|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Przed zakupem - [MK7] wyposażenie dodatkowe
mario19804 - 17 Mar 2014, 20:30 Temat postu: [MK7] wyposażenie dodatkowe Witam. Mam pytanie odnośnie wyposażenia fiesty mk7. Czy w tym modelu jest przewidziane koło zapasowe .W samochodzie mam tylko wytłoczkę styropianową w której jest tylko hak holowniczy. Co tam jeszcze ewentualnie powinno być ???
MisiekT - 17 Mar 2014, 20:37
brakuje kompresora i pianki, dojazdówki w standardzie nie bylo
Kam1l - 17 Mar 2014, 23:46
Dojazdówki są w tak śmiesznych pieniądzach, że szkoda bawić się w zestawy naprawcze. Ewentualnie pełnowymiarowe koło założyć.
np http://allegro.pl/kolo-do...4036480754.html
MisiekT - 18 Mar 2014, 00:02
pełnowymiarowe raczej nie wejdzie... a dojazdówka niepotrzebnie ciezka ale prawda, jak komus zdarzają się przebite opony, lepiej się doposazyc w dojazdowke - po piankach często opona jest i tak do kosza
mario19804 - 18 Mar 2014, 10:06
Dzięki za odpowiedź, rady jak najbardziej praktyczne, ale tu znowu włączają się komplikatory -podnośnik, klucz, gdzie to trzymać???. Chyba prościej będzie dokupić kompresorek. Pozdrawiam
LefQ - 18 Mar 2014, 14:39
Wymienia się wytłoczkę styropianową, w której są wycięcia pod wszystkie graty. Skręca się to śrubą z kołem dojazdowym. Pomęcz kolegę FFDriver, bo właśnie chyba doposaża swoją Fiestę w taki zestaw ;-) Ja swój wymarudziłem w cenie przy zakupie.
FFDriver - 18 Mar 2014, 18:56
LefQ napisał/a: | Pomęcz kolegę FFDriver, bo właśnie chyba doposaża swoją Fiestę w taki zestaw |
No to zostałem wywołany do tablicy
MisiekT napisał/a: | pełnowymiarowe raczej nie wejdzie |
Wchodzi pełne koło - 175/65R14
Normalnie jak się dokupuje koło zapasowe w nowym MK7 to jest pełne stalowe koło 14", a nie dojazdówka.
Ja olałem to przy zakupie, a koszt był tylko +200zl :(
Najpierw pomyślałem, że moja żona i tak sama koła nie zmieni, a potem pomyślałem, a co jak rozwali oponę zupełnie ?
Normalnie nie ma ani klucza, ani lewarka. Jest tylko kompresor, pianka i hak.
Wówczas styropian jest taki duży i wypełnia całą przestrzeń na koło zapasowe.
Fotka na szybkiego z allegro
Kliknij aby powiększyć
Jeśli chcemy koło to trzeba sobie dokupić (podałem ceny brutto salonowe):
- nowy, mały styropian (inny przed FL, inny po FL) - 60zl
- lewarek (chyba inny przed i po FL) - 192zl
- klucz - 26zl
- koło - 454zl
- korek ze śrubą trzymający koło - 19zl
- plastik trzymający dodatkowo styropian - 19zl
Ja kupiłem całość na allegro za 400zl brutto z przesyłką i FV.
To co kupiłem było z fiesty MK7 przed FL ale pasuje.
Można kupić osobno koło, a osobno kompletny styropian.
Teraz kilka fotek.
Zestaw po FL
kliknij aby powiększyć
Zestaw przed FL
Kliknij aby powiększyć
Te czerwone strzałki pokazują miejsce gdzie w styropianie po FL jest dodatkowy plastik trzymający.
Korek
Kliknij aby powiększyć
Koło
Kliknij aby powiększyć.
Część zdjęć dzięki uprzejmości LefQ
Pozdro
FFDriver
MisiekT - 18 Mar 2014, 19:53
FFDriver napisał/a: | Wchodzi pełne koło - 175/65R14 |
ok, w sumie nie myslalem o tak małych koleczkach - bo to i tak nie nie jest dobry zamiennik u mnie, ani do 195/65/15 ani 205/40/17
FFDriver - 18 Mar 2014, 20:46
Co to znaczy dobry zamiennik ? (to jest pytanie retoryczne ) To jest oryginalny rozmiar kółek w wersji Ambiente oraz Trend ECOnetic.
Wg. instrukcji następujące rozmiary są stosowane/dopuszczalne:
175/65R14
185/55R15
195/50R15
195/55R15
195/60R15
195/45R16
195/50R16
205/40R17
Choć wprost z wyliczeń może wynikać, że jeden rozmiar nie jest zamiennikiem drugiego to jednak wszystkie te rozmiary są stosowane. Przykładem tego jestem np. ja bo choć TitaniumX w katalogu ma podane 195/45R16 to jednak auto przyjechało na 195/50R16.
No i teraz kwestia od jakiego rozmiaru liczyć zamiennik ??? Od tego na czym auto wyjechało, a może właśnie od najmniejszego ? Myślicie, że są robione jakieś korekty wskazań licznika, bo ja nie sądzę.
Wszystkie te rozmiary wahają się w granicach ledwie 5% od najmniejszego rozmiaru oraz tak samo w okolicy 5% między sobą.
Ten wymiar to idealny zamiennik do 205/40R17
Natomiast 195/65R15 w ogóle nie występuje w instrukcji do MK7 po FL, nie wiem jak było wcześniej ale oba Twoje wymiary do siebie nawzajem również nie pasują.
Pozdro
FFDriver
MisiekT - 18 Mar 2014, 22:57
zamiennik to opona, która po zalozeniu na druga strone nie wywali dyferencjalu - w porównaniu do 205/40/17 jeszcze jako tako - z 195/60/15 roznica zdecydowanie za duza
PS. 195/60/15 miłem na myśli, 65 nie wejdzie
Parzych - 18 Mar 2014, 23:49
Sorka że się wtrącę ale... MK6 Ford wypuszczał z fabryki na kółkach 195/50R15, 195/45R16 i 205/40R17, a na zapasie mam jakieś 14" (jutro sprawdzę dokładnie jakie), i tu moje pytanie (bo już zgłupiałem) każdy z podanych przeze mnie rozmiarów są ze sobą zamienne
FFDriver - 19 Mar 2014, 08:48
Parzych napisał/a: | każdy z podanych przeze mnie rozmiarów są ze sobą zamienne |
Oczywiście.
Jak podałem to są klasyczne rozmiary stosowane przez forda w fieście.
Różnice między tymi wymiarami do 3%
MisiekT napisał/a: | PS. 195/60/15 miłem na myśli |
A nie czasem 195/50R15 lub 195/55R15 ???
Chyba takie rozmiary był zazwyczaj ładowane do fiesty ?
Seryjnie Twoje auto wyjechało na 195/60R15 ??
MisiekT napisał/a: | zamiennik to opona, która po zalozeniu na druga strone nie wywali dyferencjalu |
Po założeniu takiego koła jedzie się z mała prędkością do zakładu wulkanizatorskiego, a nie na rajd
MisiekT - 19 Mar 2014, 08:56
FFDriver napisał/a: | 195/50R15 lub 195/55R15 ??? |
zazwyczaj tak, ale 195/60/15 jest tez dopuszczone oficjalnie
FFDriver napisał/a: | Po założeniu takiego koła jedzie się z mała prędkością do zakładu wulkanizatorskiego, a nie na rajd |
no to totalnie bez sensu wozic pelne kolo jak od razu jedziesz naprawić... pelne wozi się jak ktoś robi trasy i nie może sobie pozwolić na przestoj, tylko zakłada zapas i naprawia w wygodniejszym momencie
artax - 19 Mar 2014, 09:26
Misiek tylko problem w tym ,ze nie każde uszkodzenie można "zakleić "pianką .Dlatego moim zdaniem lepiej mieć zapas.Kiedyś pechowo cofając wjechalem bokiem opony na kawałem sterczącego pręta.W efekcie uszkodzilem oponę z boku.Przy tego rodzaju uszkodzeniach piankę można sobie w buty wsadzić.
p.s.Tak sie sklada ,ze jeżdzę maratony mtb i zawsze mam ze sobą oprócz naboju z pianką takze zwiniętą oponę kewlarową Co prawda to rower ale juz tyle rodzajów uszkodzen przerobilem ,ze pianka niekiedy nie da rady.Opona w aucie po użyciu pianki to raczej na szmelc się nadaje.Żaden wulkanizator nie podejmie sie czyszczenia tego co zostaje po użyciu uszczelniacza.
pzdr
MisiekT - 19 Mar 2014, 09:58
ale ja nie mowie, ze pianka dobra - mowie tylko, ze nie ma sensu kombinowac z pelnym kolem - lepiej dojazdowke...
FFDriver - 19 Mar 2014, 10:09
MisiekT napisał/a: | lepiej dojazdowke... |
W czym lepiej ?
Myślisz, że będzie znacząca różnica w wadze ?? I jakie to będzie miało znaczenie przy codziennej jeździe dla przeciętnego kierowcy ???
Typowa dojazdówka będzie jeszcze gorsza bo będzie wąska i średnicowo będzie jeszcze bardziej odbiegać od referencji.
Natomiast 175/65R14 to pełnowymiarowe koło, które jest zamiennikiem każdej "normalnej" fiesty. Można to koło założyć na miejscy dowolnego z kół bez kombinacji czy mieści się tarcza i pozwala na poruszanie się z prędkością do 80km/h. Czyli pozwala na w miarę normalną jazdę w razie potrzeby.
Samo ograniczenie prędkości pewnie wynika tylko z faktu iż zakłada się to koło razem z 3 innymi kołami no bo przecież jak pisałem najtańsza wersja wychodzi właśnie seryjnie na takiej stalowej feldze o takim właśnie rozmiarze.
Wyobraź sobie, że jesteś gdzieś na zadupiu daleko od domu i jest środek nocy.
Oczywiście na dojazdówce też pojedziesz ale po co skoro można mieć pełny wymiar i normalnie wrócić do domu ?
MisiekT - 19 Mar 2014, 10:24
dojazdowka oszczedza miejsce, masę i jest tansza - dla mnie to wystarcza
artax - 19 Mar 2014, 11:37
MisiekT napisał/a: | ale ja nie mowie, ze pianka dobra - mowie tylko, ze nie ma sensu kombinowac z pelnym kolem - lepiej dojazdowke... |
ok .U mnie fabryczne auto mialo kola 17 ''a zapas jest ten 14''
pzdr
FFDriver - 19 Mar 2014, 12:00
MisiekT napisał/a: | dojazdowka oszczedza miejsce, masę i jest tansza - dla mnie to wystarcza |
????
Miejsce ? Przecież to leży pod "podłogą" bagażnika. Co wsadzisz więcej jeśli koło jest typowo dojazdowe ? Ile to będzie miejsca 4-5cm ??
No chyba, że lubisz gaz
Jakie są masy obu kół. Skoro twierdzisz, że jest lżejsze to podaj masę dojazdówki (jeśli masz). Ja mogę zważyć pełne koło i porównamy tak z ciekawości.
Tylko pytam jeszcze raz, jakie to ma znaczenie dla "normalnego" kierowcy ??
Cena - pełne koło ~150zł, dojazdówka 80-120. No to rzeczywiście przepaść cenowa
Oczywiście zgadzam się z Tobą, jeśli Tobie wystarcza to jest ok ale nie możesz obiektywnie powiedzieć, że dojazdówka jest lepsza niż pełne koło bo tak nie jest.
Freeman - 19 Mar 2014, 12:10
Dobra Panowie kończcie dyskusje na temat co lepsze pianka, dojazdówka, czy normalne koło. Autor dostał już pełne info na temat doposażenia.
MisiekT - 19 Mar 2014, 13:49
Freeman - ale to jest forum DYSKUSYJNE - dopoki nikt nie atakuje sie wzajemnie, to moze jednak mozna dyskutowac, co?
FFDriver napisał/a: | to będzie miejsca 4-5cm ??
No chyba, że lubisz gaz |
no tez 4-5 cm razy srednica wnetrza felgi daje sporo dodatkowego miejsca... ale jak komus nie zalezy, to jasne ze nie jest to argumentem
a ja faktycznie nie mam juz dylematu zupelnie, bo w miejscu na zapas i tak mam wielka butle na LPG
PS. i mam wielkie szczescie, bo ostatnie kolo przebilem jakies 150tys. temu albo lepiej
Parzych - 19 Mar 2014, 15:17
FFDriver napisał/a: | 175/65R14 | O taki właśnie mam zapas...
darian - 19 Mar 2014, 16:49
FFDriver napisał/a: | Normalnie nie ma ani klucza, ani lewarka | ja dostałem w standardzie..
+pełne koło stalowe+ wszystko zmontowane w styropianie
FFDriver - 19 Mar 2014, 17:39
darian napisał/a: | ja dostałem w standardzie..
+pełne koło stalowe+ wszystko zmontowane w styropianie |
No tak ale to jest opcja.
Albo jest za friko w każdym kompresor albo za dopłatą koło + narzędzia.
Jak zamawiasz totalnie nowe auto "szyte na miarę" to musisz zdecydować.
Jeśli bierzesz coś gotowego z salonu to zależnie od fantazji salonu będzie kompresor lub koło.
MisiekT napisał/a: | Freeman - ale to jest forum DYSKUSYJNE - dopoki nikt nie atakuje sie wzajemnie, to moze jednak mozna dyskutowac, co? |
Popieram w całej rozciągłości. Tym bardziej, że pytający dostał kompletną (przynajmniej moim zdaniem) odpowiedź i nasza dyskusją nie zaszkodzi wątkowi
mario19804 - 19 Mar 2014, 23:54
Dzięki za wszystkie info.Temat został rozpracowany b. dokładnie. Jak widać nawet koło może stać się tematem zagorzałej, aczkolwiek owocnej dyskusji. Pozdrawiam
|
|