Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.3 - zerwany pasek alternatora ??

Mad_MAX - 6 Lip 2014, 20:05
Temat postu: 1.3 - zerwany pasek alternatora ??
Witam wszystkich serdecznie jako nowy na tym forum :)

Chciałem zasięgnąć porady , bo zapewne wy będziecie wiedzieć lepiej ode mnie :)

Otóż jadąc dzisiaj , nagle zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora i tak się świeciła aż do domu i zaraz po tym jak się zaświeciła ta kontrolka wzrosła mi temperatura praktycznie pod czerwone pole i zaczęła się woda gotować , na szczęście miałem blisko do domu , to dojechałem i jak otwarłem maskę , to zobaczyłem po lewej stronie taki cienki pasek był zerwany , to chyba od alternatora ??

Czy to ma jakiś związek z zagotowaniem się wody ??

Bardzo proszę o radę co to może być za pasek i gdzie taki kupię :)

Z góry dziękuję :)

diodalodz - 6 Lip 2014, 21:15

Ma
W silnikach OHV 1.1 1.3 pompa wody napędzana jest wspólnym paskiem z alternatorem. Jeśli się zerwał, silnik stracił chłodzenie.

brewa7 - 6 Lip 2014, 21:52

a pasek powinieneś dostać w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Tylko zmierz długość paska i jego szerokość bo te "chinckie" czasem są za szerokie i nie wchodzą na koła pasowe.
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 22:31

A powiedzcie mi , ciężko ten pasek wymienić we Fieście ?? Standardowo poluzować alternator i tyle , czy coś jeszcze ?

I czy jest szansa dojechać tak ok. 10km , bo tyle mam do kanału :)

Freeman - 6 Lip 2014, 22:41

A po co Ci kanał. Spokojnie od góry dasz rade wymienić. Lepiej nie jeździj przy becnych temperaturach bez chłodzenia. Wystarczy poluzować alternator.
Mad_MAX - 6 Lip 2014, 22:53

OK , wielkie dzięki za odpowiedź :) Jutro go wymienię :)

To teraz mam jeszcze trzy pytania , które mnie nurtują , chyba , że muszę je zadać w innym dziale to prosze o nakierowanie :)

1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??

2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie :)

3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

Freeman - 6 Lip 2014, 23:01

Mad_MAX napisał/a:
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??
Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.

Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.

brewa7 - 6 Lip 2014, 23:07

Mad_MAX napisał/a:
3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??

Ściągnij sobie książkę sam naprawiam do MK3. Możesz nawet ode mnie z Chomika, to zobaczysz co i jak i na co się nastawić.

Mad_MAX - 6 Lip 2014, 23:25

Freeman napisał/a:
Mad_MAX napisał/a:
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??
Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.

Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.


Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe :)

Puff - 6 Lip 2014, 23:29

Co prawda temat główny dotyczy mechaniki silnika, ale mamy tu świeżego kolegę, więc można tym razem zbiorczo odpowiedzieć ;) Następnym razem prosimy jednak o użycie "szukajki" (zwłaszcza, że poniższą odpowiedź znalazłbyś po jej użyciu) :)

Cytat:
2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie :)

Istnieje mit, że ponoć da się to naprawić, ale w praktyce nie widziałem nikogo, kto by to potwierdził ;)
Szukaj nowego mechanizmu (cały) do mk3, 4 lub 5 (różnią się minimalnie, da się je dopasować). Ważne jest natomiast czy masz do wersji 3-drzwiowej czy 5-drzwiowej. Nie pasują zamiennie - warto o tym pamiętać :)

Freeman - 6 Lip 2014, 23:36

Mad_MAX napisał/a:
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe
Więc obstawiam elektromagnes.
diodalodz - 7 Lip 2014, 03:24

Mad_MAX napisał/a:
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe

a ja sprzęgło kierunkowe zwane bendiksem o ile słyszysz taki dźwięk jak miksera do ciasta.
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. W Łodzi jest zakład na ul pomorskiej prowadzony przez pana Grzyba http://lodz.cylex.pl/firm...e-10876846.html

pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800

Puff - 7 Lip 2014, 10:01

diodalodz napisał/a:
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników.

(w ramach delikatnego offtopu, na przyszłość) Jak Krzysiek polecasz, to powiedz ile za taką przyjemność trzeba wyłożyć, coby się nie okazało, że to skórka za wyprawkę :)

diodalodz - 7 Lip 2014, 16:02

Dałem telefon, trzeba sobie zadzwonić i zapytać. Jeśli uważasz, że używany podnośnik z allegro, w niewiadomym stanie jest coś warty to sorry.
Puff - 7 Lip 2014, 18:05

Swoich naprawiać nie potrzebuję - wymieniłem zepsute na używane i działają już parę lat, więc uważam, że demonizujesz używki. Tym bardziej, że mielą się tam linki, a żeby padł komuś silnik, to nigdy nie słyszałem.

A pytałem, bo wyszedłem z założenia, że skoro coś/kogoś polecasz, to pewnie nieraz korzystałeś z usług i wiesz ile to kosztuje. Zamiast napisać, stwierdzasz, że mam sobie zadzwonić. Jak tak ma wyglądać wymiana zdań na forum to sorry :)

diodalodz - 7 Lip 2014, 21:34

Są różne typy napędów z użyciem linek. Czasami są nitowane kołowrotki, czasami trzeba też zmieniać pancerze. Czasami wyłamują się prowadnice, zacierają bloczki. Jak zadzwonisz to Pan ci powie. Jak jesteś bystry i wyślesz mu linkę na wzór to ci zrobi za 20-40 zł. Ja sobie zrobiłem prasę, zgrzewarkę i naprawiam sam.
TSRules - 7 Lip 2014, 22:25

zasadniczo na szrocie całe drzwi kosztują max 100, więc ile taki mechanizm może kosztować :)
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 12:26

Znalazłem cały mechanizm za 50zł z wysyłką , myślę , ze to w miarę cena :)

Odnośnie paska , to ja mam wspomaganie i u mnie ten pasek jest jakiś taki cieniutki :)

Odnośnie tego wycia przy zapalaniu , to powiedzmy , że to coś jak mikser tylko bardziej cichy i tępy dźwięk :)

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 13:21 ]
Właśnie wyciągnąłem z lekkim trudem ten pasek , bez rozkręcania czegokolwiek , bo pęknięty był , tylko się wkręcił w inną rolkę.

Teraz pytanie odnośnie założenia , bo u mnie to jakoś inaczej wszystko wygląda niż w tematach które znalazłem.

Tam siedzi jeszcze jeden pasek , taki grubszy i ten cienki co pękł był założony pod tym grubszym na jednej z rolek i teraz zapewne muszę ściągnąć ten gruby pasek , założyć ten cienki , potem ten gruby i powinno być ?? Tylko jak się do tego zabrać ?? :)

Tak to wygląda na zdjęciu , zaznaczyłem na żółto jak szedł ten pasek co się zerwał albo tak mi się wydaje :) Bardzo proszę o szybką odpowiedź :)


brewa7 - 8 Lip 2014, 14:25

Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.
Potem poluzuj alternator, załóż nowy ten cienki pasek tak jak narysowałeś to na fotce, napnij pas i przykręć alter.
Potem załóż drugi pasek tak jak był i napnij go rolką i skręć. Ot cała filiozofia.

Mad_MAX - 8 Lip 2014, 14:31

brewa7 napisał/a:
Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.


A mógłbyś pokazać na moim zdjęciu, którą tą rolkę mam popuścić ??

brewa7 - 8 Lip 2014, 14:37

ta najmniejsza wygląda na napinacz. Ta duża przed butem wygląda na pompę wspomagania, więc muszą do niej dochodzić przewody hydrauliczne to tego nie ruszaj.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 15:39

diodalodz napisał/a:
pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800


Taki pasek mi właśnie sprzedali w InterCars i powiedzieli , że to jest do mnie , a ja mam wspomaganie. Continental AVX10x800

brewa7 - 8 Lip 2014, 15:43

no bo jeden pasek jest od napędu pompy wspomagania, to ten szeroki, a ten co kupiłeś jest do alternatora i pompy wody.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 16:31

Pasek wymieniony :-P Bułka z masłem :ok:

Dziękuję za pomoc :)

diodalodz - 8 Lip 2014, 17:30

czarna plastikowa rolka pomiędzy dwoma stalowymi kołami (jedzie po zewnętrznej stronie paska). Trzeba zobaczyć jak jest napinana i ją odblokować.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 18:23

Odkręciłem tą rolkę całą , bez męczenia się :) Lekki problem z altkiem miałem , bo się skubaniec zastał ale młotek czyni cuda jak zawsze :)

Teraz musze się zająć bębnami z tyłu , już tak łatwo pewnie nie będzie :)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc :) , zaoszczędziłem 30zł na mechaniku , których i tak nie miałem hehehe :)

brewa7 - 8 Lip 2014, 20:32

do bębnów to wejdź na mojego chomika i tam sobie ściągniesz całą sam naprawiam do MK3, tylko tam piszą żeby piastę odkręcić od tarczy kotwicznej, ale można odkręcić przecież nakrętkę piasty, zdjąć bęben i skontrolować przypadkiem łożyska. Nakrętki odkręcają się standardowo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara.
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 20:46

Właśnie szukałem na twoim chomiku ale kurcze nie widzę tam nic do fiesty mk3 :(
brewa7 - 8 Lip 2014, 21:57

http://chomikuj.pl/brewa7/Sam+Naprawiam-*5bPass-serwis*5d/Ford
Mad_MAX - 8 Lip 2014, 23:59

No to ja wiem , że jest folder z Fordem ale widzę tam do Fiesty tylko diagramy , reszta jest od Mondeo :)
brewa7 - 9 Lip 2014, 00:28

Sorki już wiem czemu. Zaraz postaram się udostępnić Ci ten plik.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group