|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK4] Kable WN
GrubyP - 13 Sie 2011, 08:42 Temat postu: [MK4] Kable WN Szukałem w poradach eksploatacyjnych ale tam głównie o świecach a o kablach prawie nic.
Moje pytanie, jakie przewody zapłonowe do Endury 1.3 na LPG. Od nowości są motorcrafty, ale ostatnio w garażu na wieczór zrobiłem taki test, że po zapaleniu mój brat pocisnął pedała gazu a ja spoglądałem na przewody i co ciekawe na 1 przewodzie jakby się jarzyło, rozjaśniał się. Aby to zjawisko miało miejsce to trzeba było wcisnąć gaz do samej podłogi... A z tego co czytałem na necie świadczy to o zużyciu tychże przewodów...
Teraz przeglądam sieć i szukam, albo horrendalnie drogie, albo około 70 zł, skoro będę już wymieniał to chciałbym to zrobić abym za rok nie musiał znowu kupować.
Warto te za 70 PLN kupić czy trzeba te lepsze, a jak lepsze to jakie ?
http://allegro.pl/przewod...1726628378.html - te dośc dobrze się prezentują na zdjęciu
http://allegro.pl/przewod...1758442351.html
http://allegro.pl/przewod...1753838086.html - te chyba dobrej firmy. Spasowałyby ?
bojarek - 13 Sie 2011, 11:34
GrubyP, GrubyP napisał/a: | Od nowości są motorcrafty | To znaczy od kiedy? Bo jeśli od 1998r, to mają prawo "świecić". Motorcraft jest przede wszystkim dla forda, więc nie kieruj się wyglądem - pierwszy link, ani czy "spasują". Kombinowanie zwykle skutkuje kolejnym wydatkiem w krótkim czasie.
Marcin - 13 Sie 2011, 11:37
jak dostaniesz motorcrafta to je kupuj, ja już mam 3-cie (nie ori) u siebie i może będzie spokój...
GrubyP - 13 Sie 2011, 11:58
bojarek napisał/a: | Bo jeśli od 1998r, to mają prawo "świecić" |
No jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń, samochód działa "normalnie", ale czytałem, że przewody jak są walnięte to może pójść cewka- a to chyba droższe, wydatków zbędnych nie chce sobie robić. Po 2 jak w grudniu mi gaz założyli to gostek powiedział, że mam świece zmienić na nowe i przewody WN też, zmieniłem tylko świece na motorcrafty a przewody sobie odpuściłem. Teraz przed zimą, zamierzam świece wymienić, przewody + oleje i filtry bo już licznik na to wskazuje. Dlatego pytam o te przewody. Świece motorcrafty za 10 PLN/sztukę, co 20 tys zmieniam- gaziarz mówił, żeby na tych częściach nie oszczędzać.
Marcin napisał/a: | ak dostaniesz motorcrafta to je kupuj, ja już mam 3-cie (nie ori) u siebie i może będzie spokój... |
Wiem, wiem... najlepiej byłoby, skoro te hulają już 13 lat i dopiero teraz na jednym przewodziku coś wyskakuj. Na dodatek tylko jak jest na prawdę pedał gazu w podłogę wciśnięty i ma spore obroty bo wcześniej ciemno... wszystko normalnie. Tylko, że przewody są naprawdę drogie... motrocrafta, fiesta ma już 13 lat, 20 tys na LPG zrobione a ile na benzynie to diabli wiedzą, więc ile mi jeszcze pojeździ? Nie wiem czy warto dawać 140 zł za motorcrafty
Macie doświadczenie z którymś z tych produktów? Ewentualnie jakieś inne ale do 80 PLN żeby były...
bojarek - 13 Sie 2011, 12:23
GrubyP: Z Janmorów cenowo będziesz zadowolony...
Pawełos666 - 13 Sie 2011, 18:11
odezwij sie do mnie na gg 540570, siedze w temacie, wysylki 24h; nie sluchaj sie zadnych gazownikow i nie wkladaj zadnych oryginalnych swiec do gazu motorcrafta na pale, przy lpg liczy sie kazde 0,1mm na swiecy niklowej by bylo ustawione do wydajnosci cewki z dokladnoscia, napisz do mnie spasuje Ci komplet na generatorze tak ze bedzie auto hulać jak brzytwa i pewność niezawodnosci=100%, podaj mi tylko numer cewki zaplonowej lub przeslij mi jej zdjecie. reszte dobiore i wykonam. zmiescisz sie cenowo rowniez. nie kupuj w ciemno kabli niby motorcrafta sa robione z przewodow chinskich z bylejakim rdzeniem weglowym w srodku. jak zle ustawisz przerwe na swiecy to tez nie za ciekawie lub kupisz zle. nie wzoruj sie katalogami ngk bo nie sa doskonale. ani zadnymi innymi jesli danej firmy swieca nie byla uzywana na montaz fabryczny lub nie jest teraz dostepna w sprzedazy a jako zamiennik. na pewno nie wiesz ze przerwe do lpg sie ustawia majac pojecie o danej instalacji zaplonowej lub kupuje swiece do lpg majac pod auto gotowe (producenci wiedza mniej wiecej jaka przerwa). odezwij sie mam naprawde dobre ceny, ustawie Ci to i bedziesz spac spokojnie. moge CI tez pokazac dowody ze udaje mi sie dobierac swiece lub ustawiac je tak ze pracuja lepiej niz dedykowane z katalogow ngk czy odpowiednikow dzis dostepnych zamiast fabrycznych. z pozycji tych ktore podales z propozycjami jakie bym zapropnowal z kabli nie maja szans nawet te ngk pierwsze jesli chodzi o jakosc rdzenia... hart odpusc, to chiny, janmory polskie nie maja dobrego rdzenia weglowego, nie kazdy wie ze przewody dziela sie na 4 rodzaje i janmor ma dobre partie ale nie wszystkich typow...ale pominmy juz to. te tutela wloskie ktore podajesz sa na SAE do cvh i nie podejda do Twojej cewki. napisz do mnie dam Ci w duzo lepszej cenie i lepsze made in germany albo europejskie a nie chinszczyzne. jesli nie ustawiasz swiecy pod lpg to Twoje przewody skoncza sie znacznie szybciej, dodatkowo tak jak mowisz obciaza to cewke, wykanccza kable i powoduje wieksze spalanie oraz brak dynamicznosci auta, czemu Twoje przewody swieca? bo zalozyles gaz i dopiero teraz to widzisz... padly jak muchy - norma
Pawełos666 - 13 Sie 2011, 18:31
GrubyP napisał/a: | Nie wiem czy warto dawać 140 zł za motorcrafty | czesci ze znakiem towarowym pojazdu sa drozsze. w porownaniu z tymi co podales to tak, w porownaniu z innymi tanszymi od nich o bdb jakosci nie
GrubyP - 14 Sie 2011, 16:23
to ja się odezwę, tylko nie wiem czy zmieścisz się w cenie, bo nie mam zamiaru dawać wielkiej kasy na to. Świeczki i kable maks 130 zł?
Świece motorcrafty są oryginalne do tego modelu samochodu i się sprawdzają, a nie wiem czy znajdziesz coś za 10 PLN żeby działało jak to. W sklepie mi radzili, abym kupił platynowe itd, tylko, że cena było ponad 20 PLN w górę. Nie po to zakładałem LPG do Fiesty, żeby teraz pakować hajs w jakieś drogie części, ten samochód ma służyć do taniej jazdy z pracy i do pracy dla mojej mamy, przy tym ma się nie psuć, dlatego staram się wszystkie sprawy załatwiać na bieżąco i póki co działa. Nie chcę na siłę poprawiać jego osiągów, nie zależy mi żeby był wyścigówka, bo i tak nie będzie, słaby silnik, spory ciężar... nie wiem czy warto Pawełos666, ale dzięki za chęci. Jak nadal jesteś zainteresowany to daj znać na forum, a skrobnę coś na gadu.
http://allegro.pl/przewod...1758441971.html + tutaj sa nadajace sie do mojej fiesty, mial ktos tutele?
bojarek - 14 Sie 2011, 17:37
GrubyP, GrubyP napisał/a: | Nie po to zakładałem LPG do Fiesty, żeby teraz pakować hajs w jakieś drogie części, ten samochód ma służyć do taniej jazdy z pracy i do pracy dla mojej mamy, przy tym ma się nie psuć, dlatego staram się wszystkie sprawy załatwiać na bieżąco i póki co działa | Już przez wzgląd na Mamę na podstawowe elementy zapłonu nie powinieneś sępić. Kto Ci ugotuje smaczny obiadek, jak Mamusia utknie, bo silnik odmówi posłuszeństwa?
Pawełos666 - 14 Sie 2011, 17:38
motorcrafty sa bardzo dobrymi swiecami, ktore zaleca producent. oni wiedza co wsadzic do danej instalacji. jesli uzywa sie swiec montowanych na montaze fabryczne to bdb. ale oryginalne robione sa pod benzyne i ich przerwa 1,0mm AGSF 22 C1, wczesniej byly AGRF 22 PP. 1mm przy tej cewce zaplonowej dla lpg to zdecydowanie za duzo, bedzie chodzic, ale nie najlepiej, skoncza sie szybciej, nie bedzie to pracowalo jak nalezy poza tym wtedy auto troszke wiecej pali...zglos sie na gg. mam pare modeli juz na oku dla Ciebie, kable tez, zmiescisz sie cenowo. odezwij sie
Pawełos666 - 14 Sie 2011, 17:40
motorcrafty sa bardzo dobrymi swiecami, ktore zaleca producent. oni wiedza co wsadzic do danej instalacji. jesli uzywa sie swiec montowanych na montaze fabryczne to bdb. ale oryginalne robione sa pod benzyne i ich przerwa 1,0mm AGSF 22 C1, wczesniej byly AGRF 22 PP. 1mm przy tej cewce zaplonowej dla lpg to zdecydowanie za duzo, bedzie chodzic, ale nie najlepiej, skoncza sie szybciej, nie bedzie to pracowalo jak nalezy poza tym wtedy auto troszke wiecej pali...zglos sie na gg. mam pare modeli juz na oku dla Ciebie, kable tez, zmiescisz sie cenowo. odezwij sie
Pawełos666 - 14 Sie 2011, 18:48
pokaze Ci swiece ktore przebija motorcafty, a za pare dni napiszesz na forum ze auto ozylo i duzo lepiej sie wkreca, gg 540570
GrubyP - 13 Lis 2011, 10:22
Odświeżę temat.
W katalogu inter cars poszukałem modelu kabli do mojej fiesty i katalog podaje sentech 8529 i takie zakupiłem(relacja ceny do jakości moim zdaniem jest ok)- tylko proszę o nie komentowanie, mój wybór i kropka.
Mam problem a mianowicie końcówka kabli idących do cewki nie pasuję, są różne cewki we fiestach?
Jakie w takim razie powinny być te kable, jak chciałbym sentecha kupić?
Te końcówki powinny być takie jak na zdjęciu
http://imageshack.us/phot...1929737424.jpg/
a obecnie w tych moich bolec łączący się z cewką jest zupelnie inny i nie ma tych zaczepów mocujących- ale problem polega na tym bolcu... nie ma go i nie moge podlączyć kabla
JoeMix - 13 Lis 2011, 11:11
GrubyP napisał/a: | są różne cewki we fiestach? |
Pawełos666 - 13 Lis 2011, 12:27
modul-ford i m4 zlacze jak nie ma "zapinek" to m4, jak na gwint "m4"
Marcinowaty - 13 Lis 2011, 17:25
Ja mam od ponad 2 lat przewody firmy JANMOR. Dałem za nie 60 zł, do mk3 i nie mam zastrzeżeń.
GrubyP - 13 Lis 2011, 23:58
JoeMix napisał/a: | GrubyP napisał/a: | są różne cewki we fiestach? | |
A może byś odpowiedział na pytanie, wiesz jaki model sentecha trzeba do tej fieściny mojej(patrz na zdjęcie wyżeje, żeby ten moduł kable miały)
Przeszukałem katalogi, do fiesty tylko że z 50 Km są sentechy 8114 i one mają takie kable na zapinki...
Czy fiesta 1,3 mk IV endura 50 km i 60 km różnią położeniem cewki zapłonowej, czy w tym sammy miejscu(nad filtrem oleju) w obu silnikach jest cewka, bo jak nie ma różnicy to kable będą pasować i sobie je kupie.
Co do janmorów, słyszałem, ze kable mogą być, ale jeśli chodzi o LPG to leppiej sobie te sentechy kupic... zobacze jak się będą sprawowały, jak coś to napisze czy warte kupienia, ale czy napewno sentech 8114 będzie mi się nadawał?
JoeMix - 14 Lis 2011, 00:03
Mk4 to za nowe wozidło dla mnie i nie interesuje się tym tak bardzo,,, jesteś pierwszym właścicielem ze w katalogach części szukasz,,,, ja już się nauczyłem ze szuka się części takiej jak stara a nie takiej jak katalog pokazuje bo może poprzedni właściciel wyrzeźbił jakąś cewkę zupełnie nie od Fiesty przykładowo,,,
Pawełos666 - 14 Lis 2011, 14:28
nie, za krotkie i koniec
DewREW - 15 Lis 2011, 20:39
GrubyP napisał/a: | Mam problem a mianowicie końcówka kabli idących do cewki nie pasuję, są różne cewki we fiestach? |
zrobiłes to co ja. kupiłeś przewod nie patrzać pod maske, ja tez kupiłem sobie przeowdy na zatrzask, a okazało się ze te ktore mam montowane są na wcisk. i takie mają byc w naszym przypadku, na wcisk. przedzwon do skleu, niech wymienia. roznica miedzy nami to taka ze ja kupiłem NGK a ty Sentech, i kto wie czy Ty lepiej na tym nie wyjdziesz : P bo moje NGK przy LPG ma przebicia przy fajkach, i świeą wzdluż kabla, ale to drugie to akurat nie jest wada, z tego co się dowiedziałęm przewod ma prawo świecić ponieważ w okol niego zbiera się jakies tam pole elektryczne, nie powoduej to ubytku napiecia i nie mozna sie tym porazic, ponoc normalna sprawa.
moje kable to dokładnie te (polecane zreszta przez ten sklep...) http://ford.sklep.pl/pl,p...we,ngk,hcs.html i ty musisz miec z taka sama koncowka : )
Marcin - 15 Lis 2011, 21:36
DewREW napisał/a: | to drugie to akurat nie jest wada, z tego co się dowiedziałęm przewod ma prawo świecić ponieważ w okol niego zbiera się jakies tam pole elektryczne, nie powoduej to ubytku napiecia i nie mozna sie tym porazic, ponoc normalna sprawa. |
chyba sobie żartujesz jak przewód świeci to znaczy, że ma przebicie na izolacji i to (czyt. napięcie) co ma trafić do świecy rozłazi się po wszystkim dookoła i wypadają zapłony na garach.
DewREW - 15 Lis 2011, 21:50
powolałem się na to:
Kod: | Iskrzenie
Iskrzenie powstaje na skutek przebicia
izolacji.
Aby przekonać się, że to przewody
są główną przyczyną usterki w układzie
zapłonowym, można wykonać
doświadczenie. W ciemnym pomieszczeniu
należy uruchomić silnik i obserwować
wygląd kabli. Mocno zużyte
wiązki charakteryzują się widocznym
ISKRZENIEM!!!
Natomiast samo „świecenie przewodów”,
czyli inaczej mówiąc delikatna
smuga światła otaczająca kable wysokiego
napięcia, nie oznacza przebicia.
Jest to efekt silnego jonizowania cząsteczek
powietrza w okolicy nośnika
wysokiego napięcia, czego zauważalnym
efektem może być właśnie „świecenie”
przewodów.
Świecenie
przewodów
Jest efektem silnego jonizowania
cząsteczek powietrza w okolicy nośnika
wysokiego napięcia. Jest to efekt
naturalny, który wywołuje pole elektromagnetyczne
występujące w obrębie
przewodów zapłonowych zamontowanych
w samochodzie.
Wokół nich pojawia się delikatna
niebieskawa łuna świetlna. Nie jest to
jednak zjawisko występujące nagminnie.
Często świecenie nie występuje
w ogóle.
Ale uwaga! „Świecenie” to nie to
samo, co „iskrzenie”. Iskrzenie powstaje
na skutek przebicia izolacji. |
ogólnie, w kwesti kabli. przeczytałem kilak artykułów stąd:
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=17
i gdize by nie sporjzec to zalecane sa przeowdy ferrytowe, zwlaszcza do LPG. no i ten Sentech, ze do isntalacji gazowych itd.. czy to prawda? moze ja tez powinienem mieć takie przewody i problemy by sie skonczyly?
GrubyP - 15 Lis 2011, 22:33
DewREW napisał/a: | zrobiłes to co ja. kupiłeś przewod nie patrzać pod maske, ja tez kupiłem sobie przeowdy na zatrzask, a okazało się ze te ktore mam montowane są na wcisk. i takie mają byc w naszym przypadku, na wcisk. przedzwon do skleu, niech wymienia | [quote="DewREW"]
Właśnie na odwrót, kupiłem na wcisk a mają być na zatrzask!!! Takie jak tutaj:
http://imageshack.us/phot...1929737424.jpg/
Teraz mam już sentechy na taki właśnie zatrzask tylko nie wiem czy długość będzie pasowała bo akurat ten model jest do fiesty tylko 50 konnej...
Gdzie masz cewke, nad filtrem oleju ?
Ja właśnie tam mam i musze miec na zatrzask kabelki.
Sentechy- właśnie na różnych forach pisali o tych kablach jako dobrych do LPG pod warunkiem, że świece będą miały odpowiednią szczelinę- potrzeba mniejszego napięcia i nie przepalą się kabelki.
Ja ustawiam szczelinę na 0,7mm- szczelinomierz wchodzi ciasno miedzy elektrody.
Używam świec + 46 HR7DC+ bosch super plus z dodatkiem itru- koszt jednej świecy to 8PLN więc tanio a podobno lepsze niz niklowe motorcrafty
Pawełos666 - 15 Lis 2011, 22:35
jeszcze sie pochwal kto je dobieral
i najwazniejsze!!! made in russia, a pakowanie w niemczech
Pawełos666 - 15 Lis 2011, 22:37
GrubyP napisał/a: | Sentechy- właśnie na różnych forach pisali o tych kablach jako dobrych do LPG pod warunkiem, że świece będą miały odpowiednią szczelinę- potrzeba mniejszego napięcia i nie przepalą się kabelki. |
o ja ....
DewREW - 15 Lis 2011, 22:46
no tak, cewka jest gdzies tam w okolicach filtra oleju, nad nim, na bloku silnika, moja cewka jest motocrafta, nie pamietam juz numeru, ale mam na wcisk
no ja mam te świece zalecane przez forda, motorcraft, w sumie do tej pory sprawowaly sie dobrze, az pojawilo sie iskrzenie pod maska na lpg, nie do konca wiem czy to wina kabli czy świec, wymienilem kable na owe NGK ale problem jakby się nasilił bo zaczelo iskrzyć przy fajkach, a wiec zostały zmniejszone szczeliny świec, iskrzenie się uspokoiło, ale bije na benzynie w wydech.. stąd chyba pora zmienić świece i łudzić się że to ich wina, a nie tych kabli NGK. bo jak nei to czeka mnie kolejny zakup kabli, a te prawie nieużywane...
to dziwne bo NGK cenowo stoi wyzej od Sentecha. a ja w tych kablach nawet nie moge sprawdzić jaki mają rdzeń czy weglowy czy jakis inny, bo te katalogi NGK nic nie mowia...
ile na tej swojej konfiguracji juz jezdzisz? jest poprawa ?
iskrza Ci kable pod ciemku na któryms paliwie ? podaj ich numer katalogowy..
GrubyP - 15 Lis 2011, 23:45
Pawełos666 napisał/a: | jeszcze sie pochwal kto je dobieral
i najwazniejsze!!! made in russia, a pakowanie w niemczech |
Ty mi świece poleciłeś to fakt, o zmniejszeniu szczeliny też pisałeś, ale ta wiedza jest też m.in w sklepie inter cars wystarczy zaznaczyć model samochodu jaki się ma i dobrać odpowiednią część danej firmy. Muszę przyznać Pawełos666 że upewniłeś mnie w wyborze i ustawieniu tych świeć za co jestem Ci wdzięczny.
Co do samych świec- nic nie poradzę, że z Rosji, Bosch ma tam fabrykę, więc nie ma co świrować, że nie z Niemiec... szkoda zachodu dla 8 PLN
A jeśli chodzi o Twoje uśmiechy to nie wiem o co Ci chodzi?
Proponujesz mi części droższe niż w zwykłym sklepie i łudzisz się, że je kupie- jak miałbyś w konkurencyjne cenie to od Ciebie wziąłbym i świece i kable, ale że liczysz sobie sporo drożej a do tego jeszcze koszt wysyłki dochodzą to wybieram zakup na własną rękę.
A samo ustawienie świec nie jest trudne, chyba każdy kto ma szczelinomierz umie sam to zrobić.... lekko stukamy drewienkiem o świece aż ustawimy odstęp jaki jest napisany w katalogu do paliwa LPG.... żadnej filozofii.
Co do samych świec- zmieniałem je w niedzielę, wcześniej miałem motorcrafty ustawione na 0,8 mm, czy jest różnica hmmm tak, ale na tamtych miałem już przejechane 21 tys km na LPG więc może z tego to wynika.
Trudno mi oceniać jak te będą się sprawowały przy większym przebiegu..., póki co jestem zadowolony.
Co do samych kabli: jak dopasuje do cewki na zatrzaski to napisze konkretny model jakie to sentechy(kolega Pawełos666 już nie chce pomóc, pisze tylko, że ma i może mi je pchnąć za 90 PLN+ wysyłka na mój koszt) i tu jest problem bo w sklepie(a przecież też musi sklep zarobić) kable sentecha są za 58 PLN z tymi zatrzaskami do forda, tylko nie wiem czy długość będzie odpowiednia- rzekoma nie(słowa Pawełos666), ale sprawdzę na własnej skórze, jak coś to zawsze do 7 dni mogę oddać
Zapomniałbym.
Co do iskrzenia, stare kable mają już 13 lat(orginalne jakie były przy zakupie) i czy iskrzą... hmmm jak przycisne gaz i samochod ma duze obroty to jeden kabel się swieci... a na niskich nic nie iskrzy. Ze względu na to, że zima idzie, kable są stare jak samochód postanowiłem je wymienić....
Samochód żadnych objawów nie miał ze strony kabli, działał równo, palił 6,7 - 7 l LPG, no ale jednak uznałem, że może by warto na zime dać nowe...
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 00:14
to przestan mnie blagac na gg zebym ci pomogl dobrac jak katalog ci tak elegancko dobral za zimne swiece, myslisz ze zawsze sie ustawia na 0,7mm kazda swiece w kazdym aucie przy lpg? tak sie ustawia idac na latwizne ale jeszcze auto ma chodzic na benzynie ladnie i nie mow mi ze katalog ic dobrze dobral swiece bo byly bez miedzi i za zimne o stopien..., sentechy znalazles 40cm owszem ze zlaczem ok, ale potrzebujesz az 97cm kabel i mowisz ze ja moge skrecic to samo tylko ze mam drozej... moge po prostu dopasowac z innego auta, bo tak jak mowilem sentechow jest tylko 1 rodzaj do endury...pozatym nie polecam kupowania najtanszych swiec po 8zl... jesli tobie pasuje to kupuj najtansze produkcji rosyjskiej, na pewno sa lepsze niz chinskie ale, ja sie tym nie zajmuje...
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 12:30
sorry ale nie lubie jak mi ktos gada glupoty i mysli ze jest madry, w czyms o czym nie ma zielonego pojecia, ustawi 4 swiece, poczyta na internecie troche glupot i mysli ze juz wszystko wie, tylko ze by sie wylozyl przy 1 lepszym aucie pokroju powiedzmy subaru w oparciu o tego typu teorie ze sklepu i samych katalogow, do tego pisze na pw i gg w sprawie pomocy, otrzymuje ja, a potem wypisuje glupoty na forum, robiac jakies wywody i zamieszanie, probujac komus zwrocic uwage... w czyms o czym sie nie ma 0 pojecia... zaklada kable m4 zamiast modul ford... lub na odwrot, nie mam pytan... kill2
GrubyP - 16 Lis 2011, 13:24
Pawełos666
Zastanów się co piszesz proszę, ja Cię o nic nigdy nie błagałem, tylko pytałem o Twoje zdanie a Ty odpowiadałeś, zresztą masz taki napis na koncie forumowym, żeby pisać jak się czegoś nie wie... a błaganie to coś zupełnie innego->odsyłam do słownika języka polskiego
Czy ja kiedykolwiek pisałem o subaru albo innych cackach- ja pisze o 13 letnim samochodzie... czy kiedykolwiek twierdziłem że się znam na motoryzacji? No raczej nie, sprawdziłem w katalogu a nie sprawdziłem jak jest w moim samochodzie(jaka cewka) i stąd ta pomyłka, każdy się myli a ten co się nie myli to zazwyczaj nic nie robi...
Mam prawo wybrać u kogo kupuję towar a że Twój jest 2 krotnie droższy niż w sklepie to nie dziw się, że nie zamawiam u Ciebie...
Że się znasz na świecach i kablach no to się chwali i ja nawet nie zamierzam tego podważać... ale nie rób z ludzi wariatów że regulacja i ustawienie świec do Forda Fiesty jest jakąś tajemną wiedzą... za którą trzeba płacić pieniądze. Odstęp 0,7mm jest napisany w katalogu jak samochód jest na LPG..., dobór samej świecy- jest ich kilka, poradziłeś mi konkretną, ale ona też widnieje w katalogu... mam nadzieję, że będzie mi dobrze służyć.
Co jeszcze mam wyjaśnić, bo nie wiem....
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 14:47
GrubyP zrozum ze nie ma kabli do Twojej endury za 48zl czy 50zl w dwoch typach zlaczy. wiesz co to jest zlacze tzw M4 albo ford-moduł? i jest tylko mozliwosc dopasowania kabli o takiej dlugosci z innego auta...uparles sie na sentecha, ceny sa jakie sa. a sentecha jest tylko 1 model do endury latwo dostepny!!! jak sie nie znasz to nie cwaniakuj na forum ze ktos ma cos drozej albo taniej jak nie masz o tym pojecia. jak cos o dlugosci 50cm co pasuje do 1.4i chcesz zakladac do endury gdzie potrzeba prawie metrowych kabli bo spinki pasuja i chcesz kupic te tansze za 50zl o polowe krotsze, skleic sobie 1 komplet z dwoch, to nie mam pytan, to takie podcieranie szklem... nie siej zametu i nie obrazaj ludzi jeden z drugim jak nie macie w tym temacie nic do powiedzenia, chcielismy takim pomoc, ale niektorzy ak widac tego nie doceniaja i ja tez chyba sie przestane udzielac w rozmowach z ludzmi ktorzy wiedza lepiej i to kur... z internetu . na koniec wychodzi tak ze chcesz komus pomoc, skorzystaja z pomocy i chamsko obsmaruja na forum
DewREW - 16 Lis 2011, 16:27
znow robicie offtopa, a ludzie mają problemy i chcieliby ej rozwiązać. czy nie mozna po prostu spokojnie doradzić, wyjasnic, zasugerować, szczerze i po ludzku, bez robienia wałów i obsamrowywania się wzajemnie ? ja bardoz chetnie czytam forum, bo sam chcialbym się dowiedzieć cos na tematch przewodów Sentecha do Endury, o świecach do teog silnika któe beda dobre na LPG ii na Pb, nie powodując strzałow, iskrzeń i falowania obrotów, a tu czytam 6 nowych postów i własciwie 5 nie wnosi nic do wątku...
co do swiec na stronie inter cars znalazlem do Endury takie dwa rodzaje:
Kod: | +18 ; HR6DC+ Bosch świeca zapłonowa [0,8 mm] Super Plus Yttrium
Odstęp elektrod:
0,8
Moment dokrecenia [Nm]:
20
Gwint zewnętrzny [mm]:
14
Skok gwintu [mm]:
1,25
Długość gwintu [mm]:
17,5
Rozmiar klucza:
16
Położenie elektrod [mm]:
3
Ilość biegunów:
1
Zastosowanie w pojeździe [FIESTA IV (JA_, JB_) - 1.3 i]
odstęp elektrod do ustawienia [mm]:
0,7
od roku prod.:
1995.11
Rodzaj paliwa:
CNG
Rodzaj paliwa:
gaz płynny (LPG)
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:
Odstęp między elektordami dla zasil. gazem musi być ustawion
Wymienić po km:
150 |
ta kosztuje 11 zł na sztuke .
Kod: | Bosch świeca zapłonowa Platin-Ir CNG/LPG-Gas HR6KI332S (cena za 1 szt.)
Zamienniki
Informacje procudenta - BOSCH:
0 242 240 656
Świeca zapłonowa
Dodatkowe informacje katalogowe:
Odstęp elektrod:
0,7
Moment dokrecenia [Nm]:
20
Gwint zewnętrzny [mm]:
14
Skok gwintu [mm]:
1,25
Długość gwintu [mm]:
17,5
Rozmiar klucza:
16
Położenie elektrod [mm]:
4
Ilość biegunów:
1
Zastosowanie w pojeździe [FIESTA IV (JA_, JB_) - 1.3 i]
od roku prod.:
1995.11
Rodzaj paliwa:
CNG
Rodzaj paliwa:
gaz płynny (LPG)
Wymienić po km:
30000
|
a ta 35..
ciekawe czy warto. niby obie do LPG i do Nedury 1.3
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 17:17
warto... ale to 0,6mm srednica, sa lepsze ciensze (i nie mam tu na mysli denso)za podobna kase... te sa dobre ale 0,7mm ustawione, powiedzialbym nawet ze na kapke wiecej...i na takiej swiecy tez bedzie na pb strzal w wydech, trzeba ustawiac...35zl to bardzo drogo
DewREW - 16 Lis 2011, 17:19
warto ktore?
nie rozumie tego po ale. ale ktore sa 0,6mm ?
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 17:22
irydowo platynowe z miedzianym rdzeniem, one sa wszystkie robione pod gaz ustawione i sie nikt nie liczy z tym co bedzie na benzynie sie dzialo
DewREW - 16 Lis 2011, 18:00
czyli co, warto ale jednak do dupy... znow paradoks. czyli nie warto ladowac kase w swiece ktore i tak nie sprwadza sie na obu paliwach, wiec lepiej kupic za dyche nowe motorcrafty i ustawiac przerwe.. chyba.
Pawełos666 - 16 Lis 2011, 18:49
powiem tak, znam ten model bardzo dobrze i chodza nawet bardzo dobrze z turbo ale do gazu mozna ogarnac lepsze za polowe ceny, lepszcze tzn jeszcze ciensze, a z ta przerwa nie powinno byc widocznych objawow na PB, powinno byc dobrze na 0,7mm ale jesli twierdzisz ze to za malo i to jest problem strzalow w wydech to probuj rozginac, choc mi sie wydaje ze strzaly to inny problem (nie szczeliny), tak jak mowilem niklowe ustaw jakbys mial lepsze swiece to bys mogl ustawic na wieksza przerwe i pracowaly by tak jak gorsze na mniejszej, mniej wiecej...i jeszcze taka mala uwaga co do swiec do gazu. katalog zawsze poleca swiece o stopien zimniejsza... w przypadku gdy w endurze jest wymagana swieca ngk 5, a w hcs-ie 6, to w boschu w hcs mamy miec cieplote 7, a endurze 7 lub 8... i teraz tak jesli wlozymy tam swiece boscha o cieplocie 6 to przepraszam ale pali wiecej..., katalog tak zaleca, ale trzeba jeszcze troche samemu myslec... nalepiej stosowac taka cieplote jaka byla do benzyny. obnizenie spalania daje poprawnie ustawiona szczelina ale i trafnie dobrana cieplota, dlatego ja bym nie kupil tego modelu gdybym posiadal to auto, kupilbym boscha 7 lub nawet 8 na zime zimna swieca to koszmar. ps wiem co pisze w oparciu o testy *na ktore mam dowody, cieplote 6 do gazu boscha do endury mozna wrzucic jesli jezdzisz po torze na gazie albo palujesz silnik w zakresie 4 do max tys rpm non stop i temp sa duze, a kiedy jezdzisz 20km w -30oC czy 5 do sklepu ze ledwo silnik lapie temp to odradzam, do jazdy miejskiej raczej polecam standardowa cieplote, nie zrob glupoty i nie kup, ale to tylko moje zdanie byc moze sie nie znam
|
|