Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - [MK3] Wykonanie centralnego zamka

elvispm - 6 Kwi 2009, 21:22
Temat postu: [MK3] Wykonanie centralnego zamka
Witam wszystkich :-P

Jakiś czas temu postanowiłem lekko ulepszyć swoją Fieścinkę, gdyż denerwowało mnie ganianie dookoła auta by otworzyć drzwiczki mojej kobiecie, a muszę dodać że autko bez centralnego BYŁO.


Po długich poszukiwaniach na Allegro oryginalnych siłowników do zamków, w końcu postanowiłem inaczej rozwiązać ten problem, bo akurat jak na złość nie było oryginałów w ofercie, to nabyłem standardowe dostępne na Allegro zestawy za około 30 PLN.

Pomęczyłem się trochę z opracowaniem koncepcji ale jak do tej pory działa niezawodnie, no po jednej małej zmianie konstrukcyjnej.

No dobra koniec biadolenia bierzemy się do dzieła.
Czego będziemy potrzebować:
1. W zależności od liczby drzwi jakie posiadamy to odpowiedni zestaw siłowników, ja z racji że posiadam autko 2 + 1 zakupiłem 1 x siłownik MASTER i 1 x SLAWE no i oczywiście centralkę sterującą w komplecie.

2. Dźwigienki x 2, które musimy sobie sami dorobić, bo jak to w Fordach bywa to auto musi być skonstruowane inaczej jak pozostałe ;/ . Poniżej załączam rysunek.


podana na rysunku długość całkowita (po rozwinięciu) nie jest długością w przybliżeniu i nie jest ona istotna ale nie mniejsza jak na rys.

Poniżej rysunek z wszystkimi rzutami i 3D (a) oraz real (b).
a)

b)



No zapomniałem dodać grubość blachy 1.5-2.0 mm
Wstępny zarys



3. Sworznie x2, je również zalecam dotoczyć, z własnego doświadczenia już wiem że nie warto tego pomijać, pierwotne moje rozwiązanie było na innej koncepcji, lecz zdało swoje zadanie jedynie przez 2 tygodnie, i byłem zmuszony do ponownego zdzierania tapicerki-bo nie chciało mi się toczyć :)
No i oczywiście poniżej rysunek


Na gwint zalecam nakręcenie samej nakrętki najlepiej wąskiej, ja takiej nie miałem więc po skręceniu wszystkiego na amen skróciłem ją za pomocą piłki :)
Na drugim końcu jest nacięcie w celu kontrowania płaskim wkrętakiem.

4. Narzędzia, które każdy majsterkowicz powinien posiadać :-P

Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione telefonem , akurat nie miałem aparatu ze sobą. Myślę że okażą się pomocne.

* Oczywiści musimy zameczki sobie wymontować z drzwi autka.
* Zakładamy że mamy już gotowe dźwigienki oraz sworznie.
* Musimy przygotować zaplecze zamka by nic nie haczyło, i w tym celu po ściągnięciu plastikowej pokrywki musimy wyciąć w niej prostokątną szczelinę jak na rysunku poniżej



* Gdy mamy wstępnie przygotowany plastik możemy zamontować dźwigienkę w zamku za pomocą sworznia, lecz zostawmy sobie na tym etapie możliwość ewentualnego demontażu nie wiadomo co może się jeszcze wydarzyć.





* Kolejny etap to odpowiednie ucięcie i gratowanie załączonych w zestawie blaszek montażowych tak jak jest to przedstawione na rysunku poniżej. Proporcja oczek to jak widać 4 do 2 jest to prosty a zarazem skuteczny sposób podziału, jak właśnie tak robiłem bez mierzenia na oko.



* Kolejny etap to przytwierdzenie już uciętych blaszek montażowych ja zastosowałem nity samozrywające, bo nie widziałem potrzeby robienia tego na śruby, a poza tym nity zajmują mniej miejsca i są łatwiejsze w dalszej obróbce. Wykorzystując do tego otwory w zamku które tam są jak poniżej.







* Oczywiście kolejny etap to przykręcenie siłowników do zrobionego "stelaża" z blaszek montażowych za pomocą wkrętów z kompletu.
Co ukazują rysunki powyżej.
* Teraz możemy podczepić siłownik do dźwigienki i zobaczyć na sucho czy wszystko jest w porządku nic nie haczy nie blokuje, czy dobrze wycielimy szczelinę w plastikowej pokrywce.

Jeśli na sucho jest O.K. to jeśli jest taka możliwość należy sprawdzić pod napięciem.

Oczywiście obie strony robimy jednakowo.
Rysunki przedstawiające gotowe dzieło poniżej.





!!!Ciekawostka!!!
Ja dodatkowo zamontowałem miniaturową krańcówkę wymontowaną ze starego CD-ROM'u na siłowniku drzwi kierowcy, a w nich samych umieściłem diodę mrugającą fi3, która informuje mnie o zamkniętym centralnym zamku. Mały bajer a cieszy.
Aby to uczynić musimy jednym kabelkiem podłączyć się pod masę gdziekolwiek, a plusowy pociągnąć pod bezpieczniki najlepiej za stacyjkę by świeciła się jedynie gdy stacyjka jest w pozycji 0. (ja oczywiście tak jakoś nie zrobiłem i teraz nawet podczas jazdy jak zamykam to mi łypie).

Efekt:


Pozdrowionka :-P

JoeMix - 6 Kwi 2009, 21:47

:yyy: Wygląda na kawał dobrej roboty :ok:
Marcinowaty - 7 Kwi 2009, 09:24

Ja to zrobiłem dużo prościej ,zaryzykowałbym że prostacko.. :hahaha:


Maki - 7 Kwi 2009, 23:09

Trochę wykonanie jest fuszerowane. Ja bym tak nie zrobił. Pomysł ok, lecz wykonanie do bani.
jackrzec - 8 Kwi 2009, 21:01

Hmm jakby to powiedzieć. Ja te dźwigienki dorabiałem jakieś trzy lata temu... Zresztą na forum to już było parę razy, więc pomysł nowy nie jest. Ale skoro na to wpadłeś to OK. :ok:
elvispm - 9 Kwi 2009, 10:05

jackrzec, nie twierdze ze pomysł jest nowy :-P
Może dodatkowe info się komuś przydadzą. Sam wiem po sobie, że najwięcej problemów miałem z dopasowaniem, wymiarami dlatego opisałem to na forum i zamieściłem zwymiarowane elementz jak dźwigienki oraz sworzeń, by inni nie tracili zbędnego czasu na doginanie. Najgorsza pierwsza była potem to jak seryjka :)

Pozdro

pyra - 15 Maj 2009, 08:38

witam
Chlopaki chcialbym zapytac czy do fiesty mk4 taki zestaw bedzie pasowal?

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

Podobno jest dedykowany specjalnie do mk4

Dzieki za info pozdrawiam

jackrzec - 15 Maj 2009, 19:38

Za te blachy będziesz płacił tyle kasy?! Przecież to sam możesz zrobić i centralny Ci wyjdzie ~ 70 zł...
szogoon - 15 Maj 2009, 20:20

może ktoś na forum by się podjął dorobienia blach (za $) i dołączenia instrukcji
MARIUSZ.B - 15 Maj 2009, 22:41

Mogę Ci zrobić, daleko masz do mnie z tego Kentaki ?
szogoon - 15 Maj 2009, 22:53

jakieś pół dnia :P

czasem bywam w łódzkiem, ale to i tak jeszcze kawałek drogi...

JoeMix - 15 Maj 2009, 23:12

pyra napisał/a:
witam
Chlopaki chcialbym zapytac czy do fiesty mk4 taki zestaw bedzie pasowal?

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

Podobno jest dedykowany specjalnie do mk4

Dzieki za info pozdrawiam


Podobno wcale nie jest - koleś szuka frajerów i nie bądź jednym z nich,,,

http://allegro.pl/item630...zpieczniki.html

Wygląda tak samo i jest to samo tylko że ponad stówę taniej - instrukcję której brakuje znajdziesz na forum, blaszki wygniesz kombinerką,,,,

Maki - 16 Maj 2009, 20:52

Ale jak kupować to już na pilot co nie.
JoeMix - 16 Maj 2009, 21:04

Centralny zamek to centralny zamek,,, jak masz alarm to zazwyczaj on nim steruje, jak nie a chcesz pilota to albo taki z pilotem albo dokupić jakiś moduł,,, ale wtedy cena idzie w gurę,
elvispm - 17 Maj 2009, 13:22

tak jak koledzy piszą nie ma co wywalać kasy. Jeśli masz czas wolny to metoda prób i błędów sam poodginasz blaszki, najgorsza pierwsza.
:-P

szogoon - 19 Maj 2009, 11:06

właśnie zakupiłem zestaw z pilotami za 55zł na alledrogo... zobaczymy czy mi się uda :P
szogoon - 25 Maj 2009, 21:01

no i se nie poradziłem :(
essien - 25 Maj 2009, 21:07

w czym problem? ja sam dorobiłem blaszki i dziala juz przeszło rok :)
szogoon - 25 Maj 2009, 21:12

mam mk3 5D

zacząłem babrać z linką...

wyciąłem pancerz, zamocowałem pancerz bardzo krótkim płaskownikiem do drzwi, potem musiałem jeszcze od klamki usztywnić żeby nie latało...

ale kutfa nie umiem znaleźć takiej pozycji siłownika żeby głowica wystawała tak żeby można było przyłożyć cięgno w okolice linki

otwór z którego przechodzi linka jest za krótki żeby siłownik mógł w nim pracować, z wierchu nie mogę dać siłownika bo boczków nie założę...

patrzyłem jak chopaki montowali pod zamkiem, ale nie wiem za bardzo jak/do czego zamocować siłownik

--edit--
a na zdjęciach elvisa to ja nic nie widzę :|

elvispm - 25 Maj 2009, 21:14

moja samoróba również smiga bez zarzutów juz jakiś czas i nie mam z nią problemów.
szogoon, jakbys mógł więcej szczegółów podać, to może podołamy, i konkretnie z czym masz trudności??
:-P

elvispm - 25 Maj 2009, 21:17

a tak pozatym to dorobienie blach to nie taka ciężka sprawa, masz rysunki które umieściłem
a jeśli potrzebujesz większy format to mogę podesłać w PDF'ie.

szogoon - 25 Maj 2009, 21:21

metoda z obcinaniem pancerza odpada - jak za mocno mam przykręcony pancerz to klamka nie wraca, a jak za słabo to nie da się otworzyć - dlatego w giełdzie/kupię zamieściłem ogłoszenie z kupnem linki :P

chciałbym spróbować przy samym zamku, tylko, że nie widzę dokładnie Twoich zdjęć elvispm :(
dźwigienki bym sobie sam dorobił... ale te sworznie :/

jakbyś mógł dorobić taki komplet za pare groszy... dało by rade ?

Maki - 26 Maj 2009, 10:48

A po jaką cholerę ciąłeś pancerz. Nie prościej zrobić to przy zamkach. Dorabianie blaszek mi zajęło jakieś 30min. A blach które trzymają siłownik z 1:30 h.

Blaszki wyglądały podobnie jak tutaj.
http://www.starmach.pl/index.php?more=285_

szogoon - 26 Maj 2009, 11:01

Maki napisał/a:
po jaką cholerę ciąłeś pancerz
bo znalazłem taki tutek
TeasyM - 26 Maj 2009, 13:13

To ja wam powiem, jak to robią dziewczyny!
Najpierw mama kupuje zestaw zamka + alarm na Allehluja. Następnie przyjeżdża miły (jeszcze lepiej jeśli zabójczo przystojny) pan z narzędziami, hyhy hell yeah. Montuje wszystko. A nam pozostaje do rozgryzienia i zapamiętania! który guziczek jest do czego.
Co podkreślam nie jest rzeczą łatwą. :serduszka:

szogoon - 26 Maj 2009, 13:16

TeasyM napisał/a:
Następnie przyjeżdża miły

Miły jest z WLKP - więc ma do Ciebie kawałek drogi ;)

TeasyM - 26 Maj 2009, 13:23

Ja już zamek mam zamontowany.Po zakupie auta wszystkie kluczyki kręciły się w środku plastikowej obwódki klucza ;P
Ale przystojnych Panów nigdy za wiele devil

szogoon - 26 Maj 2009, 13:40

Nie jesteś zbyt wymagająca ?
Ilu tych Panów byś chciała ;>

TeasyM - 26 Maj 2009, 13:44

A tak sobie powiedziałam. Osobiście mi jeden wystarczy. Ale póki sama to i setki panów oglądać mogę i oglądam ;P.
No dobrze ty tu sobie szogoon pogawędki urządzasz "na temat", ale jestem przekonana, że to na mnie, jako na babe zwalą winę za odchodzenie od wątku postu.

Marcinowaty - 27 Maj 2009, 09:24

Maki napisał/a:
Trochę wykonanie jest fuszerowane. Ja bym tak nie zrobił. Pomysł ok, lecz wykonanie do bani.


Działa ,cały czas działa, to o co chodzi??

Maki - 27 Maj 2009, 10:02

O to chodzi że oprócz tego że ma działać to powinno w miarę wyglądać. A nie jak pies nasrał.

Ja dla przykładu miałem blaszki wycinane laserowo, lecz ja miałem do tego dostęp, po znajomości.(zapłaciłem 30zł za wycinanie). A dla kogoś innego jak się postara to szlifierką kontową powinien wyciąć i pilnikiem pozałamywać krawędzie.

PS. Uprzedzę twoje kolejne pytanie: Nawet jak po zamontowaniu tego nie widać.

szogoon - 27 Maj 2009, 10:03

Maki napisał/a:
powinno wiarę wyglądać. A nie jak pies nasrał

po kiego grzyba to ma wyglądać ? :|

ważne by było praktyczne :) i nie niszczyło pozostałych elementów

Maki - 27 Maj 2009, 10:06

Bo po tym jak jest wykonana świadczy o tym kto to robił, jak ładnie do dobry majster jak na odwal się to fuszer majster. A jak ktoś dla siebie robi fuszerkę to dla kogoś też będzie robił.
Freeman - 27 Maj 2009, 10:29

Maki, ale dorabiasz ideologie. Ma działać i tyle Marcinowaty, robił to dla siebie.
szogoon - 27 Maj 2009, 11:02

Maki, ale filozofia...

jak mu coś dupnie to będzie się sam wkurzał :)

Marcinowaty - 28 Maj 2009, 11:30

Maki napisał/a:
Bo po tym jak jest wykonana świadczy o tym kto to robił, jak ładnie do dobry majster jak na odwal się to fuszer majster. A jak ktoś dla siebie robi fuszerkę to dla kogoś też będzie robił.


Koleś, czemu zakładasz że jak coś nie ładnie wygląda to jest fuszerką? Głównym zadaniem tych cięgien jest przekazywanie "napędu" z siłowników. Czyli fuszerką by było wtedy gdyby nie działało. Założeniem było zrobienie tego jak najszybciej, najtaniej i najprościej. W przyszłości trochę zmodernizuje te cięgna.

Maki - 28 Maj 2009, 18:52

Cytat:
Czyli fuszerką by było wtedy gdyby nie działało.


Jak coś działa poprawnie to też może być fuszerką. Fuszerka to zrobienie czegoś na przysłowiowe "Odwal się*"

*Odwal się - inaczej zrobienie czegoś byle było i działało.

elvispm - 29 Maj 2009, 06:37

ale dochodzicie racji!!!!! :-P
szogoon - 10 Lip 2009, 12:12

odgrzebuję bo miałem akurat czas na to by ściągnąć boczek ( wymieniałem klamkę :/ )
okazuje się, że mój zamek nie ma 'ucha' :|

i co Wy na to ?
nie wiem już co z tym zrobić :/







samochód to Fiesta 94' 5D - zamek jest od kierowcy

elvispm - 11 Lip 2009, 15:00

Pytanie teraz następne czy Twój zamek posiada widełki za pomocą których następuje przesunięcie przez dźwigienkę, bo skoro brakuje ucha to nie jest do końca powiedziane ze i ten element będzie występować, a wtedy dupa.
szogoon - 11 Lip 2009, 21:31

widełki ? yyy muszę zobaczyć
elvispm - 12 Lip 2009, 19:59

no to zerknij bo to jest równie ważne jak te ucho!
Pele - 12 Lip 2009, 22:29

A powiedzcie mi czy ten siłownik od centralnego da radę udźwignąć zamek od bagażnika ?? Chodzi mi o to czy dało by rade zrobić otwieranie klapy przy pomocy siłownika centralki ??
Freeman - 12 Lip 2009, 22:48

Tak.
Pele - 12 Lip 2009, 23:14

Dzięki :) Bo zwątpiłem i myślałem że trzeba jakiś inny.
elvispm - 13 Lip 2009, 11:26

na pewno da rade ja taki tez montowałem taki zwyczajny SLAVE i jak do tej pory nie mam z nim żadnego problemu.
sylwok - 28 Wrz 2009, 10:12

Witajcie to dziewiczy post ale pomyślałem dorzucę trochę praktyki :)

Po szukaniu w postach myślałem że zrobie centralny sam na tanim zestawie :( odpuściłem i kupiłem jednak od firmy gotowy zestaw bez alarmu. Montaż jest banalnie prosty i polecam tym którzy nie mają wypasionego warsztatu i dostępu do narzędzi. Wykręcamy zamki ściągamy z nich osłony plastykowe i montujemy zestaw, który pasuje idealnie nic nie wiercimy, zero siłowania się.

Zestaw kosztuje na dzień dzisiejszy 160zł z przesyłką. Jeżdżę swoją fifi już tydzień i jest OK.

Macie pytania to piszcie.

szogoon - 28 Wrz 2009, 16:17

ten zestaw co kupiłeś też się montuje na 'ucha' w zamku ?
sylwok - 29 Wrz 2009, 16:59

szogoon napisał/a:
ten zestaw co kupiłeś też się montuje na 'ucha' w zamku ?


Ucha? Siłownik jest uniwersalny, blacha do której jest przykręcony siłownik ma profil dużego ] ma dwie małe śrubki, które pasują w otwory obudowy zamka. Są jeszcze zamontowane widełka na czubie siło, które wsuwają się między tuleją linki a dźwignią zamka.

Od tej firmy kupiłem i polecam.

http://moto.allegro.pl/it...na_4_drzwi.html

szogoon - 29 Wrz 2009, 17:14

sylwok napisał/a:
które pasują w otwory obudowy zamka
no chyba o to chodzi :/
ja mam inne zamki :(

Mad_Maxs - 29 Wrz 2009, 17:18

a czy do tego sterownika można sobie podłączyć centralke żeby zamek działał na pilota, ale bez zakładania alarmu ?
sylwok - 29 Wrz 2009, 21:29

Nie możesz mieć innych zamków MK3 to MK3 ja miałem fife z 91r taką samą i zamki są takie same jedynie moja aktualna ma inną obudową ale przed zamontowaniem je zdejmujesz. Chcesz to podeślij fotki zamka w dzwiach. Nabawiłem się tym zamkiem w starej.

Co do centralki jak najbardziej jest sterowanie 2 razy (-) miałeś opis w linku aukcji. Alarmów jest full. Czy ją w pełni wykorzystasz to twoja sprawa standardowo alarm zawsze ma starowanie zamkiem reszty funkcji nie podłączasz.

Pisz na małpę nie śmiećmy tematu :) sylwok@go2.pl

jackrzec - 30 Wrz 2009, 19:01

sylwok napisał/a:
Nie możesz mieć innych zamków MK3 to MK3 ja miałem fife z 91r taką samą i zamki są takie same jedynie moja aktualna ma inną obudową ale przed zamontowaniem je zdejmujesz. Chcesz to podeślij fotki zamka w dzwiach. Nabawiłem się tym zamkiem w starej.
Nie prawda! Były dwa rodzaje zamków - jeden dostosowany by7ł do montażu siłowników, a drugi nie.
Zwykły zamek nie miał tych części zaznaczonych na czerwono:


Niektóre nie miały tylko tej dźwigni, ale miały te "uszy", a niektóre wogóle były bez "uszu" - i tam trzeba było rzeźbić (da radę, bo sam robiłem)

Ktoś wyżej pisał o widełkach - zapewne o to mu chodziło co jest w kółku na fotce:


Zwykłe zamki nie mają tego wycięcia i nia ma jak zaczepić dźwigienki. I konstrukcja jest taka, że nawet wypiłować jest ciężko, bo krawędź jest ścięta i nie jest tak szeroko jak w tym na fotce.

hubi_2006 - 30 Wrz 2009, 20:51

jackrzec napisał/a:
Niektóre nie miały tylko tej dźwigni,
racja :yes: ja nie miałem
sylwok - 30 Wrz 2009, 21:51

Jestem zaskoczony ale wydaje mi się, że ten zestaw który u siebie montowałem by nie przeszkadzał, ominął by te oryginalne mocowania. Widełka siłownika wchodzą w linki tulejkę. To jest wykombinowane aby niczego nie dotykało. W tylnych drzwiach jest jeszcze ciekawie taki sam zamek tylko z dołożonymi trzema rolkami aby zmienić kont toru linki. Myślałem że lipa i nie pasuje ale wszystko idealnie, a siłownik pracuje do góry nogami :)

Mam zdjęcia z instrukcji montażu jak chcecie to powycinam i zamieszczę.

[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 17:46 ]
Mam foty z montażu centralnego z firmy EuroAlarmy, pokazane są dwie śrubki które wykorzystują oryginalne otwory w zamku. Widać że nie będzie dotykać czy kolidować z oryginalnym uchem (zamki które mają możliwość montażu oryginału forda).





U mnie działa :) czeka mnie teraz montaż sterowanie z pilota.

mateo_c1 - 6 Kwi 2011, 15:58

szogoon, I jak sobie w końcu poradziłeś z zamontowaniem tego siłownika? Bo ja przymierzam się do montażu centralnego, i mam zamek nie przygotowany do fabrycznego centralnego... więc nie wiem czy nie pozostaje tylko montaż siłownika gdzieś do drzwi i połączenie za pomocą druta i widełek...
jackrzec - 6 Kwi 2011, 20:57

Wszystko ładnie pięknie, tylko szkoda że zamka trzeba zwalać obudowę i syf leci... W oryginale tego nie ma.
mateo_c1 - 6 Kwi 2011, 21:04

Więc skoro nie mam oryginalnie oczka to jak proponujecie to zrobic?;> poki co kupiłem zestawik: http://allegro.pl/zamek-4...1543303169.html
i muszę pomysleć nad zamontowaniem, żeby na weekendzie się tym zająć...

sylwok - 6 Kwi 2011, 21:25

Osobiście montowałem w starym nissanie zestaw uniwersalny i było bardzo nie wygodnie. Po pierwsze drabinkę należy przywiercić, po drugie drut trzeba giąć (a kombinacji jest wiele) i później skręcić małe śrubki. Niewygodnie i za dwa razy się poprawia.

Ten mój zestaw polecany jest droższy, ale tylko wykręcasz zamek, zdejmujesz plastikową obudowę i wkręcasz siłownik.

Działa drugą zimę. Co wolicie pokaleczyć ręce, czy :piwkowanie: przy okazji :)

mateo_c1 - 6 Kwi 2011, 21:36

no tak, ale Twój zestaw z blaszkami i tak chyba nie podszedłby do mojego zamka bo ja nie mam w nim zadnych dedykowanych otworów, trzeba by kombinowac:) to wybrałem tanszą opcje i też pokombinuje;) a zeby całkiem nie pozbywać się plastikowej obudowy, zeby brud nie zachodził to moze tylko wytnę jakis otwór, żeby widełki wpiąć koło spręzyny:).. pomyślimy jak dojdą siłowniki:)
jackrzec - 7 Kwi 2011, 07:54

A nie prościej było kupić coś takiego? http://moto.allegro.pl/fo...1510144865.html
gacznik - 7 Kwi 2011, 20:34

Mam prośbę. Czy mógłby ktoś wrzucić fotki oryginalnego zamka tylnych drzwi z mk3 pod org siłownik? Przód już ogarnąłem, wystarczyło dorobić dźwigienkę i przykręcić siłownik.
Natomiast mój tylny zamek ma ucho do zamontowania dźwigienki, ale za to nie ma w nim do czego przykręcić org siłownika.

Maki - 7 Kwi 2011, 20:57

Cytat:
ale za to nie ma w nim do czego przykręcić org siłownika.

dorób blaszkę gdzie zamontujesz siłownik i przyspawaj ją. ja tak zrobiłem i działa.

gacznik - 7 Kwi 2011, 21:20

Dorobię sobie, chcę tylko zobaczyć jak to wygląda w oryginale.
sylwok - 8 Kwi 2011, 08:23

Witam

Spójrzcie na to http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 . Widzę, że to najlepsze rozwiązanie.

mateo_c1 - 10 Kwi 2011, 12:03

Ja też zamieszczę wymyślony przezemnie sposób na zamontowanie uniwersalnego siłownika:)
jackrzec napisał/a:
Wszystko ładnie pięknie, tylko szkoda że zamka trzeba zwalać obudowę i syf leci... W oryginale tego nie ma.

Wziąłem sobie do serca te słowa :-P , i zacząłem myśleć nad jakimś innym rozwiązaniem :) Narazie zrobiłem tylko przednie drzwi, do tylnich muszę dokupić to kolanko gumowe łączące słupek z drzwiami, żeby to już wszystko ładnie wyglądało i chroniło :-) I mam mały problem, znaczy nie wiem czy to moja wina czy wina zestawu który kupiłem.. :| Mianowicie, z pilota centralny działa super, ale gdy chcę otworzyć kluczykiem, to nie, czasem jedynie zamknie, ale nigdy nie otworzy wszystkich drzwi... :9: Mieliscie/macie coś takiego?:) Bo ja specjalnie wziąłem zestaw z dwoma masterami a tu lipa :-P

Kilka fotek z mojego wykonania..








JoeMix - 10 Kwi 2011, 12:07

mateo_c1 napisał/a:
Mianowicie, z pilota centralny działa super, ale gdy chcę otworzyć kluczykiem, to nie, czasem jedynie zamknie, ale nigdy nie otworzy wszystkich drzwi... :9: Mieliscie/macie coś takiego?:)
Źle założony któryś (jak są 2) siłownik master.
mateo_c1 - 10 Kwi 2011, 12:13

JoeMix napisał/a:
mateo_c1 napisał/a:
Mianowicie, z pilota centralny działa super, ale gdy chcę otworzyć kluczykiem, to nie, czasem jedynie zamknie, ale nigdy nie otworzy wszystkich drzwi... :9: Mieliscie/macie coś takiego?:)
Źle założony któryś (jak są 2) siłownik master.


hmm.. no podpiąłem niby wszystko jak ma być... zamieniłem tylko niebieski z zielonym, bo przy moim zamontowaniu siłoników działało wszystko odwrotnie:) co masz na myśli konkretnie? :fox:

drzeniow - 10 Kwi 2011, 12:16

chodzi o to ze silownik od pasarzera tez jest master znaczy sterujący :D
JoeMix - 10 Kwi 2011, 12:17

Uniwersalne siłowniki centralnego zamka nie mogą być przykręcone "na stałe" muszą mieć możliwość ruchu, gdyż mastery trzeba odpowiednio ustawić do poprawnego działania.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 12:20 ]
drzeniow napisał/a:
chodzi o to ze silownik od pasarzera tez jest master znaczy sterujący :D
To zależy, w typowym centralnym jest jeden master na drzwiach kierowcy, ale często obecne uniwersalne zestawy mają 2 mastery, na przednie drzwi, wiec jak otwierasz drzwi pasażera z klucza to reszta tez jedzie,,, 2 mastery jak dal mnie to dodatkowy problem w ustawieniu (jeśli zamek ma działać z klucza) i niepotrzebna plątanina kabli - przydatność zerowa.
mateo_c1 - 10 Kwi 2011, 14:11

JoeMix napisał/a:
Uniwersalne siłowniki centralnego zamka nie mogą być przykręcone "na stałe" muszą mieć możliwość ruchu, gdyż mastery trzeba odpowiednio ustawić do poprawnego działania.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 12:20 ]
drzeniow napisał/a:
chodzi o to ze silownik od pasarzera tez jest master znaczy sterujący :D
To zależy, w typowym centralnym jest jeden master na drzwiach kierowcy, ale często obecne uniwersalne zestawy mają 2 mastery, na przednie drzwi, wiec jak otwierasz drzwi pasażera z klucza to reszta tez jedzie,,, 2 mastery jak dal mnie to dodatkowy problem w ustawieniu (jeśli zamek ma działać z klucza) i niepotrzebna plątanina kabli - przydatność zerowa.


To wiem, bo na początku mi zamykało, więc spostrzegłem się że musi być zależne od ustawienia, tylko jak próbowałem na sucho, z siłownikiem w rękach go wsuwać bądź wysuwać to działał tak czy tak tylko w jedną stronę, więc nawet jakby było dobrze ustawione mechanicznie, na zamku, to albo by tylko otwierał, albo zamykał(jak w moim przypadku).hmm.... próbowałem to na innym masterze, bo miałem na zbyciu i jest to samo...może moja centralka nie odróżnia dwóch oddzielnych ruchów.... <???>
A co do ustawienia to w moim projekcie jest możliwość regulacji na tym podłużnym oczku cięgna:), także nic nie jest na stałe..:)

JoeMix - 10 Kwi 2011, 15:45

Jak przesuwasz siłownik i cała reszta reaguje na jeden ruch (jeśli w zestawie jest tylko jeden master) 1) albo wywalony siłownik, 2) wywalona centralka 3) źle podłączone,,,
mateo_c1 - 10 Kwi 2011, 19:28

JoeMix napisał/a:
Jak przesuwasz siłownik i cała reszta reaguje na jeden ruch (jeśli w zestawie jest tylko jeden master) 1) albo wywalony siłownik, 2) wywalona centralka 3) źle podłączone,,,

1.To siłownik raczej nie, bo próbowałem te 2 z zestawu i jeszcze jeden co miałem i wszystkie tak samo reagowały...
2. Też tak myslałem ze centralka... napiszę do gościa z allegro i spytam o ten przypadek.
3. Co do tego to raczej staram się odróżniać kolory :-) ...chociaż nigdy nic nie wiadomo :-P

JoeMix - 10 Kwi 2011, 21:06

źle podłączone to nie tylko kolory (zresztą te sa umowne raczej i dobrze to nie zawsze będzie zielony do zielono), żel podłączone to tez np. brak masy, w tym wypadku na masterze.
mateo_c1 - 10 Kwi 2011, 22:59

Silownik sprawdzilem miernikiem i dziala jak nalezy.... a co do tych zle podlaczonych kabli i braku masy, to problem zdaje sie byc u mnie z przewodem bialym, ktory steruje otwieraniem, masa raczej jest, gdyz jak mowilem to przy dobrym ustawieniu silownika zamykanie(przewod brazowy) dziala....hmm poprobuje jeszcze innych kombinacji z tymi kabelkami, a jak nie to napisze do sprzedawcy.:)
JoeMix - 11 Kwi 2011, 07:09

podaj ręcznie masę na przewód i zobaczysz,,,
siwy785 - 24 Lis 2011, 20:21

witam wie ktos moze gdzie w bydgoszczy tanio zakladaja centralke bo ja nie mam bladego pojecia o tym zebym mial sam to zrobic a dzisiaj bylem u jednego typa na chwytowej w bydgoszczy to mowil ze nigdzie do fiesty nie zakladaja centralnego a jak juz to cena od 350zl
JoeMix - 24 Lis 2011, 20:32

siwy785, Bo do mk3 uniwersalny nie podejdzie a żaden zakład się w rzeźby nie bawi,,,
siwy785 - 24 Lis 2011, 21:01

szkoda to nie da sie zrobic centralki???
Miki - 24 Lis 2011, 21:18

ja mam dorobione blaszki, uchwyt pod siłownik i działa juz od roku, troche zabawy z tym jest ale warto.
JoeMix - 25 Lis 2011, 10:44

Miki, czytałeś,,, warsztaty nie chcą się bawić w blaszki,,, a jak już to cena jest wysoka,,, więc albo płacimy i płaczemy, ale mamy zrobione, albo oszczędzamy i kombinujemy,,, wiem że się da bo są opisy na forum jak to zrobić,,, jedynie trochę czasu i smykałki potrzeba,,, jest jeszcze jedno wyjęci zakup używanego ori zamka,,,
Miki - 25 Lis 2011, 12:07

czytałem, ja mam na myśli zrobienie tego samemu, warsztat to chyba by cię wygonił z czymś takim.
kupno ori zamka to najprostsze wyjście.
ale jak zrobimy sami to jaka satysfakcja jest potem :jupi:

siwy785 - 25 Lis 2011, 12:57

tylko ja nie mam za bardzo jak i gdzie po kombinowac i nie mam pojecia jak by to zrobic;/
diodi - 12 Lut 2012, 18:43

Witam i ja wykonałem centralny ale nieco w inny sposób
http://imageshack.us/phot...4/snc00637.jpg/
http://imageshack.us/phot...1/snc00635.jpg/
http://imageshack.us/phot...1/snc00634.jpg/
http://imageshack.us/phot.../snc00633w.jpg/
http://imageshack.us/phot.../snc00629k.jpg/
http://imageshack.us/phot...0/snc00628.jpg/

Marcinowaty - 12 Lut 2012, 18:56

Moje prostacko wykonane cięgna wciąż działają (zdjęcie ze strony 1) Ich podstawową zaletą jest to że może je wykonać osoba która ma dwie lewe ręce :hahaha:
diodi - 12 Lut 2012, 23:51

Marcinowaty, Nie twierdzę że nie działają co prawda zamki u Ciebie są otwarte, ale chciałem popełnić coś innego niż wszyscy chodzi mi tu o blaszki, ja to zrobiłem za pomocą kawałka stalowego drutu i działa zadawalająco a uwierz mi elektryką bawię się bardzo długo i chciałem to zrobić dość prosto i niezawodnie. Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group