Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika

Roni71 - 11 Sie 2013, 11:44
Temat postu: [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika
Witajcie , mam problem z moją "Czarną Perłą" .Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach ( a i wkręcić się na obroty ma kłopot) jak jest silnik rozgrzany to odpala i rusza dobrze. Jak jadę to mam wrażenie że auto średnio się zbiera jak by mu mocy brakowało, wolno się rozpędza , szczególnie w niższym zakresie obrotów. Jak stoję na światłach to obroty czasem falują, częściej jak klimę włączę ale nie tylko . Jazda na klimie to jakby na ręcznym ha ha ha..muł bagienny..ha ha ha.... Nie wiem czemu ale jak stoję to w aucie czuć lekko spalinami , ale dla mnie auto specjalnie auto nie jest głośniejsze , choć żona mówi że jest (ale może jestem już głuchy bo mój drugi Saab 95 Aero ma sportowy wydech i cała reszta jest dla mnie ciszą ha ha ha)
Teraz napiszę co do tej pory zrobiłem ...
-kilka razy wymieniałem krokowca
-wymiana przepływomierza
-czujnik temperatury
-świece wymieniłem jakiś czas temu (ale przed i po wymianie obiawy miałem nadal)

Powiem wam już sam nie wiem co dalej , czy iść tropem tego zapachu spalin (nic nie sugeruję) czy coś innego ...wielkie dzięki z góry za pomoc.

Auto ma LPG dobrą sekwencję nigdy mnie nie zawiodła , załącza się po jakimś czasie standardowo , efekty są jażdżąc na benzynie jak i na LPG....więc myślę że to nie ten trop , ale.....

Peedro - 11 Sie 2013, 11:50

Cewkę podmień.
ravenpoz - 12 Sie 2013, 21:27

i jak efekty?
Roni71 - 12 Sie 2013, 21:43

Siemka , Perłę do warsztatu wstawiłem i chłopaki szukają nieszczelności wydechu bo śmierdzi w aucie spalinami , oprócz tego co mechanik dzwonił to przy okazji grzebania w aucie znależli jakieś podciśnienia po urywane i mają je wymienić na nowe i podłączyć . Myślę że moje kłopoty pewnie były spowodowane tymi podciśnieniami ale jutro chyba auto będzie do odebrania więc wyjdzie w praniu i napiszę jakie efekty :)
Grax - 12 Sie 2013, 22:21

Roni71 Gdzie jakie podciśnienia ?? W układzie dolotowym ?? Jak chcesz to mam namiary na kompletny wydech do Twojej czy mojej fiesty za 220 zł nowy ...
Roni71 - 12 Sie 2013, 22:27

dzięki za info , powiem Ci szczerze że nie wiem co za rurki podciśnienia .Zostawiłem auto w warsztacie i mechaniorek zadzwonił do mnie że przy robocie zauważyli jakiś podciśnienia urwane/odczepione i że będą je przy okazji robić .Nie zagłębiałem się jakie i co , powiedziałem żeby zrobili co trzeba i tyle . Jak bedę auto odbierał to się podpytam co konkretnie .....
Roni71 - 2 Wrz 2013, 19:10

I powiem wam że po tych robotach mechaników nic się nie zmieniło ,obroty jak się wahają tak się wahają (na postoju-skrzyżowaniu-biegu jałowym) i powiem więcej czym się robi na dworze zimniej tym obroty zimnego silnika są nierówne i bardziej wahają .Po rozgrzaniu silnika wahania są sporo mniejsze.Ale jest taka prawidłowość gdy były upały było lepiej jak jest zimno objawy się pogłębiają ......co robić ? Auto jak już jedzie to jedzie płynnie , nic nie szarpie wiadomo że ma już 18 lat więc szatanem nie jest :devil: dość wolno się rozpędza,na 1 i 2 wkręca się w obroty szybko ale następne biegi to wolne wkręcanie się w obroty...usnąć można haha ha....
Marcinowaty - 2 Wrz 2013, 20:34

Zmienić auto na nowsze, sprawniejsze :devil:
Roni71 - 2 Wrz 2013, 21:24

:) to by było za proste ha ha ha...... starszy samochód również może i powinien jeździć dobrze jeśli wszystko jest w porządku .....u mnie nie jest ...tylko co ?? :-P
jacula - 6 Wrz 2013, 09:01

witam
podępnę się do tematu mam też Fieste 1.25 16V 97 r. i mam tak samo jak napisałeś
Kod:
.Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach


co może być przyczyną ?

ravenpoz - 11 Wrz 2013, 17:24

ja właśnie wczoraj odebrałem, zamontowałem i już dzisiaj wiem, że pomógł mi nowy krokowy http://www.ford-esklep.pl...w-FO-17213/1940 oraz uszczelka pod niego :)
Roni71 - 11 Wrz 2013, 17:46

Ja już kupowałem dwa nowe krokowce i montażu bez zmian.....niby to zamienniki ale oba nowe ...czyżby do bani ?
ravenpoz - 11 Wrz 2013, 18:18

nie znam się, informatykiem jestem ;) z bolidem coś robię tylko na podstawie tego forum. Ten co ja kupiłem jest Fordowski ale z wydrapanym logo i numerem co mnie zdziwiło. Napisałem do nich maila i taką odp dostałem:

Cytat:
oznaczenie oryginalne - numer na produkcie oraz logo jest zastrzeżony dla oryginalnych produktów FORDA, takich jak ten za 459 zł:

Silnik krokowy - zawór wolnych obrotów 7117213 FORD
http://www.ford-esklep.pl...117213-FORD/993

Producent tej części usuwa te oznaczenia ponieważ są zastrzeżone ...
i sprzedaje w własnych opakowaniach


tak więc niechcący mam oryginał :)

LukaszW - 11 Wrz 2013, 19:13

To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105 :hahaha: na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem :hahaha: przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam.
Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.

Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.

Ktoś może rozwiązał problem?

LukaszW - 15 Wrz 2013, 21:43

Niestety czyszczenie silnika krokowego nic nie dało, ktoś ma jakieś dalsze pomysły? Teściu myśli o świecach, ja jeszcze o diagnostyce na komputerze,

Pytanie do poznaniaków, ktoś ma może taki sprzęt? Ewentualnie podjechać i wymienić silnik krokowy na chwilę? Jakiś czteropak by się znalazł :)

ravenpoz - 16 Wrz 2013, 17:53

wymiana krokowego na chwilę nic Ci nie da, Twój i mój bolid będzie rozgrzany więc wszystko będzie śmigało jak należy.
TSRules - 16 Wrz 2013, 18:11

może to cewka
Marcin - 16 Wrz 2013, 19:55

LukaszW napisał/a:
To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105 :hahaha: na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem :hahaha: przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam.
Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.

Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.

Ktoś może rozwiązał problem?

cewka jest starego typu więc wątpie, żeby to była ona, na początku sprawdziłbym zapłon: kable i świece. przy niesprawnym krokowym cyrki byłyby na wolnych obrotach, po dodaniu gazu powinna być od razu reakcja, przyspieszać też powinien bez problemu.
jak aku nagle padł to sprawdź przy okazji ładowanie, na wolnych obrotach i przy ponad 3k rpm

Grax - 17 Wrz 2013, 09:13

Akumulator do wymiany nie trzyma energii więc chodzi na altku a pewnie i ten juz od dawna nie widział mechanika czy nowych szczotek ??
LukaszW - 17 Wrz 2013, 11:56

Pisalem wczesniej ze nowy aku wstawiony. Dzis zobacze swiece i kable, a jak wlasnie kable sprawdzic?
Marcin - 17 Wrz 2013, 16:46

LukaszW napisał/a:
jak wlasnie kable sprawdzic

ciemny garaż lub wieczór, odpalasz i patrzysz czy nie ma przebić do metalowych części i między kablami, dodatkowo można zrosić (np. psikacz do szyb) całość wodą - symulujesz wysoką wilgotność, oglądasz przy wolnych obrotach i przy wyższych.

LukaszW - 18 Wrz 2013, 11:06

Dzieki za info, dzis podjechalem do mechanika, podlaczyli pod komputer, byl tylko jeden blad "uboga mieszanka paliwa", ale zaczeli grzebac przy doplywie powietrza i stwierdzili ze to przeplywka jest uszkodzona, sprawdzali to jak juz w sumie rozgrzany silnik byl wiec kazalem im poczekac z wymiana do momentu jka bedzie zimny silnik i stwierdza to samo. Pytanie do Was, znawcow:) Czy to moze byc rzeczywiscie wina przeplywki? Koszt nowej ok 400zl, a oni stwierdzili ze w 100% pewni nie sa ze to tylko tego wina bedzie.

Jakies propozycje? :)

Luzak - 18 Wrz 2013, 12:50

Ja w swoim jak kiedyś zalałem kiepskim paliwem miałem tak samo.
Dolałem jakiegoś uszlachetniacza z Orlenu do paliwa i było ok
Ja przepływki nie mam w swoim, chociaż objawy miałem takie same
Dlatego Nie wydaje mi się, że to wina przepływomierza.
Spróbuj najpierw wyczyścić przepływomierz samodzielnie i zalej auto porządnym paliwem

LukaszW - 18 Wrz 2013, 15:10

Tankuję na orlenie i na lukoilu od 3 lat praktycznie na tych samych stacjach. Ale zrobie tak jak mowisz, juz widzialem tutaj temat o czyszczeniu przeplywomierza wiec dzis odbiore, sprobuje samemu wyczyscic i dam znac co i jak wyszlo.

edit:

Ok Fiescinka jak nowka sztuka niesmigana:) wpadli na ten sam pomysl i przeczyscili przeplywomierz, dodatkowo zlokalizowali nieszczelnosc w kolektorze i tez naprawili, w tej chwili autko druga mlodosc przezywa:) Dzieki wszystkim za pomoc.

ravenpoz - 18 Wrz 2013, 20:05

hej, a ta nieszczelność w kolektorze, to gdzie?
LukaszW - 19 Wrz 2013, 09:00

Tego Ci juz niestety nie powiem bo przyjechalem do mechanika to juz gotowe bylo. Dzis autko z ranca ladnie sie pokulalo bez rozgrzewania.
x_alien - 2 Paź 2013, 18:29
Temat postu: Rosnące obroty przy zatrzymywaniu.
Witam.
Mam irytujący problem w mojej mk4. Mianowicie w momencie zatrzymywania się np. skrzyżowanie, zaczynają wzrastać mi obroty do 2-2,5 tys. silnik zaczyna wyć. Po chwili jakichś 10-15 sekundach wszystko wraca do normy. O co tu może chodzić ?
Krokowiec czyszczony, czujnik przepustnicy też , ogólnie wszystko mi znajomy przeczyścił ale nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.

Roni71 - 13 Paź 2013, 20:28

Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla :)
Roni71 - 13 Paź 2013, 20:29

Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla :)
Roni71 - 18 Paź 2013, 16:00

No i sprawa się wyjaśniła (prawie) nie mogą dojść do ładu z tymi obrotami złapałem się ostatniej deski ratunku i oddałem auto do warsztatu na ul.Dobra 32 . Nie zdążyłem daleko odjechać (po zostawieniu auta) telefon , że zrobione ha ha ha. Okazało się że jakaś rurka podciśnienia przy trójniku ma pęknięcie długości z 6 cm !!!!! i jest jakaś przypłaszczona. Do tego podobno kostka od sondy lambdy było tylko lekko wsadzona w nie wpięta (więc pewnie w ogóle nie miałem sondy ha ha ha). Auto śmiga ładnie nie ma kłopotów przy odpalaniu , nie gasnie , nie dławi się ..........
Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina krokowego bo przy moich wcześniejszych poszukiwaniach wymieniałem wiele rzeczy w tym krokowy , raz na inna używkę potem na nowy zamiennik i tu widzę problem..muszę chyba poszukać nowego orginału :) ale po wizycie w warsztacie i tak jestem haapy .

vegetagt - 18 Paź 2013, 16:03

Roni71 napisał/a:
Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina


Może po paru(nastu) km komp się ogarnie, bo teraz dostaje zupełnie inne wartości, niz na uszkodzonych podciśnieniach

Roni71 - 18 Paź 2013, 16:24

Też mam taką nadzieję , nie dość że dziurawe podciśnienie to nie podpięta sonda .Ale powiem że zupełnie inna jazda :)
ravenpoz - 18 Paź 2013, 18:11

hej, a gdzie jest ta rurka i jak ją zlokalizować?

dzięki

Roni71 - 18 Paź 2013, 18:40

Ja nie mam pojęcia , u mnie mechanik z lokalizował rurki pod cisnienia z jakimś trójnikiem , coś wspominał o odpowietrzeniu wału korbowego czy jak ....ale ja nie wiem nie znam się ha ha ha
Mati - 20 Paź 2013, 11:35

Rurki od podciśnienia... konkretnie chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pod kolektorem dolotowym masz taki trójnik plastikowy z trzema wężami gumowymi, bez żadnych zacisków na końcach ściągasz i sprawdzasz czy masz szczelność.
ravenpoz - 20 Paź 2013, 11:46

o dzięki, przyda się ta informacja. cichaczem liczyłem, że ktoś będzie wiedział :)
mkonst - 20 Maj 2014, 09:02

Odświeżę trochę temat.
Od pewnego czasu moja Fiesta szarpie na niskich obrotach (mniej więcej do 2500). Nie ma znaczenia, który bieg, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
Gdzie szukać przyczyny?

Marcin - 21 Maj 2014, 21:51

na początek sprawdzić układ zapłonowy: kable i świece, kiedyś miałem takie objawy jak padł MAP, ale przy okazji paliła jak smok.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group