|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę.
devill1991 - 7 Lip 2012, 17:23 Temat postu: [MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę. Robie sobie 2 silnik na podmiane do xrki, chciałbym przerobić go na wyczynówke. Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki. Czy ktoś się jeszcze zna na strikte tego typu przeróbkach? Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś mógłby podpiąć się pod temat i coś jeszcze doradzić.
BuMeL - 7 Lip 2012, 17:58
wycinał korby ? skracał tłoki ? w CVH ?
kenczorf - 9 Lip 2012, 22:02
jak widze laikiem jestem wiec co oznacza wycinanie korb? Skracac tloki? po co? zeby zmniejszyc kompresje czy znow blady jestem?
luk-90 - 9 Lip 2012, 22:18
chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego
BuMeL - 9 Lip 2012, 22:32
Tłoki skracało się w dwusuwach, żeby zwiększyć pojemność silnika, wzbogacić mieszankę i zmienić charakterystykę napełniania/opróżniania komory. W czterosuwie to bezsensowne odprężenie.
luk-90 napisał/a: | chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego |
Odelżenie.
Fordon - 9 Lip 2012, 23:10
Na hydraulice bleee... zakrecisz na seryjne wartosci podczas ognienia ostro na torze i zaczna dzwonic jak dzwoneczki w swieta bozego narodzenia....
Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu...
Z serii bez wpakowania 3-5 tys to nie ugrasz nawet serii
LOY - 10 Lip 2012, 13:31 Temat postu: Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.
devill1991 napisał/a: | i coś jeszcze doradzić. |
doradzę ..nie pisz o rzeczach których chyba nie rozumiesz ,auto oddaj do fachowca .
tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle .reszty sobie poszukaj
TomeX500 - 10 Lip 2012, 17:25
Fordon napisał/a: | Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu... |
Ten mod (wyważenie wału) bardzo dużo daje i jest dość tani jak na korzyści - 600 zł (+200 na ewentualne szlifnięcie i polernięcie wału) w krakowie u kusiów, wysyłasz wał z zamachem, sprzęgłem, obrabiają, wyważają, ale odebrać musisz osobiście. Blok też można u nich zrobić. aleeeee:
devill1991 napisał/a: | Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia? |
Moja uwaga jest taka, że i tak crxy czy nawet swifty z dobrymi kierownikami będą Cię miażdżyć Zamiast robić tego cvh możesz wsadzić zeteca, ale będziesz klasę wyżej ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800
PumaRST - 20 Lip 2012, 23:42
LOY napisał/a: | tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle |
i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.
TomeX500 napisał/a: | ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800 |
to mnie nie dziwi bo TS ma swoje wady a sama moc nie jedzie i to też w większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista
LOY - 21 Lip 2012, 01:02
PumaRST napisał/a: | LOY napisał/a: | tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle |
i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.
a |
i to Puma nazywam slepą uliczka ,bo forumowicze z cvh w fiescie i checiami na "wyczynówkę" raczej nie wyłożą 10 K na modyfikacje cvh zeby trafic w moc zdrowego zetecka 2.0
teoria teorią a rzeczywistość....
TomeX500 - 21 Lip 2012, 02:40
PumaRST napisał/a: | większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista |
No akurat zmierzone 194 kunie miała tska, ale mniejsza z tym - dużo zależy od jaj kierowcy i czy pozwoli sobie jechać pełną bombą.
PumaRST - 21 Lip 2012, 22:56
LOY, owszem masz rację, ale jest jedno ale, w klasie 1600-2000 zdrowym seryjnym zeteciem bedziesz walczył żeby nie być ostatnim w klasie a zdłubanym CVH już coś w klasie powalczysz. Po drugie moc zbliżona ale zakres pracy jak również charakterystyka silnika zupełnie inna. Do dupowozu owszem bez konkurencyjne są Zeteci ale do sportu to już nie takie oczywiste
TomeX500, mam TSa nawet kilka startów zrobiłem nim i wiem jakie to auto jest. A generalnie większość pokazuje moce między 175-185KM i są to zdrowe silniki nadal. Z twoim wynikiem się nie sprzeczam ani go nie podważam. co nie zmienia faktu że TS nadaje się do sportu jak wół do Karety (mówie o seryjnym oczywiście).
EOT
kuba87 - 21 Lip 2012, 23:05
PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach
PumaRST - 21 Lip 2012, 23:20
kuba87 napisał/a: | PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach |
a masz wolne 10tyś PLN. tak licząc na okrągło??
kuba87 - 21 Lip 2012, 23:51
to nie jest problem, i tak jest wyczynówka w planach więc i silnik trzeba zrobić
rybek121 - 19 Maj 2013, 01:38
A obnizenie glowicyczy czy zmiejszenie wazek na walku. Robilo sie takie rzeczy w maluchu i latal jak wsciekly ;DD
kuba87 - 19 Maj 2013, 04:27
a zes kotleta odkopał
kenczorf - 19 Maj 2013, 11:30
ale macie nasra... z tymi kotletami. Lepiej, ze w starym temacie pisze niz tworzy nowy:)
Hoonigan - 19 Maj 2013, 13:18 Temat postu: Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.
devill1991 napisał/a: | Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki. |
A jak widzicie taka modyfikacje w fiescie 1.8 DOHC 16v ??
kenczorf - 19 Maj 2013, 13:41
porting i zmiana kolktorow cos daje - przy zdrowym silniku powinines dojsc do seri czyli 130km a o reszcie pisza wyzej
baikerboys - 12 Cze 2013, 20:38
Hoonigan
jak mozesz to podaj e-maila albo napisz do mnie na baikerboys@wp.pl bo mam sprawe a przez pw nie moge wysłać;/
|
|