Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Problem z ruszeniem z miejsca

Kamilax - 20 Sty 2021, 15:07
Temat postu: Problem z ruszeniem z miejsca
Cześć wam,
Mam forda fieste mk6 z 2008, 1.3 benzyna, 150k przebiegu.
Kupiłem samochód od znajomego po taniości, więc niestety nie wiem czy mi się dobrze wydaje, ale chyba mam z nim problem.
Nim pojadę do mechanika wolałbym zapytać jakieś osoby które mają trochę więcej do czynienia z tym samochodem.

Opis problemu:
Przy startowaniu samochodu i puszczaniu sprzęgła obroty spadają do 600 i niestety muszę dodać gazu żeby samochód ruszył.
Proszę o radę czy to normalne w tych samochodach.
Ciężko jest ruszyć, na samej trasie samochód się mega wygodnie prowadzi i nic nie hamuje, przerywa.
Być może to naturalne ale wolę się upewnić.

damianisko5 - 20 Sty 2021, 15:44

A gdzie parkujesz w nocy?
Kamilax - 20 Sty 2021, 16:03

Przed blokiem niestety
damianisko5 - 20 Sty 2021, 16:10

Kamilax napisał/a:
Przed blokiem niestety

Kamil - Pytałem o to, bo znam /w rodzinie był taki przypadek/ takie przypadki spowodowane dużym mrozem. A mianowicie zamarzł ręczny i zablokował koła. Nie znam szczegółów Twojego przypadku, może to inna kwestia. Pomogła laweta i kilkanaście godzin w ciepłym miejscu. Jeśli inne powody musisz trochę więcej opisać - jaki rozruch, błędy z kompa itp. itp. Pisz, będziemy analizować. Powodzenia

Kamilax - 20 Sty 2021, 16:26

Ręcznego w zimie nie zaciagam, na parkingu zostawiam tylko na biegu, płasko jest to i potrzeby recznego nie widze.
Błędy z komputera, no nie ma.
Dodam, że nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym idzie tak samo nieśmiało po puszczeniu sprzęgła.
Przeczytałem gdzieś też, że (nawet nie wiem czy w moim to jest) może to problem z jakimś czujnikiem przy puszczaniu sprzęgła powinny obroty nieco same wzrosnąć by pomóc ruszyć z miejsca samochód.
Rozruch jest na łańcuszku, nie wiem czy coś więcej można o tym napisać.

damianisko5 - 20 Sty 2021, 16:47

Hmm, znam ten motor, teściu ma taką Fiestę od paru lat. Od czasu naprawy sterownika hula jak złoto. Dziś ją trochę jeździłem w mieście /Kraków/ i wszystko działa bez zarzutu. Jak nikt poza mną się nie odezwie, napisz na priv.
damianisko5 - 21 Sty 2021, 08:29

Kamilax napisał/a:
Ręcznego w zimie nie zaciagam, na parkingu zostawiam tylko na biegu, płasko jest to i potrzeby recznego nie widze.
Błędy z komputera, no nie ma.
Dodam, że nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym idzie tak samo nieśmiało po puszczeniu sprzęgła.
Przeczytałem gdzieś też, że (nawet nie wiem czy w moim to jest) może to problem z jakimś czujnikiem przy puszczaniu sprzęgła powinny obroty nieco same wzrosnąć by pomóc ruszyć z miejsca samochód.
Rozruch jest na łańcuszku, nie wiem czy coś więcej można o tym napisać.


Sprawdź czujniki wału i wałków. W tej Fieście jest elektryczna przepustnica, stawiałbym na nią.

Kamilax - 21 Sty 2021, 16:39

Eh, tego to już nie sprawdzę. Pewnie do mechanika będę go musiał dać do dalszej analizy żeby to sprawdził.
Nic to, dzięki wielkie.

zwardek - 21 Sty 2021, 17:49

sprawdź czy nie masz błędów DTC
wpisz w youtube ukryte menu fiesta mk6

jak obroty spadają zaraz po odpaleniu to może być coś z silniczkiem krokowym, przepustnicą, świecami lub nawet filtrem paliwa - sprawdź najpierw błędy

Kamilax - 21 Sty 2021, 20:27

Dzięki za odpowiedź, ale nie wiem czy to silniczek krokowy, bo:
Obroty na luzie trzyma pięknie, nie skacze (zawsze jest 800), nic, po prostu przy ruszaniu spadają, ale tak jakoś mocno, nie naturalnie...
Świece wymienione 4 dni temu, było przebicie na kablach (kabli na razie nie wyminiłem), więc wszystkie świeczki wymienione, 2 miały aż pęknięte porcelanki.

slawomirro - 21 Sty 2021, 22:05

damianisko5 napisał/a:
W tej Fieście jest elektryczna przepustnica, stawiałbym na nią.


Mylisz się. 1.3 ma zwykłą, na linkę przepustnicę.

saimon214 - 21 Sty 2021, 23:14

Panie kochany, ja takie autko mam od 4 lat. Przy ruszaniu zawsze się gazu dodaje, to nie diesel. A jak chcesz bez gazu ruszać to raz że na płaskim a dwa że bardzo wolno trzeba sprzęgło puszczać. Ta benzyna jest słaba, a autko waży trochę. Tym bardziej, jeśli coś w nim dodatkowo wozisz (narzędzia, bagaże). Normalna sprawa. Chyba że ja coś źle zrozumiałem. I tak, przepustnica jest na linkę.
damianisko5 - 22 Sty 2021, 08:58

slawomirro napisał/a:
damianisko5 napisał/a:
W tej Fieście jest elektryczna przepustnica, stawiałbym na nią.


Mylisz się. 1.3 ma zwykłą, na linkę przepustnicę.


Fakt, nie ma. Dzięki za sprostowanie. Mam w rodzinie 3 Fordy, którymi się opiekuję i nie wszystko zawsze pamiętam.

Tak jak już napisano. Więcej gazu przy ruszaniu, ale gaz jest mało czuły, często zdarza się, że gaśnie albo wskakuje na wysokie obroty. Kwestia przyzwyczajenia i opanowania.
Całkiem inaczej to wygląda w moim mk5 Zetec 1,25 75KM.

Aha, - krokowca to ten silnik chyba NIE MA

Darekptr - 22 Sty 2021, 13:34

Krokowiec występuje w 1.3 bo ma przepustnicę na lince właśnie.
W 1.25, 1.4 i 1.6 nie ma bo już jest przepustnica sterowana elektrycznie.

damianisko5 - 22 Sty 2021, 14:01

Darekptr napisał/a:
Krokowiec występuje w 1.3 bo ma przepustnicę na lince właśnie.
W 1.25, 1.4 i 1.6 nie ma bo już jest przepustnica sterowana elektrycznie.


Zależy o którym modelu piszesz- mk5 1,25 zetec/2000r.
ma przepustnicę na lince i ma krokowca.

vegetagt - 22 Sty 2021, 14:45

Kamilax napisał/a:
Świece wymienione 4 dni temu, było przebicie na kablach (kabli na razie nie wyminiłem), więc wszystkie świeczki wymienione, 2 miały aż pęknięte porcelanki.


hm, ja bym to obserwował, bo u mnie uszkodzona cewka była powodem szybkiej degradacji kabli i pękniętych porcelanek.

slawomirro - 22 Sty 2021, 15:49

damianisko5 napisał/a:

Zależy o którym modelu piszesz- mk5 1,25 zetec/2000r.
ma przepustnicę na lince i ma krokowca.


Zgodnie z działem piszemy tu o mk6 2001-2008.
W mk5 może być inaczej (pamiętam jak user modell1 pisał że jego 1.6 w mk5 też miał przepustnicę na lince).
W każdym razie weź pod uwagę że wiedza tu piszących może być ograniczona do mk6 i mogą wynikać nieporozumienia w związku z mieszaniem wiedzy o silniku 1.25 z mk5 z silnikiem 1.25 mk6.

damianisko5 - 22 Sty 2021, 15:59

slawomirro napisał/a:
damianisko5 napisał/a:

Zależy o którym modelu piszesz- mk5 1,25 zetec/2000r.
ma przepustnicę na lince i ma krokowca.


Zgodnie z działem piszemy tu o mk6 2001-2008.
W mk5 może być inaczej (pamiętam jak user modell1 pisał że jego 1.6 w mk5 też miał przepustnicę na lince).
W każdym razie weź pod uwagę że wiedza tu piszących może być ograniczona do mk6 i mogą wynikać nieporozumienia w związku z mieszaniem wiedzy o silniku 1.25 z mk5 z silnikiem 1.25 mk6.


Masz niewątpliwie racje - już nic więcej o mk5 z mojej strony NIE będzie w tym wątku.
Przepraszam za zamieszanie.

Kamilax - 22 Sty 2021, 21:42

Dobra, ogólnie parę dni temu, jak wspomniałem wyżej, wymieniłem świeczki (wszystkie 4), bo kably miały przebicie, niestety dziś mi znowu błąd wyskoczył ;-(
Teraz mam bardzo ważne pytanie, jeżeli nie czuję w jeździe pogorszenia to mogę z tym błędem przejechać do domu 200km (obecnie przyjechalem tylko na week do rodziców)?
Bo jak nie to będę musiał samochód zostawić na cały tydzień w domu, żeby mi ktoś tutaj te kable wymienił. Mam tylko nadzieję że nie cewka.

damianisko5 - 23 Sty 2021, 08:52

O jakim błędzie piszesz? Wcześniej nic o tym nie wspomniałeś?
saimon214 - 23 Sty 2021, 17:44

Pisz do mnie na pw
Kamilax - 24 Sty 2021, 22:11

No błąd był wcześniej z gubieniem zapłonu na 4 cylindrze (tak kkolega mówił, ale podobno to wina świeczki była) teraz błąd znowu wyskoczył pewnie jednak kabli, jutro oddam go już do mechanika więc kable do wymiany pójdą.
damianisko5 - 25 Sty 2021, 08:44

Polecam kupić dobrej firmy cewkę. Bo jeśli jest od nowości, to już pora na jej wymianę. I niewykluczone, że problemy z zapłonem to jej wina.
Darekptr - 25 Sty 2021, 11:58

damianisko5 napisał/a:
Darekptr napisał/a:
Krokowiec występuje w 1.3 bo ma przepustnicę na lince właśnie.
W 1.25, 1.4 i 1.6 nie ma bo już jest przepustnica sterowana elektrycznie.


Zależy o którym modelu piszesz- mk5 1,25 zetec/2000r.
ma przepustnicę na lince i ma krokowca.


Absolutnie jestem tego świadomy, ale napisałem wszystko w kontekście Mk6

Co do tematu, porządny układ zapłonowy powinien załatwić sprawę. Już poza świecami bo wymienione.

zwardek - 25 Sty 2021, 15:24

Jesli umiesz posługiwać się śrubokrętem to wymień cewkę i kable sam, jest to bardzo proste :rotfl:
może być tak, że jak jest wilgoć to jest przebicie na kablu albo cewce po odpaleniu a jak sie zagrzeje to jest ok, wiec jak podczas jazdy nie przerywa i pali na wszystkie cylindry to mozesz jezdzic

Kamilax - 28 Sty 2021, 11:42

Tak, pali na wszystkie, okazało się że tym razem to nie kable, ale niech już tam będzie, wymieniłem je na wszelkie wypadek.

Dziś odebrałem samochód od mechanika a ten mi mówi że to katalizator ten błąd, wylotowa sonda wyłapała, że coś nie tak z jakością spalin.
Kurde katalizator to zajebi*** droga sprawa, eh...
Na razie tak pojezdze, w nadzieji, że po skasowaniu błędu katalizatora już nie wyskoczy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group