|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
McLfan - 12 Paź 2015, 20:46 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 1. NICK: McLfan
2. IMIĘ: Arkadiusz
3. MODEL: Ford Fiesta
4. WERSJA: Xr2i
5. ROCZNIK: MK3, 90r.
6. SILNIK: 1,6 8V
7. OPIS AUTA: Jest to już, po długim wyczekiwaniu, byłe auto a1topgear'a. Temat wałkowany od kwietnia w końcu, wczoraj, udało się zamknąć. Po prawie 2,5 roku od przykrych wydarzeń z moją Czerwoną, przez które bujałem się kundlozą 1,1, której nawet nie było sensu przedstawiać oraz Mondkiem mk1, który zostaje ze mną do jazdy na co dzień, znów wracam w XRkowe progi. Brak mi tego było.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: odświeżenie niemal wszystkiego (za dużo by pisać, za dużo nie pamiętam ) przed sprzedażą przez Adama, za co wielkie dzięki!
c. audio: brak
d. inne: brak
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Czego można chcieć więcej? Chyba tylko od-kozić ją i będzie malinka. Oczywiście auto pojedzie do kolegi na pieszczoty lakieru, ale wcześniej...
b. mechaniczne: ... w ruch pójdzie kątówka i migomat. Dziura w podłodze przy lewym progu oraz prawy próg. To trzeba odciąć i zamienić na zdrowe. Trzeba się też zająć klapą bagażnika przy wycieraczce oraz dolnych mocowaniach lotki- szybko, póki nie wygląda to źle. Będą to zapewne pierwsze prace przy aucie (chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: ). Potem trzeba będzie zajrzeć pod czapkę. Trochę niebieskich bąków związanych z drugim cylindrem (kompresja 12, 10, 12, 12).
c. audio: Krótka piłka. Jestem konserwatystą, więc głośniki pozostają takie, jakie są. Do nich muszę upolować jakiegoś Fordowskiego kaseciaka z początku lat 90-tych.
d. inne: Albo Recaro, albo się szarpnę na kubeł i szelki dla siebie, bo te Xrkowe fotele, to się nawet do obierania ziemniaków nie nadają. A inną sprawą jest to, że są wysokie i w połączeniu mojego wzrostu, przy nierównościach drogi potrafię głową walnąć w krawędź szybra.
10. FOTKI AUTA
trzeci - 12 Paź 2015, 20:50 Temat postu: Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Fajnie widzieć, że są jeszcze ładne XR-ki na naszym podwórku
Powodzenia z nią !
Freeman - 12 Paź 2015, 22:33 Temat postu: Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Fajnie się prezentuje. Dbaj po to już rzadkość na drogach.
brodaty33 - 13 Paź 2015, 12:50 Temat postu: Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Świetna Fiesta! Nic tylko dbać powodzonka
profi - 13 Paź 2015, 13:09 Temat postu: Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 No w końcu
Muszę ją obadać w weekend
yoyo72 - 13 Paź 2015, 19:46 Temat postu: Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
Ładniutka.
McLfan - 18 Paź 2015, 18:33 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
Cytat: | (chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: ) |
No, także tego. Dziś przedpołudniem szybki przegląd, bo w końcu miałem czas. Wszystko było OK, oprócz świrującego czujnika oleju, bo się rzadko kiedy pokazywała kontrolka na wyłączonym silniku. Olej max, płyny max, ilnik suchutki. Niestety wchodzić pod auto i zerknąć na ten czujnik nie miałem jak. Wieczorem co? Alternator stęknął i żarzy się kontrolka ładowania, a po misce olej płynie strumieniem, więc strzelam, że ten czujnik, albo spod miski od tyłu. Auto w odstawkę i oczekiwanie na naprawdę wolny dzień. Bunt od samego początku, ale niczego innego się po tym charakternym aucie nie spodziewałem.
McLfan - 23 Paź 2015, 10:59 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 OK, ogarnieta cześć problemów. Wyciek był spowodowany przerdzewiałą na wylot miską olejową. Wymieniona na nowiutki egzemplarz. Do tego uszczeleczka. Zmieniona osłona przegubu, czujnik ciśnienia oleju również. Alternator się uspokoił, ładowanie stałe 14,08V, mechanik stwierdził, by nie ruszać tego na razie, póki kontrolka nie świeci. Ustawiona zbieżność. To by było na tyle.
Co dalej?
- Pośmierduje pod maską benzyną, więc gdzieś coś ucieka, ale to trzeba głębiej zajrzeć.
- Czasem mu się na zimnym, jak jest deszczowo jeden garnuszek wyłącza na chwilkę, rwie cosik. Podmienię cewkę, potem kabelki, zobaczymy.
- Przy ok 2,5k obrotów przy przyspieszaniu coś jakby ja na chwilę delikatnie wstrzymywalo. Tu nie mam pojęcia gdzie szukać, możliwe, że powiązane z problemem wyżej.
- Wizyta u znajomego blacharza celem ustanowienia jakiegoś terminu na ogarnięcie podłogi.
- Łożyska kół. Pewnie wszystkie, bo szumią zewsząd, choć jeszcze nie jakoś strasznie.
To by było na tyle.
krzaq4 - 12 Lis 2015, 08:41 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Hej, mam przewody WN jakbyś chciał sprawdzić czy to przez nie przerywa, mam też świeczki świeżutkie to można podmienić i zobaczyć czy pomogło. Jakby to przewody to oddam Ci z chęcią bo mi już nie będą potrzebne bo mam inne
McLfan - 12 Lis 2015, 20:36 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |Dzięki, ale Świeczki są nówki, a kabelki też mam na podmianę. Po wymianie oringów wtryskiwaczy złożyłem na starych przewodach WN i wciąż zdarza mu się zaraz po odpaleniu na pierwszych 200, 300m przerwać. Jutro podmienię i zobaczymy. Podeślij na PW może jakiś namiar na Ciebie, to się jakoś zgadamy i bym podskoczył.
McLfan - 8 Lut 2016, 18:17 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 W związku z nieprzyjemną niespodzianką, można co nieco odświeżyć. Ogólnie auto sobie z małymi wyskokami (jak pojeżdżawka na WOŚP) zimuje w garażu i grzebię z jakimiś bzdurami, jak wymiana łożysk McPhersona i gum, bla bla, ale ostatnio trafiła się okazja- hamownia za 60zł. Stwierdziłem, że warto ją zabrać i się dowiedzieć jak wiele/niewiele brakuje do serii. Niestety wiele. Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. A jako, że jest to najmniej pilna sprawa z Fiestą związana, jeszcze trochę posiedzi.
https://www.youtube.com/watch?v=REFDc9KvsEY
modell1 - 8 Lut 2016, 18:57 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 No to masz tu 1,4 czy tak osłabło 1,6
Peedro - 8 Lut 2016, 19:06 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Raczej masz 1,6, bo 1,4 ma mniej mocy w serii. Chyba że 1,4 na gratach z 1,6 dostaje więcej mocy
McLfan - 8 Lut 2016, 19:48 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Panowie, panowie.
McLfan napisał/a: | Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. |
I prawda to, że 1,4 i 1,6 żrą tak samo niepoważnie dużo. Poniżej 10 litrów mi się zejść nie udało, a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko.
krzaq4 - 8 Lut 2016, 20:22 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
McLfan napisał/a: | a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko. |
Hehe ja starszy, a nadal się chce a co do pojemności, to na bloku zdaje się jest to wskazane - niech mnie ktoś poprawi jeśli nie - tak jak na tym zdjęciach:
A w ogóle to dawaj, zdejmiemy głowicę, zmienimy pierścienie, głowicę sobie wyportujesz panewki korbowodowe nowe założymy jak nic znowu będzie po 13,5 na każdym garze
McLfan - 8 Lut 2016, 20:24 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Nie zawsze. Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6. U mnie jest AA. a1topgear wyszperał, że to właśnie oznacza 1,4.
krzaq4 - 8 Lut 2016, 20:32 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
McLfan napisał/a: | Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6. |
aa widzę, widzę ten kodzik. U Ciebie AA ?
McLfan - 8 Lut 2016, 20:42 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Dokładnie.
krzaq4 - 8 Lut 2016, 20:44 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 No to masz zdrowe 1.4 tylko to ciśnienie jakieś niskie jak na 76KM... dziwne nie?
a1topgear - 11 Lut 2016, 21:22 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Panowie,
Doszliśmy z Arkiem do pojemności silnika, dokładnie ją weryfikując. Ja niestety w pospiechu czy zakupy, czy ogarniania samochodu kupilem 1.6 ktore okazalo sie juz po sprzedaży 1.4 - z reszta czy to wazne? - wazne ze to moj blad bez dwoch zdan. Co do tajemnic wyniku z hamowni to auto ma osprzet 1.6, czyli dolot, elektronikę i wydech, no i jest w miare zdrowe...
krzaq4 - 11 Lut 2016, 21:35 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 a nie za małe ciśnienie na baniakach ? Arek wspominał coś o 10,5 - 11
a1topgear - 11 Lut 2016, 21:43 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Istotnie, mierzyliśmy przy sprzedaży i na cylindrze nr 2, było ciśnienie ok 10. Nie wiem jak sytuacja się ma na dzień dzisiejszy.
krzaq4 - 11 Lut 2016, 22:08 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 To ten osprzęt na spodzie z 1.4 fajny przyrost robi A my tu tak sobie dywagujemy o tym silniku, nikogo ukrzyżować nie chcieliśmy
profi - 12 Lut 2016, 15:27 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Arek, pakuj RST, wiesz gdzie go szukać
McLfan - 22 Lut 2016, 19:07 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 Podziałało się. Hamulce tył cały komplet plus łożyska wymienione, bębny pomalowane na czarno. Odpowietrzony, nie bez przygód, dziad. Teraz czekam na aku z Corsy mej lubej aż się naładuje, bo XRkowy jej odstąpiłem, gdy jej zaliczył zgon w mrozy.
Aaaaa, z tego miejsca serdeczne pozdrowienia i podziękowania dla Krzaq4'a za basen z płynu hamulcowego w garażu.
krzaq4 - 23 Lut 2016, 08:37 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
McLfan napisał/a: | Aaaaa, z tego miejsca serdeczne pozdrowienia i podziękowania dla Krzaq4'a za basen z płynu hamulcowego w garażu. |
HAHA nie ma za co ;p Na swoje usprawiedliwienie mogę tylko dodać, że nabroiłem nie będąc nawet na miejscu
McLfan - 2 Kwi 2016, 14:54 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 W związku z umówioną wizytą o blacharza w sprawie wymiany progów, pozdejmowałem poszerzenia. I... także tego. Do robienia też dwa nadkola. Prawy tył dziurawy na wylot, choć spod nakładki nic nie wystawało. Lewy przód tez do roboty. Wymienię pewnie całe nadkole, bo jest ono dość sfatygowane, głęboka rysa z wgniotką itd.
Lewego tyłu nie ściągałem całkiem, tylko tyle, ile będzie konieczne nagiąć sierpa do wymiany progu, bo był robiony na klej za czasów a1topgear'a razem z wlewem i póki co nie widać najmniejszych oznak konieczności zaglądania tam. Zabezpieczenie od środka wygląda bardzo ładnie.
McLfan - 3 Maj 2016, 20:51 Temat postu: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 W międzyczasie 1 maja zwiozłem od Kuby z Bydgoszczy motorownię z osprzętem i skrzynią do XRki. Trasa bez problemów. A dziś z kolei Mondeusz odmówił ładowania i wylądował na A4 na lawecie.
|
|