|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - fiesta '90 1.1i obrotomierz
Toshio - 16 Maj 2007, 20:20 Temat postu: fiesta '90 1.1i obrotomierz Jestem posiadaczem fiestki z 90 roku ,silnik 1.1i. Chce zainstalować zegary z obrotkiem. Po lekturze paru tematów na temat obrotomierzy jestem kompletnie zdezorientowany. I z tego też powodu mam pytanie.Z jakim oznaczeniem mam szukac obrotomierza do mojej Niuni? Co by mi wszystko gralo,bez przeklamań itp.Nie3 wiem jeszcze czy mam w kostce kabel pod 10 pinem,ale co do tej kwestii w razie wojny powinienem sobie poradzic.
Pozdrowienia
P.S. Zapomniałem Witam Wszystkich Użytkowników!!! (pierwszy raz)
madek - 17 Maj 2007, 12:45
Z oznaczeniem V najlepiej, a powinien tez podejsc 1E.
Ps. Witaj
raferi - 17 Maj 2007, 12:56
Toshio, Witaj! Z Chrobrego...
kenczorf - 17 Maj 2007, 16:34
Skoro masz na wtrysku to 1E
madek - 17 Maj 2007, 17:15
Cytat: | Skoro masz na wtrysku to 1E |
przy wtrysku byly i V, zalezy od rocznika...
szef-mk3 - 17 Maj 2007, 18:18
takze do 1.3 też powinien podejść ten lkicznik z obrotomierzem z oznaczeniami w/w?
Toshio - 17 Maj 2007, 18:28
Rocznik 90 jest.Czyli V lub 1E.
madek - 17 Maj 2007, 19:05
szef-mk3 napisał/a: | takze do 1.3 też powinien podejść ten lkicznik z obrotomierzem z oznaczeniami w/w? |
To wlasnie z 1.3 najczesciej sa zegary obrotomierzem. Wersja 1.1 CLX byla raczej malo popularna.
A 1.1/1.3 to konstrukcyjnie to samo wiec pasuje.
Toshio - 17 Maj 2007, 19:19
Jeszcze jedno pytanie. Czy mogą wystąpić objawy zlej pracy obrotomierza (V lub 1E) po jego zainstalowaniu?I czy po wymianie np ze źle pracującego 1E na V lub odwrotnie błąd zniknie?
FiFa - 17 Maj 2007, 19:19
Hej a mam równiez pytanko, aby podłaczyc to wystarczy podpiac kosci do licznika i obrotomierz bedzie działac ?? Tzn czy mam juz pociagniete podłaczenie pod obrotomierz?? A jak nie, to jak mozna to sprawdzic?? Bo nie powiem zamontował bym sobie taki licznik z obrotkiem bo to nawet nie jest droga zabawa, tylko nie wiem co gdzie i jak szukac...
A co powiecie http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1682258
P.S. Silnik tez narazie posiadam 1.1i
madek - 17 Maj 2007, 19:23
Ehh szukajcie troche na forum, o podlaczaniu bylo juz mnóstwo tematów.
Toshio, jak dobrze podlaczysz to nie ma prawa zle dzialac. ale szukaj dla pewnosci z oznaczeniem V.
FiFa, trzeba ciagnac kabel od wtyczki do edisa. co i jak masz na forum.
Toshio - 17 Maj 2007, 19:30
FiFa Z podłączeniem jest bardzo ładnie opisane . Dobry stan obrotka (kupić nie kupić...)
madek Mam nadzieje, że sobie poradzę z tematem.Dzięki za info!!!
kenczorf - 17 Maj 2007, 20:36
a ja mam pytanko czy oznaczenia licznika np V lub 1E wystepuja na liczniku bez obrotka? jak tak to w ktorym meisjcu?
Arkadius - 17 Maj 2007, 20:39
nie nie występuje, zreszta każdy obrotek (tzn. z każdym oznaczeniem podpasujesz... tylko trzeba ew. wyregulować potencjometrem, albo zmienić rezystor, bądź pota)
FiFa - 19 Maj 2007, 16:59
Witam, mam klka pytan dotyczacych montazu obrotomierza, szukałem troche na forum, ale dokładnie idealnej odpowiedzi nie uzyskałem.. :?
A wiec od poczatku, kabel mam pociagnac z tej kosci:
I który to ma byc, pisało ze drugi-czarny, ale tutaj nie ma czarnego jako drugiego w kolejnosci, a wiec wychodziło by na to ze niebiesko czarny??
I kabel mam podłaczy do wejscia nr 10 ?? Bo czytałem ze w jedyny wolny a ja mam tutaj kilka wolnych wejsc banghead
I ostatnie pytanie przynajmniej jak narazie
Jak odpiac linke od predkosciomierza?? Bo niechce jej krzywdy zrobic a sprawia mi nie mały problem bo nie umiem sobie z nia poradzic , bo zapewne jest jakis łatwy sposob jej demontarzu tylko ja narazie jeszcze o tym nie wiem :-(
Za odpowiedzi z góry wielkie dzieki
madek - 19 Maj 2007, 17:05
FiFa napisał/a: | I który to ma byc, pisało ze drugi-czarny, ale tutaj nie ma czarnego jako drugiego w kolejnosci, a wiec wychodziło by na to ze niebiesko czarny?? |
drugi od prawej, zielony z czerwonym paskiem (idzie do tej kostki widocznej po lewej stronie)
FiFa napisał/a: | I kabel mam podłaczy do wejscia nr 10 ?? Bo czytałem ze w jedyny wolny a ja mam tutaj kilka wolnych wejsc |
dokladnie nr 10. najlepiej jak bedziesz mial taka blaszke jak sa w innych pinach
FiFa napisał/a: | Jak odpiac linke od predkosciomierza?? |
ten biały plastik trzeba wcisnac w jednym miejscu i mocno ciagnac. jak nie wyskoczy to podwaz plaskim srubokretem delikatnie tą białą zapinkę i zejdzie
Toshio - 23 Maj 2007, 19:15
Nie mam kabla poprowadzonego do instalacji zegarów :cry: !!!
Marcinus - 23 Maj 2007, 19:16
to normalne ze niemasz kabla bo wersja C nie ma nic heeeeeeeeeee
Toshio - 23 Maj 2007, 19:17
Ta kość jest goła.Trzeba będzie sie pobawić.Łoooo boszzzzzz !!!
amokk - 23 Maj 2007, 19:38
Cytat: | to normalne ze niemasz kabla bo wersja C nie ma nic heeeeeeeeeee |
Mylisz się Marcinus
Ja mam wszystko instalację pod: centralny zamek, elektryczne szyby, zdalne otwieranie tylnej klapy, zegarek, zapalniczkę, obrotomierz, wycieraczki czasowe, kierunkowskazy boczne, lampkę bagażnika, a nawet układ przeciwblokujący SCS.
Nawet, co jest dziwne, mam fabryczną wtyczkę z bolcami za radiem na których występuje "plus" (z pominięciem skrzynki bezpieczników - bezpośrednio idą przewody z akumulatora) oraz na środku progu (pod plastikową osłoną) dodatkowy przewód na którym pojawia się "masa" po otwarciu drzwi (pewnie pod jakąś dodatkową lampkę).
Jedynie ciągłem instalację pod przednie światła przeciwmgielne, ale mam to tak zrobione jak w oryginale
Marcinus - 23 Maj 2007, 21:13
To sie ciesz bo twoja fiesta to wyjątek ja mam C i wszystko musiałem sobie ciągnąc
FiFa - 28 Maj 2007, 17:03
madek napisał/a: |
drugi od prawej, zielony z czerwonym paskiem (idzie do tej kostki widocznej po lewej stronie)
|
Ale z kosci motorcraft-drugi od prawej jest cały zielony, natomiast w tej kosci po lewej jest juz zielony z czerwonym paskiem, nie sprawia to juz zadnej roznicy ??
A jak sie najlepiej podpiac pod ten zielony kabel??
Sorry za moze dla Was głupie pytania, ale ja chce to zrobic aby działo a nie speprzyc sprawe.
Za odpowiedzi z gory dzieki. Pozdro
Marcinus - 28 Maj 2007, 17:32
Kolego przypadkiem nie obcinaj kabla tylko zdejmij delikatnie izolacje na odcinku 0,5-1cm i przylutuj kabelek i zaizoluj tasmą izolacyjna i po kłopocie
tutaj masz zdjecie jak to umnie wygląda nie zaizolowane strzałka oznacza gdzie trzeba kabel dolutować
Toshio - 28 Maj 2007, 20:16
MARCINUS ... ? A ty z jakim indeksem masz zegary?No i czy musiałeś jeszcze coś robić prócz "rycia" w okablowaniu? [/b]
madek - 28 Maj 2007, 20:22
Marcinus napisał/a: | Ale z kosci motorcraft-drugi od prawej jest cały zielony, natomiast w tej kosci po lewej jest juz zielony z czerwonym paskiem, nie sprawia to juz zadnej roznicy ?? |
o ile to ten sam kabel to nie ;-) sprawdz dla pewnosci
u mnie ma czerwony pasek juz przy EDISie
pierwszy od prawej mam cały zielony
Marcinus - 28 Maj 2007, 20:58
Toshio napisał/a: | MARCINUS ... ? A ty z jakim indeksem masz zegary?No i czy musiałeś jeszcze coś robić prócz "rycia" w okablowaniu? [/b] |
Mam zagary od xr2 i musiałem zmieniać opornik w obrotku bo oszukiwał o połowe za mało
FiFa - 28 Maj 2007, 22:20
Zegary mam z indeksem V, co prawda jeszcze nie podłaczyłem obrotka bo nie mam zbytnio czasu kopac w tej instalacji ale w chwili wolnego sie to zrobi 8)
A co do samych kolorow kabelkow, jest dokładnie tak: od prawej strony zielony z żółtym, zielony(obejrzałem dokładnie ale czerwieni nie widze), brazowy, czarny, brazowy, niebiseiki z zielonym, niebisieki z zoltym,niebieski z czerwonym, niebieski z czarnym, niebieski z zótyym.
Czy ten zielono czerwony kabelek w kosci obok to jest to samo nie jestem w stanie tego sprawdzic dokladnie boo wszystko jest zaizolowane ale wywodzi sie z jednej wiazki, wiec chyba to bedzie to
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 22:26 ]
Toshio napisał/a: | A ty z jakim indeksem masz zegary?No i czy musiałeś jeszcze coś robić prócz "rycia" w okablowaniu? [/b] |
Indeks jak napisałem V a sama wymiana to kwestia 5 minut demontaz starego licznika i załozenie nowego mi wszystko ładnie psaowało, tylko wymieniłem jedna diodke i wszystko swieciło czyli to jest bezproblemowe, tylko to podłaczenie obrotka
madek - 28 Maj 2007, 22:33
FiFa, podepnij sie pod zielony z czerwonym ponizej tej kostki po lewej. ja tak zrobilem ( wygodniej niz grzebac przy wtyczce )
FiFa - 28 Maj 2007, 22:42
madek napisał/a: | FiFa, podepnij sie pod zielony z czerwonym ponizej tej kostki po lewej. ja tak zrobilem ( wygodniej niz grzebac przy wtyczce ) |
I n taka odpowiedz liczyłem, tylko chwila czasu i zaraz to zdemontuje i podłacze moze bedzie działo jakby co bede sie pytał ;-)
beacia_rafal - 13 Lip 2007, 02:52
madek napisał/a: | dokladnie nr 10. najlepiej jak bedziesz mial taka blaszke jak sa w innych pinach |
a jak ja mam pusty jeszcze 9 i 11 pin w kostce przy zegarach to co w tedy gra to jakas istotna role przy obrotomierzu??????????????????????
madek - 13 Lip 2007, 10:06
beacia_rafal, to nie ma znaczenia, obrotomierz korzysta tylko z pinu 10
PINISLAV - 14 Lip 2007, 20:40
Daje pare fotek dla niewtajemniczonych ,powinny one wzystko wyjaśnić...
szef-mk3 - 15 Lip 2007, 21:35
Więc w konkluzji czytajac wszystkie stare posty i obecne dochodzę do wniosku że jak mam 1.3i to obojetną sprawa jest jaki zaloze obrtomierz, czy to z oznaczeniem V czy z oznaczeniem 1E i w razie potrzeby nalezy pociągnąc tylko kabel od ostido pinu 10 przy nowym liczniku, tak?
kenczorf - 15 Lip 2007, 22:46
wlasnie tak samo jestem ciekaw szczegolnie ze ludzie pisali ze montowali te ktore powinny u nich byc i nied zialo tak jak potrzeba a inni montowli inne i dizlalo...wiec te oznaczenia to chyba o dup.. rozbic
madek - 15 Lip 2007, 23:16
szef-mk3 napisał/a: | jak mam 1.3i to obojetną sprawa jest jaki zaloze obrtomierz, czy to z oznaczeniem V czy z oznaczeniem 1E |
generalnie tak
patrz jeszcze gdzie zaczyna sie czerwona skala na obrotku, jesli tak jak na focie to na pewno od 1.1/1.3
szef-mk3 - 16 Lip 2007, 09:06
takze bede szukał po szrotach z oznaczeniami V bo tych chyba jest więcej na rynku
FiFa - 16 Lip 2007, 23:54
Ja u siebei w 1.1i ma z oznaczeniem "V" i obrotomierz wskazuje raczej prawidłowo ;-) na biegu jałowym ok 800-900 obrotow, chociaz jak mu nacisnalałem do "odciecia" to dziwinie sie obrotomierz skonczył wygladało to tak jakbym miał powyzej 7tys obrotow 8| ale to chyba tylko jeyny taki mankament, oprocz tego ze obrotek chodzi trcohe "mułowato", ale takto nie ma co nazekac, moim zdaniem w miare prawidlowo wskuzuje ;-) i działa ok a został podłaczony tak jak w tym temacie pisze ;-)
szef-mk3 - 17 Lip 2007, 08:23
FiFa napisał/a: | wygladało to tak jakbym miał powyzej 7tys obrotow |
masz moze wersje fiesty de luxe
A na serio to muszę poszukać takiego obrotka, ile to jest warte bo na allegro ceny są od 30 do 200zł. Ile Ty FiFa, dałeś za obrotomierz?
Toshio - 1 Wrz 2007, 16:40
Wracam do tematu. Muszę sie pochwalić! Zakupiłem licznik z obrotomierzem indeks V za 39. Wczoraj dotarł do mnie paczką, dzisiaj zabrałem się za zakładanie. Niestety nie miałem instalacji pod obrotomierz więc ją zrobiłem ( oryginalny konektor do gniazda nr 10 kostki licznikowej , przewód ekranowany, złącza lutowane - do przewodu drugiego od prawej [zielony w moim przypadku] w EDIS'ie). Następnie podłączenie licznika i...działa jak ta lala!!! No może z jednym małym wyjątkiem. Przy włączonych kierunkach delikatnie, prawie niezauważalnie podskakuje wskazówka obrotów Ale i to myślę zostanie zniwelowane w najbliższym czasie. Obyło sie bez wymian rezystorów i kalibracji.
Wielkie dzięki forumowiczom za pomoc, bez was byłby trudno.
madek - 1 Wrz 2007, 17:20
Toshio napisał/a: | prawie niezauważalnie podskakuje wskazówka obrotów |
u mnie tak samo pomimo ze wszystko podlaczone poprawnie, ale w sumie olałem temat bo juz tego nie zauwazam ;-)
Toshio - 1 Wrz 2007, 17:26
Skacze, ale ledwo widać. Zobaczę, może też to oleje. Ale zauważyłem, że jak mam włączony kierunek i zaciągnięty ręczny to kontrolki od hamulca przygasają delikatnie.Może to kwestia złej masy?
amokk - 1 Wrz 2007, 18:21
Toshio napisał/a: | Przy włączonych kierunkach delikatnie, prawie niezauważalnie podskakuje wskazówka obrotów |
Ja miałem fabryczną instalację pod obrotomierz i nic mi nie podskakuje
Toshio - 1 Wrz 2007, 18:26
Fabryczna a samoróbka to dwie różne kwestie.
newman - 9 Lut 2008, 11:46
a co jesli mam gaznik? i wtyczka edisa lezy bezuzytecznie?(wczesniej byl 1.1i) to do czego mam sie podpiac, bo przeczytalem 3 strony tematu i zgupialem, albo kiepsko u mnie w czytaniu ze zrozumieniem, jesli sie znajdzie ktos kto moglby mi odpowiuedziec na to pytanko, to z gory dziekuje
sebadelta - 26 Mar 2008, 10:24
witam ja zalozylem zegary od mk4 do mk3 z obrotkiem i niby pin 10 mam na obrotek ale podpinam i nie dziala mi obrotek więc co moze być nie tak zmostkowalem kostke i dzialan ale zamalo wskazuje
luk-90 - 3 Wrz 2009, 17:54
Witam, zakupiłem licznik z oznaczeniem V, jednak nie miałem instalacji obrotka, więc pociągnołem kabel z EDIS'a do pinu 10 i wszystko gra jak należy. Jak zwykle forum pomoze, forum doradzi, forum nigdy nas nie zdradzi
drjanusz - 3 Wrz 2009, 21:54
Luk-90 Boś Ty bystra bestyjka jest
A tak na poważnie na naszym forum można wspólnymi siłami dużo zdziałać No może oprócz znalezienia przyczyny falujących wolnych w mojej mk4
KAMIL82 - 17 Lis 2009, 22:47
koledzy a ja mam oryginalna instalację pod obrotomierz i przy kierunkowskazie właczonym tez troszke drga wskazówka i podnosi sie lekko.juz nie mam zdrowia działa w miare i nie ma co narzekac..
dominon - 10 Wrz 2011, 22:54
sabadelta napisał/a: | witam ja zalozylem zegary od mk4 do mk3 z obrotkiem i niby pin 10 mam na obrotek ale podpinam i nie dziala mi obrotek więc co moze być nie tak zmostkowalem kostke i dzialan ale zamalo wskazuje |
sabadelta Jeżeli wskazuje za mało obrotów (1/2 obrotów lub trochę mniej) to musisz się podłączyć do przewodów sterujących cewkami zapłonowymi wychodzących z EDIS'a. Sprawdź w opisie pinów do swojego EDIS'a ale powinny to być któreś przewody po drugiej stronie od "zielonego" (jak byś nie mógł znaleźć to daj znać to wrzucę foto jak to u mnie wygląda). Również zrobiłem taki manewr gdyż z "zielonego kabelka" impulsy są dwa razy rzadsze niż wymaga tego obrotomierz.
Oczywiście same przewody nie wystarczą bo byś zakłócił pracę modułu zapłonowego gdybyś je zmostkował. Dlatego napiszę krok po kroku co trzeba zrobić:
- Potrzebujesz dwie diody prostownicze obojętnie jaki typ. U mnie siedzą 1N5062 ale wystarczą też 1N4007 lub podobne;
- Szykujesz 3 przewody, dwa krótkie ok 10-13cm i jeden długi tak ~100cm, średnica od 1,5mm;
- Potem jeszcze tylko kilka rurek termokurczliwych, lutownica z cyną a także 3 - 4złączek do przewodów (takich jak na foto), kombinerki lub szczypce i kilka opasek zaciskowych (żeby było porządnie zrobione);
- Teraz połączenie wszystkiego w całość. Lutujesz najpierw dwie diody razem w niewielkim odstępie (żeby każda miała osobną rurkę termokurczliwą) potem dolutowujesz przewody możliwie blisko diod. Wszystko wg. schematu:
Kod: | ______ _
krótszy przewód__________| | |_______
|______|_| |
______ _ |--------------dłuższy przewód
krótszy przewód__________| | |_______|
|______|_| |
Zwróć uwagę na paski na diodach, po przylutowaniu przewodów załóż rurki termokurczliwe po jednej na każdą diodę z przewodem i jedną większą na całość. W razie potrzeby zaciśnij ostatnią opaskami na końcach aby wszystko wytrzymało warunki atmosferyczne.
Krótkie przewody idą do przewodów sterujących cewkami (łączysz za pomocą złączek pokazanych wyżej), dłuższy przewód do pinu obrotomierza przeciągasz przy lince od prędkościomierza, diody w rurkach przypinasz opaskami do najbliższej wiązki żeby nic nie latało. Dołączenie przewodu do wtyczki pozostawiam już każdemu indywidualnie.
JoeMix - 10 Wrz 2011, 23:23
dominon, podłączyłeś i działa, czy teorie wysnułeś - kiedyś tak kazałem komuś podłączyć i powiedział ze nie działa :(
dominon - 10 Wrz 2011, 23:42
JoeMix napisał/a: | dominon, podłączyłeś i działa, czy teorie wysnułeś - kiedyś tak kazałem komuś podłączyć i powiedział ze nie działa :( |
Podłączyłem i działa. Jutro sprawdzę jakie mam oznaczenia na zegarach i zrobię foto gdzie i co wpiąłem w EDIS'a. Z samego zielonego przewodu miałem zaniżone o połowę obroty.
|
|