Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zetec - za niskie wolne obroty, nagłe gaśnięcie

madek - 21 Sty 2012, 17:23
Temat postu: [MK3] Zetec - za niskie wolne obroty, nagłe gaśnięcie
musze sie was poradzić bo nie mam za bardzo pomysłów, a problem jest dla mnie dziwny

kilka faktów
- przy odpalaniu na zimnym silniku obroty są ok, ssanie działa jak powinno
- w czasie jazdy (na biegu) nie szarpie, wkręca się równo, niezależnie czy zimny czy ciepły wszystko jest ok

a teraz problemy:
- na ciepłym silniku po wrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła wolne obroty potrafią być za niskie np. 400, 500, 700. ale raczej utrzymują się na stałym poziomie, nie falują. kilka razy zdarzyło się tak że ZUPEŁNIE stracił wolne obroty i po każdym wrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła od razu gasł. dopiero chwilowy postój i ostygnięcie rozwiązywało problem i po ponownym odpaleniu jakoś trzymał obroty.

- silnik potrafi podczas pracy na luzie nagle zgasnąć, tak jakby odcinało zapłon (pod maską słychać tylko krótkie cyknięcie i trup) - dzieje się to zupełnie losowo i nie ma nic wspólnego ze zbyt niskimi obrotami bo zdarza się to nawet jak akurat trzyma te ~900 obr.

- jak jest ciepły to czasem są problemy z odpaleniem, tak jakby zalewał się benzyną, zaskoczy dopiero przy wciśnięciu gazu ale też leniwie (trzeba go jeszcze chwile potrzymać)


dzisiaj sprawdzałem kody błędów i na odpalonym silniku jest tylko 521 czyli coś ze wspomaganiem którego tu nie ma :P natomiast na zgaszonym silniku wywala 157 (przepływka) i 122 (czujnik położenia przepustnicy). przepływke odpinałem i podmieniałem na inną stąd może mieć ten błąd w pamięci (podmiana nic nie poprawiła) ale przy CPP nic nie grzebałem - możliwe że to przez niego są jakieś problemy?

na dniach podmienie jeszcze silniczek krokowy który mam w zapasie (porządnie przeczyszczony)

dzięki za jakieś sugestie i prosze o nie kasowanie :)

bidżej - 21 Sty 2012, 19:28

VSS?
madek - 21 Sty 2012, 20:52

bidżej, wątpie... problem pojawia się po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz nawet jadąc 80km/h

póki co w kolejce do podmiany czekają:
1. krokowiec
2. cpp
3. moduł zapłonu edis4

z tym że 2 ostatnie musze najpierw załatwić :P jeśli sprawdziłoby się że to cpp tutaj miesza to na pewno zainwestuje w nowy żeby mieć spokój...

bidżej - 21 Sty 2012, 20:58

madek napisał/a:
bidżej, wątpie... problem pojawia się po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz nawet jadąc 80km/h
stąd właśnie uczepiłem się VSSa :fox:
madek - 21 Sty 2012, 21:05

bidżej napisał/a:
stąd właśnie uczepiłem się VSSa :fox:

Hmm.. a jaki on ma wpływ na działanie silnika?

Na forum sąsiedniego FKP wyczytałem że Zetec ma też problemy z odmą, a dokładnie zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej, i że niby Ford zaleca jego wymianę co 45000 :fox: Ponoć potrafi powodować gaśnięcie silnika i falowanie obrotów, chyba go wymienię dla świętego spokoju, może akurat <8>

Fordon - 22 Sty 2012, 12:02

Mozesz spokojnie wyciagnac ten zaworek, jest po prawej stronie silnika na wysokosci skrzyni, przemyj to w rozpuszczalniku, osusz i osadz (ale watpie ze to on).
Dla mnie ewidentnie TPS robi jaja bo tak bylo w paru przypadkach gdzie zamiast widziec 1V widzial 3,5V i silnik od razu reagowal wieksza iloscia paliwa...
Pamietaj ze jak kupisz TPS czy tez pozyczysz to musisz popatrzec na oznaczenie w kostce jak przypada w obu przypadkach bo np Mondeo ma odwrotnie 2 piny , oznaczenia A< B< C musza sie pokrywac z numerami 1-A, 2-B, 3-C.

kamilocha1 - 22 Sty 2012, 16:37

mi tez tak niekeidy sie dzialo tylko z tym ze nie gasnie ale lubi przy luzie podczas jazdy trzymac sie na 500 600. odepnij i zewrzyj na chwile klemy i zostaw na noc i rano go odpal i... no i rob tak jak sie formatuje kompa w fordach ;p i przejdzie mu :)
madek - 22 Sty 2012, 17:07

kamilocha1, niestety reset i ustawianie kompa nic nie pomaga

Fordon, thx, pobawie sie z tym i zdam relacje co i jak :)

Mafios - 23 Sty 2012, 08:57

wymien przeplywomierz , milka czesto miala identyczne objawy takie jak ty masz i po wymianie przeplywki wszystko wrocilo do normy :)
TomeX500 - 23 Sty 2012, 15:00

Generalnie dużo do sprawdzenia nie masz, krokowy, cpp, vss... ten zawór odmy to raczej nie, też to u siebie podejrzewałem jak gasnął bez powodu i okazało się, że sonda do dupy. Przepływka to podczas jazdy też byś miał jaja.
madek - 24 Sty 2012, 17:46

Szarpnąłem się dzisiaj na nowy czujnik przepustnicy (EPS 160 zł) i na wolnych obrotach jest póki co wszystko ok, ale jeszcze za mało jeździłem żeby być pewnym. Natomiast zdziwiłem się w czasie jazdy bo silnik zaczął dużo lepiej reagować na pedał gazu (do tej pory miał jakby chwile zamuły jak np. odchylało się szybko przepustnice na luzie) i mam wrażenie że uaktywniło się położenie pedału gazu w pozycji "w podłodze" bo poczułem jakieś nowe wrażenia po wciśnięciu go na maxa :9: Zobaczym co będzie dalej z tym gaśnięciem i wolnymi obr.
Peedro - 24 Sty 2012, 19:12

Ja wole w tej cenie 4 sztuki ze złomu :-P
Stunt_Man - 24 Sty 2012, 19:28

Peedro napisał/a:
Ja wole w tej cenie 4 sztuki ze złomu :-P

wyrobione tak samo jak ten stary który słabo reagował na ruchy pedału gazu

TomeX500 - 24 Sty 2012, 19:38

madek napisał/a:
EPS


Mam złe doświadczenia z tą firmą, więc jeśli w ciągu miesiąca objawy wrócą to bądź pewien, że to jest winowajca - oczywiście nie życzę! Ciekawa sprawa, że jest lepsza reakcja na gaz... Hmm :)

Peedro - 24 Sty 2012, 19:43

Stunt_Man napisał/a:
wyrobione tak samo jak ten stary który słabo reagował na ruchy pedału gazu


a tam... Idzie dobrze trafić :P

madek - 24 Sty 2012, 23:40

TomeX500 napisał/a:
Mam złe doświadczenia z tą firmą, więc jeśli w ciągu miesiąca objawy wrócą to bądź pewien, że to jest winowajca - oczywiście nie życzę! Ciekawa sprawa, że jest lepsza reakcja na gaz... Hmm :)

Z zamienników w hurtowniach był dostępny tylko EPS i Era, wg. znajomego ten pierwszy jest lepszy więc wziąłem. Oryginał chyba nie musze mówić ile kosztuje :) Gwarancja jest więc nic się nie martwie.
Z używanymi jest niestety ruletka i to że coś jest oryginalne nic nie daje, skoro ma najczęściej XX lat życia za sobą.

A z takich ciekawostek ceny w sklepie:
Przepływka - zamiennik 450 zł, oryginał 800 zł
VSS - oryginał 400 zł
Zaworek odmy - oryginał - znajomy złapał się za głowę a ja wyszedłem bo dla własnego zdrowia nie chciałem słuchać :)

Wiem że na allegro czy coś można takie rzeczy wyrwać dużo taniej, ale to są ceny oficjalne z polskich hurtowni i w sumie to trochę smutne jest :-P

luk-90 - 25 Sty 2012, 13:30

zawór odpowietrzający skrzynię korbową, jakiś czas temu był ori Ford w sklepie ford za 109zł

Jeżeli wszystko śmiga to tylko sie cieszyć

Stunt_Man - 25 Sty 2012, 17:37

madek napisał/a:
Przepływka - zamiennik 450 zł, oryginał 800 zł

jaki ten zamiennik? bo np. Meat&Doria pakuje oryginały i można je kupić nawet taniej niż 450zł :)

madek - 25 Sty 2012, 17:39

Stunt_Man, jak dobrze pamiętam do Magnetti Marelli, ale i tak w życiu niedałbym tyle za to...
madek - 26 Sty 2012, 19:45

Dzisiaj podmieniłem jeszcze dodatkowo krokowca, zrobiłem reset kompa + adaptacje później i temat uważam za zamknięty. Obroty trzyma równo 900 i nie gaśnie. W czasie jazdy też jest duuużo lepiej dzięki nowemu CPP :)

Na ciepłym pewnie dalej będą czasem problemy z odpalaniem, bo jest tak odkąd mam ta fieste i widze na forum że nie tylko ja mam ten problem ;) Ale to mi akurat nie przeszkadza...

kenczorf - 14 Lut 2012, 20:12

co do odpalania...jesli masz nowy czujnik temp bo cos mi tak swita, ze zmieniales...to rozbierz dolot i poczysc wszytko. Ja kanal od krokowca w przepustnicy mialem zwalony tawotem :9: Po wyczyszczeniu jego oraz czujnika IAT wszystko wrocilo do normy.
Co do Tpsa...to miales na luzie tak ze dodales gwaltownie gazu a on z opoznieniem sie wkrecil? I po wymienie Tpsa to sie zmienilo, czyli, ze zaczal reagowac natychmiastowo?

madek - 14 Lut 2012, 20:31

kenczorf napisał/a:
Co do Tpsa...to miales na luzie tak ze dodales gwaltownie gazu a on z opoznieniem sie wkrecil? I po wymienie Tpsa to sie zmienilo, czyli, ze zaczal reagowac natychmiastowo?

Dokladnie tak... teraz od razu reaguje na dodanie gazu

A czujnik temp. mam nowy ale ten od cieczy :) Kolektor był czyszczony, a czujnika temp. powietrza w końcu nie podmieniłem bo nie ma do niego dostępu... ale już wszystko jest git więc on raczej jest sprawny. Problemy z odpaleniem na ciepłym czasem są, ale w sumie wystarczy lekko dodać gazu i startuje więc luz :)

kenczorf - 14 Lut 2012, 22:33

madek napisał/a:
Dokladnie tak... teraz od razu reaguje na dodanie gazu
to zas mam kolejny wydatek :)

madek napisał/a:
A czujnik temp. mam nowy ale ten od cieczy
ja tez. Ten od powitrza niby byl nowy ale zamiennik wiec wsadzilem oryginal wyczyszczony. Plus czyszczenie przepustnicy itp i juz nie musze na cieplym dodac gazu zeby nie zgasl po odpaleniu
Pietrekk - 14 Lut 2012, 22:55

TPS czyli krokowiec?
bidżej - 14 Lut 2012, 23:05

yyy... Throttle Position Sensor, czyli po naszemu CPP?
Pietrekk - 14 Lut 2012, 23:06

A :) Ja się tam jeszcze uczę :P wiec nawet skrótu nie umiałem rozszyfrować :P ale dzięki :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group