Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Z czego przeszczepić tylne hamulce do XR2i ?

zeber - 14 Sty 2013, 15:52
Temat postu: [MK3] Z czego przeszczepić tylne hamulce do XR2i ?
Witam u mnie zima w końcu i ręczny w akcji... ALe ;-( Zdechł mi samo regulator w tylnym kole więc poszedłem do sklepu kupić komplet na 2 koła i kolega w sklepie powiedział że nie ma tego na stanie ale poszuka i to tanie na pewno nie będzie. A że ja jestem zwolennikiem przeróbek i modyfikacji to od razu pisze o tym na forum z zapytaniem; z jakiego by tu forda przełożyć hamulce ale tylko TARCZOWE :-P
Pietrekk - 14 Sty 2013, 16:00

Escort RS2000 :)
Stunt_Man - 14 Sty 2013, 16:14

na tył do fiesty nie zakładamy tarcz. po pierwsze bez sensu a po drugie nie ma na to żadnego prostego przepisu
luk-90 - 14 Sty 2013, 16:22

Akurat forumowa fiestka mojego kumpla ma hample tylne z escorta rs2000, niedoświadczony kierowca się zabije przy pierwszym zakręcie. Stanowczo odradzam taką modyfikację, chyba, ze montujesz to na regulowanym korektorze siły hamowania.
Daras84 - 14 Sty 2013, 17:25

luk-90 napisał/a:
Akurat forumowa fiestka mojego kumpla ma hample tylne z escorta rs2000, niedoświadczony kierowca się zabije przy pierwszym zakręcie. Stanowczo odradzam taką modyfikację, chyba, ze montujesz to na regulowanym korektorze siły hamowania.



nie przesadzajmy z niedoświadczonymi kierowcami i zabiciem się na tych heblach

ps: reczny w tarczobebnach rs2000 jest słabszy niż na bebnach 1.1

vegetagt - 14 Sty 2013, 17:43

luk-90, raczej to nei wina kierowcy, tylko tego, kto po konwersji na tarcze nie zredukował siły hamowania tylnej osi :-P
luk-90 - 14 Sty 2013, 17:48

nie wspomniałem nic o ręcznym darek.
zeber - 14 Sty 2013, 18:16

To co odpuścić sobie? Bo z rs 2000 nie będę szukał bo koszta będą wielkie.
A w lecie chcę zawracać na ręczny.
Czy może hydrauliczny ręczny będzie mocniejszy???????

Stunt_Man - 14 Sty 2013, 18:25

masz słaby ręczny? napraw go
luk-90 - 14 Sty 2013, 19:01

jeżeli uważasz, że masz nie wystarczający ręczny, to trzeba naprawić tylne hamulce. W sprawnym układzie nawet seria mniejsze bębny pozwala na zarzucenie ręcznym bez większego problemu
Peedro - 14 Sty 2013, 19:20

luk-90 napisał/a:
W sprawnym układzie nawet seria mniejsze bębny pozwala na zarzucenie ręcznym bez większego problemu


Potwierdzam, bębny 1,1 i sprawny ręczny = zblokowane koła :ok:

Daras84 - 14 Sty 2013, 20:31

luk-90 napisał/a:
nie wspomniałem nic o ręcznym darek.


wiem ;) o recznym pisałem jako informacyjnie,bo nie każdy zdaje sobie sprawę jak małe sa tam szczęki

Pietrekk - 14 Sty 2013, 23:26

Ja na bębnach seryjnych jakie miało moje 1.0 obracałem się na suchym przy oponach 185 :)
zeber - 15 Sty 2013, 09:44

W mojej xr jest taki rodzaj:
http://moto.allegro.pl/sz...2906516946.html

Czyli wszystkie MK3 mają to samo?

luk-90 - 15 Sty 2013, 11:07

to są bębny 180mm, czyli wersja bębnów z 1.1/1.3/1.4. Mocniejsze wersje miały bębny o średnicy 203mm. Aby większe bębny zaadaptować, potrzebujesz taki zestaw jak podałeś, ale 203mm plus tarcza kotwicza i bębny 203( nie wiem, czy piasta jest taka, choć na logikę powinna być, bo katalogi nie wyróżniają kilku rodzajów). Według Mnie takie same bębny występują w escortach
acti357 - 15 Sty 2013, 19:08

W escorcie są inne tarcze kotwicze i cylinderki, ale jak masz komplet to nie ma większych problemów z montażem.
luki - 15 Sty 2013, 19:17

ja włożyłem, całe hamulce tylne z escorta,
cylinderek 22,5mm nowe bębny 180mm, szczęki, przewody
i to był błąd bo tył przy hamowaniu zwłaszcza na mokrym/śliskim asfalcie tylne koła blokuje...

luk-90 - 15 Sty 2013, 19:42

Cieszy Mnie bardzo twój wpis luki, miałe mw planach upgrade z escorta( 203mm), ale tak to zrobi się remont tego co jest :-P
luki - 15 Sty 2013, 20:12

nie trzeba używać ręcznego ze na śniegu/mokrym asfalcie się pobawić :P
ale z koleii strach na zakręcicie hamować :hahaha:
Na wiosnę muszę wsadzić na przód coś mocniejszego i pompę zregenerować + przewody :twisted:

zeber - 16 Sty 2013, 08:53

A ktoś z was używa hydraulicznego hamulca ręcznego?
Daras84 - 16 Sty 2013, 09:05

ja będę robił na wiosnę to się podziele wrażeniami
acti357 - 16 Sty 2013, 09:50

luk-90, Do mojej poprzedniej założyłem bębny (203mm) z Escorta i nie miałem problemów z blokowaniem się kół. Cylinderek 22mm jest do wersji z ABS a 19mm do normalnej. Fakt, że moje nie były już nowe, ale tył blokował się tylko przy hamowaniu lewą nogą. Druga sprawa to to, że miałem zamontowaną pompę hamulcową z 1,1.
bobson - 17 Sty 2013, 16:29

Montował już ktoś może do seryjnych hebli (bębny tył) XR regulator z Escorta?
BuMeL - 17 Sty 2013, 19:16

Też planuję przeszczep bębnów z essa, leżą w piwnicy i czekają na ciepłe dni.
zeber - 19 Sty 2013, 06:41

Wtrącę temat o poszerzaniu rozstawu tylnej osi.
Czy to jest dobry pomysł jeśli zamiast dystansu na bęben założyć dystans między belkę a piastę?

Grax - 19 Sty 2013, 09:02

Przewody hamulcowe prawdopodobnie byś musiał dać dłuższe. Pomysł fajny jak bym miał wybierać między dystansami na będen a pod to wybrał bym dokładnie pod tarcze kotwiczną wtedy miałbym jeszcze większą możliwość regulacji et kółek
luk-90 - 19 Sty 2013, 12:18

zalezy co planujesz, przy dużej rotacji kół oraz nie poszerzonej karoserii dystanse przed bębnem są nietrafione, bo tak łatwo ich nie ściągniesz. ja wolę dystans normalny między bębnem a kołem, mozna w każdej chwili przy zmianie kół ściągnąć
Marek - 19 Sty 2013, 18:30

luk-90 napisał/a:
Akurat forumowa fiestka mojego kumpla ma hample tylne z escorta rs2000, niedoświadczony kierowca się zabije przy pierwszym zakręcie. Stanowczo odradzam taką modyfikację, chyba, ze montujesz to na regulowanym korektorze siły hamowania.


Wiekszej bzdury nie czytalem, ja mam tarczobebny z tylu i nie blokuje przy hamowaniu, nawet nie probuje sie slizgac. A korektora zadnego poza seryjnym nie mam.

A do tylu jeszcze siadaja po malej modyfikacji tarcze z focusa mk1 :)

Grax - 19 Sty 2013, 21:08

Marek zebym to wiedzial wczesniej..... to bym nie pakowal 800zl w tylne hamulce:((
luk-90 - 19 Sty 2013, 22:30

Marek, Ostatnio same bzdury wszyscy piszą, tylko ty masz rację, co nie?

Piszę o moich doświadczeniach nie wyssanych z palca. Dla Mnie hebel rs2000 z tyłu to GÓWNO i nikomu go nie będę polecał

vicior - 19 Sty 2013, 23:06

Też uważam że tarczobęben to porażka w fieście , osobiście mam np problem z hamowaniem na mokrym czy śniegu dupa mnie chce wyprzedzić i nie są to teorię wyssane z palca.
Marek - 19 Sty 2013, 23:11

luk-90 napisał/a:
Marek, Ostatnio same bzdury wszyscy piszą, tylko ty masz rację, co nie?

Piszę o moich doświadczeniach nie wyssanych z palca. Dla Mnie hebel rs2000 z tyłu to GÓWNO i nikomu go nie będę polecał


Bo to bzdura, jezdze rok czasu na odbudowanych od zera tarczobebnach i jakos nie mam zadnych problemow. Nawet przy awaryjnym hamowaniu na zakrecie.
Pozostaje jeszcze kwestia tego co macie z przodu zamontowane, bo jesli jakies smieszne 240stki z xrki to nie ma sie co dziwic ze tyl blokuje pierwszy.

luk-90 - 19 Sty 2013, 23:25

ja mam 260 z rs, kumpel hamulce z fiety fazy( brombo oro+ ferrodo ds2500), jeżeli już szukasz dziury
vegetagt - 19 Sty 2013, 23:29

To jeszcze powiedzcie, co w bagażniku wozicie. W mk2 dodatkowa opona z felgą w bagu sporo zmienia sposób poślizgu.
Marek - 19 Sty 2013, 23:29

Nie szukam dziury tylko szukam rozwiazania, bo u mnie dziala tak jak powinno.

W bagaju tylko aku, ale bez aku tez nie bylo zadnych problemow :)

luk-90 - 19 Sty 2013, 23:31

obaj tez mamy aku w bagaju. w Jego fieście są te korektory pod podłągą bagaja, może to ich wina
vicior - 19 Sty 2013, 23:31

nie mam 240stek tylko byłe hample Fazy i mimo wszystko dupa wyprzedza.
Marek - 19 Sty 2013, 23:39

Ja mam pompe z mk3.5, z korektorami czy tam dlawikami sily hamowania wkrecanymi w pompe, moze tutaj jest problem. Te korektory pod bagajem sa regulowane obciazeniem, wiec na pustej dupie i obnizonym aucie bedzie blokowac :)
luk-90 - 19 Sty 2013, 23:42

można jes zawsze oszukać, ale pogoda czukiereczek na grzebanie
vicior - 19 Sty 2013, 23:44

może masz racje i problem tkwi w korektorach na pewno sie temu przyjrzę bo tak być nie może :)
Peedro - 20 Sty 2013, 10:43

raczej na pewno w korektorach, bo ja mam seryjny układ z 1,1 (pompa serwo, brak korektorów), tył seria bębny z 1,1, przód zaciski i tarcze 258mm z mk5 sport i tak tył lubi blokować.
bobson - 26 Mar 2013, 09:23

Na starych oponach tył mi fruwał, teraz na Yoko na torze ani razu nie blokowałem tyłu a hamowałem naprawdę mocno (oplot). Dodam, że korektory mam przy pompie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group