Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Brak wolnych obrotów i zła mieszanka.

Shadk-k - 26 Wrz 2014, 13:10
Temat postu: Brak wolnych obrotów i zła mieszanka.
Po pierwsze to chciałbym się przywitać, na forum jestem nowy ale z fordem mam do czynienia od 6 lat zabawy z moim escortem.

A teraz do rzeczy, ponieważ od prawie 2 lat śmigam w tzw. wrak-race fiestami i zabrakło mi mocy (1.3) postanowiłem poszukać jakiejś taniej XR-ki.

Trafiłem na tą: http://olx.pl/oferta/ford...D5-ID5YDiN.html

Zwlokłem ją na lawecie, poprzedni właściciel mówił mi że kiedyś latała w kjs'ach - pierwotnie był w niej silnik 1.4 ale został zmieniony na 1.6, który został przegrzany a auto trafiło do gościa od którego je kupiłem. On natomiast wsadził tam silnik ze swojej rozbitej XR2I ale nie potrafił dojść do ładu z obrotami na jałowym.

Z wydechu śmierdzi też niedopalonym paliwem.

Auto miało grubo namieszane w podciśnieniach - wydaje mi się że udało mi się to naprawić:

Na kolektorze dolotowym są 4 króćce - 1 zaślepiony, 2 do MAP, 3 silnik krokowy, 4 serwo.

+ dodatkowe 2 przy samej flanszy które są ze sobą złączone trójnikiem i idą do takiej czarnej puszki (odma?) po lewej stronie pokrywy zaworów.


Niestety auto dalej w ogóle nie ma wolnych obrotów. jak tylko np. ściągnę zaślepkę z kolektora o której wcześniej wspominałem to pracuje ale na 2 tys. obrotów.

Silnik krokowy sprawdziłem - otwiera się i zamyka, podmieniłem też na inny - bez różnicy.

Diagnostyka na wyłączonym silniku nie wykazuje żadnych błędów, na włączonym nie da się jej przeprowadzić bez wolnych obrotów.

Podmieniałem też komputer na inny (z escorta mk4 z tym samym silnikiem) - jedyna zmiana była taka że silnik krokowy cały czas tykał.

Podmieniałem też MAP sensor - bez różnicy.

Zastanawia mnie ew. jeszcze niepodłączony rezystor (ten na scianie grodziowej obok MAP'a).

Kompresja wzorowa: 13,2 13,1 13,4 13,2


Macie jakieś pomysły?

kuba87 - 26 Wrz 2014, 18:27

wiązka, panie.
Shadk-k - 26 Wrz 2014, 19:17

Ale co z tą wiązką?
kuba87 - 26 Wrz 2014, 22:59

wiązka silnika, do przetrzepania, może być też uszzkodzony potencjometr CO jeśli to wersja 110km
Shadk-k - 26 Wrz 2014, 23:12

możesz mi napisać nieco jaśniej?

Co i jak mam sprawdzić?

kuba87 - 27 Wrz 2014, 09:18

jaśniej sie nie da:D
wiązka silnika, częsta usterka i przyczyna dziwnych zachowan silnika w xr2i cvh, musisz ją wypatroszyć z auta, i posprawdzać kabelki jeden po drugim.

Shadk-k - 27 Wrz 2014, 09:24

Bardziej chodzilo mi o to co to za potencjometr?
kuba87 - 27 Wrz 2014, 13:28

potencjomert CO, słuzy do regulacji składu mieszanki (wer. 110KM) wersje 104km nie posiadają tego ustrojstwa. jesli masz sonde lambda i jest wpieta w elektryke auta to nie masz potencjometru
Shadk-k - 27 Wrz 2014, 14:00

Jest sonda i jest wpięta.

Chyba ogarnąłem - okazało się że w dolocie tam gdzie podłącza się przewód z silniczka krokowego jest zaślepka - tzn wygląda jakby był ten otwór oryginalnie zaślepiony - rozwierciłem i niby wszystko gra tylko obroty na jałowym są na poziomie 1200 (ciepły silnik).

Co może być teraz powodem?

Jazda testowa: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Poza tym zauważyłem że po mocnym przegazowaniu wywala mi korek oleju..

kuba87 - 27 Wrz 2014, 18:35

luźny korek, zapchana odma, 1200 to za dużo, max 900 powinien mieć, rura dolotowa mogła być od starszej wersji z silniczkiem krokowy na ścianie grodziowej, sprawdz kolektor ssacy pod katem nieszczelnosci, oraz CPP
Shadk-k - 27 Wrz 2014, 22:25

Odma na 100% drożna - nawet jak ją zdejmę to jest taki efekt.

No właśnie teraz jest silniczek krokowy na grodzi a w poprzednim silniku był na kolektorze.

Kolektor raczej szczelny poza tym, że nie mam filtru powietrza, CPP sprawdzony i podmieniony.

Spróbuje jeszcze zrobić samoadaptacje, jeśli to nie pomoże to gdzie dalej szukać?


kuba87 - 27 Wrz 2014, 23:34

nie moze byc raczej szczelny, tylko sprawdz na szczelnosc, oraz przepustnica, czy nie jest zasyfiona, albo uchylona, jesli to nie pomoze to spróbuj czyjniki podmieniac, temperatury wody (pod kol ssacym) powietrza, ten białt obok przepustnicy, wtyczke wiazki wtrysków,
Shadk-k - 29 Wrz 2014, 01:15

Dolot 100% szczelny, przepustnica dla pewności podmieniona na inną + wyczyszczona, czujnik temp zasysanego powietrza podmieniony - bez efektu..


Spróbuje jeszcze zabrać się za ten czujnik od temp wody na kompa..

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 16:50 ]
Obroty już się unormowały - lekko falują ale jest w miarę ok - pojeżdżę jeszcze i dam znać..

Pojawił się natomiast większy problem - po nocy jak odpalam to strasznie stukają zawory.. Tak samo powyżej 4 tyś. obrotów..

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 11:51 ]
Niestety głowica do wymiany..

Stukanie było spowodowane wytartymi szklankami i wytartym wałkiem. Dodatkowo szklanki miały wyszczerbienia przez co uszkodziły gniazda w głowicy..

Obecnie czekam na chwile czasu żeby skoczyć na szrot po głowice z escorta 1.6 - oby była w lepszym stanie..

kuba87 - 22 Paź 2014, 11:42

koniecznie sprawdz cisnienie oleju.
Shadk-k - 22 Paź 2014, 12:04

Właśnie wczoraj sprawdzałem.

Na ciepłym silniku (temp. robocza):

- wolne obroty: 0,7-0,8 bara
- 2000 RPM - 1,8 bara

Wg. książki WKŁ na wolnych powinien być 1 bar, a na 2000 2,8 bara.

Czy takie wyniki jakie mi wyszły są dużym problemem?

kuba87 - 22 Paź 2014, 12:32

wskazują na problemy z pompą oleju
Shadk-k - 22 Paź 2014, 12:37

Ale czy to może być główną przyczyną?

Zapomniałem dopisać, że wymieniłem głowicę, wałek w bdb stanie tylko lekko hydropopychacz był wytarty na 4 wydechu - podmieniłem na cały, 2 inne "miękkie" hydro też wymieniłem bo nie trzymały + wszystkie wymoczyłem w nafcie i wycisnąłem z nich stary olej.

Po montażu napełniły się bez problemu.

Na zimnym silniku zastukają przy odpaleniu i przy mocniejszym przygazowaniu, na ciepłym stukają cały czas ale to dosłownie może z 2-3.

kuba87 - 22 Paź 2014, 12:44

jeśli dałeś inną głowicę, i popychacze nie stukają, może być powodem pompa oleju, jak i również niewłaściwy dla tych silników olej, ( powinien być 10w40) ale mogę się mylić. spróbuj wykręcić zaslepkę zaworu nadmiarowego z pompy i sprawdz czy zaworek wogóle działa, może być też osłabiona sprężynka od tegoż zaworu.
Shadk-k - 22 Paź 2014, 12:56

Dałem inną głowicę wraz z wałkiem i popychaczami (oprócz wspomnianych wcześniej 3 sztuk, które wsadziłem ze starej głowicy) i wydaje mi się że dalej to właśnie hydro stukają..

Silnik dostał płukankę, świeży filtr i olej - właśnie 10w40 - zarówno przed i po było to samo.

kuba87 - 22 Paź 2014, 13:40

spr jak cisnienie oleju pow. 4 tyś.
Shadk-k - 22 Paź 2014, 13:44

Niestety musiałem oddać manometr ale coś mi się wydaje, że nie przekraczało 3,5 bara..

[ Dodano: Sro Paź 22, 2014 16:53 ]
Gdzie dokładnie jest ten zawór przelewowy?

[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 09:41 ]
Wpadł do mnie znajomy mechanik i twierdzi że to panewki albo sworzeń tłoka..

Napiszę dokładniej jak to wygląda teraz:

Odpalam zimny silnik, zastukają popychacze - cichną.

Zimny na jałowym chodzi cicho, po mocniejszym przygazowaniu słychać stukanie, szczególnie w ostatniej fazie schodzenia z obrotów, póki dalej jest zimny to stukanie cichnie.

Im silnik cieplejszy tym stukanie mocniejsze i przestaje cichnąć na jałowym..

Panewki korbowodowe, główne czy sworzeń?

Spuściłem olej, jak starczy mi dziś czasu to zrzucę michę..

[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 23:52 ]
Oto winowajca z pierwszego korbowodu i dla porównania z 4-tego..

Wał też dostał po dupie ale zostawiam go bez szlifu - jak się rozpadnie to zmienię silnik :)










kuba87 - 24 Paź 2014, 08:17

o, ko*wa. ale rozdymało. zawór przelewowy, jest po lewej stronie kola pasowego(patrzac na nie), nakretka jest wkrecana lekkim skosem w korpus pompy. kanałt w wale bym sprawdził na drożnosc, i poszukał chociaz innej korby.
Shadk-k - 24 Paź 2014, 09:26

Przelew znalazłem - na śrubę imbusową - odkręciłem ale nie czułem żadnej sprężynki, ani nic, przynajmniej na tyle ile mogłem wsadzić mały palec :P

Masz jakiś pomysł na sprawdzenie kanału?

Korba w ogóle nie ucierpiała, wał niestety nie miał tyle szczęścia ale to już jego problem :P

Dzisiaj wrzucę nowe panewki i miejmy nadzieje że 3-4 wyścigi to pojeździ, później zmiana pieca :)

kuba87 - 24 Paź 2014, 09:38

musisz tam zajrzeć :P
jak motor zmieniasz to szukaj zeteza, albo RSa :D
dmuchaj powietrzem w kanał w wykorbieniu, i palcami bedziesz czuł czy powietrze leci, ja bym jeszcze główne sprawdził.

Shadk-k - 24 Paź 2014, 09:41

Mówisz o przelewie czy otworze w wale?:P

Do przelewu nie dam rady bez demontażu pompy, zaś do wału.. - kanał jest ok ale czy gdzieś go wewnątrz nie zapchało się nie dowiem :P

Ew. spróbuje walnąć kompresorem w otwór na 4 tym garze i zobaczymy czy 1 przedmucha :)

Jak z tym przelewem w ogóle? Powinno coś być po odkręceniu tego korka?

kuba87 - 24 Paź 2014, 09:43

jak masz miche zdjęta to zdjac pompe to 30 minut, rozrzad w cvh jest bajecznie prosty :)
Shadk-k - 24 Paź 2014, 11:25

Wiem - ściągałem go już ze 4 razy :P

Tylko co mam z tym przelewem w końcu zrobić ?

kuba87 - 24 Paź 2014, 12:00

spr czy tłoczek nie jest zacięty :)
Shadk-k - 24 Paź 2014, 12:42

Ok, poszperam i dam znać :)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 03:58 ]
No to już mam przyczynę - brak zaworu przelewowego i sprężynki :9:

Wydaje mi się, że zrobił to specjalnie jakiś mechanik żeby złapać klienta na remont..

Z rana jadę na szrot wyciągnąć tłoczek i sprężynkę z escorta i składam wszystko do kupy..

Panewki zmienione - wał jest nawet gładki po oczyszczeniu ale jest mikro luz.. Na 4-tej korbie o dziwo też mimo że panewka była cała, 2 i 3 siedzą dobrze..

Pojeździ trochę, a później albo zmienię cały silnik albo sam wał doprowadzę do porządku..

Dam jeszcze znać jak po poskładaniu :)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 04:01 ]
Btw. panewek głównych nawet nie sprawdzałem - nie ma to sensu przy docelowym przeznaczeniu tego auta i stanie wału.

Drożność kanałów w wale sprawdziłem kompresorem - wszystko ok.

Dodatkowo jak czyściłem miskę olejową to znalazłem ładny bonus - zapinkę zaworu :D Tylko w starej jak i w nowej głowicy żadnej nie brakuje :P

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 14:34 ]
Edit: sorry jednak nie ta śruba na imbus po lewej stronie pompy - nie zauważyłem tej 2 cm niżej - sprężynka jest ale zaworka nie mogę wyciągnąć.. Próbowałem wydmuchać go kompresorem i wydłubać magnesem - nic..

Pompa moczy się teraz w nafcie :)

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 14:09 ]
Silnik poskładany, odpalony - zapiernicza jak wściekły.

Przeżył już jeden wyścig i panewka znowu się odezwała :)

Szukam nowego silnika :)

BTW. Wyjdzie górą czy koniecznie dołem? Bo mam dół zaspawany osłoną miski..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group