|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - ile seryjnie waży XRka?
adi08 - 10 Gru 2007, 21:29 Temat postu: ile seryjnie waży XRka? pytanie tak jak w temacie... ile seryjnie waży XRka? Pytam, ponieważ przeglądałem różne materiały i raz piszą że 900kg, gdzie indziej znowu że 930kg... gdzieś indziej jeszcze inaczej więc... ILE WAŻY SERYJNA XRka (1,6 CVH oczywiście)??
pytam bo chciałbym wiedzieć jaka była waga wyjściowa mojej "zabaweczki"
Fordon - 10 Gru 2007, 21:34 Temat postu: Re: ile seryjnie waży XRka?
adi08 napisał/a: | pytanie tak jak w temacie... ile seryjnie waży XRka? Pytam, ponieważ przeglądałem różne materiały i raz piszą że 900kg, gdzie indziej znowu że 930kg... gdzieś indziej jeszcze inaczej więc... ILE WAŻY SERYJNA XRka (1,6 CVH oczywiście)??
pytam bo chciałbym wiedzieć jaka była waga wyjściowa mojej "zabaweczki" |
Na wadze jak sprawdzalismy XR-ke kpl ale juz na rezerwie wyszlo jej 917 czy 918kg...
Kolin - 10 Gru 2007, 22:18
to fiesta wcale nie taka lekka jak mówią
zefir - 11 Gru 2007, 00:27
mk4 moja wazy seryjnie 930 kg z pewna iloscia bebzyny, a po paru zabiegach ktore nie mialy wplywu na komfort jazdy wazyla 895 kg
pozdro
PumaRST - 11 Gru 2007, 06:50
xr2i = 920kg.
squadak - 11 Gru 2007, 11:18
swoja wazylem kiedys jeszcze jak miala wszystko w srodku i wyszlo 920kg z polowa baku
adi08 - 11 Gru 2007, 12:15
zefir napisał/a: | mk4 moja wazy seryjnie 930 kg z pewna iloscia bebzyny, a po paru zabiegach ktore nie mialy wplywu na komfort jazdy wazyla 895 kg
pozdro |
a dokładnie to jakie zabiegi?
zoharek - 11 Gru 2007, 12:21
Kanapa, fotele, takie tam
zefir - 11 Gru 2007, 12:22
wygluszenie bagaznika, caly tyl kanapa i tyl boczki
no i mocowanie od kola zapasowego ;D czyli cala szuflada
adi08 - 11 Gru 2007, 14:53
no to zmartwiliście mnie koledzy... jednym słowem XRka jest baaardzoo CIĘŻKA
Faza - 11 Gru 2007, 15:22
moja z silnikiem VR6 z jednym fotelem i deska z malutka iloscia paliwa i podsufitka bez boczkow dywanikow bez wykladzin bez kosza na kolo zapasowe i tym podobnych dupereli wazy jakies 910kg
Żółwik Tuptuś - 11 Gru 2007, 16:22
zamienił stryjek siekierkę na kijek . pamiętasz ile ważyła Twoja mk2 ? ( mk1 jest jeszcze lżejsze , no nie każde )
Laskosz - 11 Gru 2007, 18:54
moją jak ktoś widział ze wszystkim ważyła równe chyba 800kg
adi08 - 11 Gru 2007, 20:09
ku**a!!
Darekmk3 - 11 Gru 2007, 21:16
adi08 napisał/a: | ku**a!! |
to tyz kobieta
powiedzialbym Ci cos ale nie bede sie powtarzac ,wiesz o co chodzi a waga xrki mk3 jeszcze to oslabia,ale jak ją wybebeszysz to tak zle nie bedzie chyba
jak tam prace z kompem i wogole?
pozdro
a1topgear - 12 Gru 2007, 10:07
937kg wyszlo z polowa baku i plecaczkiem w bagazniku, mysle ze ok 920-925kg wyszlo by z pustym bagaznikiem...
adi08 - 12 Gru 2007, 12:50
Darekmk3 napisał/a: |
powiedzialbym Ci cos ale nie bede sie powtarzac
pozdro |
oj lepiej sie nie powtarzaj hahaha... pozdro
xr2fun - 12 Gru 2007, 19:43
Ostro zjedziesz na wadze montując szyby z poliwęglanu bez podnośników, poszycia drzwi, klapy, siedzenia i co się tylko da z kevlaru. W pasach klamry alu itd. Zbiornik paliwa z aluminium. Niestety jest to bolesne finansowo.
adi08 - 12 Gru 2007, 19:55
no niestety Xrka jest bardzo otyła, więc jest nad czym dumać... zobaczymy co z tego wyniknie ale na zejście z waga w okolice 800kg to raczej nie licze... a poniżej to chyba tylko w ERZE
Zastanawia mnie tylko dlaczego fiesta pod tym względem tak źle wypada na tle konkurencji???
PumaRST - 12 Gru 2007, 20:50
adi08 napisał/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego fiesta pod tym względem tak źle wypada na tle konkurencji??? |
o jakiej konkurencji mówisz??
xr2fun - 12 Gru 2007, 21:25
Boi się chyba Swifta GTI ( nic innego nie przychodzi mi do głowy )
adi08 - 12 Gru 2007, 21:29
PumaRST napisał/a: | adi08 napisał/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego fiesta pod tym względem tak źle wypada na tle konkurencji??? |
o jakiej konkurencji mówisz?? |
np. peugeot 205 GTi 850kg
swift GTi 830kg
o AXie Gti to już nawet nie pisze bo można dostac kompleksów ...
PumaRST - 12 Gru 2007, 21:34
Adi ale ty porównujesz auto które zaczeło produkcje do aut które chyliły sie juz ku upadkowi (bez swifta). to dodaj jeszcze do tego Corse A GSI i masz same autka z początku lat 80-tych.
A swoja drogą Swift to chyba lata w innej klasie, bo ty sie łapiesz do klasy 1300-1600 z tego co wiem o podziale klasowym w KJSach.
Wiec masz raczej CRXa, 106, Saxo, Corse GSI itp
I tu za wyjątkiem japończyków raczej bedziesz miał dobry stosunek wagowy, no chyba że porównasz do aut z lat 80-ych które były sporo lrzejsze, niestety
adi08 - 13 Gru 2007, 10:17
PumaRST napisał/a: | Adi ale ty porównujesz auto które zaczeło produkcje do aut które chyliły sie juz ku upadkowi (bez swifta). to dodaj jeszcze do tego Corse A GSI i masz same autka z początku lat 80-tych.
A swoja drogą Swift to chyba lata w innej klasie, bo ty sie łapiesz do klasy 1300-1600 z tego co wiem o podziale klasowym w KJSach.
Wiec masz raczej CRXa, 106, Saxo, Corse GSI itp
I tu za wyjątkiem japończyków raczej bedziesz miał dobry stosunek wagowy, no chyba że porównasz do aut z lat 80-ych które były sporo lrzejsze, niestety |
zgadza sie... tylko że regulamin nic nie mówi o roku produkcji latach produkcji itp :/
no ale jeżeli się porównuje XR2i z autami z mniej wiecej tych samych lat produkcji to faktycznie nie jest najgorsza...poza japońcami ale z nich to ja już sie wyleczyłem
squadak - 13 Gru 2007, 12:26
PumaRST napisał/a: |
Wiec masz raczej CRXa, 106, Saxo, Corse GSI itp
|
no wlasnie i wcale nie jest tak rozowo... CRX wazy podobnie ale 1.6 ma w serii chyba 125 lub 150km zaleznie od wersji
106, Saxo
- 1.6 8v moc podobna jak fiesta tylko waga 100kg mniejsza w serii
- 1.6 16v waga podobna jak fiesta ale silnik bez porownania zwawszy
na temat corsy sie nie wypowiadam bo nic o niej nie wiem
adi08 - 13 Gru 2007, 21:03
no i jeszcze jedno...
fakt, że Corsa A GSi i peugeot 205 GTi można powiedzieć ze sa z wcześniejszej epoki ale konstrukcyjnie wcale nie sa gorsze... choćby dlatego, że wszystkie sa MPI
PumaRST - 13 Gru 2007, 21:11
Tak sobie myślałem nad tym co można zrobić żeby zejśc z wagi, i wpadłem na taki pomysł:
wywalic cąłe ospojlerowanie od xr2i i wspawac reperaturki z zastawy lub Fiata 128 ( kiedys widziałem taką mk3 i daje to mozliwość zwiekszenai rozstawu osi a już napewno można wkładać spore koła typu 185/55/14) a cała operacja powinna być dość tania a wzasadzie powinieneś zarobić na tym. lakierem sie nei przejmuj - czarny matowy jest tani zderzaki od zwyklaka oczywiście
a druga kwestia to szyby z poliweglanu bez uszczelek przymocowane na stałę za pomocą kleju do szyb i nitów aluminowy ( to oczym mówił xr2Fun)
i myśle ze wsumie urwiesz z 50kg.
co do Puga 205 to ma on przedewszystkim lepsze zawieszenie od mk3.
zefir - 13 Gru 2007, 21:35
PumaRST napisał/a: | Tak sobie myślałem nad tym co można zrobić żeby zejśc z wagi, i wpadłem na taki pomysł:
wywalic cąłe ospojlerowanie od xr2i i wspawac reperaturki z zastawy lub Fiata 128 ( kiedys widziałem taką mk3 i daje to mozliwość zwiekszenai rozstawu osi a już napewno można wkładać spore koła typu 185/55/14) a cała operacja powinna być dość tania a wzasadzie powinieneś zarobić na tym. lakierem sie nei przejmuj - czarny matowy jest tani zderzaki od zwyklaka oczywiście
a druga kwestia to szyby z poliweglanu bez uszczelek przymocowane na stałę za pomocą kleju do szyb i nitów aluminowy ( to oczym mówił xr2Fun)
i myśle ze wsumie urwiesz z 50kg.
co do Puga 205 to ma on przedewszystkim lepsze zawieszenie od mk3. |
hehe wtrace sie ;D
zolw jeszcze ma 200L czarnego matu, mysle ze odpali banke po kosztach
pvzon - 14 Gru 2007, 10:46
jak dam radę to podjadę jutro na jakiś złom żeby mi zważyli rajdówkę, zobaczymy ile waży bez wnętrza i na zwykłych zderzakach.
squadak - 14 Gru 2007, 15:48
a masz jakies rozporki, plyte pod silnik, itp inne elementy zwiekszajace wage?
adi08 - 14 Gru 2007, 19:13
pvzon napisał/a: | jak dam radę to podjadę jutro na jakiś złom żeby mi zważyli rajdówkę, zobaczymy ile waży bez wnętrza i na zwykłych zderzakach. |
ooo... to czekam z niecierpliwością na wynik ważenia
zefir - 14 Gru 2007, 19:28
928 kg dzis wazylem xrke chlopaszka ode mnie ze wsi, bo mam dostep do wagi ulice oboj, miala jakies 15L paliwa i byla kompletna, choc troche prochno:D
zoharek - 14 Gru 2007, 23:18
ile szpachli?
zefir - 15 Gru 2007, 08:21
zoharek napisał/a: | ile szpachli? |
zasadniczo cos Twoje pytanie wnosi do tematu??
chwalisz sie czy zalisz??
zamiast marudzic, pojedz zwazyc swoja i zobacz ile sie od fabryki rozni
pozdro
bo z tego tematu moze fajne faq powstac ile waza poszczegole modele z roznymi silnikami rowniez po swapie
zoharek - 15 Gru 2007, 11:54
Mam nadzieję, że jest bliżej tego co w opisie modelu (960kg) niż tego co w dowodzie mam (1100kg)
zefir - 15 Gru 2007, 12:11
nadzieja auta nie zwazysz, przejdz sie na jakis zlom i zwarz auto:)
Fordon - 15 Gru 2007, 12:33
BTW. jako ciekawostka... jak oddawalem niebieska na "zyletki" to gola buda bez ukladu zawieszenia,silnika, skrzyni, szyb, wnetrza,maski oraz klapy tylnej wazyla 370kg :yyy:
zoharek - 15 Gru 2007, 12:51
Goła buda z Pumy i goła buda z Mk3 ważyły w sumie ~700kg jak złomowaliśmy.
Żółwik Tuptuś - 15 Gru 2007, 22:23
czytając ostatnie wypowiedzi wnioskuję że najlepszym sposobem na odelżenie auta jest wywaleniena niego silnika , zawiasu i tylnej klapy .
zoharek - 15 Gru 2007, 22:38
Ta tylna klapa to może niegłupi pomysł, zamiast niej plexa na nitach, tylko nie wiem czy by przeszło na startach
adi08 - 15 Gru 2007, 23:53
zoharek napisał/a: | Ta tylna klapa to może niegłupi pomysł, zamiast niej plexa na nitach, tylko nie wiem czy by przeszło na startach |
bez obaw. przejdzie
zoharek - 16 Gru 2007, 02:17
No to kilkanaście kilo można spokojnie ująć, a jaki widok do tyłu ))
adi08 - 16 Gru 2007, 12:14
zoharek napisał/a: | No to kilkanaście kilo można spokojnie ująć, a jaki widok do tyłu )) |
chyba nie zrozumieliśmy sie do końca... sama pleksa to niebardzo
Fordon - 16 Gru 2007, 12:27
Ale za to przejdzie odlew klapy wykonany z zywicy + plexi zamiast szyby maska tak samo
Danio - 16 Gru 2007, 17:55
Fordon napisał/a: | Ale za to przejdzie odlew klapy wykonany z zywicy + plexi zamiast szyby maska tak samo |
to już Adiego męczyło jeszcze w mk2.... i kurde szkoda że sie nie podjął bo miałby co chciał - może obecny właściciel białej mk2 rally chce sie zamienić ? Adi męcz gościa
Żółwik Tuptuś - 16 Gru 2007, 20:24
Danio napisał/a: | Fordon napisał/a: | Ale za to przejdzie odlew klapy wykonany z zywicy + plexi zamiast szyby maska tak samo |
to już Adiego męczyło jeszcze w mk2.... i kurde szkoda że sie nie podjął bo miałby co chciał - może obecny właściciel białej mk2 rally chce sie zamienić ? Adi męcz gościa |
tym bardziej że w mk2 jest to łatwiejsze bo tam sąpraktycznie płaskie powierzchnie ( w porównaniu do mk3 )
adi - mam nadzieje że Cie sumienie coraz bardziej gryzie po sprzedaży mk2
adi08 - 20 Gru 2007, 19:01
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
adi - mam nadzieje że Cie sumienie coraz bardziej gryzie po sprzedaży mk2 |
a żebyś wiedział :/ ... ale i tak kiedyś jeszcze bede miał mk2 XR2 :D:D to jest tylko kwestia czasu
[ Dodano: Czw Gru 20, 2007 19:03 ]
pvzon napisał/a: | jak dam radę to podjadę jutro na jakiś złom żeby mi zważyli rajdówkę, zobaczymy ile waży bez wnętrza i na zwykłych zderzakach. |
zważyłeś już rajdówke???
|
|