Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta

baddogns - 7 Sie 2011, 13:01
Temat postu: [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
witam posiadam miałem silnik 1.3 i teraz robię swap na 1.6 efi i mam pytanie jak wygląda sprawa elektryki tj. kabiny i silnika czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?
z góry dziękuje za odpowiedź

Pietrekk - 7 Sie 2011, 13:17

To posiadasz czy miałeś?
Wiązka silnikowa podejdzie, ale może podłączeniem kabinowym się różnić, więc to może przerobić. Pompe paliwa na wydajniejszą, czy z escorta podejdzie nie wiem. Napewno łapa jest inna.

luki - 7 Sie 2011, 13:26

wiązki silnikowe różnią sie głównie rozmieszczeniem osprzętu jak map sensor edis itd kwestia skrócenia bądź zawinięcia kabli aby były jak w fiescie.
luk-90 - 7 Sie 2011, 14:11

co do pompy paliwa to zalezy w jakim stanie masz swoją, bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. Ja aktualnie przy 1.8 nie wymieniałem pompy i smigam na pompie z 1.3 i wszystko chodzi jak należy. Pamiętaj przełozyć przekaźnik zapłonu na ten z efi( w 1.3 jest duży zielony, a w efi normalny czerwony)
Stunt_Man - 7 Sie 2011, 14:33

luk-90 napisał/a:
bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy.
:hahaha:

1.3 czyli monowtrysk ma 1.5bara z tego co pamiętam a zetec czyli wtrysk ma 3,5 bara
i to są te same ta?

baddogns napisał/a:
czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić

może być różnica we wtyczce łączącej wiązke silnika z wiązka auta - w tym wypadku wywalamy wtyczki i łączymy kolorami

baddogns napisał/a:
i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?

plug&play nie jest ale da sie zamontować

kamilocha1 - 7 Sie 2011, 14:43

Stunt_Man, i jak masz wieksze cisnienie na pompie to z wiekszym cisnieniem ci wpada do komory spalania i jest wieksza moc ? :rotfl:
Stunt_Man - 7 Sie 2011, 14:45

przy pompie z hcs;a obsługującej EFI ciśnienie przy pełnej pi*** spada bardziej niż przy pompie fabrycznej czyli 3,5
nie na darmo fabrycznie efi ma pompy 3,5
i nie chodzi też o samo ciśnienie ale o wydajność

kamilocha1 - 7 Sie 2011, 15:55

no to czemu mi na pompie z 1.1 to hulało i jakos nie czulem zadnego spadku mocy nawet gdy obroty do 7k dochodizly? zreszta to kwestia wzgledna.

ja jakbym mial juz pompe wymieniac to albo z bakiem bo bak trzeba ciąć albo bym stara zostawil i odpioł tylko a zamontował zewnetrzną

Stunt_Man - 7 Sie 2011, 16:08

ciąć bak? nic takiego nie musiałem robić
luk-90 - 7 Sie 2011, 16:32

ech kazdy ma tu swoją bajkę i każdy tyle wie ile zje. Ja także jakoś nie odczuwam braków na pompie z 1.3 wszystko hula bez żadnego zająknięcia. Fordon także mówi, że nie trzeba pompy zmieniać.

Jeżeli miałeś zajechaną pompę paliwa to oczywiście, że musiałeś zmienić tyle w temacie

PS. pompa jak już ma wydajność, przecież od ciśnienia jest regulator na listwie

Co do wiadomości dla autora tematu, to po prostu jak zrobisz swapa to zostaw pompe z 1.3. Jeżeli nie będzie miała siły wydolić to wtedy ją zmienisz

Fordon - 7 Sie 2011, 21:43

Do autora, stary jestes z nowego sacza, napisz do urzytkownika Laskosz, gosc ci ogarnie calosc i bedziesz zadowolony.
Do pozostalych parafian:
Pompy paliwa maja identyczna wydajnosc a za cisnienie na listwie czy monowtrysku odpowiada i zawsze bedzie odpowiadal regulator cisnienia paliwa jak i czasy wtrysku.
Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.
Zbiornik ma okno rewizyjne i jego dekiel odkrecamy za pomoca mlotka i tempego srubokreta w lewo...

baddogns - 12 Sie 2011, 23:50

piotrka znam od lat hehe ;) nie no silnik już wsadzony pozostało elektrykę zrobić łapę silnika i coś zrobić z alternatorem :/ bo wchodzi na belkę przednią jakieś pomysły ?
Fordon - 13 Sie 2011, 00:03

Pogadaj z Piorem on ci doradzi co i jak bo ma tez nie male doswiadczenie w rzezbie... my mozemy spekulowac tu tylko i wylacznie dla tego ze nie ma fot pogladowych... tak ze zalecam wizyte u niego...
Marek - 13 Sie 2011, 00:10

Altek sobie zalatw z Fiesty + lapka do niego i po problemie:) TAk samo lape silnika.
Pele - 13 Sie 2011, 00:20

Fordon napisał/a:
Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.


Dodam jeszcze że ta skośna jest jakby pod innym kątem od Fiestowej i będzie haczyć o dno baku przy wkładaniu ... trzeba mocniej wcisnąć żeby się nagięła / naprężyła :ok:

dżolero - 4 Paź 2011, 22:46

odgrzebuje temat, nabyłem escorta z silnikiem cvh 1.6 8v na pełnym wtrysku. mam go w całosci całe auto i chce wsadzic silnik do fiesty. miałem 1.1i mam 1.3i. kilka pytan
na której łapie zamocowac silnik?? fiesta?? escort??
zostawic skrzynie z 1,3?? czy wsadzac z escorta?? co z łyzwa pod nią??jesli zostaje skrzynia z fiesty to jak sprzęgło zamach ?? podejdzie pod półosie z fiesty??
co do wiązki to rozłamuje polastikowe wtyczki i motam kable kolorami tak? jak tam mam pełen wtrysk to nie bedzie zadnej róznicy??
do swapa jeszcze troche czasu jak silnik bede miał na wierzchu to chce wymienic rozrząd i wszystko co z nim związane za wczasu wymienic .
pozdro Dżolero

Stunt_Man - 5 Paź 2011, 18:15

<szukaj>
baddogns - 20 Paź 2011, 01:13

dżolero, o kurde kolego powiem tak instalacja to czarna magia by ją ogarnąć mi zajęło to 4 godziny by przerobić z 1.3i na 1.6 na 100% idąc w ten sposób będziesz musiał uciąć wtyczkę od instalacji 1.3i ta co idzie za map sensorem i i Edis'em reszta to schemat obu instalacji i zabawa w lutowanie ale tym radze zająć się jak silnik bd miał w aucie, ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe przeszukiwałem fora dzwoniłem po ludziach z allegro wszyscy mi mówili że sprzedają to z silnikiem jako gotowiec pod swapa w razie problemów pisz do mnie na pw postaram się jak mogę pomóc ci
Stunt_Man - 20 Paź 2011, 20:43

kolejny wyważający otwarte drzwi... po co ciąć kable, lutować? 4 godziny przerabiałeś wiązke? ludzie... tyle razy wałkowane było jak to zrobić a Ty potrzebowałeś schematów? :|
Cytat:
ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe

trzeba było na forum zapytać... ZAWSZE ktoś ma takie teile

acti357 - 21 Paź 2011, 07:05

Prawdopodobnie w poniedziałek będę miał do sprzedania łapkę razem z poduszką ;)
Swoją drogą ciężko znaleźć taki sprzęt, ale da się. Sam szukałem na allegro silnika z fiesty i patrzyłem, który ma łapę, potem pytałem kto mi ją sprzeda, :-P sprawa załatwiona w 1-2dni+czas wysyłki.

dżolero - 11 Lis 2011, 18:59

silniczek siedzi juz w komorze. pozostało mi załozyc altek i łape + podłączyc wode i połaczyc wtyczki.


co do podłączen wody ma ktos fotki lub jakis wzór jak to zrobic?? mam weze z escorta wszystkie jakie były i z fiesty 1.3i hcs.

Stunt_Man - 11 Lis 2011, 20:00

potrzebujesz chłodnice z fiesty 1.4/1.6 bo nie wiem czy ta z escorta wejdzie
dżolero - 11 Lis 2011, 20:03

mam. ale jak podłączyć weze do nagrzewnicy i z bloku silnika kolektora.. rozebrałem nie patrzyłem jak było i zgłupiałem- kolejna nauczka na przyszłość

mam chłodnice z jednym wyjściem z prawej i dwoma z lewej.

luk-90 - 11 Lis 2011, 20:53

na chlpski rozum, małe wejście w chłodnicy jest do zbiorniczka wyrównawczego( wiekszy króciec na dole) dolny otwór w chłodnicy przy rozrządzie jest do pompy wody( bloku silnika), z drogiej strony chłodnicy wąż idzie do termostatu, mały króciec ze zbiorniczka idzie do termostatu, reszte niech dopowiedzą włąściciele CVH, albo wysil się i w 20 minut poszukaj sobie w necie książki serwisowej do fiesty i bedziesz wszystkjo wiedział
dżolero - 13 Lis 2011, 22:30

co to wiązki. polączlem wszystko kolorami. został mi 1 brązowy we wtyczce kabinowej. co z nim? z kad wiedziec który z tych 2 brązowych w kabinowej dac do brązowego w silnikowej?

dodam ze nie mam iskry. po zapłonie prąd dochodzi na cewke. wtryski daja paliwo a iskry nie ma na zadnym cylindrze,

co posprawdzac?? jutro bd w garażu u teściów to bym sprawdził.

wiem ze mam sprawdzic czy na bocznych kablach cewki widzi obroty podczas kreceniajesli widzi to cpw sprawny??, podac na srodkowy kabel cewki 12v i delikanie ocierac o blok by sprawdzic czy iskra jest co potwierdzi czy sprawna cewka czy nie. co jeszcze??

acti357 - 14 Lis 2011, 17:03

Z tego co pamiętam to jeden jest cienki a drugi gruby, łączysz oczywiście odpowiednio. Na fiestaguides jest rozpiska.
dżolero - 18 Lis 2011, 21:45

ogarniete. fiesta jezdzi ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group