Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem

pelikan24 - 22 Lip 2011, 19:11
Temat postu: [MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem
Witam,

Mam problem z owym czujnikiem. Otóż gdy jest podłączony "do prądu" auto sie dławi, jest słabe i występuje dziura przy gazowaniu. A gdy go odłącze to od razu lepiej się jeździ aczkolwiek nie jest jeszcze jak powinno. Czujnik już wymieniałem na inny 100% sprawny i objaw jest taki sam. Cóż mógłbym z tym zrobić?

Wymieniłem do tej pory świece, kable WN, kopułke, palec, cpp, filtr powietrza.

Rebel - 23 Lip 2011, 08:45

Po wymianie czujnika zrobiłeś reset kompa?
Dlaczego masz pewność, że czujnik jest w 100% sprawny. Nowe jest ciężko dostać. Obstawiam, że masz używkę. Chcesz sie przekonać czy jest na pewno sprawny? Przeczytaj to i pomierz wartości. KILK

pelikan24 - 23 Lip 2011, 21:34

Owszem jest używany ten czujnik, a pewność że jest sprawny mam bo był podmieniony z auta które normalnie bezproblemowo działało i zdziwiło mnie to że objaw jest nadal ten sam.
Rebel - 23 Lip 2011, 21:42

Może warto przyjrzeć się jego instalacji?
pelikan24 - 23 Lip 2011, 21:45

Tak też podejrzewam że może problem leży w kablach albo i samej wtyczce. Najgorsze jest to że nie bardzo mam czas grzebać z tym i chce zebrać jak najwięcej informacji że jak już bede miał chwile to wiem na co patrzeć.
mihor - 25 Lip 2011, 10:05

1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę.

Pele - 25 Lip 2011, 10:54

Cytat:
1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę.


Co mu da sam odczyt błędów i reset jak ma uwalony czujnik ??

Bęzynom można to czyścić ?? Bo też wymieniałem ma inny i dalej dupa więc jeżdżę z odłączonym ... a wydaje mi się że to wina tego że jest ufajdany olejem tak jak cała reszta dolotu ...

pelikan24 - 25 Lip 2011, 11:45

Czyli mówicie że brud na czujniku też bedzie miał znaczenie? komp resetowałem kilka razy bez efektu poprawy. Czujnik niby reaguje bo nawet dmuchając w niego jest reakcja (przydławienie i zgaśnięcie).
Rebel - 25 Lip 2011, 13:44

Jeżeli ten czerwony pręcik/sensor jest brudny to jasne jest, że ta cieniutka warstwa tworzy jakąś izolacje. Wątpię czy ma to wpływ na ogólną sprawność czujnika, ale na pewno będą minimalne przekłamania we wskazaniach.

Najlepszym rozwiązaniem żeby mieć pewność co do sprawności jest zmierzyć wartości na czujniku. Link jest w drugim poście.

mihor - 25 Lip 2011, 17:26

Sądziłem, że wcześniej nie robił resetu kompa... niech zczyta błędy i potem porówna po samoadaptacji.
No i niech pomierzy czujnik.

pelikan24 - 25 Lip 2011, 22:27

hm, szczerze mówiąc nie wiem jak mam zbadać miernikiem ten czujnik bo w tym linku powyżej są jakieś temperatury, omy i wolty i nie bardzo to rozumiem.
Rebel - 26 Lip 2011, 08:27

To nic skomplikowanego. Pomiar będzie zapewne wykonywany przy temperaturze 20-25 stopni. Opór - Wypinasz wtyczkę z czujnika i do jego dwóch bolców podpinasz miernik. Wg tabeli przy 20 stopniach powinno być 37,30 kilo omów przy 30 stopniach 24,27. Generowane napięcie - trakcie pracy silnika wkłuwasz się w jeden z przewodów przy wtyczce czujnika, a drugą igłą miernika do masy. Przy powyższej temperaturze napięcie powinno być mniejsze niż 3V.
Oczywiście wszystkie wartości będą uzależnione od temperatury wokół czujnika jeżeli ten jest sprawny.

pelikan24 - 26 Lip 2011, 08:41

Aha teraz rozumiem. A pytanko mam: czy owy czujnik bedzie miał coś wspólnego z brakiem mocy, po co on w ogóle jest?
Rebel - 26 Lip 2011, 12:16

Ogólnie rzecz ujmując to mieszanka paliwowo-powietrzna jest regulowana przez sterownik m.in. na podstawie sygnałów przesyłanych przez czujnik temperatury powietrza. Przy nieoptymalnym stosunku paliwa i powietrza silnik może nie mieć tyle mocy ile powinien.
piotrek080292 - 27 Maj 2012, 12:24

witam, zadam moze banalne pytanie ale gdzie znajduje sie wyzej wymieniony czujnik w silniku 1.3? :)



czy to jest ten czujnik zaznaczony na zdjeciu?

JoeMix - 27 Maj 2012, 13:52

W mono? tak.
piotrek080292 - 28 Maj 2012, 14:14

dzieki za info :)
mozna jezdzic bez tego czujnika w sensie z odłaczonym?

JoeMix - 28 Maj 2012, 14:37

Co najwyżej grozi to dużym spalaniem, niską mocą - różnie to bywa jak jakiegoś czujnika brakuje - ale jeździć można (jedynie bez czujnika położenia wału nie da rady bo zgaśnie silnik).
bidżej - 28 Maj 2012, 19:36

wyrwać taki czujnik z jakiegoś szrotu to grosze (a pasują chyba ze wszystkich fordów z lat odpowiadających MK3?). nówka też nie powinna być mega wydatkiem. a bez tego komputer prawdopodobnie będzie zalewał silnik benzyną po same uszy...
Marcinowaty - 28 Maj 2012, 20:21

Pod kolektorem dolotowym
bidżej - 28 Maj 2012, 20:23

Marcinowaty, błąd. Pod kolektorem w HCSie masz czujnik temperatury wody na komputer. Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest tam, gdzie pokazał piotrek080292 - wkręcony z tyłu, nad przepustnicą.
Marcinowaty - 28 Maj 2012, 21:14

Racja.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group