Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Ogrzewanie w 1.1 i 1.3

adamoq21 - 26 Paź 2012, 11:14
Temat postu: [MK3] Ogrzewanie w 1.1 i 1.3
witam
pytanie ślę do użytkowników wyżej wymienionych jednostek.
czy ogrzewanie w waszym aucie jest takie że nie można ręki przyłożyć??
w tamtym roku miałem taki problem że moja fiesta nie grzała. pisałem o tym
zostało wymienione praktycznie wszystko łącznie z nagrzewnica pompą cieczy uszczelka pod głowica termostatem itd
zbliża się zima i zauważyłem że znowu nie grzeje. termostat działa 100% ale zauważyłem że lepiej grzeje jak cały układ chłodzenia jest ciepły razem z chłodnica. w układ mam wstawiona pompkę od mercedesa elektryczna żeby lepiej goniła płyn i dalej słabo grzeje.
jak wyłącze ogrzewanie i zaraz włącze to leci ciepłe az kratki topi a potem znowu letnie.

czy ktoś spotkał się z tak opornym ogrzewaniem??
a może jest jakiś patent na odpowietrzenie układu??
pozdrawiam i proszę nie usówac tematu

JoeMix - 26 Paź 2012, 12:47

Silnik 1,1 czy 1,3 który latem trzymał koniec skali (przed czerwonym polem) to teraz może trzymać drugi koniec skali bez wystąpienia usterek,,, szybszy przepływ płynu raczej daje odwrotny skutek zamiast poprawiać chłodzenie/ogrzewanie to je pogarsza bo szybko krążący płyn nie nadąża się nagrzać w silniku ani ochłodzić w nagrzewnicy, w domu mam ogrzewacz na kranie i gorąca woda lecie tylko jak jest trochę odkręcone, im więcej wody tym chłodniejsza jest,,, dokładność wskaźnika na desce to legenda, ale jakieś wskazanie temperatury masz?
adamoq21 - 26 Paź 2012, 13:47

wskazanie temp mam. i teraz tak przykładam rekę do nagrzewnicy gdy wentylator wyłączony i parzy włączę nawiew stygnie. włącze pompke od mercedesa letnia się robi.
przed sekunda wyciągnąlem przewód który idzie z nagrzewnicy do pompy płynu uruchomiłem silnik i na wolnych obrotach tylko bździ ta wodaledwo leci. skąd te braki w wydatku pompy sam nie wiem

JoeMix - 26 Paź 2012, 17:08

Zakamieniały silnik lub przewody przyłączeniowe... skoro pampa i nagrzewnica są nowe,,, lub coś jest nie tak podłączone
adamoq21 - 26 Paź 2012, 17:17

zakamnieniały nie bo od podstaw go robiłem każdą śrubkę ruszałem i wyglądał pieknie. ale grzeje Ci tak że mało kratki nie płynął??
mick1973 - 26 Paź 2012, 20:26

adamoq21 napisał/a:
ale zauważyłem że lepiej grzeje jak cały układ chłodzenia jest ciepły razem z chłodnica. w układ mam wstawiona pompkę od mercedesa elektryczna żeby lepiej goniła płyn i dalej słabo grzeje.

Popre tutaj opinie JoeMix
JoeMix napisał/a:
coś jest nie tak podłączone

Obstawiam dwa warianty;
1. Pompa nowa nie oznacza że sprawna i blokuje przepływ.
2. Pompka dodatkowa pcha wodę w odwrotnym kierunku do podstawowej - efekt woda staje albo wolno płynie w kierunku pracy mocniejszej pompy.

Naświetl trochę jaśniej w jakim miejscu masz wstawioną pompę elektryczną. Może to właśnie ona jest problemem?

adamoq21 - 26 Paź 2012, 21:18

pompka jest wstawiona pomiędzy kolektorem dolotowym a nagrzewnica. w dobrą stronę daje na sto procent bo jak ja włączę jest wyraźna poprawa. silnik nie jest zakamieniony bo widziałem go w środku jak robiłem remont w nim. a czy mógłby ktoś narysować rozmieszczenie węży chłodzących choć watpię że są źle.

zapytam jeszcze raz. czy ma grzać tak że kratki prawie płynął??

JoeMix - 26 Paź 2012, 21:23

adamoq21 napisał/a:
czy ma grzać tak że kratki prawie płynął??
Nie, ma lecieć zdecydowanie ciepłe powietrze, zimą spokojnie w krótkim rękawku można jeździć,,,
adamoq21 - 26 Paź 2012, 21:39

dzisiaj jeździłem ojca astrą f to myślałem że mnie ugotuje ten samochód.
a fiestusia grzeje tak że dzisiaj w kurtce zmarzłem a było powyżej zera

mick1973 - 27 Paź 2012, 08:04

U mnie ten wąż od kolektora jest podłączony do dolnego przyłącza na ścianie grodziowej.
Nie wiem jakiej konstrukcji jest ta pompka elektryczna ale to ona raczej jest problemem.
adamoq21 napisał/a:
termostat działa 100% ale zauważyłem że lepiej grzeje jak cały układ chłodzenia jest ciepły razem z chłodnica.

adamoq21 napisał/a:
jak wyłącze ogrzewanie i zaraz włącze to leci ciepłe az kratki topi a potem znowu letnie.
adamoq21 napisał/a:
i teraz tak przykładam rekę do nagrzewnicy gdy wentylator wyłączony i parzy włączę nawiew stygnie. włącze pompke od mercedesa letnia się robi.

Jak zbiore to w całość to nasuwa mi się jedno rozwiązanie .Pompka jak jest wyłączona stanowi opór w przepływie. Grzeje lepiej jak cały układ jest ciepły bo gorąca woda grawitacyjnie idzie do góry na nagrzewnice ale powoli i pod prąd . Włączasz dmuchawe stygnie momentalnie bo przepływ grawitacyjny nie jest w stanie nagrzać na bieżąco nagrzewnicy tymbardzej ze jest przytlumiony wyłaczoną pompką. Gdy ją właczasz to grzeje ledwo co bo chodzi w odwrotną strone i ciągnie chłodniejszą wode od dołu silnika i chłodnicy.Gdyby było poprawnie to obwód nagrzewnicy przy sprawnym termostacie robi się najpierw ciepły . Przy -2 stopnie dzisiaj po 500m leciało letnie a po 1,5 km już gorące. Pomijam fakt że termostat nie otwarł sie po 8km drogi do firmy czyli całe ciepełko szło na narzewnice w kabinie przy podsufitce miałem 22stopnie jak wysiadałem.
Wywal pompke albo odwróć kierunek jej pracy. Powinno grzać jak wyżej.
Ciepelka życze!

adamoq21 - 27 Paź 2012, 08:36

tłumaczę że jest poprawa jak włączę pompkę więc w dobrą stronę goni to było sprawdzane już kilkukrotnie a powiedzcie jak odpowietrza się układ chłodzenia w tym pojeździe??
mick1973 - 27 Paź 2012, 09:01

Książkowo powinieneś rozgrzać silnik do właczenia wentylatora będzie trudno przy tych temperaturach ale do otwarcia termostatu i chwili pracy potem powinno wystarczyć. Układ powinien się sam odpowietrzyć ale jeśli ta pompka tłumi mocno przepływ to może być problem z poduszką powietrzną.
adamoq21 napisał/a:
tłumaczę że jest poprawa jak włączę pompkę więc w dobrą stronę goni to było sprawdzane już kilkukrotnie
To napisz w którą pcha bo może się nie zrozumieliśmy.
Wiem że tłumaczysz ale jeśli chodzi w dobrą strone to powinno grzać i się dobrze odpowietrzyć chyba że konstrukcja tej pompy na to nie pozwala i trzeba ją oddzielnie odpowietrząć .Ściągnij wąż z kolektora jak syknie powietrze to masz winną tam musi być płyn bo zbiorniczek wyrównawczy jest wyżej.Powodzenia

adamoq21 - 27 Paź 2012, 15:53

pompka tłoczy w stronę nagrzewnicy a to taka pompka

http://allegro.pl/pompa-w...2709249900.html

górą wpływa bokiem wypływa. podłaczona dobrze. jak włączę ją i wyciągnę wąż z pompy to mocniej daje płyn do naczynia a jak wyłączę to tylko ćmi pompa ma taką budowę że nie blokuje przepływu jak jest wyłączona

mick1973 - 27 Paź 2012, 18:45

Jak patrze na to foto z linku to z lewej ciągnie a górą wypycha,przynajmniej tak działają pompy wirnikowe.Czy tak masz podłączone ,bo twój opis jest uzależniony od tego jak masz założoną w aucie?
Pompka ma za dużą wydajność (wymenia około dwie pojemności wody na minute)ale przy sprawnym termostacie i dobrze odpowietrzonym układzie powinno i tak dobrze grzać.
Zaciśnij jakimś zaciskiem wąż do chłodnicy i zobacz czy grzeje . Jak grzeje to masz walnięty termostat i nigdy go zimą nie dogrzejesz.

adamoq21 - 27 Paź 2012, 20:19

termostat zamyka bo auto się nagrzewa a chłodnica nie. chciałbym spotkć w środku zimy kogoś z 1.1 lub 1.3 i sprawdzić u tej osoby ogrzewanie. już nie mam co wymyślec
JoeMix - 27 Paź 2012, 22:49

W mk3 nagrzewnica grzeje cały czas, to czy z kratek leci zimne czy gorące powietrze to kwestia przesłon, które w odpowiednim położeniu suwaka murza być odpowiednio ustawione to raz, jak grzanie jest a po chwili pracy go nie ma to na 99% kiepski przepływ przez nagrzewnice,,, po przejechaniu kilometra, nawet teraz w śnieżyce czuć już ręką ze lecie ciepłe powietrze,,, ciepłe powietrze powinno być szybciej niż temperatura silnika...
adamoq21 - 28 Paź 2012, 06:03

no a u mnie tak nie jest teraz pytanie dlaczego jest słaby przepływ??

silnik widziałem w środku wyglada ładnie
pompa rovila nowa
kolektor na pewno pasuje w głowicę uszczelka nie przysłania okna

mick1973 - 28 Paź 2012, 07:54

Może warto by było przepłukać pod prąd wodą pod ciśnieniem.Odepnij węże od pompy i kolektora i w ten od pompy daj wode . Może tam coś siedzi. Gdzieś czytałem ze gościu wyciągnął z węzy jakieś zaschnięte silikony i kawałki starych uszczelek.Ciśnienia super w układzie to nie będzie nigdy ale lecieć powinno całym przekrojem węża a u Ciebie lekko ćmi . Jak coś tam zatkało przepływ to płyn zawsze popłynie tam gdzie ma lżej czyli na chłodnice
Sorka JoeMix ubiegłeś mnie nie doczytałem Twojego posta.

JoeMix - 28 Paź 2012, 08:26

Dzisiaj zrobiłem testa, czas akcji 6:41 do 7L05 czyli 25 minut, odczyt dokonałam mniej więcej co przejechany kilometr (wiadomo licznik setek nie pokazuje), dmuchawa nastawiona na niższy bieg (w mk1 są tylko 2), termometr postawiony na zegarach, czujnik temperatury zewnętrznej wsadzony w środkową kratkę,,,

Temperatura w aucie: 3st, po włączeniu dmuchawy odczyt z czujnika wsadzonego w środkową kratkę momentalnie spadł do 0,5st,,, a potem co kilometr:
11,8
21,5
27,0
31,2 - tu się ruszył wskaźnik temperatury
35,2
38,7
40,9
41,3
43,6
44,7
46,0 - tu wskaźnik wszedł w pole normalnej temperatury silnika
46,3
46,0
Na miejscu termometr pokazał temperaturę w aucie 17,4

Połowa jazdy to trasa, druga połowa to miasto, nie przekraczałem 70,,, jak wcześniej wspomniałem jeszcze kilka dni temu kiedy się w krótkim rękawku chodziło jak wjeżdżałem na parking w pracy to temperaturę silnika miałem pod czerwonym polem,,, w drugim końcu skali,,,

adamoq21 - 28 Paź 2012, 09:20

zazdroszczę grzania nie wiedziałem że tak to człowiekowi może być potrzebne
adamoq21 - 28 Paź 2012, 11:42

panowie a czy trójniki od gazu maja mieć zwężki??
może parownikiem omijając nagrzewnicę spierdziela mi płyn cieplutki??
można parownik połączyć szeregowo?? a nie równolegle??

vegetagt - 28 Paź 2012, 11:48

adamoq21 napisał/a:
można parownik połączyć szeregowo?? a nie równolegle??


Żółwik Tuptuś napisał/a:
Moje dodatkowe sugestie to włączenie parownika szeregowo w ukł chłodznia

http://www.fiestaklubpols...p=127418#127418

Też mam tak w jednym aucie i działa :-P

adamoq21 - 29 Paź 2012, 05:58

panowie
odłączyłem gas znaczy przewode płynu chłodzącego
podłączyłem wąż ogrodowy do kolektora dolotowego i żadnego oporu nie wuczułem to samo zrobiłem z chłodnicą i nagrzewnicą i nic. składając układ zalałem go koncentratem trochę i troche płynem na glikolu odpalam uzupełniam ogrzewania wcale nie ma jak wczesniej delikatnie chociaż mrowiło tak teraz nic. przykładam rekę do nagrzewnicy to ciepła jest tylko na plastiku a radiator prawie zimny :sad:

JoeMix - 29 Paź 2012, 07:16

Dałbyś foto jak co masz pod maską, to raz, dwa to węże przy nagrzewnicy (ścianie grodziowej) masz gorące? Zwłaszcza ten górny który idzie powrotem do koła silnika,,, Co rozumiesz przez radiator? Chłodnice? Chłodnica jest na dużym obiegu i nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem, może być lodowata a w aucie powinno być ciepło.

Ponieważ w aucie został mi termometr i zmienił się lekko styl jazdy, przekazuję wskazania z dnia dzisiejszego,,, temperatura startowa -7,5 temperatura końcowa: 23,7, czas jazdy dłuższy o 20 minut, czyli godzina, z czego ostatnie 30min to korek, czyli postój lub jazda 20-30km/h z niewielkimi kawałkami gdzie dało się wrzucić 3 bieg,,, maksymalna temperatura powietrza z nawiewu 61,2, wskaźnik temperatury doskrobał się polowy skali.

adamoq21 - 29 Paź 2012, 11:30

radiator nagrzewnicy zimny tylko plastik co wychodzi do komory silnika goracy
adamoq21 - 30 Paź 2012, 09:51

bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedzi
już fiesta grzeje
był ciągle zapowietrzony układ a dokładniej nagrzewnica
podniosłem prawą stronę samochodu o jakieś 30 stopni włączyłem pompke
spadł poziom płynu jazda próbna i grzeje :D
pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group