|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK4] 1.3 - tuning , modyfikacje silnika.
Thor1996 - 3 Mar 2014, 13:48 Temat postu: [MK4] 1.3 - tuning , modyfikacje silnika. Witam. zaraz pewnie powiecie ze ten temat byl ale jakos znalesc nie moge :( chodzi o to ze mam silniczek 1.3 endura-e i chcial bym go zmodyfikowac np na czesciach z escorta 1.6 poniewaz na seri to wyprzedzic ciezko :( bardzo bym prosil jakichs znawcow o opisanie co wymienic i co kupic. i zgory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Mariox003 - 3 Mar 2014, 14:33
Najlepiej i najtaniej wsadzić 1.6. Osobiście nie sądzę, żeby dało się wystarczająco KM wyciągnąć z 1.3
Thor1996 - 3 Mar 2014, 14:44
wiem mi nie chodzi o ful tuning a i nie widzialem postow na temat mk4 1.3 endura-e z silnikiem 1.6 16v a wlasnie chce wsadzic taki silnik z escorta i jedyny problem to taki ze nie wiem od czego zaczac co kupic oprocz silnika i jaki osprzed czy od 1.3 podejdzie i jak mocowania silnika elektryka itp. jesli wiesz jak to zrobic i bys mogl mi to dobrze wytlumaczyc byłbym wdzieczny.
vegetagt - 3 Mar 2014, 14:55
Wg mnie error jest taki, że mk4 ma mocowania silnika w podłużnicy, a 1.6 16v z escorta ma mocowanie przy kielichu. Albo jakimś dziwnym cudem mocowanie spasuje z mondeo(bo wizualnie jest podobne), albo masz rzeźbe w łapach/budzie.
Ciekawe, czy ecoboost by wszedł p&p :>
Thor1996 - 3 Mar 2014, 15:00
W mojej fiescinie. jest mocowanie przy kielichu
vegetagt - 3 Mar 2014, 15:04
to może masz mk3, a nie mk4?
Thor1996 - 3 Mar 2014, 15:07
Mi sie zdaje ze mk4 no ale moze mk3 silnik 1.3 kat. 96 rok.
[ Dodano: Pon Mar 03, 2014 16:41 ]
Moja fiesta to napewno mk4
vegetagt - 3 Mar 2014, 21:03
poka to mocowanie, bo ja na google widze tylko takie do podłużnicy przy silniku 1.3
kuba87 - 3 Mar 2014, 21:21
a najlepiej cyknij fotkę tego co masz pod maską
Thor1996 - 3 Mar 2014, 21:50
Jutro okolo 14 dodam fotki
Grax - 4 Mar 2014, 10:16
vegetagt napisał/a: | Wg mnie error jest taki, że mk4 ma mocowania silnika w podłużnicy, a 1.6 16v z escorta ma mocowanie przy kielichu. Albo jakimś dziwnym cudem mocowanie spasuje z mondeo(bo wizualnie jest podobne), albo masz rzeźbe w łapach/budzie.
Ciekawe, czy ecoboost by wszedł p&p :> |
albo moze od focusa mk1 ??
Thor1996 - 4 Mar 2014, 10:25
Albo od fiesty 1.4 16v? Zalezy mi tez na malych oplatach.
Grax - 4 Mar 2014, 12:46
Miałem na mysli mocowanie silnika
Thor1996 - 4 Mar 2014, 16:20
Wpiszcie w google "fiesta mk4 1.3 kat" i tam bd ten sam model co i moj 5drzwiowy.
vegetagt - 4 Mar 2014, 16:31
http://img05.tablica.pl/i...13-kat-ford.jpg - tu jest mocowanie silnika do podłużnicy
Mariox003 - 4 Mar 2014, 17:42
Thor1996 napisał/a: | Zalezy mi tez na malych oplatach. |
Nie musisz zmieniać w papierach pojemności, choć niby powinno się, ale nie spotkałem sie z tym, żeby sprawdzali
Thor1996 - 4 Mar 2014, 18:11
Dobra to mam mocowanie do podluznicy a wiec jaki silniczek podejdzie?
ziele477 - 4 Mar 2014, 22:19
Tak żeby swap był jak jak najbardziej bezbolesny a osiągi mocno wzrosły to sugeruje 1.7 z Pumy, tylko szukaj od wersji analogowej, gdyż taką najprawdopodobniej posiadasz instalację.
Thor1996 - 5 Mar 2014, 07:38
Musze miec pewnosc co do silnika zeby bylo jak najmniej przerobek.
vegetagt - 5 Mar 2014, 15:23
No to chyba tylko 1.7, bo z tego co wiem to puma miała bliźniaczą komorę silnika. Ale fajnie by bylo, jakby jakiś posiadacz mk4 się wypowiedział
TSRules - 5 Mar 2014, 18:54
ja tam sie nie znam bardzo, ale myślę że prościej było zastanowić sie przed kupnem mk4 i kupić 1.25 wtedy skrzynia by podeszła pod 1.7 również, mniej dłubania, co nie oznacza oczywiście że byłyby jakieś małe koszta, ktoś już tu robił przeróbkę i wyszło kilka ładnych tysięcy, nie chcę zabijać młodzieńczego optymizmu kolegi ale temat uważam za bardzo odległy w realizacji, może lepiej zostańmy przy tych felgach większych z drugiego wątku
Thor1996 - 5 Mar 2014, 19:43
he no felgi juz pomalowane w planach 15" z oponami 165/65/15 ale wracajac do tematu moze 1.4 16v podejdzie? bo 15koni wiecej to napewno ruznice odczuje. chyba ze macie pomysl na mody w tym silniku moze walek rozrzadu od czegos innego luv przeplywka czy cos. zalezy mi na lepszym przyjspieszeniu i v-maxie bo 130 tylko wyciska mysle ze na 1.3 8v to w miare dobrze ale dla mnie malo przyspieszenie w wymijaniu to podstawa
TSRules - 5 Mar 2014, 19:58
Thor1996 napisał/a: | bo 15koni wiecej to napewno ruznice odczuje |
(popraw błędy)
różnica będzie ale na pewno nie po tych kosztach, pojeździj sezon, dwa na tym co masz, zdobądź niezbędne doświadczenie na polskich drogach, potem sie szarpniesz na coś mocniejszego, nad czym zapanujesz bezpiecznie, prawidłowo wyregulowana 1.3 wyciąga 150-160 na prostej co wystarcza do normalnej jazdy, bez skończenia jej na drzewie ...
Thor1996 - 5 Mar 2014, 20:10
chodzi mi o mody tego silnika bo w swapy mi już się odechciało bawić nie zamienię tej fiesty na nic mocniejszego ponieważ ona u mnie już ma dożywocie mam ją 3 tygodnie i już nie chcę się z nią rozstawać wiec czekam na propozycje modyfikacji tego silnika
Peedro - 5 Mar 2014, 20:15
Thor1996 napisał/a: | nie zamienię tej fiesty na nic mocniejszego ponieważ ona u mnie już ma dożywocie mam ją 3 tygodnie i już nie chcę się z nią rozstawać |
ileż to już takich było i tak pisało
Ten silnik nie jest modowalny, a bawiąc się można więcej zepsuć niż poprawić...
A jeśli już, to wałek znajdziesz coś koło 500-700 zł na ebay. Możesz sobie zrobić porting głowicy... a w ostatecznym rozrachunku i tak się to nie opłaci
Thor1996 - 5 Mar 2014, 20:20
czyli jednym slowem mam sobie prykac 130 max. no trudno chłopaki i tak dzieki za odpowiedzi w wakacje bede robil remont silnika uszczelniacze zaworowe i pierscienie a powiedzcie jakie najlepsze sa swiece i przewody wn do fiesty i czy rozrząd mam na pasku czy łancuchu. I naprawde ona dosmiertnie u mnie bedzie. chyba ze sie rozsypje juz ze przod popjedzie w prawo a tyl w lewo wakacje generalka silnika i blacharki
Peedro - 5 Mar 2014, 20:23
Łańcuch.
Thor1996 - 5 Mar 2014, 20:25
Dzieki dzieki pompe paliwa mam do wymiany bo czasami przerywa na benzynie to od escorta 1.6 wsadze +50 do mocy
mario3991 - 9 Mar 2014, 13:27
Thor1996 napisał/a: | Dzieki dzieki pompe paliwa mam do wymiany bo czasami przerywa na benzynie |
Nie koniecznie to może być pompa, jak ja kupiłem swoją to też mi przerywała aż w końcu stanęła na trasie okazało się że świece i kable wn były tak stare że sypały się w rękach a pod maską miałem dyskotekę jak było ciemno.
vegetagt - 17 Mar 2014, 04:24
http://www.fiestaturbo.co...173764/page630/ - tutaj można sobie zobaczyć jak wisi stary zetec w mk4 ;-)
Czyli dość nieźle trafiłem z tymi mocowaniami ;p
|
|