|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK6] Katalizator wyciecie
Tyla93 - 30 Wrz 2013, 18:05 Temat postu: [MK6] Katalizator wyciecie Witam.
Mam takie pytanie do was. Czy ktos z was wycinal katalizator w 1.6 tdci ? cos to da wogóle w osiagach lub w wkrecaniu sie w obroty ?
Pozdrawiam.
ElGrey - 30 Wrz 2013, 22:22
Owszem, ale jak wywalisz kata to i program musisz zrobić, bo efekt bez programu będzie wręcz przeciwny
Więc nie ruszaj, a jak już to wymień na kata sportowego i przy okazji zrób cały wydech, bo inaczej gra nie jest warta świeczki a i tak zysk mocy będzie znikomy.
Puff - 1 Paź 2013, 09:52
ElGrey napisał/a: | jak wywalisz kata to i program musisz zrobić, bo efekt bez programu będzie wręcz przeciwny |
To potwierdzone empirycznie czy "ktoś na necie tak napisał" ? Pytam bez złośliwości.
Tyla93 - 1 Paź 2013, 21:30
haa no program mam to wystarczylo by go tylko poprawic .
Daze do tego bo jakos mam wrazenie ze wolno mi sie wkreca jak by moze sie ten kat zapchal czy cos w tym stylu.
Jakies pomysly ?:D
A ty u siebie ElGrey robiles cos wiecej oprócz mapy ?
ElGrey - 1 Paź 2013, 23:36
Pufcio napisał/a: | To potwierdzone empirycznie czy "ktoś na necie tak napisał" ? Pytam bez złośliwości. |
Nie moje doświadczenia, ale zasłyszane od ludzi bawiących się w konkretne modyfikacje
Jeśli chodzi o moją to jest tylko mapa i wkładka K&M, więcej na tym wydechu i z tymi wtryskami będzie trudno uzyskać a na grubsze mody trzeba mieć wolnych kilka tysi
Ale wydech i tak się kończy, więc muszę pobudować coś luźniejszego to się zobaczy.
Puff - 2 Paź 2013, 00:50
ElGrey napisał/a: | Nie moje doświadczenia, ale zasłyszane od ludzi bawiących się w konkretne modyfikacje |
A jakieś wykresy? Bo to takie "Tata, a Marcin powiedział"...
ElGrey - 2 Paź 2013, 22:30
Może i racja, bo nie mam nic czarno na białym
Puff - 3 Paź 2013, 01:27
To może na tą chwilę konkrety, coś sprawdzonego na klekocie.
Wycięcie kata "odtyka" wydech. Dzięki temu spaliny mogą szybciej wylecieć z rury, a turbo może się nieco lepiej wkręcać na obroty, co przekłada się na lepszą reakcję na gaz. Lag oczywiście nie zniknie, mowa tu głównie o zakresie, gdy turbo się już rozkręciło, a kierowca da nagle "w palnik".
Dodatkowych 20 koni na tym nie uzyskasz (tak po prawdzie to prawie żadnych), bo bilans energetyczny w sumie pozostaje taki sam (ciepła część turbo może się nieco wolniej nagrzewać, bo w przestrzeni między turbo a katalizatorem nie generuje się tak duże ciśnienie, więc wirnik nie musi pokonywać dodatkowych oporów, poza tym ciśnienie samo w sobie podbija temperaturę).
Oprócz tego jednostka może się nieco wyżej wykręcić (w erze "odcinaczy wtrysku" to ma marginalne znaczenie, poza tym po co komu długotrwała praca powyżej obrotów mocy maksymalnej?).
I to tyle z tego, co wiadomo na pewno.
Tyla93 - 3 Paź 2013, 23:22
ElGrey, wkladke gdzies w necie kupiles, ona coś daje wogóle? ja mam wsumie tylko mape i zregenerowane wtryski. na wiecej kucy powiedzieli ze tlumik mógl by miec lepszy wylot ale wtryski i turbo go blokuje wiec co chciec z 1.6 ale takim malym popierdzielaczem sie fajnie smiga szczegulnie na 205 . Jak bedziesz wiedzial cos wiecej hmm albo mial jakies pomysly to zapodaj cos
ElGrey - 5 Paź 2013, 17:57
Wkładkę zakładałem jeszcze na gwarancji i zamawiałem w warsztacie zajmującym się tuningiem wiec nie wiem jak ona wpływa do końca na parametry, zwłaszcza że mapa była z nim robiona. Jedyne co mogę powiedzieć jako pewnik, to że jak po zimie wyprałem porządnie wkładkę, to naprawdę była odczuwalna różnica w zachowaniu auta i na autostradzie w 4 osoby na odcinku 10 km pojechałem swobodnie 185 km\h
Tyla93 - 6 Paź 2013, 19:38
hehe a ja na obwodnicy piask wycisnolem 200km/h wiecej nie chcialem bo i tak na czerwonym polu bylem
Parzych - 6 Paź 2013, 23:21
Tyla93 napisał/a: | hehe a ja na obwodnicy piask wycisnolem 200km/h | Też w 4 osoby
Tyla93 - 6 Paź 2013, 23:42
haha wlasnie nie samemu tylko
Puff - 6 Paź 2013, 23:43
Kolejny dowód na to, że przesadnie krótka skrzynia w klekocie niczemu nie służy, a Ford buduje auta, których nie ma sensu tuningować. Tyleż śmieszne, co smutne.
Parzych - 6 Paź 2013, 23:46
Tyla93 napisał/a: | haha wlasnie nie samemu tylko | To co się porównujesz do ElGreya
vegetagt - 6 Paź 2013, 23:55
ElGrey napisał/a: | edyne co mogę powiedzieć jako pewnik, to że jak po zimie wyprałem porządnie wkładkę, to naprawdę była odczuwalna różnica w zachowaniu auta |
ja kiedyś filtr powietrza w 1.1 wymieniłem i tez zaczęło zapieprzać
Tyla93 - 7 Paź 2013, 20:49
4 os czy 1 jeden kij w 4 osoby sie dluzej rozpedzal bo wieksza waga taka prawda. Pracowalem w firmie przewozowej i jezdzilem busem mialemna sobie z 400kg najbidniej bo dieslem lepiej sie moglem rozbujac z ladunkiem niz bez. moze mniejszego kopa mial ale za to jak sie rozbujal to moglem cisnac i cisnac
ElGrey - 7 Paź 2013, 22:29
I tu masz racje, ale moja więcej nie pojedzie i basta, (no chyba że już wówczas zaczął mi hamulec blokować, bo w drodze powrotnej zblokował mi na amen 100 km od domu ) to i tak więcej niż fabryka
Pufcio jednak nie zgodzę się, fakt krótka skrzynia jest upierdliwa, ale poprawienie parametrów daje niezłe przyspieszenie i na krętych drogach, gdzie przyspieszenie jest istotne daje rade.
Puff - 7 Paź 2013, 22:32
Zwiększenie mocy zawsze poprawia przyspieszenie, ale wolałbym dużo dłuższą "piątkę", bo 170 to ja mogę lecieć bez chipa, a po chipie poleciałbym >200, ale skrzynia się kończy. Poza tym to jest diabelnie nieekonomiczne. Foka mk1 jest cięższa, stosunek moc/masa ma podobny, a ma dłuższą skrzynkę niż mk5 DI. Da się? Da.
ElGrey - 7 Paź 2013, 22:37
pozostaje zbudować skrzynie, niestety nie słyszałem by ktoś coś takiego robił
Puff - 7 Paź 2013, 22:47
To się nazywa "wymiana przełożenia biegu" lub "wymiana przełożenia głównego"
W ostateczności możesz próbować wpakować 6-biegową (ale nie miejską) skrzynię
ElGrey - 8 Paź 2013, 20:29
Ta tylko kto tego próbował, bo się nie spotkałem, a 6 biegowa z foki... możne jak się pojawia z rozbiórek Mk3 to się coś pomyśli
Tyla93 - 8 Paź 2013, 22:06
od mk3 jest jakas podobna do naszych w fiescinach?:D
ElGrey - 9 Paź 2013, 06:44
Przede wszystkim jest od tego silnika (połączenie skrzynia silnik powinno być zgodne), a cała reszta do przerobienia
Jaszczur - 9 Paź 2013, 14:56
Myślałem że chociaż w nowych klekotach fieścinowych DI/TDDI/TDCI zapodali dłuższe skrzynie...
|
|