Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Temperatura silnika

mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:25
Temat postu: [MK4] Temperatura silnika
Witam!

Mam pytanie odnośnie prawidłowej temperatury silnika 1.3 Endura-E fiesta rok 97. Mój tata kupił ten samochód 10 lat temu (Używany 4 latek) i jeździł nim 6 lat ja nim jeżdżę 4 lata. Temperatura silnika zawsze dochodzi do początku litery N czasami w korku w upał wskazówka się wyprostuje. Czy to jest prawidłowe przy silniku Endura-E? Dodam że samochód jeździ w 100% po mieście i spalanie wychodzi ok.7 litrów a ogrzewanie włącza się po przejechaniu ok.1,5 km. Czy jest wszystko w porządku ? Pytam ponieważ moja ciotka kupiła fiestę z silnikiem 1,25 i tam temperatura dochodzi do połowy i tak zostaje.

Dodam że przez te 10lat użytkowania u mnie w rodzinie temperatura zawsze dochodziła do początku litery N a nawet lekko przed i wszystko się wydawało ok. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam!

kuba87 - 7 Paź 2010, 19:26

termostat?
mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:29

silnik się nagrzewa od zera do zakresu NORMAL i ogrzewanie działa, spalanie ok
drzeniow - 7 Paź 2010, 19:29

chyba jest dobrze.
Jak sie trzyma na literze N to jest git :)
Ale jak Cie to mocno trafi podjedz na diagnostykę podlacz do kompa i tam Ci pokaze temp rzeczywistą. Jak bedzie od 82-90*C to bedzie gite :)

kuba87 - 7 Paź 2010, 19:31

ta
mk4 raczej nie jest tak zaawansowany technologicznie
a temp utrzymująca sie na literze "N" dla mnie przynajmniej jest niepokojące...
pamietaj ze po "N" jest "czerone pole"
oznaczające temp niebezpieczną dla silnika

mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:32

tzn jest przeważnie przed literą N a granicą "[" zakresu NORMAL. Mechanik powiedział mi że przy tym silniku tak jest
drzeniow - 7 Paź 2010, 19:33

termostat 30zł warto sprawdzić jesli ma to wpłynąć na zużycie silnika.
kuba87 - 7 Paź 2010, 19:34

niekoniecznie.... a pozatym wilu mechanikow mowi "ten typ tak ma"
mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:34

No to chyba kuba87 nie siedziałeś nawet w mk4 bo po N jest O po O jest R i tak dalej do L i po L jest dopiero czerwone pole. Do którego nigdy nie doszedłem
kuba87 - 7 Paź 2010, 19:38

ze hę???
kiedys zasiadałem za sterami mk4...
ale to juz jakis czas temu było wiec moge nie pamietać....
pytanie za sto milionow ZŁ :V:
czy wskaznik wchodzi na czerwone pole?

mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:39

Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź od użytkownika silnika 1,3 Endura-E. Bo na przykład w fokusie 1,6 16V temparatura dochodzi szybko do połowy i tak zostaje i trudno żeby poszła dalej niż połowa
drzeniow - 7 Paź 2010, 19:40

tak y mnie tez w escorcie jest Normal zaczyna sie od N :) i podczas jazdy trzyma Ciagle skazowke ponizej poziomu na literze N
mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:40

Na wskaźniku temparatury jest [NORMAL] i umnie wskazówka przy normalnej jeździe jest między [ a N
kuba87 - 7 Paź 2010, 19:42

to normalne...
w moim 1.1 w zime wogole sie nie podnosił a ciepłe powietrze leciało z nawiewu....
pomogła wymiana termostatu

mariusz198711 - 7 Paź 2010, 19:42

Ten samochód był kupiony 10lat temu przy przebiegu 22tyś. km i od kiedy pamiętam tak miał

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:44 ]
U mnie w zimę sie podnosi tuż tuż przed literą N ale w polu NORMAL więc chyba jest ok

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:45 ]
Nawet nie przypuszczałem że jest coś nie tak. Tylko zaniepokoiła mnie fiesta ciotki 1,25 u której bardzo szybko temperatura idzie na środek skali i nawet w korku się nie podnosi

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:54 ]
No i nie wiem w końcu czy jest ok czy nie? Nie chce wydawać bez sensu kasy na diagnostykę komputerową czy nowy termostat jak jest wszystko ok. Ciekawi mnie tylko jak jest u innych użytkowników silnika 1,3 Endura-E.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:56 ]
A można jakoś samemu sprawdzić termostat ?

Maki - 7 Paź 2010, 21:46

Termostat sprawdza się w ten sposób że jak jest zimny silnik, odpalasz i łapiesz za wąż idący od obudowy termostatu do chłodnicy. Jeśli w miarę grzania silnika będzie wąż zimny a w pewnym momencie gwałtownie zrobi się ciepły to znaczy że masz wszystko ok. Jeśli w miarę rozgrzewania się silnika stopniowo i powoli rozgrzewa się ten wąż to znaczy że walnięty termostat.
drzeniow - 7 Paź 2010, 22:28

albo go wycianij i zobacz czy jest zamkniety jesli bedzie uchylony to walnięty :)
kamil wolski - 8 Paź 2010, 10:39

termostat to grosze, wymień, bo jeździ non stop niedogrzany
mariusz198711 - 8 Paź 2010, 11:53

Chyba jest ok. Cytuje instrukcje obsługi: "Podczas normalnej pracy silnika, strzałka pozostaje w przedziale NORMAL". A na przykład dla porównania instrukcja obsługi focusa: "Przy normalnej temperaturze pracy silnika wskazówka znajduje się w położeniu centralnym".

To chyba mówi samo za siebie. Gdyby u fiesty napisano że położeniu centralnym to bym wymieniał termostat ale jeżeli pisze że w polu normal to u mnie tak się podnosi temperatura z tego białego kwadraciku czyli raczej jest ok.

Rebel - 8 Paź 2010, 12:02

mariusz198711 napisał/a:
Chyba jest ok.


Chyba to zawsze chyba. Tak ciężko sprawdzić jak szybko nagrzewa się górny wąż od chłodnicy?

kamil wolski - 8 Paź 2010, 12:40

Mariusz, to po co zawracasz głowę? Na moje wymienić termostat na taki z jak najpóźniejszym progiem otwarcia, bo auto nie osiąga optymalnej temperatury która to jest w połowie zakresu. Na "N" to może być zimą przy -30 na autostradzie a nie latem w korku.
mariusz198711 - 8 Paź 2010, 12:42

Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach

[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 12:45 ]
Tak jak piszesz latem w korku dochodzi do połowy. Jednak przy normalnej jeździe w takiej temperaturze jak dzisiaj jest tuż tuż przed literą N (także zimą przy -30) i przy pokonywaniu krótkiego dystansu ok.12km

bidżej - 8 Paź 2010, 12:49

do wymiany termostat i przy okazji czujnik na zegary. nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje.
Rebel - 8 Paź 2010, 14:14

bidżej napisał/a:
nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje.


Mam dokładnie tak samo.

Gdy mój stary termostat nie domykał się do końca też temperatura oscylowała w połowie skali, ale dopiero po jakiś 20km :-P

kamil wolski - 8 Paź 2010, 14:34

mariusz198711 napisał/a:
Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach


Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza.

Rebel - 8 Paź 2010, 15:05

kamil wolski napisał/a:
mariusz198711 napisał/a:
Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach


Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza.


Nie jest dobrze. Po 2 minutach od odpalenia na obrotach 1000 silnik nie uzyska temperatury potrzebnej do otwarcia termostatu. Przy sprawnym termostacie trzeba przejechać przynajmniej z 5km żeby się otworzył.

kamil wolski - 8 Paź 2010, 15:15

Rwiezel, czytamy temat od początku do końca. Że jest dobrze to słowa kolegi, a dokładniej "Chyba jest dobrze" ale wynika z tego że nie, mimo że kolega usilnie próbował nam wówić że tak.
mariusz198711 - 8 Paź 2010, 17:25

Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie :) ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.

Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.

JoeMix - 8 Paź 2010, 17:39

mariusz198711 napisał/a:
Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne
I są, i w sumie się jeszcze dłużej przez to nagrzewają niż aluminiowe,,, więc 2 minuty i ciepły wąż to dużo za wcześnie, w środku powinno lecieć już porządne gorące powietrze z nawiewu,,, wtedy jest czas na termostat,,,
bidżej - 8 Paź 2010, 18:33

mariusz198711, Endura to bezpośredni następca HCSa - tego co siedzi w MK3 1.1 i 1.3. a ja właśnie o HCSie piszę. tak więc dobrze nie jest.

EDIT:

Cytat:
Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.

samochodem z DOKŁADNIE tym silnikiem też jeździłem dość długo (MK5) i zachowywał się identycznie jak moja MK3.

kamil wolski - 8 Paź 2010, 19:04

mariusz198711 napisał/a:
Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie :) ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.

Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.


Chcesz to sobie zostaw tak jak jest, zimą będzie zimno, olej nie dogrzany itd. W KAŻDYM aucie wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny do czasu aż otworzy się termostat - z nawiewów musi lecieć gorące powietrze, wskaźnik na desce pewnie gdzieś koło połowy i dopiero wtedy wąż może się robić ciepły. Jeśli jesteś jednak mądrzejszy od wszystkich i chcesz polegać na głupotach kolegów z podwórka, spoko. :kaput:

SebeG - 8 Paź 2010, 20:56

Ja mam sprawny termostat i wymieniony czujnik, a podczas jazdy w zimne dni wskazówka podnosi się do początku skali NORM i się tam zatrzymuje. Gdy trochę postoję, wskazówka oczywiście się podnosi, ale jak już ruszę to wraca na swoje miejsce. Dziwne jest to, że ze starym czujnikiem miałem prawie tak samo, czyli wskazówka zatrzymywała się na początku. Różnica się pojawiła w momencie włączenia wentylatora : ze starym czujnikiem wskazówka była pośrodku skali, z nowym - blisko czerwonego pola. Prawdopodobnie sam wskaźnik trochę zaniża.
kamil wolski - 9 Paź 2010, 00:15

SebeG to coś jednak nie gra...
JoeMix - 9 Paź 2010, 02:12

Weźcie tez nie szukajcie dziury w całym bo nie jest nigdzie napisane że w stary,m klekocie wskaźnik ma pokazywać zawsze równo pól skali jak to jest dziwnym trafem w wielu nowych autach,,, mnie w 1,4 zimą wskaźnik ledwo schodzi z niebieskiego pola (to coś jak początek NORM w mk3) i tak se tam stoi, jak jest duży korek to trochę pójdzie wyżej, ale jak ruszę to spadnie z powrotem na dół,,,, i nic z tym nie robię bo teraz latem jak jeździłem w te upały i stałem w korkach to tez stał na końcu skali tylko przed czerwonym polem,,, na wiosnę/jesień jak są średnio ciepłe dni to ładnie pokazuje połowę skali,,, kiedyś w 1,1 mierzyłem to jak pamiętam między początkiem a końcem "normalnej" temperatury silnika na wskaźniku było coś koło 10 stopni takiej zmierzonej termometrem,,,
kamil wolski - 9 Paź 2010, 08:08

dlatego wlasnie uwazam ze nie gra jak pry -30 i +30 wskaznik pokazuje to samo.
Maki - 9 Paź 2010, 13:22

Cytat:
albo go wycianij i zobacz czy jest zamknięty jeśli bedzie uchylony to walnięty

Nie musi być uchylony by był walnięty. Nie raz spotkałem się jak wymieniałem termostaty że był zamknięty a otwierał się zbyt wcześnie( nie tak jak był przewidziany)

rafantek - 9 Paź 2010, 14:02

wiekszosc fordzow po latach 90, spokojnie utrzymuje wskazowke w polowie skali. Warunek sprawny dobry (najczesciej oryginalny) termostat, sprawny wentylator, sprawne czujniki na wentylator komputer i wskaznik (tez oryginalne)
Zamienniki termostatow wytrzymuja krotko i otwieraja sie badz nie, jak chca, a czujniki w zamiennikach pokazuja co chca... to tak z doświadczenia praktyczniego.
A termostat praktycznie co 2 lata mozna zmienic jak zaczyna cos sie dziac nie tak. koszt 40zł to nie majatek

SebeG - 9 Paź 2010, 17:57

Czyli, że co? Termostat mi się za wcześnie otwiera?
mariusz198711 - 13 Paź 2010, 13:48

Zdecydowałem się na wymianę termostatu. Jakiej firmy termostaty polecacie ? Mi mechanik doradził vernet (czy coś takiego) i sachs. A i mechanik powiedział że czujnika lepiej nie ruszać tylko najpierw zobaczyć jak będzie się wskazówka zachowywała przy nowym termostacie. Teraz jest czujnik oryginalny i według mechanika te czujniki fabryczne są najlepsze.
bidżej - 13 Paź 2010, 16:06

z czujnikiem jak uważasz, to są w zasadzie groszowe sprawy. termostat kup o możliwie wysokiej temperaturze otwarcia. co do firmy - vernet jest chyba ok :)
rafantek - 14 Paź 2010, 01:15

Vernet to najtanszy badziew sprzedawany w hurtowniach, ja uwazam za dobre oryginalne.
woznica67 - 14 Paź 2010, 06:44

Witam, gdzie można znaleźć dokładnie rozrysowany wskaźnik temperatury silnika Ford fiesta 96? Na wskaźniku jest tylko normal i kreski oznaczjące max temp. i minimalną , może ktoś wie jaką dokładnie temp. pokazuje??? Dziękuję
bidżej - 14 Paź 2010, 07:31

środek skali to 89-90stC
drzeniow - 14 Paź 2010, 08:07

wydaje mi sie ze srodek skali to nawet 99stopni, woda ukladzie osiaga nawet 110*C tylko pod cisnieniem woda ma wyzszą temp wrzenia.
Dlatego 89-90 gdy dopiero otwiera sie termostat jest nizej niz w połowie skali.

bidżej - 14 Paź 2010, 08:53

może... ale z tego co wiem 89-90 stC to optymalna temp pracy silnika benzynowego.
drzeniow - 14 Paź 2010, 09:01

wszystki tez zalezy czy czujnik jest orginalny :)
u mnie jest podrobka i mi troche zaniza ;]
Ale temp trzyma ok ;]

JoeMix - 14 Paź 2010, 09:41

woznica67 napisał/a:
może ktoś wie jaką dokładnie temp. pokazuje
Problem w tym że on nie pokazuje dokładnie,,,
drzeniow napisał/a:
woda ukladzie osiaga nawet 110*C
Nie chciałbyś żeby u Ciebie woda taką temperaturę osiągnęła,,,

A w ogóle co żeście się tej połowy skali uczepili,,, to nie WV że 3 minuty po odpaleniu temperatura staje pionowo w połowie i za cholerę jej stamtąd nie ruszysz, a 5 minut po odpaleniu chodzi już wentylator na chłodnicy,,,

drzeniow - 14 Paź 2010, 09:47

JoeMix napisał/a:
Nie chciałbyś żeby u Ciebie woda taką temperaturę osiągnęła,,,

w oplu omega czerwona kreska jest dopiero przy 120*C

[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 09:48 ]
spokojnie go do 110 grzałem i nic mu nie bylo.

JoeMix - 14 Paź 2010, 10:10

drzeniow napisał/a:
w oplu omega czerwona kreska jest dopiero przy 120*C
A w peugeotach przy 130,,,, ale tu jest mowa o fiestach,,,
drzeniow - 14 Paź 2010, 10:26

ford tez ma wysoką temp pracy wyzszą niz WV 110*C jest w stanie sie utrzymać.
A szczegolnie na LPG.
W lato jak go dobrze przygazowalem to po włączeniu ogrzewania i max nawiew nie szlo ręki przytrzymać bo piekło.

mariusz198711 - 14 Paź 2010, 18:56

rafantek napisał/a:
Vernet to najtanszy badziew sprzedawany w hurtowniach, ja uwazam za dobre oryginalne.


Za późno dzisiaj kupiłem termostat Vernet za 30zł. Jutro będę wymieniał. Dam znać czy przyniosło to jakiś skutek :)

[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 15:12 ]
Termostat wymieniony :) Temperatura w czasie jazdy utrzymuje się między literą O a R. Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam :)

kamilos82 - 3 Mar 2011, 17:34

Siemanko
Odświerzę temat od tygodnia tęperatura w mojej fieścince z silniekiem 1,3 Endura wychyla sie max w prawo poza czerwony kwadracik. Sprawdzałem czy jest obieg płynu chłodzącego i jest, wąż jest ciepły chłodnica też. W związku z czym mam pytanko gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej i gdzie jest termostat. Mile widziane foto.
A i jeszcze jedno pytanko bo może ma związek z tym padł mi akumulator i koleszka podpiął kable i odpalił ale tez poszedł dym z masy tej głownej chyba łączącej silnik z karoserią, czyżby jakies spięcie?? i przez to mogłby mi czujnik temp walnąć?? Po za tym auto śmiga i nic mu nie jest ale ta wskazówka mnie irytuje...
Za info i foto z góry dziękówa

bidżej - 3 Mar 2011, 17:54

w MK5, a więc pewnie i w MK4 (ale nie wiem, czy we wszystkich) info na wskaźnik idzie z komputera... najlepiej wrzuć fotkę od siebie spod maski :)
kamilos82 - 4 Mar 2011, 12:44

Czy na drugim zdjęciu jest termostat ??? Czujnika temp cieczy chłodzącej zlokalizować nie umię a zaraz po odpaleniu silnika wskazówka śmiga na maxa w prawo termostat działa chyba poprawnie bo po odpaleniu rura odchodząca od niego robi się nagle gorąca po jakiś 7 minutach
Jak widać czujnik na zdjęciach to mi go pokażcie a jak go nie ma to proszę o wskazówki jak mam tą awarię naprawić
http://img25.imageshack.us/i/45230103.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/20365264.jpg/

Rebel - 4 Mar 2011, 15:12

kamilos82 napisał/a:
Czy na drugim zdjęciu jest termostat ???


Dokładnie obudowa termostatu. Po odkręceniu 2 śrub termostat ukaże się twoim oczom.

Czy po włączeniu zapłonu wskazówka też idzie od razu na prawo?

TSRules - 4 Mar 2011, 15:37

bidżej napisał/a:
w MK5, a więc pewnie i w MK4 (ale nie wiem, czy we wszystkich) info na wskaźnik idzie z komputera... najlepiej wrzuć fotkę od siebie spod maski :)


info na wskaznik idzie bezposrednio z czujnika ;)

kamilos82 - 4 Mar 2011, 21:42

Rebel napisał/a:
kamilos82 napisał/a:
Czy na drugim zdjęciu jest termostat ???


Dokładnie obudowa termostatu. Po odkręceniu 2 śrub termostat ukaże się twoim oczom.

Czy po włączeniu zapłonu wskazówka też idzie od razu na prawo?

tak, przekręce i wskazówka śmiga na czerwone pole,oczywiście silnik jest zimniutki

TSRules - 5 Mar 2011, 11:40

kamilos82 napisał/a:
tak, przekręce i wskazówka śmiga na czerwone pole,oczywiście silnik jest zimniutki


zwarcie na przewodach, ew. uwalony czujnik

kamilos82 - 5 Mar 2011, 11:45

OK ale gdzie jest ten czujnik ??? i na jakich przewodach możebyć to zwarcie ?? Mam sprawdzić całą instalację ??
TSRules - 5 Mar 2011, 11:56

od zbiornika płynu chłodzącego w prawo na przewodzie :)

http://zapodaj.net/154fde1a5072.jpg.html

sprawdź czy dwa przewody nie są uszkodzone

jackrzec - 6 Mar 2011, 13:45

TSRules napisał/a:
info na wskaznik idzie bezposrednio z czujnika ;)
W mk4 ze "zwykłymi" zegarami. W wersji z zegarami elektronicznymi (w mk4 i we wszystkich mk5) info idzie z kompa. pomijając diesla, bo w nim idzie z czujnika.
kamilos82 - 7 Mar 2011, 10:53

TSRules na twoim wymytym silniku nic nie widze, u mnie na miejscy twojej strzałki jest jakaś puszka i na prawo od niej odchodzi jakiś przewód, mam rozumieć że to jest on ??? Mógłbyś zaznaczyć strzałeczkę na moim zdjęciu
pozdro

TSRules - 7 Mar 2011, 11:41

jackrzec napisał/a:
W mk4 ze "zwykłymi" zegarami. W wersji z zegarami elektronicznymi (w mk4 i we wszystkich mk5) info idzie z kompa. pomijając diesla, bo w nim idzie z czujnika.


Dobrze, zważ że kolega pisze o wskazówce, więc gdzie tu zegarki elektroniczne ;/


kamilos82 na twojej focie też nie widać bo jest to za silnikiem, ogarnij jak wygląda czujnik i wtyczka to znajdziesz bez problemu, trochę inwencji chopie :-)

jackrzec - 7 Mar 2011, 21:05

TSRules napisał/a:
Dobrze, zważ że kolega pisze o wskazówce, więc gdzie tu zegarki elektroniczne ;/
W elektronicznych też jest wskazówka...
TSRules - 7 Mar 2011, 23:03

jackrzec napisał/a:
W elektronicznych też jest wskazówka...


no i jest jeden czujnik co i idzie do kompa i z kompa na blat ? czy nadal są dwa i dwa idą do kompa ? jak to jest rozwiązane ?

jackrzec - 8 Mar 2011, 08:38

TSRules napisał/a:
no i jest jeden czujnik co i idzie do kompa i z kompa na blat ? czy nadal są dwa i dwa idą do kompa ? jak to jest rozwiązane ?
jest jeden co idzie do kompa, a komp daje sygnał na wskaźnik

http://jackrzec.republika..._wskaznikow.jpg

TSRules - 8 Mar 2011, 12:28

Cytat:
jest jeden co idzie do kompa, a komp daje sygnał na wskaźnik


no rzeczywiście, nawet z jednym jest prościej, ciekawe czemu nie zrobili tak we wszystkich, człowiek sie uczy całe życie heh :yes:

kamilos82 - 8 Mar 2011, 17:09

Jeszcze jedno pytanko jak będę wykręcał ten czujnik to mam wcześniej spuścić trochę płynu chłodniczego ?? czy raczej nie powinien wyciekać
TSRules - 8 Mar 2011, 17:29

Jesli masz tak jak ja na wężu to po wykręceniu płyn siknie konkretnie :-)
zap - 10 Gru 2012, 12:36

Ktoś wie jaki zakres temperatury ma pole NORMAL na desce w MK4?
W przypadku MK3 silnik 1.1 znalazlem ze jest to ok. 10stopni.

Po wymianie termostatu na Vernet'a (temp otwarcia 92 stopnie) przy jezdzie ekpresowka i zewnetrznej temperaturze ujemnej wskazowka znajduje sie lekko powyzej bialego pola.
Czujnik na deske wymienialem kilka lat temu, w-g mnie jest ok - na postoju albo przy malych predkosciach w miescie termostat otwiera gdy wskazowka jest blisko pionu. Podczas jazdy z predkoscia powiedzmy >50km/h widze że otwiera szybciej bo juz w okolicach N i dopiero po postoju jest w stanie wrocic do punktu otwarcia, byc moze nowy termostat nie przymyka sie odpowiednio? Uklad zalany oryginalnym koncentratem forda, silnik 1.3 HCS zagazowany.

Poniewaz wskazowka jest caly czas w polu NORMAL stad na razie pytanie jaki jest jego przyblizony zakres?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group