|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Nasze auta - [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps
kierkus - 8 Mar 2014, 12:04 Temat postu: [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps 1. NICK: kierkus
2. IMIĘ: Marcin
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Sport
5. ROCZNIK: MK7 FL '13
6. SILNIK: 1.0 EcoBoost 125KM
7. OPIS AUTA:
Prezentuję moją fiestę 1.0 eb 125ps sport . Auto zamówiłem w październiku, odebrałem w grudniu. W przygotowaniu auta i know how brał udział kolega z zespołu m-sport za co mu jestem bardzo wdzięczny
WYPOSAŻENIE OPCJONALNE
-nawigacja
-sony audio system
-oświetlenie ambiente
-półskórzane fotele
-podgrzewanie przedniej szyby i foteli
-stabilizatory z pumaspeed.com
-sprężyny eibach pro kit
-przyciemnione fabrycznie szyby i inne rzeczy o których mogłem zapomnieć
- listwy na przednie progi
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
-oklejenie dachu, lusterek i lamp przednich , felgi braid fullrace A 17x7
-dyfuzor tylny fiesta ST
b. mechaniczne:
- wymieniony olej i filtr po ok. 1500 km,
- dolot KN
- wydech fiesta ST
- sprężyy eibach prokit 2
- zestaw stabilizatorów z pumaspeed
- płyta pod silnikiem
c. inne:
- wymienione żarówki oświetlenia na LEDy
- wymienione zwykłe żarówki oświetlenia nastrojowego na czerwone LEDy
-światła mijania i drogowe osram nightbraker ultimate
-oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
b. mechaniczne:
- program by jetronic
- hamulce ap racing zestaw przód i tył
- zakucie silnika z wykorzystaniem częsci formula ecoboost
-pełny wydech łącznie z uppipe i downpipe by mg motorsport
-większy IC
TSRules - 8 Mar 2014, 12:29
fajna, chyba najładniejsza mk7 tu na forum
kierkus - 8 Mar 2014, 12:53
ło matko nowy na forum i taki komplement dziękuję dziękuję . Wspomagam klub do 7 wspaniałych dodałem fotkę z pojeżdżawki ale moderator jeszcze nie zatwierdził
Mam nadzieję , że nikt nie się pogniewa jak pokażę kolegę fiesty który przestał być już daily car
grzesiek646 - 8 Mar 2014, 13:13
bardzo ładna MK7 !
MisiekT - 8 Mar 2014, 14:07
gratki
nareszcie cos u kogos będzie dłubane...
PS. zakladales staby od razu czy masz porównanie bez?
LefQ - 8 Mar 2014, 19:50
Niech się kółka kręcą ;-)
Masz jakiś namiar na tą podstopnicę? Z kolegą FFDriver szukamy jakiejś, która by pasowała bez przycinania.
Peedro - 8 Mar 2014, 21:42
Robi wrażenie Ogólnie te mk7 się mi kurcze podobają, mają pazur.
Mustang - 8 Mar 2014, 23:05
Peedro napisał/a: | Ogólnie te mk7 się mi kurcze podobają |
mnie też
fajna!
kierkus - 8 Mar 2014, 23:37
Jutro wieczorem poprwię wszystko bo cieżko z mobilnego
Dzięki z tak fajne opinie
FFDriver - 9 Mar 2014, 09:54
Piękna sztuka
Zastanawia mnie tylko to co napisałeś :
kierkus napisał/a: | ...po gwarancji... |
Chcesz powiedzieć, że jeszcze jej nie straciłeś mając te modyfikacje o których piszesz ???
Serwisy boją się nawet osłonę pod silnik zamontować i grożą utratą gwarancji w przypadku zrobienia tego samodzielnie, a Ty piszesz o modyfikacji wydechu, dolotu i softu ??
No i druga kwestia. Masz fajne plany, już trochę kaski poleciało. Nie lepiej było brać ST ? Część rzeczy, które zrobiłeś dostałbyś już seryjnie, a jaka baza do dalszych modyfikacji
Pozdro
FFDriver
kierkus - 9 Mar 2014, 11:03
Może tak nie piszmy o gwarancjach itp . Nie mam z dealerem żadnych problemów . W razie W.... powrót do serii
Odnośnie brania ST to zależało mi bardzo na oczędnym silniku który jednocześnie fajnie jedzie, bardzo nie chciałem diesla . Po jeździe próbnej kilkunastoma małymi autami padło na fiestę. Wrażeń dostarcza impreza 340ps 470nm
FFDriver - 9 Mar 2014, 11:16
kierkus napisał/a: | zależało mi bardzo na oczędnym silniku który jednocześnie fajnie jedzie |
Sorry ale ja chyba nie do końca jestem w stanie Cię zrozumieć
Po pierwsze ten silnik na bank nie jest oszczędny bo jak na swoją pojemność pali bardzo dużo, a na pewno znacznie więcej niż deklaruje producent.
Po drugie po co zatem te modyfikacje ?
Jak podciągniesz go do 175KM to spalanie pewnie nie będzie wiele mniejsze od ST i koło się zamyka.
Ale oczywiście taka Twoja wola
Pozdro
FFDriver
MisiekT - 9 Mar 2014, 11:24
kierkus - odpowiedz mi proszę w sprawie stabów
kierkus - 9 Mar 2014, 12:08
Takie zestaw polecam tylko bez dystansów . Zamiast dystansów lepiej felgi z ET odpowiednim. Ja mam ET takie jak fiesta R2 .
http://www.pumaspeed.co.u...e-Kit_15939.jsp
Odnośnie pytania dlaczego 1.0 i kwestia braku oczędności tego silnika. Ten silnik jako jeden z nielicznych obecnie produkowanych posiada żeliwny blok co daje bardzo dużo możliwości. Nieparzysta liczba cylindów również:) Swój wybór kierowałem konsultacjami z mechanikami z m-sport którzy na codzień "siedzą" w tym sprzęcie. Dla mnie silnik ten jest oszędny. Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa przy subaru 17L . Więc jest to jazda o kropelce autem które daje mi bardzo dużo frajdy. Przy okazji jest to poligon doświadczalny i nowość dla mnie taki małolitrażowy silnik. Po odpowiedniej mapie te silniki palą tyle co zaleca producent a zwiększanie mocy nie ma nic wspólnego ze spalaniem. Dosyć mocno siedzę w temacie silników i robienia mapy i na własnym doświadczeniu każdego będę namawiał do robienia indywidualnej mapy silnika po wyjeździe z
FFDriver - 9 Mar 2014, 12:47
kierkus napisał/a: | Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa |
Mierzone czy z komputera ? Ile już przejechałeś tym autem ?
Jakoś chyba poza Tobą nikt nie osiągnął jeszcze takiego wyniku.
Chyba, że będzie się jechało jak emeryt stałą prędkość 70km/h na 5 biegu.
kierkus napisał/a: | zwiększanie mocy nie ma nic wspólnego ze spalaniem |
No wiesz perpetuum mobile to nie jest. Konie muszą się czymś żywić.
kierkus - 9 Mar 2014, 13:14
kKonie się żywią jak się wykorzystuje pełną moc. Mając zapas momentu obrotowego i mocy nie trzeba auta ciśnąć na maxa. Tutaj dochodzimu do clue programu czyli pojemności silnika. Spróbuj zejść w mieście 1.6 eb poniżej 10l 1.0 jazda miejska spokojnie poniżej 8l . Tak jak mówiłeś konie muszą jeść ale żywią się w głównej mierze pojemnością. Powtórzę to jeszcze raz . Dobrze napisana mapa silnika obniża spalanie
Mierzyłem spalanie jak za starych metod kartka długopis
Nie jeżdżę jak emeryt ale też nie szaleję po drodze i raczej zgodnie z przepisami no powiedzmy poza terem zabudowanym +20
Dużo jeździłem po A4 do berlina i wychodziło 5.5 przy 160kmh . Używam tylko 98 lub vpower nitro + z dodatkiem millersa octane booster aby zminimalizować skutki spalania stukowego.
Auto przejechało 3500km od nowości. Olej jest zalany millers bo nie ukrywam awersji do castrola po oglądnięciu kilku silników rozebranych a wcześniej użytkowanych na castrolu
Opony conti sport contact 205/40/17 . Chyba dobre na polskie drogi zwłaszcza jak jest mokro chociaż można powiedzieć że na potenza r070 auto mogło by palić jeszcze mniej.
MisiekT - 9 Mar 2014, 13:16
kierkus napisał/a: | Takie zestaw polecam tylko bez dystansów |
dzięki. tylko ja pytam czy masz może porównanie do jazdy przed zalozeniem stabów i po... zakladalem je razem z Eibachem od razu czy osobno?
BootError - 9 Mar 2014, 19:30
No i mamy kolejnego EB 125KM na forum. Gratuluję zakupu
Baaaaardzo mi się podoba.
FFDriver napisał/a: | kierkus napisał/a: | Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa |
Mierzone czy z komputera ? Ile już przejechałeś tym autem ?
Jakoś chyba poza Tobą nikt nie osiągnął jeszcze takiego wyniku.
Chyba, że będzie się jechało jak emeryt stałą prędkość 70km/h na 5 biegu.... |
Ja osiągnąłem Na co dzień jeździ moja żonka - średnie wg kompa 5,1-5,3 ale jest to jazda z prędkością do 90km/h. Jak ja się dorwę do auta to podnoszę średnią do 5,6-6,2.
kierkus - 9 Mar 2014, 19:34
MisiekT napisał/a: | kierkus napisał/a: | Takie zestaw polecam tylko bez dystansów |
dzięki. tylko ja pytam czy masz może porównanie do jazdy przed zalozeniem stabów i po... zakladalem je razem z Eibachem od razu czy osobno? |
ze stabilizatorem grubszym z tyłu auto bardziej nadsterowne i o to chodzi lecz wzrasta tendencja do podnoszenia tylnej łapy na zakrętach. Najlepszy mod jaki można zrobić to sprężyny eibacha zamówione w aso.
Qzyn - 9 Mar 2014, 19:38
Kto z M-Sportu Ci doradza?
MisiekT - 9 Mar 2014, 20:29
kierkus napisał/a: | ze stabilizatorem grubszym z tyłu auto bardziej nadsterowne i o to chodzi lecz wzrasta tendencja do podnoszenia tylnej łapy na zakrętach. Najlepszy mod jaki można zrobić to sprężyny eibacha zamówione w aso. |
kierkus - rzuciles mi teorie, która znam doskonale i mam staby eibacha w drugim aucie... pytam natomiast o Fieste (ze względu na belke i wyjątkowo lekki tyl) czy faktycznie stab jest w niej odczuwalny? Eibach był grany tydzień po zakupie, bez obaw
Arab - 10 Mar 2014, 20:44
Piekna sztuka
Kam1l - 10 Mar 2014, 22:59
kierkus napisał/a: | sprężyny eibacha zamówione w aso. |
Jakie koszta ??
kierkus - 11 Mar 2014, 14:24
Przemo
[ Dodano: Sro Mar 12, 2014 13:02 ]
Koszt eibacha coś koło 650zł na 4 koła. A jeśli chodzi o staby to nie jest to tak odczuwalne jakbym sobie życzył.
Kolega pytał o to kto doradza z m-sportu. Mój mechanik który robił strokera w subaru czyli Przemek
Dziękuję za fajnie opinie. Cieszy mnie to auto aż się nie spodziewałem ile może dawać frajdy
bobson - 14 Mar 2014, 07:18
Dobre połączenie kolorów i ten pakiet Bardzo mi się podoba.
Chętnie przejechałbym się tym 3 cylindrowcem Mam mega sentyment do 1.0 R3 12v Turbo po Daihatsu Charade GTti
kierkus - 15 Mar 2014, 11:46
dzięki
[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 16:14 ]
Fiesta już po kuracji w gcs u heko (grzegorza) wynik 163ps i 280nm od 2000rpm
FFDriver - 28 Kwi 2014, 11:26
kierkus napisał/a: | [ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 16:14 ]
Fiesta już po kuracji w gcs u heko (grzegorza) wynik 163ps i 280nm od 2000rpm |
Łooo matko
Ciekawe ile to wytrzyma
Ale oby jak najdłużej.
MisiekT - 28 Kwi 2014, 11:38
kierkus napisał/a: | wynik 163ps i 280nm od 2000rpm |
gratki!
BootError - 28 Kwi 2014, 12:25
Zazdraszczam
Możesz napisać coś więcej? Jakich zmian wymagało takie podniesienie mocy (bo nie sądzę żeby sama mapa)? Turbina fabryczna raczej nie ma takiego potencjału?
MisiekT - 28 Kwi 2014, 12:48
wystarczy dolot i wydech, turbina wyrabia... i jeszcze IC jezeli ma miec tyle koni tez w lato
kierkus - 28 Kwi 2014, 16:12
Turbina fabryczna wyrabia do 175ps . Wyjątkowo udany silnik. Zostawiliśmy mu zapas
Auto strojone przy 20C na dworze. Po gwarancji być może natrysk wody na IC . Sam większy ic nie jest lekarstwem na wszystko
MisiekT - 28 Kwi 2014, 16:57
wiekszy nie, ale wydajniejszy na pewno
ale zobaczysz jak sie sprawdza - moze jest zapas i nie bedzie tragedii - przy tych mocach angole na pewno robia upgrade ICka
BootError - 29 Kwi 2014, 09:58
kierkus, hamowałeś go może przed modami? Jeśli tak to jestem bardzo ciekawy jaką miał moc? Za każdym razem kiedy jadę Fiestą mam nieodparte wrażenie, że ten silnik ma w serii więcej niż 125KM
FFDriver - 29 Kwi 2014, 10:12
BootError napisał/a: | Za każdym razem kiedy jadę Fiestą mam nieodparte wrażenie, że ten silnik ma w serii więcej niż 125KM |
Ja choć mam tylko 100 to mam tak samo. Cały czas się zastanawiam czy nie pojechać na hamowanie żeby to sprawdzić
Ale, tak ja wszyscy piszą, to jest po prostu subiektywne odczucie dzięki turbinie, a przy 125KM to uczucie musi być szczególnie fajnie.
Po tych modach kierkusa sam nabrałem ochoty
Ciekawe jak bym tak po cichu zrobił moda to czy żona się skapnie
Tak dokręcić go na 155KM. Ech trzeba będzie nad tym pomyśleć
MisiekT - 29 Kwi 2014, 10:53
bardzo nielogiczne jest posiadac uturbione auto i go niezawirusowac
FFDriver - 29 Kwi 2014, 12:00
MisiekT napisał/a: | bardzo nielogiczne jest posiadac uturbione auto i go niezawirusowac |
Tylko kurde po co było brać 5 lat gwarancji
Jestem wew. rozdarty, z jednej strony "chciałbym ale boje się"
Na bank poczekam jeszcze trochę. W listopadzie będzie rok. Zrobi się przegląd, zobaczymy jak się to będzie u kierkusa zachowywało i na wiosnę w przyszłym roku może się coś pomyśli. Nie ma pośpiechu bo auto kupiłem co najmniej na te 5 lat więc będzie czas na stopniowe ewentualne zmiany.
MisiekT - 29 Kwi 2014, 12:31
bzdury gadasz - powiem Ci z doswiadczenia - kupujesz fajne auto i wszelkie zmiany robisz na starcie - wtedy dlugo cieszysz sie samochodem i koszt wszystkich zmian rozklada sie na kilka lat...
takie mody z doskoku sa malo oplacalne
PS. ta gwarancja i tak jest niewiele warta znajac zycie - jak padnie motor to wirusowany czy nie i tak beda sie migac... a drobiazgi jak padna, to i tak zrobia na gwarancji
FFDriver - 30 Kwi 2014, 20:51
Misiek, jak to często bywa, nie mogę się z Toba do końca zgodzić
Ja np. uważam nieco inaczej.
W przypadku używanego auta byłoby to rozsądniejsze ale kupując nowe wywalasz już na początku więcej kasy i najpierw cieszysz się posiadaniem nowego. Nowe za jakiś czas zaczyna się nudzić i wtedy taki paten z małym modem daje nowy fun i odświeża auto. No i nie wywalasz kasy już na początku tylko za jakiś czas coś tam sobie dorzucasz. Zresztą ja nie mogę zrobić za wiele. Jak wiadomo auto kupiłem żonie, a nie sobie. Nie mogę nic zrobić z zawieszeniem bo auto straci na komforcie i/oraz będzie za niskie i zaraz mi żona gdzieś wyora w krawężnik albo coś innego
Przy większej mocy przydały by się szersze koła ale już przy 205 zaraz wg. strony forda trzeba ogranicznik drążka kierownicy - to znaczy mniejszy skręt, a to kolejne pogorszenie komfortu jazdy w cywilnych warunkach.
Na dodatek podniesienie mocy tak dużo jak zrobił to kierkus ze standardową 5 biegową skrzynią jakoś nie do końca mnie przekonuje, zwłaszcza, żę ten 5 biegów męczy mnie już od samego początku
Ja ogólnie należę do osób, które wolą kupić od razu ST czyli maks co jest dostępne seryjnie i już w serii cieszyć się możliwościami większymi niż niższe wersje po wszystkich możliwych modach, a na dodatek mając jeszcze zapas na modyfikacje.
Reasumując, jak napisałem, taki mały mod polegający na lekkim podniesieniu mocy (w granicach rozsądku) za jakiś czas fajnie auto odświeży i pozwoli na nowo się nim cieszyć. Takie jest moje zdanie i oczywiście nikt poza mną nie musi się z nim zgadzać
Kam1l - 30 Kwi 2014, 21:42
FFDriver napisał/a: | przy 205 zaraz wg. strony forda trzeba ogranicznik drążka kierownicy - to znaczy mniejszy skręt, |
Czy jeśli fiesta sport miała 205/40/17 to taki ogranicznik występuje? Bo promień skrętu jest tragicznie duży
vegetagt - 30 Kwi 2014, 23:40
z ciekawostek - fiesta mk2 xr2 przy kapciach 185/60/13 miała to samo. Tyle, że ja mam u siebie takie kapcie na cywilnej przekładni i nic złego sie nie dzieje. Dopiero jak wyjme silnik, to na skreconych kołach haczy lekko o bude
FFDriver - 1 Maj 2014, 08:22
17" w sporcie to opcja i wg. strony forda wymagany jest ogranicznik, a jak jest w rzeczywistości tego ja nie wiem. Ale pewnie ten rozmiar jeszcze wchodzi bez ogranicznika bo przecież są osoby, które mają taki rozmiar, a nic nie mówią o tym aby zakładali taki ogranicznik. Na bank producent jest nad wyraz zapobiegliwy i może zaleca to nie do końca potrzebnie już przy tym rozmiarze.
Pytanie czy rzeczywiście przy maks skręcie nic nie obciera ?
MisiekT też ma takie to nich powie czy trzeba było coś dokładać i czy nic nie obciera w żadnej pozycji ?
MisiekT - 1 Maj 2014, 09:45
nic nie obciera
BootError - 2 Maj 2014, 09:27
Tu może jeszcze mieć znaczenie konkretny model opony. Stare czasy ale jeszcze pamiętam jak jeździłem Sejem na felgach 14'' to fabrycznie miałem oponki 175/50 GY. Dla mnie oczywiście były za cienkie więc zapodałem 195/45 Uniroyala z rantem ochronnym. Ponieważ dwie się zużyły i trzeba było zakupić nowe a z Uniroyala nie byłem zadowolony to wybrałem Conti ale 185/50. Mimo, że teoretycznie powinny być węższe (nie miały rantu) to w rzeczywistości okazały się szersze i przy max skręcie ocierały. Jak znajdę gdzieś fotę w archiwum to wrzucę.
[ Dodano: Pią Maj 02, 2014 14:01 ]
Znalazłem.
Z lewej Uniroyal 195/45 a z prawej Continental 185/50:
Infra - 10 Cze 2016, 17:50 Temat postu: [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps Piękny samochód. Jak to się zbiera po tych wszystkich zmianach? Jakiś filmik?
lucasz - 8 Sty 2017, 02:13
naprawdę łądny ekobiuścik Miałem w focusie ten silnik i ogólnie byłem zadowolony i każdy był zdziwiony że jest to 1.0 hehe a w budzie fiesty i z tą mocą pewnie mało kto wierzy ci że jest to 998 cm3
Gratki autka
|
|