|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Archiwum - moja Xrka :)
squadak - 10 Wrz 2007, 12:57 Temat postu: moja Xrka :) No to jak wszyscy to moze i ja opisze moja 'rajdowa' fiestke jako ze od jakiegos juz czasu sluzy mi wylacznie do tego celu
W obecnej chwili samochod prezentuje sie tak:


Jest to orginalna Xr2i wyprodukowana w Hiszpani, a swoj drogowy zywot rozpoczela w Niemczech skad zostala sprowadzona w 2004 roku.
Silnik to seryjna jednostka 1.6 CVH EFi, jedyna modyfikacja byl kapitalny remont i przy jego okazji spasowanie kanalow dolotowych i wylotowych w glowicy z kolektorami.
Skrzynia biegow takze seryjna z Xr2i.
Seryjne rowniez pozostaly hamulce - obecnie zalozone sa tarcze brembo z klockami ferodo premium, w niedalekiej przyszlosci planuje wymienic na cos w rodzaju ate power disc i ebc green stuff
Zawieszenie - tutaj nastapilo kilka modyfikacji:
Zalozone mam amortyzatory Bilsteina B8 o skroconym skoku. Sa to amortyzatory dedykowane do Fiesty RS1800 z lat '94 - '96 wiec aby je zalozyc u siebie musialem wymienic z przodu zwrotnice, przeguby zewnetrzne i wahacze, obecnie wszystkie te elementy pochodza z Fiesty mk3 '94 - '96, przy okazji wymiany zwrotnic zalozylem dluzsze
szpilki do kol przednich.
W komplecie z amortyzatorami pracuja sprezyny H&R -40mm.
Dodatkowo sztywnosci nadwozia pilnuja rozporki przednich i tylnych kielichow.

Wnetrze - jak to w rajdowce - wyjete wygluszenia podlogi, tylna kanapa, boczki, tylna polka, fotel kierowcy zastapiany kubelkiem 'Speed 2', standardowe pasy bezpieczenstwa - 3 punktowymi pasami schroth, kierownica - zamszowa odsadzona kierownica Lico Rally, na desce zamontowalem dodatkowe wskazniki temperatury i cisnienia oleju
oraz woltomierz, ponadto z tylu mam siatke na kaski wlasnej produkcji.



Zewnetrze - tutaj jest to prawie standardowa xrka, prawie poniewaz zamontowalem do niej 'rajdowe' szerokie chlapacze oraz maske z RST z wylotami.
Z dodatkowych modyfikacji nie widocznych inaczej jak z kanalu - pod silnikiem mam stalowa plyte grubosci 2mm, wzmacniana dodadtkowym paskiem blachy pod miska olejowa.

Na zdjeciach jest widoczna na 14 calowych felgach z oponami 185/55
Z planowanych modyfikacji zostalo mi jeszcze zalozenie wspomagania kierownicy oraz szpery do skrzyni biegow.
Do zestawu wspomagania brakuje mi jeszcze kilku czesci wiec zaloze dopiero jak je zdobede, szpera natomiast czeka grzecznie wyjeta juz ze skrzyni z Escorta RST '89 - zeby ja zalozyc musze kolejny raz wyjac i rozlozyc skrzynie a chwilowo brak czasu
Na koniec pare fotek Fiesty w akcji



PumaRST - 10 Wrz 2007, 13:14
no pięknie
wreszcie opisałes auto, gratuluje projektu
kolejna xr2i rally w FKP
BTW: fajne fotki z oesów
KUI3A - 10 Wrz 2007, 14:01
no wiedzę, że się gęsto robi
niedługo chyba będziemy musieli własny dział na forum otworzyć :-p
powoli
fajnie zmodyfikowane auto
jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą
zajefajna kierownica
no i zawias też ekstra,
na B8 nie jest za nisko i za twardo??
ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie
czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać
squadak - 10 Wrz 2007, 14:30
dzieki za mile slowa
KUI3A napisał/a: |
jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą
|
dokladnie to jest model mirco/speed 2, czyli ten w srednim rozmiarze
fotel jest zrobiony na wzor bimarco expert , ma dobre trzymanie boczne i siedzi sie w nim calkiem fajnie, bez porownania np z bimarco cobra, ktore sa dosc popularne
chociaz sparco corsa lepsze by byly ;P
KUI3A napisał/a: |
na B8 nie jest za nisko i za twardo??
ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie
|
te amorki maja skrocony skok czyli mniej sie kolo wychyla w dol, wysokosc auta jest taka sama jak na zwyklych amorkach. swoja droga ja mam sprezyny -40mm
na takim komplecie jest nisko i twardo ale mi to odpowiada, na seryjnych sprezynach znacznie czesciej na OSach auto dobijalo plyta pod silnik do ziemi
KUI3A napisał/a: |
czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać |
sam jestem ciekaw czy ona cos da
PumaRST - 10 Wrz 2007, 17:26
co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??
wspome od czego chcesz brać??
pvzon - 10 Wrz 2007, 17:37
fajnie się prezentuje. zawias pierwsza klasa
Fordon - 10 Wrz 2007, 18:52
To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ?
trzeci - 10 Wrz 2007, 19:01
Fajna rajdóweczka, fajnie zrobiona, miło popatrzeć
Posiedziałoby się w takiej na prawym ;-)
Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty
Pozdro ...
squadak - 11 Wrz 2007, 08:52
PumaRST napisał/a: |
co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??
|
de-facto szpera to jest juz caly dyfer nie da sie przelozyc tylko wnetrza
bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra
PumaRST napisał/a: |
wspome od czego chcesz brać?
|
od Fiesty mk3 po '94
mam juz prawie wszystko z takiej Fiesty z silnikiem 1.4, powinno pasowac bo to jest silnik o identycznej
budowie jak ten z xrki i nawet puszka filtra jest w tym samym miejscu.
Fordon napisał/a: |
To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ?
|
Grzeje sie znacznie bardziej to fakt... dlatego zamontowalem maske z RST z wylotami,
ale generalnie przy seryjnym silniku daje rade i nawet w te najwieksze upaly utrzymywal temperature w normie,
Olejek troche cieplejszy sie wtedy zrobil niz bez plyty, ale ponizej 100 stopni caly czas.
trzeci napisał/a: |
Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty
Pozdro ... |
wsadzilem miniaturki - max 400x300 pixeli
PumaRST - 11 Wrz 2007, 08:59
squadak napisał/a: | PumaRST napisał/a: |
co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??
|
de-facto szpera to jest juz caly dyfer nie da sie przelozyc tylko wnetrza
bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra |
wzasadzie o to mi chodziło
to mam proźbe jak już rozbierzesz swoja skrzynie to spróbyj wsadzić ały ten dyfer z przełozeniem głównym zeby sprawdzić czy to bedzie chodzić. Ta informacja odpowie czy mozna w skrzyniach IB5 zmienaic przłożenie główne.
Fordon - 11 Wrz 2007, 12:53
No to tylko cie cieszyc ze silnik nie lapie wiekszej temperatury zarowno plyn jak i olej a przy okazji jest zabezpieczona miska olejowa... ja tez chce taka maske
squadak - 11 Wrz 2007, 13:58
apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda
Fordon - 11 Wrz 2007, 14:30
squadak napisał/a: | apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda |
Dla tego ja mam oslone na akumulator ori Ford z drugiej strony tez mi akurat nic nie przeszkadzalo bo idzie orurowanie... ale pomysli sie nad tym
squadak - 9 Paź 2007, 14:31
No to maly update tematu
Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac
Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy.
Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych.
KUI3A - 9 Paź 2007, 15:48
no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba....
.... niestety....
....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...
niemniej jednak życzę powodzenia i mam nadzieję, że u Ciebie to zagra be żadnych kłopotów
pozdro
stafcio - 9 Paź 2007, 16:03
squadak napisał/a: | No to maly update tematu
Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac
[url=http://republika.pl/...ets.jpg]Obrazek[/URL]
Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy.
Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych. |
zdaj relację jak przetestujesz te hample, bo mam je na oku, tylko tarcze tez ebc gladkie. btw ile dales za to?
pzdr.
squadak - 10 Paź 2007, 10:43 Temat postu: update 26.11.2007
KUI3A napisał/a: | no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba....
.... niestety....
....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...
|
tez slyszalem rozne opinie o powerdisc'ach - zarowno dobre jak i zle, ale mimo wszystko postanowilem zaryzykowac i sam wyprobowac, jak sie nie sprawdza to zrobie tak jak mowisz i zaloze gladkie tarcze
stafcio napisał/a: | btw ile dales za to? |
tarcze - 127zl / szt
klocki - 180zl
szczeki - 104zl
[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:10 ]
coz.... stalo sie... zaliczylem dzis w drodze do pracy dzwona... klepnalem w tylek meganke sedan hamujaca gwaltownie na skrzyzowaniu - nagle sie okazalo ze za skrzyzowaniem nie ma miejsca... a pogoda deszczowa i asfalcik pieknie sliski :/
zniszczenia u niego prawie zadne - porysowany zderzak
u mnie dosc spore - meganka ma strasznie wysoko tylek, a ja z obnizonym zawieszeniem wsunalem mu sie pod zderzak wiec uderzenie poszlo centalnie w maske i lewy reflektor,
na masce mam odbite jego nr rejestracyjne predkosc to jakies 10kmh w momencie uderzenia
mam do wymiany zderzak, maske, lewy reflektor i kierunek i do naciagniecia pas przedni :/
ponizej fotki:
[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 10:29 ]
coby troszke odswiezyc temat... fiesta juz naprawiona jakis czas temu, obylo sie bez spawania, zostal naciagniety na swoje miejsce pas przedni, wymieniona maska, zderzak i lewa lampa z kierunkiem
oprocz tego na zime zmienilem zawieszenie zeby podniesc auto do gory
na przod poszly nowe amorki gt cupline z seryjnymi sprezynami a na tyl gazowki ze zwyklej fiesty z eibachami (w sumie wyszlo na 0 bo amorki ze zwyklej fiesty maja wyzej osadzaona miske sprezyny)
co do amorkow gt cupline to mam pare uwag dla zastanawiajacych sie czy je kupic...
po pierwsze amorki przyszly do mnie dosc wyobijane z lakieru bo srednio zapakowane w kartony po jajkach ;p po drugie wygladaja jakby byly regenerowanymi amorkami... na jednym w gornej czesci rury widac cos jakby naciecia od flexa zrobione podczas odcinania gornej czesci amorka
oprocz tego z ciekawostek - maja jeszcze o 25mm mniejszy skok niz juz skrocone bilsteiny b8, a nie jak pisze producent o 25 w stosunku do serii, co do twardosci to sa porownywalne z bilsteinami
jezdzi sie na nich calkiem spoko, tylko ciekawe ile wytrzymaja
aha - mowa o amorkach pasujacych do fiesty mk3 '94 - '96
[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 12:06 ]
ciag dalszy...
Zabralem sie wraszcie za montaz wspomagania i zlozenie nowej skrzyni biegow ze szpera i krotszymi przelozeniami, wiec w miare postepu prac bede przedstawial mala fotorelacje.
Na poczatek zespol napedowy poszedl out

No i zaczynamy zabawe...
Przekladnia - pierwsza, najwazniejsza rzecza jest powiekszenie otworu w przegrodzie czolowej aby zmiescic nowy krzyzak i znacznie wieksza oslone gumowa.
Ponizej fotki roznic w kolumnach kierowniczych z krzyzakami i w oslonach gumowych.
Zrobilem szablon papierowy otworu ktory musialem wyciac i rzezbilem pilnikiem do skutku.
Potem mozna juz przejsc do przymiarek przekladni. Na tym etapie wyszly kolejne problemy:
- przekladnia opierala sie o przegrode czolowa i nie przylegala dobrze do miejsca mocowania
- przewody przekladni opieraly sie o przewody paliwowe
- stabilizator byl za bardzo wygiety do gory i przekladnia opierala sie o niego
Stabilizator zdemontowalem i szukam wersji mniej wygietej (takiej po 94 roku, ale koniecznie 16mm)
W profilu do ktorego przykreca sie przekladnie zrobilem lekkie wgiecie aby przekladnia dobrze przylegala, a przewody paliwowe owinalem kawalkiem gumy aby zabezpieczyc je przed otarciem.
Ponizej na zdjeciu zaznaczone na czerwowo miejsce gdzie nalezy zrobic wgiecie w profilu, na zielono miejsce kontaktu z przewodami paliwowymi, i dodatkowo na niebiesko miejsce gdzie trzeba wygiac przewod odpowietrzania zbiornika paliwa idacy do filtra z weglem aktywnym - o tym za chwile.
(tak wiem ze mam brudno strasznie pod maska, ale okres zimowy jest i nie mam narazie warunkow zeby to wyczyscic )
Po przypasowaniu samej przekladni zabralem sie za dopasowanie blach wzmacniajacych.
Jedna z nich spasowala calkiem dobrze do przegrody (ta od strony pasazera), z druga byl wiekszy klopot bo musiala ominac przewody paliwowe oraz wspomniany wczesniej przewod odpowietrzania zbiornika paliwa - ten przewod jest akurat dosc cienki i latwo go wygiac - wiec wygialem go odpowiednio zeby zmiescic blache. Niestety mimo wszystko blacha wypadla akurat na krawedzi przetloczenia w przegrodzie czolowej, ale innego miejsca nie ma wiec w tym miejscu ja przykrecilem.
Zdjecia zalozonej przekladni ze wzmocnieniami, oraz zdjecie srub od wnetrza auta:

Na koniec przykrecilem blache usztywniajaca pomiedzy przekladnie a serwo hamulcow, ktora rowniez jest inna do przekladni ze wspomaganiem oraz przewody cisnieniowe(u mnie narazie na sztuke bo nie wiem dokladnie ktoredy maja isc)
Zdjecia zalozonej przekladni z przewodami, roznic w blachach usztywniajacych:

ciag dalszy nastapi...
[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 14:37 ]
skrzynia biegow...
Celem modyfikacji jest osiagniecie lepszych przyspieszen i zmniejszenie poslizgu kol na nawierzchni o roznej przyczepnosci, czyli ktorsze przelozenia i szpera
W pierwotnym zamysle chcialem kupic skrzynie biegow z fiesty 1.1 i wlozyc do niej szpere a potem tylko zamontowac do auta. Pomysl okazal sie nie trafiony kiedy rozlozylem kupiona skrzynie - okazalo sie ze ma kolo zebate na dyfrze przykrecone 6 srubami a nie 8 jak kolo zebate do szpery w skrzyni z Escorta, skolei kolo zebate z Escorta nie moglo zostac bo ma zla ilosc zebow (Escort ma przelozenie glowne 3,82, Fiesta 4,06)
Na szczescie skrzynia z Xrki ma rowniez dyfer z kolem zebatym skrecony 8 srubami oraz to samo przelozenie gowne co 1.1 (4,06), wiec pozostala opcja rozlozenia mojej skrzyni i zlozenia z trzech jednej: walki z 1.1, szpera z ERST a reszta z Xrki.
Teraz po krotce opisze proces rozkladania skrzyni:
- odkrecamy dekiel na koncu skrzyni, widzimy elementy 5 biegu (kola, synchronizator, wybierak)
- odkrecamy srube zaciskowa torx (nr 1 na zdjeciu)
- zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z synchronizatora (nr 2)
- odkrecamy blokade wybieraka wkrecona z boku (nr 3)
- wyciagamy kolo zebate razem z synchronizatorem i wybierakiem z walka glownego - ciagnac za kolo od spodu, zeby synchronizator nie rozpadl nam sie na kawalki
- zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z kola 5 biegu na walku sprzeglowym (nr 4 na pierwszym foto)
- zdejmujemy kolo piatego biegu z walka sprzeglowego za pomoca sciagacza
- odkrecamy 9 srub torx trzymajacych obudowe kol 5 biegu i zdejmujemy obudowe
- zdejmujemy pierscienie zabezpieczajace z lozysk na obu wałkach
- odkrecamy blokade wybieraka pierwszych 4 biegow oraz sruby skrecajace obudowe glownej czesci skrzyni i zdejmujemy ja, moze ciezko schodzic bo zazwyczaj przykleja sie na uszczelce, a dodatkowo trzeba ja zdjac z walkow, preta prowadzacego wybieraki i preta prowadzacego kolo zebate wstecznego
Po zdjeciu obudowy widzimy juz cale wnetrze
- zdejmujemy zawleczki zabezpieczajace tuleje prowadzaca wybierakow pierwszych 4 biegow,
slabo je widac na zdjeciu ale sa od gory i dolu wybieraka pierwszych 2 biegow
- wyciagamy w gore tuleje, ponizej zdjecie zdemontowanej tuleji i zawleczek
- nastepnie odpowiednio manipulujac wybierakami zdejmujemy blokade wybierakow (zaznaczony na zielono na zdjeciu nr 6),
a tak wyglada po zdjeciu:

- po zdjeciu blokady wybieraka mozemy juz wyciagnac oba walki z obudowy, trzeba to zrobic razem, nie da sie wyciagnac jednego osobno

- na koniec wyciagamy dyfer i mamy gola obudowe jedynie z fragmentem mechanizmu wybierania biegow
Kilka slow komentarza:
Nie opisuje procesu demontazu i montazu samych walkow na czesci, gdzyz po pierwsze tego nie robilem, a po drugie
sprowadza sie to jedynie do sciagania lozysk a potem kolejnych kol zebatych z walka za pomoca sciagacza, a potem zalozeniem ich w odpowiedniej kolejnosci.
Korzystajac z okazji majac rozlozona skrzynie warto wymienic uszczelniacz walka sprzeglowego, z zewnatrz nie da sie tego zrobic, a po wyjeciu walkow mamy go jak na dloni, latwiej tez sie wymienia uszczelniacze polosi.
Wymiana lozysk dyfra:
- rozwalamy jakos wedle uznania szalki z waleczkami starych lozysk i nacinamy szlifierka kontowa wewnetrzne bieznie zeby bylo o co zachaczyc sciagacz do lozysk, uwazamy przy tym zeby nie wciac sie za gleboko i nie naciac samego dyfra, potem zakladamy sciagacz do lozysk i zdejmujemy
- wciskamy na prasie nowe bieznie wewnetrzne
- wybijamy z obudowy stare bieznie zewnetrzne - w czesci od strony sprzegla sa dwa otwory pod lozyskiem gdzie mozna przylozyc wybijak, od strony przeciwnej jest plywajace lozysko i mozna je odsunac o kilka mm zeby przylozyc wybijak

- od strony sprzegla wciskamy na prasie nowa bieznie - nie radze wbijac bo mozna zniszczyc gniazdo lozyska krzywo wbijajac (obudowa jest z aluminium wiec miekka)
- od strony przeciwnej wciskamy ewentualnie lekko pobijajac, powinno wejsc lekko bo miejsca zagniecenia zostaly wyprostowane podczas wybijania starej biezni
- zagniatamy ponownie aby lozysko nie wypadlo podczas montazu skrzyni
Proces skladania skrzyni odbywa sie w odwrotnej kolejnosci jak rozkladanie, jest tylko jedna mala uwaga - teoretycznie kolo zebate 5 biegu powinno sie zakladac na goraco na walek sprzeglowy - ja tak probowalem, ale nic z tego nie wyszlo i i tak zakleszczyl sie za wczesnie na walku, wiec mozna go po prostu od poczatku wbic na walek, podkladajac cos z drugiej strony pod walek zeby sila uderzenia nie rozchodzila sie po lozyskach.
madek - 2 Lut 2008, 17:08
Lekkie odswiezenie tematu bo chyba malo kto widzial zmiany
Czytam, czytam i jestem pełen podziwu, naprawde kawał dobrej roboty W dodatku swietne opisy i fotorelacja - pewnie nie jednemu sie jeszcze przyda
Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji Powodzenia w dalszych modach.
PumaRST - 2 Lut 2008, 17:53
madek napisał/a: | Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji Powodzenia w dalszych modach. |
no licze że Squadak nie odpuści zlotu w Poznaniu
a tak wracając do tematu kawał dobrej robotry
Daras84 - 2 Lut 2008, 17:56
testy na nowej skrzyni juz byly :>
a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra
adi08 - 2 Lut 2008, 18:17
bardzo ciekawa lektura w najbliższym czsaie pogadamy sobie na GG troche Cię pomęcze
pozdro
PumaRST - 2 Lut 2008, 18:55
Daras84 napisał/a: | a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra |
ja też
Żółwik Tuptuś - 2 Lut 2008, 19:27
Jestem pod wrażeniem .
Przypomniałeś mi że następną większą robotą u mnie będzie wymiana skrzyni :( ;-)
Heh szkoda że do MK1 nie ma tak łatwo dostępnych części i wszystko siebardziej zdobywa niż kupuje .
KUI3A - 2 Lut 2008, 19:55
super opsik, demontażu, jak to czytam i patrzę na foty to się nie dziwię, że fachowcy tyle hajsu za rozbieranie skrzyni begów sobie życzą.... RESPECT
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś??
odyniec - 3 Lut 2008, 00:17
a maska jaka została wkońcu?!
squadak - 4 Lut 2008, 11:21
Dziekuje wszystkim za mile slowa
Daras84 napisał/a: | testy na nowej skrzyni juz byly :> |
wlasnie jeszcze nie :/
chce zrobic wszystko na raz i co krok okazuje sie ze jakis element nie pasuje
teraz czekam na waz wodny pomiedzy chlodnica a pompa wody z fiesty 1.4 ze wspomaganiem bo oczywiscie moj idzie dokladnie tamtedy gdzie jest pompa wspomgania
no i jeszcze chcialbym przed montazem wydechu zamienic puszke po kacie na prosta rure
pozatym brakuje mi caly czas stabilizatora przedniego, ale to dokupie najwyzej pozniej
KUI3A napisał/a: |
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś?? |
niewiele ponad rok temu juz raz rozkladalem ta skrzynie i wtedy wymienilem wszystkie uszczelnienia - wiec teraz nie bylo takiej potrzeby, nic nie cieklo lozyska na walkach z 1.1 tez byly w pozadku wiec je zostawilem w spokoju
odyniec napisał/a: | a maska jaka została wkońcu?! |
maska zostala moja stara bez wylotow - na zime w sam raz, a na wiosne bede pewnie myslal nad wycieciem w niej otworow i montaz wylotow, jeszcze sprobuje prostowac ta z RST ale nie widze raczej duzych szans zeby dobrze to zrobic
A z nowosci - udalo mi sie wpasowac zbiorniczek wspomagania zostawiajac orginalne korektory sily tylnych hamulcow - wspornik zbiornika przykreca sie dokladnie w to samo miejsce co korektory
- zamontowalem w koncu wymiennik ciepla olej - woda, kupiony kiedys od Pumy
Ledwo sie zmiescil obok czujnikow do dodatkowych zegarow
- doszlo kolo pasowe walu korbowego na pasek wielorowkowy wiec zmontowalem je oraz wspornik z pompa i altkiem
potem w weekend zabralem sie za mody wiazki el. - wywalenie kabli do tylnych glosnikow, porzadne podlaczenie kabli do zasilania kamerki i rejestratora, wymiane linki recznego na nowy orginal forda, wymiane linki sprzegla (trafilem tanio nowy orginal na allegro, a moja opierala sie na jakichs podkladkach o skrzynie biegow bo miala urwany taki plastikowy pierscien) i do tego zrobilem wstepne przymiarki kubelka pilota - niestety bez spawania dodatkowych mocowan nie umocuje go tak jak chce
fotek zadnych z tych operacji niestety nie posiadam bo wysiadly mi beterie w aparacie :/
Piter - 4 Lut 2008, 18:14
squadak, świetny opis. Profi robota.
wujek - 5 Lut 2008, 23:17
Kawal dobrej roboty, czekamy na relacje z testow.
pzdr
kostek88wjcz - 6 Lut 2008, 01:28
ja sie nie bede wychylal jak kazdy pelen podziwu ja tez sie teraz bawie ze skrzynia tylko nie w az takim stopniu pozdrawiam i zycze powodzneia
squadak - 11 Lut 2008, 16:04
zespol napedowy juz wsadzony... ale jazd probnych jeszcze nie bylo bo pojawil sie kolejny problem zwiazany z montazem wspomagania
Problem ilustruje ponizsze zdjecie
Wyjscie z chlodnicy jest jakis niecaly 1cm od przewodu idacego z pompy wspomagania do przekladni - chocbym sie bardzo staral to nie wymanewruje tam zadnym dorabianym przewodem i musze wymienic chlodnice na wersje z wylotem z boku - 1.4 z klima taka miala - ktos ma na sprzedaz?
Pozatym raczej wszystko pozostale juz pasuje
Chlodnica oleju wspomagania:
Przekladnia z przewodami cisnieniowymi:
Mocowanie przewodu zasilajacego przekladnie:
Alternator jest teraz na rowni z miska olejowa - troche nisko, ale mam plyte pod spod wiec chyba go nie obije
Tarcze hamulcowe zardzywiale bo auto stoi juz jakis czas - na koniec prac po odpaleniu zamontuje w koncu PowerDiski
Na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha
kosiniak - 11 Lut 2008, 17:51
squadak napisał/a: | na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha | jakie dopieszczone
PumaRST - 11 Lut 2008, 18:15
squadak, gratuluje opisz odczucia jak juz wyjedziesz nią.
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym
Laskosz - 11 Lut 2008, 18:21
chłodnice z wyjściem na bok ma też escort mk4 chyba
Żółwik Tuptuś - 11 Lut 2008, 18:23
Puma - znając twój polot i dbaośćo szczegóły to otwory na wspomaganie wyciąłbyś siekierą a po chłodnicy skakał tak długo aż by pasowała
Parch - 11 Lut 2008, 18:42
No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy.
PumaRST - 11 Lut 2008, 19:43
Parch napisał/a: | No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. |
sorry ale nie bardzo rozumiem ocb??
Parch - 11 Lut 2008, 19:51
PumaRST napisał/a: | sorry ale nie bardzo rozumiem ocb?? |
Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy.
PumaRST - 11 Lut 2008, 19:56
Parch napisał/a: | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. |
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz.
no ale
Parch - 11 Lut 2008, 20:16
PumaRST napisał/a: | no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz. |
To że nie ma wiązki o niczym nie świadczy, bo każdy komputer typu EEC IV może sczytywać sygnał od czujnika PS, tylko właśnie cały wic polega na tym, żeby znaleźć odpowiedni pin i się wpiąć z kablem.
squadak - 11 Lut 2008, 23:34
PumaRST napisał/a: |
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym |
tez mysle ze byloby prosciej, juz mi chodzily po glowie takie mysli swojego czasu, a potem myslalem ze juz chyba wszystko mam i sie nie oplaca
Parch napisał/a: | No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. |
PumaRST napisał/a: | Parch napisał/a: | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. |
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz.
no ale |
no i faktycznie jest problem bo nie podaja nigdzie pod ktory pin w 1.6 CVH to jest podpiete, ale escort mial wspomaganie z tym silnikiem i napewno mial podlaczony czujnik - ja akurat kiedys dla testu kupilem i podmienilem kompa na tego z escorta (1ADB) wiec ryzykuje i podpinam pod pin 28 tak jak podaja przy silniku 1.4 - o dziwo dla escorta 1.4 podaja w schematach ten pin 28 juz w latach 90 - 92, kiedy tez byl robiony z silnikiem 1.6 CVH
PumaRST - wiazka juz uzupelniona o wtyczke, kabelki i dodatkowy pin we wtyczce ECU, przy okazji cala poizolowalem nowa tasma bo ta 17letnia sie juz troche sypala
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 14:55 ]
coz... nowa chlodnica miala byc juz w czwartek u mnie, ale do tej pory jej nie ma wiec auto wciaz nie jezdzi :/
Mam za to nowy waz wodny z ASO (jedyne 69zl) pasujacy do chlodnicy z wyjsciem na bok.
Dotarly tez do mnie w koncu poluretanowe poduszki i tuleje stabilizatorow.
Poduszek nie zakladam narazie po zlych doswiadczeniach Kuby w swojej fiescie, a chce cos pojezdzic zanim sie urwa
Tulejki na tylnego staba zalozylem, przedniego staba chilowo nie mam wiec zaloze tulejki jak bedzie stab - z wrazen po obmacaniu - material tulejek jest twardszy znacznie od seryjnych przy sciskaniu ale jednoczesnie bardzo elastyczny i nie sprawa zadnych problemow przy zakladaniu.
Fordon - 21 Lut 2008, 17:37
No ladnie sie "bawisz" jesli mozna wiedziec to ile urzadzily cie te poliuretany?? TO polska produkcja czy cos markowego ??
Pozdrawiam
KUI3A - 21 Lut 2008, 17:45
Fordon napisał/a: | No ladnie sie "bawisz" jesli mozna wiedziec to ile urzadzily cie te poliuretany?? TO polska produkcja czy cos markowego ??
Pozdrawiam |
produkcja rodzima, tulrjki poliuretanowe do staba to całkiem spoczko pomysł, ja u siebie chyba też będę musiał zamówić takie coś, poduszki pod skrzynie, no niestety nie były najlepszym rozwiązaniem, bo u mnie urwała sie porzy pierwszym ostrzejaszym starcie
powiedz ile Cię to wyszlo mniej więcej, może jakąś hurtową ilość tego ograniemy
squadak - 25 Lut 2008, 11:57
Tulejki rodzimej produkcji jak pisze Kuba
Koszt tulejek nie byl taki maly bo 75zl za pierwsze 2 sztuki ze wzgledu na koniecznosc zrobienia formy i ustawienia maszyny, a kolejne po 35zl/szt
Szukalem chetnych kiedys jak wysylalem do realizacji to nie bylo nikogo - teraz pewnie znowu policza po 75zl za pierwsze sztuki :/
Ja zrobilem dla siebie 2 komplety tulejek na przod i na tyl - jesli bylby ktos chetny to komplet tylnych moglbym sprzedac - cena 45zl za szt - tyle mi wyszlo przy zamowieniu 8 sztuk
Wracajac do tematu glownego - w koncu wyjechalem fiesta
Musze przyznac ze jestem zadowolony z wynikow modow:
- po wymianie linki recznego na nowy orginal w koncu hamuje jak trzeba i blokuje bez wiekszego problemu kola na suchym asfalcie
- auto zrobilo sie znacznie zwawsze po zalozeniu walkow do skrzyni z fiesty 1.1 (ktorsze pierwsze 3 biegi) - naprawde jest to odczuwalne, chociaz "jedynka" teraz szybko sie konczy
- co do szpery to nie mialem okazji jeszcze pojezdzic bardziej extremalnie wiec nic nie moge powiedziec - w normalnej jezdzie po asfalcie auto zachowuje sie tak jak wczesniej
- wspomaganie kierownicy - super fajna rzecz, coz wiecej mowic a powaznie to sila wspomagania jak to w fordach nie jest za duza wiec nie kreci sie kierownicy jedym palcem ale jest znacznie lzej niz bez wspomagania mimo ze mam teraz tylko niecale 3 oboroty od max do max.
Podlaczenie czujnika cisnienia pod pin 28 komputera zdalo egzamin - z rozlaczona wtyczka spadaja obroty przy max skrecie, z podlaczona nie. Co prawda ja mam kompa z Escorta 1.6 EFi o oznaczeniu 1ADB wiec nie wiem czy w 1ADA tez bedzie to dzialac.
- wymiennik ciepla olej-woda - olej szybciej nagrzewa sie do temp pracy i potem ma lekko mniejsza temp np stojac w korku, za to wentylator chlodnicy wlacza sie nieco czesciej
Pare fotek:
- nowa chlodnica do Fiesty 1.4 - rdzen jest dokladnie takich samych wymiarow jak w xrce, tylko ten boczny zasobnik jest troche mniejszy wiec mniej plynu wchodzi do ukladu, pozatym jest znacznie lzejsza od chlodnicy z xrki

- zmontowany waz wodny omijajacy pompe wspomagania
- troche ciasno sie zrobilo w okolicy puszki filtra powietrza
- przewod powrotny z przekladni - pierwotnie mial plastikowa zlaczke zapinana na kruccu chlodnicy oleju, ale czlowiek od ktorego kupilem elementy ukladu wspomagania nie przylozyl sie do demontazu i koncowka byla lekko polamana - no i cieklo tamtedy wiec trzeba bylo obciac koncowke i dorobic kawalek przewodu
- komora silnika - brakuje jeszcze rozporki
- fiesta jeszcze na zimowym zawieszeniu

[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 15:18 ]
maly update...
dokonczylem pozostale srutututu:
- dzieki uprzejmosci kolegi o nicku 'wujek' mam przyspawane dodatkowe mocowania kubelka dla pilota - fotel mial byc nizej i bardziej z tylu wiec orginalne miejsca nie calkiem pasowaly moze kiedys sie zmobilizuje i oderwe od podlogi te maty ale jakos narazie nie mialem do tego sily

- jak juz mocowania byly to zamontowalem kubelek pilota i wyjete wczesniej na czas prac przy aucie - kubelek kierowcy, pasy i kierownice

- zalozylem w koncu PowerDiski i GreenStuffy na przod - puki co nie widze roznicy w dzialaniu pomiedzy nimi a moimi poprzednimi - standardowe Brembo i Ferodo Premium
- przy okazji zalozylem tez letnia wersje zawieszenia - B8 i H&R -40mm
oraz zalozylem gorna rozporke przednich kielichow - tym razem nawiercilem otwory i przykrecilem ja srubami M8 zeby pracowala 'w obie strony'
Z planowanych rzeczy do zrobienia zostaly mi jeszcze mody wydechu - chce zamienic puszke po kacie na rurke lub jakas przelotowke i wymienic koncowy tlumik na cos bardziej 'sportowego'; wzmocnienie plyty pod silnik oraz zrobienie jakiegos mocowania na kamerke do krecenia on-boardow - zadanie nie jest takie proste jak sie nie posiada klatki
W najblizsza niedziele 1 runda SMT na torze testowym Fiata w Tychach wiec pierwsze w tym roku zmagania rajdowe
wujek - 3 Mar 2008, 22:07
Mialem okazje zobaczyc na wlasne oczy wspomaganie w xrce, dobra robota. Chociaz zagescilo sie pod maska niebywale.
Swoja droga... fajne mocowania pod kubel pilota.
Po SMT musisz sie podzielic z nami recenzja nowych hamulcow wiec OGIEN!!!
pzdr
PumaRST - 3 Mar 2008, 22:25
squadak jesli moge wtrącić swoje zdanie, zamaist kata tłumik żeby była puszka rozprężeniowa i to w tym samym miejscu.
a co do reszty to naprawde FoFi jesty śliczna licze na to że w Poznaiu obadam sobie jana żywo i jeszcze mnie przewieziesz nią.
adi08 - 4 Mar 2008, 00:41
squadak jak tylko sie uda to zagladne w niedziele na tor to wkońcu pogadamy na żywo
squadak - 4 Mar 2008, 09:33
PumaRST napisał/a: | squadak jesli moge wtrącić swoje zdanie, zamaist kata tłumik żeby była puszka rozprężeniowa i to w tym samym miejscu.
a co do reszty to naprawde FoFi jesty śliczna licze na to że w Poznaiu obadam sobie jana żywo i jeszcze mnie przewieziesz nią. |
no wlasnie tak sie zastanawialem czy rurka to calkiem dobry pomysl i chyba zrobie jak mowisz
co do toru to sie nie wypowiadalem wczesniej bo nie bylem pewien daty, ale wyszlo na to ze akurat 10 maja mam slub kolezanki i jestem swiadkiem wiec musze na nim byc :/
adi08 napisał/a: | squadak jak tylko sie uda to zagladne w niedziele na tor to wkońcu pogadamy na żywo |
spoko, byloby fajnie
a jezdziles pewnie juz po tym torze to powiedz mi jak tam jest z nawierzchnia? wiekszosc to pewnie asfalt z tego co widzialem na fotkach, ale duzo dziur czy raczej rowny? jakies laczniki szutrowe moze?
adi08 - 4 Mar 2008, 09:39
oj jeźdizłem, jexdziłem... i to sporo na GG Ci powiem co i jak
squadak - 11 Mar 2008, 14:31
No to po imprezie w Tychach, autko spisalo sie calkiem niezle, kierowca gorzej
Jak na pierwszy start na torze testowym fiata calkiem mi sie podobalo, tor jest rowniutki i bardzo szybki, organizacja w miare fajna - startowalismy parami i jeden jechal dodatkowo slalom zakonczony nawrotem zeby pozniej wjechac na ten sam kawalek trasy przejechany juz przez pierwszego zawodnika. Troche tylko bylo bajzlu przy ustawianiu aut do startu i cala impreza sie przeciagnela z powodu awarii samochodow na trasie No ale na starcie pojawilo sie ponad 120 zalog wiec nic dziwnego ze byl bajzel
Niewatpliwa atrakcja bylo tez urywanie lusterek na ostatniej bramce z beczek ulozonej prawie w poprzek trasy niektorym sie udalo pozbyc obu na raz
My po 4 przejazdach (w tym dwa pierwsze spitolone strasznie ) zajelismy koncowo 12 miejsce na 21 w klasie do 1600ccm
Z uwag do auta - na 3 i 4 przejezdzie udalo mi sie ugotowac nowy plyn hamulcowy wiec bede musial zapodac jakis o wyzszej temp wrzenia - teraz mam jakis sredniej jakosci DOT4
jedyna fotka jaka udalo mi sie znalezc:
zdjecie
adi08 - 11 Mar 2008, 14:58
byłem, widziałem... pierwsze koty za płoty, frycowe musiałeś zapłacić i następnym razem będzie już lepiej
FiFa - 11 Mar 2008, 15:27
a co tam jeszcze za xrka startowała ?? tez klubowa ??
yarbin - 11 Mar 2008, 15:33
qrde chłopaki, gdzie można znaleźć jakiś terminarz imprez na tyskim torze, bo zawsze się dowiaduję po fakcie :/ sorry za OT
adi08 - 11 Mar 2008, 15:37
mówisz-masz .... http://www.azt.tychy.pl/
tam zawsze pisze bo AZT jest organizatorem
Długii - 11 Mar 2008, 19:21
jeszcze 2 fotki
i w akcji
kostek88wjcz - 12 Mar 2008, 00:54
Rambo )
squadak - 12 Mar 2008, 10:32
dzieki za fotki
yarbin napisał/a: |
qrde chłopaki, gdzie można znaleźć jakiś terminarz imprez na tyskim torze, bo zawsze się dowiaduję po fakcie :/ sorry za OT
|
20 kwietnia jest nastepny - ja jade poprawic wyniki
yarbin - 12 Mar 2008, 13:32
Postaram się przybyć i pokibicować, a z wynikami to koniecznie, przecież fofka musi być najszybsza
squadak - 16 Kwi 2008, 16:53
odswierze troche temat
od ostatniego update'u doszla modyfikacja wydechu na prawdziwie rajdowa wersje
zostala wycieta puszka katalizatora, juz i tak pusta od dawna, oraz tylny tlumik - oba te elementy zastapilem tlumikami przelotowymi - dzwiek ma teraz boski i do tego silnik lepiej sie wkreca na obroty oraz byc moze jest minimalnie mocniejszy ale to sa moje subiektywne odczucia wiec nie ma co gdybac.
a tu fotki:

Oprocz modow wydechu od momentu jak zalozylem na przod PowerDiski uzeram sie z ukladem hamulcowym - sciaga mnie na prawo przy mocniejszym hamowaniu, na rolkach wyszlo ze tyl haluje rowniutko, a przod slabiej z lewej. Pierwsze podejrzenie - zacisk, rozebrany, zalozona reperaturka - rezultat - dalej to samo, potem przewod elastyczny - dalej nic, nowa pompa hamulcowa - nic, rece juz zalamuje :/
jak macie jakies pomysly to wszelkie propozycje mile widziane
no i w najblizszy weekend dwa kolejne starty w tym roku - w koncu na Tychy sie nie zalapalem bo przegapilem liste zgloszen, ktora baaaardzo szybko sie zapelnila , ale 19 jade KJS w Rybniku - podobno beda odcinki drogowe, a 20 kreciolek kolo Krakowa w Dobczycach - zapowiadaja mini-oes w wiekszosci po szutrze i lacznikach ziemnych - bedzie masakra, ale tam zawsze jest ciekawie trzymajcie kciuki
Daras84 - 16 Kwi 2008, 18:54
ja mialem podobny proble mw swojej fiescie jak przeszedlem z hebli rs2k na xr2i i tak samo zmienilem wsyztsko a jedna strona łąpala mi syzbciej
Darekmk3 - 16 Kwi 2008, 19:19
Daras84 napisał/a: | ja mialem podobny proble mw swojej fiescie jak przeszedlem z hebli rs2k na xr2i i tak samo zmienilem wsyztsko a jedna strona łąpala mi syzbciej |
mi tez sie tak działo jak w niebieskiej przeszedlem na heble xr2i ale wymienilem przewody hamulcowe i zalałem dotem 5.1 i przestało ściągać przy hamowaniu, nie wiem czy akurat to pomoglo bo w jednym czasie remontowalem zawieszenie czyli tuleje sworznie i wszystko co gumowe w zawieszeniu
pozdro
PumaRST - 16 Kwi 2008, 20:16
sprawdż czy te bańcki które są na lewym kielich (regulator ciśnienia w układzie ) obsługują właśnei to koło które słabiej hamuje. tu może leześ przyczyna, lub w przewodzie Hamulcowym.
BTW: ile płaciłęś za pompe bo też mnie to czeka
squadak - 17 Kwi 2008, 10:08
no wlasnie u mnie tez zlozylo sie kilka elementow na raz - wymiana tarcz, klockow i plynu, a moglem zostawic wymiane plynu na pozniej, zawieszenie mam w pozadku
Puma - co do korektorow to one sa tylko do tylnych hamulcow, a mi slabiej hamuje lewy przod, tyl idealnie rowno - diagnosta sam sie zdziwil , porzewod hamulcowy metalowy wyglada w pozadku, nie jest dziwnie pozaginany wiec chyba nie moze sie znim nic stac od wymiany plynu elastyczny wymienialem
sprobuje jeszcze zamienic miejscami te korektory do tylnych hamulcow - moze jeden szybciej puszcza cisnienie, ale wydaje mi sie ze wtedy tyl nie hamowalby rowno
w kwestii pompy to ja kupilem TRW po znizkach za 160zl
PumaRST - 17 Kwi 2008, 12:06
squadak napisał/a: | Puma - co do korektorow to one sa tylko do tylnych hamulcow, |
nie do końca, jelsi masz bańki na kieluchu to nie jest Korektor siły hamowania tyłu tylko regulator ciśnienia w układzie i on praczuje stronami a nie przód-tył tylko nie pamiętam którą strone obsługuje.
squadak napisał/a: | w kwestii pompy to ja kupilem TRW po znizkach za 160zl |
to sie uśmiechne do ciebie najprawdopodobniej całkiem niedługo
squadak - 17 Kwi 2008, 15:25
PumaRST napisał/a: | squadak napisał/a: | Puma - co do korektorow to one sa tylko do tylnych hamulcow, |
nie do końca, jelsi masz bańki na kieluchu to nie jest Korektor siły hamowania tyłu tylko regulator ciśnienia w układzie i on praczuje stronami a nie przód-tył tylko nie pamiętam którą strone obsługuje.
|
ale z pompy wychodza 4 przeowdy - 2 ida prosto do przednich zaciskow, a dwa ida do tych baniek a dalej pod auto i na tyl, wiec jak to reguluje cisnienie w ukladzie?
PumaRST napisał/a: |
squadak napisał/a: | w kwestii pompy to ja kupilem TRW po znizkach za 160zl |
to sie uśmiechne do ciebie najprawdopodobniej całkiem niedługo |
no problem
PumaRST - 17 Kwi 2008, 18:27
coś mi sie popieprzyło, masz racje nie wiem czemu mi sie kiedyś uwidziało że to zajmuje sie stronami przód/tył a nie tak jak jest w rzeczywistości, czyli teoria odnośnie regulatora jest błędna to nie mam innych pomysłów niz problem gdzieś na przewodzie sle skoro mówisz że tak jest OK to nie wiem ocb
tajmus - 22 Kwi 2008, 11:42
a tak przy okazji tego wspomagania...
ja mam w swojej mk3.5 wspomaganie a w planach wisi swap na 1.6 z xrki
temat czytalem ale na szybko bo nie mam wiele czasu. Jesli jest ktos na tyle mily to prosze o pare slow czy to sie wszystko do kupy zgra...
Chce wiedziec tez jak to bedzie z zamontowaniem przedniego stabilizatora z RST jesli mam wspomaganie...
sorry chlopaki ale na mechanice sie nie znam dobrze wiec wybaczcie jesli to jakies banaly.... z gory dzieki pozdro
squadak - 22 Kwi 2008, 12:23
jak dla mnie to stab z RST bedzie Ci ocieral o przekladnie wiec musisz szukac tak jak ja staba z mk3.5
co do wspomagania to z 1.3 wspornikow pompy nie przykrecisz do 1.6 z xrki i pewnie weze tez beda inaczej powyginane i innej dlugosci wiec pozostaje Ci szukac elementow z mk3.5 z silnikiem 1.4
wracajac to tematu - sie pochwalic moge Fiesta sie spisala na KJS w Rybniku
a do Dobczyc nie pojechalismy bo urwal sie wieszak tylnego tlumika, a srednio sie jezdzi z dyndajacym wydechem ;P
wujek - 22 Kwi 2008, 13:59
no no, jakie duze pucharki!
A te czerwone zakretki pod Waszymi nogami to jakis dodatek do pucharow? :>
Daras84 - 22 Kwi 2008, 22:58
no gratuluje pudła
KUI3A - 22 Kwi 2008, 23:26
a pokazałbyś fotki tej pompy bo ja dzisiaj swoją z intercarsu odebrałem, a właściwie tego nie zrobiłem (też TRW) bo miała coś i lubię chleb ze smalcem z otwrami, tzn miała 2 tylko otwory na przewody i 2 pozostałe pod zbiornik bo jakbyś miał taką jak ja potrzebuję to bym kupił za Twoim pośrednictwem jeśli to nie problem oczywiście
a co do sciągania to u mnie omo nie wysttępuje a też na powediscach śmigam, a bicie kierownicy, o którym kiedyś pisałem ma swoją przyczyną zupełnie gdzie indziej
Daras84 - 22 Kwi 2008, 23:42
jak miała dwa otwory na przewody to ci sciagneli pod wersje z ABSem
squadak - 23 Kwi 2008, 11:41
KUI3A napisał/a: | a pokazałbyś fotki tej pompy bo ja dzisiaj swoją z intercarsu odebrałem, a właściwie tego nie zrobiłem (też TRW) bo miała coś i lubię chleb ze smalcem z otwrami, tzn miała 2 tylko otwory na przewody i 2 pozostałe pod zbiornik bo jakbyś miał taką jak ja potrzebuję to bym kupił za Twoim pośrednictwem jeśli to nie problem oczywiście
|
moja jest identyczna z orginalem - 2 wejscia na zbiornik i 4 wyjscia (2 wieksze, 2 mniejsze)
jakbys byl zainteresowany to pisz na priv
KUI3A - 23 Kwi 2008, 16:54
już sobie ogarnąłem temat, z wyglądu nie jest identyczna jak orygiał, ale też ma mieć 2 różne wejścia i będzie kosztowała 112 pln, a jest ftirmy LPR.. chyba jakaś włoska
squadak - 24 Kwi 2008, 11:19
No spoko - chociaz mogles pisac, mialbym ja taniej , a ja do siebie lpr nie wzialem bo InterCars akurat jej nie mial na magazynie, pozatym w opisie mieli ze ona jest do samochodow z SCS mimo ze miala tez normalnie 2 wejscia i 4 wyjscia i srednice wewnatrz 22mm.
KUI3A - 24 Kwi 2008, 17:37
112 to dużo nie jest, to cena też po zniżkach, za TRW bym koło 120 zapłacił, ale chyba właśnie ostatnia z magazynu chyba do Ciebie poszła i zostały sane te co mają o 2 otwory za mało, więc jedyne co mogłem wziąć to LPR
a co do sciągania to jeszcze raz bym sprawdził elastyczne przewody ham. u mnie jak rozdymało jeden to właśnie takie miałem objawy
lub też możesz mieć którąś tuleję wahacza zerwaną...
squadak - 25 Kwi 2008, 10:06
a mozesz podac nr tej pompy LPR? i miales ja juz w reku i wiesz ze to napewno taka jak trzeba?
co do mojego sciagania to przewody elastyczne juz wymienialem na nowe, a tuleje wahacza mam sprawne - cale wahacze tez wymianialem nidawno
[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 10:17 ]
no to w koncu maly update'cik bo ostanio czasu nie mialem
27 kwietnia jechalismy KJS - I eliminacja pucharu Toyoty Anwa w Krakowie
Frekwencja dopisala - bylo 61 zalog
Proby calkiem fajne - w sumie 3 rozne przejezdzane po kilka razy,
wynik tez bylby calkiem fajny gdyby nie blad na przedostatniej probie ktory kosztowal nas ponad 10sek - nie zmiescilismy sie w jedna bramke i bylo cofanie polaczone ze zgaszonym silnikiem :/ no i przez to spadlismy z 2 miejsca na 5 w klasie i stracillismy szanse na 4 w generalce
Tak czy inaczej zabawa byla przednia, a na ostatniej probie wykrecilismy czas gorszy tylko od jednej Subarki i Malucha mimo przebitego kola
Tu pare zdjec i filmikow nakreconych przez brata:
http://picasaweb.google.com/squadak2/Anwa27042008
i troche fotek ze zrodel niezaleznych
http://picasaweb.google.c...otyAnwa27042008
http://www.rajdy.hoga.pl/...anwa_bar&zdj=48
http://www.anwai2008.jpg.pl/?5889,28849_3
http://langton.info/kjs27...bnailpage4.html
tydzien pozniej kolejny KJS - tym razem I eliminacja AMK Limanowa
Frekwencja rowniez niezla - 52 zalogi przy limicie zgloszen 50
Trasy mniej ciekawe niz w Krakowie, ale lalo caly dzien wiec bylo fajnie bo slisko. No i dojazdowki pomiedzy probami troche nas zmeczyly bo byly 2 proby w Limanowej i jedna w Nowym Saczu wiec 30km w jedna strone i tak dwa razy bo wszystkie proby tez przejezdzane kilkukrotnie
Co do wynikow to znowu prawie pudlo czyli 4 miejsce w klasie Fakt ze potracilismy jedna opone na szykanie, ale sedziowie niewiedziec czemu policzyli nam 2 potracenia - drugie na tej samej probie przejezdzanej pozniej - a wtedy na bank nic nie trącilismy, no ale jak to udowodnic? :/
Fotek niestety jeszcze zadnych nie mam i podejrzewam ze bedzie ich malo ze wzgledu na pogode.
Generalnie co zauwazylem po tych dwoch imprezach - im mniej przyczepna nawierzchnia, tym Fiesta jestem w stanie lepiej pojechac w porownaniu do konkurencji, za to im bardziej przyczepna nawierzchnia tym bardziej zostajemy w tyle.
a ze spraw bardziej technicznych to przed Limanowa zamontowalem w koncu przedniego staba z fiesty mk3.5 - jest mniej wygiety tak jak myslalem i nie ociera o nic, ten moj dorwalem z Couriera z 94 roku.
[ Dodano: Sro Maj 28, 2008 10:10 ]
maly updacik... zrobilem sobie w koncu maly bajer - blokade zapadki hamulca recznego
sprawa dosc prosta a znacznie ulatwia jazde w KJSach bo juz nie raz zdarzylo mi sie jechac po nawrocie na zaciagnietym recznym
cala blokada polega na zablokowaniu zapadki srubka wkrecona w otwor wywiercony w dzwigni w odpowiednim miejscu
PumaRST - 6 Paź 2008, 18:14
niestety auto do jest do kupienia wiec temat zamykam zanim sie zaczną OT. Przy tej okazji życze Ci powodzenai w budowie nowego auta i abyś o nas nie zapomniał.
Powodzenia.
PS: postaraj sie dopilnowac żeby nabywca trafił do nas bo to jedna z najleprzych xr2i 8v jaką mieliśmy na forum/w klubie.
Pozdrawiam
|
|