Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Wałek

Kolin - 24 Gru 2006, 13:56
Temat postu: Wałek
Witam

Wiec tak przystąpie od razu do rzeczy posiadam fieste 1.4i na monowtrysku obecnie...po swietach maszyna dostanie graty od xr2i 1.6 104Kuce wiec juz bedzie pelen wtrysk.I moje pytanie jest takie jaki wałek rozrzadu moglbym zastosowac do tego silnika zeby podniesc moc tego silnika...Po swietach zrobie Topic i bede wszystko opisywal i zdjecia wstawiac jak prace sie tocza...wiec mam nadzieje ze bede mogl na was liczyc.

P.S dodam ze czytalem Topic Maerika...ale ja posiadam 91 rok fiestki a on 94 i z tego co pamietam chodzilo o jakis czujnik co byl montowany po 94 roku.

Czekam na wasze opinie i wypowiedzi.

Zycze wesolych i spokojnych swiat:) i udanego sylwestra ;) ;) ;) ;)

Piesek - 24 Gru 2006, 14:18

typowy ostry wałek więcej kosztuję od silnika XR2i... zapewne chodzi Ci o jakieś półśrodki, to zapodaj wałek od xr2i.
PumaRST - 24 Gru 2006, 14:52

wałek od xr2i ale ja bym sie spodziewał jeszcze jednego problemu.

głowica od 1,4 mono:
1) małe zawory,
2) najprawdopodobniej jest taka jak w wersji z gaźnikiem czyli kanały ssące nei bedą przygotowane do pełnego wtrysku - tym sie nie martw bo zobaczysz jak zdejmiesz kolektor ssący.

jelsi chodzi o czujniki to pamietaj że musisz zmienic cąłą wiaske + ECU+mapsensor+ pewnei cewke (zalezy jak jest zapłon u ciebie - nie pamietam) + pompe paliwa. do tego wartyało by zmienic kolektor wydechowy na taki z xr2i z sąda skoro masz taka elektronike.

Daras84 - 24 Gru 2006, 15:24

kolektror z xr2i i clay dolot z xrki razem z aparatem juz jedzie do kolegi :)
Kolin - 24 Gru 2006, 15:58

PUMA napisał/a:
głowica od 1,4 mono:
1) małe zawory,
2) najprawdopodobniej jest taka jak w wersji z gaźnikiem czyli kanały ssące nei bedą przygotowane do pełnego wtrysku - tym sie nie martw bo zobaczysz jak zdejmiesz kolektor ssący.


Czyli wynika z tego ze beda musial głowice z pełno wtryskowca jeszcze zamontowac jesli by cos nie pasiło...??? moze byc tez z escorta 1.4 na pelnej szprycy a i jeszcze jedno jak zobaczysz te kanały ssace czy beda dobre czy nie?

P.S wiązka i komp zakupiony po swietach powinny dojsc

PumaRST - 25 Gru 2006, 09:08

jak zdejmiesz kolektor ssący to głowica przygotowan do wielopunktu ma na górze kanałów takie wypustki, a pod gaźnik są całkowicie okrągełe.
Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 09:17

Głowica raczej będzie inna - taka jak w gaźnikowcu - bo kolektora od gaźnikowca się średnio da założyć na głowicę od wielopunkta .
KOlejna sprawa to skoro już rzeźbisz elektrykę to nie lepiej zapodać zestaw od 110KM ? ( rzeźba podobna a zawsze powinn0o wiecej mocy wyjść ( do Pumy zagadaj ) .
W końcu przecież i tak dojdziesz do wniosku że masz szybkie 1.4 ,ale do dobrych ikserek ci daleko i cała robota w sumie psu w dupęidzie i będziesz swapował na 1.6 , a wtedy lepiej mieć przygotowane to pod wersje 110 KM niż pod tą słabszą .

Moja rada - zanim zaczniesz jakąkolwiek zabawę zeswapuj na mocniejszy motor ( 1.6 ) - Głowicę i tak będziesz musiał wymienić planując założenie gratów z ikserki , a w końcowym efekcie okaże sie że dochodzenie do wniosku że chcesz 1.6 będzie Cie kosztowało jakieś 1000 zł + megażeźbe + puzzle - a pytanei brzmi : Czy warto iść tak zawiładrogą tylko po to aby udowodnic że się da ?

PumaRST - 25 Gru 2006, 09:22

Żółwik Tuptuś napisał/a:
........,ale do dobrych ikserek ci daleko........


a są takie w klubie?? ;/

A tak poważnie to jak już ściagać głowice to moze póść dalej i rozwiercić blok na 1,6??

jak coś to mam wał+korby+tłoki+głowice z xr2i

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 09:32

PUMA napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
........,ale do dobrych ikserek ci daleko........


a są takie w klubie?? ;/


Ejj to nie fair :(
Nie zadawaj pytań na które odpowiedzi znasz a których to odpowiedzi nikt nie chce słyszeć ;-)

PUMA napisał/a:
[A tak poważnie to jak już ściagać głowice to moze póść dalej i rozwiercić blok na 1,6??

jak coś to mam wał+korby+tłoki+głowice z xr2i


Czeka przyjemności trzeba dozować , a ty burzysz cały scenariusz wątku .
w cholere zawsze sie musi jeden przed orkiestręwyrwać :(

Miało być tak :

- w kolejnym poście autor wątku pisze z e nie chce 1.6 bo jakby chciał to by kupił ikserkę i jadłubał , tylko chce 1.4 najszybsze w polsce .

- ty odpisujesz : że tak , ale górna granica możliwości tego silnika który ma bez dużego sosu wlanego w silnik daje i tak jakieś 100 KM a poza tym w jego dole przy tej mocy trzeba będzie zrobic remont

- kolega pisze że po remoncie pomyśli później czyli jak sieten wysypie ( często używany zwrot przy tuningu ) a z ikserką nie chce kombinować bo to zmiana bloki itd

- wtedy Ty poszesz żeby zrobićremont 1.4 z bebechami od 1.6 .
A ty tak odrazu bez gry wstępnej :sad: ehh

PumaRST - 25 Gru 2006, 09:35

trzeba sobie uproszczać tam gdzie można :D

a jak juz ktos chce być pierwszy to proponuje Fieste 1,4 RST :D czytałem o takim projekcie i wyszło im 150KM fajnie nie 8)

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 09:45

PUMA napisał/a:
a jak juz ktos chce być pierwszy to proponuje Fieste 1,4 RST :D czytałem o takim projekcie i wyszło im 150KM fajnie nie 8)


Każdy dojżały mężczyzna wie że nie zawsze warto być pierwszym ;-)

A co do uturbiania wolnossaków to jest to z Twojej strony kolejna podstępna próba wkupienia się w łaski jebakówteoretyków ( poprzednia dotyczyła 1.1 i była w mechanice ) przeca wiesz że jeszcze długo nikt tego nie zrobi :) - chyba że wiesz o czymś o czym ja nie wiem :fox:

PumaRST - 25 Gru 2006, 09:53

Żółwik Tuptuś napisał/a:
PUMA napisał/a:
a jak juz ktos chce być pierwszy to proponuje Fieste 1,4 RST :D czytałem o takim projekcie i wyszło im 150KM fajnie nie 8)


Każdy dojżały mężczyzna wie że nie zawsze warto być pierwszym ;-)

A co do uturbiania wolnossaków to jest to z Twojej strony kolejna podstępna próba wkupienia się w łaski jebakówteoretyków ( poprzednia dotyczyła 1.1 i była w mechanice ) przeca wiesz że jeszcze długo nikt tego nie zrobi :) - chyba że wiesz o czymś o czym ja nie wiem :fox:


dobra Żółwik poddaje sie :D

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 09:58

Ja też sie poddaje ;-) , ale że tak powiem o czym my tu tego ?

Kolin - Przemyśl propozycję Pumy odnośnie bebechów od 1.6 i mojąodnośnei osprzętu lub swapowania .

Kolin - 25 Gru 2006, 11:23

Ogolnie to wczesniej myslalem na zrobieniem swapa ale doszedlem do wniosku ze troche ciezko moze byc ze znalezieniem nie zajechanego motoru...tym bardziej ze w swoim silniku bardzo duzo czesci wymienialem na nowe i silnik jest w naprawde bardzo dobrym stanie...po za tym nie sztuka przelozyc silnik o wiekszej mocy i sie cieszyc,ja poprostu chce ze swojego 1.4 wycisnac jakas tam moc i byc bardziej orginalny,bo wiekszosc ludzi wolalo by przekladke na mocniejszy silnik i po sprawie,CHCE BYC W JAKIMS TAM SPOSOB ORGINALNY bo z tego co mi sie zdaje to bede druga osoba ktora podjela sie takiej przerobki wliczajac w to klubowicza Maerika:)
Piesek - 25 Gru 2006, 11:26

Żółw widzę że faza po pasterkowa trzyma :D pub2 pop pop
Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 11:33

Piesek napisał/a:
Żółw widzę że faza po pasterkowa trzyma :D pub2 pop pop


ano zasiedzieliśmy sie nieco w kościółku z ziomami ( aż duszpasterz przyszedł i powiedział że już zamykają old )

trzeci - 25 Gru 2006, 11:46

PUMA napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
........,ale do dobrych ikserek ci daleko........

a są takie w klubie?? ;/

Nieskromnie zaznaczę, że conajmniej jedna taka jest.
Ta którą mam w spadku po Łokim
Gdy po Świętach wymienię sprzęgło nic jej jako Xrce zarzucić nie będzie można. 8)
Pozdro ...

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 12:06

trzeci napisał/a:
PUMA napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
........,ale do dobrych ikserek ci daleko........

a są takie w klubie?? ;/

Nieskromnie zaznaczę, że conajmniej jedna taka jest.
Ta którą mam w spadku po Łokim
Gdy po Świętach wymienię sprzęgło nic jej jako Xrce zarzucić nie będzie można. 8)
Pozdro ...


Dobra jesteś wyjątkiem potwierdzającym regółę , a więc sienie wtrącaj bo mi statystyki psujesz ;-)

Kolin - każda fiesta która była na zlocie w ZG była oryginalna ( nie byo dwóch takich samych ) tylko co z tego ?
Wyrastasz na kolejnego zwolennika teorii że króliczka przyjemniej sie goni niż łapie , a jak to powiedział kiedyś Puma :

" Króliczka należy jak najszybciej złapać i ukręcić mu łepek "

Hasło to jest myślą przewodnią BurakiTeam

Nie będe z tobą polemizowął bo widzeże nie chcesz sieuczyć na czudzych błedach i doświadczeniach . Mam nadzieje że pociągniesz projekt tak daleko że sam dojdziesz do wniosków które tutaj masz jak na tacy . do tej pory spróbuj być oryginalny ( jeżlei kogokolwiek to obejdzie )

Kolin - 25 Gru 2006, 12:19

czyli jednym zdaniem mozna to ujac ze nie pochwalacie mojej przerobki...i odradzacie mi takiego zabiegu...i wolicie zebym silnik zeswapowal bo wyjdzie po tych samych kosztach i bedzie korzystniej bo silnik bedzie mocniejszy...
deejay - 25 Gru 2006, 12:21

Mam Pytanie a nie bede otwierac nowego topicu . Czym różni sie silnik Cvh 1.6 8V z Escorta z 1991 roku (takowego posiadam) a Fiesta Xr2i 1.6 8V obbydowje maja 104 km ? bo jak dla mnie to nie ma różnicy.
Daras84 - 25 Gru 2006, 12:37

rozni sei tylko jedna łapa ;) czy nawet nie lapa ale poduszka
PumaRST - 25 Gru 2006, 12:41

Kolin napisał/a:
czyli jednym zdaniem mozna to ujac ze nie pochwalacie mojej przerobki...i odradzacie mi takiego zabiegu...i wolicie zebym silnik zeswapowal bo wyjdzie po tych samych kosztach i bedzie korzystniej bo silnik bedzie mocniejszy...


niczym sie nei różnią, to te same silniki.


Kolin to nie tak że nie popieram twojego pomysłu, ale jak udowodnił projekt Maerika da sie zrobić jakeiś 90KM wiec to nadal jest mało w porównaniu do xr2i (fakt niby auto jest lrzejsze a biorąc pod uwage generalny stan xr2i w polsce to bedziesz sobie radził z nimi na równo. Jak chcesz robić coś oryginalnego zacznij zbierać zabaweczki do 1,4 Turbo tego jeszcze nikt nie zrobił w FKP i po takim tiunie bedziesz mógł lać xr2i i to by miało sens. a 80-90KM hmmm wiele to tak naprawde nie zmini.

Artur tak jak Żólwik napisał - wyjątek potwiedzajacy rególew. Jest za pewne kilka sztuk w stanie dobrym lub bardzo dobrym i tego nie kwestionuje, a jesli poczułeś sie urażony to przepraszam :ups:

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 12:41

Kolin napisał/a:
czyli jednym zdaniem mozna to ujac ze nie pochwalacie mojej przerobki...i odradzacie mi takiego zabiegu...i wolicie zebym silnik zeswapowal bo wyjdzie po tych samych kosztach i bedzie korzystniej bo silnik bedzie mocniejszy...


hola hola . Zbyt szybko się poddajesz . Pochwalam Twoją przeróbkę bo jest to jeden z niewielu przejawów za przeproszeneim TuninguMechanicznego który wychodzi poza zakłądanie stożków i jestem pełen podziwu dla każdego kto takie próbu podejmuje .
Tyle teorii .
Z praktyki wiadomo zę jakieś 20 % z projektów które siezaczynały na tym forum dotarło do garażu , a jedynie jakaś 1/4 z tych co do niego dotarły z niego wycjechały . Więc w Twój projekt wierze narazie w jakiś 15 procentach :-/
wiesz dlaczego ? - bo tak było do tej pory i nie wierze żeby sie to nagle zmieniło .

Co do Kosztów , przyrostów mocy oraz zadowolenia z projektu - pogadaj z Maerikiem on chyba bedzie mógł w tym temacie powiedziećnajwięcej .

ps : Jak chcesz być szybszy swapuj 1.6 , jak oryginalniejszy - kup mk1

[ Dodano: Pon Gru 25, 2006 12:42 ]
Puma zgrało nam sie

trzeci - 25 Gru 2006, 13:04

PUMA napisał/a:
Artur tak jak Żólwik napisał - wyjątek potwiedzajacy rególew. Jest za pewne kilka sztuk w stanie dobrym lub bardzo dobrym i tego nie kwestionuje, a jesli poczułeś sie urażony to przepraszam :ups:


Nie ma za co, nie poczułem się urażony tylko musiałem udzielić sprostowania żeby nikt nie pomyślał, że nie mamy Ikserek w dobrym stanie w FKP :)
Oprócz mojego Spadku, znam w Szczecinie jeszcze jedną Xrkę która zasługuje na miano dobrej. To Fiestka czarnej_sz i Tommura. :yes:
Pozdro ...

Żółwik Tuptuś - 25 Gru 2006, 13:09

trzeci napisał/a:
PUMA napisał/a:
Artur tak jak Żólwik napisał - wyjątek potwiedzajacy rególew. Jest za pewne kilka sztuk w stanie dobrym lub bardzo dobrym i tego nie kwestionuje, a jesli poczułeś sie urażony to przepraszam :ups:


Nie ma za co, nie poczułem się urażony tylko musiałem udzielić sprostowania żeby nikt nie pomyślał, że nie mamy Ikserek w dobrym stanie w FKP :)
Oprócz mojego Spadku, znam w Szczecinie jeszcze jedną Xrkę która zasługuje na miano dobrej. To Fiestka czarnej_sz i Tommura. :yes:
Pozdro ...


jak opowiadasz o zdrowych ikserkach w klubie to mi się przypomina opowiadanie o tym jak w łodzi prezydent chciał marsz dziewic zrobić ale sięnie odbył bo jedna zachorowała a druga powiedziała że sama nie idzie .

trzeci - 25 Gru 2006, 13:17

Z Ikserkami w dobrym stanie jest u nas podobnie jak z projektami wybijającymi się ponad przeciętność.
Mówiąc obrazowo, to co na przykład u Angoli jest normą u nas można na palcach jednej ręki policzyć.
Takie są nasze realia niestety i od nas tylko zależy czy te dysproporcje się zmniejszą.
Pozdro ...

Kolin - 25 Gru 2006, 13:23

Gadalem z maerikiem na ten temat to cenna w granicach 1000zł taka zabawa frajda jaka wiekszosc samochod z moca 90KM nie ma szans...samochod bardzo zyskuje na elastycznosci dobrze ciagnie juz od okolo 2000tys obr ogolnie to chwalil sobie...i stad wziel sie moj pomysl zainspirowal,zafascynowal i dlatego chce tak zrobic :)

[ Dodano: Pon Gru 25, 2006 20:41 ]
Moge sie pochwalic ze dzis dokupilem jeszcze Map Sensor :D czyli pomalu wszystkie czesci zbieram zostal jescze tylko wałek i popychacze a właśnie popychacze jakie zastosowac normalne od 1.4 czy od xr2i?? do wałka od xr2i pojutrze bede sprawdzac czy glowica bedzie pasowac bo jesli nie bedzie pasowac to zakupie od pelno wtryskowca no i pompa paliwa zostala jeszcze...i to wsio i tylko sprzety montowac :D


wlasnie glowice moge zakupic od escorta 1.4 prawda bo sa takie same niczym sie nie rozna :hihihi:

maerik - 25 Gru 2006, 23:54

Rada od wujka Dobrarada - Nie zakładaj wtrysków z 1.6 tylko sproboj z 1.4 :)
Polecam dlubnac glowice i zalozyc kolektor rurowy np. z RS2000 + reszte wydechu na 2 tlumikach a powinno byc z tego porzadne +/- 110 koni.
Oczywiscie gdzies tam po drodze przydalo by sie mapowanie.

Kolin - 27 Gru 2006, 21:41

Dobra dzis dojechaly do mnie graty z xr2i 104KM jeszcze czekam za map sensorem i kompem i wiazka i moje pytanie jest takie...czy potrzebuje silniczek krokowy?? bo tak ogolnie dogladam jakich czesci bede potrzebowal jeszcze:) niech sie ktos wypowie:) ewentualnie w jakie czujniki jeszcze sie uzbroic:)

[ Dodano: Sro Gru 27, 2006 21:08 ]
aaa i jeszcze jedno jakas fotka silnika by sie przydala zebym wiedzial co gdzie popodlanczac bede bardzo wdzieczny :D

PumaRST - 27 Gru 2006, 22:09

takj, potrzebujesz silnik krokowy
Żółwik Tuptuś - 27 Gru 2006, 22:12

Kolin napisał/a:
[ Dodano: Sro Gru 27, 2006 21:08 ]
aaa i jeszcze jedno jakas fotka silnika by sie przydala zebym wiedzial co gdzie popodlanczac bede bardzo wdzieczny :D



jaja se robisz co nie ? :?

PumaRST - 27 Gru 2006, 22:18

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kolin napisał/a:
[ Dodano: Sro Gru 27, 2006 21:08 ]
aaa i jeszcze jedno jakas fotka silnika by sie przydala zebym wiedzial co gdzie popodlanczac bede bardzo wdzieczny :D



jaja se robisz co nie ? :?


oj obawiam sie że on na poważnie 8)

Żółwik Tuptuś - 27 Gru 2006, 22:21

to lepiej niech sie wypowie bo nie wiem czy zostawiać tu czy do HP i działu z dowcipami przenosić wątek
deejay - 28 Gru 2006, 01:01

Kolin jak Ty to sam poskladasz to ja ..... wielkie brawa czlowieku jak nie masz zielonego pojecia nie masz to nie beierz sieza elektronike w samochodzie i jak nie masz schematów elektryki od XR i od 1.4 .
Żółwik Tuptuś - 28 Gru 2006, 01:08

deejay napisał/a:
Kolin jak Ty to sam poskladasz to ja ..... wielkie brawa czlowieku jak nie masz zielonego pojecia nie masz to nie beierz sieza elektronike w samochodzie i jak nie masz schematów elektryki od XR i od 1.4 .


too może dopomożesz koledze jak biegły jesteś co ?

Kolin - 28 Gru 2006, 09:02

deejay napisał/a:
Kolin jak Ty to sam poskladasz to ja ..... wielkie brawa czlowieku jak nie masz zielonego pojecia nie masz to nie beierz sieza elektronike w samochodzie i jak nie masz schematów elektryki od XR i od 1.4 .


wiesz co ci powiem nie ja to bede skladac...i to poskladam to wtedy bedziesz tymi trzema kropeczkami a jak narazie to tam marz o swojej wymarzonej XRCE

Zółwik Tuptuś

A TAK NA POWAZNIE SE JAJ NIE ROBIE BO PO CO ? NO JAK SADZICIE ZE ZEMNIE JAKIS BLAZEN CZY COS TO OK UKONCZE PRZEROBKE TO WAZ POKAZE I WTEDY BEDZIECIE WIEDZIEC ZE TO NIE SA JAJA PROSTE JAK JE...

a ze zbieram informacje to chyba dobrze bo chce wiedziec co moze mnie zlego napotkac przy skladaniu calego sprzetu :hihihi:

A temu co to bedzie skladac chce jak najwiecej informacji przekazac bo po co ma sie ktos meczyc jak mozna mu wiele pomoc:)

deejay - 28 Gru 2006, 11:18

Żółwik Tuptuś, Nie jestem laikiem w tych sprawach , może nie jest to jakaś super wiedza na ten temat ale jest i staram sie ją poszerzać ,
, Kolin, Wybacz myślałem ze bedziesz sam to składać tak z tego wynikało jak napisałeś . Najlepiej zdobać ta ksiażke o Fieście a powinna dużo pomóc

Kolin - 28 Gru 2006, 15:53

deejay, moim zadaniem jest tylko zebrac wszystkie czesci jakie beda potrzebne :D i to wszystko a informacje zbieram tak w razie "W"
PumaRST - 28 Gru 2006, 18:37

Kolin napisał/a:
Zółwik Tuptuś A TAK NA POWAZNIE SE JAJ NIE ROBIE BO PO CO ? NO JAK SADZICIE ZE ZEMNIE JAKIS BLAZEN CZY COS TO OK UKONCZE PRZEROBKE TO WAZ POKAZE I WTEDY BEDZIECIE WIEDZIEC ZE TO NIE SA JAJA PROSTE JAK JE...


Żółwik to nam młodzierz oburzyła sie :D I bardzo dobrze 8)

a tak poważnie Kolin jesli chodzi ci o onformacje to ja bym sie zastanowił nad wtryskami od 1,4 EFI bo to co nas nauczył projekt Maerika to to że strasznie dużo paliwa spala taka wydumka, ja bym spróbowął na wtryskach z 1,4 bo mogło by sie okazać że moc bedzie ta sama ale mniej bedzie palił.

Ale poskąłdasz i zobaczysz.

Kolin - 28 Gru 2006, 19:52

PUMA napisał/a:
ja bym spróbowął na wtryskach z 1,4 bo mogło by sie okazać że moc bedzie ta sama ale mniej bedzie palił.


Jesli chodzi o same wtryski z 1.4 to mam pod reka tylko musze jechac do kumpla ale zobaczymy jakie beda odczucia:) a tak na marginesie to zakupilem ten silniczek krokowy ktory ci pokazywalem na PW ogolnie to mi brakuje tylko wałka i popychaczy no i głowice musze oblukac...i to wszystko jutro porobie fotki osprzetu i zaprezentuje zeby nie bylo ze leser jestem :D

PumaRST - 28 Gru 2006, 20:12

wałek ma RKR a jak coś ja mam 2 głowice pod EFI
Kolin - 28 Gru 2006, 20:59

PUMA napisał/a:
wałek ma RKR a jak coś ja mam 2 głowice pod EFI


a to sie bardzo ciesze pewnie targu dobijemy co do głowicy :D i z twoim kolega o wałek :D wiadomosc na PW poszla :D

Daras84 - 29 Gru 2006, 00:10

a ja mam popychacze poszlo na GG :)
Żółwik Tuptuś - 29 Gru 2006, 09:09

Kolin napisał/a:
[
A TAK NA POWAZNIE SE JAJ NIE ROBIE BO PO CO ? NO JAK SADZICIE ZE ZEMNIE JAKIS BLAZEN CZY COS TO OK UKONCZE PRZEROBKE TO WAZ POKAZE I WTEDY BEDZIECIE WIEDZIEC ZE TO NIE SA JAJA PROSTE JAK JE...:)




Dobra dobra - pamiętaj że to czyny przemawiaja za człowiekiem a nie słowa . Cieszę sie że ktoś sie rusza dalej niż stożki , ale Ty robisz to nieco tyłem doo przodu . W każdym razie powodzenia i załóż wreszcie tylko jeden wątek w którym będą opisywane przeróbki żeby można to wszystko jakoś ujac w całość .

Co do głowic to mogęci dziś podesłać fotki głowicy od mono i głowicy od EFI ( kanały dolotowe ) zobaczysz jaka jest różnica ( do ominięcia przy dobrym magiku , ale gra chyba nie warta świeczki )

Kolejny problem do rozważenia - czy w mono są płąskie tłoki czy takie jak w EFI ? jeżeli płaskie to jak przykryjecie to czapką od EFI to jak będzie ze stopniem sprężania ?


Co do instalacji elektrycznej to w książce ( chyba zresztą dostępnej w dziale download ) masz schematy instalacji od mono i o EFI - tam dostrzeżesz główne różnice .

PumaRST - 29 Gru 2006, 10:28

Zówik masz racje co do tłoków.

Kolin jeśli sie okaze ze zdejmujesz głowice to zobacz jakie są tłoki bo jak bedą płaskie to bedzie trzeba głowize splanowac około 0,5-0,7mm żeby sei nie okazało że zrobiłeś silnik idealny pod Turbo z kompresia 8,5:1 zamiast 9,5/9,7:1 tak jak miały EFI

maerik - 29 Gru 2006, 10:46

No to może fiesta 1.4 turbo?
deejay - 29 Gru 2006, 16:22

:D 1.4 Turboo oł yeahh :) Sory za ot ostatni raz mi sie to zdarzyło . Sory Żółwik nie denerwuj się :) bedzie dobrze :)
Żółwik Tuptuś - 29 Gru 2006, 16:24

no i sprawa sie wyjaśniła . Co prawda mam zdjątka głowic z motorów od EFI i od gaźnika ale różnica jest i qpa :
głowica z mono ( a nawet jeżeli z gaźnika to tam jest taka sama , a ostatni który takie coś oglądał , Laskosz , mówi że założył kolektor od gaźnika na głowicę od mono bez pierdnięcia czyli będzie taka sama )

http://czarnymatowy.w.interia.pl/gefi.jpg


A tutaj głowica z EFI :

http://czarnymatowy.w.interia.pl/gm.jpg

tak więc musisz poszukać głowicy ( ale najpierw rozkmiń sprawętłoków i stopnia sprężania zeby nie wyszło że wszystko pójdzie psu w dupę )

[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 16:25 ]
deejay napisał/a:
:D 1.4 Turboo oł yeahh :D wszystko przemawia za turbo :D


zaczynasz się robić denerwujący

Kolin - 29 Gru 2006, 17:10

Dzis zakladam nowy watek w ktorym bede tylko ja wszystko opisywac po kolei a tutaj bedzie mozna zadawac pytania itp jesli mozna:)

Żółwik Tuptuś wlasnie czekam na odpowiedz od PUMY ile chce za głowice od EFI...
Daras84 ma popychacze nowe mowi ze mi sprzeda wiec pomalutku do przodu
Wczoraj zakupile krokowca obecnie w drodze do mnie sa juz:
Wiazka i komp,map sensor,silniczek krokowy

Żółwik Tuptuś - 29 Gru 2006, 17:20

Kolin napisał/a:
Dzis zakladam nowy watek w ktorym bede tylko ja wszystko opisywac po kolei a tutaj bedzie mozna zadawac pytania itp jesli mozna:)


Pytania to nawet trzeba zadawać , musisz jedynie przejść przez nieco alternatywny sposób postrzegania problemów przeze mnie :)
Jeżeli chcesz to możemy połączyć twoje stare wątki o montowaniu stożka , dodać do nich ten ( po oczyszczeniu ) i nie trzeba będzie nic przepisywać ( najwyżej uzupenisz historię edytując posty )


Kolin napisał/a:
Żółwik Tuptuś wlasnie czekam na odpowiedz od PUMY ile chce za głowice od EFI...
Daras84 ma popychacze nowe mowi ze mi sprzeda wiec pomalutku do przodu
Wczoraj zakupile krokowca obecnie w drodze do mnie sa juz:
Wiazka i komp,map sensor,silniczek krokowy


Obiecaj mi tylko że sie niepoddasz w połowie projektu .

Kolin - 29 Gru 2006, 17:39

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Obiecaj mi tylko że sie niepoddasz w połowie projektu .


Obiecuje ze sie nie poddam jestem zbyt bardzo zafascynowany tym po za tym juz troszke gotówki juz poszlo wiec glupota by bylo przerwac:)

Dostosowuje sie do twoich rad,ale bedziesz musial mi w tym pomoc :D jak to posklejac itp

Żółwik Tuptuś - 29 Gru 2006, 19:30

Do wątku któy stworzyłeś dodałem twojego poprzedniego moda czyli stożek , a ty po prostu kontynuuj opis modów jużw nowym wątku i tam z czasem przeniesiemy dyskusję , a ten wątek sięzamknie .
Kolin - 29 Gru 2006, 23:30

no to ogolnie jest potulnie...głowice i tłoki z korbowodami z EFI juz po nowym roku beda u mnie...:) tak samo jak i wałek i popychacze:) czyli praktycznie wszystkie czesci zostalo pomyslnie zakupione i koszty takiej przerobki podliczone...i moge smialo powiedziec ze jestem bardzo zadowolony i ze nie moge sie doczekac az wszystkie paczki dojda i prace rusza z kopyta :D no i rzecz jasna oczekiwac efektu koncowego :hihihi:
maerik - 30 Gru 2006, 10:09

Żółwik, a może połączysz za zgodą Kolina jego wszystkie tematy bo czasem między wierszami można coś wartościowego wyciągnąć z tych rozmów.
Mówie tu o różnicach w głowicy oraz problem stopnia sprężania poruszony przez PUME.

Żółwik Tuptuś - 31 Gru 2006, 09:58

maerik napisał/a:
Żółwik, a może połączysz za zgodą Kolina jego wszystkie tematy bo czasem między wierszami można coś wartościowego wyciągnąć z tych rozmów.
Mówie tu o różnicach w głowicy oraz problem stopnia sprężania poruszony przez PUME.


negocjacjie trwają :)

Kolin - 31 Gru 2006, 10:56

No moim zdaniem to by była bardzo ciekawe...bo to jest wsomie wazna rzecz jaka mozna napotkac po drodze rozbierajac silnik :D
Żółwik Tuptuś - 31 Gru 2006, 17:44

Kolin jeżeli nie dołączymy tego wątku do Twojego to i tak znajdzie on swoje miejsce w archiwum jako czesc recepty na graty z XR w 1.4 .

Jak to mawia stare przysłowie - co ma wisieć nie utonie :)

Kolin - 4 Sty 2007, 19:49

kupilem silniczek krokowy i kurde on nie pasuje do mojejgo kolektora tzw... sa dwa rodzaje kolektorow z xr2i a ja mam ten taki bardziej do baniii bo tam jest zawor bocznikowy ma ktos jakies pomysly jak to zrobic? albo cos bo myslalem zeby zakupic tylko inny kolektor...i to poprzekladac?
PumaRST - 5 Sty 2007, 01:17

mam taki kolektor :D
Kolin - 5 Sty 2007, 08:14

A ile sobie zyczysz za kolektor :-P
Piesek - 8 Sty 2007, 01:12

nie no djej :D Ty mnie normalnie powalasz na kolana :D a już jest 01:05... a śmiać mi się chce jak cholera... :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: chyba nie wiesz co piszesz... ale budowa 1.4 RST to nie takie hop siup bardzo dużo wyrzeczeń i jeszcze więcej kasy i nerwów... wiem co mówię stary... i założę się że by wytrzymał max 2 tygodnie w realizowaniu swojego projektu. To trzeba sobie coś przetłumaczyć że mało kto może sobie na coś takiego pozwolić, żeby auto wyłączyć z obiegu na pół roku... nawet nie wiesz jakie to jest uczucie... ja już normalnie marzę kiedy wyjedzie moja Baby żeby chociaż zrobić sobie rundkę... a jak widzę ile jeszcze potrzeba czasu, nerwów i pieniędzy poświecić to aż mnie coś strzela... ja mogę śmiało powiedzieć że auto moje ma przerwę w eksploatacji prawie roczną... bo od czerwca nie jeździ... a co teraz mamy? A na razie silnik sobie siedzi bo siedzi i czeka na resztę części które cholernie ciężko dostać :(
Kolin - 13 Sty 2007, 17:00

Prosil bym admina o zamkniecie tego Tematu i niech cała armosfera sie przeniesie do Topicu Modyfikacje Fiesty Kolina tamm jest wszystko opisywane i fotorelacjonowane zycze milego czytania lektory... :-P
Żółwik Tuptuś - 14 Sty 2007, 08:41

wedle zyczenia .

Dla niezorientowanych , opis modów kontynuowany tutaj :

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21115


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group