczędnych.
Mniejszy nie = się oszczędniejszy... Mam porównanie (co prawda w benzynie) między 1,25 a 1,6, spalanie o 0,5l/100km mniejsze na korzyść większego...
Blazi - 2 Kwi 2013, 17:16

Przyłączę się do tematu moja rakieta (1.4 tdci :hahaha: )---codziennie jadę do szkoły 16 km (z czego 4km w mieście) jadąc do 90km/h średnie spalanie bo chwilowego brak :| mieści się w granicy 5.5 litra bardziej energicznie to już tak 6.5, o butowaniu można zapomnieć 68hp? HAHAHA :) średnie zawszę liczę te 6l. I tak uważam że te silniki są za słabe na tę masę (1083kg) ideał co do dyszla to 1.6 tdci 90km jechałem takim i tam średnie spalanie to ok 4.5 litra :-) no i można powiedzieć czuć że auto przyspiesza na 5biegu :yes:
sszymonek - 3 Kwi 2013, 11:46

Jeżdżę codziennie do pracy ok 50m w sumie - poza miastem całość trasy, ale teren zabudowany w większości. Oprócz tego do sklepu kilka razy w tygodniu "na miejscu". Ostatnie tankowanie do pełna, średnie spalanie 4,8. Biorąc pod uwagę warunki pogodowe w ostatnich tygodniach to chyba nie ma źle.
threadgill - 3 Kwi 2013, 12:53

hej, moja fiesta 1.4tdci koło 6 litrów po wrocławiu, bez żadnego zastanawiania się nad eco jazdą. Sąsiad ma tą po lifcie w benzynie 1.2 i pali ponoć koło do 8 litrów w mieście :ok:
piepior - 3 Kwi 2013, 22:00

Mi również spala około 4,6-5 L. Codziennie do pracy 50 km w jedną stronę. Fajnie oszczędnie :ok:
Blazi - 3 Kwi 2013, 22:05

wnioskuję że moja fiesta pali o ok litra za dużo... :|
mieszko - 3 Kwi 2013, 22:08

nie tylko Ty... :|
sszymonek - 15 Kwi 2013, 08:03

A czy może ktoś porównać swoje spalanie pokazywane na wyświetlaczu z tym rzeczywistym mierzonym przy tankowaniu?
Mój komputer zaniża o ok 0,5l. Ten model tak ma?

Blazi - 15 Kwi 2013, 18:33

powiem ci że bardzo możliwe bo u mnie też ok poł litra mniej pokazuje na wyświetlaczu czyli w rezultacie udało mi się zejść do ok 4,9 litra na 100 w trasie ale to i tak za dużo
threadgill - 3 Maj 2013, 13:49

hej, ostatnio przy wymianie świec okazało się że jedna od jakiegoś czasu jest złamana.. (pomijam przej.. naprawe) ale potem spalanie spadło do 4.8 na 100km w trasie
misiak - 5 Maj 2013, 11:24

a co świeca żarowa ma do spalania?? Świeca żarowa podgrzewa komorę spalania przy rozruchu. I to ma znaczenie zimą. i tylko przy rozruchu. Po odpaleniu auta świece nie grzeją bo by się najzwyczajniej spaliły w końcu. To nie benzyniak gdzie do zapłonu jest potrzebna iskra ze świecy.
Spalanie spadło bo pewnie zmieniłeś opony na letnie- mieszanka jest twardsza, nie klei się do nawierzchni przez co opory są mniejsze; oraz punkt drugi- jest już ciepło, auto osiąga optymalne temperatury bez problemów i komputer nie musi dawać większej dawki do nagrzania silnika. Ot cała filozofia mniejszego spalania.
Jak chcesz obniżyć spalanie w upały latem to zainwestuj w intercooler. Nie będzie to wielki spadek, ale zawsze coś

blind227 - 5 Maj 2013, 14:35

Moja kobita pomyka 1.4 tdci do i z pracy około 100 km za każdym razem i ciągle tankujemy na full spalanie od 4,5 do 5,5 ostatnio było 6 ale okazało się że ręczny nie odbijał do końca ale to inna bajka :) . co 10 tys wymieniamy olej i filtry z tego co pamiętam to dla diesla podstawa to czysty filtr powietrza. Co do świec żarowych to w mk6 załączają się dopiero przy minusowej temperaturze . Nie sprawdzałem w fieście ale wiem że w niektórych silnikach żarowe grzeją nawet z 5 minut - nie mowie tu o kontrolce :)
misiak - 7 Maj 2013, 20:50

człowiecze... 5 minut?? to się zjara na popiół chyba... Świece załącza przekaźnik świec żarowych. Po przekręceniu na zapłon słychać sławne "PYK", świece zaczynają się grzać, kiedy gaśnie kontrolka jest to czas na odpalanie. W tym czasie świece nadal grzeją przez jakiś czas (zależy od temperatury powietrza, im zimniej tym dłużej). Przy czym przy dobrych mrozach jest to z 20 sekund może. Przynajmniej u mnie przy -27 dogrzewanie trwało 20 sekund. Potem jest kolejne "PYK" i świece żarowe są zostawione w świętym spokoju. W przypadku starych diesli, całkowity czas grzania i dogrzewania czasem sięga nawet niewiele ponad minuty.

Chciałbym zobaczyć do wasze dogrzewanie silnika świecami żarowymi. Nie wiem co świece miały by dać, skoro temperatura panująca w cylindrach i tak jest cholernie wysoka. Nie ma potrzeby dogrzewania cylindrów. To, że komputer daje wyższą dawkę, dla podwyższenia temperatury spalania wiąże się z tym że dogrzewany ma być płyn chłodniczy a nie cylindry.

sszymonek - 13 Maj 2013, 08:00

Info z instrukcji serwisowej Ford Fiesta TDCI:
- świece żarowe grzeją przed uruchomieniem i w czasie pracy zimnego silnika,
- PCM ustala czas pogrzewania wstępnego i grzania podczas pracy silnika w zależności od temp. płynu chłodzącego i prędkości obr.
- po uruchomieniu zimnego silnika dzięki podgrzewaniu polepszane jest spalanie. W ten sposób stabilizuje się bieg jałowy i ogranicza emisja CO2 w czasie pracy zimnego silnika,
- gdy temp. płynu przewyższa 50°C, podgrzewanie pracy silnikka wyłacza się,
- podgrzewanie wyłącza się także przy prędkości powyżej 2500obr/min

Zwróć uwagę, że instnieje takie coś jak podgrzewanie wstępne i podgrzewanie w czasie pracy silnika. Podkreślam także, że to sa informacje serwisowe, nie z książki kucharskiej.

Stasqe - 11 Cze 2013, 23:31

U mnie spalanie 1,4 tdci bez klimy wygląda tak:
dodam, że koła to: 195/45R16
miasto - korki staram się omijać: 6,1l/100, ale to taki max, czasami jest 5,5

trasa, kilkakrotnie mierzyłem i zawsze między 5,3 a 5,9 - ale nie mam lekkiej nogi.

Dane rzeczywiste - od tankowania do tankowania.

0lex - 15 Cze 2013, 19:42
Temat postu: Spalanie a opony
Ja mam troszkę inne pytanie odnośnie spalania. Czy różnica pomiędzy oponą 175/70/14 a 195/55/15 może być zauważalna w spalaniu? W komforcie oczywiście jest :-( W dynamice jazdy niestety też, 1.4 TDCI i 68 KM to za mało, więc zbiera się zdecydowanie wolniej na 15... Pytanie: jak to jest w przypadku spalania? Mi wyszło, że aż o 0,5 l/100 km. pali więcej na 15... Co myślicie?
MisiekT - 15 Cze 2013, 19:48

spokojnie może być taka roznica... 0,5l to sie potrafi zmienić jak zalozysz inny model opony, a co dopiero 20mm szersze :)
Parzych - 15 Cze 2013, 21:17

0lex napisał/a:
Czy różnica pomiędzy oponą 175/70/14 a 195/55/15 może być zauważalna w spalaniu?
Może, szczególnie że w MK6 powinno być 195/50R15 a nie 195/55R15... I nie śmieć w innych tematach... :fox:
sylas41 - 19 Cze 2013, 14:27

mam Fieste 1,4 tdci 2006 świeżo kupiona .Pytanie dotyczy wskazania spalania w komputerze 12-13l/100 .Co może powodować taką wartość
al9bis - 20 Cze 2013, 15:14
Temat postu: chyba za dużo Wam palą
Mk7, 1,4 68 KM, opony 195/50/15 Bridgestone, przebieg 23 000 km, auto pali w mieście 5-5.3
na trasie na zwykłej dwupasmówce schodzi poniżej 4 litrów, na autostradzie przy szybkościach 120-130 pali 4,3-4,5 Średnia z ostatniej trasy Szczecin-Kraków - 4.25 (jechałem normalnie, bez silenia się na oszczędzanie)
Trasa Szczecin - Rostock- Szczecin sprzed 5 dni - 3,80
Pomiar na baku lanym do pełna i paliwie lanym do pierwszego odstrzelenia pistoletu

Pozdrawiam

kacper1972 - 29 Cze 2013, 19:13

no jestem w szoku.

Mojej żony fiesta 1.4 TDCI rocznik 2009 MK7.
Spalanie w lecie jazda 100% miasto odcinki max do 10 km piaty bieg sporadycznie. To jest jazda typu dziecko do szkoły, podjechac do sklepu, sama do pracy, obecnie włączona klima jak jest gorąco

Spalanie w granicach 8L - więc coś jest nie tak?

Jak czytam ten watek to zastanawiam się jak jeździcie, ok trase rozumiem, ale czasem w korku stoi z 15 minut. Więc no jak wam pali 5 litrów w mieście z hakiem? i moze jeszcze z klimą? tego nie rozumiem. Fakt na trasie wskazówka stoi w miejscu. Ale miasto czasami 10km przejazd 20 - do 40 minut.

Więc moje pytanie coś nie tak z autem czy technika jazdy.

W zimie spala podobnie! No klima rozumiem w lecie powoduje wzrost zużycia paliwa, bo to czuć na mocy silnika.

Jak pali 5 litrów na mieście to nie włączasz klimy?

Przy spalaniu podawajcie więcej detali bo człowiek czyta 5 litrów i zastanawia się co z jego autem.

a tak przy okazji auto jest super.

MisiekT - 30 Cze 2013, 10:25

sam sobie odpowiedziales:
kacper1972 napisał/a:
100% miasto odcinki max do 10 km piaty bieg sporadycznie. To jest jazda typu dziecko do szkoły, podjechac do sklepu, sama do pracy, obecnie włączona klima jak jest gorąco

8l jest absolutnie normalne w takich warunkach...

al9bis - 1 Lip 2013, 13:31

nie wiem
klimę mam włączoną zawsze
w korkach auto pali MNIEJ - na jałowym 0,5 litra na godzinę

na V biegu jeżdzę czały czas - we Wrocławiu i Szczecinie jest mnóstwo miejsc, gdzie jedziesz realnie 50-75 a wtedy zawsze v bieg

Twoja żona ma za twardą nogę - absolutnie realne jest zmniejszenie spalania do 5,5 w mieście
Pozdrawiam
al

MisiekT - 1 Lip 2013, 13:35

fajnie - ale Twoja srednia predkosc to pewnie >30kmh, a kolegi zona pewnie ma <20kmh i stad roznica... jak masz niedogrzane auto, to zapomnij o 0,5l/h na klimie w korku... a ciagle ruszanie to już w ogole wciąga chore ilości paliwa
ElGrey - 1 Lip 2013, 17:30

al9bis napisał/a:

absolutnie realne jest zmniejszenie spalania do 5,5 w mieście
Pozdrawiam
al

wyłącznie w nocy i w niedziele przy optymalnych warunkach.

xxyy777e - 2 Lip 2013, 00:45

Moje spalanie w mieście w silniku 1.4 TDCI w nadwoziu MK7. Mam 53km jazdy codziennie w warszawskich korkach, spalanie bez klimy ok. ~ 4.75 l ON/100km
Staram się jeździć ekonomicznie bez szaleństw.

Parzych - 2 Lip 2013, 00:50

I jeszcze powiedz że w godzinach szczytu... :9:
xxyy777e - 2 Lip 2013, 00:52

Poruszam się w Warszawie najczęściej rano w godzinach 7:15-8:00 oraz 16:30-17:15
Komputer najczęściej między tankowaniami pokazuje średnią prędkość 30-34 km/h
Opona 195/50/R15

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony osiągami silnika 1.4 TDCI
Miałem kiedyś Corsę D z silnikiem 1.3 CDTI 70KM i spalanie w mieście na tych samych trasach ok. 6.2 l ON/100km

MisiekT - 2 Lip 2013, 07:51

masz b. duże odcinki - optymalnie dla diesela
masz b. wysoka srednia predkosc jak na miasto - to jest raczej cykl mieszany i cos mi się widzi, ze w korkach za wiele nie stoisz :)

al9bis - 2 Lip 2013, 11:31

wół swoje i krowa swoje
My Wam piszemy, wy nie wierzycie
ok, ale nas nie przekonujcie
Powtórzę: jazda w dwóch dużych miastach - Wrocław i Szczecin, po mieście - spalanie 4,8-5,5 w mieście jest JAK NAJBARDZIEJ MOŻLIWE bez silenia się na ekojazdę.
Palicie więcej? Macie albo ciężką nogę albo źle wyregulowane silniki albo obie sprawy naraz.
Znam ludzi palących 4,2 (clio)
I nie tłumaczcie tego dużymi przelotami czy ciepłymi silnikami. Wy jeździcie na zimnych?
Nogę z gazu i starajcie się jeździć płynnie. Ot cała tajemnica...
Spalanie w mieście poniżej 4 to jest wyczyn, ale 5,5? I tak za dużo!!!
al

ElGrey napisał/a:
al9bis napisał/a:

absolutnie realne jest zmniejszenie spalania do 5,5 w mieście
Pozdrawiam
al

wyłącznie w nocy i w niedziele przy optymalnych warunkach.


masz auto z większym niż mój motorem i kilka lat starsze
zatem....

al

Parzych - 2 Lip 2013, 14:54

al9bis, większy silnik nie oznacza większego spalania, u mnie po swapie z 1.25 na 1.6 spalanie wręcz spadło, nieznacznie ale jednak...
al9bis - 2 Lip 2013, 15:52

za mała benzyna zawsze pali dużo, zatem co piszesz to prawda
ale oba diesle mają nisko spory moment zatem 1,6 pali więcej
fizyki nie oszukasz
zwłaszcza w autach o tej samej masie
pozdrawiam
al

ElGrey - 2 Lip 2013, 22:52

1,6 pali mniej od 1,4 kolego (popatrz na fabryczne dane), a mój silnik nie rożni się za wiele od tego co wyjechał wczoraj z fabryki (potrafię dbać o auta)
Jak MisiekT napisał w takich warunkach to i ja zrobię średnią na poziomie 4,8 l ale to nie jest jazda typowa miejska :twisted:
Moje przeciętne spalanie jazda 5 - 10 km i wystudzenie silnika i na pewno nie jazda eco bo to nudne :-P to 6 l

al9bis - 3 Lip 2013, 09:46

1,6 pali mniej od 1,4 kolego (popatrz na fabryczne dane)
------------
ok, daj linka do tych danych z których wynika, że 1,6 pali mniej niż 1,4
al
------------
1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
------------
to fabryczny silnik?
Obawiam się , że nie
zatem Twoje 6 litrów jest niemiarodajne
al

ElGrey - 3 Lip 2013, 20:33

Wystarczy instrukcja obsługi auta :twisted:
Dla Mk6 jest to:
1,4 TDCI 5,8
1,6 TDCI 5,2
Mk7
1,4 TDCI 5,3
1,6 TDCI 5,2
Tu różnica jest znikoma, ale jest
Mk7 po FL brak silnika 1,4 na rzecz 1,5 :yes: ciekawe dlaczego :-P
1,5 TDCI 4,4
1,6 TDCI 3,8
Jak to oni zrobili <???>

al9bis - 3 Lip 2013, 20:40

jaka instrukcja?
mam swoją do 1,4
mam w sieci szukać do 1,6?

nie ja stawiam tezę, nie na mnie ciąży obowiązek jej udowodnienia

al

ElGrey - 3 Lip 2013, 20:43

Instrukcja jest ta sama dla wszystkich modeli :głowąwmur:
Parzych - 3 Lip 2013, 22:05

W mojej instrukcji (od MK6 1.25 benzyna) też jak wół stoi:
1,4 TDCI - miasto 5,3/5,8,
1,6 TDCI - miasto 5,2...

al9bis - 4 Lip 2013, 16:11

ElGrey napisał/a:
Wystarczy instrukcja obsługi auta :twisted:

Mk7 po FL brak silnika 1,4 na rzecz 1,5 :yes: ciekawe dlaczego :-P
1,5 TDCI 4,4
1,6 TDCI 3,8
Jak to oni zrobili <???>


--------
dlaczego?
bo to dalej TEN SAM SILNIK o tej samej pojemności
MARKETINGOWO nazywają go inaczej

Przy okazji - podajecie dane producenta
Zwracam uwagę, że są NIŻSZE niż 4 litry!
A wy piszecie o ponad 6!
Zatem prosty wniosek - nie potraficie jeździć!

al

Parzych - 4 Lip 2013, 16:25

al9bis napisał/a:
Zatem prosty wniosek - nie potraficie jeździć!
Buahahaha :hahaha: :hahaha: :hahaha:
W przypadku mojego 1.6 (benz) instrukcja podaje w mieście 8,8 a mi pali 8,2-8,6... gy

MisiekT - 4 Lip 2013, 16:45

al9bis napisał/a:
nie potraficie jeździć!

nie Kolego, my nie portafimy sie włóczyć po drogach jak smród po gaciach, tylko wlaśnie umiemy jezdzic :rotfl:

al9bis - 4 Lip 2013, 16:47

To znaczy że ja palę za dużo
powinienem - jak Ty palić MNIEJ niż 4!!!
Cofnij się kilka postów wyżej i zobacz CZEGO dotyczy ta dyskusja. Twierdzę, że w mieście można palić ok 5 a na trasie ok 4
Fabryka twierdzi to samo - zatem - idąc tropem Twojego rozumowania - jestem słabym kierowcą. Ale i tak lepszym od moich adwersarzy!
EOT, bo zaczyna się robić niesympatycznie
al

EDIT:
MisiekT napisał/a:
al9bis napisał/a:
nie potraficie jeździć!

nie Kolego, my nie portafimy sie włóczyć po drogach jak smród po gaciach, tylko wlaśnie umiemy jezdzic :rotfl:



no widać że masz sprzęt, talent i jesteś dobrze wychowany
zajebiste forum znakomicie administrowane...
al

MisiekT - 4 Lip 2013, 16:57

polecam wiecej luz'u - na forum nikt nikomu słodził nie bedzie, a jak zaczynasz zabawy "kto co potrafi" to spodziewaj sie riposty...

fajnie, ze podoba Ci sie niskie spalanie... powiem wiecej, ja tez moge w swoich benzynowych 130KM zrobic 5,5l/100 po miescie (i to wcale nie w nocy)... tylko to nie jest jazda, a turlanie sie i udreka dla innych na drodze...

ElGrey - 4 Lip 2013, 17:46

al9bis napisał/a:

bo to dalej TEN SAM SILNIK o tej samej pojemności
MARKETINGOWO nazywają go inaczej
al

Skąd ta wiedza, ja jak dorwę taki egzemplarz i go przewietrzę pod maską to coś na ten temat mogę powiedzieć, ale w ciemno <???>
Jeśli nawet Rozwiercili go trochę i wymienili osprzęt np. na ten z 1,6 to to będzie wreszcie silnik bezawaryjny, mam nadzieje :twisted:

al9bis - 4 Lip 2013, 18:45

ElGrey napisał/a:
al9bis napisał/a:

bo to dalej TEN SAM SILNIK o tej samej pojemności
MARKETINGOWO nazywają go inaczej
al

Skąd ta wiedza, ja jak dorwę taki egzemplarz i go przewietrzę pod maską to coś na ten temat mogę powiedzieć, ale w ciemno <???>
Jeśli nawet Rozwiercili go trochę i wymienili osprzęt np. na ten z 1,6 to to będzie wreszcie silnik bezawaryjny, mam nadzieje :twisted:


nic nie rozwiercali
to dalej 1399 cm3
nazywają go 1,5 żeby udawać że jest nowy motor
To samo robi np mercedes z silnikami 350
to stare dobre 3 litry z innym oprogramowaniem

A niby jakie to wady ma 1,4 TDCI ?

kacper1972 - 5 Sie 2013, 15:55

A tak wracając do spalania ilości ON.

Dziś rozmawiałem z kolegami na ten temat.

Jazda miejska nie jest identyczna, jak masz odcinki że auto rozpędzisz masz dwa pasy ruchu albo i trzy światła co 2 km to jest git .

Ale tez jak jest w moim przypadku zjazd ze skrzyżowania po 4 - 5 zmianie świateł, auto rozpędzasz i zaraz hamulec. Przejazd przez ulicę pod szkołę córki śiatłą co 300- 400 metrów, zero synchronizacji.

Napiszę tak, 10 km przejeżdżam szybciej na rowerze niż autem.

Tak ford pali jak stoi 0.5 litra, ale musisz go rozpędzić i wyhamować jakie masz zużycie wtedy?

Nie wieżę by jadąc w typowym ruchu w zakorkowanym mieście auto paliło jak tutaj niektórzy podają - za dużo ludzi jest bliżej wersji wysokiego spalania. I panowie nie oszukujmy ale nawet silniki 1.9 mają odczuwalny spadek mocy przy klimie na w te temperatury ta energia nie bieże się z nieba. więc 5 L i klima i jazda miejska to chyba auto jest pchane

Choć w waiwe na Puławskiej i nie tylko, widac ludzi co jadą tempomatem 30 na godzinę.

Dlaczego o tym pisze bo widziałem gości jak jeden obok drugiego jeachali 30 i zablokowali ruch, oczywiście prędkośc była na tyle dobra że nie zatrzymywali aut - ale nie zawsze się tak da.

PZ dla wszystkich

MarcinCe - 7 Mar 2014, 00:46

Trochę odkurzę temat

Miasto (Wrocław) kierowca + ok. 20kg:
5,3-5,5L/100km, jazda zrównoważona, hamowanie silnikiem, szanowanie energii

Trasa 760km - 450km autostrady ~120km/h, reszta ~90km/h 2 osoby + ok. 30kg:
5,6L/100km

Wyliczenia własne, paliwo Orlen ON ekodiesel. Ciśnienie o 0.2 większe. Oczywiście przy 1.6 można osiągnąć lepsze wyniki, nawet cięższym samochodem.

Dla mnie dobre wartości :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group