Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Strzela, dławi się jak się rozgrzeje

matrix-1990 - 27 Sie 2011, 23:53
Temat postu: [MK3] Strzela, dławi się jak się rozgrzeje
Głównie temat dotyczy jazdy na lpg, ale daje w tym dziale ponieważ uważam, że ma to związek z czymś mechanicznym w samochodzie.

Więc zacznę od tego, gdy jest zima na lpg wszystko ładnie chodzi.
Jak przychodzi lato nie chciał się załączać gaz (po prostu przełączałem na lpg, a samochód zachowywał się jak by nie dostawał paliwa), no chyba że rano odpalałem póki zimny silnik,
ale ogólnie gdy nawet udało się załączyć gaz, to jak się rozgrzewał zaczynał zamulać, przy biegach 2 i 3, a konkretnie przy przyśpieszaniu strzelał z okolic gaźnika i dławił się, szarpał.

Wymieniłem dzisiaj reduktor na nówkę

I o to jakie zmiany: gaz się załącza ale problem zamulania i strzelania, dalej pozostaje przy rozgrzaniu silnika.
Co więcej (i tu jest ta część mechaniczna) dzisiaj już drugi raz mi się zdarzyło, że na gazie wyskoczyła rurka od podciśnienia ta idąca od serwa no i po prostu zaczął zamulać, strzelać, syczeć i gasnąć. Dodam, że kable i świece są nowe firmy ngk, i co ciekawe na benzynie też się czasami zadławi (żadko bo żadko, ale lekki zamuł czasem czuję gdy przyśpieszam na biegach 2 i 3). Nie wiem czy to ma związek ale z 5x już mi się zdarzyło na benzynie tak, że przy ruszaniu gasł i nie chciał odpalać.

Proszę o pomoc bo moja wiedza już serio wykracza poza ten temat :sad:
tylko nie chciałbym rad typu wyreguluj gaz itd (co zrobię i tak w najbliższym czasie) bo problem polega na czymś więcej a przynajmniej tak mi się wydaje.
Główną poszlaką jest to czemu rurka tak często wyskakuje idąca do serwa, dlaczego strzela i czemu to wszystko się zdarza na lpg?

Pele - 28 Sie 2011, 01:28

To gaźnik ?? Jak dawno był regulowany przez jakiegoś fachowca ??

Rurka wyskakuje dlatego że strzela, a strzela bo jest zła mieszanka - regulacja LPG ...

JoeMix - 28 Sie 2011, 09:13

Pele napisał/a:
To gaźnik ?? Jak dawno był regulowany przez jakiegoś fachowca ??
Co ma regulacja gaźnika do LPG?
matrix-1990 - 28 Sie 2011, 09:14

No dobra to spróbuję wyregulować lpg w czwartek.

Byłem sceptyczny bo w starym reduktorze też strzelało to pisali na forum i gazownik mówił, że reduktor do wymiany, wymieniony a problem dalej pozostał :P

Gaźnik regulowany 1,5 roku temu

JoeMix - 28 Sie 2011, 09:21

matrix-1990, ale to silnik z fiesty? Jaki masz gaźnik, jakie ssanie i jaki mixer na tym wszystkim,,,
matrix-1990 - 28 Sie 2011, 09:31

silnik jest oryginalny od nowości z fiesty (1.1)
http://www33.patrz.pl/u/f/11/96/31/1196318.jpg

ssanie takie jak w każdym hcs'ie z gaźnikiem, ręczne, nie wiem co więcej można o nim powiedzieć :P

JoeMix - 28 Sie 2011, 09:41

Dobra, masz podwójny mixer, jak jest zasilany, z jednego parownika i to rozdzielacz z 2 śrubami jest?
matrix-1990 - 28 Sie 2011, 09:43

tzn idzie sobie wąż z parownika no i tam rozdziela na dwa węże w pewnym miejscu, i na nim jest śruba do regulacji jedna

myślałem, że może trzeba by było tego węża między parownikiem a mikserem wraz z mikserem jakoś wyczyścić bo może ma ten mazut ze starego reduktora, no i jeszcze nad tym że może odkręcić więcej gazu żeby szedł z butli, no ale nie znam się aż tak czy to może mieć znaczenie. Ustawienia są jakie były 3 lata temu i dużo lepiej wtedy chodził, no a teraz jeszcze nowy reduktor

JoeMix - 28 Sie 2011, 10:36

Zacznij od zakręcenia lub odłączenia i zatkania połówki mixera która jest nad połówką gaźnika bez ssania, tam gdzieś do 90km/h, na wolnych i tak nie ma przepływu powietrza, a jak się będzie lało z mixera to mogą być cyki, więc ogarnij silnik na połówce, jak już dobrze będzie chodził to zaczniesz sobie odkręcać gaz na drugą przepustnicą by silnik odzyskał pełną moc,,,

Druga sprawa, mixer mas jak na zdj ecu czy jakoś bardziej normalnie jest ułożony w czasie jazdy?

matrix-1990 - 28 Sie 2011, 10:59

mikser jest dociśnięty do gardziela sprężynką (jak ogarnę gaz to mam zamiar to zmienić i przymocować na śrubki)

JoeMix napisał/a:
więc ogarnij silnik na połówce,

nie rozumiem?

JoeMix napisał/a:
jak już dobrze będzie chodził to zaczniesz sobie odkręcać gaz na drugą przepustnicą by silnik odzyskał pełną moc,,,

czyli generalnie regulacja?

JoeMix - 28 Sie 2011, 11:55

matrix-1990 napisał/a:
mikser jest dociśnięty do gardziela sprężynką (jak ogarnę gaz to mam zamiar to zmienić i przymocować na śrubki)
Zacznij od tego właśnie, pod mixerem, czyli między nim a gaźnikiem ma być szczelnie,,,


Obetnij przt podstawie to co zaznaczyłem na czerwono, i przykręć, ori śrubki będą za długie musisz coś dobrać, jak mam jeszcze gumowe podkładki to zostaw, uszczelnią ładnie,,, na deklu są podobne wypusty, tez obetnij, puszkę zamknij tylko na zatrzaski do koła,,, u góry Ci zostaną 3 dziury, w każda wsadź 2gr posmarowane silikonem (oczywiście silikonem w dół, a moneta orzełkiem do góru),,, jak już dolna podstawę filtra będziesz miał sztywno i nieruchomo przy zdejmowaniu góry, to na jakieś blaszki umocuj mixer,,, tak by powietrze do silnika leciało tylko góra, czyli zero nieszczelności na dole,,,

Matifcb - 28 Sie 2011, 16:01

mialem to niedawno po wyumianie swiec, okazalo sie ze kable NW i po klopocie
matrix-1990 - 28 Sie 2011, 16:26

Matifcb, wydaje mi się, że gdyby to była wina kabli WN to by nie zalezalo od temperatury, zresztą wymieniałem na nowe ostatnio

JoeMix, zrobię w tym tygodniu tak jak mówisz i napiszę

Matifcb - 28 Sie 2011, 16:29

no u mnie wlasnie jak zimny zsilnik to nie robilo a na cieplym strzelal. Swiece moze ?
Pele - 28 Sie 2011, 18:48

JoeMix napisał/a:

Co ma regulacja gaźnika do LPG?


Do LPG nic ale do tego:

matrix-1990 napisał/a:
na benzynie też się czasami zadławi (żadko bo żadko, ale lekki zamuł czasem czuję gdy przyśpieszam na biegach 2 i 3). Nie wiem czy to ma związek ale z 5x już mi się zdarzyło na benzynie tak, że przy ruszaniu gasł i nie chciał odpalać.


Zapytałem orientacyjnie żeby móc ocenić intensywność ewentualnego zabrudzenia itp :-P

matrix-1990 - 29 Sie 2011, 23:46

Przyjrze się jeszcze tym świecom i kablom, wymieniałem je 4 miesiące temu na ngk v-line i kable też ngk, no ale w sumie dyskoteka chyba jest pod maską w nocy jak ostatnio patrzałem.
Stestowałem z ciekawości jak z tym powietrzem i jednym razem jechałem bez filtra powietrza, a drugim razem zatkałem szmatką wlot powietrza i żadnej poprawy nie było w obu przypadkach.

Matifcb - 30 Sie 2011, 00:27

skoro masz dyskoteke jak jest ciemno nie ma sie co zastanawiac ! u mnie to byly kable jak tak mialem !
matrix-1990 - 30 Sie 2011, 08:12

taa tylko że to są nowe kable NGK, wolałbym jakoś wpierw sprawdzić czy to ich wina zanim wydam majątek na motorcrafty
JoeMix - 30 Sie 2011, 08:36

Do że jest dyskoteka to nic ie znaczy bo sa kable które że tak powiem świecą czy błyskają,,, pytanie czy iskra ucieka na bok,,, albo wnikliwa obserwacja, albo trzeba pomacać na pracującym silniku okolice dyskoteki :)
Matifcb - 30 Sie 2011, 14:23

moze zalatwic od kogos pasujace kable i sprawdzic na innych..
matrix-1990 - 1 Wrz 2011, 10:28

nie mam nikogo bliżej znajomego niestety co ma fiestę :sad:

Kable jednak nie iskrzą się jak dokładnie się przyjżałem 2x w nocy, jak wyjmowałem po kolei za fajkę no to jeden mnie kopnął, wymienie go jak będzie chwila czasu i zobaczę czy jest różnica.
Druga sprawa, że dzisiaj pojadę na regulacje i powiem czy coś to dało
Trzecia - pomyślałem że może niewyregulowane zawory? Bo były baardzo dawno nieregulowane

Dodam jeszcze więcej objaw (może pomoże): jak się rozgrzeje juz tak w miare, np przy 30 min jezdzie, to na luzie falują obroty, czasem już nie tylko przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 4 na 5 sie dławi i strzela, ale też przy ruszaniu jak jest rozgrzany.
Na zimnym silniku gaśnie na luzie (ale to pewnie regulacja), i ogólnie na wysokich obrotach dobrze się trzyma, ale jak się na prawde rozgrzeje to i na wysokich już go zadławi jak się wciśnie gazu

Matifcb - 1 Wrz 2011, 11:10

zawory to miala byc kolejna rzecz ktora mialem sprawdzic ale kable rozwaizaly problem. Jezeli tam jakis masz trefny jak mowisz to naprawde radze od tego zaczac.
matrix-1990 - 1 Wrz 2011, 22:06

dobra więc faktycznie okazało się że na jednej świecy porcelanka była pęknięta, wcześniej nie zauważyłem, bo po ciemku ciągle sprawdzałem czy iskry lecą itd. Gazownik troche podregulował no i jest o niebo lepiej. Może to jeszcze nie to, ale na pewno by się przydało zaworki wyregulować i inne, w każdym razie jezdzić już się da
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 00:34

przez dokrecanie pekaja, sciskasz i sie rozszerza i peka, tak samo jak przy peknieciu na izolatorze... wkrecisz za mocno i elektroda rozgrzana rozsadza izolator...kiedys tak bylo ze sie wyciagalo swiece i izolator palcami schodzil... z elektrody, teraz juz robia ze szczelina i bardziej waskie izolatory szybko osiagajace temp swiece i dopiero po rozgrzaniu odprowadzaja cieplo jak material sie rozszerzy. rada na przyszlosc od wujka: nie dociagaj swiec albo rob to tyle Nm lub takim katem jak zalecana przez producenta. ngk inaczej bosch inaczej, z podkladka inny kat bez inny
matrix-1990 - 2 Wrz 2011, 12:20

zapamiętam wujku :ok:
kszymon83 - 6 Wrz 2011, 19:50

Ja mam ten sam problem jak się rozgrzeje silnik to zaczyna się dusić i porobiłem te wszystkie rzeczy jakie wyczytałem w tym temacie.zostało tylko wymiana filtrów od gazu i gazownika regulacje,co do dławienia to na benzynie nie ma problemu żadnego.Jeżeli możesz napisz co było przyczyną u Ciebie w fiestce. :)
Pawełos666 - 6 Wrz 2011, 20:09

instalacja zaplonowa sie klania... prawdopodobnie za duza przerwa na swiecach lub sciachane badz stare kable i po rozgrzaniu masz to o czym piszesz
luki - 6 Wrz 2011, 20:14

Odizolujcie do maksimum dopływ ciepłego powietrza do filtra, tak samo żeby lewizny nie łapał.
kszymon83 - 6 Wrz 2011, 20:14

a jeszcze jedno pytanie?kable robią się gorące to normalne zjawisko?
albo czy można jakoś sprawdzić kable samemu?

bojarek - 6 Wrz 2011, 20:41

luki:
luki napisał/a:
Odizolujcie do maksimum dopływ ciepłego powietrza do filtra
Mam pobór powietrza tyle znad kolektora wydechowego ile z przodu, standardowym wlotem i nie mam problemów z wyprzedzaniem na czwórce. Opisz to odizolowanie dopływu ciepłego powietrza...Nie dziwi Cię, że konstruktor jakoś tego nie wdrożył?
Pawełos666 - 6 Wrz 2011, 21:07

dajcie spokoj z tym powietrzem cieplym w gazie... to nie ma zadnego zwiazku z praca silnika... problemem sa przewody zaplonowe stara izolacja stracily parametry izolacji do przebicia i jest czesciwa ucieczka napiecia tzw. objawia sie to marna iskra przy lpg, ze starosci rdzen sie nie zurzywa weglowy w fordach tak bardzo bo jest wykonany z wlokna z masy i ma staly opor na metr kabla, trzyma te parametry do konca jesli chodzi o opornosc, obciazac przewody moze rowniez jak pisalem wyzej za duza przerwa na swiecach zwlaszcza w lpg, czyli zjechane swieczki i strzaly
Pawełos666 - 6 Wrz 2011, 21:18

kszymon83 napisał/a:
a jeszcze jedno pytanie?kable robią się gorące to normalne zjawisko?
albo czy można jakoś sprawdzić kable samemu?

jak maja 3 lata w lpg to sie wymienia, na lpg sa mocno obciazane, mozna samemu sprawdzic tylko opor rdzenia a rezystancji izolacji nie sprawdzisz sprawdza sie to w mega omach jest tester przebicia izolacji tez... ale to nie na warunki domowe, w Polsce jezdzi sie az pojawiaja sie problemy czyli masz pod maska disko swieca tancza i klaszcza albo jak psiukniesz mgielka wodna rozpylaczem na pracujacym silniku w ciemnosci i ujrzysz iskierki, wtedy kable do smieci

kszymon83 - 20 Wrz 2011, 17:45

Dzięki Pawełos666 problem rozwiązany,nie dusi się,nie strzela:D
Polecam Goscia:D:D:D:D:D :devil:

Pawełos666 - 23 Wrz 2011, 22:33

No wiesz na zestawie z USA musi zapierdalać (skromny) ozor
ciesze sie ze motorcrafty :krzesłemgo: znalazly swoje miejsce w smietniku i poczules co to moc szarpiacego HCS'a z kondensatorami pulstara i swiecami denso <8>
niech moc bedzie z nami, i pamiętaj nie chwal się na forum, że masz tak odpicowany układ zapłonowy :joint:
bo wszyscy będą chcieli kupić taki zestaw do swoich silnikow nawet CI ktorzy uzywaja irydu czy platyny, a tak serio jak coś to pw, pomoge kazdemu, subaru toyota honda nie ma ograniczen
kolega wyzej byl kroliczkiem doswiadczalnym spasowania zestawu opartego na kondensatorach wzmaniajacych prad szczytowy iskry firmy pulstar, koszt zlozenia takiego zestawu jest wysoki, nie moge takich rzeczy pisać tu na forum, ale gdyby ktoś chcial zlozyc konkretniejszy zestaw, to polecam sie :) tak czy inaczej oplaca sie zalozyc poniewaz jakosc iskry przyspieszenia, wchodzenie silnika na obroty i odglosy jakie przy tym wydaje (calkiem inne) :twisted: i spalanie poprawia sie znaczaco, sam zlozenia (koszt ich i dobrania swiec) nie przewyzsza watosci 2 kompletow kabli a wystarcza na wiele dluzej niz seryjny zestaw

luki - 23 Wrz 2011, 22:50

Pawełos666 napisał/a:
dajcie spokój z tym powietrzem ciepłym w gazie... to nie ma żadnego zwiazku z praca silnika


wytłumacz mi zatem kwestie: od kąd wsadziłem CVH strzelał mi i na gazie i na benzynie, zmieniałem świece, kable cewkę komputer wiązkę i dalej kichała po wymianie trzeciej puszki dolotu, kilku zestawów świec kabli, dorobiłem osłonę kolektora wydechowego, do tego przerobiłem dolot izolując na ile się dało dopływ ciepłego powietrza z silnika. Od tamtego czasu jeszcze mi się nie zdarzyło żeby strzeliła.
Jak mi to wytłumaczysz :fox:

Pawełos666 - 23 Wrz 2011, 23:21

wszystko zalezy do czego podlaczony masz gaz czy do gaznika czy inaczej. cieple powietrze powoduje odparowywanie gazu, lewe powietrze gdzies tez sie moze pojawiac np na gazniku czy rurce od kolektora dolotowego, (wszystko tez zalezy od samego rodzaju instalacji), modeli swiec jakie miales, sprawnosci kabli, nie wiem o jakim cvh mowimy jaki jest typ zasilania benzyny. cieple i zimne powietrze ma wplyw na mieszanke gazu jaka wlatuje do kolektora, w zaleznosci od tego jak gaz ustawiony...gaz pracuje dobrze w moim przypadku mam zaplon stawiony prawie na znaki na aparacie zaplonowym przyspieszony o 1-1,5mm, jesli chodzi o zwykle swiece bez bajerow najlepsze efekty uzyskalem na fr7ldc+ ewentualnie k20tr11 przestawionych z 1,1mm na 0,9mm oraz fgr7dqi / fgr7dqp najwyzszy model od BMW, nie posiadam zadnego dolotu, oprocz puszki (musi byc dobrze skrecona) w srodku mam standrdowy filtron ae251 bodajze lub 250, w gazniku mam zakrecone calkiem powietrze i odkrecone o obrot, na srubie regulacyjnej gazu w instalacji lovato mam zakrecona srube az spadal z obrotow nastepnie odkrecona o rowno 1 obrot (3/4 bylo za malo). do tego srubke od cisnienia gazu odkrecana az do momentu kiedy zlapie 1400obr... tak ze na wezu jest skrecony dosc mocno a cisnienie puszczone z parownika wysokie. nigdy mi nie strzelil. jak masz gaznik to napisz to opisz montaz gazu. moze problem tkwi w instalacji gazu. jedyny raz strzelil mi kiedy zalozylem kabel z cylindra 4 na 3 wiec nie pomoge. masz cos z gazem nie tak. tak ustawiony pali mi 9 litra. dodam ze czasem jezdze 120 na trojce jak go przeciagam bo jest jeszcze spory zapas... na seryjnych swiecach nie wiem czy 130 poleci na 3 biegu przy ostrym pilowaniu. swieca w gazie wazna rzecz dluga cienka iskra z irydowek fusion fgr7dqi czy platynowych fgr7dqp z irydem daje rady elektroda ma 0,3mm srednice, troszke lepiej chodzi niz na dwuelektrodowych zwyklych od beemek glebiej osadzonych na 5mm czy na jakich kolwiek innych 7mm 2 elektrodowych , im ciensza iskra dluzsza a glebiej tym lepsza palnosc mieszanki, jeszcze podpowiem tym co maja cvh ze na 4 elektrodowych zwyklych chodzi gorzej niz na 2 elektrodowych, kazaszana jest na 1 zwyklych elektrodowych chyba ze dolozy sie wzmaka wtedy hula rowno, a jak nie ma wzmaka to trzeba sklepac na 0,7mm rowno wtedy pracuja lepiej niz na 0,9mm ngk dostepne dla tego silnika czy 1,0mm motorcraft, ale to wszystko zalezy od ustawien zaplonu, jak zmieniasz szczeline to w parze z tym zaplon wspolpracuje
szynszyl - 24 Wrz 2011, 10:41

Pawełos666, czytam i czytam... i czytam...
chłopie.. czasem nie mogę Cię już czytać. wkładaj świece jakie chcesz i gdzie chcesz. zabawiaj się nawet z nimi.
miałem LPG na parowniku w CVH kilka lat i standartowe dobrej firmy świece. nie strzelało, nie kopało i nie pierdziało. do tego dobrej jakości standartowe kable WN ( czyt. + sprawne). szczelny dolot z czystym filtrem.
tak samo robię w oplu i nissanie i nie ma problemów. jazda bezawaryjna. fakt, że mam teraz sekwencję.
matrix-1990 napisał/a:
jak wyjmowałem po kolei za fajkę no to jeden mnie kopnął, wymienie go jak będzie chwila czasu i zobaczę czy jest różnica.
Druga sprawa, że dzisiaj pojadę na regulacje i powiem czy coś to dało
popierdzieliłeś kolejność. niesprawna instalacja uniemożliwia sensowną regulację czegokolwiek.
Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 11:52

"chlopie" a mi sie nawet nie chce takim ludziom odpisywac, wiecej pisze na forach tuningowych gdzie troche osob rozumie kwestie sprawnosci swiec. jesli chodzi o fieste ja ze swoim autem nic nie kombinowalem z dolotem wywalilem mu ta cala blache bo dla mnie nie ma roznicy przy jezdzie na lpg, wpada za to wiecej powietrza ktore zasysa gaz. nie bawie sie w fieste, dopasowuje swiece obecnie ludziom w racingdrag na fwd ktorzy maja co prawda te 2 miejsce w PL na te 402m no fakt nie 1, ale nie chce mi sie dalej pisac o tym, bo i tak za duzo sie na ten temat wypowiadam..., napisalem jakie swiece stosowac a jakie nie daja rady. żadne swiece typowo seryjne i ich odpowiedniki do aut ktore mialy fabrycznie lipne swiece a w fordzie mamy tego przyklad "oszczednosci" z czego by nie byly odpowiedniki ich nawet z denso nie maja startu z modelami ktore juz cos soba reprezentuja przy montazu fabrycznym innych aut, iskra w turbo ma duze znaczenie jak i w lpg i nikt mi nie powie ze na serii auto jedzie, jest spora roznica, czy bys mial sekwencje czy nie, nie miales nigdy dobrych swiec to sie nie wypowiadaj, a auto strojone na smieciu nigdy nie pojedzie, chocbysmy ustawiali gaz wzorcowo moze sie tylko wydawac ze to jedzie. przykro mi. poza tym swiece klasy jakie dal ford 25 lat temu sa dzis juz malo stosowane przez producentow, w paru autkach z XXI wieku gdzie sa wlozone na montaz fabryczny pewnie z oszczednosci sa przeklinane...i ludzie maja z nimi klopoty bo nie sa to dobre swiece.
matrix-1990 - 24 Wrz 2011, 12:01

szynszyl,
matrix-1990 napisał/a:
dobra więc faktycznie okazało się że na jednej świecy porcelanka była pęknięta, wcześniej nie zauważyłem, bo po ciemku ciągle sprawdzałem czy iskry lecą itd. Gazownik troche podregulował no i jest o niebo lepiej

Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 12:07

szynszyl napisał/a:
popierdzieliłeś kolejność. niesprawna instalacja uniemożliwia sensowną regulację czegokolwiek.
ock? czego kolejnosc, kabelkow? przeciez cvh nawet nie odpali na 2 garach w takim przypadku, ciezko by bylo odpalic na wykreconych 2 swiecach nie mowiac, ze bedzie bomba z 2 cylindrow na lpg w innym momencie ktore nie dadza nawet zakrecic walem pozostalym zeby zalapal, dajmy spokoj :nawalony:
szynszyl - 25 Wrz 2011, 11:01

matrix-1990, to było później czytając posty po kolei
Pawełos666, świeca uszkozona nie oznacza, że w ogóle nie pali.

Pawełos666 napisał/a:
żadne swiece typowo seryjne i ich odpowiedniki do aut ktore mialy fabrycznie lipne swiece a w fordzie mamy tego przyklad "oszczednosci" z czego by nie byly odpowiedniki ich nawet z denso nie maja startu z modelami ktore juz cos soba reprezentuja przy montazu fabrycznym innych aut, iskra w turbo ma duze znaczenie jak i w lpg i nikt mi nie powie ze na serii auto jedzie, jest spora roznica, czy bys mial sekwencje czy nie, nie miales nigdy dobrych swiec to sie nie wypowiadaj, a auto strojone na smieciu nigdy nie pojedzie, chocbysmy ustawiali gaz wzorcowo moze sie tylko wydawac ze to jedzie

zacytaowałem kawał Twojego tekstu nie ze względu na jego bezcenność :edi:
jak możesz twierdzić, ze wszystko fabryczbe jest do dupy, a w szczególności ford i jego motorcraft.
jakbyś miał trochę lat więcej pewnie byś lat tamu 4-5, pisał namiętnie o świecach NGK.
jeżdżę na 1-elektrodowej denso w nissanie i 2 elektrodowej beru w oplu. w obu mam sekwencję. nissanie mało elastyczną ale cholernie wytrzymałą i długo trzymającą parametry brc, zaś w oplu założoną (2 lata temu) jeżdże osobiście od prawie roku na stagu-200, którego sam bym w zyciu nie założył. w obu przypadkach auta jeżdżą. co do żywotności i stanu mogę wypowiadac się tylko o nissanie, bo mam go już długo (Qzyn mi go zachwalał :) ) i na tych śmieciach jeżdżę kilka lat. w znanej firmie z Tarnowa Czakram nie spotkałem się z negatywną opinią o zastosowanych przeze mnie elementach instalacji WN. czytając Twoje posty muszę wpaśc na kawe do kenczorfa, a potem wpaść do tej firmy i nakłaść chłopom po ryju, bo zdaje mi się tylko, że
Pawełos666 napisał/a:
auto strojone na smieciu nigdy nie pojedzie


fajnie że masz w podpisie reklamę sklepu z własnym wytworem wyobraźni. widzisz "chłopie" jakoś na forum nigdy nie zachwalałem znanej firmy ubezpieczeniowej, wspominałem tylko jakie ma rozwiązania.

Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 11:33

jezdzic bedzie ale roznica bedzie na lepszych swiecach, swieca za 6zl ma gruba iskre ktora nigdy nie bedzie pracowala jak swieca z cienka ktora zapala mieszanke duzo lepiej, nie mam sklepu z wlasnym wytworem wyobrazni dlugo sprzedawalem swiece jako sprzedawca i pracowalem jako elektronik, znam sie na tym. teraz stroje i dobieram swiece w racingdrag i wiem jak usprawnic kazda instalacje narazie mi to wychodzi i mnie nie przekonasz do tego co piszesz. nie pisz ze swieca za 6zl da Ci dobre parametry pracy. to co odczuwasz to inne + auta ktore jest poprawnie ustawione. doskonale wiem jak pracuja swiece denso 1 elektrodwe z seri U lub ZU nie zachwalaj ich bo to typowo zwykla swieca dla oszczednych. te zas ktore masz w oplu sa swiecami duzo lepszymi ze wzgledu na budowe. popatrz nawet na cene swiecy 1 elektrodwej plytkiej i 2 elektrodowej od opla ktora ma calkiem inna budowe iskre slizgowa glebiej osadzone elektrody. z tego typu tanich swiec do opla polecalbym CI raczej swiece bosch, dlatego ze wszystkie 3 firmy robia je w niemczech, bosch i beru niekiedy we francji, denso jest japonskie i robione w niemczech. swieca boscha z takiego typu moze miec elektrode srodkowa wykonana dodatkowao z miedzi i pokryta itrem da jej to lepsze wlasciwiosci pracy na gazie w wysokich temp. gaz ma to do siebie jak pisalem w poprzednim watku ze przy marnej instalacji potrzebuje glebszego osadzenia elektrod w przypadku zwyklych swiec a na pewno cienkiej iskry, maksymalnych mozliwosci z auta nie uzyskasz na wymienionych wyzej swiecach, to jedynie tania alternatywa, nie przekonasz mnie i innych ktorzy kombinuja cos z ukladami zaplonowymi, sorry nie przekonasz mnie , masz po prostu dobra instalacje i nie wymagasz wiecej od auta
bojarek - 25 Wrz 2011, 11:51

Pawełos666: Innymi słowy - jesteś wyszkolony pod kątem markowości denso, boscha i cienkich iskier na świecach. Dej se pedzieć chopie, że zanim posiadłeś te wszyskie "rozumy" było, jak napisał Ci szynszyl - auta śmigały, a już nasze fiestki zwłaszcza i było gites. Zastanów się sam nad sobą: komu i co chcesz udowodnić w kolejnym wątku - swoją wyższość w przyswojonej wiedzy, czy naszą głupotę, że babrzemy się w starych motorcraftach, które - o dziwo - mają się dobrze i takoż się sprzedają? Wyświadcz może grzeczność ogółowi i "spadnij" z tego Forum?
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 12:11

otóż to bojarek i te swiece stosowane sa nadal w nowych autach ,z tym ze ludzie narzekaja po zalozeniu gazu, majac duzy silnik i forda z USA czuja po wlozeniu swiec lepszych technologicznie nie koniecznie drozszych znaczna poprawe... nie przekonam sie do tanich modeli motorcrafta, nawet do platynowych bo sa drogie jak na platynowe t drozsze niz innych firm duzo lepsze swiece, chore ceny, tak jakbys kupowal Denso z ASO do Toyoty za 160 zl a swieca chodzi po 40zl sztuka albo NGK do Madzi w pudelkach Madzia NGK po 120zl, jak towar za 30zl dobrany z tej samej firmy, czy innej je objedzie... spadam na zawody za tydzien moze cos napisze, jak temat sie rozwinie, tak czy siak matrix'owi i drugiemu koledze udalo mi sie pomoc (mial nowe kable i swiece motorcrafta) problem minal i udalo sie wstawic uklad zaplonowy lepszy niz fabryka tzn cos w oparciu zwyklych tanich denso, ale na kondensatorach wzmacniajacych Isz ukladu zaplonowego http://offroad-review.com/new/index.php?page=96
bojarek - 25 Wrz 2011, 12:22

Pawełos666:Może zacznij pisać jak Polak - początek zdania z dużej litery i jako tako interpunkcja? A cały ten powyższy "wykład" - kogo to interesuje? Wyluzuj może, bo nawet, jak posiadłeś wiedzę o doborze świec, to czy byłeś proszony o elaboraty w tej kwestii? Pytam jako "moherowo-komunistyczny" zgred.
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 12:38

tak bylem, kolega zalozyl ten watek i zwrocil sie o pomoc, inny kolega rowniez poprosil o pomoc na pw i ja otrzymal, a wciales sie Ty i nam sie to nie podoba, cos jeszcze dodasz? jak narazie nie jestes proszony o dalsze wypowiedzi w tym temacie z racji tego ze problem zostal rozwiazany
szynszyl - 25 Wrz 2011, 12:51

jakbym miał czas drogi Pawełos666, odpaliłbym google, a także wikipedię. poczytałbym i zaczął stosować odpowiednie terminy, aby z Tobą podyskutować na t.ak wysokim poziomie - niestety nie mam na to czasu.
zachwycasz się świecami, jednak niewiele mądrości wkładasz w kable WN, bez których każda świeca nadaje się na złom. nie rozwijasz swojej niesamowitej wiedzy na forum o kablach z rezystorem lub nie. a co z kablem z R we współpracy z cudownym głębokim denso? z boschem z itrem lub bez?
a cewki zapłonowe? a może jakiś bajer podnoszący napięcie z 12kV na 15 kV włączony do pod cewkę?
wtedy problem świecy zniknie w większości starych zagazowanych fiest

Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 12:55

wkladam wkladam, biore tez pod uwage kable....i wzmacniacze zaplonu, lepsze cewki. ale tu pisalem o tanich rzeczach. stosujac kondensatory nie mozna stosowac swiec z rezystorem poniewaz przyniesie to odwrotny skutek,a stosowanie ich ze swiecami irydowymi czy platynowymi z serii powiedzmy vx bez rezystora moze dac efekt rowniez odwrotny - plazme. jest to minus tego ukladu ze nie mozna dolozyc rezystora przecizakloceniowego w swiecy. kable z rdzeniem weglowym nie zawieraja rezystora poniewaz wlokno weglowe ma staly opor na metr kabla, w fordach nie stosujemy dodatkowych rezystorow kable sa przeciez z wlokna a nie tak jak w np VW miedziane. 12kV w lpg nie mialoby szans zeby jako tako pracowac na standardowych swiecach. iskra w lpg potrzebuje okolo 15kV lub wiecej do przeskoku na klasycznych
bojarek - 25 Wrz 2011, 13:00

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
tak bylem, kolega zalozyl ten watek i zwrocil sie o pomoc
I tu kłamiesz, żeby dowieść swego...Przeczytałem wątek od początku i nigdzie nie ma w postach zawrtej prośby: Pawełos666, mógłbyś pomóc? To TY się wciąłeś z tą Swoją nieskalaną wiedzą i to Ty kłapiesz w kółko te same frazesy i slogany.
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 13:21

jest PW, nie trolluj wiecej
bojarek - 25 Wrz 2011, 20:01

Pawełos666: A Twoje "bebły" w kółko te same, to nie jest trollowanie?
Pawełos666 - 26 Wrz 2011, 20:01

nie to jest pomoc, mam potrzebe dzielenia sie tym co wiem i czym sie chce podzielic, rowniez przekonac innych i mam z tego satysfakcje jesli ktos mi potem pisze ze auto lepiej jezdzi, jesli nie przestaniesz spamowac i krytykowac innych zalatwimy to inaczej :)
bojarek - 26 Wrz 2011, 21:28

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
nie to jest pomoc, mam potrzebe dzielenia sie tym co wiem i czym sie chce podzielic, rowniez przekonac innych i mam z tego satysfakcje jesli ktos mi potem pisze ze auto lepiej jezdzi, jesli nie przestaniesz spamowac i krytykowac innych zalatwimy to inaczej
Ale co nas obchodzą Twoje chęci? Miej satysfakcje w seksie może...nawet manualnie, ale tu po prostu pisząc elaboraty bez podstawowych zasad pisowni stwarzasz zawirowania wzrokowe na przedstawianym tekście; polega to na tym, że doczytując do końca, nie wiadomo o czym początek. Takie podejście do sprawy, jakie przedstawiasz, mogą mieć członkowie ugrupowań religijnych - oni też "mają potrzebę" raz po raz dzwonić mi do drzwi - Ty masz potrzebę "wypisać się" na TYM akurat Forum...Wyluzuj dla dobra ogółu ze starszymi fiestkami. :przytul:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group