Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap na 1.6 16v

gilong - 28 Sie 2013, 11:30
Temat postu: [MK3] Swap na 1.6 16v
Witam. Zamierzam startowac amatorsko w kjs, kupilem sobie fieste 93r, 1.3 fajna nie zgnita :) i zamierzam zeswapowac 1.6 16V. Mam do kupienia caly swap z mondeo z hamulcami za 400 zl ale z tego co czytalem to z mondeo tak latwo nie podejdzie, niby z escorta lepiej podchodzi? czy to prawda i z jakiego mondeo lepiej szukac zeby wiazka podeszla i osprzet? skrzynie chce zostawic z 1.3 wiec lapy skrzyni zostaja tak, potrzebuje tylko lape do silnika , tak ktora trzyma silnik do kielicha/podloznicy? musi byc oryginalna z 1.6 16v fiesty? pozdrawiam :)
Peedro - 28 Sie 2013, 19:46

Łapa przód tył z fiesty, miska, smok, pompa oleju z fiesta/escort. Wiązkę z mondeo też da się zmontować, z tym że będzie nieco przydługawa, ciężko będzie ją optymalnie rozplanować po komorze. skrzynie możesz zostawić, półosie, przeguby, powinny spokojnie wytrzymać. Pompkę paliwa pasowało by zmienić, bo pewnie będziesz mieć za słabą do EFI. To co najważniejsze i przychodzi mi teraz do głowy. Ktoś pewnie jeszcze coś dopisze ;)
vegetagt - 28 Sie 2013, 19:49

Peedro, a pompa wody escort/fiesta? Bo przy 2.0 trzeba :>
Peedro - 28 Sie 2013, 19:54

vegetagt napisał/a:
Peedro, a pompa wody escort/fiesta? Bo przy 2.0 trzeba :>


Może to być wielce prawdopodobne ;)

luki - 28 Sie 2013, 20:31

pompa wody w każdym zetecu z mondeo kreci sie w druga stronę,
Koło zamachowe też trzeba dać z escorta/fiesty pod skrzynie IB5 (zetec/CVH) wraz z kompletnym sprzęgłem.
Poza tym wiele razy na forum bym poruszany temat swapa Zeteca do fiesty, wiec wystarczy poszukać...

gilong - 29 Sie 2013, 00:01

Dzieki za odpowiedzi:) czytalem wiele tematow ale kilka niescislosci mam dalej. Np lapa silnika przod tyl, jak wyciagalem silnik, byl on zamocowany do kielicha/podloznicy a pozostale 2 lapy byly mocowane do skrzyni. Wiec zetec ma jedna lape wiecej? bedzie ja gdzie przykrecic do normalnej budy?
vegetagt - 29 Sie 2013, 00:03

Szczerze powiedziawszy to ja też niezbyt kojarzę, by na forum ktoś jakoś ładnie opisał tą nieszczęsną przednią łape. No ale przyznaje się bez bicia, że nie szukałem, bo nie moja generacja auta.

Generalnie buda pod zeteca w mk3 różni się tym przednim mocowaniem. Z tego co kojarze, to panowie to spawali i też jeździło.


edit: ale w sumie google nie gryzie, więc masz tu temat z fotami:
http://www.fiestaturbo.co...-only-vt181853/

Qzyn - 29 Sie 2013, 08:17

Ja w MK5 mialem jedna lape w silniku 1.6, a dwie lapy skrzyni. W silnikach CVH sa 2 lapy podajze silnika - przednia i tylna. STad roznice :)
A co do silnikow, jesli nie chcesz robic tylu przerobek, u mnie lezy silnik FIesty 1.6, ktory moge ci oddac za podobna cene.
Brakowac CI bedzie paru pierdół osprzętu ale nie bedziesz musial przerabiac samego silnika.
Co do łap to w przypadku MK3, chyba po prostu musisz go powiesic na łapach CVH i juz.

luki - 29 Sie 2013, 08:22

Qzyn,
CVH w mk3 siedzi na 1 łapie silnika i 2 pod skrzynią, w zetecu silnik wisi na 2 i skrzynia na 2 :P
Na upartego można zastosować tylną łapę w CVH do zeteca (wymaga odrobinę ingerencji) a w łapy pod skrzynią dać śruby na przelot, wtedy przednia zbędna, ewentualnie dorobić jakieś mocowanie aby silnik nie "gibał" sie w komorze (patrz patent u Peedra)

gilong - 29 Sie 2013, 11:30

Witam ponownie. Wnioskujac z tego zdjecia przednia lapa nazywacie lape przykrecona przy przednim pasie do podloznicy, a tylna to ta ktora jest chwycona do kielicha? moje 1.3 wisialo tylko na tej do kielicha. czyli przednia bedzie ori od zeteca z fiesty pasowac na podluznice?widze ze lapa jest przykrecona takze gdzies wyzej, do budy. ta blaszka jest dostepna czy to juz zostaje mi tylko inwencja tworcza? a tylna mozna przerobic od cvh, i teraz pytanie czy moja z 1.3 tez moge przerobic czy szukac od cvh?
vegetagt - 29 Sie 2013, 12:36

gilong, z łapy 1.3 będzie mega trudno coś wymodzić sensownego. Łatwiej znaleźć od xr2i.
bobson - 29 Sie 2013, 13:24

Na swapa zeteca z mondeo potrzebujesz

- lapy przedniej i tylnej, przednia zależnie czy jest lub nie ma wspomagania jest inna
- osprzęt silnika
- wiązki, ecu
- kolektor wydechowy, wydech
- węże chłodnicy i pewnie chłodnice
- miska oleju fiesta/escort, smok oleju, bagnet i jego rurka
- można nie trzeba pompe oleju z escorta/fiesty
- pompa wody escort/fiesta

to chyba tak mniej wiecej

PS jakby co to mam w bdb stanie cvh 1.6 wraz z wydechem i pelnym osprzetem, lapami itd

gilong - 30 Sie 2013, 14:07

Kolejne pytanie, czy po swapie hamulcow z mondeo wejda kola 13cali?
luki - 30 Sie 2013, 14:21

260 minimum 14
280 minimum 15
300 w niektóre 15 wejdą.

gilong - 30 Sie 2013, 17:31

a jakie najlepsze hamulce wejda w kola 13 do tego auta ?
luki - 30 Sie 2013, 18:24

240 wentylowane z xr2i
i to nie we wszystkie 13....

bobson - 30 Sie 2013, 20:42

wentyl jak w xr2i, oplot do tego i masz naprawde feste hebel
gilong - 30 Sie 2013, 20:55

umowilem sie ze znajomym ze szrotu na przod z mondeo i tyl z escorta 203mm :) czy kazde mondeo ma z przodu 260mm?
gilong - 31 Sie 2013, 10:38

tak sie zastanawiam, do kjs lepszy zetec z 1.6 z gora z 2.0 czy 1.6 cvh ? czy kazdy cvh ma 104km w serii ? nie liczac wersji 110km?
vegetagt - 31 Sie 2013, 13:16

gilong napisał/a:
1.6 z gora z 2.0


na 90% nie da rady tak złożyć silnika, bo zawór będzie kolidował z blokiem. Ale jakbyś jednak próbował, to trzymałbym kciuki :)

gilong - 31 Sie 2013, 13:47

ale walki, przepustnica i dolot da rade ;) czy bez katalizatora i na przelocie z koncowym wydechem jakims w miare da rade osiagnac z zeteca moc cvh czyli ok 105km? moze lepiej wlozyc cvh odrazu ?
vegetagt - 31 Sie 2013, 13:49

jeżeli chodzi o taką "góre", to pewnie :)
bobson - 31 Sie 2013, 19:08

gilong napisał/a:
ale walki, przepustnica i dolot da rade ;) czy bez katalizatora i na przelocie z koncowym wydechem jakims w miare da rade osiagnac z zeteca moc cvh czyli ok 105km? moze lepiej wlozyc cvh odrazu ?


Da się tylko podstawa to seryjne 90ps z 1.6. Wałki, dolot, wydech powinno dać 10 do 15 koni. Wydech powinien być na 2 puszkach przelotwych. To są jednak dodatkowe koszta, rozebranie rozrządu przy wałkach - jeśli nie robisz tego sam to masz extra wydatki.
1.6 mają dużo słabsza głowice niż więksi pojemnością bracia więc nie ma w nich potencjału.

gilong - 31 Sie 2013, 19:42

ok sprawa silnika narazie i tak musi poczekac, czy pompa i serwo moga zostac z mk3 czy p&p podchodzi cos lepszego ? i co to sa za zbiorniczki na lewym kielichu ktore ida od pompy hamulcowej
vegetagt - 1 Wrz 2013, 01:40

był na forum wykres 100KM w 1.6 po zmianie jedynie dolotu i wydechu ;)
Qzyn - 1 Wrz 2013, 10:23

A ja dalej nie rozumie czemu sie nie zainteresowac np ZETECiem SE ktory przy 1.6 w serii ma 103 konie, jest 15 lat mlodszy od cvh, lzejszy chyba tez.
Albo nawet Puma 1.7 ale tu juz zabawa bo mazmienne fazy i ponoc dosc delikatny jest. Ja dlatego z niego zrezygnowalem.

bobson - 1 Wrz 2013, 10:42

Kolega nie chce rzeźby tylko przekładkę p&p, rozmawiamy o mk3.
Qzyn - 2 Wrz 2013, 09:39

bobson napisał/a:
Kolega nie chce rzeźby tylko przekładkę p&p, rozmawiamy o mk3.

WIec sie na takie cos zdecyduje ;) My tylko podajemy opcje.
A tak szczerze to nie wiedzialem ze jakiekolwiek 1.6 (nawet CVH) wchodzi do budy 1.3 P&P.
Czlowiek uczy sie cale zycie :) )

bobson - 2 Wrz 2013, 10:54

?? Jak bierze silnik z osprzętem i łapami to co ma nie wejść p&p?
Qzyn - 3 Wrz 2013, 15:47

Bobson, po prostu nie wiedzialem ze 1.3 i CVH maja takie sam emocowania/poduszki, po prostu nigdy nie mialem fiesty 1.3 :)
vegetagt - 3 Wrz 2013, 18:58

nie mają takich sam mocowan/poduszek, ale jak bierze silnik z mocowaniami i poduszkami, to w budzie ma te same miejsca na nie.
Dopiero zetec ma czwartą łape na podluznicy w mk3.

gilong - 3 Wrz 2013, 21:08

Dobra koledzy, stanelo na 1.6 CHV od kolegi Bobsona:) kolejne pytanka :) czy filtr weglowy spalin moge wyrzucic z cala instalacja i np poprowadzic wezyk po przewodach wlewu paliwa do gory i u gory jakis filterek ? czy przewody hamulcowe lepiej dorobic w sklepie czy zamowic komplet za 160zl z allegro? moze ktos dorabial i orietuje sie jakie to kwoty? oraz czy sprzeglo podejdzie z 1.3 do cvh?
Peedro - 3 Wrz 2013, 22:14

Sprzęgło nie. Przewody hamulcowe sobie kup na metry i pożycz od kogoś zagniatarke do zagniatania końcówek przewodów, tak jest najtaniej.
gilong - 16 Wrz 2013, 20:49

Witam. Swapuje jednak na CVH od kolegi bobsona :) Silnik juz siedzi , mam kilka pytan co do przewodow:) Wiazka silnikowa laczy sie z komorowa, ale silnikowa miala 8 pin a komorawa 12 z czego 9 uzytych. Kupilem na szrocie wtyczke z instalacji komorowej 8 pin, chcialem przelozyc wiec wyciagnolem wszystkie przewody z wtyczki 12 pin, i po powkladaniu wszystkich zostal mi przewod Brazowo-Bialy i dwa Brazowe. Brazowo-Bialy wiem ze to od czujnika temp na deske, ale co z nim zrobic dalej w aucie? I pytanie co do brazowych? Jeden wiem ze od przekaznika pompy paliwa a drugi od czego ? czy mozna jakos zmierzyc co od czego ? pozdrawiam
gilong - 23 Wrz 2013, 12:59

Kolejne pytanie. Poradzilem sobie z problemami poprzednimi, ale po zamontowaniu serwa hamulca mam luz na pedale miedzy czujnikiem , moge sobie podciagnac pedal luzno do gory. Zaznaczam ze uklad nie jest zalany. Czy miedzy popychaczem a pedalem ma byc jakas tulejka , czy popychacz serwa mozna jakos regulowac na dlugosc? Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group