Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Podniesienie mocy w 1.1

kris1988k - 13 Lip 2011, 23:09
Temat postu: [MK3] Podniesienie mocy w 1.1
Siema właśnie kupiłem fieste mk3 z motorem niestety 1.1 czy istnieje jakiś sposób na podniesienie w niej choć troche mocy oczywiście nie licząć spaw-a na 1,6 albo 1,8? Proszę o pomoc
Morphinus8 - 13 Lip 2011, 23:10

Z 50KM na 60KM szybki swap na 1,3 (Plug&Play).
kris1988k - 13 Lip 2011, 23:13

właśnie nie chodzi mi o spaw. wolał bym trochę podłubać przy silniku ale zastanawiam się czy polerka dolotu kasacja kata wymiana wydechu na sportowy i założenie stożka dużo mu da.
trzeci - 13 Lip 2011, 23:20

1.1 nie jest silnikiem tuningowalnym.
Jedyne do można zrobić to zadbać o jego stan techniczny i ewentualnie kata wywalić (bo zapewne już i tak nie spełnia swojego zadania albo jest zapchany)
Resztę dłubania sobie odpuść bo nic nie zyskasz.
Chcesz więcej mocy - wsadż większy silnik.
Pozdro ...

Fordon - 14 Lip 2011, 00:25

wybacz ale 1.1 nie nadaje sie nawet do tego bo ma o wiele slabsza konstrukcje dolu silnika niz 1.3, oczywiscie da sie dlubac i kombinowac dowawac i ujmowac ale suma sumarum dojdziej do kwoty $$$ gdzie stwierdzisz mam 1.1 ok ma 65km czy nawet 70max. ale co z tego skoro na caly zakrec modow wydalem 2 tys jak nie lepiej... a za taka kwote mozna miec zeteca lub CVH w nienagannym stanie ktore to bedzie mialo tych koni ponad 100.
Prawda jest taka i znana nam od zawsze ze wiekszy moze wiecej, dajac na to przyklad pudzianowskiego VS malysza... ktory wiecej podniesie ?? wiadomo
Ktory wiecej przebiegnie no tu malysz wygral by bo jest lekki i ma lepsza koncycje :yes:
Chcesz przyrost mocy dobry i tani wsadz 1.3... chcesz jeszcze wiecej szukaj w projektach i naszych autach tam jest cala encyklopedia co mozna, a da sie wiele :)

JoeMix - 14 Lip 2011, 06:57

kris1988k napisał/a:
wolał bym trochę podłubać przy silniku ale zastanawiam się czy polerka dolotu kasacja kata wymiana wydechu na sportowy i założenie stożka dużo mu da.
Podłubać możesz, ale nic Ci to nie da może poza przyjemnym dźwiękiem,,,
mihor - 14 Lip 2011, 09:23

Zacznij tankować paliwo lotnicze - odlot gwarantowany.
acti357 - 14 Lip 2011, 10:16

Jak już chcesz rzeźbić w 1,1 to załóż mu pełny wtrysk. Tego jeszcze nikt nie robił, więc jest okazja się pokazać ;)
Stunt_Man - 14 Lip 2011, 21:38

Cytat:
Jak już chcesz rzeźbić w 1,1 to załóż mu pełny wtrysk. Tego jeszcze nikt nie robił, więc jest okazja się pokazać ;)

no a jest to w sumie łatwe
ale czy tanie i opłacalne? :|

też przechodziłem przez ten okres... chciałem cuda robić z 1.1 a skończyło sie na 2.0 16V

acti357 - 15 Lip 2011, 09:03

Czasem człowiek musi zrobić coś dla własnej idei i na własnej skórze musi sprawdzić, że nie było to ani tanie, ani opłacalne. Ale satysfakcja z wykonana czegoś co jest uznane przez ogół za niemożliwe-bezcenna. :yes:
Swoją drogą musi być fajna sprawa mieć najmocniejsze 1,1 w klubie :)

Stunt_Man - 15 Lip 2011, 18:32

żeby mieć najmocniejsze 1.1 w klubie... wystarczy mieć najbardziej zadbane 1.1 w klubie
xr2fun - 15 Lip 2011, 21:25

trzeci napisał/a:
1.1 nie jest silnikiem tuningowalnym.

Każdy silnik da się stuningować i to mocno. Wszystko zależy od pieniędzy jakie się chce przeznaczyć na ten cel.
Obróbka głowicy, wałek rozrządu, wyważenie i odchudzenie układu korbowo tłokowego
lekkie koło zamachowe etc. na początek.
Pełny wtrysk - w czym jest problem? Przepustnice z wejściem na wtryskiwacze+odpowiedni kolektor ssący+komputer standalone i odpowiednie zestrojenie.
Druga opcja gaźniki + zapłon Megajolt.
Razem odpowiednio powiązane + 50-100% mocy znamionowej.

Problem leży gdzie indziej, mało kto w PL potrafi obrobić odpowiednio silniki OHV, a klientów którzy je tuningują jest niewielu. Do tego dochodzi brak części w dobrych cenach.
Ja już zrobiłem kilka silników OHV, które potrafią wygrywać w bezpośredniej konfrontacji ( oczywiście nie na 1/4mili :-P )

Pietrekk - 15 Lip 2011, 21:32

Zależy kto do czego buduje auto, ja tam wolę zakręty niż jazdę po prostej, a nie wiem czy jest szansa uzyskać z hcsa coś co od dołu by szło w miarę i zapewniało moment obrotowy w większej ilości obrotów.
Stunt_Man - 16 Lip 2011, 11:28

xr2fun napisał/a:
Obróbka głowicy, wałek rozrządu, wyważenie i odchudzenie układu korbowo tłokowego
lekkie koło zamachowe etc. na początek.
Pełny wtrysk - w czym jest problem? Przepustnice z wejściem na wtryskiwacze+odpowiedni kolektor ssący+komputer standalone i odpowiednie zestrojenie.
Druga opcja gaźniki + zapłon Megajolt.
Razem odpowiednio powiązane + 50-100% mocy znamionowej.

to ja mu zaoferuje wykonanie takiego tuningu za 4000 PLN
moge też mu zaoferować wykonanie swapa na 1.6-2.0 w kwotach od 1000-2000zł
co będzie lepsze?

xr2fun - 16 Lip 2011, 20:07

Stunt_Man napisał/a:
to ja mu zaoferuje wykonanie takiego tuningu za 4000 PLN
moge też mu zaoferować wykonanie swapa na 1.6-2.0 w kwotach od 1000-2000zł
co będzie lepsze?

Nic.
W obu przypadkach nie ta kasa na solidną i konkretną przeróbkę. :devil:

Fordon - 16 Lip 2011, 21:54

Stunt_Man, kontretne mody jak obrobka glowicy + odelzanie ukladu kobowo tlokowego + wywazanie to juz koszta plus minus 5-7 k pln a gdzie reszta modow... dlubanie ssaka to nie zabawa w dokladanie wiekszych przepusnic jak w zetecu...
Fakt ze w swojej klasie takie 1.3 bedzie zamiatac, a zetec w swojej moze pomazyc bo zwykle b18c4 ci srutututu po zakretach bo ITR sie lepiej prowadzi niz taka fiesta...

Stunt_Man - 16 Lip 2011, 22:38

xr2fun napisał/a:
W obu przypadkach nie ta kasa na solidną i konkretną przeróbkę.

bo to tylko przykład
autor sam chce tanio bo swap nie wchodzi w gre...

Grubby - 21 Lip 2011, 22:44

mam 1.3 z tego mozna wyciagnać cos więcej mocy bez swapa? a jeżeli nie to na jaki motor najlepiej wstawić? czy jakiś większy od fiesty czy np. mondeo? escort? i ile mniej więcej taka zabawa kosztuje?
luk-90 - 22 Lip 2011, 07:48

Grubby napisał/a:
mam 1.3 z tego mozna wyciagnać cos więcej mocy bez swapa? a jeżeli nie to na jaki motor najlepiej wstawić? czy jakiś większy od fiesty czy np. mondeo? escort? i ile mniej więcej taka zabawa kosztuje?


Jak się dowiesz to stwierdzisz, że nie warto :rotfl: :yes: , bo lepiej sprzedać fieste i kupić młodsze auto :-P

xr2fun - 22 Lip 2011, 09:40

Grubby napisał/a:
mam 1.3 z tego mozna wyciagnać cos więcej mocy bez swapa? a jeżeli nie to na jaki motor najlepiej wstawić? czy jakiś większy od fiesty czy np. mondeo? escort? i ile mniej więcej taka zabawa kosztuje?

Poczytaj dokladnie i ze zrozumieniem kilka wątków i będziesz wiedział. :devil:

BuMeL - 25 Lip 2011, 14:17

Kiedyś miałem wielkie plany co do 1,1. Głowica, dolot, wydech, układ korbowy z kołem zamachowym, podwójny gaźnik etc. Gdzieś widziałem podobny projekt. Chłopak szczycił się portingiem, planem głowicy etc. i na dobrą sprawę nie zmieniło to nic poza hałasem, spalaniem, częstszą wymianą uszczelek i pierścieni i lekko lepszym dołem obrotów.

jedynie możesz powalczyć tutaj z soft turbo, co wyjdzie Ci niebotycznie drogo, da może 50% ale na serii zarżniesz silnik po paruset km. Kucizny do tego nie ma, zamienników sportowych również. Wszelkie przeróbki typu alu głowica na zamówienie zje Ci tyle kasy że starczyłoby na Lancera EVO.

RiM - 26 Lip 2011, 17:14

ja mam takie pytanie żeby nie zakładać nowego tematu. Mam mk3 1.1 na gaźniku(55km) i czy przekładka na 1.3 na gaźniku też jest plug & play? Bo domyślam się że przy przekładce na 1.3 na wtrysku jest więcej roboty i wtedy juz lepiej większy silnik włożyć
madek - 26 Lip 2011, 17:16

RiM napisał/a:
Mam mk3 1.1 na gaźniku(55km) i czy przekładka na 1.3 na gaźniku też jest plug & play

Jasne że tak, roboty jeszcze mniej niż w przypadku silników na wtrysku

xr2fun - 26 Lip 2011, 21:42

BuMeL napisał/a:
Gdzieś widziałem podobny projekt. Chłopak szczycił się portingiem, planem głowicy etc. i na dobrą sprawę nie zmieniło to nic poza hałasem, spalaniem, częstszą wymianą uszczelek i pierścieni i lekko lepszym dołem obrotów.

Bo do d ......... zrobił i tyle. :-P

BunnyGirl - 27 Lip 2011, 08:40

Splanuj głowicę, załóż dobry dopływ powietrza do silnika i zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy. kilka koników masz gwarantowanych :)
Fordon - 27 Lip 2011, 09:44

BunnyGirl napisał/a:
zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy.

Puszka srodkowa jest zazwyczaj przelotowa lub pol przelotowa, bo cala robote odwala koncowy.

xr2fun - 31 Lip 2011, 21:23

BunnyGirl napisał/a:
Splanuj głowicę, załóż dobry dopływ powietrza do silnika i zamiast środkowego tłumika załóż przelotowy. kilka koników masz gwarantowanych

Jesteś gwarantem tej operacji? Chyba nie.

Stunt_Man - 7 Sie 2011, 19:38

żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj:
ktoś ma jakiś pomysł na proste ograniczenie mocy zeteca w taki sposób abym w każdej chwili mógł z wnętrza przy pomocy jednego guzika przywrócić pełną moc?

Fordon - 7 Sie 2011, 21:21

ECU master DET2, DET 3.
Sposob lopatologiczny czegla pod pedal gazu :rotfl:

michal2463 - 27 Wrz 2011, 21:23

A co do 1.1 ja dodam jeszcze tyle. Jest to przestazaly slilnik z przed ponad 20lat, do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk. Efekt tego jest taki, ze kazda modyfikacja dolotu lub wydechu wiarze sie z wzrosetm spalania nawet o 50%, spadkiem kultury pracy silnika i minimalnym wzrostem mocy, kilku razy probowalem cos zrobic ale zawsze efekt tych prac zmuszal mnie do przywrocenia oryginalnych czesci. Jedyna dobra rada to wymiana uszczelek uszczelniaczy itp i dobre paliwo. Efekt gwarantowany.
madek - 27 Wrz 2011, 22:02

michal2463 napisał/a:
A co do 1.1 ja dodam jeszcze tyle. Jest to przestazaly slilnik z przed ponad 20lat, do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk.

Troszkę optymistycznie to napisałeś. Silnik Kent powstał dokładnie w 1959 roku i użyty został w Fordzie Anglia :-) Oczywiście po drodze była jeszcze seria Valencia, a HCS jest jego kolejną odmianą

Poza tym masz rację, lepiej utrzymać silnik w dobrej kondycji i nic z nim nie kombinować, bo nie do tego został stworzony. Ale to zostało już napisane w tym temacie 10 razy.

Stunt_Man - 27 Wrz 2011, 22:04

michal2463 napisał/a:
do ktrorego ktos na sile dodal mono wtrysk.

powiem więcej... potem ktoś zwiększył pojemność i dodał wielopunkt!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group