|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka silnika - Brak iskry w 1.1 gaźnik
grochu1103 - 17 Gru 2013, 13:02 Temat postu: Brak iskry w 1.1 gaźnik Witam. Jako że nie znalazłem odpowiedzi w żadnym temacie na forum to postanowiłem założyć nowy wątek. Do rzeczy...
Ostatnio pojawił się problem z moją Fiestą, po prostu podczas normalnej jazdy autko potrafiło zgasnąć i nie odpalić, dopiero jak odstał swoje zapalał za strzała.
Nie wiedziałem co się dzieje więc założyłem teraz nowiutkie kable WN i świece, zmieniłem też cewkę zapłonową jednak nic to nie dało. Dodam że jak brałem Fiestę na rozciąg to zapalała, ale też ciężko i po chwili gasła, teraz już nawet to nie pomaga.
Akumulator mam prawie nowy, ładnie trzyma prąd nawet w te mrozy co ostatnio były nie odmówił posłuszeństwa. Nie wiem co może być tego przyczyną i ogólnie jestem zrezygnowany. Nie sprawdzałem wiązki elektrycznej ponieważ wydaje mi się że wszystko jest w porządku, sprawdziłem jeszcze kostkę stacyjki lecz jest wszystko ok. Samochód mam na module ESC, gaźniku i pompce mechanicznej.
Z tego co patrzyłem to moduł kosztuje sporo, EDISY można za grosze wyrwać a to 200 zł i ciężko dostać, chyba że miałby ktoś takowy za rozsądną cenę jeśli to jest przyczyną... Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co i jak bo szkoda samochodziku gdyż nawet rdzy nie ma a na podwózki jest idealny.
I mam jeszcze jedno pytanko... Czy jak walnie czujnik położenia wału to za nic nie będzie iskry?
Pozdrawiam
diodalodz - 18 Gru 2013, 02:37
http://home.broadpark.no/~sfedog/public/24_2_1.jpg
Tu masz schemat jak to działa mniej wiecej .
Musisz sprawdzić czy na 2 pin cewki dochodzi napięcie
czy na 8 pinie modułu jest zasilanie
czy na 9 jest masa
2 i 3 pin to czujnik położenia wału
zmierz między 2 a 3 pinem opór 270-290 om
berek - 27 Gru 2013, 20:32
Witam,
grochu a powiedz mi czyli Fiesta w tym momencie nie odpala nawet?
Podejrzewam, ba jestem nawet pewny ze winny całemu zamieszaniu jest czujnik położenia wału.
Wskazuje na to szczególnie kwestia ze fiesta odpalała po odstaniu a także to że z po pychu udało się ją odpalić a po chwili gasła.
Jeżeli Fiesta odpala to w łatwy sposób można zweryfikować czy to wina tego czujnika. Więc jesli jeszcze nie udało Ci się usprawnić auta to sprawdz czujnik.
Pozdrawiam
grochu1103 - 28 Gru 2013, 14:28
Witam. W tej chwili nie chce odpalić, Całkowity brak iskry. Wyjąłem czujnik i zmierzyłem jego oporność. Miernik pokazuje 200 Ohm a po chwili 1
berek - 28 Gru 2013, 19:03
no to raczej masz winnego
grochu1103 - 29 Gru 2013, 00:22
Sprawdziłem jeszcze raz. Dokładnie 263 i ani drgnie. Na 1 nie spada
berek - 29 Gru 2013, 14:14
auto nie ma iskry na żadnej ze świec ?
grochu1103 - 29 Gru 2013, 17:19
Przecież jest chyba mowa o tym że na żadnej:)
diodalodz - 29 Gru 2013, 18:17
sprawdziłeś napięcie na środkowym pinie cewki i na reszcie pinów ESC ?
DevQ - 29 Gru 2013, 19:24
Stawiam na cewkę...
diodalodz - 29 Gru 2013, 21:13
Stawiam na Tolka Banana !
grochu1103 - 11 Sty 2014, 11:56
Więc tak. Na środkowy pin cewki dochodzi napięcie. Na pinach ESC 9 i 8 nie mam napięcia a 2 i 3 pinem nie mogę zmierzyć rezystancji czujnika położenia wału, czujnik kupiłem wczoraj nowy i zdaje mi się że zbędnie ponieważ iskry jak nie było tak nie ma. Nie wiem co mam robić, pewnie będę musiał oddać autko komuś kto się lepiej zna. Może jakieś rady.
PS. Cewka też jest kupiona druga i nic.
diodalodz - 11 Sty 2014, 13:53
no to jak na 8 pinie nie masz zasilania, to iskry nie będzie.
grochu1103 - 11 Sty 2014, 14:17
Dobra. Więc dlaczego może nie być zasilania? Jak je przywrócić i gdzie szukać?
Czy to może być np. słaba masa lub słaby plus?
diodalodz - 11 Sty 2014, 18:34
Zmierz napięcie na czarnym przewodzie (pin 8) względem masy (minusowej klemy).
1 pomiar bez kluczyka
2 pomiar kluczyk w pozycji "kontrolki"
3 pomiar kluczyk w pozycji "rozrusznik"
Pomiaru dokonujesz na zakresie 20VDC, czarna sonda do wejścia COM, czerwona do V
grochu1103 - 13 Sty 2014, 12:04
Mierzyłem w każdej pozycji z tym że u mnie nie jest to kolor czarny. Jakiś kabelek dwukolorowy, czarny mam na pinie 5.
Z pomiaru wychodzi 0V bez względu na pozycję kluczyka w stacyjce.
diodalodz - 13 Sty 2014, 18:06
a na czarnym ?
grochu1103 - 13 Sty 2014, 21:28
12 V, takie jak akumulator ma.
grochu1103 - 16 Sty 2014, 13:14
Sorki że post pod postem...
To nikt nie wie co może być przyczyną zniknięcia tej iskry?
diodalodz - 16 Sty 2014, 13:55
jeżeli na czarnym jest zasilanie to na 80% winny jest sam moduł.
diodalodz - 16 Sty 2014, 14:03
Odłącz moduł i kostkę czujnika.
Ustaw miernik na tester diod, buzzer.
Zmierz oba piny kostki czujnika walu, powinna być przerwa.
Następnie pozostaw elektrodę w jednym pinie kostki położenia wału i odszukaj parę w kostce od modułu.
Potem zrób tak samo z drugim pinem.
Bedziesz miał pewność że połączenie czujnik poł wału <-> moduł jest sprawne
Potem odłącz kabel od cewki. wepnij się w pierwszy pin i poszukaj pary w gnieździe modułu (to jest odpalanie 1 połówki cewki) następnie zrób to samo dla 3 pinu cewki (to jest odpalanie 2 połówki cewki).
W tym momencie masz już zlokalizowane 4 piny w gnieździe modułu.
Następnie wepnij się w 2 pin cewki i znajdź parę w gnieździe modułu (pewno bedzie to przewód czarny - to zasilanie modułu)
Następnie poszukaj przewodu prawdopodobnie brązowego w gnieździe modułu i zobacz czy masz przejście do masy . Jeśli jest masa jest sprawna (pomiar możesz potwierdzić ustawiając miernik na omomierz 200 ohm, odczyt powinien być poniżej 10.
w tym momencie masz już
zasilanie
masę
1 przew. czuj. położenia wału
2 przew. czuj. położenia wału
wyzwalanie cewki 1
wyzwalanie cewki 2
Jeśli te połączenia są sprawne, a na czarnym jest zasilanie po stacyjce auto powinno odpalić chyba, że jest uszkodzony moduł.
grochu1103 - 22 Sty 2014, 22:11
Witam ponownie.
W Fieście niestety jest uszkodzony moduł zapłonowy, tak jak się obawiałem.
Dzięki za porady w sprawie sprawdzenia, na przyszłość będę wiedział co i jak.
Muszę poszukać teraz modułu...
Pozdro
diodalodz - 23 Sty 2014, 00:52
jak byś miał wywalać ten moduł stary to daj znać. Może da się go uratować, bo w tym tempie to za kilka lat będzie to rarytas. Od biedy można spróbować zastosować moduł EDIS 4 , ale będzie mapa bez wyprzedzenia zapłonu od podciśnienia. Ale odpalić powinien, moim zdaniem. Na przeczekanie do znalezienia oryginału można spróbować.
Chociaż, myślałem że ciężej je kupić !
http://allegro.pl/modul-z...3827037257.html
http://allegro.pl/modul-z...3883820920.html
http://allegro.pl/modul-z...3908363525.html
grochu1103 - 23 Sty 2014, 08:32
http://allegro.pl/modul-z...3870352820.html to ten
grochu1103 - 7 Lut 2014, 15:40
Kupiłem moduł ESC, iskry nadal nie ma. Wymieniłem cewkę, czujnik położenia wału, moduł, kable WN, świece i nadal nic. Już nie wiem co może być. Jakieś sugestie?
grochu1103 - 9 Lut 2014, 21:32
Iskra się nareszcie pojawiła, ale często ginie. Silnik ładnie pracuje jak odpali, ale potrafi zgasnąć.
Zauważyłem że jeśli iskra zginie to wystarczy wcisnąć pedał sprzęgła i zsunąć z niego nogę tak żeby szybko oddał (odstrzelił). Wtedy pojawia się znowu. Dziwne to jakieś jest. Co może być jeszcze nie tak? Proszę o szybką odpowiedź, może ktoś miał taki śmieszny i podobny problem.
diodalodz - 10 Lut 2014, 19:39
zobacz czy ci się wał nie rusza. Może uszkodziły się pierścienie oporowe w silniku i wał chodzi na boki. złap za koło pasowe i próbuj wcisnąć i wyciągnąć. Luzu nie powinno być.
grochu1103 - 10 Lut 2014, 22:37
Luzu nie ma na szczęście
diodalodz - 10 Lut 2014, 22:41
No to to eliminuje strzał ze sprzęgła. Chyba, że masz problemy z przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i one od drgań żyją swoim życiem. Bez podpięcia oscyloskopu i obserwacji przebiegu z czujnika wału ciężko dalej podejmować diagnozę.
grochu1103 - 11 Lut 2014, 09:02
Ok. Na razie jeździ dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej.
PS. Jak nazywa się czujnik wkręcony w gaźnik i do czego służy? On chyba jest winowajcą.
Marcinowaty - 14 Lut 2014, 20:40
Tu nie chodzi o elektrodysze? maiłem takie coś w maluchu w gaźniku
diodalodz - 14 Lut 2014, 22:16
zrob zdjęcie .
grochu1103 - 15 Lut 2014, 12:04
diodalodz - 15 Lut 2014, 12:14
Marcinowaty ma rację. To jest elektodysza. Ma za zadanie po wyłączeniu kluczyka odciąć paliwo na dyszę wolnych obrotów. Dzięki temu silnik ładniej gaśnie i jest mniejsze prawdopodobieństwo przylania.
grochu1103 - 15 Lut 2014, 16:00
Można to jeszcze gdzieś w ogóle kupić ?
Na allegro nie znalazłem niestety
diodalodz - 15 Lut 2014, 22:33
można to uszkodzić by było cały czas otwarte. To sposób doraźny, efektem jest czasami dłuższe wygaszanie silnika. http://www.eter-mot.com/
Oni moga mieć ale raczej w zaporowej cenie. Jeśli coś to pozostaje ci szukanie takiego samego gaźnika od escorta/oriona/fiesty.
Możesz go sprawdzić podłączając +12V, powinien się otworzyć (słychać to i czuć).
grochu1103 - 16 Lut 2014, 00:59
No właśnie czasami długo schodzi z obrotów i chwilę trzeba zakręcić żeby Fiesta ponownie odpaliła jeśli zostanie zgaszona.
I tak, kiedy próbuję zerwać (przy smalić kapcia krótko mówiąc) To potrafi zgasnąć i później nie ma iskry.
Zdjęcie kapturka na włączonym zapłonie z tej elektrodyszy i kilkakrotne ponowne dotknięcie do niej i załozenie go ( kapturka) z powrotem powoduje powrót iskry i silnik odpala za pierwszym razem.
|
|