Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - brak seryjnej mocy silnika RQB lub RS1800

RemikGT - 21 Lip 2008, 23:35
Temat postu: brak seryjnej mocy silnika RQB lub RS1800
Na początku może się przywitam i pozdrawiam wszystkich,

Może zacznę od tego ze przebywam tu od jakiegoś czasu i stwierdza że, tu cos się dzieje ,ktoś cos robi ,jest inaczej niż TAM gdzie przebywam:)jest więcej osób które cos robią, dlatego postanowiłem tez poszukać u WAS porady, mimo ze że znajomymi juz do jakiś wniosków doszlismy.za każdą wypowiedz która w jakimś stopniu przyczyni się do rozwiązania mojego problemu z góry dziękuję. A wiem że na pewno czegoś się dowiem od WAS:) .Wracając do meritum sprawy z jaką się do Was zwracam ,napisze po kolei co jest grane i na co zwróciłem uwagę ,co juz postanowiłem zmienić, no to zaczynamy z problemem jaki u mnie wystąpił,
Dysponuję większym bratem fiesty czyli escortem wyposażonym teoretycznie w silnik o mocy 130 ps, silnik ma przekulane ok 150 tyś. ,stan techniczny w jakim się znajduje wspomniana jednostka napędową ( mowa tu tylko i wyłącznie o silniku bez układy ssąco-wydechowym)oceniam jako dobry. silnik zużywa śladowe ilości oleju ,czyli w tzw., normie.
Teraz może przejdę do opisu tego co zmieniłem w tym silniku myśląc iż czynię prawidłowo ,niestety efekt jaki uzyskałem jest poniżej moich oczekiwań ( brak seryjnej mocy ,nie wspomnę juz o jakimś Bonusie który spowodował by uśmiech na mojej buzi)
Na pierwszy ogień poszedł układ wydechowy ,a w związku z tym pojawił się kolektor wydechowy 4-2-1 z modelu RS 2000,oczywiście odpowiednio przerobiona podstawa(docięta laserowo) ,odpowiednio wspawane w nią rury ,po tych zabiegach wszystkie spawy zostały odpowiednio obrobione, sonda został przesunięta do tyłu. Kolejna rzeczą jaką zrobiłem to wszczepiłem cały układ wydechowy o średnicy 55 mm, niestety w związku z brakiem odpowiedniego kata, a raczej całkowitym jego brakiem (kradzież) w jego miejscu obecnie jest strumienica( uważam ją za jedną z przyczyn stanu obecnego) dalszą część układu wydechowego stanowi tłumik środkowy dedykowany do rs2000 oraz końcowy ,raczej nie przelotowy ale dedykowany do rs2000 (głośniejszy od serii), po tych operacjach, kolejnym etap była modyfikacja układu dolotowego, miejsce seryjnego dolotu, filtra powietrza zajął układ całkowicie zaprojektowany przez moja osobę (chyba projektantem nie zostanę) oraz został usunięty układ napowietrzania spali ,wężyk który wchodził w puszkę tego układu który znajdował Si ę przez seryjnym kolektorze gdzieś sobie dynda. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie przeróbki były robione metodą "może to ma sens" dodam iż jakieś pojecie o motoryzacji posiadam ,znam zasady pracy silnika itp., mam rozeznanie
odnośnie projektowania układów wydechowych itp. niestety wiedzy teoretyczna w połączeniu z moimi wyczynami praktycznymi dała wyniki poniżej oczekiwań, analizując wykresy z pomiaru z Kolegami(na szczęście jest kilku którzy coś wiedzą) doszliśmy do wniosków że winę za taką sytuacje może po części ponosić układ wydechowy (rozprężony) w tej kwestii swoje przemyślenia kieruje w miejsce w którym powinien być katalizator, on powinien pełnić role komory rozprężne j gazów wylotowych a w przypadku jego braku ta funkcje spełnia tłumik środkowy , a co za tym idzie brak odpowiedniego podciśnienia dającemu siłę spalinom, może cos mylę jeśli tak proszę mnie poprawić ,zagłębiając się dalej w wykresy ,zapomniałem dodać ze są dwa źródła zasilania. PB oraz LPG, widzimy jakieś anomalie na wykresie Pb, dziwny przebieg momentu obrotowego , jego wartość przy obrotach dla silnika diesla, jeśli chodzi o ten wykres skłaniamy się ku temu ze układ zasilania paliwa jest TRAFIONY i należy wymienić listwę wtryskową oraz pompę, jeśli zwrócicie uwagę na wykres z LPG ,mimo wartości uzyskanych, ,(które SA poniżej krytyki),przebieg wykresu jest w miarce poprawny, stąd tez wziął Sie wniosek o niepsrawnosci układu zasilania dla PB.
3 opcja jaka została rozważona to układ dolotu powietrza, skłaniam się ku temu ze rura której jestem twórcą nie spełnia swojego zadania,(zbytnie nagrzewanie się od głowicy-powoduje mniejsza ilość tlenu i dalsze konsekwencje)oraz filtr stożkowy, wspomniany układ chce zastąpić seryjnym , choć kilku moich znajomych uważa ze jest lepiej niż fabryczny, i tu nie wiem co myśleć, czy spróbować go jakoś odizolować od głowicy(jakimś bandażem termiczny,) czy wymienić stożek na markowy(obecnie czeska sieka )oraz zrobić dość konkretną ścianę izolująca wspomniany filtr stożkowy z nadmuchem z pod zderzak .Tak więc jak widzicie po tym co napisałem sprawa jest dość skomplikowana, brak mocy .Generalnie jakiś obraz tego co powinienem zrobić juz mam ale chciał bym aby wypowiedział się ktoś mądrzejszy ,może jakieś grono osób które dostrzega to czego ja nie zauważyłem. lub widzą błędy które popełniłem modyfikując w taki sposób silnik RQB

Po krotce dodam iż zakupiłem katalizator który na dniach będę montował, posiadam inna pompę paliwa, oraz listwę wtryskową ,oraz seryjny układ dolotowy z filtrem , I TERAZ NASUWA SIĘ PYTANIE CO POZA KATEM ZMIENIAC ABY ODZYSKAC CHOCIAŻ MOC SERYJNA????????? o uzyskaniu jakiś profitów już nawet nie myślę.
Pozdrawiam i czekam z nadzieja na jakieś światełko w tunelu które rozświetli drogę którą idę:)
p.s Troszkę się rozpisałem mam nadzieję że dość jasno nakreśliłem nurtujący mnie problem i nic a bardzo nie zakręciłem,
POZDRAWIAM RemikGT

[ Dodano: Pon Lip 21, 2008 23:46 ]
PONAD TO WKLEJAM LINK po otwarciu którego można zobaczyc co zmieniłem i jak.

http://picasaweb.google.p...SYMOCYZHAMOWNII

oraz linki do wykresów z HAMOWNII




Daras84 - 22 Lip 2008, 00:07

wg. mnie dolot jest wporzadku, poprawienie delikatne serii ( nie masz sie co przejmowac teoriami ze mu za cieplo itp, bo seria idzie dokladnie taksamo przeciez wiec nie widze tu sensu tym bardziej ze masz zabandazowany kolektor wiec powinno byc "chlodniej" niz zwykle, wiec to bym zostawił

ale patrzac na te wykresy to chyab masz jakies problemy z paliwem bo dziwacznie to wyglada, choc moge sie mylic....

PumaRST - 22 Lip 2008, 06:58

Hej,

na wstepie witam i jeszcze raz dziekuje za alu obudowe termostatu :yes: :yes:

a teraz do sedna.

faktycznie wyglada to tragicznie na wykresie. bardziej to przypomina poprawione 105KM niż serie 130KM i teraz moje pytanie czy jesteś pewien na 100% ze masz wałki i ECU od 130KM?? I czy kolektor ssący masz w aucie o oznaczeniu OS czy OH (już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i nadal bede sie upierał że jest róznica w wielkości kanałów w kolektorze oraz w flanszy na wtryski miedzy 105KM a 130KM)

Daras ma racje i sie z nim zgodze:

- dolot raczej wygląda OK, jedyne co bym zrobił to kupił stożek w boxie i podał mu zimen powietrze ze zderzaka, to powinno pomóc troche,
- wydech też bedzie OK oprócz tej całej magicznej strumiennicy, co prawda masz racje co do puszki rozprężeń ale ja bym zastosował tłumik przelotowy a nie katalizator bo on stłumi. tylko żeby ten tłumik był wielkościowo zbliżony do wielkości katalizatora (są takie tłumiki w obudowie kata - koszt na allegro około 50zł AWG czy jakos tak).

na 100% masz problem z paliwem ale wtryski i pompa są takie same w 105KM i 130KM co moze wskazywać na złe ECU (od 105KM) lub faktycznie na styrane życiem juz te podzespoły. Podmień na drugie skoro masz i jesli masz dobre/właściwe ECU to powinno sie poprawić. Jesli sie nie poprawi przydał by sie przejzad z zapiętą sondą szerokopasmową w wydech zeby sprawdzić AFR bo to ci powie czy problem tkwi w paliwie. Moim skromnym zdaniem aż taki spadek mocy nie bedzie wynikał z filtra czy też braku Kata. tym bardziej że tu poleciał najbardzie moment obrotowy. Ja bym generalnie zaczoł od pomiaru AFR-u.

Jedna drobna uwaga: silnik 130KM jako nowy lub po remącie wypluwał na hamownii moc 125-127KM a nie deklarowane 130KM.

W teorii ten set up, który masz powinien dać moc w okolicy 135KM i około 170Nm.

Fajnie że opisujesz sytuacje na FKP to pomoże w przyszłości i naszym klubowiczą bo miewaliśmy juz problemy o tej tematyce i wsumie nei zostały rozwiązane.

Pozdrawiam
PumaRST

RemikGT - 22 Lip 2008, 09:31

Dzięki za odpowiedz, hmmm i co tu myśleć teoretycznie piszesz ze takie zmiany coś powinny dać, szkoda że jednak jest tak fatalnie. Co do pewności silnika to wiem ze bankowo jest RQB, albo było kiedyś, poprzedni silnik padł(musiał być przegrzany, bo mimo wymiany wszystkich części-dosłownie wszystkich uszczelek itp. pierścieni, panewek wytrzymał tylko 30 tys. Km. Obecnie jest RDA z przełozonymi wszystkimi gratami ( wałki-o odpowiednim oznaczeniu, przepustnica , natrysk na denko tłoka, kolektor ssący (jest inny niż w RDA- porównywałem oba.) no i komp o oznaczeniu 2FBC –numery sprawdzone i wyskakuje ze 130 ps. Generalnie rozpatrując przebieg wykresu na LPG jest ok. poza brakiem mocy, jeśli chodzi o PB to jest jednak coś nie hallo, W sobotę postaram się wymienić to o czym wspomniałem i teraz pytanie czy uszkodzone ECU mogło by powodować taki stan?
Ok. na ta chwile wiem ze rura dolotowa nie jest skopana, poprawię nadmuch ,odizoluje go i przygotuje również seryjny dolot na kolejny pomiar, wtedy będę coś więcej wiedział o tym czy taka konstrukcja dolotu daje jakiś przyrost czy raczej jakiś spadek(skłaniam się ku temu ze na serii będzie lepiej) i w dalszym ciągu czekam na sugestie i jakieś pomysły.
Choc jak Ty sie wypowiadasz, a chodza słuchy ze jesteś niezły magik to juz nie wiem
kto jeszcze może mi pomóc
Hmmm Puma nawet nie wiedziałem ze obudowa poszła do Ciebie

Daras84 - 22 Lip 2008, 09:39

Remik zostaw ten dolot i nie zmieniaj na serie bo on jest wporzadku !! a nawet lepszy niz seria! lepiej pokombinuj w strone paliwa tak jak pisal Puma bo widac ze cos jest nie halo albo zczytaj błedy bo moze sie okazac ze rpzeplywka nie domaga i takie wariacje wychodza na paliwie
PumaRST - 22 Lip 2008, 09:42

RemikGT napisał/a:
Choc jak Ty sie wypowiadasz, a chodza słuchy ze jesteś niezły magik


nie wierz w plotki :hahaha: :hahaha:


RemikGT napisał/a:
Hmmm Puma nawet nie wiedziałem ze obudowa poszła do Ciebie
tak do mnie :yes:


co do ECU Daras bardziej siedział w tym temacie niech sie wypowie ja nie pamiętam oznaczeń, musiał bym spojrzeć w domu - i to zrobie wieczorem. Wsumie mi to przypomina problem djSthonki w jego Fieście i sie okazło że AFR jest kulawy i z braku paliwa nie dało rady wiecej wykrzesać.

Darekmk3 - 22 Lip 2008, 09:45

Daras84 napisał/a:
bo moze sie okazac ze rpzeplywka nie domaga i takie wariacje wychodza na paliwie

wlasnie mu na pw to napisalem :) ,bo jak przeplywka jest skopana to wlasnie na paliwie bedą jaja wychodzic...,Daras pamietasz tego czarnego z kraka jak sciaglismy i moj tez mial podobny objaw :)

pozdro :)

[ Dodano: Wto Lip 22, 2008 09:46 ]
a co do ecu to pamitam ze Darasowi lepiej to jezdzilo na ecu z 105km... :D

pozdro :)

RemikGT - 22 Lip 2008, 10:08

hmmmm przepływka,jak dobrze kojarże u mnie chyba po jej wypięciu nie ma róznicy,musze sprawdzić równiez ją,włże od brachola i zobacze co bedzie
Darekmk3 - 22 Lip 2008, 10:13

RemikGT napisał/a:
hmmmm przepływka,jak dobrze kojarże u mnie chyba po jej wypięciu nie ma róznicy,musze sprawdzić równiez ją,włże od brachola i zobacze co bedzie

tylko pamietaj nie koniecznie od innego auta musi byc dorba :D ja wzialem od futury i tez okazala sie byc padnieta...

pozdro :)

PumaRST - 22 Lip 2008, 12:17

Darekmk3 napisał/a:
a co do ecu to pamitam ze Darasowi lepiej to jezdzilo na ecu z 105km... :D


to jest akurat wina luki która gdzieś była, bo nie ma takiej fizycznej mozliwości żeby w pełnym setupie auto chodziło lepiej na ECU z 105KM.

a faktycznie twój probem moze byc w przepływce lub sądzie lambda choć w tym drugim przypadku by go zalewało

RemikGT - 22 Lip 2008, 13:00

PumaRST napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
a co do ecu to pamitam ze Darasowi lepiej to jezdzilo na ecu z 105km... :D


to jest akurat wina luki która gdzieś była, bo nie ma takiej fizycznej mozliwości żeby w pełnym setupie auto chodziło lepiej na ECU z 105KM.

a faktycznie twój probem moze byc w przepływce lub sądzie lambda choć w tym drugim przypadku by go zalewało


tylko ze sonda bankowo dobra,ostatnio z tym walczyłem i jest ok,przepływke jad po południu sprawdzic,tylko czy ona moze mięc wpływ na tak drastyczny spadek mocy i tak mieszać?????????

odyniec - 22 Lip 2008, 14:19

moim skromnym zdaniem - jak byk coś z paliwem, o czym mówi dość wyraźnie ostatni wykres - na gazie krzywa momentu ładnie już wygląda, a na benzynie wiele do życzenia pozostawia...
Daras84 - 22 Lip 2008, 16:30

tak moze tak namieszac ;) lepiej zcyztaj bledy bo "druga "dobra" przeplywka moze byc dziwna ;)
Lokmen - 22 Lip 2008, 18:54

z tym ze przepływka czsami potrafi tak paść że komputer tego nie wykryje i nie wyrzuci błedu - nie wiem czy nie powinno sie jej sprawdzać za pomocą oscyloskopu lub tudzież innego urządzenia...
RemikGT - 22 Lip 2008, 22:29

I dalej nic:( :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: wymieniłem pompe paliwa i zero zmian ,przepływka sprawdzona , wartości prawidłowe, nic tylko się kill kill , poza tym dla pewności sprawdziłem to o czym pisał Puma a mianowicie kolektor ssący jest HQ, WIĘC DALEJ SZUAKMY przyczyny, powiem szczerze ze zaczyna mnie to irytowac i zastanawiam się czy nie zrobic małej kuracji odmładzajacej N7A i go nie włozyc i miec spokój,tylko z drugiej strony jak tu sie poddac i przegrac.echhhhhhhh ,nic trzeba poczytac co SZANOWNI KOLEDZY TWORZĄ :)
PumaRST - 22 Lip 2008, 22:56

pomiar AFR u powie wiecej w takim wypadku. jak masz jakaś firme tuningową ( co robi modyfikacie silnika) napewno majasąde szerokopasmowa niech sie z toba przejada i pwoiedza jaka jest mieszanka, czy nie brakuje paliwa.
RemikGT - 22 Lip 2008, 23:07

PumaRST napisał/a:
pomiar AFR u powie wiecej w takim wypadku. jak masz jakaś firme tuningową ( co robi modyfikacie silnika) napewno majasąde szerokopasmowa niech sie z toba przejada i pwoiedza jaka jest mieszanka, czy nie brakuje paliwa.


PUMA oszalałeś największym "tunerem" w okolicy jestem chyba ja :greenpeace:
No mam nie lada dylemat,a co do tegooznaczenia na kolektorach miałes rację,sprawdzone organoleptycznie :) na tym ze 105 jest SO lub SQ jesli cypelek się starł :) na moim mam HO lub HQ, zaraz cos wkleje i powiesz mi czyto zda egzamin, z takich ciekawszych info kumpel powiedział mi ze szokda ze na rolkach nie wpinają sie w sonde aby zobaczyc co się dzieje podczas hamowania

a mysle o tym, co sądzicie ma to sens?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=405071413

PumaRST - 22 Lip 2008, 23:16

do wrocławia masz niedaleko a tam jest kilka firm. Jeszcze mozna zrobić inny myk on nie da odpowiedzi na 100% ale pokaże czy w dobrą droge sie kierujesz. Jak masz wtryski od rs2k to je podłuż, są sporo wydajniejsze i na dole pewnei bedzie go zalewać ale jesli teoria o kulawej dawce paliwa jest właściwa to góra powinna być znacznie lepsza.

to urządzenie da jakis pogląd ale nie bedzie to to samo co szerokopasmówak. Zdaje sie że zakłądy montujące LPG maja w swoich sprzetach urządzenie które powinno mierzyc AFR przy strojeniu LPG. wiec mogazmierzyć też na benzynie :yes:

RemikGT - 22 Lip 2008, 23:20

PumaRST napisał/a:
do wrocławia masz niedaleko a tam jest kilka firm. Jeszcze mozna zrobić inny myk on nie da odpowiedzi na 100% ale pokaże czy w dobrą droge sie kierujesz. Jak masz wtryski od rs2k to je podłuż, są sporo wydajniejsze i na dole pewnei bedzie go zalewać ale jesli teoria o kulawej dawce paliwa jest właściwa to góra powinna być znacznie lepsza.

hmmm dzis sie im przyglądałem ,ale ni chu chu mi pasowało aby podeszły do zeteca,no ale i wydaje mi się sensowniejsze włozenie zetekowych które posiadam w liczbie 2 sztuk,w sumie z Wrockiem niby tak ,tylko kasa ,,ciekawe ile by wzieli

PumaRST - 23 Lip 2008, 06:18

wieszt o jest 5 min pracy wiec sądze ze nie dużo. zagadam do znajomego z wrocławia o jakiś namiar tel itd to sie dowiesz jak to wygląda

spróbuj tu: http://www.jetronik.pl/index.php?go=page&id=5 ale podobno nie są tani

RemikGT - 23 Lip 2008, 08:40

i kontynułacja,dzis rano jak odpaliłem szczura, oswieciło mnie ciekawe na ile, rano jak odpalam silnik na pb dławi się,podczas delkatnego ruszania nie chce się wkrecic na obroty po chwili jest ok,tzn po złapaniu temperatury,hmmm czujniki temp mam ok,czyzby potencjometr????
Wsobote robe wielką akcję ,rozgrzebie wszystko i zdam relację

Darekmk3 - 23 Lip 2008, 09:51

RemikGT napisał/a:
i kontynułacja,dzis rano jak odpaliłem szczura, oswieciło mnie ciekawe na ile, rano jak odpalam silnik na pb dławi się,podczas delkatnego ruszania nie chce się wkrecic na obroty po chwili jest ok,tzn po złapaniu temperatury,hmmm czujniki temp mam ok,czyzby potencjometr????
Wsobote robe wielką akcję ,rozgrzebie wszystko i zdam relację


Remi ja nie chce nic mowic ale ja u siebie w escorcie mam identyczny objaw!! ktory wlasnie ustapił po odpieciu przeplywki,odlącz przeplywke jutro rano przed odpaleniem i zoabczysz czy to cos dalo,bo moim zdaniem tu jest pes pogrzebany lub cos nie tak z kompem silnika,tez mam escorta tez mam ziutka pod maska i ten sam objaw :)

pozdro :)

RemikGT - 23 Lip 2008, 11:02

Darekmk3 napisał/a:
RemikGT napisał/a:
i kontynułacja,dzis rano jak odpaliłem szczura, oswieciło mnie ciekawe na ile, rano jak odpalam silnik na pb dławi się,podczas delkatnego ruszania nie chce się wkrecic na obroty po chwili jest ok,tzn po złapaniu temperatury,hmmm czujniki temp mam ok,czyzby potencjometr????
Wsobote robe wielką akcję ,rozgrzebie wszystko i zdam relację


Remi ja nie chce nic mowic ale ja u siebie w escorcie mam identyczny objaw!! ktory wlasnie ustapił po odpieciu przeplywki,odlącz przeplywke jutro rano przed odpaleniem i zoabczysz czy to cos dalo,bo moim zdaniem tu jest pes pogrzebany lub cos nie tak z kompem silnika,tez mam escorta tez mam ziutka pod maska i ten sam objaw :)

pozdro :)


Zobacze jutro ale jak w niedziele nie bedzie banglac to się wkurze, tym bardziej ze w niedziele składam brachola wozidło i od niego ewentualnie przepływe jeszcze podepne,a jak to nic nie da chyba robie baj baj zetec ,gonie wszystkie graty na allegro i wkładam n7a po reanimacji,kurde ma nakulane 174 i zastanawiam się czy robic mu szlif czy tylko pierscienie i panewki wymienic i smigac z n7a ,kurde wszedzie pisza ze zetec modalny ,szkoda tylko ze bez dmuchnięcia ciezko ,

Laskosz - 23 Lip 2008, 17:19

z tym rannym odpalaniem mam to samo : :sad: i ogólnie w sumie autko też mi lipnie chodzi znaczy się jest jakby słabe :P tylko nie mam skąd załatwić przepływki na podmianę... a jak ją odepnę na ciepłym silniku czy na zimnym to falują obroty jałowe ale za to dół ma kopnięcie dość konkretne...
PumaRST - 23 Lip 2008, 18:47

RemikGT napisał/a:
,kurde wszedzie pisza ze zetec modalny ,


masz racje piszą :hahaha: :hahaha:


RemikGT napisał/a:
,szkoda tylko ze bez dmuchnięcia ciezko ,


to akurat nie jest takie łatwe ale w sumie chyba tańsze w konsekwencji (chodzi mi o stosunek koszta->moc).

z tym rs2k to też nie tak do końca że nei jest podatny na mody, bo tak naprawde jest tak samo podatny jak i Zetec N/A a nawet chyba bardziej ale niestety te modyfikacje są drogie a na dodatek jest ciężki i nie specjalnie nadaje sie pod Turbo jak by ci przyszedł taki pomysł.

Jesli byś sie zdecydował na rs2k to zostaw skrzynie i koło zamachowe i sprzegło od xr3i oczywiście jesli masz skrzynie BC/IB5, silnik troszke straci Nm ale zyska na przyspieszeniu a do tego skrzynia jest lepiej zestopniowana niź MTX75 i odrazu wyprzedze twoje wątpliwości, sprzęgło 220mm od zeteca wytrzyma u mnie takie sprzegło wytrzymywało spokojnie 170KM 210Nm w silniku 8v Turbo gdzie skok momentu jest znacznie wiekszy niż w N/A

RemikGT - 23 Lip 2008, 19:42

hmmmm Puma a co rozumiesz pod pojęciem innej skrzyni w rs2k tam przeciez tez siedzi MTX75 tak samo jak w moim XR3i
.Powoli trace cierpliwośc,na sobote planuje juz podwójną walke ha nawet potrójna- walka z BARDZO :hahaha: zmodyfikowanym ziutkiem, rozkręcam N7A i tu kurna mam dylemat, czy zrobić:
-szlif-ale to potrwa
-rozebrać ,wymienić pierscienie panweki itp i złożyc i wrzucić do szczura
- rozebrac ,powymienić uszczelniacze ,uszcelki, odrestaurować włożyć
i jezdzic jak dobrze pójdzie około 140 szczurem,hmm ten silnik chyba jest dośc wytrzymały,a nie zauwazyłem nic co by swiadczyło o tym ze jest juz agonia jak jeszcze odpalał
Czy brnąc w temacie zeteca
Nie powiem był a może i nadal jest plan na dmuchanie tym bardziej że ARTUR który notabene ma duzo info od Ciebie ,namawia mnie usilnie do dmuchnięcia chociaż na 0,6.Ogólnie to człowiek nadaje sie do psycholożki siedzi jakby nie było czegoś innego do roboty,hihihi własnie moja zona dzwoniła że jej ECU z pod siedzenia wypadło i panika hihihihihi
Ja chyba jestem chory,kurcze ze by to rycie jeszcze cos dawało a tu jak nie ma PS tak nie ma :fox:
Wogle dzis po pracy zmieniłem potencjometr przepustnicy i ECU wyjechałem na pb i po przejechaniu 50 koniec jazdy ,nie chiał zpalic ,na lpg odpalił ,wróciłem do domu wrzuciłem swoje graty mały reset i smiga ,ale chyba cos jednak jest z dawkąpaliwa na wyzszych obrotach nie za bardzo się chce, mam wrazenie ze cos go dławi,ha wraznienia albo sobi ejuz ryje w głowie,
Zastanawia mnie jdna sprawa ECU sie adaptuje do info jakie otrzymuje z czujników i tak sobie mysle :hahaha: :cojest: czy czasem nie jest tak ze przez te wtryski i inne bzdury ECU pamieta to copamieta i nie chce dac z siebie wiecej,jest taka opcja?????????
i stąd tak cienko z wykresami

PumaRST - 23 Lip 2008, 20:20

no i poszperałem troche w swoich info i faktycznie ECU jest OK, co teoretycznie wyklucza problem mapy. Wiec trzeba poszukać w osprzęcie, przepływka, czujnik w kolektorze ssącym, czujnik temperatury wody - idący do ECU a nei na deske, mozę czujnik połozenia wałka lub położenia przepustnicy. Lub jak przedmówcy mówią przepływka.


co do skrzyń biegów, w xr3i jak i w xr2i/RS1800 występowała skrzynia biegów BC, starsza model niz MTX75, króra jest lepiej zestopniowana pod silnik 16v ale jest słabsza i wymaga mniejszego sprzęgła i innego zamachu oraz innych półosi (a przynajmniej innych przegubów wewnętrznych). Ale skoro masz MTX-a to tamta uwaga jest bez znaczenia. Tym bardziej jak ma byc kiedys Turbo bo taki napęd jest poprostu lepszy do tego i wiecej zniesie.

I teraz moja opinia:

Jesli ma być w perspektywie Turbo to nie pakuj sie w silnik z rs2k i szukaj usterki w elektryce przy obecnyn setupie. Zetec jest rozpracowany i dosć prosty do złożenai jako Turbo.

Natomiast jeśli ma byc N/A i masz kompletny silnik z rs2k to ja bym pomyślał o takim rozwiazaniu (oczywiście jesli kasa ci na to pozwoli, choc majac auto jeżdżące to mozę to zajac troche czasu), a dokąłdnie bym zrobił porządny remont wraz z tulejowanie wszystkimi szlifami itp, oraz pokusił sie o wywarzenie ukąłdu korbowo-tłokowego, obróbke głowicy, kanały itd i poskładał bym taki silnik N/A który z donrym dolotem i poprawionym wydechem powinien zaowocować mocą 155-160KM i około 200Nm. Pragne nadmienic ze zdrowe seryjne RS2k nie pokazywało deklarowanych 150KM tylko okolice 143KM. Taki remont nie bedzie tani ale za to odwdzięczy sie kulturą pracy, spalaniem i mocą w exploatacji późniejszej. Bo raczej zakałdam że essi ma zostać na długo lub na zawsze w domu u Ciebie.


I osobiście radze nie zabierać sie za uturbianie silnika do póki auto ma byc autem słuzącym do jazdy na codzień, ponieważ wokół tego trzeba ciagle chodzić i coś poprawiać oraz chla benzyny jak szalony :yes: :yes:


Co do choroby, nie martw sie tym spora częśc z nas to ma :yes:

RemikGT - 23 Lip 2008, 21:08

I dokłądnie tak jak piszesz fajnie miec uturbione autko i wiem ,wiem ze na to potrzeba czasu,z drugiej strony mam jezdzące autko słabo bo słabo,choć nie do końca :odlot: i w garage lezy kompletny silnik z Rs2000, i co chwila dylemat co robic,a dodam ze szczur dostał dozywocie, z drugiej strony chiałbym miec kultowego za kilka latek RS2000 bo tylko brakuje silnika,a z drugiej strony ostatnio widziałem fajne KIT ze STANÓW I DYLEMATY ,PÓKI CO czekam az SMOKU zacznie dłubanine ze swoim ziutkiem i efekt tego co wyjdzie,tylko po co np turbic ziutka jak na przyszłą jesień chce byc juz posiadaczem subaryny,i jak sam widzisz ze mam powazny bałagan w głowie mlotek ,miliony pomysłów na minute,chyba jednak bede skupiał sie na tym co jest obecnie, a o czujniku w kolektorze tez myslałem, na sobote chyba przygotuje cały pakiet czujnikowy i wywale wszystko co mozliwe zastąpie innymi, raczej sprawnymi ,bo jak demontowałem było to sprawne i zobacze na to co sie dziej mamnadzieję że jutro zleci kat do mnie ,zyje nadzieją ze po włzoeniu go cos się zmieni,ale tak to jużjest człowiek nadzieje sobie robi (pompa paliwa) a ty ZONK.
W kazdym razie fajni etu jest mozna cos sensownego przeczytac, jakas radę
Pozdro,
Czy ja zanudzam?????????

a tak czukiereczek i teoretyzujac ,miał ktos stycznośc z wałkami od swiątka do zeteca????
jakiś czas temu z nimi gadałem i koles twierdzi ze 156ps powunno wypluc po zrobieni na cacy głowicy i wałków do tego dorzucić lekkie kólka z alu cos pomodzić z wtryskami i pompapaliwa i ile tak plus minus mogło by wskoczyc?

Laskosz - 23 Lip 2008, 21:44

RemikGT napisał/a:
Czy ja zanudzam?????????

troszkę :rotfl:
podmieniałeś tą przepływkę? bo to najbardziej daje w dupe :) ja może jutro podmienie u siebie ale jak będzie mokry asfalt to nic nie sprawdzę :|

RemikGT - 23 Lip 2008, 21:53

Laskosz napisał/a:
RemikGT napisał/a:
Czy ja zanudzam?????????

troszkę :rotfl:
:|


wiesz jak to jest z BISZKOPTAMI :-P
normalnie szukam zrozumienia :hahaha:

Daras84 - 23 Lip 2008, 23:03

oj zanudzasz :P jedyne dlugie posty ktore lubie czytac to tylko od żółwia :P

weż panie zmien ta przepłykwe na faktycznie sprawna i wtedy reset i sprawdz jak jezdzi, a ja ksie zastanawiasz nad silnikiem to wkladaj tego rs-a ja włzoylem do fiesty i jest to napewno lepsze rozwiazanie niz zetec, dodatkowo zwroci ci sei troche siana za kolektor 4-2-1 itp itd ;)

RemikGT - 27 Lip 2008, 21:59

WITAM PONOWNIE :) No i niestety weekend bezowocny,mało tego szczura obrabia kadet 2,0 ohc (postanowiłem sprawdzić nowy nabytek kumpla na swapa ) wymieniona listwa wtryskowa.pompa.kompy resety i jak było kijowo tak jest. dla pewnosci sprawdze jeszcze ta przepływkę ale to we wtorekjak brata auto zjedzie,ogólnie rece opadaja bo cholra wie gdzie jest pies pogrzebany. tak więc jeśli ktoś owocnie grzebie w rs1800 prosze o kontakt:)
Laskosz - 27 Lip 2008, 22:03

ja już zamówiłem przepływkę i cpp :yes:
błędy nagrałeś ?

RemikGT - 27 Lip 2008, 22:17

nie ,zapomniałem o tym, ale wczoraj jak smigałem sobie to czuc ze ustrojstwo chce a nie może się wkrecic ,tak jakby cos go muliło,ogólnie popadłem w paranoje,rozbierma własnie N7A z zamiarem kolejnego swapa , a z drugiej strony mysle o ziutku i operacji swiątek ostre walki i głowica.Robił ktoś z FKP może u Swiątka coś
Laskosz - 27 Lip 2008, 22:58

mafia w 2.0 miał chyba wałki od świątka ?? twoje niby chce a nie może a moje nie może a ja chce :P
RemikGT - 29 Lip 2008, 23:39

No i w końcu przepływka zmieniona i niestety zonk,to samo,a przy okazji obadałem dolot i stożek jest goracy ,nie mam zadnej zabudowy, jutro pokombinuje z seryjnym dolotem
PumaRST - 29 Lip 2008, 23:51

widziałęm na allegro że sprzedajesz kolektor, czyżby jednak silnik od rs2000??
Laskosz - 30 Lip 2008, 19:08

zbadałeś te kody ? :)
ja dziś wymieniłem cpp błąd zniknął
przepływka niestety przyszła walnięta :(
jutro biorę manometr do sprawdzania ciśnienia paliwa na listwie bo mi już tylko to zostało...
co ciekawe teraz komp podaje mi że wg sondy lambda mam ubogą mieszankę a wczesniej nic nie mówił ;-|

RemikGT - 11 Sie 2008, 00:05

Laskosz napisał/a:
zbadałeś te kody ? :)
ja dziś wymieniłem cpp błąd zniknął
przepływka niestety przyszła walnięta :(
jutro biorę manometr do sprawdzania ciśnienia paliwa na listwie bo mi już tylko to zostało...
co ciekawe teraz komp podaje mi że wg sondy lambda mam ubogą mieszankę a wczesniej nic nie mówił ;-|

co Ty kiedy ,
Puma teoretycznie go wystwiłem bo chiąłem sprawdzić zainteresowanie, póki co nic nie robie zbieram kasę, i na próbe seryjny kolektor wsadze i pojade na rolki
a przy okazji poznałem klubowicza z fajną fiestka rs1800 ale nicka nie pamietam, chłopak z dln a dokładnie Lubin

Laskosz - 11 Sie 2008, 18:03

RemikGT napisał/a:
a przy okazji poznałem klubowicza z fajną fiestka rs1800 ale nicka nie pamietam, chłopak z dln a dokładnie Lubin

czyżby Bongo ?
ja zmierzyłem ciśnienie na listwie i mam walnięty regulator ;-| więc teraz jest odpięty i mam cały czas 3 atm na listwie ale nie wiele to pomogło :sad: skończy się to chyba tym że wtrysk wyleci <8>

Radkalkin - 23 Paź 2008, 22:32

ktoś wie jak sprawa się toczy?
Laskosz - 23 Paź 2008, 22:46

nijak kolega Remik rozsprzedaje eśka na cześci chyba dzwon był :|
Daras84 - 24 Paź 2008, 10:06

no był dzwon i to solidny :|
Bongo - 23 Lis 2008, 22:50

tak tak to bylem ja ;P hehe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group