zyga - 12 Sie 2013, 19:04 Temat postu: [MK3] 1.1i - klekot silnikaWitam!
Koledzy, skąd może dochodzić ten rytmiczny klekot ? Dodam, że ustawiane były zawory więc to na pewno nie one. Nagrane około 20 cm nad pokrywą zaworów.
http://www.youtube.com/watch?v=Z3l4K1UHlswvegetagt - 12 Sie 2013, 19:06 zawory mają klekotać. Wg mnie brzmi ok przemo_rsr - 12 Sie 2013, 19:17 zyga, stary. ustaw sobie zawory na pewno nie masz ich ustawionych zyga - 12 Sie 2013, 19:31 Toć mówię,że były ustawiane Być może dźwignie są wyklepane Pytam na forum, bo z pewnością macie z fieścinami większe obeznanie. Ustawione na S 0.2 i W 0,3 .
Wrzuciłem nagranie do programu, na wykresie wyraźnie widać sekwencję w której powtarzają się cztery uderzenia z czego jedno z nich to właśnie ten rytmiczny najgłośniejszy klekot.mick1973 - 12 Sie 2013, 20:38 Toć to rasowe brzmienie HCS-a . A tak poważnie, mój brzmi identycznie i nic mu nie dolega. zyga - 12 Sie 2013, 21:22 w takim razie, inaczej ...
na nagraniu, wyraźnie słychać, że jedno z powtarzających się uderzeń jest zdecydowanie głośniejsze... a zawory były ustawiane 2 tygodnie temu. Może da się jeszcze wyciszyć co nieco zawory? Szlifowaliście kiedyś te przylgnie ? Pomogło ?przemo_rsr - 12 Sie 2013, 22:09 zdejmij koniki, i zobacz czy nie wyklepane, ja miałem kiedyś fiestę że po regulacji zaworów chodziła tak jak przed, taki sam klekot, problemem było wyklepane koniki, bo ktoś żadko regulował zawotuzyga - 12 Sie 2013, 22:14 Tak właśnie obstawiam, bo wydaje mi się to nieprawdopodobne, że regulacja tak niewiele zmieniła.
I coś z nimi robiłeś.... szlifowałeś czy nieco zmniejszyłeś luz w stosunku do zalecanego ?zyga - 13 Sie 2013, 15:46 Słuchajcie, a czy to może być pomału kończąca się panewka, sworzeń tłoka ?spox247 - 15 Sie 2013, 08:56 mi się wydaje że już jest zbyt luźna i dlatego klepie aż się zatrze i wyjdzie bokiem silnika. Ściągniesz miskę olejową i sam sprawdzisz sobie luz na korbowodach. Przerabialem temat zatartej panewki. Pierwsze delikatne klepanie potem silnik pracował jak w ursusie a na koniec podczas jazdy było bum dym i koniec życia silnika...zyga - 18 Sie 2013, 13:42 Dorzucam jeszcze filmik, popatrzcie i osłuchajcie.
zyga - 24 Sie 2013, 16:48 I co myślicie w temacie tego stuku ? vegetagt - 24 Sie 2013, 18:02 dla mnie caly czas jest ok, szczegolnie ze nagrywasz z takiego bliska Marcinowaty - 24 Sie 2013, 18:30 Jak dla mnie to zaworyRafał - 25 Sie 2013, 18:18 Może to przez to że nagrywasz z bliska, ale rzeczywiście głośny klekot. Jak dla mnie zawory, miałem to samo jak były niewyregulowane, jak ustawisz luz na 0,2 i 0,3 powinna być cisza. U mnie chodzi ślicznie Marcinowaty - 25 Sie 2013, 21:21 Ustawiamy zawory "na zimno"zyga - 27 Sie 2013, 19:27
Marcinowaty napisał/a:
Ustawiamy zawory "na zimno"
Oczywiście, że tak
Słuchajcie byłem przed chwilą, ustawiałem ... i nic. Dalej stuka, zrobiłem sporą rundkę, żeby rozgrzać silnik... zmiana... znikoma.
Podczas regulacji odchylałem nieco klucz do tyłu, żeby zniwelować luz na "koniku". Wcześniej zdjąłem klawiaturę, wyklepana.
Próbować S 0,15 W 0,25 ?limus - 27 Sie 2013, 22:24 Na zewnątrz słychać pewnie typowy klekot .
W budzie jednak chyba jest dość cicho .
W moim aucie jak jadę np. 90 km/h jest cichutko , na zewnątrz z kolei słychać klekot .
Jeżeli chcesz aby silnik pracował tak , że na zewnątrz klekotu nie słychać , to moim zdaniem zmień samochód.
To taka konstrukcja po prostu , klekocze mocniej niż stary motor w pf 125 p.
Pozdrawiam.zyga - 28 Sie 2013, 02:28 Szkoda, że nie ma jakiegoś nagrania z wzorcowym "klegotem: kondeusz - 28 Sie 2013, 16:32 zyga: wyobraź sobie, że masz dobrze działającego diesla... przemo_rsr - 28 Sie 2013, 20:16 zyga, koniki nie są wyklepane? jak ustawisz ciaśniej to nie ma możliwości takiej żeby klepał, chodzi wtedy jakby miał wałek na klawiaturze zyga - 29 Sie 2013, 13:34 Są wylkepane. Teraz ustawiłem je tak, że 0,2 nie wchodzi a 0,15 jest luźny podobnie 0.3 i 0.25 .
Zastanawia mnie ten dziwny przydźwięk z silnika. Zmontowałem kolejny filmik i przyjrzałem się mu, sprawdźcie i powiedzcie proszę co o tym sądzicie... jak to ewentualnie interpretować ?
Kiedy wsłuchacie się w nagranie, usłyszycie pracujące zaworki < które brzmią całkiem sensownie > i ten dziwny rytmiczny dźwięk, który wchodzi na raz , a na trzy jest nieco słabszy. Nie mam pojęcia co to może być... może jednak kończąca się panewka.. albo coś z którymś tłokiem.
Pozdrawiam
przemo_rsr - 29 Sie 2013, 23:59 jak są wyklepane to zdemontuj klawiaturę i wyszlifuj koniki, bo nic Ci nie da ustawianie ciaśniej, to logiczne chyba, co nie? potem posłuchaj jak chodzi.zyga - 30 Sie 2013, 03:49
Cytat:
jak są wyklepane to zdemontuj klawiaturę i wyszlifuj koniki, bo nic Ci nie da ustawianie ciaśniej, to logiczne chyba, co nie? potem posłuchaj jak chodzi.
Czy jesteś tego pewien ?
Na wykresie widać i słychać, że to co stuka wyraźnie odróżnia się od zdecydowanie ciszej klekoczących zaworów, które brzmią ok. Poza tym klekot zaworów ma wyższą częstotliwość w stosunku do widocznych powtarzających się cykli. Widać również, że stuk pojawia się w owych widocznych powtarzających się cyklach. Moje pytanie brzmi... czy Waszym zdaniem , może to być związane z uszkodzonym: pierścieniem, tłokiem , panewką ?mick1973 - 30 Sie 2013, 11:49 Masz do porównania
zyga - 30 Sie 2013, 17:54 Dzięki za filmik. Więc nie pozostaje nic innego, jak zrobić szlif tych koników.przemo_rsr - 30 Sie 2013, 20:09 zyga, zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów HCSem, jak wyklepane, szlifnij i sprawdź wtedyzyga - 17 Wrz 2013, 21:16 Szlif zrobiony, poprawa żadna hahaha :D:D Może muszą dojść do siebie, jutro sprawdzę jak się mają i jeszcze raz ustawie.
Mam pytanie dotyczące ustawiania zaworów.
Czy w trakcie ustawiania zaworów odciągacie klucz założony na śrubę regulacyjną nieco do tyłu? Pytam, bo kiedy tak robię, to na szczelinomierzu robi się spory luz i zupełnie nie mam pojęcia czy ustawiane wartości są poprawne. Może nie powinienem tego w taki sposób robić ? Czy szczelinomierz powinien być wsuwany bez, że tak to nazwę podparcia kluczem śruby ?
W międzyczasie zrobiłem jej tylne hamulce, nowy termostat i wymiana płynów. Zajrzałem też do ccp i kroka. Mój ccp jest czerwony - rezystancja od 3.3k do 11k <płynnie, przeczyściłem>. Z tego co się orientowałem mają od 1k do 5k. Czy mój to jakiś inny typ ?
Termostat kupiłem jak się okazało bez gumowej uszczelki <tylko uszczelka pokrywy> . W starym nie było gumowej więc założyłem bez ..... Będzie ok ?