|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK3] Nie można wrzucić biegów
Roach - 20 Kwi 2012, 20:44 Temat postu: [MK3] Nie można wrzucić biegów Ford Fiesta Courier 1.8 D 1995 r.
Podczas postoju gdy silnik jest wyłączony da się biegi wrzucać, lecz gdy uruchomię auto na luzie to po wciśnięciu sprzęgła do końca żadnego biegu nie można wciepnąć.
Linka i pedał wyglądają ok, ale dźwignia widełek(ta na końcu które jest zaczepiona linka) wogóle nie ma oporu i nie jest sprężysta.Co to może być zepsute, bo podejrzewam, że coś w środku przy sprzęgle.?
JoeMix - 20 Kwi 2012, 21:17
Ano coś przy sprzęgle, zrzucisz skrzynie to się przekonasz co poleciało,,,
Seb0l - 21 Kwi 2012, 10:06
Ze "słoneczka" w docisku zostało najprawdopodobniej tyle co u mnie - 2 zęby
Roach - 22 Kwi 2012, 22:26
No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ?
2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni ?
3.Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła ?
JoeMix - 22 Kwi 2012, 23:10
Roach napisał/a: | Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła | Jak użyłeś dużej siły to tak,,,
Seb0l - 23 Kwi 2012, 07:11
Roach napisał/a: | No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ? |
ale co dałoby Ci odkręcenie przegubów - półosie zostaną w skrzyni, więc robota dopiero nabiera upierdliwości Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też) wtedy wybijasz półośki ze skrzyni - jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję
Roach napisał/a: | 2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni ? |
Może ktoś ma inny pomysł ale ja belkę najpierw odkręciłem, silnik był oparty na klockach drewnianych, skrzynia zresztą też póki jej nie odkręciłem od silnika.
JoeMix - 23 Kwi 2012, 07:35
Seb0l napisał/a: | Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też) | Wystarczy na dole odkręcić i WYJĄĆ śrubę i rozpiąć zwrotnicę od wahacza - już się da odciągnąć na potrzeby demontażu Seb0l napisał/a: | jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję | Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,,
Seb0l - 23 Kwi 2012, 07:56
JoeMix napisał/a: | Seb0l napisał/a: | ]jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję | Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,, |
?
JoeMix - 23 Kwi 2012, 07:57
Jestem zdania że wymiana oleju w tych skrzynkach nie ma sensu, a wymiana na rzadszy je dobija,,,
Grax - 23 Kwi 2012, 08:20
jesli nie wyjąłś skrzyni to jeszcze sprawdz krzyżak ja miałem własnie taki sam problem ściął się jeden "klin" i raz wybierał biegi raz nie .
JoeMix - 23 Kwi 2012, 08:31
Grax, kolega nie ma problemów z wybieraniem biegów tylko sprzęgło mu nie działa,,,
Roach - 25 Kwi 2012, 17:10
Dobra, krzynia jest wyciągnięta.Ogólnie wydaje mi się, że docisk nie ma żadnego zebu wyłamanego, ale nie podoba mi się, że kilka zębów jest pogiętych.Wygląda to tak jakby łożysko wyciskowe nie pracowało na całym obwodzie, jakby coś je blokowało.Proszę was o diagnozę, czy wymieniać całe sprzęgło czy tylko łożysko wyciskowe.Tak wygląda docisk:
Mam takie pytanie:Jak jest mocowane łożysko we widełkach?Bo u mnie wyglądało tak, że u góry na widełku jest mała tulejka która wchodzi w otworek na oprawie łożyska, a na dolnym widełku nie było takiej tulejki/bolca.Czy tak ma być?Druga sprawa , że zęby łożyska i zęby wyprowadzenia ze skrzyni są praktycznie płaskie
JoeMix - 25 Kwi 2012, 17:17
Docisk do wymiany w mojej opinii, a jak docisk to zainwestować i całe sprzęgło zrobić,,,
Roach - 25 Kwi 2012, 17:28
Montaż nowego nie będzie chyba zbyt trudny?
Fordon - 26 Kwi 2012, 00:20
Przeciez to widac ze docisk jest wywalony jak kon po ostrym westernie z clintem estwoodem...
Kpl tarcz docisk i lozysko oporowe z LUK (fabrycznie ford daje te sprzegla z sygnatura Motorcraft lub teraz FoMoCo)
Lozysko oporowe ma takie slizgi na przylgni walka sprzeglowego i to musi byc czyste... mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...
Osadzanie zestawu nie jest trune ani proste... o ile wiemy jak sie do tego zabrac... trzeba niestetry wyosiowac tarcz podlug tarczy, a zeby walek sprzeglowy wsunol sie idealnie i nie bylo jaj z osadzeniem skrzyni...
Wywalenie skrzyni z 1.8d to kolo 45 minut, zmiana sprzegla i skrzecanie kolo 1,5h i to bez pneumatyka....
Zanim odkrecisz docisk zobacz jak jest ustawiona tarcz i dopasuj cos co bedzie osiowac ci nowe sprzeglo podlug ustawienia starego
Roach - 26 Kwi 2012, 01:26
Fordon napisał/a: | . mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...
|
Rozumiem, że zmienia się tulejkę i jest w zestawie z łożyskiem
Fordon napisał/a: | .
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...
|
Mam trzpień blokujący wkręcany do kadłuba,to powinno wystarczyć, nie?
Fordon - 26 Kwi 2012, 11:36
Bolec trzymajacy lozysko oporowe nie wystepuje w zestawie.
Tulejka plastikowa od widelek gdzie przypada linka jest...
Jesli posiadasz trzpien blokujacy to jestes w domu
Roach - 19 Lip 2012, 21:50
Dawno nic nie pisałem....
Sprzęgło wcale nie było do wymiany.Słoneczko było tak pogięte, bo jedna z chyba sześciu śrub na końcu wału była odkręcona
Wkręciłem ją , założyłem stare sprzęgło i gra.
Tera mom inny problem.Szlag trafił krzyżak układu kierowniczego.A ja mam wersję ze wspomaganiem.I teraz niespodzianka.Stary krzyżak był z wersji bez wspomy.
Chyba dam se spokój z Fordami, nigdy więcej takiego złomu.
misiak - 20 Lip 2012, 22:32
A inne to lepsze będą? hehe... każdy jeździ czym mu pasuje. Zawsze jajca jakieś będą w każdym samochodzie bez wyjątku...
SebeG - 22 Lip 2012, 12:58
Miałem nieprzyjemność jeździć bez sprzęgła, jak mi powiedziało papa. Po rozebraniu okazało się, że kilka zębów miałem wyłamanych
misiak - 23 Lip 2012, 19:12
Sądzę iż najpierw poszły synchronizatory a potem dopiero zęby w kołach zębatych.
Propo uszkodzeń skrzyń biegów. Mając aktualnie praktyki w dużym warsztacie, zauważyłem pewną rzecz- większość uszkodzeń skrzyń biegów polega na rozwalonym synchronizatorze przeważnie 4 biegu (7/11 przypadków). Po wywiadzie z właścicielami się okazuje że najczęściej jeżdżą w trasie i często wyprzedzają. Jak dla mnie wniosek nasuwa się jeden- nie ma co szarpać biegami bo bida może być spora. Od zwykłego synchronizatora, po uszkodzenia uzębienia.
Roach - 25 Lip 2012, 22:54
misiak napisał/a: | A inne to lepsze będą? hehe... każdy jeździ czym mu pasuje. Zawsze jajca jakieś będą w każdym samochodzie bez wyjątku... |
Tak inne będą lepsze, bo miałem przez 3 lata VW i był nie do zajechania.A w tym fordzie cały czas coś.
Marcinowaty - 26 Lip 2012, 10:26
Nie oszczędzaj na sprzęgle i wymień całe
Roach - 4 Wrz 2012, 00:47
Marcinowaty napisał/a: | Nie oszczędzaj na sprzęgle i wymień całe |
Sprzęgło jest akurat OK
Marcinowaty - 5 Wrz 2012, 19:07
Roach napisał/a: | No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ?
2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni ?
3.Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła ? |
1. Jak masz kanał i kogoś do pomocy to wystarczy że wyciągniesz tylko z kół
2.Tak, przy okazji sprawdź stan poduszek przy skrzyni.
3. Wg po prostu się zużyło i wymień CAŁE sprzęgło
Pokaż zdjęcia z tego co zostało.
|
|