|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - 1.3 - zerwany pasek alternatora ??
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 20:05 Temat postu: 1.3 - zerwany pasek alternatora ?? Witam wszystkich serdecznie jako nowy na tym forum
Chciałem zasięgnąć porady , bo zapewne wy będziecie wiedzieć lepiej ode mnie
Otóż jadąc dzisiaj , nagle zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora i tak się świeciła aż do domu i zaraz po tym jak się zaświeciła ta kontrolka wzrosła mi temperatura praktycznie pod czerwone pole i zaczęła się woda gotować , na szczęście miałem blisko do domu , to dojechałem i jak otwarłem maskę , to zobaczyłem po lewej stronie taki cienki pasek był zerwany , to chyba od alternatora ??
Czy to ma jakiś związek z zagotowaniem się wody ??
Bardzo proszę o radę co to może być za pasek i gdzie taki kupię
Z góry dziękuję
diodalodz - 6 Lip 2014, 21:15
Ma
W silnikach OHV 1.1 1.3 pompa wody napędzana jest wspólnym paskiem z alternatorem. Jeśli się zerwał, silnik stracił chłodzenie.
brewa7 - 6 Lip 2014, 21:52
a pasek powinieneś dostać w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Tylko zmierz długość paska i jego szerokość bo te "chinckie" czasem są za szerokie i nie wchodzą na koła pasowe.
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 22:31
A powiedzcie mi , ciężko ten pasek wymienić we Fieście ?? Standardowo poluzować alternator i tyle , czy coś jeszcze ?
I czy jest szansa dojechać tak ok. 10km , bo tyle mam do kanału
Freeman - 6 Lip 2014, 22:41
A po co Ci kanał. Spokojnie od góry dasz rade wymienić. Lepiej nie jeździj przy becnych temperaturach bez chłodzenia. Wystarczy poluzować alternator.
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 22:53
OK , wielkie dzięki za odpowiedź Jutro go wymienię
To teraz mam jeszcze trzy pytania , które mnie nurtują , chyba , że muszę je zadać w innym dziale to prosze o nakierowanie
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??
2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie
3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Freeman - 6 Lip 2014, 23:01
Mad_MAX napisał/a: | 1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik?? | Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.
Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.
brewa7 - 6 Lip 2014, 23:07
Mad_MAX napisał/a: | 3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ?? |
Ściągnij sobie książkę sam naprawiam do MK3. Możesz nawet ode mnie z Chomika, to zobaczysz co i jak i na co się nastawić.
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 23:25
Freeman napisał/a: | Mad_MAX napisał/a: | 1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik?? | Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.
Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują. |
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe
Puff - 6 Lip 2014, 23:29
Co prawda temat główny dotyczy mechaniki silnika, ale mamy tu świeżego kolegę, więc można tym razem zbiorczo odpowiedzieć Następnym razem prosimy jednak o użycie "szukajki" (zwłaszcza, że poniższą odpowiedź znalazłbyś po jej użyciu)
Cytat: | 2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie |
Istnieje mit, że ponoć da się to naprawić, ale w praktyce nie widziałem nikogo, kto by to potwierdził
Szukaj nowego mechanizmu (cały) do mk3, 4 lub 5 (różnią się minimalnie, da się je dopasować). Ważne jest natomiast czy masz do wersji 3-drzwiowej czy 5-drzwiowej. Nie pasują zamiennie - warto o tym pamiętać
Freeman - 6 Lip 2014, 23:36
Mad_MAX napisał/a: | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe | Więc obstawiam elektromagnes.
diodalodz - 7 Lip 2014, 03:24
Mad_MAX napisał/a: | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe |
a ja sprzęgło kierunkowe zwane bendiksem o ile słyszysz taki dźwięk jak miksera do ciasta.
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. W Łodzi jest zakład na ul pomorskiej prowadzony przez pana Grzyba http://lodz.cylex.pl/firm...e-10876846.html
pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800
Puff - 7 Lip 2014, 10:01
diodalodz napisał/a: | Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. |
(w ramach delikatnego offtopu, na przyszłość) Jak Krzysiek polecasz, to powiedz ile za taką przyjemność trzeba wyłożyć, coby się nie okazało, że to skórka za wyprawkę
diodalodz - 7 Lip 2014, 16:02
Dałem telefon, trzeba sobie zadzwonić i zapytać. Jeśli uważasz, że używany podnośnik z allegro, w niewiadomym stanie jest coś warty to sorry.
Puff - 7 Lip 2014, 18:05
Swoich naprawiać nie potrzebuję - wymieniłem zepsute na używane i działają już parę lat, więc uważam, że demonizujesz używki. Tym bardziej, że mielą się tam linki, a żeby padł komuś silnik, to nigdy nie słyszałem.
A pytałem, bo wyszedłem z założenia, że skoro coś/kogoś polecasz, to pewnie nieraz korzystałeś z usług i wiesz ile to kosztuje. Zamiast napisać, stwierdzasz, że mam sobie zadzwonić. Jak tak ma wyglądać wymiana zdań na forum to sorry
diodalodz - 7 Lip 2014, 21:34
Są różne typy napędów z użyciem linek. Czasami są nitowane kołowrotki, czasami trzeba też zmieniać pancerze. Czasami wyłamują się prowadnice, zacierają bloczki. Jak zadzwonisz to Pan ci powie. Jak jesteś bystry i wyślesz mu linkę na wzór to ci zrobi za 20-40 zł. Ja sobie zrobiłem prasę, zgrzewarkę i naprawiam sam.
TSRules - 7 Lip 2014, 22:25
zasadniczo na szrocie całe drzwi kosztują max 100, więc ile taki mechanizm może kosztować
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 12:26
Znalazłem cały mechanizm za 50zł z wysyłką , myślę , ze to w miarę cena
Odnośnie paska , to ja mam wspomaganie i u mnie ten pasek jest jakiś taki cieniutki
Odnośnie tego wycia przy zapalaniu , to powiedzmy , że to coś jak mikser tylko bardziej cichy i tępy dźwięk
[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 13:21 ]
Właśnie wyciągnąłem z lekkim trudem ten pasek , bez rozkręcania czegokolwiek , bo pęknięty był , tylko się wkręcił w inną rolkę.
Teraz pytanie odnośnie założenia , bo u mnie to jakoś inaczej wszystko wygląda niż w tematach które znalazłem.
Tam siedzi jeszcze jeden pasek , taki grubszy i ten cienki co pękł był założony pod tym grubszym na jednej z rolek i teraz zapewne muszę ściągnąć ten gruby pasek , założyć ten cienki , potem ten gruby i powinno być ?? Tylko jak się do tego zabrać ??
Tak to wygląda na zdjęciu , zaznaczyłem na żółto jak szedł ten pasek co się zerwał albo tak mi się wydaje Bardzo proszę o szybką odpowiedź
brewa7 - 8 Lip 2014, 14:25
Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.
Potem poluzuj alternator, załóż nowy ten cienki pasek tak jak narysowałeś to na fotce, napnij pas i przykręć alter.
Potem załóż drugi pasek tak jak był i napnij go rolką i skręć. Ot cała filiozofia.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 14:31
brewa7 napisał/a: | Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek. |
A mógłbyś pokazać na moim zdjęciu, którą tą rolkę mam popuścić ??
brewa7 - 8 Lip 2014, 14:37
ta najmniejsza wygląda na napinacz. Ta duża przed butem wygląda na pompę wspomagania, więc muszą do niej dochodzić przewody hydrauliczne to tego nie ruszaj.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 15:39
diodalodz napisał/a: | pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800 |
Taki pasek mi właśnie sprzedali w InterCars i powiedzieli , że to jest do mnie , a ja mam wspomaganie. Continental AVX10x800
brewa7 - 8 Lip 2014, 15:43
no bo jeden pasek jest od napędu pompy wspomagania, to ten szeroki, a ten co kupiłeś jest do alternatora i pompy wody.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 16:31
Pasek wymieniony Bułka z masłem
Dziękuję za pomoc
diodalodz - 8 Lip 2014, 17:30
czarna plastikowa rolka pomiędzy dwoma stalowymi kołami (jedzie po zewnętrznej stronie paska). Trzeba zobaczyć jak jest napinana i ją odblokować.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 18:23
Odkręciłem tą rolkę całą , bez męczenia się Lekki problem z altkiem miałem , bo się skubaniec zastał ale młotek czyni cuda jak zawsze
Teraz musze się zająć bębnami z tyłu , już tak łatwo pewnie nie będzie
Jeszcze raz dziękuję za pomoc , zaoszczędziłem 30zł na mechaniku , których i tak nie miałem hehehe
brewa7 - 8 Lip 2014, 20:32
do bębnów to wejdź na mojego chomika i tam sobie ściągniesz całą sam naprawiam do MK3, tylko tam piszą żeby piastę odkręcić od tarczy kotwicznej, ale można odkręcić przecież nakrętkę piasty, zdjąć bęben i skontrolować przypadkiem łożyska. Nakrętki odkręcają się standardowo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 20:46
Właśnie szukałem na twoim chomiku ale kurcze nie widzę tam nic do fiesty mk3 :(
brewa7 - 8 Lip 2014, 21:57
http://chomikuj.pl/brewa7/Sam+Naprawiam-*5bPass-serwis*5d/Ford
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 23:59
No to ja wiem , że jest folder z Fordem ale widzę tam do Fiesty tylko diagramy , reszta jest od Mondeo
brewa7 - 9 Lip 2014, 00:28
Sorki już wiem czemu. Zaraz postaram się udostępnić Ci ten plik.
|
|