|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] mam problem z benzyna chodzi do około 4000 obr
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 10:40 Temat postu: [MK3] mam problem z benzyna chodzi do około 4000 obr Mam problem z moim zabytkiem z 89 jezdze jeszcze fiesta troszke, mialem wszystko poregulowane na cacy, moj utalentowany braciszek pojechal na przeglad gdzie jeden cwaniak zaczal mi sie popisywac i krecic srubkami na gazniku i srubami od lpg na wezu i reduktorze (1 gen). na wezu i reduktorze mialem poznaczone wiec potem ustawilem sobie gaznik jeszcze raz (dodatkowe powietrze) + srube na wez + reduktor. gaz byl ustawiony tak ze srubka na gazniku od powietrza byla wkrecona calkiem i odkrecona o 1 obrot wtedy mi sie najlepiej zbieral, palil kapcie konkretnie jak na taki silnik. chyba koles nie wiedzial ktora srubka od czego i zaczal mi mieszanka ustawiac obroty w dodatku na gazie to robil do tego odkrecil mi ta druga za duzo powietrza na gazniku bo pod koniec zorientowal sie ze to jednak ta odpowiada za obroty i mi je lekko skorygowal, tego samego dnia wyczulem jadac na gazie ze cos jest nie tak, bo samochod juz nie zbieral sie tak jak ma sie zbierac 1.4 CVH. roznice pomiedzy benzyna a gazem nie byly wyczuwalne przy moim ustawieniu gazu, bo to zwykly gaznik wiec dalo sie ladnie to ustawic. po ustawieniu powietrza na gazniku zakrecajac go na max i odkrecajac 1 obrot oraz gazu tak jak byl, zakrecilem mu sklad mieszanki calkiem i odkrecilem 1,5 obrotu. Samochod jedzie na benzynie normalnie a powyzej 4 tys obrotow (zostaje jeszcze sporo pod nogą) jak docisne do konca gaz to nie chce sie zbierac... przejechalem tak okolo 10 km. I teraz pytanie. Czy mam odkrecic mieszanke o pół obrotu jeszcze lub 1 obrót czy to może wina zaworku przy elektrozaworze benzyny (zauwazylem ze tam tez byl zakrecony od odkreconego na max o 1 obrot)? mam na tej rurce od elektrozaworu do gaznika ostatnio zamontowany tez duzy filtr paliwa taka puszke aluminiowa filtrona pojemnosc 400ml. byc moze problemem jest ta puszka w ktorej przewala sie paliwo i powietrze? moze za duza? moze jak sie wypali paliwo z rurki za elektrozaworem i puszki to potem przy napelnianiu sie ma w srodk problem z podawaniem paliwa i podaje powietrze. chwilami? podobno te pompy slabo tlocza...kiepskie sa...za bardzo tez nie jezdzilem na wysokich obrotach na benzynie po tym, ale wczesniej jak sobie stal to sie wkrecal na 7k rpm do konca Świeca po przejechaniu na benzynie 10km jest blada izolator jasny jak na gazie więc nie ma za bogato benzyny. Jak myślicie dostawała za malo paliwa przez to że miala zakrecony lekko elektrozaworek (mechaniczny ogranicznik predkosci ) czy ze miala za uboga mieszanke? jadac okolo 100wy na gazie po przelaczeniu na benzyne zbiera sie ciute lepiej jak na gazie ale do 3,5 - 4 tys, potem jak doloze gazu to chooynia tylko buuuuuuuu i wskazowki w miejscu 4 bieg wskazowka na 4k rpm i 110km/h, na gazie normalnie 160 na zawolanie spokojnie, zaplon, swiece, kable WN, filtry, wszystko ok. jakies sugestie?
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2011, 18:49
Na Twoim miejscu , wyjąłbym z układu zasilania wszelakie ustrojstwa związane z LPG , pozaślepiał dziury po nich i najpierw próbował ustawić auto na benzynie .
Zacząłbym od sprawdzenia , czy dolot powietrza nie ciągnie powietrza znad kolektora wydechowego i później metodą prób i błędów ustawiał auto podczas tzw prób drogowych .
Zapamiętuj czym kręcisz i w którą stronę i staraj się zmieniać jeden parametr ( nie kreć wszystkim naraz )
Przed regulacją sprawdź, czy gaźnik nie zrobił się nigdzie dziwnie mokry i czy obie przepustnice się otwierają .
Ja ustawisz benzynę , to załóż spowrotem mikser i baw się LPG ( bez ruszania gaźnika )
ps: spróbuj sprawdzić czy ten muzgu ze stacji Ci nie kręcił zapłonem .
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 19:18
dzięki Żółwiu powiem Ci że w tej chwili gaz jest ustawiony porzadnie dawka srecona az obroty zaczeyly spadac + 0,5 obrotu wiecej, ustawilem na reduktorze cisnienie potem pomiedzy min a max tych granic palnosci czy jak to sie zwie czyli ze na srodku i dalem jeszcze w lewo o 0,5 obrotu zeby wzbogacic, zaplon mam na znaki + 1-1,5mm w prawo zgodnie z wskazowkami zegara czyli deczko przyspieszony, rozrzad sam skladalem wiec jest ksiazkowo, na 2 biegu ciagnie na gazie spokojnie do 105 wiec jest ok... na gazniku zamknalem dodatkowe powietrze i odkrecilem tylko 1 obrot bo wtedy na gazie lepiej sie zbiera, byc moze ta druga przepustnica sie nie otwiera, ssanie przed jazda tez odciagnalem reka przy gazniku zeby sie upewnic czy wylaczone. czemu ta druga przepustnica moze sie nie otwierac? z tego co wiem to byly 2 rodzaje gaznikow dftm i tld, ja mam tld tak przynajmniej rysunki z instrukcji mowia, 2 gardziele
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2011, 19:25
LPG korzysta z gaźnika tylko z przepustnic , dlatego ustawienie go jest proste .
Chciałem , żebyś wywalił LPG , żeby mikser nie blokował dolotu .
Powietrze zasysane daj tak aby ssało zez oporów tylko zimne .
Przyspieszony zapłon spowoduje lepszy dół i przejście , ale brak góry - na LPG auto będzie chodzić oki , ale na benzynie może byk problem .
Teraz pytania - jak masz sterowaną drugą przepustnicę ? podciśnieniowo , czy mechanicznie ?
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 20:07
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Powietrze zasysane daj tak aby ssało zez oporów tylko zimne .
| zaslepilem kiedys zasysane z nad kolektora i wybebeszylem klapke ma dolot seryjnie pomiedzy chlodnica a reflektorem, ciagnie zimne
Żółwik Tuptuś napisał/a: | LPG korzysta z gaźnika tylko z przepustnic , dlatego ustawienie go jest proste | ok ale zamkniecie powietrza na gazniku daje wiekszego kopa bogatsza mieszanke zbiera sie lepiej i ma dluzsze biegi
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Przyspieszony zapłon spowoduje lepszy dół i przejście , ale brak góry - na LPG auto będzie chodzić oki , ale na benzynie może byk problem . |
duzo nie przyspieszalem doslownie mm do 1,5 a to jest jakies 2-3 stopnie, biegi sa dlugie, mialem nawet opoznic bo dol byl super
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Teraz pytania - jak masz sterowaną drugą przepustnicę ? podciśnieniowo , czy mechanicznie ? |
podcisnieniowo jak tak teraz patrze na rysunki gaznikow tld i dftm to moj wyglada jeszcze inaczej ale 2 gardziele sa i srubki do regulacji ma od powietrza taki dzyndzel do recznej regulacji ze spezynka a mieszanke na wkret imbus chyba
chyba raczej ten, to dftm
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2011, 20:11
Pawełos666 napisał/a: |
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Teraz pytania - jak masz sterowaną drugą przepustnicę ? podciśnieniowo , czy mechanicznie ? |
podcisnieniowo |
Moim zdaniem , ona się nie otwiera .
Sprawdź system podciśnień , które nią sterują i membrany .
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 20:21
to jest tak ze w czasie jazdy jadac 100 ma problemy kiedy cisne powyzej 4 tys. jesli na postoju zlapie 6-7 tys tzn ze podcisnienie jest ok i ze sie jednak otwiera? mialem taki przypadek ze wyjezdzalem na ulice wkrecal mi sie do max, zadowolony wyjechalem i prawie mnie tir zgarnal, czyli wciskam do konca gaz to zamula i slysze buczenie, wiec jakby sie otwierala, bo jakas reakcja jest, jakby za duzo powietrza a za malo paliwa
Żółwik Tuptuś - 26 Maj 2011, 20:46
Sprawdź otwieranie drugiej przepustnicy .
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 22:05
odkrecilem srubke od mieszanki o pol obrotu - bez zmian
odkrecilem ponownie o 1 obrot odpalilem, zauwazylem ze sie wkreca ponad 6 tys ale jak daje powoli gazu, ale przerywa jakby rzuca nim
wchodzi na obroty legalnie plynnie dopiero jak mu przelaczylem na 0 gaz (na wypalanie z komory)
wtedy zaczyna wchodzic bezproblemowo wchodzi do konca obrotomierza, cos jakby z paliwem czy mam zakrecic je na elektrozaworze az zacznie wchodzic na obroty moze cos sie przelewa za duzy poziom czy cos y?
bojarek - 26 Maj 2011, 22:14
Pawełos666, Pawełos666 napisał/a: | dopiero jak mu przelaczylem na 0 gaz (na wypalanie z komory)
wtedy zaczyna wchodzic bezproblemowo wchodzi do konca obrotomierza | To by wskazywało na "przeciek" gazu, skoro na pozycji "wypalanie" kręci poprawnie...
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 22:16
chodzi na gazie, wlaczam 0, mija 30 sek, wylacza sie, wlaczam na bene, krece rozrusznikiem 2,3x, odpala na benzynie, gaz odcina na pewno, benzyne tez odcina na pewno
kuba87 - 26 Maj 2011, 22:18
poziom paliwa sprawdz
zakręc srubkę od powietrza do konca i cofnij o półtora obrotu
odpal i odkecaj az beda wolne obroty
potem kec srubką od mieszanki
takze wkręc do oporu i odkręc o półtora obrotu
az będzie się wkręcał na obroty maksymalne
dopuki nie wyregulujesz wolnych nie bedzie dobrze chodził na wysokich
Pawełos666 - 26 Maj 2011, 22:23
wkrecone jest powietrze na max i odkrecone o 1 obrot. mieszanka zakrecona byla po czym odkrecona o 1,5 byla jazda przy 100wie jak pisalem wyzej, potem odkrecilem o 0,5 bez zmian i potem jeszcze o 1,
odpalilem i bylo bez zmian
zaczal wchodzi na takim ustawieniu czyli okolo 3 obroty wykrecone srubki od mieszanki dopiero wtedy gdy odcialem mu paliwo wiec mieszanka nie ma tu wplywu a cos z poziomem paliwa sie pierniczy..., dodam ze na obroty wchodzil rowniez jak mial odcinane paliwo przy odkreconej srubce od mieszanki o 1,5 obrotu, co proponujecie dalej?
kuba87 - 26 Maj 2011, 22:25
wyciągnij gaznik i przeczysc poskładaj na nowo
o podcisnieniach nie muszę chyba wspominać
Pawełos666 - 1 Wrz 2011, 20:02
problem rozwiazany do ssania w tym gazniku przymocowany jest dzyndzel ktory otwiera i zamyka doplyw podcisnien czy jakiegos tam powietrza raczej wzbogaca mieszanke na ssaniu procz tego ze zamyka przepustnice, po wylaczeniu ssania wajha ssania i dzynel od zaworka powietrza nie powracal na polozenie pierwotne tylko takie jakby ssanie bylo wlaczone, wytarla sie chyba rolka ze starosci, po nacieciu wezyka kreci i trzyma do >7 tys, nie polecam zadnych dodatkow do benzyny ale nalalem benzin K2 i czuje roznice w pracy silnika
JoeMix - 1 Wrz 2011, 21:43
Jeśli na gaźniku masz siłownik podciśnieniowy przy przepustnicy ssania to służy on do uchylenia tej przepustnicy jak depniesz w podłogę, co by silnik łapał więcej powietrza,,,
Pawełos666 - 1 Wrz 2011, 22:12
nie. bo mam gaznik dwugardzielowy mechaniczny z przepustnica ssania caly czas otwartą, ktora zamyka sie linką, do tego dzyndzla dodatkowo z zaworkiem do powietrza ktore nastepnie leci rurka czesciowo rozgalezia sie i wlatuje potem od tylu gaznika,auto sie zalewalo benzyna nie szlo powyzej 4500 ,zawsze tak rowno do 4500, bo caly czas ten zaworek byl wyciagniety w strone szyby taka ta membrana z dziurka
a przepustnica byla otwarta w pionie i wraz nie szlo...
JoeMix - 2 Wrz 2011, 09:22
Ja Ci tylko napisałem do czego służy siłownik połączony do przepustnicy ssania,,,
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 14:39
nie interesowalem sie tak zbytnio gaznikami w fiescie, wiem tylko i wydaje mi sie ze taki zaworek jest sterowany mechanicznie, i ze nie on steruje w przepustnica nie jest chyba silownikiem przepustnicy, nie jest to raczej to co otwiera przepustnice w gaznikach ze ssaniem sterowanym podcisnieniowo. jest linka przy kierownicy do niej jest podlaczony mechanizm ssania i przepustnica, a do mechanizmu dopiero zaworek z ktorego wychodzi rurka tak jak pisalem wczesniej, autko juz zrobione takze nie ma sensu dalszego rozkminiania tematu, teraz codziennie jezdzi na PB do konca obrotomierza bo dawno nie mialo okazji na taka przyjemnosc mam taka zasade ze nie jezdzone na PB umiera... wiec dzis zatankowalem do pelna a jutro test z przebiciem ksiazkowych 173km/h dysze wpakowalem inne, swiece irydowe ze wzmacniaczem zaplonowym PULSTAR z potezna iskra przy ktorej mozna czytac w nocy ksiazki kilka innych modyfikacji i ustawien poza tym auto seria jesli chodzi o sam silnik i tak pozostanie , postaram sie nagrac filmik na YT jak pracuje CVH
JoeMix - 2 Wrz 2011, 15:15
Nie ma gaźników ze ssaniem sterowanym podciśnieniowo, jest albo ręczne (na linkę), albo automatyczne (grzane prądem albo płynem z układu) - we wszystkich wersjach, jak zamkniesz do końca ssanie, i dodasz gazu, to żeby silnik nie zalał się paliwem, jest siłownik który lekko uchyla to ssanie, się robi szpara może 3-4mm - tego bajeru nie mają tylko proste gaźniki 1V. Ważne że problem udało się rozwiązać,,,
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 15:34
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Teraz pytania - jak masz sterowaną drugą przepustnicę ? podciśnieniowo , czy mechanicznie ? |
tak , sam nie wiem, u mnie sie nic nie uchylalo probowalem ja poruszac ale nawet nie chciala drgać, linka od ssania na sztywno ja trzymala, wydaje mi sie ze mam inny gaznik ja mam dwugardzielowy okragly z linka ssania, jest na 95% oryginalny seryjny od tego silnika, przygladalem sie dokladnie, ruszalem ta blaszka pomiedzy dzyndzlem od linki a silownikiem tak jakby silownik pracowal i nie bylo zadnego wplywu na przepustnice na wolnych oprotach oraz na wcisnietym gazie do konca, mechanizm ssania po prostu silownik zatyka jest w nim taka mala dziurka na wlot powietrza i w srodku druga w membranie tej i jak sie pokrywaja ze soba to chyba ssie powietrze a jak odciagniesz (tak bylo caly czas jak jezdzilem) to to powietrze nie lecialo w trojnik i tam dalej w tyl gaznika do tej rurki, to nacialem delikatnie wezyk powietrza za tym silownikiem ktory jest do niego podlaczony i jest ok
JoeMix - 2 Wrz 2011, 15:48
Pawełos666, druga przepustnica w gaźniku to jedno, a ssanie to zupełnie co innego,,, w sumie są 3: 1-Główna, 2-Dodatkowa (o której wspomniał żółw) 3-Ssania
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 16:01
ssanie wlacza mi sie jak wyciagne linke wajcha przy kierownicy do siebie, wtedy przepustnica ta najblizej szyby sie zamknie tak u mnie to dziala... a druga na pedal gazu reaguje, czyli ta druga od szyby mam caly czas pionowo = otwarta, wyjasnij mi budowe gaznika
JoeMix - 2 Wrz 2011, 16:12
Która przepustnice masz cały czas otwartą? (najlepiej zrób foto gaźnika bo tak to rozmawiamy nie wiadomo o czym,,, - jak pociągniesz za cięgno ssania, to wszystkie przepustnice powinny być zamknięte, jak ssanie masz wsunięte, to przepustnica którą widać na wierzchu (w jednej dziurze pewnie tylko jest) powinna stać pionowo (otwarta na max)
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 16:22
nie chce mi sie rozbierac tego... gaznik jest dwugardzielowy okragly typ nie kanciasty prostokatny (dwa typy byly) tylna gardziel od szyby ma klapke od ssania tak jak mowisz w pionie przy wcisnietym ssaniu jest jak pociagne za linke to jest zamkneta ta gardziel, a w gardzieli od strony lamp, przodu auta jest chyba tylko w srodku przepustnica nie tak jak w przypadku gardzieli od ssania ze klapka na samej gorze
JoeMix - 2 Wrz 2011, 16:38
Generalnie dwuprzelotowy gaźnik ma 2 dziury,,, główną i dodatkową,,, w obu siedzą przepustnice, normalnie zamknięte, nad przepustnicami są dysze,,, jak dodajesz gazu to przepustnica się otwiera, leci więcej powietrza, które za sobą pociąga paliwo z komory pływakowej (każda dziura ma swoją komorę), w zależności od konstrukcji obie przepustnice się otwierają razem (wtedy nad każdą jest przepustnica ssania i trudno mówić aby któraś była główna) lub osobno, czyli ta która u góry ma przesłonę (ssanie) jest główna, jak naciskasz na pedał gazu to się uchyla,,, w zależności od konstrukcji gaźnika, po osiągnięciu pewnego uchylenia zaczyna za sobą ciągnąć druga przepustnice (te dodatkową) lub może ona być sterowana podciśnieniowo - pierwsze sterowanie działa mechanicznie, co by się nie działo to ta druga przepustnica się otworzy, sterowanie podciśnieniowe otwiera przepustnice tylko wtedy kiedy naprawdę trzeba (silnik dysponuje odpowiednim podciśnieniem do otwarcia, wiec np. nie da jej się otworzyć na postoju przy niepracującym silniku, tylko gówna będzie pracować)
Nad przepustnicą główną jest ssanie, normalnie otwarte (przepustnica pionowo) - jak pociągniesz za linkę (darujemy sobie automat) to przepustnica się zamknie blokując dostęp powietrza, pracujący silnik będzie wyciągał z komory pływakowej więcej paliwa (będzie ssał, stąd taka pospolita nazwa na "urządzenie rozruchowe")
to tak bardzo ogólnie w skrócie, dodatkowo gaźnik ma od cholery bajerów wspomagających pracę i utrudniających obsługę typu pompkę przyśpieszacza (podaje paliwo jak gwałtownie dasz w podłogę co by silnik się nie zakrztusił), układ przewyższania obrotów (zwiększający obroty jak silnik jest zimny i na maxa przymkniesz przepustnice rozruchową) siłownik uchylający ta przepustnicę gdybyś wpadł na pomysł jazdy z całkowicie wysuniętym cięgnem ssania, itp...
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 16:53
to teraz mi powiedz jeszcze jedno skoro mikser gazu mam w ta ktora jest od strony lamp i jest dodatkowa to na pewno dzialala? rowniez? czyli moglo byc tak ze jedna na benzynie byla zamknieta? hm?
JoeMix - 2 Wrz 2011, 17:08
W takich gaźnikach z LPG jest problem, bo gaz lecie często z obu połówek mixera, a powietrze przelatuje tylko przez jedną,,, przypuszczam ze tak do 90km/h to ta przepustnica któa nie ma nad sobą przesłony ssania to jest zamknięta, chyba ze mocno piłujesz silnik na obroty to może się uchylać,,, w moim 1,1 mam sterowaną mechanicznie i do 90km/h nawet grama paliwa tamtędy nie leci,,,
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 17:11
mam gaz na tej od strony lamp, od przodu auta juz by sie nie zgadzalo z parownika jest jeszcze rurka do kolektora taka cienka
JoeMix - 2 Wrz 2011, 17:12
A na tej przy kabinie nie masz nic? Jak to jeździ?
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 17:14
no nie mam nic od gazu nic na tej od kabiny
na lpg na 1 biegu kolo 50-55 na 2 biegu ponad 105 jak obroty na maks na 3 biegu kolo 135-140, moze sie otwieraja dwie przepustnice albo najpierw ta od strony lamp a potem ta dodatkowa tzn ze ssanie by bylo na dodatkowej
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 17:16
na 4 biegu 150 ale nie na max obroty
Pawełos666 - 2 Wrz 2011, 17:22
tak wogole wg mnie ssanie nie moze byc na przepustnicy nazwijmy to nr 1 glownej dlatego ze zalaczone czyli z zamknieta klapka na gorze gardzieli by nie ruszylo z miejsca auto... ssanie jest na 2 przepustnicy a gaz na 1
JoeMix - 2 Wrz 2011, 17:31
Pawełos666 napisał/a: | tak wogole wg mnie ssanie nie moze byc na przepustnicy nazwijmy to nr 1 glownej dlatego ze zalaczone czyli z zamknieta klapka na gorze gardzieli by nie ruszylo z miejsca auto... ssanie jest na 2 przepustnicy a gaz na 1 | Właśnie tak jest ssanie jest na głównej przepustnicy, na ssaniu się nie jeździ bo można wykręcić spalanie rzędu 20l (albo więcej) na 100 i czarną chmurę z tyłu mieć,,, prawdopodobnie masz jakąś rzeźbę na gaźniku, na paliwie jak silnik pracuje i dodajesz gazu to do głównej przepustnicy jest wtryskiwane paliwo z przyśpieszacza,,,
|
|