|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania
Rkalitka - 13 Gru 2011, 22:47 Temat postu: [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania Temat jest mechaniczny ale, że przeróbka to daje do tuningu.
Przeróbka dotyczy Paździerza - Fiesta mk1. mimo przepatrzenia całego układu kierowniczego łącznie z łożyskami na poduszkach ciężko się kręci - dla mnie pikuś ale dla Marty już gorzej
Generalnie nie jest dla mnie ważna strona mechaniczna takiej przeróbki, bo to nie problem dopasować kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym w zamian zwykłej.
Pytania dotyczą:
1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.
2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??
3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??
4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??
Zapraszam do dyskusji - temat jest dla mnie o tyle ważny, że Brązowa ma być naszym dupowozem i musi być "przyjazna użytkownikowi"
Druga sprawa, że kolumny kierownicze z silniczkami elektrycznymi są tanie jak barszcz i da się wyłączyc w każdej chwili wspomaganie.
Peedro - 13 Gru 2011, 22:50
Mamie kupiliśmy Saxo i tam jest elektryczne wspomaganie i działa to całkiem przyjemnie Rozmiar samochodu podobny nieco do fiesty, więc wydaje się że możesz nas czymś takim pomyśleć.
Rkalitka - 13 Gru 2011, 23:00
Pedro - wiem, że rozwiązanie przyjemne
Przy mojej ciężkiej losze z przodu kierowanie jest upierdliwe na parkingu dla mnie a co dopiero dla Marty dlatego muszę to zamontować.
Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty
MisiekT - 13 Gru 2011, 23:09
a patrzyles na wspome z Fiesty mk7? Ford ma sklonnosc do wykorzystywania starych czesci wiec moze troche gratow podpasi
Rkalitka - 13 Gru 2011, 23:38
Mk7 to już przepaść konstrukcyjna w stosunku do mk1 - ale tutaj nie chodzi generalnie o mechaniczną stronę montażu takiej kolumny - to jest do przejścia generalnie w każdym przypadku z czego by tej kolumny nie wziąć
Pytania odnoszą się co do::
Cytat: | 1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.
2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??
3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??
4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza?? |
Parzych - 14 Gru 2011, 02:24
Nieno, kurrrrna nie wyczymie, Roman, kup brązową MK7 ze wspomaganiem... I po "bólÓ"
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 18:29
Ad1 : Corsa drugiej generacji .
Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .
Marcinowaty - 14 Gru 2011, 18:32
Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city
Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:35
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak . |
Tak też myślałem, tym bardziej lepiej jest dać elektryczne wspomaganie, bo jak będę jeździł ja to mogę w ogóle nie włączać go i jest ok, a jak Marta czy inna kobieta(wątpie) wsiądzie na lewy to spokojnie przycisk "cyk" - i można parkować
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Ad1 : Corsa drugiej generacji . |
Przerabiałeś gdzieś temat??
Z tego co widzę na allegro to można spokojnie kupić komplet(kolumna + sterownik) za 100-200zł dlatego opcja jest niezła
Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:37
Marcinowaty napisał/a: | Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city |
No jest - zwykły włącznik/wyłącznik tego badziewia i taki sam przełącznik będzie u mnie - na cholere mi wspomaganie jak auto się rozkula powiedzmy do 20km/h??
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 18:46
Roman, - nawet to w rencach miałem , bo miało do Wanny iść .
Przypatrz się uważnie , bo może da się to założyć na kolumne od fiesty ( " prawie pasuje " tzn po naszemu )
Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:53
To, że prawie pasuje to wiem
Spojrzę.....kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą.....
Parzych - 14 Gru 2011, 18:57
Rkalitka napisał/a: | kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą..... | Mało nie osmarkałem lapka...
Rkalitka - 14 Gru 2011, 19:03
Parzych napisał/a: | Mało nie osmarkałem lapka... |
Jacku - nie podpuszczaj mnie
Jak się mocno postaram to zmieszczę tam jeszcze jedną chłodnicę(chyba 4??)
Parzych - 14 Gru 2011, 19:07
Roman, ja Cię nie podpuszczam...
Rkalitka - 14 Gru 2011, 19:56
Wiem Joe - kiedyś mi chyba nawet prospekty wysyłałeś....
Ale skończmy offtopa i wróćmy do tematu - wiem, że można poszukać czegoś od corsy b ze sterownikiem.
Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??
Druga sprawa czy może ktoś się orientuje czy wieloklin dajmy na to z corsy b pokryje się z mk1 wieloklinem czy muszę szukać naby do corsy i jakąś trójramienną zakładać(wolałbym oryginalną )
Stunt_Man - 14 Gru 2011, 20:03
a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?
Rkalitka - 14 Gru 2011, 20:15
Stunt_Man napisał/a: | a nie można po prostu zamontować hydraulicznego? |
Jak "Krowie na rowie":
Cytat: | Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty |
Do tego w mojej mk1 jest na prawdę mało miejsca i po co mam tam jeszcze pompę wpieprzać, węże, zbiornik na płyn, pasek, przerabiać listwę kierowniczą, mocowania, drążki, końcówki, kolumnę kierowniczą, itd
Da się ale za dużo roboty - tutaj daję tylko kolumnę kierowniczą i koniec
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 21:03
JoeMix napisał/a: | ...
... |
Użytkowniku - prosiłem cię , żebyś się nie wypowiadał na forach , które moderuję .
W Mechanice jeszcze to toleruję , ale tutaj nie .
vegetagt - 14 Gru 2011, 21:51
Rkalitka napisał/a: | Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy?? |
A jak będzie rozwiązana funkcja wyłączania się wspomagania powyżej określonej prędkości?
Parzych - 14 Gru 2011, 21:54
vegetagt, wyłącznikiem na desce...
|
|