|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - [MK4] Odcinka już przy 4.5 rpm
David - 20 Maj 2011, 16:38 Temat postu: [MK4] Odcinka już przy 4.5 rpm Witam. Obawiam się, że coś nie tak z fiestką. Przy 4,5 tys obr/min zachowuje się jakby nie dostawał już mieszanki i nie chce przyspieszać albo dzieje się to wolno. Te 4,5tys to nie za mało ? W czym może być problem ?
luk-90 - 20 Maj 2011, 16:48
wiecej ten silnik sie nie zakręci
Nikuś - 20 Maj 2011, 17:15
luk-90 napisał/a: | wiecej ten silnik sie nie zakręci |
No to masz coś nie tak z silnikiem.
David napisał/a: | Te 4,5tys to nie za mało ? |
Mało, odcinka jest przy 5750, więc coś jest nie tak. Ale z drugiej strony nie spodziewaj się tego na 4 czy 5 biegu, przy dłuższej prostej uda Ci się to na 3. Na 2 odcinka jest w okolicach 80km/h.
JoeMix - 20 Maj 2011, 17:28
David napisał/a: | Przy 4,5 tys obr/min zachowuje się jakby nie dostawał już mieszanki i nie chce przyspieszać albo dzieje się to wolno | Depnij do podłogi na postoju to się przekonasz przy ilu masz podcinkę, o ile Ci tłoki bokiem nie wyjdą,,,
David - 20 Maj 2011, 17:55
Cytat: | Mało, odcinka jest przy 5750, |
Właśnie tak czytałem, że przy 5700 więc się zdziwiłem trochę.
Cytat: | Depnij do podłogi na postoju to się przekonasz przy ilu masz podcinkę, o ile Ci tłoki bokiem nie wyjdą |
Czemu miało by się tak stać ?
Jeszcze takie pytanie. Nie wiecie czym może być to spowodowane ?
luk-90 - 20 Maj 2011, 18:18
moze mk4 się rzeczywiście, mialem w rączkach fieste mk3 1.1 92r, obrotek stawał okolo 4-4,5rpm. Moje mk3 1.3 ma tak samo, choć tylko raz bądź dwa to zrobiłem tylko w celu weryfikacji odcinki, bo szkoda autka
portier - 20 Maj 2011, 18:42
co to za benzynki:d mój diesel miał 4,5k obrotów na 5 jak jechałem 170:D
JoeMix - 21 Maj 2011, 22:48
Silniki OHV z których wywodzą się HCSy i potem dalej to były silniki niskoobrotowe, mające bardzo nisko maksymalny moment i nie lubiące wysokich obrotów,,,
kuba87 - 21 Maj 2011, 23:14
David, nie spodziewaj się po starenkim 1.3 HaCeSiku osiągow na poziomie xr
odcinke złapie na 1 max 2 biegu moc maksymalną osiąga własnie w okolicach 4krpm
potem moc juz drastycznie maleje
jesli chcesz sprawdzić ile faktycznie jest obrotow kiedy jest odcinka to odpal na postoju i depnij w podłogę gaz
zapewniam ze dojdzie co najmniej do 7000 rpm
Nikuś - 22 Maj 2011, 00:41
kuba87 napisał/a: | zapewniam ze dojdzie co najmniej do 7000 rpm
|
Nie wiem jak jest w innych mk4, ale u mnie przy odcince 5750, obrotek nigdy nie przekroczył 6000, nawet na postoju.
Mk4 ma wchodzić na odcinkę na 2 bez najmniejszego jąknięcia! Na 3 trzeba dłuższego kawałka drogi, ale też da się to zrobić. 4 to tylko na autobahnie.
brewa7 - 22 Maj 2011, 01:08
kuba87 napisał/a: | zapewniam ze dojdzie co najmniej do 7000 rpm |
Ty stary... Ale ten samochód ma skalę tylko do 7000rpm.
W instrukcji jest ze nie wolno przekaraczać 5850rpm
kuba87 - 22 Maj 2011, 09:33
w 1.1 jak sprawdzałem obrotek to wychodził poza skalę i dopiero była odcinka tj. juz po przekroczeniu 7krpm i po przekroczeniu 5650rpm
ale rakiety i tak z niego niego nie zrobi
JoeMix - 22 Maj 2011, 09:49
kuba87 napisał/a: | w 1.1 jak sprawdzałem obrotek to wychodził poza skalę | Na forum jesteś od 2008 i jeszcze nie wyczytałeś jak dokładne są wskaźniki we fieście?
kuba87 - 22 Maj 2011, 09:52
to akurat wiem jak sa dokładne tylko mi akurat nie przeszkadzało nigdy ze nie idzie do odcinki na 2, 3 biegu
i doszukiwałem w tym usterki
David - 22 Maj 2011, 11:12
Ale nie wydaje wam się dziwne, że u mnie już przy 4,5rpm następuje odcięcie ?
Jaki to jest silnik HCS bo nie mam pojęcia ?
TSRules - 22 Maj 2011, 11:13
David silnik 1.3 nie jest silnikiem do szpanu na blokach to dobra konstrukcja ale raczej wolna, kręcenie do odcinki nic nie daje po za większym hałasem
kuba87 - 22 Maj 2011, 11:16
David,
taki :
http://img195.imageshack.us/i/dsc00007d.jpg/
David - 22 Maj 2011, 11:19
Mam 1.3 Endure, może coś z tego HCS tam jest poza filtrem powietrza bo mam już ten "nowszy"
TSRules, nie chodzi o szpanowanie. Chcę mieć auto sprawne i tylko o to mi tutaj chodzi.
kuba87 - 22 Maj 2011, 11:22
endura 1.3 to własnie HCS na wielopunktowym wtrysku
David - 22 Maj 2011, 11:24
kuba87, czyli mam rozumieć, że te 4,5rpm to normalka i wszystko jest okej ?
kuba87 - 22 Maj 2011, 11:27
tak
nie doszukuj w tym jakiejs usterki
odpal i na postoju sprawdz kiedy ma odcinke w czasie jazdy będzie miał wczesnie własnie po to zeby kopyta nie wystawił
JoeMix - 22 Maj 2011, 11:33
David napisał/a: | Mam 1.3 Endure, może coś z tego HCS tam jest poza filtrem | Znaczy wszystko, bo to HCS tyle ze inaczej zasilany
David - 23 Maj 2011, 06:31
Nikuś Czy coś nie tak zrozumiałem? Wytłumacz
Nikuś, Ty masz 1.3i. Ten sam silnik co ja (endura e)? Więc jak u Ciebie z tym?
Co może być nie tak skoro tak wcześnie odcina zapłon?
Nikuś - 23 Maj 2011, 09:52
David napisał/a: | Nikuś Czy coś nie tak zrozumiałem? Wytłumacz
Nikuś, Ty masz 1.3i. Ten sam silnik co ja (endura e)? Więc jak u Ciebie z tym?
|
Przeczytaj moje wcześniejsze posty to dowiesz się że endura wchodzi na odcinkę na 2 bez problemu.
David - 23 Maj 2011, 16:17
Nikuś, dobra to, że wchodzi na odcinkę to już wiemy. Ale teraz napiszcie czemu mi się to nie udaje? W czym może być problem ?
brewa7 - 23 Maj 2011, 17:19
Bardzo Ci to przeszkadza?? Nie wystarczy jazda do 3000rpm??
JoeMix - 23 Maj 2011, 17:31
David napisał/a: | Nikuś, dobra to, że wchodzi na odcinkę to już wiemy. Ale teraz napiszcie czemu mi się to nie udaje? W czym może być problem ? | To ze silnik luzem (na postoju) ma siłę by rozpędzić się do odcinki, nie oznacza że to samo zrobi ciągnąc za sobą auto,,, bo zwyczajnie może nie mieć siły, dlaczego? trudno zgadnąć, może słaba kompresja, zła mieszanka, zatkany dolot, zatkany wylot,,, itp
Nikuś - 23 Maj 2011, 18:28
David napisał/a: | Nikuś, dobra to, że wchodzi na odcinkę to już wiemy. Ale teraz napiszcie czemu mi się to nie udaje? W czym może być problem ?
|
Niestety Joe ma rację, może być kilka przyczyn...
JoeMix - 24 Maj 2011, 10:50
Co nie zmienia faktu ze kręcenie OHVki do końca mija się z celem, bo na wysokich obrotach to ten silnik ino wyje i żre paliwo,,, (chyba że zaszły jakieś wielkie zmiany w Endura czy jak ona się tam nazywa)
brewa7 - 24 Maj 2011, 17:54
Cytat z książki: "Nie wolno natomiast przekraczać następujących prędkości obrotowych:"
1.1/i - 5875rpm
1.4 - 6475rpm
1.6 - 6375rpm
1.6i - 6450rpm (przy 6675rpm jest odcinka)
"Nie należy przekarczać przez dłuższy czas następujących prędkości obrotowych:"
1.1/i - 5650rpm
1.4 - 6200rpm
1.6 - 6250rpm
1.6i - 6200rpm
"Podane prędkości obrotowe mogą być przez krótki czas przekraczane (np: podczas wyprzedzania)."
jackrzec - 24 Maj 2011, 19:13
brewa7 napisał/a: | TY progi na cylindrach... W lewych drzwiach Ci się może próg wyrobić. Jak ci się może wyrobić jakiś próg na cylindrze jak głowica jest z żeliwa, a łeb tłoka z utwardzanego aluminium. | Jak nie masz o tym pojęcia, to lepiej nic nie pisz, bo teraz dowaliłeś po całości... Próg powstaje nie w głowicy, tylko w cylindrze. To co że tłoki są aluminiowe skoro pierścienie są twardsze od gładzi cylindrów. Tłok nie wystaje ponad cylinder, a pierścień nie jest na samej krawędzi tłoka tylko parę mm poniżej i w miejscu do którego sięga pierścien powstaje próg. Cylinder się ściera w zasięgu pierścieni, a poniżej i powyżej się nie ściera - jest różnica średnic przez to potocznie nazywana progiem.
Masz rysunek, bo może niezajarzysz...
bidżej - 24 Maj 2011, 20:10
Freeman napisał/a: | Bidżej i szynszyl Was zabiją za tą dyskusję |
prorok czy jak?
koniec spamowania, za kontynuację warny. temat zaraz zostanie przeczyszczony.
David - 24 Maj 2011, 22:25
Dobra ludzie co mam robić, żeby fiesta kręciła więcej ?
brewa7 - 24 Maj 2011, 23:15
Może komp coś sie tam zwiesza i potrzebuje resetu...robileś reset?? Żadnych błędów nie wykazuje?? A jak nie to może trza sprawdzić wtrysk no i wylot. Może tam jest problem.
JoeMix - 25 Maj 2011, 10:10
David napisał/a: | Dobra ludzie co mam robić, żeby fiesta kręciła więcej ? | Na postoju kręci Ci do końca? Czy nie, bo w końcu się pogubiłem, jak bez obciążenia kręci jak trzeba to zacznij od sprawdzenia kompresji,,,
David - 26 Maj 2011, 21:58
Na luzie kręci normalnie tak jak powinna. Kompresji nie sprawdzałem jeszcze ale to może coś z przewodami ?
brewa7 - 27 Maj 2011, 16:56
Myśle że to nie przewody... Bo miałbyś chyba przerwy w całym zakresie obrotów, a nie przy 4500, bo rozumiem że do 4500 silnik idzie normalnie jak jedziesz.
Pawełos666 - 27 Maj 2011, 20:35
nie. on musi krecic do maksymalnej mocy ktora uzyskuje sie w fiestach na poziomie 5600-5750 czy 5850 nie pamietam juz zaleznie od silnika, ja na tym silniku co mam w profilu bez zadnych odcinek jak krece wysoko to przy 5,6-5,7 mam max efekty mam eletroniczny obrotek skalibrowany z laserowym, krecac takie obroty na 2 dociagam 90km/h w przypadku gazu tak samo na benzynie ma byc. dolot jest ok? filtr? nic nie kombinowane? swiece nie stare? wartosc cieplna dobra? nie za gorace? nie przegrzewaja sie? czyste sa? jak filtr paliwa? to jak na postoju sie wkeca? a jak jedzie nie? a zobacz czy zagrzany na postoju sie wkreca
David - 16 Cze 2011, 23:35
Przyczyna problemu: Przepływomierz powietrza. Problem rozwiązany.
po78 - 28 Maj 2013, 13:41
Witam mam 1.3Endure założyłem filtr sportowy i odłączyłem przepływomierz i obroty wchodzą na maX na drugim biegu prędkość maksymalnie prawie 90 ... z normalnym filtrem maks obroty do 4,5 ............
Puff - 1 Cze 2013, 08:40
po78 napisał/a: | obroty wchodzą na maX na drugim biegu prędkość maksymalnie prawie 90 |
I niby wszystko fajnie, tylko na tym silniku szybciej się rozpędzisz do setki jak zamiast piłować do odcięcia, będziesz wcześniej biegi zmieniał
|
|