Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Centralny zamek..

stefan86 - 27 Maj 2007, 23:46
Temat postu: Centralny zamek..
Mam MK4 z oryginalnym centralnym zamkiem. Jakimś dziwnym cudem nie mam pilota do centralnego zintegrowanego z kluczykiem tylko jest on w formie breloczka. A raczej był bo poprzedni właściciel zapodział gdzieś te breloczki (starszy Pan nie lubił używać pilotów :? )

Centralny zamek cały działa jak należy ale niestety nie można go obsługiwać zdalnie bo nie ma wyżej wspomnianego pilota.

Orientowałem się w serwisie Forda ile kosztuje dorobienie pilota i jak mi zaśpiewali 400 zł + programowanie to od razu im podziękowałem... Szukałem na allegro i również kiepsko z tym..

Co mi proponujecie?

Freeman - 28 Maj 2007, 13:27

To może kup na allegro uniwersalną centralkę sterującą, koszt ok 90-100zl, i ją zamień.
stefan86 - 29 Maj 2007, 00:04

Mam jeszcze inny pomysł.

Kolega jest w stanie załatwić mi pilota od innej fiesty, takiego jak ma więszkość MK4 czyli ze zintegrowanym pilotem do centralki.

i Tu pytanie.

Czy programowanie kluczyka polega na programowaniu immobilisera czy rownież i na programowaniu aby obsługiwał centralny zamek, czyli działał ten zintegrowany pilot w kluczyku. Chodzi o ten sposób programowania opisany gdzie indziej:

W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pozycji 0. Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II

Inna sprawa to taka czy da się go w ogóle zaprogramować skoro to od innego forda - czy da się go w ogóle włożyć do stacyjki..

mistrz2000 - 30 Maj 2007, 01:49

no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?

Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?

jackrzec - 30 Maj 2007, 08:23

Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę".

Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem.

mistrz2000 - 30 Maj 2007, 11:11

czemu nie da sie?

A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?

jackrzec napisał/a:
Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem.


Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia

jackrzec - 31 Maj 2007, 08:17

mistrz2000 napisał/a:
A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.
mistrz2000 napisał/a:
Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia
Oczywiście że piszę o mk4 - czytać potrafię. Nawet Ghia nie zawsze miała centralnego na pilota, a jeśli już to nie był to central radiowy, tylko na podczerwień. Wtedy odbiornik sygnału jest koło lampki sufitowej. Jeśli central na pilota był w standardzie wyposażenia, to pilot był w kluczyku, a jeśli był zakładany jako dodatek, to dostawałeś breloczek - oczywiście w serwisie dopisywali do bazy VIN i po wpisaniu nr w jakimś nowszym microcacie pokazuje że ma central na pilota. Jako daodatek, to możan założyć do każdej wersji - nie tylko Ghia.
diodalodz - 31 Maj 2007, 17:03

a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . Specjalistami od takich zabiegów są zakłady zajmujące sie elektronika radiowa do bram i zabezpieczeń . w 90 % centralnych zamków alarmów ect głowica jest oddzielna częścią płytki .
stefan86 - 31 Maj 2007, 20:28

jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:

http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd

diodalodz napisał/a:
a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków .


Dość ciekawie to brzmi.. powiesz troszkę więcej o tym? Może masz jakieś linki do kupna tej głowicy radiowej.

diodalodz - 31 Maj 2007, 22:49

wszystkim zajmuja sie goście od automatyki przemysłowej . Ich pytaj .
Greg - 31 Maj 2007, 23:06

stefan86 napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:

http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd


ano pewnie tak, że jest to jakiś eprom/eeprom z kilkoma(dziesiątkami?setkami?) cykli programowania.. tylko zgaduje

stefan86 - 31 Maj 2007, 23:55

diodalodz napisał/a:
a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków .


diodalodz rozwiń w detalach tą myśl.



|

diodalodz - 1 Cze 2007, 02:06

powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył . i podłączył pod tego . ingerencja w instalacje mała bo raptem 2 przewody trzeba odnaleźć a koszt centralnego na pilota to ok 60 zł . Taka jest moja koncepcja i jej bede sie trzymał . jedynie nie przywrócisz ryglowania .
stefan86 - 1 Cze 2007, 20:56

diodalodz napisał/a:
powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył


Ktoś już tak robił albo chociaz bardziej praktycznie wie jak to wykonać?

Da się w ogóle tak wyjąć stary sterownik i wpiąć nowy od tak? To jest jak wymiana jakiegoś podzespołu w komputerze PC? :he: Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest?

Proszę o odpowiedzi.

Chodzi o taki zamienny sterownik:

http://www.allegro.pl/ite...mw_magicar.html

?

Marcinus - 1 Cze 2007, 21:04

Na 90% procent bedziesz musiał kable lutować bo stara wtyczka nie bedzie pasowała do tego cuda z allegro ale to żaden problem dostaniesz schemat od tego cuda z allegro i schemat od mk4 i sobie poradisz !1
stefan86 - 1 Cze 2007, 21:44

Cytat:
Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest?


A odnośnie tego co powiecie?

Szczerze to już nie wiem co mam z tym zrobć - wywalić oryginalny sterownik i dać ten z allegro czy może pod ten oryginalny co mam obok podpiać ten z allegro.

Wy piszecie o podmianie sterowników a zobaczcie do napisali mi na elce:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic768425.html

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 00:28 ]

Czy ktoś wiec czy ten pilot jest na podczerwień czy może na fale radiowe?


diodalodz - 2 Cze 2007, 03:05

dokładnie patrzysz w sterowniku czym jest wyzwalane zamknięcie i otwarcie . czy plusami czy minusami . Jeśli minusami jesteś w domu jeśli plusami trzeba troszke pokombinować :) . Każdy centralny zamek działa na podobnej zasadzie i albo wstawisz sterownik centralnego zamka i wytniesz orginał albo dołożysz alarm sam i podłączysz go pod orginalny sterownik . To jest rozwiązanie za 100 zł a nie za 400 co proponuje nam serwis . A podłączenie jest banalne jeśli ma sie choć troche zmysłu orientacji w przewodach . Podstawa to zobaczyć w drzwiach jakie kolory przewodów idą do centralnego i zobaczyć które kolory sa od sterowania a które zasilaja silniczki . To nie jest VW po 2000 roku zeby centralny był sterowany cyfrowo .
możesz sobie zafundować coś takiego i też bedzie dobrze http://www.allegro.pl/ite...ka_zobacz_.html

jackrzec - 2 Cze 2007, 09:07

Tu są dwa schematy instalacji centralnego w mk4/5 http://jackrzec.republika...ralny_zamek.jpg
jeden z ryglowaniem, drugi bez. Może coś to pomoże przy myśleniu nad przeróbką.

stefan86 - 10 Cze 2007, 22:27

mistrz2000 napisał/a:
no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?

Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?


jackrzec napisał/a:
Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę".


mistrz2000 napisał/a:
czemu nie da sie?

A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?



jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


Skąd Ty takie rzeczy bierzesz? Wyczytałeś to gdzieś czy po prostu wziąłeś na logikę? :>

Sądzę iż na logikę bo w tym temacie: http://www.fiestaklubpols...p=239542#239542

tak napisaleś:

jackrzec napisał/a:
Są programowalne, ale tylko "surowe" - pomyśl, jeśli by tak można programować kluczyki, to jaki by to było ułatwienie dla złodziei?!


A zamiast tak "absrachować" wystarczyło by zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu... albo chociaż wziąć to na logikę ale pod innym kątem. np. pod tym co zrobić jak rozładuje nam się bateria w pilocie i wymienimy ją?...

z instrukcji napisał/a:
Kodowanie nadajnika

W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pji oz0y. c Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II.


A wiec można programować. A złodziei w tej kwestii nie ma co się bać bowiem aby zainicjować proces programowania się pilota (tak pilota - nie sterownika w samochodzie jak to niektórzy pisali) trzeba się wpierw posłużyć oryginalnym pilotem od samochodu. Dopiero po takiej inicjacji samochód staje się "otwarty" na obce kluczyki - daje się zaprogramować aby nim otwierać samochód..

Czemu nie wziąłeś tego na logikę w tą stronę? Bo to też jest logiczne..

Aaa, żeby nie było, że i jak "czukiereczek" i opieram się na logice i tylko opieram się na tym co piszą w instrukcji, postanowiłem sprawdzić czy oby mam rację. Wraz z Marcinem dokonaliśmy programowania (postępując w/g wyżej zacytowanej instrukcji). Uaktywniliśmy tryb programowania i zaprogramowaliśmy jego kluczyk w mojej fieście. A wiec dowód mamy - UŻYWANY KLUCZYK DAJE SIĘ PROGRAMOWAĆ!! :-) Koleją rzecz jaką staraliśmy się udowodnić to, to iż to centralka programuje kluczyk a nie kluczyk centralkę. No i również w tym mieliśmy rację bowiem po czynności programowania Marcina pilota w mojej fieście przestał on otwierać jego samochód. Potem aby wszystko wróciło do normy musieliśmy przeprowadzić analogicznie proces programowania kluczyka w jego samochodzie.

Dodam jeszcze od siebie iż wszystkie oryginalne kluczyki forda dają się programować (ta instrukcja dotyczy tych na podczerwień) z tym, że radiowe nieco inną metodą. Jak będzie potrzeba to napiszę. :-)

Koleją sprawą (aby mieć już w 100% jasną sprawę) programowanie kluczyka aby obsługiwał zdalnie centralny zamek nie ma nic wspólnego z programowaniem immobilisera - jego również da się programować ale to już całkiem inna bajka. Immo i central to są dwa niezależne układy w jednym pilocie..

Mam nadzieję iż ten temat czegoś nas nauczy. Choćby tego aby nie wszystko brać na logikę i od razu tak pisać w miejscu publicznym. No i.. aby bardziej zastanowić się nad zamykaniem tematów bo...

... Najgorsze było to iż właśnie jeden z moich tematów gdzie starałem się przeforsować to iż te kluczyki muszą być programowalne nawet został zamknięty.. :-( bo JEDNA osoba (tylko jedna - nawet moderator nie czekał aby ktoś inny potwierdził iż nie da się rozwiązać problemu którego dotyczy temat. Co więcej ta jedna osoba wzięła to tylko na logikę.. a wiec nie podała żadnych dowodów) powiedziała iz problem jest nie do rozwiązania - nie da się programować używanych kluczyków... trzeba było przeprowadzić test i udowodnić aby temat został otworzony (oto temat o który chodzi: http://www.fiestaklubpols...=239542#239542)

Swoja drogą zamykanie tematów to nic innego jak kneblowanie komuś ust. Gdyby nie dobra wola Marcina i użyczecznie kluczyka oraz jego "wstawiennictwo" aby odblokować temat dalej ludzie z FKP żyli by w przekonaniu iż kluczyki są nie programowalne. Nie chcę tu nikogo uczyć moderacji forum ale tematy blokuje się tylko wtedy gdy: 1) Problem z którego powodu został założony został już rozwiązany i dalsze dyskusje w tym temacie nie są już na temat; 2) Pojawia się w nim off-topic - choć jeśli problem dla którego został założony nadal nie jest rozwiązany to temat jednak nie powinien być zamykany. Tylko powinna być napisana prośba aby nie off-topicować i ewentualnie usuwać takie posty..

To tyle.. Mam nadzieje iż moimi wypocinami pomogłem paru osobom. :-)

jackrzec - 10 Cze 2007, 23:11

Sorry, miałeś rację - jeśli chodzi o pilota do zamka. Jakoś się uparłem na immo. Mam tą instrukcję o której piszesz no i jest tam napisane że można programować. O ile wiem z immo już tak nie idzie, a wiem to z tąd iż posiadam cały komplet kluczyków czyli 3 sztuki w tym jeden "matka" - czerwony i niestety z innej fiesty immo nie szło zaprogramować. A jak dorobiłęm "surowy" klucz, tzn gości mi dorobił, to w ciągu paru sekund zaprogramowałem.
stefan86 - 10 Cze 2007, 23:28

Grunt, że już sprawa jest jasna :-)

Co do immobilisera..

jackrzec napisał/a:
niestety z innej fiesty immo nie szło zaprogramować.


bo aby zaprogramować immobiliser w używanym kluczyku to już trzeba go wpierw rozkodować (rozprogramować) - jeśli tego nie zrobisz to nie pozwoli on się zaprogramować w innym samochodzie.

więcej tu:

http://img515.imageshack....zykafordoh1.jpg

A jeśli już masz "surowy"/rozkodowany kluczyk to od razu postępuje się tak:

http://img520.imageshack....zykafordft0.jpg

jackrzec - 10 Cze 2007, 23:43

Znam ten opis, ale jak na allegro kupisz kluczyki i stacyjkę, to możesz zapomnie o rozkodowaniu - trzeba by to było zrobić jeszcze w starym aucie. Bo w tym nowym to już pozamiatane
stefan86 - 10 Cze 2007, 23:51

jackrzec napisał/a:
Znam ten opis, ale jak na allegro kupisz kluczyki i stacyjkę, to możesz zapomnie o rozkodowaniu - trzeba by to było zrobić jeszcze w starym aucie. Bo w tym nowym to już pozamiatane


Dokładnie.

odyniec - 11 Cze 2007, 13:08

stefan86, czyli jak z mondeo bym kupil sobie kluczyk z przyciskami, to moglbym go uruchomic pod moja fieste? co poza kluczykiem bym potrzebowal? radiowke ma mondeo, czy podczerwien?

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 12:10 ]
gdybym np kupil cos takiego byloby duzo problemu z adaptacja tego?


http://www.allegro.pl/ite..._max_c_max.html

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 12:12 ]
albo cus takiego:

http://www.allegro.pl/ite...alny_zamek.html

stefan86 - 11 Cze 2007, 20:44

Jeśli w Twoim samochodzie masz instalację CZ na pilota ale nie masz pilota (został zgubiony, zniszczony.. no nie ważne - grunt, że kiedyś był) i uda Ci się znaleźć IDENTYCZNEGO pilota jaki powinieneś mieć to bez problemu uda Ci się go zaprogramować w swoim samochodzie. Jeśli masz CZ na podczerwień to z "nowym" kluczykiem postępuj identycznie jak napisałem w tym topicu. A jeśli radiowy (te obydwa co podałeś linki to są radiowe) to postępuj tak aby je zaprogramować:

Kod:
-wkładamy kluczy do stacyjki
-przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe.
-teraz w ciągu 20 sekund musimy naciśnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie.
-terez już tylko czekamy aż skończy sie te 20sekund, lub poprostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawnie.


Co do mondeo to zależnie od rocznika były "pakowane" w nie piloty na podczerwień - identyczne jak w fiestach. Oraz radiowe - ten drugi link co dałeś.

Z Twojego postu wynika iż albo masz centralny ale w standardzie bez pilota albo w ogóle nie masz CZ. W takim razie domyślam się iż rozważasz przerzucenie całej instalacji CZ z np. mondeo do fiesty tak?

Powiem Ci iż to już jest grubsza robota i chyba lepiej bedzie kupić radiowy sterownik na allegro za te max 80 zł (jeśli oczywiście masz centralkę ale w standardzie bez pilota) albo po prostu również z allegro cały zdalny centralny zamek (jeśli w ogólnie nie masz CZ)

Wyjdzie to o wiele mniej roboty, taniej a i piloty radiowe mają o wiele lepszy zasięg. No i te z allegro oferują dodatkowe kanały dzięki którym będziesz mógł zrobić sobie domykanie szyb (jeśłi masz elektryczne) albo otwieranie tylnej klapy z pilota.

odyniec - 12 Cze 2007, 18:52

czyli ten pierwszy to podczerwien a drugi to radioweczka?

ogolnie to szukam zajecia juz na wakacje, i wole teraz zaczerpac odpowiednich informacji a potem juz tylko dzialac.

mam centralny i narazie tylko :) ale wszystko z czasem.

stefan86 - 13 Cze 2007, 23:02

odyniec napisał/a:
czyli ten pierwszy to podczerwien a drugi to radioweczka?


o co pytasz?

Jeśli chodzi o te linki co dałeś to tak jak już pisałem - obydwa to radiowe.

odyniec - 14 Cze 2007, 15:19

aha oba radiówki...
wiec ile roboty byłoby aby t radiówkę z jakąś reszta układu radiowego np z allegro zgrać?

stefan86 - 14 Cze 2007, 16:42

Nie za bardzo rozumię co i z czym chesz zgrac.

Napisz jak aktualnie wyglada Twój CZ:

- czy go w ogóle masz
- jak tak to czy to wersja z pilotem
- jak tak to jakim.

odyniec - 14 Cze 2007, 17:51

mam centralny zamek, oryginal forda. wiec tylko ze soba polaczone silowniki, wymieniajace informacje za pomoca kabli sterujacych.

chcialbym zgrac pilota jaki widac na powyzszych aukcjach aby otiweral mi drzwi w samochodzie i sluzyl zarazem jako kluczyk. skoro to sa radiowki, wiec i antene od radiowki potrzebuje, ale niewiem dokladnie zbyt jak to zgryść.

pozdro

stefan86 - 14 Cze 2007, 21:48

Cytat:
chcialbym zgrac pilota jaki widac na powyzszych aukcjach aby otiweral mi drzwi w samochodzie i sluzyl zarazem jako kluczyk.


Te dwa kluczyko-piloty do których zapodałeś linki do aukcji obsłużą jednie oryginalne fordowskie radiowe sterowniki centralki. Ty nie masz w ogóle sterownika centralnego, już nie mówiąc nawet o wyposażeniu w zdalne sterowanie a wiec jakbyś tak bardzo upierał się aby mieć pilota w kluczyku to musiał być przełożyć całą instalację (sterownik) centralnego zamka oferującą zdalne sterownie z jakiegoś forda do swojej fiesty. Co więcej wymagasz aby z tego nowego kluczyko-pilota odpalać również samochód a wiec musiał być również zaopatrzyć się w stacyjkę od tego forda z którego brałbyś centralny zamek i co gorsza musiał byś również wziąć jego cały układ immobiliser'a. A jeśli w razie wyczerpania baterii w pilocie chciałbyś mieć możliwość otwierania samochodu ręcznie za pomocą tego kluczyka to musisz od tego innego forda również wziąć zamki (chociaz wkładki). Tak wiec to naprawdę gruba robota.. wręcz nie warta zachodu bo..

Jak już pisałem lepiej zakupić prywaciarski sterownik na allegro za max 8 dyszek i takie coś zainkludować w fieście no a.. do dodatkowego breloczka (którego widzę bardzo nie chcesz mieć) raz, dwa się przyzwyczaisz :-)

kazi - 14 Cze 2007, 23:24

odyniec napisał/a:
mam centralny zamek, oryginal forda. wiec tylko ze soba polaczone silowniki, wymieniajace informacje za pomoca kabli sterujacych.

chcialbym zgrac pilota jaki widac na powyzszych aukcjach aby otiweral mi drzwi w samochodzie i sluzyl zarazem jako kluczyk. skoro to sa radiowki, wiec i antene od radiowki potrzebuje, ale niewiem dokladnie zbyt jak to zgryść.

pozdro


Po obronie ci wytlumacze jesli bedziesz chcial albo wziac ten uklad co juz rok lezy i czeka na montaz u ciebie z alarmem

odyniec - 20 Cze 2007, 18:40

a więc... byłem w ASO dziś.

całość (sam kluczyk z przyciskami) to koszt rzędzu 200zł... oczywiście jam jest student wiec :P
za to można dokupić końcówkę surową, czyli zamkow ani stacyjki zmieniac nie trzeba, bo ona po przejsciu w rece speca od kluczy jest w stanie rozwiazac ten problem. od foki taki bajer (sama koncowka to zeszlifowania - tzw. surowa) to koszt rzedu... (uwaga) 20zl.

jak jest ze zestrojeniem immo - molgby mi ktos powiedziec?

diodalodz - 20 Cze 2007, 22:32

no a ile ma kosztować grot ?? bo tak to sie profesjonalnie nazywa :)
jackrzec - 20 Cze 2007, 23:08

odyniec napisał/a:
jak jest ze zestrojeniem immo - molgby mi ktos powiedziec?
Jak masz klucz "matkę" ten czerwony, to żaden problem, jeśli nie masz "matki", to musisz mieć dwa normalne. Przy pomocy "matki" robisz to tak:wkładasz czerwony klucz do stacyjki i włączasz zapłon, kiedy zaświeci się dioda od immo wyłączasz zapłon i wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, czekasz aż zaświeci się znowu dioda w zegarku, czekasz aż zgaśnie i od tego momentu masz 10 sekund na włożenie nowego kluczyka i włączenie zapłonu, jak zapali się dioda od immo tzn że wszystko poszło ok. Wyłączasz zapłon i już masz gotowy kluczyk. A jak z dwoma normalnymi, to poszukaj na forum escorta, bo gdzieś tam czytałem
odyniec - 21 Cze 2007, 06:59

eee a jak mam zegarek bez diody z immo? :/

Krzysiek przecie pisalem: grot (czyli tak koncowka gotowa do obróbki: 20zł.

jackrzec - 21 Cze 2007, 07:25

To może nie masz immo? Skąd wiesz że jest? Albo zegarek ktoś zmienił.
kazi - 21 Cze 2007, 07:47

odyniec napisał/a:
eee a jak mam zegarek bez diody z immo? :/

Krzysiek przecie pisalem: grot (czyli tak koncowka gotowa do obróbki: 20zł.


Czy ty myslisz? przeciez ci go zakladalem bo nie miales zegarka w samochodzie bo go ktos wyrwał :yyy: :he:

jackrzec - 21 Cze 2007, 07:52

kazi napisał/a:
Czy ty myslisz? przeciez ci go zakladalem bo nie miales zegarka w samochodzie bo go ktos wyrwał :yyy: :he:
:hahaha: :hahaha: :hahaha:
odyniec - 21 Cze 2007, 12:35

kazi napisał/a:
Czy ty myslisz? przeciez ci go zakladalem bo nie miales zegarka w samochodzie bo go ktos wyrwał :yyy: :he:


mysle i to szybciej niz ty...
sytuacja jest taka... byl kiedys moze zegarek... jak kupilem autko byla tam zaslepka w jego miejscu. wiec na szrocie dorwalem zegarek i go zamontowalem... ale.

stare wersje ('89-'93) maja zegarek na 4 piny, a nowsze ('94-'96) maja na 5 pinow... i w tym zegarku jest dioda z immo...

ja mam stary zergarek, immo mam.


wiec jak temu zaradzic?

diodalodz - 21 Cze 2007, 13:27

trzeba pastylke od immo wydłubać z innego kluczyka albo wydłubać i przykleić na stałe do okularu . Mk3 już nikt raczej nie ukradnie .
odyniec - 21 Cze 2007, 14:42

no ale skad wziac sygnal z immo ktory w wszystkich (poza moja) wersjach byl dawany na diode, ale nie tą z łodzi :-)
kazi - 21 Cze 2007, 20:25

odyniec napisał/a:
kazi napisał/a:
Czy ty myslisz? przeciez ci go zakladalem bo nie miales zegarka w samochodzie bo go ktos wyrwał :yyy: :he:


mysle i to szybciej niz ty...
sytuacja jest taka... byl kiedys moze zegarek... jak kupilem autko byla tam zaslepka w jego miejscu. wiec na szrocie dorwalem zegarek i go zamontowalem... ale.

stare wersje ('89-'93) maja zegarek na 4 piny, a nowsze ('94-'96) maja na 5 pinow... i w tym zegarku jest dioda z immo...

ja mam stary zergarek, immo mam.


wiec jak temu zaradzic?

tam nie bylo zadnej zaslepki tylko kawalek plastiku wyciety, oraz zgrzany badziewnie lutownica zeby sie trzymało. Oryginalna - to malutka pułeczka wewnatrz wciskana w miejsce zegarka.

No tak samozachwyt okej sam wszystko zainstalowales i tak juz pozostanie , pomijam to ze tam siedział moj z MK3 zegarek, po co ci ta dioda to ja nie wiem choinke z samochodu chcesz zrobic? jak ja podłaczyc? problemu nie ma poniewaz rozbierasz zegarek rozwiercasz i wkladasz diode, laczysz z wolnym przewodem od immmo i do masy, zreszta jestes madrzejszy jak zawsze wiec zrobisz to juz sam... ja w miedzyczasie ostatnio naprawilem 3 samochody a do usterek doszedlem sam ze swoim logicznym tokiem myslenia :yes:

diodalodz - 21 Cze 2007, 20:28

no dokładnie idzie sobie w kostce do zegarka. tylko musisz zobaczyć czy przypadkiem nie ma tam impulsu 12V bo jeśli jest to dioda popracuje krótko . Trzeba wstawić rezystor 800 ohm 0,25/0,5W
kazi - 21 Cze 2007, 22:46

diodalodz napisał/a:
no dokładnie idzie sobie w kostce do zegarka. tylko musisz zobaczyć czy przypadkiem nie ma tam impulsu 12V bo jeśli jest to dioda popracuje krótko . Trzeba wstawić rezystor 800 ohm 0,25/0,5W

Ja wstawiam 1 kohm dla zwyklych diod oraz okolo 1,5 kohm dla diod jasno-swiecacych i oba warianty sa poprawne pozniewaz dioda :hihihi: swieci normalna jasnoscią. :D Dla tych malutkich diod lepiej jednak wsadzic rezystor 1,5 kohm.

diodalodz - 21 Cze 2007, 23:44

hehe wszystko rozbija sie o to jaka dioda . Przeciętna dioda pracuje na napięciu ok 3 V i prądzie 20 mA . Wiec
14V - 3 V = 11V
aby prąd był 20 mA z prawa oma
R=U/I wiec 11/0,020 = 550 ohm . proste . Dlatego zakłada sie 800 dla bezpieczeństwa .

odyniec - 22 Cze 2007, 12:34

kazi napisał/a:
odyniec napisał/a:
kazi napisał/a:
Czy ty myslisz? przeciez ci go zakladalem bo nie miales zegarka w samochodzie bo go ktos wyrwał :yyy: :he:


mysle i to szybciej niz ty...
sytuacja jest taka... byl kiedys moze zegarek... jak kupilem autko byla tam zaslepka w jego miejscu. wiec na szrocie dorwalem zegarek i go zamontowalem... ale.

stare wersje ('89-'93) maja zegarek na 4 piny, a nowsze ('94-'96) maja na 5 pinow... i w tym zegarku jest dioda z immo...

ja mam stary zergarek, immo mam.


wiec jak temu zaradzic?

tam nie bylo zadnej zaslepki tylko kawalek plastiku wyciety, oraz zgrzany badziewnie lutownica zeby sie trzymało. Oryginalna - to malutka pułeczka wewnatrz wciskana w miejsce zegarka.

No tak samozachwyt okej sam wszystko zainstalowales i tak juz pozostanie , pomijam to ze tam siedział moj z MK3 zegarek, po co ci ta dioda to ja nie wiem choinke z samochodu chcesz zrobic? jak ja podłaczyc? problemu nie ma poniewaz rozbierasz zegarek rozwiercasz i wkladasz diode, laczysz z wolnym przewodem od immmo i do masy, zreszta jestes madrzejszy jak zawsze wiec zrobisz to juz sam... ja w miedzyczasie ostatnio naprawilem 3 samochody a do usterek doszedlem sam ze swoim logicznym tokiem myslenia :yes:


dioda ta mi nie poto aby miec ich wiele - jak np ty przy popielniczce i w poleczce, tylko po to aby moc zaprogramowac wg niej inny kluczyk... ot po co.

A takie pytanko... niewiem czy mam (raczej nie) kostke z zegarka oryginalna... wiec skad leci sygnal do diody? :>

ma ktos moze jakis schemacik do tego?

kazi - 22 Cze 2007, 18:06

:he: ok rob jak chcesz ja sie juz do ciebie nie wtracam bat powodzenia
jackrzec - 22 Cze 2007, 21:58

odyniec napisał/a:
A takie pytanko... niewiem czy mam (raczej nie) kostke z zegarka oryginalna... wiec skad leci sygnal do diody? :>

ma ktos moze jakis schemacik do tego?
Sygnał do diody leci z kompa, a co do schematu, to przeszukałem chyba cały net 10 razy i nie znalazłem, dopiero jak rozprułem instalację u siebie, to zobaczyłem gdzie co idzie, ale niestety w nawale pracy nie rozrysowałem tego i "z pamięci" nie potrafię powiedzieć. Jak widzę na żywo, to wiem, a tak to d..a blada.
odyniec - 23 Cze 2007, 08:35

jackrzec, widze ze moja ostatnia deska ratunku u Ciebie jest :) chyba będę musiał Cie ładnnnnnnnnnnnnnnie poprosić ;-)
Martius - 19 Mar 2009, 20:57

Zrobiłem wszystko jak w instrukcji i reakcja pilota nie jest taka jak tam napisano.
Dioda na pilocie miała zaświecić tak jak ta koło zegarka a nie świeci,tylko mrugnie 5 razy i tyle a pilot nadal nie działa. Plizzz Hellllp ;-(

oscylot - 3 Sie 2009, 13:02

to mam takie pytanie, posiadam fieste mk4 do ktorej mialem 3 kluczyli jeden czerowny (matka) jeden czarny i jeszcze jeden z pilotem (takipilotolkuczyk). W chwili aktualnej zostal mi ttylko czerowny bo jeden czarny sie gdzie zgubil a ten z pilotem sie zepsol (wyrobila sie obudowai kluczyk odpadl od pilota). na allegro znalazlem kluczyk wlasnie taki z pilotem identycznei wyglada jak moj. Jesli go kupie to czy zgodnie z intrukcja zaprogramuje ten kluczyk oraz pilot w samochodzie ?? Chodzi mo glownie o to czy majac jeden kluczyk czerwony doprogramuje ten kupiony na allegro uzywany i czy bedzie to dzialalo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group