Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania

Rkalitka - 13 Gru 2011, 22:47
Temat postu: [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania
Temat jest mechaniczny ale, że przeróbka to daje do tuningu.

Przeróbka dotyczy Paździerza - Fiesta mk1. mimo przepatrzenia całego układu kierowniczego łącznie z łożyskami na poduszkach ciężko się kręci - dla mnie pikuś ale dla Marty już gorzej :|

Generalnie nie jest dla mnie ważna strona mechaniczna takiej przeróbki, bo to nie problem dopasować kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym w zamian zwykłej.

Pytania dotyczą:

1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.

2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??

3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??

4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??

Zapraszam do dyskusji - temat jest dla mnie o tyle ważny, że Brązowa ma być naszym dupowozem i musi być "przyjazna użytkownikowi" :yes:
Druga sprawa, że kolumny kierownicze z silniczkami elektrycznymi są tanie jak barszcz i da się wyłączyc w każdej chwili wspomaganie.

Peedro - 13 Gru 2011, 22:50

Mamie kupiliśmy Saxo i tam jest elektryczne wspomaganie i działa to całkiem przyjemnie :) Rozmiar samochodu podobny nieco do fiesty, więc wydaje się że możesz nas czymś takim pomyśleć.
Rkalitka - 13 Gru 2011, 23:00

Pedro - wiem, że rozwiązanie przyjemne :)

Przy mojej ciężkiej losze z przodu kierowanie jest upierdliwe na parkingu dla mnie a co dopiero dla Marty dlatego muszę to zamontować.

Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty :yes:

MisiekT - 13 Gru 2011, 23:09

a patrzyles na wspome z Fiesty mk7? Ford ma sklonnosc do wykorzystywania starych czesci wiec moze troche gratow podpasi
Rkalitka - 13 Gru 2011, 23:38

Mk7 to już przepaść konstrukcyjna w stosunku do mk1 - ale tutaj nie chodzi generalnie o mechaniczną stronę montażu takiej kolumny - to jest do przejścia generalnie w każdym przypadku z czego by tej kolumny nie wziąć :yes:

Pytania odnoszą się co do::

Cytat:
1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.

2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??

3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??

4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??

Parzych - 14 Gru 2011, 02:24

Nieno, kurrrrna nie wyczymie, Roman, kup brązową MK7 ze wspomaganiem... I po "bólÓ" :ok:
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 18:29

Ad1 : Corsa drugiej generacji .

Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .

Marcinowaty - 14 Gru 2011, 18:32

Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city :devil:
Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:35

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .


Tak też myślałem, tym bardziej lepiej jest dać elektryczne wspomaganie, bo jak będę jeździł ja to mogę w ogóle nie włączać go i jest ok, a jak Marta czy inna kobieta(wątpie) wsiądzie na lewy to spokojnie przycisk "cyk" - i można parkować :yes:

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Ad1 : Corsa drugiej generacji .


Przerabiałeś gdzieś temat??

Z tego co widzę na allegro to można spokojnie kupić komplet(kolumna + sterownik) za 100-200zł dlatego opcja jest niezła :yes:

Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:37

Marcinowaty napisał/a:
Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city


No jest - zwykły włącznik/wyłącznik tego badziewia i taki sam przełącznik będzie u mnie - na cholere mi wspomaganie jak auto się rozkula powiedzmy do 20km/h?? :)

Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 18:46

Roman, - nawet to w rencach miałem , bo miało do Wanny iść .

Przypatrz się uważnie , bo może da się to założyć na kolumne od fiesty ( " prawie pasuje " :hahaha: tzn po naszemu )

Rkalitka - 14 Gru 2011, 18:53

To, że prawie pasuje to wiem :rotfl:

Spojrzę.....kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą..... :9:

Parzych - 14 Gru 2011, 18:57

Rkalitka napisał/a:
kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą..... :9:
:hahaha: Mało nie osmarkałem lapka...
Rkalitka - 14 Gru 2011, 19:03

Parzych napisał/a:
Mało nie osmarkałem lapka...




Jacku - nie podpuszczaj mnie :fox:

Jak się mocno postaram to zmieszczę tam jeszcze jedną chłodnicę(chyba 4??) :twisted:

Parzych - 14 Gru 2011, 19:07

Roman, ja Cię nie podpuszczam... :9:
Rkalitka - 14 Gru 2011, 19:56

Wiem Joe - kiedyś mi chyba nawet prospekty wysyłałeś....

Ale skończmy offtopa i wróćmy do tematu - wiem, że można poszukać czegoś od corsy b ze sterownikiem.

Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??

Druga sprawa czy może ktoś się orientuje czy wieloklin dajmy na to z corsy b pokryje się z mk1 wieloklinem czy muszę szukać naby do corsy i jakąś trójramienną zakładać(wolałbym oryginalną :yes: )

Stunt_Man - 14 Gru 2011, 20:03

a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?
Rkalitka - 14 Gru 2011, 20:15

Stunt_Man napisał/a:
a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?


Jak "Krowie na rowie":

Cytat:
Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty


Do tego w mojej mk1 jest na prawdę mało miejsca i po co mam tam jeszcze pompę wpieprzać, węże, zbiornik na płyn, pasek, przerabiać listwę kierowniczą, mocowania, drążki, końcówki, kolumnę kierowniczą, itd

Da się ale za dużo roboty - tutaj daję tylko kolumnę kierowniczą i koniec :yes:

Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 21:03

JoeMix napisał/a:
...



...


Użytkowniku - prosiłem cię , żebyś się nie wypowiadał na forach , które moderuję .

W Mechanice jeszcze to toleruję , ale tutaj nie .

vegetagt - 14 Gru 2011, 21:51

Rkalitka napisał/a:
Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??


A jak będzie rozwiązana funkcja wyłączania się wspomagania powyżej określonej prędkości?

Parzych - 14 Gru 2011, 21:54

vegetagt, wyłącznikiem na desce... :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group